Справа №760/23114/23
1-кс/760/9638/23
У Х В А Л А
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
24 жовтня 2023 року Слідчий суддя Солом`янського районного суду міста Києва ОСОБА_1 , за участю секретаря судового засідання ОСОБА_2 , прокурора ОСОБА_3 , захисника ОСОБА_4 , підозрюваного ОСОБА_5 , розглянувши у відкритому судовому засіданні в залі суду у м. Києві клопотання старшого слідчого у кримінальному провадженні слідчого відділу Солом`янського управління поліції Головного управління Національної поліції у м.Києві, ОСОБА_6 , погоджене прокурором Солом`янської окружної прокуратури м.Києва ОСОБА_3 про відсторонення підозрюваного ОСОБА_5 від посади, поданого у межах кримінального провадження внесеного до Єдиного державного реєстру досудових розслідувань за №42022102090000236 від 26.09.2022,
ВСТАНОВИВ:
Старший слідчий у кримінальному провадженні слідчого відділу Солом`янського управління поліції Головного управління Національної поліції у м.Києві, ОСОБА_6 , погоджене прокурором Солом`янської окружної прокуратури м.Києва ОСОБА_3 з клопотанням у кримінальному провадженні № №42022102090000236 від 26.09.2022 про відсторонення ОСОБА_5 від посади начальника управлінням житлово-комунального господарства та будівництва Солом`янської районної в місті Києві державної адміністрації, в межах строку досудового розслідування а саме до 28.11.2023.
Досудовим розслідуванням встановлено, що відповідно до розпорядження Голови Солом`янської районної в місті Києві державної адміністрації ОСОБА_7 №454-к від 30.12.2016, ОСОБА_5 з 01.01.2017 призначено на посаду начальника управлінням житлово-комунального господарства та будівництва Солом`янської районної в місті Києві державної адміністрації (код ЄДРПОУ 37485401).
Відповідно до посадової інструкції начальника управління житлово-комунального господарства та будівництва Солом`янської районної в місті Києві державної адміністрації, затвердженої в.о. голови Солом`янської районної в місті Києві державної адміністрації ОСОБА_8 від 03.02.2020, на начальника управління покладено посадові обов`язки, зокрема: здійснення безпосереднього керівництва діяльності управління та забезпечення виконання покладених на управління завдань і функцій, з якою ОСОБА_5 ознайомлений 03.02.2020, про що свідчить його підпис.
Відповідно до Положення про управління житлово-комунального господарства та будівництва Солом`янської районної в місті Києві державної адміністрації, затвердженої розпорядженням Солом`янської в місті Києві державної адміністрації від 17.02.2023 року № 116, управління відповідно до покладених на нього завдань забезпечує контроль за ефективним використанням бюджетних коштів, розпорядником яких є управління. Управління очолює начальник. Управління має статус юридичної особи публічного права, має самостійний баланс, рахунки в органах Державного казначейства, печатку із зображенням Державного Герба України і своїм найменуванням, власні бланки встановленого зразка. Управління утримується за рахунок коштів бюджету міста Києва.
Таким чином, ОСОБА_5 , як начальник управління житлово-комунального господарства та будівництва Солом`янської районної в місті Києві державної адміністрації обіймає в установі посаду, пов`язану з виконанням організаційно-розпорядчих та адміністративно-господарських функцій, та відповідно до частини 3 статті 18 КК України, є службовою особою.
Відповідно до п. 3 Розпорядження КМДА №1036 від 11.09.2009 (зі змінами) «Про вдосконалення порядку здійснення внутрішнього фінансового контролю підприємств, установ та організацій комунальної форми власності міста та районів міста Києва, а також державних підприємств, що перебувають у сфері управління виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації)» передбачено, що Керівники підприємств, установ та організацій несуть персональну відповідальність за незабезпечення:
-вивчення середньоринкових цін на товари, роботи та послуги, на базі яких визначається (з врахуванням очікуваних цін, які використовувались при підготовці відповідних бюджетних запитів) допустимий рівень ціни, що повинен бути зазначений у документації конкурсних торгів;
- належного вивчення та аналізу рішень власного комітету з конкурсних торгів з метою визначення їх економічної ефективності та вжиття відповідних заходів;
- ефективного проведення закупівель, залучення економічно-ефективних учасників, укладання економічно обґрунтованих договорів.
При цьому, ОСОБА_5 , перебуваючи на посаді начальника управлінням житлово-комунального господарства та будівництва Солом`янської районної в місті Києві державної адміністрації, в порушення вказаного розпорядження не поклав виконання вказаних обов`язків на жодного із підлеглих працівників, а отже залишив їх виконання та контроль за собою.
Так, ОСОБА_5 , перебуваючи на посаді начальника управлінням житлово-комунального господарства та будівництва Солом`янської районної в місті Києві державної адміністрації, неналежно виконуючи свої службові обов`язки через несумлінне ставлення до них, у невстановлений досудовим розслідуванням час, але не пізніше листопада 2022підписав протокол узгодження цін на матеріальні ресурси та наказ про затвердження кошторисної документації на проведення капітального ремонту з капітального ремонту фасаду в дошкільному навчальному закладі №648 за адресою: вул. Юліуса Фучика, 11, у Солом`янському районі м Києва №21-ф від 14.11.2022 року, не вжив реальних заходів з вивчення середньоринкових цін на відповідні товари, які повинні прийматися за відповідними обґрунтованими, як правило, найменшими при всіх рівних характеристиках цінами на відповідні ресурси (відповідно до кошторисних норм України у будівництві), а також не вжив інших заходів, спрямованих на ефективність використання бюджетних коштів та їх економію, тобто діючи всупереч встановлених ч.1 ст.5 Закону України «Про публічні закупівлі» принципів (максимальна економія, ефективність та пропорційність, запобігання корупційним діям і зловживанням).
Як наслідок неналежного контролю, до вказаного протоколу внесено відомості щодо вартості матеріальних ресурсів, які були значно завищеними в порівнянні із середньоринковими.
В подальшому, 14.11.2022між управлінням житлово-комунального господарства та будівництва Солом`янської районної в місті Києві державної адміністрації (код ЄДРПОУ 37485401), в особі начальника ОСОБА_5 та ТОВ «БК СПЕЙСТАУН» (код ЄДРПОУ 41987917) в особі директора ОСОБА_9 за результатами проведення процедури відкритих конкурсних торгів на закупівлю робіт з капітального ремонту фасаду в дошкільному навчальному закладі №648 за адресою: вул. Юліуса Фучика, 11, у Солом`янському районі м Києва, після акцепту пропозиції конкурсних торгів за учасником-переможцем ТОВ «БК СПЕЙСТАУН», укладено договір підряду № 21-ф/1010 на виконання робіт а саме: «ДК 021:2015 (CVP): 45450000-6 - Інші завершальні будівельні роботи Капітальний ремонт фасаду в дошкільному навчальному закладі №648 за адресою: вул. Юліуса Фучика, 11, у Солом`янському районі м Києва, який підписано ОСОБА_5 та ОСОБА_9 .
За договором підряду № 21-ф/1010 від 14.11.2022, укладеного між Управлінням житлово-комунального господарства та будівництва Солом`янської РДА в місті Києві та ТОВ «БК СПЕЙСТАУН», вартість робіт за актом приймання виконаних будівельних робіт (ф. КБ-2в) №21-ф/1010/1 за грудень 2022, складає суму 1 402432,80 гривень, у тому числі ПДВ - 233 738,80гривень.
У подальшому, в грудні 2022 ОСОБА_5 , будучи службовою особою, наділеною організаційно-розпорядчими та адміністративно-господарськими функціями, діючи недбало, шляхом неналежного виконання своїх службових обов`язків, тобто не передбачаючи можливості настання суспільно-небезпечних наслідків свого діяння, хоча повинен був і міг їх передбачити, не вивчивши середньоринкові ціни на матеріально-технічні ресурси, які повинні прийматися за відповідними обґрунтованими, як правило, найменшими при всіх рівних характеристиках цінами на відповідні ресурси (відповідно до кошторисних норм України у будівництві), а також не визначивши окремим наказом особу, відповідальну за проведення такого моніторингу, підписав та засвідчив печаткою Управління житлово-комунального господарства та будівництва Солом`янської районної в місті Києві державної адміністрації акт №21-ф/1010/1 приймання виконаних будівельних робіт (форми КБ-2в) від 23.12.2022, в який внесено відомості із завищенням вартості матеріальних ресурсів згідно Договору підряду №21-ф/1010 від 14.11.2022 про закупівлю підрядних робіт за державні кошти (кошти місцевого бюджету), підтвердивши відповідність завищення вартості матеріальних ресурсів.
