Рішення
від 23.10.2023 по справі 240/17517/21
ЖИТОМИРСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ЖИТОМИРСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Р І Ш Е Н Н Я

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

23 жовтня 2023 року м. Житомир справа № 240/17517/21

категорія 113060000

Житомирський окружний адміністративний суд у складі: судді Чернової Г.В., розглянувши у письмовому провадженні адміністративну справу за позовом Головного управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Житомирській області до Комунальної установи Вишевицької сільської ради "Вишевицький ліцей" Житомирського району Житомирської області про застосування заходів реагування,

встановив:

Головне управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Житомирській області звернулося до суду із даною позовною заявою у якій просить:

- застосувати заходи реагування у сфері державного нагляду (контролю) у вигляді повного зупинення до повного усунення порушень вимог законодавства у сфері пожежної безпеки, зазначених у даному позові, а саме: заборонити подальшу експлуатацію будівель головного корпусу, котельні, майстерні та двох господарчих будівель Межирецької філії комунальної установи Вишневецької сільської ради "Вишневецький ліцей" Житомирського району Житомирської області за адресою: Житомирська область, Житомирський район, с. Межирічка, вул. Космонавтів, 9.

В обґрунтування позовних вимог позивачем зазначено, що під час проведення перевірки було виявлено ряд порушень правил техногенної та пожежної безпеки, які зазначені в Акті перевірки додержання (виконання) вимог законодавства у сфері пожежної і техногенної безпеки, у зв`язку з чим суб`єктом господарювання недотримані вимоги законодавства у сфері техногенної та пожежної безпеки, що створює загрозу життю та здоров`ю людей.

Ухвалою судді Житомирського окружного адміністративного суду відкрито провадження у справі за правилами спрощеного позовного провадження без проведення судового засідання та повідомлення (виклику) учасників справи. Запропоновано відповідачу протягом п`ятнадцяти днів з дня вручення ухвали про відкриття провадження по справі подати відзив на позовну заяву.

Відповідачем подано відзив, відповідно до якого просить відмовити у задоволенні позовних вимог.

Позивачем подавно відповідь на відзив у яуому вказано, що у зв`язку зі зверненням відповідача від 21.09.2021 № 41 у період з 06.10.2021 по 08.10.2021 Житомирським районним управлінням Головного управління ДСНС України у Житомирській області проведено позапланову перевірку Межирецької філії Комунальної установи Вишевицької сільської ради «Вишевицький ліцей» Житомирського району Житомирської області, за адресою: Житомирський район с. Межирічка, вул. Космонавтів, 9 та складено акт від 08.10.2021 № 1068.

Відповідно до Акту на сторінці 14 в розділі опис виявлених порушень вимог законодавства, встановлено наявність порушень, а саме:

-будівлі головного корпусу, котельні, майстерні та двох господарчих будівель не обладнано системами протипожежного захисту відповідно до вимог ДБН 6.2.5-56:2014;

-дерев`яні елементи горищного покриття головного корпусу, майстерні та двох господарчих будівель не оброблено засобами вогнезахисту, які забезпечують І групу вогнезахисної ефективності;

-на будівлі головного корпусу відсутні прилади захисту від прямих попадань блискавки і вторинних її проявів.

Ухвалою суду від 15 вересня 2022 року зупинено провадження у справі.

Ухвалою суду від 21 березня 2023 року поновлено провадження у справі.

Ухвалою від 21 березня 2023 року суд перейшов із розгляду справи за правилами спрощеного позовного провадження до розгляду даної справи за правилами загального позовного провадження, та призначив підготовче судове засідання.

Після з`ясування позиції учасників справи та дослідження наявних у матеріалах справи доказів, судом без виходу до нарадчої кімнати було винесено протокольну ухвалу про перехід до подальшого розгляду справи в порядку письмового провадження.

Дослідивши матеріали справи, суд дійшов до наступного висновку.