Надалі, на підставі акту №21-ф/1010/1 приймання виконаних будівельних робіт за грудень 2022 року по об`єкту «Капітальний ремонт фасаду в дошкільному навчальному закладі №648 за адресою: вул. Юліуса Фучика, 11» 23.12.2022 Управлінням житлово-комунального господарства та будівництва Солом`янської районної в місті Києві державної адміністрації з рахунку № НОМЕР_1 відкритого в Держказначейській службі у місті Києві на користь ТОВ «БК СПЕЙСТАУН» відповідно до платіжного доручення №1 підписаним ОСОБА_5 на рахунок№ НОМЕР_2 , відкритий ТОВ «БК СПЕЙСТАУН» у АТ «ПУМБ», перераховано грошові кошти в сумі1402432 гривень80копійок з урахуванням ПДВ.
Згідно відповідного висновку експерта, завдання матеріальної шкоди (спричинення збитків) розпоряднику місцевого бюджету м. Києва внаслідок завищення вартості матеріальних ресурсів відповідно до договору підряду №21-ф/1010 про виконання робіт на об`єкті Капітальний ремонт фасаду в дошкільному навчальному закладі №648 за адресою:
вул. Юліуса Фучика, 11» з урахуванням висновку даної комплексної будівельно-технічної та економічної експертизи підтверджується документально в розмірі 132 686 (сто тридцять дві тисячі шістсот вісімдесят шість) грн. 54 коп.
Зокрема, під час експертного дослідження, після аналізу цін на матеріальні ресурси, які були використані під час будівельних робіт на об`єкті «Капітальний ремонт фасаду в дошкільному навчальному закладі №648 за адресою: вул. Юліуса Фучика, 11» до Договору підряду №21-ф/1010 від 14.11.2022 р. встановлено наступне.
Відповідно до акту №21-ф/1010/1 приймання виконаних будівельних робіт за грудень 2022 року вартість 344,55 м2 утеплення фасадів мінеральними платами товщиною 150 мм з опорядженням декоративним розчином «баранець» за технологією «CEREZIT», укоси, ширина до 300 мм становить 237934,38 гривень без ПДВ, а відповідно до ПК «АВК - 5 (3.7.1)», вартість вищевказаного утеплення становить 153514,25 гривень. Також вартість53,57 м2 утеплення фасадів мінеральними плитами товщиною до 50 мм з опорядженням декоративним розчином «баранець» за технологією «CEREZIT», укоси, ширина до 300 мм становить 54321,88 гривень без ПДВ, а в а відповідно до ПК «АВК - 5 (3.7.1)», вартість вищевказаного утеплення становить35373,34 гривень. Крім цього, вартість 29,4 м2 утеплення фасадів плитами ЕППС товщиною 50 мм з опорядженням декоративним розчином «баранець» за технологією «CEREZIT», стіни гладкі становить 20302,63 гривень ПДВ, а відповідно до ПК «АВК - 5 (3.7.1)», вартість вказаного утеплення становить 13099,17 гривень.
Отже, ОСОБА_5 , через несумлінне ставлення до своїх службових обов`язків, при погодженні договірної ціни, внаслідок підписання договору підряду №21-ф/1010 від 14.11.2022, актів приймання виконаних будівельних робіт за завищеною ціною, спричинив збиток територіальній громаді міста Києва на суму 132 686 (сто тридцять дві тисячі шістсот вісімдесят шість) грн. 54 коп.
Крім цього, ОСОБА_5 , перебуваючи на посаді начальника управлінням житлово-комунального господарства та будівництва Солом`янської районної в місті Києві державної адміністрації, неналежно виконуючи свої службові обов`язки через несумлінне ставлення до них, у невстановлений досудовим розслідуванням час, але не пізніше листопада 2022 підписав протокол узгодження цін на матеріальні ресурси та наказ про затвердження кошторисної документації на проведення капітального ремонту фасаду у житловому будинку за адресою: вул. Василя Чумака, 13 у Солом`янському районі м. Києва №29/1-ф від 07.12.2022 року, не вжив реальних заходів з вивчення середньоринкових цін на відповідні товари, які повинні прийматися за відповідними обґрунтованими, як правило, найменшими при всіх рівних характеристиках цінами на відповідні ресурси (відповідно до кошторисних норм України у будівництві), а також не вжив інших заходів, спрямованих на ефективність використання бюджетних коштів та їх економію, тобто діючи всупереч встановлених ч.1 ст.5 Закону України «Про публічні закупівлі» принципів (максимальна економія, ефективність та пропорційність, запобігання корупційним діям і зловживанням).
Як наслідок неналежного контролю, до вказаного протоколу внесено відомості щодо вартості матеріальних ресурсів, які були значно завищеними в порівнянні із середньоринковими.
В подальшому, 22.11.2022 між управлінням житлово-комунального господарства та будівництва Солом`янської районної в місті Києві державної адміністрації (код ЄДРПОУ 37485401), в особі начальника ОСОБА_5 та ТОВ «ВКФ АТЛАНТ-ПЛЮС» (код ЄДРПОУ 36107594) в особі директора ОСОБА_10 за результатами проведення процедури відкритих конкурсних торгів на закупівлю робіт з капітального ремонту фасаду у житловому будинку за адресою: вул. Василя Чумака, 13 у Солом`янському районі м. Києва, після акцепту пропозиції конкурсних торгів за учасником-переможцем ТОВ «ВКФ АТЛАНТ-ПЛЮС», укладено договір підряду № 29-р на виконання робіт а саме: «ДК 021:2015 (CVP): 45450000-6 - Інші завершальні будівельні роботи Капітальний ремонт фасаду у житловому будинку за адресою: вул. Василя Чумака, 13, у Солом`янському районі м. Києва, який підписано ОСОБА_5 та ОСОБА_10 .
За договором підряду № 29-ф від 22.11.2022, укладеного між Управлінням житлово-комунального господарства та будівництва Солом`янської РДА в місті Києві та ТОВ «ВКФ АТЛАНТ-ПЛЮС», вартість робіт за актом приймання виконаних будівельних робіт (ф. КБ-2в)№29-ф/1 за грудень 2022, складає суму 930 019,20 гривень, у тому числі ПДВ - 155 003,20 гривень.
У подальшому, в грудні 2022 року ОСОБА_5 , будучи службовою особою, наділеною організаційно-розпорядчими та адміністративно-господарськими функціями, діючи недбало, шляхом неналежного виконання своїх службових обов`язків, тобто не передбачаючи можливості настання суспільно-небезпечних наслідків свого діяння, хоча повинен був і міг їх передбачити, не вивчивши середньоринкові ціни на матеріально-технічні ресурси, які повинні прийматися за відповідними обґрунтованими, як правило, найменшими при всіх рівних характеристиках цінами на відповідні ресурси (відповідно до кошторисних норм України у будівництві), а також не визначивши окремим наказом особу, відповідальну за проведення такого моніторингу, підписав та засвідчив печаткою Управління житлово-комунального господарства та будівництва Солом`янської районної в місті Києві державної адміністрації акт №29-ф/1 приймання виконаних будівельних робіт (форми КБ-2в) від 22.12.2022, в який внесено відомості із завищенням вартості матеріальних ресурсів згідно Договору підряду №29-ф від 22.11.2022 про закупівлю підрядних робіт за державні кошти (кошти місцевого бюджету), підтвердивши відповідність завищення вартості матеріальних ресурсів.
Надалі, на підставі акту №29-ф/1 приймання виконаних будівельних робіт за грудень 2022 року по об`єкту «Капітальний ремонт фасаду у житловому будинку за адресою: вул. Василя Чумака, 13 у Солом`янському районі м. Києва» 28.12.2022 Управлінням житлово-комунального господарства та будівництва Солом`янської районної в місті Києві державної адміністрації з рахунку № НОМЕР_1 відкритого в Держказначейській службі у місті Києві на користь ТОВ «ВКФ АТЛАНТ-ПЛЮС» відповідно до платіжних доручень №24 підписаними ОСОБА_5 на рахунок № НОМЕР_3 , відкритий ТОВ «ВКФ АТЛАНТ-ПЛЮС» у АТ КБ «ПРИВАТБАНК», перераховано грошові кошти в сумі930 019,20 гривень з урахуванням ПДВ.
Згідно відповідного висновку експерта, завдання матеріальної шкоди (спричинення збитків) розпоряднику місцевого бюджету м. Києва внаслідок завищення вартості матеріальних ресурсів відповідно до договору підряду №29-ф про виконання робіт на об`єкті «Капітальний ремонт фасаду у житловому будинку за адресою: вул. Василя Чумака, 13, у Солом`янському районі м. Києва» з урахуванням висновку даної комплексної будівельно-технічної та економічної експертизи підтверджується документально в розмірі 294 761 (двісті дев`яносто чотири тисячі сімсот шістдесят одна) грн. 46 коп.
Зокрема, під час експертного дослідження, після аналізу цін на матеріальні ресурси, які були використані під час будівельних робіт на об`єкті «Капітальний ремонт фасаду у житловому будинку за адресою: вул. Василя Чумака, 13, у Солом`янському районі м. Києва» до Договору підряду №29-ф від 22.11.2022 р. встановлено наступне.
Відповідно до акту №29-ф/1 приймання виконаних будівельних робіт за грудень 2022 року вартість 263 м2 утеплення фасадів пінопластом товщиною 100 мм з опорядженням декоративним розчином за технологією «CEREZIT», стіни гладкі становить 318617,11 гривень без ПДВ, а відповідно до ПК «АВК - 5 (3.7.1)», вартість вищевказаного утеплення становить 117179,65 гривень. Також вартість 30,3 м2 утеплення фасадів мінеральними плитами товщиною до 100 мм з опорядженням декоративним розчином за технологією «CEREZIT», стіни гладкі (навколо вікон) становить 36729,21 гривень без ПДВ, а відповідно до ПК «АВК - 5 (3.7.1)», вартість вищевказаного утеплення становить 13500,17 гривень. Крім цього, вартість 23,2 м2 утеплення фасадів мінеральними плитами товщиною 30 мм з опорядженням декоративним розчином за технологією «CEREZIT», укоси, ширина до 300 мм становить 36287,47 гривень без ПДВ, а відповідно до ПК «АВК - 5 (3.7.1)», вартість вищевказаного утеплення становить 15319,42 гривень.
Отже, ОСОБА_5 , через несумлінне ставлення до своїх службових обов`язків, при погодженні договірної ціни, внаслідок підписання договору підряду №29-ф від 22.11.2022, актів приймання виконаних будівельних робіт за завищеною ціною, спричинив збиток територіальній громаді міста Києва на суму 294 761 (двісті дев`яносто чотири тисячі сімсот шістдесят одна) грн. 46 коп.
Крім цього, ОСОБА_5 , перебуваючи на посаді начальника управлінням житлово-комунального господарства та будівництва Солом`янської районної в місті Києві державної адміністрації, неналежно виконуючи свої службові обов`язки через несумлінне ставлення до них, у невстановлений досудовим розслідуванням час, але не пізніше листопада 2022 року підписав протокол узгодження цін на матеріальні ресурси та наказ про затвердження кошторисної документації на проведення капітального ремонту фасаду у житловому будинку за адресою: вул. Миколи Василенка, 25 у Солом`янському районі м. Києва №23/1-р від 16.11.2022 року, не вжив реальних заходів з вивчення середньоринкових цін на відповідні товари, які повинні прийматися за відповідними обґрунтованими, як правило, найменшими при всіх рівних характеристиках цінами на відповідні ресурси (відповідно до кошторисних норм України у будівництві), а також не вжив інших заходів, спрямованих на ефективність використання бюджетних коштів та їх економію, тобто діючи всупереч встановлених ч.1 ст.5 Закону України «Про публічні закупівлі» принципів (максимальна економія, ефективність та пропорційність, запобігання корупційним діям і зловживанням).
Як наслідок неналежного контролю, до вказаного протоколу внесено відомості щодо вартості матеріальних ресурсів, які були значно завищеними в порівнянні із середньоринковими.
В подальшому, 14.11.2022 між управлінням житлово-комунального господарства та будівництва Солом`янської районної в місті Києві державної адміністрації (код ЄДРПОУ 37485401), в особі начальника ОСОБА_5 та ТОВ «БК СПЕЙСТАУН» (код ЄДРПОУ 41987917) в особі директора ОСОБА_9 за результатами проведення процедури відкритих конкурсних торгів на закупівлю робіт з капітального ремонту фасаду у житловому будинку за адресою: вул. Миколи Василенка, 25 у Солом`янському районі м. Києва, після акцепту пропозиції конкурсних торгів за учасником-переможцем ТОВ «БК СПЕЙСТАУН», укладено договір підряду № 23-ф на виконання робіт а саме: «ДК 021:2015 (CVP): 45450000-6 - Інші завершальні будівельні роботи Капітальний ремонт фасаду у житловому будинку за адресою: вул. Миколи Василенка, 25, у Солом`янському районі м. Києва, який підписано ОСОБА_5 та ОСОБА_9 .
За договором підряду № 23-ф від 14.11.2022, укладеного між Управлінням житлово-комунального господарства та будівництва Солом`янської РДА в місті Києві та ТОВ «БК СПЕЙСТАУН», вартість робіт за актом приймання виконаних будівельних робіт (ф. КБ-2в)№23-ф/1 за грудень 2022, складає суму 412323,60 гривень, у тому числі ПДВ - 68 720,60 гривень.
У подальшому, в грудні 2022 року ОСОБА_5 , будучи службовою особою, наділеною організаційно-розпорядчими та адміністративно-господарськими функціями, діючи недбало, шляхом неналежного виконання своїх службових обов`язків, тобто не передбачаючи можливості настання суспільно-небезпечних наслідків свого діяння, хоча повинен був і міг їх передбачити, не вивчивши середньоринкові ціни на матеріально-технічні ресурси, які повинні прийматися за відповідними обґрунтованими, як правило, найменшими при всіх рівних характеристиках цінами на відповідні ресурси (відповідно до кошторисних норм України у будівництві), а також не визначивши окремим наказом особу, відповідальну за проведення такого моніторингу, підписав та засвідчив печаткою Управління житлово-комунального господарства та будівництва Солом`янської районної в місті Києві державної адміністрації акт №23-ф/1 приймання виконаних будівельних робіт (форми КБ-2в) від 19.12.2022, в який внесено відомості із завищенням вартості матеріальних ресурсів згідно Договору підряду №23-ф від 14.11.2022 про закупівлю підрядних робіт за державні кошти (кошти місцевого бюджету), підтвердивши відповідність завищення вартості матеріальних ресурсів.
Надалі, на підставі акту №23-ф/1 приймання виконаних будівельних робіт за грудень 2022 року по об`єкту «Капітальний ремонт фасаду у житловому будинку за адресою: вул. Миколи Василенка, 25, у Солом`янському районі м. Києва» 19.12.2022 Управлінням житлово-комунального господарства та будівництва Солом`янської районної в місті Києві державної адміністрації з рахунку № НОМЕР_1 відкритого в Держказначейській службі у місті Києві на користь ТОВ «БК СПЕЙСТАУН» відповідно до платіжного доручення №14 підписаним ОСОБА_5 на рахунок № НОМЕР_2 , відкритий ТОВ «БК СПЕЙСТАУН» у АТ «ПУМБ», перераховано грошові кошти в сумі412 323,60 гривень з урахуванням ПДВ.
Згідно відповідного висновку експерта, завдання матеріальної шкоди (спричинення збитків) розпоряднику місцевого бюджету м. Києва внаслідок завищення вартості матеріальних ресурсів відповідно до договору підряду №23-ф про виконання робіт на об`єкті «Капітальний ремонт фасаду у житловому будинку за адресою: вул. Миколи Василенка, 25, у Солом`янському районі м. Києва» з урахуванням висновку даної комплексної будівельно-технічної та економічної експертизи підтверджується документально в розмірі 44 319 (сорок чотири тисячі триста дев`ятнадцять) грн. 35 коп.
Зокрема, під час експертного дослідження, після аналізу цін на матеріальні ресурси, які були використані під час будівельних робіт на об`єкті «Капітальний ремонт фасаду у житловому будинку за адресою: вул. Миколи Василенка, 25, у Солом`янському районі м. Києва» до Договору підряду №23-ф від 14.11.2022 р. встановлено наступне.