На виконання вимог Кодексу цивільного захисту України, Закону України «Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності». Положення про Державну службу України з надзвичайних ситуацій, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 16.12.2015 №1052, наказу Головного управління ДСНС України у Житомирській області від 27.05.2021 №135 «Про проведення позапланових перевірок», у період з 14 липня по 20 липня 2021 року головним інспектором відділу запобігання надзвичайним ситуаціям Житомирського районного управління ГУ ДСНС України у Житомирській області Гончаренко Я.В. проведено позапланову перевірку будівель Межирецької філії комунальної установи Вишевицької сільської ради «Вишевицький ліцей» Житомирського району Житомирської області за адресою: Житомирська область, Житомирський район, с. Межирічка, вул. Космонавтів, 9 щодо додержання та виконання вимог законодавства у сфері пожежної та техногенної безпеки.

Перевіркою встановлено, що Межирецькою філією комунальної установи Вишевицької сільської ради «Вишевицький ліцей» Житомирського району Житомирської області порушено вимоги законодавства у сфері пожежної безпеки, які створюють загрозу життю та/або здоров`ю людей. Вказані порушення вимог Правил пожежної безпеки в Україні, затверджених наказом МВС України від 30.12.2014 № 1417, (зареєстрованих у Міністерстві юстиції України 05.03.2015 за №252/26697) (далі - ППБУ), вказані в акті, складеному за результатами проведення позапланової перевірки щодо додержання суб`єктом господарювання вимог законодавства у сфері техногенної та пожежної безпеки від 20.07.2021 №758 (далі - акт від 20.07.2021 №758), а саме:

-будівлі головного корпусу, котельні, майстерні та двох господарчих будівель не обладнано системами протипожежного захисту відповідно до вимог ДБН В.2.5-56:2014 (порушено пункт 1.2 розділу V ППБУ);

-дерев`яні елементи горищного покриття головного корпусу, майстерні та двох господарчих будівель не оброблено засобами вогнезахисту, які забезпечують І групу вогнезахисної ефективності (порушено пункт 2.5 розділу 111 ППБУ);

-не проведено замір опору ізоляції і перевірку спрацювання приладів захисту електричних мереж та електроустановок від короткого замикання (порушено пункт 1.20 розділу IV ППБУ);

-на будівлях головного корпусу, майстерні та двох господарчих будівлях відсутні прилади захисту від прямих попадань блискавки і вторинних її проявів відповідно до вимог ДСТУ EN62 305:2012 «Блискавкозахист» (порушено пункт 1.21 розділу IV ППБУ);

-грати на вікнах комп`ютерного класу не розкриваються, не розсуваються і не знімаються (порушено пункт 2.16 розділу III ППБУ);

-на шляху евакуації дошкільного навчального закладу будівлі головного корпусу влаштовано виступ вище 0,05 метра (порушено пункт 2.37, глави 2 розділу III ППБУ; пункт 7.3.8 ДБН 13.1.1-7:2016 Пожежна безпека об`єктів будівництва);

-територію закладу не забезпечено необхідним запасом води для цілей зовнішнього пожежогасіння (порушено пункт 2.1 розділу V ППБУ; пункт 6.2.1 ДБН 6.2.5-74:2013 «Водопостачання зовнішні мережі та споруди»);

-будівлі не забезпечено розрахунковою кількістю вогнегасників відповідно до вимог Правил експлуатації та типових норм належності вогнегасників (порушено пункти 3.6 розділу V ППБУ);

-у будівлі майстерні печі не мають протипожежних розділок від горючих конструкцій (порушено пункт 2.6 розділу IV ППБУ);

-на території об`єкта влаштовано звалище горючих відходів (порушено пункт 1.2 розділу III ППБУ);

-будівля майстерні та дві господарчі будівлі захаращено сторонніми предметами (порушено пункт 2.12 розділу III ППБУ);

-шляхи евакуації (коридор, вихід з приміщення) дошкільного навчального закладу будівлі головного корпусу захаращено устаткуванням, меблями (порушено пункт 2.37 розділу Ш ППБУ);