Відповідно до акту №23-ф/1 приймання виконаних будівельних робіт за грудень 2022 року вартість 145,6 м2 утеплення фасадів пінополістирольними плитами товщиною 100 мм з опорядженням декоративним розчином «баранець» за технологією «CEREZIT», стіни гладкі становить 97493,85 гривень без ПДВ, а відповідно до ПК «АВК - 5 (3.7.1)», вартість вищевказаного утеплення становить 64872,08 гривень. Також вартість 8,9 м2 утеплення фасадів мінеральними плитами товщиною 100 мм з опорядженням декоративним розчином «баранець» за технологією «CEREZIT», стіни гладкі становить 5959,45 гривень без ПДВ, а в а відповідно до ПК «АВК - 5 (3.7.1)», вартість вищевказаного утеплення становить3965,40 гривень. Крім цього, вартість 7,05 м2 утеплення фасадів пінопластом товщиною до 30 мм з опорядженням декоративним розчином «баранець» за технологією «CEREZIT», укоси, ширина до 300 мм становить 6972,23 гривень без ПДВ, а відповідно до ПК «АВК - 5 (3.7.1)», вартість вказаного утеплення становить 4655,26 гривень.
Отже, ОСОБА_5 , через несумлінне ставлення до своїх службових обов`язків, при погодженні договірної ціни, внаслідок підписання договору підряду №23-ф від 14.11.2022, актів приймання виконаних будівельних робіт за завищеною ціною, спричинив збиток територіальній громаді міста Києва на суму 44319 (сорок чотири тисячі триста дев`ятнадцять) грн. 35 коп.
Крім цього, ОСОБА_5 , перебуваючи на посаді начальника управлінням житлово-комунального господарства та будівництва Солом`янської районної в місті Києві державної адміністрації, неналежно виконуючи свої службові обов`язки через несумлінне ставлення до них, у невстановлений досудовим розслідуванням час, але не пізніше листопада 2022 року підписав протокол узгодження цін на матеріальні ресурси та наказ про затвердження кошторисної документації на проведення капітального ремонту фасаду в дошкільному навчальному закладі №623 по вул. Солом`янська, 16А, у Солом`янському районі м. Києва №19-р від 14.11.2022 року, не вжив реальних заходів з вивчення середньоринкових цін на відповідні товари, які повинні прийматися за відповідними обґрунтованими, як правило, найменшими при всіх рівних характеристиках цінами на відповідні ресурси (відповідно до кошторисних норм України у будівництві), а також не вжив інших заходів, спрямованих на ефективність використання бюджетних коштів та їх економію, тобто діючи всупереч встановлених ч.1 ст.5 Закону України «Про публічні закупівлі» принципів (максимальна економія, ефективність та пропорційність, запобігання корупційним діям і зловживанням).
Як наслідок неналежного контролю, до вказаного протоколу внесено відомості щодо вартості матеріальних ресурсів, які були значно завищеними в порівнянні із середньоринковими.
В подальшому, 14.11.2022 між управлінням житлово-комунального господарства та будівництва Солом`янської районної в місті Києві державної адміністрації (код ЄДРПОУ 37485401), в особі начальника ОСОБА_5 та ТОВ «ВКФ АТЛАНТ-ПЛЮС» (код ЄДРПОУ 36107594) в особі директора ОСОБА_10 за результатами проведення процедури відкритих конкурсних торгів на закупівлю робіт з капітального ремонту фасаду в дошкільному навчальному закладі №623 по вул. Солом`янська, 16А, у Солом`янському районі м. Києва, після акцепту пропозиції конкурсних торгів за учасником-переможцем ТОВ «ВКФ АТЛАНТ-ПЛЮС», укладено договір підряду № 19-ф/1010 на виконання робіт а саме: «ДК 021:2015 (CVP): 45450000-6 - Інші завершальні будівельні роботи Капітальний ремонт фасаду в дошкільному навчальному закладі №623 по вул. Солом`янська, 16А, у Солом`янському районі м. Києва, який підписано ОСОБА_5 та ОСОБА_10 .
За договором підряду № 19-ф/1010 від 14.11.2022, укладеного між Управлінням житлово-комунального господарства та будівництва Солом`янської РДА в місті Києві та ТОВ «ВКФ АТЛАНТ-ПЛЮС», вартість робіт за актами приймання виконаних будівельних робіт (ф. КБ-2в) №19-ф/1010/1, №19-ф/1010/2, №19-ф/1010/3 за грудень 2022, складає суму 1456 656 гривень, у тому числі ПДВ - 242 776 гривень.
У подальшому, в грудні 2022 року ОСОБА_5 , будучи службовою особою, наділеною організаційно-розпорядчими та адміністративно-господарськими функціями, діючи недбало, шляхом неналежного виконання своїх службових обов`язків, тобто не передбачаючи можливості настання суспільно-небезпечних наслідків свого діяння, хоча повинен був і міг їх передбачити, не вивчивши середньоринкові ціни на матеріально-технічні ресурси, які повинні прийматися за відповідними обґрунтованими, як правило, найменшими при всіх рівних характеристиках цінами на відповідні ресурси (відповідно до кошторисних норм України у будівництві), а також не визначивши окремим наказом особу, відповідальну за проведення такого моніторингу, підписав та засвідчив печаткою Управління житлово-комунального господарства та будівництва Солом`янської районної в місті Києві державної адміністрації акти №19-ф/1010/1, №19-ф/1010/2, №19-ф/1010/3 приймання виконаних будівельних робіт (форми КБ-2в) від 22.12.2022, в який внесено відомості із завищенням вартості матеріальних ресурсів згідно Договору підряду №19-ф/1010 від 14.11.2022 про закупівлю підрядних робіт за державні кошти (кошти місцевого бюджету), підтвердивши відповідність завищення вартості матеріальних ресурсів.
Надалі, на підставі актів №19-ф/1010/1, №19-ф/1010/2, №19-ф/1010/3приймання виконаних будівельних робіт за грудень 2022 року по об`єкту «Капітальний ремонт фасаду в дошкільному навчальному закладі №623 по вул. Солом`янська, 16А у Солом`янському районі м. Києва» 27.12.2022 Управлінням житлово-комунального господарства та будівництва Солом`янської районної в місті Києві державної адміністрації з рахунку №UA378201720344231024100077916 відкритого в Держказначейській службі у місті Києві на користь ТОВ «ВКФ АТЛАНТ-ПЛЮС» відповідно до платіжних доручень №3, №7, №8 підписаними ОСОБА_5 на рахунок № НОМЕР_3 , відкритий ТОВ «ВКФ АТЛАНТ-ПЛЮС» у АТ КБ «ПРИВАТБАНК», перераховано грошові кошти в сумі 1456 656 гривень з урахуванням ПДВ.
Згідно відповідного висновку експерта, завдання матеріальної шкоди (спричинення збитків) розпоряднику місцевого бюджету м. Києва внаслідок завищення вартості матеріальних ресурсів відповідно до договору підряду №19-ф/1010 про виконання робіт на об`єкті «Капітальний ремонт фасаду в дошкільному навчальному закладі №623 по вул. Солом`янська, 16А, у Солом`янському районі м. Києва» з урахуванням висновку даної комплексної будівельно-технічної та економічної експертизи підтверджується документально в розмірі 120836 (сто двадцять тисяч вісімсот тридцять шість) гривень 63 копійки.
Зокрема, під час експертного дослідження, після аналізу цін на матеріальні ресурси, які були використані під час будівельних робіт на об`єкті «Капітальний ремонт фасаду в дошкільному навчальному закладі №623 по вул. Солом`янська, 16А, у Солом`янському районі м. Києва» до Договору підряду №19-ф/1010 від 14.11.2022 р. встановлено наступне.
Відповідно до актів №19-ф/1010/1, №19-ф/1010/2, №19-ф/1010/3 приймання виконаних будівельних робіт за грудень 2022 року вартість
159,85 м2 утеплення фасадів мінеральними плитами товщиною 150 мм з опорядженням декоративним розчином «Камінцевий» за технологією «CEREZIT», стіни гладкі становить 82464,92 гривень без ПДВ, а відповідно до ПК «АВК - 5 (3.7.1)», вартість вищевказаного утеплення становить 71221,17 гривень. Також вартість 41,75 м2 утеплення фасадів мінеральними плитами товщиною 50 мм з опорядженням декоративним розчином «Камінцевий» за технологією «CEREZIT», стелі гладкі становить 32472,44 гривень без ПДВ, а відповідно до ПК «АВК - 5 (3.7.1)», вартість вищевказаного утеплення становить 18601,71 гривень. Крім цього, вартість 127,34 м2 утеплення фасадів мінеральними плитами товщиною 150 мм з опорядженням декоративним розчином «Камінцевий» за технологією «CEREZIT», стіни гладкі становить 99042,87 гривень без ПДВ, а відповідно до ПК «АВК - 5 (3.7.1)», вартість вищевказаного утеплення становить 56736,34 гривень. Також вартість 48,76 м2 утеплення фасадів мінеральними плитами товщиною 50 мм з опорядженням декоративним розчином «Камінцевий» за технологією «CEREZIT», укоси, ширина до 300 мм становить 56783,21 гривень без ПДВ, а відповідно до ПК «АВК - 5 (3.7.1)», вартість вищевказаного утеплення становить 32197,20 гривень. Крім цього, вартість 25,23 м2 утеплення фасадів плитами ЕППС товщиною 50 мм з опорядженням декоративним розчином «Камінцевий» за технологією «CEREZIT», стелі гладкі становить 19931,39 гривень без ПДВ, а відповідно до ПК «АВК - 5 (3.7.1)», вартість вищевказаного утеплення становить 11241,23 гривень.
Отже, ОСОБА_5 , через несумлінне ставлення до своїх службових обов`язків, при погодженні договірної ціни, внаслідок підписання договору підряду №19-ф/1010 від 14.11.2022, актів приймання виконаних будівельних робіт за завищеною ціною, спричинив збиток територіальній громаді міста Києва на суму 120836 (сто двадцять тисяч вісімсот тридцять шість) грн. 63 коп.
Крім цього, ОСОБА_5 , перебуваючи на посаді начальника управлінням житлово-комунального господарства та будівництва Солом`янської районної в місті Києві державної адміністрації, неналежно виконуючи свої службові обов`язки через несумлінне ставлення до них, у невстановлений досудовим розслідуванням час, але не пізніше листопада 2022 року підписав протокол узгодження цін на матеріальні ресурси та наказ про затвердження кошторисної документації на проведення капітального ремонту фасаду у житловому будинку за адресою: бульв. Вацлава Гавела, 55 у Солом`янському районі м. Києва №24/1-р від 29.11.2022 року, не вжив реальних заходів з вивчення середньоринкових цін на відповідні товари, які повинні прийматися за відповідними обґрунтованими, як правило, найменшими при всіх рівних характеристиках цінами на відповідні ресурси (відповідно до кошторисних норм України у будівництві), а також не вжив інших заходів, спрямованих на ефективність використання бюджетних коштів та їх економію, тобто діючи всупереч встановлених ч.1 ст.5 Закону України «Про публічні закупівлі» принципів (максимальна економія, ефективність та пропорційність, запобігання корупційним діям і зловживанням).
Як наслідок неналежного контролю, до вказаного протоколу внесено відомості щодо вартості матеріальних ресурсів, які були значно завищеними в порівнянні із середньоринковими.
В подальшому, 14.11.2022 між управлінням житлово-комунального господарства та будівництва Солом`янської районної в місті Києві державної адміністрації (код ЄДРПОУ 37485401), в особі начальника ОСОБА_5 та ТОВ «ВКФ АТЛАНТ-ПЛЮС» (код ЄДРПОУ 36107594) в особі директора ОСОБА_10 за результатами проведення процедури відкритих конкурсних торгів на закупівлю робіт з капітального ремонту фасаду у житловому будинку за адресою: бульв. Вацлава Гавела, 55 у Солом`янському районі м. Києва, після акцепту пропозиції конкурсних торгів за учасником-переможцем ТОВ «ВКФ АТЛАНТ-ПЛЮС», укладено договір підряду № 24-ф на виконання робіт а саме: «ДК 021:2015 (CVP): 45450000-6 - Інші завершальні будівельні роботи Капітальний ремонт фасаду у житловому будинку за адресою: бульв. Вацлава Гавела, 55, у Солом`янському районі м. Києва, який підписано ОСОБА_5 та ОСОБА_10 .
За договором підряду № 24-ф від 14.11.2022, укладеного між Управлінням житлово-комунального господарства та будівництва Солом`янської РДА в місті Києві та ТОВ «ВКФ АТЛАНТ-ПЛЮС», вартість робіт за актами приймання виконаних будівельних робіт (ф. КБ-2в)№24-ф/ за грудень 2022, складає суму 733562,40 гривень у тому числі ПДВ - 122260,40 гривень.
У подальшому, в грудні 2022 року ОСОБА_5 , будучи службовою особою, наділеною організаційно-розпорядчими та адміністративно-господарськими функціями, діючи недбало, шляхом неналежного виконання своїх службових обов`язків, тобто не передбачаючи можливості настання суспільно-небезпечних наслідків свого діяння, хоча повинен був і міг їх передбачити, не вивчивши середньоринкові ціни на матеріально-технічні ресурси, які повинні прийматися за відповідними обґрунтованими, як правило, найменшими при всіх рівних характеристиках цінами на відповідні ресурси (відповідно до кошторисних норм України у будівництві), а також не визначивши окремим наказом особу, відповідальну за проведення такого моніторингу, підписав та засвідчив печаткою Управління житлово-комунального господарства та будівництва Солом`янської районної в місті Києві державної адміністрації акти №24-ф/приймання виконаних будівельних робіт (форми КБ-2в) від 22.12.2022, в який внесено відомості із завищенням вартості матеріальних ресурсів згідно Договору підряду №24-ф від 14.11.2022 про закупівлю підрядних робіт за державні кошти (кошти місцевого бюджету), підтвердивши відповідність завищення вартості матеріальних ресурсів.
Надалі, на підставі актів №24-ф/приймання виконаних будівельних робіт за грудень 2022 року по об`єкту «Капітальний ремонт фасаду у житловому будинку за адресою: бульв. Вацлава Гавела, 55, у Солом`янському районі м. Києва» 28.12.2022 Управлінням житлово-комунального господарства та будівництва Солом`янської районної в місті Києві державної адміністрації з рахунку № НОМЕР_1 відкритого в Держказначейській службі у місті Києві на користь ТОВ «ВКФ АТЛАНТ-ПЛЮС» відповідно до платіжних доручень №30 підписаними ОСОБА_5 на рахунок № НОМЕР_3 , відкритий ТОВ «ВКФ АТЛАНТ-ПЛЮС» у АТ КБ «ПРИВАТБАНК», перераховано грошові кошти в сумі733562,40 гривень з урахуванням ПДВ.
Згідно відповідного висновку експерта, завдання матеріальної шкоди (спричинення збитків) розпоряднику місцевого бюджету м. Києва внаслідок завищення вартості матеріальних ресурсів відповідно до договору підряду №24-ф про виконання робіт на об`єкті «Капітальний ремонт фасаду у житловому будинку за адресою: бульв. Вацлава Гавела, 55, у Солом`янському районі м. Києва» з урахуванням висновку даної комплексної будівельно-технічної та економічної експертизи підтверджується документально в розмірі 234272 (двісті тридцять чотири тисячі двісті сімдесят дві) гривень 96 копійок.
Зокрема, під час експертного дослідження, після аналізу цін на матеріальні ресурси, які були використані під час будівельних робіт на об`єкті «Капітальний ремонт фасаду у житловому будинку за адресою: бульв. Вацлава Гавела, 55, у Солом`янському районі м. Києва» до Договору підряду №24-ф від 14.11.2022 р. встановлено наступне.
Відповідно до актів №24-ф/приймання виконаних будівельних робіт за грудень 2022 року вартість 180,9 м2 утеплення фасадів пінопластом товщиною 100 мм з опорядженням декоративним розчином за технологією «CEREZIT», стіни гладкі становить 219489,12 гривень без ПДВ, а відповідно до ПК «АВК - 5 (3.7.1)», вартість вищевказаного утеплення становить 80600 гривень. Також вартість 14,5 м2 утеплення фасадів мінеральними плитами товщиною 100 мм з опорядженням декоративним розчином за технологією «CEREZIT», стіни гладкі (без утеплення) становить 15513,93 гривень без ПДВ, а відповідно до ПК «АВК - 5 (3.7.1)», вартість вищевказаного утеплення становить 6460,48 гривень. Крім цього, вартість 31,68 м2 утеплення фасадів мінеральними плитами товщиною 100 мм з опорядженням декоративним розчином за технологією «CEREZIT», стіни гладкі (навколо вікон) становить 38402,02 гривень без ПДВ, а відповідно до ПК «АВК - 5 (3.7.1)», вартість вищевказаного утеплення становить 14115,02 гривень. Також вартість 23,6 м2 утеплення фасадів мінеральними плитами товщиною 30 мм з опорядженням декоративним розчином за технологією «CEREZIT», укоси, ширина до 300 мм становить 36913,12 гривень без ПДВ, а відповідно до ПК «АВК - 5 (3.7.1)», вартість вищевказаного утеплення становить 15583,55 гривень. Крім цього, вартість 2,14 м2 утеплення фасадів мінеральними плитами товщиною 30 мм з опорядженням декоративним розчином за технологією «CEREZIT», укоси, ширина до 300 мм (без утеплення) становить 3081,41 гривень без ПДВ, а відповідно до ПК «АВК - 5 (3.7.1)», вартість вищевказаного утеплення становить 1413,08 гривень.