- оздоблення стін коридорів, у головному корпусі школи, виконано матеріалами з невизначеними показниками пожежної небезпеки (порушено пункти 2.23 розділу III ППБУ, 7.3.3 ДБН В. 1.1-7-2016 «Пожежна безпека об`єктів будівництва»);

-з`єднання, відгалуження та окінцювання жил проводів і кабелів у примішенні кладової спортзалу не здійснено за допомогою опресування, зварювання, паяння або затискачів (порушено пункт 1.6 розділу IV ППБУ);

-у приміщенні комори спортзалу та приміщенні спортзалу електророзподільні коробки не закриті кришками з негорючих або _ важкогорючих матеріалів (порушено пункт 1.7 розділу IV ППБУ).

У період з 06.10.2021 по 08.10.2021 Житомирським районним управлінням Головного управління ДСНС України у Житомирській області проведено позапланову перевірку Межирецької філії Комунальної установи Вишевицької сільської ради «Вишевицький ліцей» Житомирського району Житомирської області, за адресою: Житомирський район с. Межирічка, вул. Космонавтів, 9 та складено акт від 08.10.2021 № 1068.

Відповідно до Акту в розділі опис виявлених порушень вимог законодавства, встановлено наявність порушень, а саме:

-будівлі головного корпусу, котельні, майстерні та двох господарчих будівель не обладнано системами протипожежного захисту відповідно до вимог ДБН 6.2.5-56:2014;

-дерев`яні елементи горищного покриття головного корпусу, майстерні та двох господарчих будівель не оброблено засобами вогнезахисту, які забезпечують І групу вогнезахисної ефективності;

-на будівлі головного корпусу відсутні прилади захисту від прямих попадань блискавки і вторинних її проявів.

Виявлення вказаних порушень вимог законодавства у сфері цивільного захисту, техногенної і пожежної безпеки, які створюють загрозу життю та здоров`ю людей, стало підставою для звернення позивача до суду з вимогами про застосування заходів реагування у сфері господарської діяльності у вигляді зупинення експлуатації вказаного об`єкта.

Надаючи правову оцінку відносинам, що виникли між сторонами, суд зазначає наступне.

Правові та організаційні засади, основні принципи і порядок здійснення державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності, повноваження органів державного нагляду (контролю), їх посадових осіб і права, обов`язки та відповідальність суб`єктів господарювання під час здійснення державного нагляду (контролю) визначаються Законом України "Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності" від 05.04.2007 № 877-V (далі - Закон № 877).

Частиною першою статті 1 Закону № 877 встановлено, що державний нагляд (контроль) - діяльність уповноважених законом центральних органів виконавчої влади, їх територіальних органів, державних колегіальних органів, органів виконавчої влади Автономної Республіки Крим, місцевих державних адміністрацій, органів місцевого самоврядування в межах повноважень, передбачених законом, щодо виявлення та запобігання порушенням вимог законодавства суб`єктами господарювання та забезпечення інтересів суспільства, зокрема належної якості продукції, робіт та послуг, допустимого рівня небезпеки для населення, навколишнього природного середовища.

Відповідно до частини шостої статті 7 Закону № 877 за результатами здійснення планового або позапланового заходу посадова особа органу державного нагляду (контролю) складає акт, який повинен містити такі відомості: дату складення акта; тип заходу (плановий або позаплановий); форма заходу (перевірка, ревізія, обстеження, огляд тощо); предмет державного нагляду (контролю); найменування органу державного нагляду (контролю), а також посаду, прізвище, ім`я та по батькові посадової особи, яка здійснила захід; найменування юридичної особи або прізвище, ім`я та по батькові фізичної особи - підприємця, щодо діяльності яких здійснювався захід.

Посадова особа органу державного нагляду (контролю) зазначає в акті стан виконання вимог законодавства суб`єктом господарювання, а в разі невиконання - детальний опис виявленого порушення з посиланням на відповідну вимогу законодавства.