Отже, ОСОБА_5 , через несумлінне ставлення до своїх службових обов`язків, при погодженні договірної ціни, внаслідок підписання договору підряду №24-ф від 14.11.2022, актів приймання виконаних будівельних робіт за завищеною ціною, спричинив збиток територіальній громаді міста Києва на суму 234272 (двісті тридцять чотири тисячі двісті сімдесят дві) грн. 96 коп.
Крім цього, ОСОБА_5 , перебуваючи на посаді начальника управлінням житлово-комунального господарства та будівництва Солом`янської районної в місті Києві державної адміністрації, неналежно виконуючи свої службові обов`язки через несумлінне ставлення до них, у невстановлений досудовим розслідуванням час, але не пізніше листопада 2022 року підписав протокол узгодження цін на матеріальні ресурси та наказ про затвердження кошторисної документації на проведення капітального ремонту фасаду у житловому будинку за адресою: вул. Василя Чумака, 6, у Солом`янському районі м. Києва №22-р від 14.11.2022 року та №22/1-р від 16.11.2022, не вжив реальних заходів з вивчення середньоринкових цін на відповідні товари, які повинні прийматися за відповідними обґрунтованими, як правило, найменшими при всіх рівних характеристиках цінами на відповідні ресурси (відповідно до кошторисних норм України у будівництві), а також не вжив інших заходів, спрямованих на ефективність використання бюджетних коштів та їх економію, тобто діючи всупереч встановлених ч.1 ст.5 Закону України «Про публічні закупівлі» принципів (максимальна економія, ефективність та пропорційність, запобігання корупційним діям і зловживанням).
Як наслідок неналежного контролю, до вказаного протоколу внесено відомості щодо вартості матеріальних ресурсів, які були значно завищеними в порівнянні із середньоринковими.
В подальшому, 14.11.2022 між управлінням житлово-комунального господарства та будівництва Солом`янської районної в місті Києві державної адміністрації (код ЄДРПОУ 37485401), в особі начальника ОСОБА_5 та ТОВ «БК СПЕЙСТАУН» (код ЄДРПОУ 41987917) в особі директора ОСОБА_9 за результатами проведення процедури відкритих конкурсних торгів на закупівлю робіт з капітального ремонту фасаду у житловому будинку за адресою: вул. Василя Чумака, 6, у Солом`янському районі м. Києва, після акцепту пропозиції конкурсних торгів за учасником-переможцем ТОВ «БК СПЕЙСТАУН», укладено договір підряду № 22-ф на виконання робіт а саме: «ДК 021:2015 (CVP): 45450000-6 - Інші завершальні будівельні роботи Капітальний ремонт фасаду у житловому будинку за адресою: вул. Василя Чумака, 6 у Солом`янському районі м. Києва, який підписано ОСОБА_5 та ОСОБА_9 .
За договором підряду № 22-ф від 14.11.2022, укладеного між Управлінням житлово-комунального господарства та будівництва Солом`янської РДА в місті Києві та ТОВ «БК СПЕЙСТАУН», вартість робіт за актом приймання виконаних будівельних робіт (ф. КБ-2в)№22-ф/1 за грудень 2022, складає суму 386235,60 гривень, у тому числі ПДВ - 64 372,60 гривень.
У подальшому, в грудні 2022 року ОСОБА_5 , будучи службовою особою, наділеною організаційно-розпорядчими та адміністративно-господарськими функціями, діючи недбало, шляхом неналежного виконання своїх службових обов`язків, тобто не передбачаючи можливості настання суспільно-небезпечних наслідків свого діяння, хоча повинен був і міг їх передбачити, не вивчивши середньоринкові ціни на матеріально-технічні ресурси, які повинні прийматися за відповідними обґрунтованими, як правило, найменшими при всіх рівних характеристиках цінами на відповідні ресурси (відповідно до кошторисних норм України у будівництві), а також не визначивши окремим наказом особу, відповідальну за проведення такого моніторингу, підписав та засвідчив печаткою Управління житлово-комунального господарства та будівництва Солом`янської районної в місті Києві державної адміністрації акт №22-ф/1 приймання виконаних будівельних робіт (форми КБ-2в) від 19.12.2022, в який внесено відомості із завищенням вартості матеріальних ресурсів згідно Договору підряду №22-ф від 14.11.2022 про закупівлю підрядних робіт за державні кошти (кошти місцевого бюджету), підтвердивши відповідність завищення вартості матеріальних ресурсів.
Надалі, на підставі акту №22-ф/1 приймання виконаних будівельних робіт за грудень 2022 року по об`єкту «Капітальний ремонт фасаду у житловому будинку за адресою: вул. Василя Чумака, 6 у Солом`янському районі м. Києва» 19.12.2022 Управлінням житлово-комунального господарства та будівництва Солом`янської районної в місті Києві державної адміністрації з рахунку № НОМЕР_1 відкритого в Держказначейській службі у місті Києві на користь ТОВ «БК СПЕЙСТАУН» відповідно до платіжного доручення №12 підписаним ОСОБА_5 на рахунок № НОМЕР_2 , відкритий ТОВ «БК СПЕЙСТАУН» у АТ «ПУМБ», перераховано грошові кошти в сумі386 235,60 гривень з урахуванням ПДВ.
Згідно відповідного висновку експерта, завдання матеріальної шкоди (спричинення збитків) розпоряднику місцевого бюджету м. Києва внаслідок завищення вартості матеріальних ресурсів відповідно до договору підряду №22-ф про виконання робіт на об`єкті «Капітальний ремонт фасаду у житловому будинку за адресою: вул. Василя Чумака, 6, у Солом`янському районі м. Києва» з урахуванням висновку даної комплексної будівельно-технічної та економічної експертизи підтверджується документально в розмірі 44 678 (сорок чотири тисячі шістсот сімдесят вісім) грн. 24 коп.
Зокрема, під час експертного дослідження, після аналізу цін на матеріальні ресурси, які були використані під час будівельних робіт на об`єкті «Капітальний ремонт фасаду у житловому будинку за адресою: вул. Василя Чумака, 6 у Солом`янському районі м. Києва» до Договору підряду
№22-ф від 14.11.2022 р. встановлено наступне.
Відповідно до акту №22-ф/1 приймання виконаних будівельних робіт за грудень 2022 року вартість 134,78 м2 утеплення фасадів пінополістирольними плитами товщиною 100 мм з опорядженням декоративним розчином «баранець» за технологією «CEREZIT», стіни гладкі становить 93074,43 гривень без ПДВ, а відповідно до ПК «АВК - 5 (3.7.1)», вартість вищевказаного утеплення становить 60051,23 гривень. Також вартість 8,01 м2 утеплення фасадів мінеральними плитами товщиною 100 мм з опорядженням декоративним розчином «баранець» за технологією «CEREZIT», стіни гладкі становить 5531,43 гривень без ПДВ, а в а відповідно до ПК «АВК - 5 (3.7.1)», вартість вищевказаного утеплення становить 3568,86 гривень. Крім цього, вартість 6,35 м2 утеплення фасадів пінопластом товщиною до 30 мм з опорядженням декоративним розчином «баранець» за технологією «CEREZIT», укоси, ширина до 300 мм становить 6439,13 гривень без ПДВ, а відповідно до ПК «АВК - 5 (3.7.1)», вартість вказаного утеплення становить 4193,03 гривень.
Отже, ОСОБА_5 , через несумлінне ставлення до своїх службових обов`язків, при погодженні договірної ціни, внаслідок підписання договору підряду №22-ф від 14.11.2022, актів приймання виконаних будівельних робіт за завищеною ціною, спричинив збиток територіальній громаді міста Києва на суму 44678 (сорок чотири тисячі шістсот сімдесят вісім) грн. 24 коп.
Крім цього, ОСОБА_5 , перебуваючи на посаді начальника управлінням житлово-комунального господарства та будівництва Солом`янської районної в місті Києві державної адміністрації, неналежно виконуючи свої службові обов`язки через несумлінне ставлення до них, у невстановлений досудовим розслідуванням час, але не пізніше листопада 2022 року підписав протокол узгодження цін на матеріальні ресурси та наказ про затвердження кошторисної документації на проведення капітального ремонту капітального ремонту фасаду у житловому будинку за адресою: вул. Метробудівська, 8, у Солом`янському районі м. Києва №28/1-р від 09.12.2022, не вжив реальних заходів з вивчення середньоринкових цін на відповідні товари, які повинні прийматися за відповідними обґрунтованими, як правило, найменшими при всіх рівних характеристиках цінами на відповідні ресурси (відповідно до кошторисних норм України у будівництві), а також не вжив інших заходів, спрямованих на ефективність використання бюджетних коштів та їх економію, тобто діючи всупереч встановлених ч.1 ст.5 Закону України «Про публічні закупівлі» принципів (максимальна економія, ефективність та пропорційність, запобігання корупційним діям і зловживанням).
Як наслідок неналежного контролю, до вказаного протоколу внесено відомості щодо вартості матеріальних ресурсів, які були значно завищеними в порівнянні із середньоринковими.
В подальшому, 22.11.2022 між управлінням житлово-комунального господарства та будівництва Солом`янської районної в місті Києві державної адміністрації (код ЄДРПОУ 37485401), в особі начальника ОСОБА_5 та ТОВ «ВКФ АТЛАНТ-ПЛЮС» (код ЄДРПОУ 36107594) в особі директора ОСОБА_10 за результатами проведення процедури відкритих конкурсних торгів на закупівлю робіт з капітального ремонту фасаду у житловому будинку за адресою: вул. Метробудівська, 8, у Солом`янському районі м. Києва, після акцепту пропозиції конкурсних торгів за учасником-переможцем ТОВ «ВКФ АТЛАНТ-ПЛЮС», укладено договір підряду № 28-ф на виконання робіт а саме: «ДК 021:2015 (CVP): 45450000-6 - Інші завершальні будівельні роботи Капітальний ремонт фасаду у житловому будинку за адресою: вул. Метробудівська, 8, у Солом`янському районі м. Києва, який підписано ОСОБА_5 та ОСОБА_10 .
За договором підряду № 28-ф від 22.11.2022, укладеного між Управлінням житлово-комунального господарства та будівництва Солом`янської РДА в місті Києві та ТОВ «ВКФ АТЛАНТ-ПЛЮС», вартість робіт за актами приймання виконаних будівельних робіт (ф. КБ-2в)№28-ф/1 за грудень 2022, складає суму 388658,40 гривень у тому числі ПДВ - 64776,40 гривень.
У подальшому, в грудні 2022 року ОСОБА_5 , будучи службовою особою, наділеною організаційно-розпорядчими та адміністративно-господарськими функціями, діючи недбало, шляхом неналежного виконання своїх службових обов`язків, тобто не передбачаючи можливості настання суспільно-небезпечних наслідків свого діяння, хоча повинен був і міг їх передбачити, не вивчивши середньоринкові ціни на матеріально-технічні ресурси, які повинні прийматися за відповідними обгрунтованими, як правило, найменшими при всіх рівних характеристиках цінами на відповідні ресурси (відповідно до кошторисних норм України у будівництві), а також не визначивши окремим наказом особу, відповідальну за проведення такого моніторингу, підписав та засвідчив печаткою Управління житлово-комунального господарства та будівництва Солом`янської районної в місті Києві державної адміністрації акти №28-ф/1 приймання виконаних будівельних робіт (форми КБ-2в), в який внесено відомості із завищенням вартості матеріальних ресурсів згідно Договору підряду №28-ф від 22.11.2022 про закупівлю підрядних робіт за державні кошти (кошти місцевого бюджету), підтвердивши відповідність завищення вартості матеріальних ресурсів.
Надалі, на підставі акту №28-ф/1 приймання виконаних будівельних робіт за грудень 2022 року по об`єкту «Капітальний ремонт фасаду у житловому будинку за адресою: вул. Метробудівська, 8, у Солом`янському районі м. Києва» 28.12.2022 Управлінням житлово-комунального господарства та будівництва Солом`янської районної в місті Києві державної адміністрації з рахунку № НОМЕР_1 відкритого в Держказначейській службі у місті Києві на користь ТОВ «ВКФ АТЛАНТ-ПЛЮС» відповідно до платіжних доручень №21 підписаними ОСОБА_5 на рахунок № НОМЕР_3 , відкритий ТОВ «ВКФ АТЛАНТ-ПЛЮС» у АТ КБ «ПРИВАТБАНК», перераховано грошові кошти в сумі388658,40 гривень з урахуванням ПДВ.
Згідно відповідного висновку експерта, завдання матеріальної шкоди (спричинення збитків) розпоряднику місцевого бюджету м. Києва внаслідок завищення вартості матеріальних ресурсів відповідно до договору підряду №28-ф про виконання робіт на об`єкті «Капітальний ремонт фасаду у житловому будинку за адресою: вул. Метробудівська, 8, у Солом`янському районі м. Києва» з урахуванням висновку даної комплексної будівельно-технічної та економічної експертизи підтверджується документально в розмірі 131451 (сто тридцять одна тисяча чотириста п`ятдесят одна) гривня 98 копійок.
Зокрема, під час експертного дослідження, після аналізу цін на матеріальні ресурси, які були використані під час будівельних робіт на об`єкті «Капітальний ремонт фасаду у житловому будинку за адресою: вул. Метробудівська, 8 у Солом`янському районі м. Києва» до Договору підряду №28-ф від 22.11.2022 р. встановлено наступне.
Відповідно до актів №28-ф/1 приймання виконаних будівельних робіт за грудень 2022 року вартість 83,74 м2 утеплення фасадів пінопластом товщиною 100 мм з опорядженням декоративним розчином за технологією «CEREZIT», стіни гладкі становить 101524,62 гривень без ПДВ, а відповідно до ПК «АВК - 5 (3.7.1)», вартість вищевказаного утеплення становить 37310,36 гривень. Також вартість 7,6 м2 утеплення фасадів пінопластом товщиною 50 мм з опорядженням декоративним розчином за технологією «CEREZIT», стіни гладкі становить 9709,14 гривень без ПДВ, а відповідно до ПК «АВК - 5 (3.7.1)», вартість вищевказаного утеплення становить 3386,18 гривень. Крім цього, вартість 25,2 м2 утеплення фасадів пінопластом товщиною 100 мм з опорядженням декоративним розчином за технологією «CEREZIT», стіни гладкі (навколо вікон и армопояс) становить 30547,06 гривень без ПДВ, а відповідно до ПК «АВК - 5 (3.7.1)», вартість вищевказаного утеплення становить 11227,86 гривень. Також вартість 16 м2 утеплення фасадів пінропластом товщиною 30 мм з опорядженням декоративним розчином за технологією «CEREZIT», укоси, ширина до 300 мм становить 25025,84 гривень без ПДВ, а відповідно до ПК «АВК - 5 (3.7.1)», вартість вищевказаного утеплення становить 7128,80 гривень. Крім цього, вартість 1,8 м2 утеплення фасадів пінропластом товщиною 30 мм з опорядженням декоративним розчином за технологією «CEREZIT», укоси, ширина до 300 мм (без утеплення) становить 2591,84 гривень без ПДВ, а відповідно до ПК «АВК - 5 (3.7.1)», вартість вищевказаного утеплення становить 801,99 гривень.
Отже, ОСОБА_5 , через несумлінне ставлення до своїх службових обов`язків, при погодженні договірної ціни, внаслідок підписання договору підряду №28-ф від 22.11.2022, актів приймання виконаних будівельних робіт за завищеною ціною, спричинив збиток територіальній громаді міста Києва на суму 131451(сто тридцять одна тисяча чотириста п`ятдесят одна) гривня 98 копійок,
Так, загальна сума, яка є необґрунтовано завищеною і становить 1 003 007,16 гривень з урахуванням ПДВ (один мільйон три тисячі сім гривень 167 копійок), у двісті п`ятдесят і більше разів перевищує неоподатковуваний мінімум доходів громадян та відповідно до примітки 4 статті 364 КК України, являється тяжкими наслідками.
Таким чином, ОСОБА_5 підозрюється у службовій недбалості, тобто неналежному виконанні службовою особою своїх службових обов`язків, через несумлінне ставлення до них, що спричинило тяжкі наслідки охоронюваним законом державним інтересам, тобто у вчиненні кримінального правопорушення, передбаченого ч. 2 ст. 367 КК України.
28.09.2023 року ОСОБА_5 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , уродженця міста Києва, громадянина України, зареєстрованого та проживаючого за адресою: АДРЕСА_1 , раніше не судимого повідомлено про підозру у вчиненні кримінального правопорушення передбаченого ч. 2 ст. 367 КК України.