Згідно з частиною сьомою статті 7 Закону № 877 на підставі акта, складеного за результатами здійснення заходу, в ході якого виявлено порушення вимог законодавства, орган державного нагляду (контролю) за наявності підстав для повного або часткового зупинення виробництва (виготовлення), реалізації продукції, виконання робіт, надання послуг звертається у порядку та строки, встановлені законом, з відповідним позовом до адміністративного суду. У разі необхідності вжиття інших заходів реагування орган державного нагляду (контролю) протягом п`яти робочих днів з дня завершення здійснення заходу державного нагляду (контролю) складає припис, розпорядження, інший розпорядчий документ щодо усунення порушень, виявлених під час здійснення заходу.

Відносини, пов`язані із захистом населення, територій, навколишнього природного середовища та майна від надзвичайних ситуацій, реагуванням на них, функціонуванням єдиної державної системи цивільного захисту, регулюються Кодексом цивільного захисту України № 5403 від 02.10.2012.

Відповідно до частин першої та другої статті 64 Кодексу цивільного захисту Укаїни центральний орган виконавчої влади, який здійснює державний нагляд у сфері техногенної та пожежної безпеки, уповноважений організовувати та здійснювати державний нагляд (контроль) щодо виконання вимог законів та інших нормативно-правових актів з питань техногенної та пожежної безпеки, цивільного захисту і діяльності аварійно-рятувальних служб.

Центральний орган виконавчої влади, який здійснює нагляд (контроль) у сфері техногенної та пожежної безпеки, реалізує повноваження безпосередньо і через свої територіальні органи в Автономній Республіці Крим, областях, містах Києві та Севастополі, районах, районах у містах, містах обласного, республіканського (Автономної Республіки Крим) значення.

Центральний орган виконавчої влади, який здійснює державний нагляд у сфері техногенної та пожежної безпеки, здійснює державний нагляд (контроль) шляхом проведення планових та позапланових перевірок відповідно до закону (ст. 66 КЦЗ України).

Згідно з частиною першою статті 67 Кодексу цивільного захисту України до повноважень центрального органу виконавчої влади, який здійснює державний нагляд у сфері техногенної та пожежної безпеки, належить, зокрема, звернення до адміністративного суду щодо застосування заходів реагування у вигляді повного або часткового зупинення до повного усунення порушень вимог законодавства у сфері техногенної та пожежної безпеки роботи підприємств, окремих виробництв, виробничих дільниць, експлуатації будівель, об`єктів, споруд, цехів, дільниць, а також машин, механізмів, устаткування, транспортних засобів, зупинення проведення робіт, у тому числі будівельно-монтажних, випуску і реалізації пожежонебезпечної продукції, систем та засобів протипожежного захисту, надання послуг, якщо ці порушення створюють загрозу життю та/або здоров`ю людей.

Частиною другою статті 68 Кодексу цивільного захисту України встановлено, що у разі встановлення порушення вимог законодавства у сфері техногенної та пожежної безпеки, що створює загрозу життю та здоров`ю людей, посадові особи центрального органу виконавчої влади, який здійснює державний нагляд у сферах техногенної та пожежної безпеки, звертаються до адміністративного суду щодо застосування заходів реагування у вигляді повного або часткового зупинення роботи підприємств, окремих виробництв, виробничих дільниць, агрегатів, експлуатації будівель, споруд, окремих приміщень, випуску та реалізації пожежонебезпечної продукції, систем та засобів протипожежного захисту у порядку, встановленому законом.

Статтею 70 Кодексу цивільного захисту України закріплено, що підставою для звернення центрального органу виконавчої влади, який здійснює державний нагляд у сфері техногенної та пожежної безпеки, до адміністративного суду щодо застосування заходів реагування у вигляді повного або часткового зупинення роботи підприємств, об`єктів, окремих виробництв, цехів, дільниць, експлуатації машин, механізмів, устаткування, транспортних засобів є:

1) недотримання вимог пожежної безпеки, визначених цим Кодексом, іншими нормативно-правовими актами, стандартами, нормами і правилами;

2) порушення вимог пожежної безпеки, передбачених стандартами, нормами і правилами