На момент вчинення кримінального правопорушення ОСОБА_5 на підставі розпорядження Голови Солом`янської районної в місті Києві державної адміністрації ОСОБА_7 №454-к від 30.12.2016, з 01.01.2017 займав посаду начальника управлінням житлово-комунального господарства та будівництва Солом`янської районної в місті Києві державної адміністрації (код ЄДРПОУ 37485401).
На підставі вище викладеного, є достатні підстави вважати, що підозрюваний ОСОБА_5 , вчинив кримінальне правопорушення, передбачене ч. 2 ст. 367 КК України, який відноситься відповідно до ст. 12 КК України до нетяжких злочинів, санкція якого передбачає покарання у виді позбавлення волі на строк від двох до п`яти років з позбавленням права обіймати певні посади чи займатися певною діяльністю на строк до трьох років та зі штрафом від двохсот п`ятдесяти до семисот п`ятдесяти неоподатковуваних мінімумів доходів громадян або без такого.
Обставини, що дають підстави вважати, що ОСОБА_5 , перебуваючи на посаді начальника управлінням житлово-комунального господарства та будівництва Солом`янської районної в місті Києві державної адміністрації, може перешкоджати досудовому розслідуванню та його дії можуть призвести до настання негативних наслідків:
1. ОСОБА_5 перебуваючи на займаній посаді, матиме можливість впливати на свідків у кримінальному провадженні, які є колегами та підлеглими йому по роботі, крім того у кримінальному провадженні допитаний як свідок працівник, діяльність якого перебуває у залежності від ОСОБА_5 , а також, у кримінальному провадженні підлягають встановленню та допиту свідки, показання яких мають суттєве значення у кримінальному провадженні, у тому числі працівники управлінням житлово-комунального господарства та будівництва Солом`янської районної в місті Києві державної адміністрації, начальником якого є ОСОБА_5 .
2. ОСОБА_5 перебуваючи на займаній посаді, матиме можливість знищення документів, які мають істотне значення для встановлення обставин кримінального правопорушення, оскільки до матеріалів кримінального провадження не долучені всіх документів, які мають значення для досудового розслідування.
Таким чином, є достатні підстави для відсторонення ОСОБА_5 від посади начальника управлінням житлово-комунального господарства та будівництва Солом`янської районної в місті Києві державної адміністрації, з метою забезпечення його належної процесуальної поведінки.
В судовому засіданні прокурор клопотання підтримав з мотивів, викладених у ньому.
Підозрюваний та його захисник проти задоволення клопотання заперечили з мотивів його необґрунтованості, відсутності об`єктивної необхідності у відстороненні підозрюваного від посади, а також ризиків з якими законодавство пов`язує можливість задоволення клопотання. Вказує, що займана посада є єдиним джерелом доходу.
Перевіривши доводи та матеріали клопотання слідчий суддя дійшов до такого.
Відсторонення від посади є одним заходів забезпечення кримінального провадження, який застосовується на підставі ухвали слідчого судді або суду (ч. 2 ст. 131, ч. 1 ст. 132 Кримінального процесуального кодексу України (далі - КПК).
За приписами ч. 3 ст. 132 КПК застосування заходів забезпечення кримінального провадження не допускається, якщо слідчий, дізнавач, прокурор не доведе, що: 1) існує обґрунтована підозра щодо вчинення кримінального правопорушення такого ступеня тяжкості, що може бути підставою для застосування заходів забезпечення кримінального провадження; 2) потреби досудового розслідування виправдовують такий ступінь втручання у права і свободи особи, про який ідеться в клопотанні слідчого, дізнавача, прокурора; 3) може бути виконане завдання, для виконання якого слідчий, дізнавач, прокурор звертається із клопотанням.
Відсторонення від посади може бути здійснено щодо особи, яка підозрюється або обвинувачується у вчиненні злочину (ч. 1 ст. 154 КПК).
Підстави для відсторонення від посади наведені в ч. 1 ст. 157 КПК, згідно яких слідчий суддя, суд відмовляє у задоволенні клопотання про відсторонення від посади, якщо слідчий, прокурор не доведе наявність достатніх підстав вважати, що такий захід необхідний для: 1) припинення кримінального правопорушення, припинення або запобігання протиправній поведінці підозрюваного чи обвинуваченого, який, перебуваючи на посаді, може 2) знищити чи підробити речі і документи, які мають значення для досудового розслідування, 3) незаконними засобами впливати на свідків та інших учасників кримінального провадження або 4) протиправно перешкоджати кримінальному провадженню іншим чином.
Клопотання мотивовано наявністю ризиків впливу підозрюваний матиме можливість впливати на свідків у кримінальному провадженні, які є колегами та підлеглими йому по роботі.
Слідчий суддя звертає увагу, що ризик незаконного впливу, який є підставою для відсторонення від посади, має бути об`єктивно пов`язаний з посадовим становищем особи. Між тим, клопотання не містить обґрунтування можливості начальника управління житлово-комунального господарства та будівництва Солом`янської районної в місті Києві державної адміністрації здійснити вплив з використанням займаної посади свідків, а відсторонення від посади не є ефективним засобом для запобігання узгодження позиції між підозрюваними у кримінальному провадженні.
З цих же мотивів слідчий суддя визнає непереконливий покликання на можливий вплив підозрюваного на працівників підрядних організацій, які виконували роботи на підставі договорів.
Щодо заявленого ризику знищення документів, які мають істотне значення для встановлення обставин кримінального правопорушення, слідчий суддя відзначає, що, клопотання не містить покликань на конкретні обставини кримінального провадження, які встановлені чи плануються встановити.
Також, слідчий суддя враховує, що досудове розслідування у кримінальному провадженні здійснюється тривалий час, проте, до даного моменту відсутні дані про реальне вчинення підозрюваним дій, наведених у ст. 157 КПК.
Щодо покликань на приписи абз. 1 ч. 5 ст. 65-1 Закону України «Про запобігання корупції», якою передбачено, що особа, якій повідомлено про підозру у вчиненні нею кримінального правопорушення у сфері службової діяльності, підлягає відстороненню від виконання повноважень на посаді в порядку, визначеному законом, слідчий суддя зазначає наступне.
Злочини у сфері службової діяльність містяться в розділі XVII Кримінального кодексу України. Кримінальне правопорушення у якому підозрюється ОСОБА_5 не віднесено законодавцем до злочинів у сфері службової діяльності.
Поряд цим, за приписами абз. 1 ч. 5 ст. 65-1 Закону України «Про запобігання корупції» підозрюваний відсторонюється від посади в порядку, визначеному законом, а відтак застосування цього засобу забезпечення кримінального провадження без врахування положень глави 14 КПК не допускається.
Автоматичне відсторонення підозрюваного від посади на підставі абз. 1 ч. 5 ст. 65-1 Закону України «Про запобігання корупції» на підставі тільки наявності факту повідомлення особі про підозру порушує принцип рівності усіх учасників судового процесу, принцип незалежності та безсторонності суду, оскільки за таких обставин суд стає на сторону обвинувачення, звільняючи її від необхідності доводити існування обставин передбачених ч. 3 ст. 132, ст. 157, 158 КПК, а також принцип законності, відповідно до якого при здійсненні кримінального провадження не може застосовуватися закон, який суперечить Кримінальному процесуальному кодексу.
Таким чином, слідчий суддя приходить до висновку, що на даному етапі досудового розслідування відсутні законні підстави для відсторонення підозрюваного від посади, а тому у задоволенні клопотання потрібно відмовити.
З урахуванням викладеного, керуючись ст. 132, 156, 157 КПК, слідчий суддя,-
УХВАЛИВ:
у задоволенні клопотання старшого слідчого у кримінальному провадженні слідчого відділу Солом`янського управління поліції Головного управління Національної поліції у м.Києві, ОСОБА_6 , погоджене прокурором Солом`янської окружної прокуратури м.Києва ОСОБА_3 про відсторонення підозрюваного ОСОБА_5 від посади, поданого у межах кримінального провадження внесеного до Єдиного державного реєстру досудових розслідувань за №42022102090000236 від 26.09.2022 - відмовити.
Ухвала може бути оскаржена безпосередньо до Київського апеляційного суду протягом п`яти днів з дня її оголошення.
Слідчий суддя: ОСОБА_1
Суд | Солом'янський районний суд міста Києва |
Дата ухвалення рішення | 24.10.2023 |
Оприлюднено | 26.10.2023 |
Номер документу | 114393478 |
Судочинство | Кримінальне |
Категорія | Провадження за поданням правоохоронних органів, за клопотанням слідчого, прокурора та інших осіб про відсторонення від посади |
Кримінальне
Солом'янський районний суд міста Києва
Демидовська А. І.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні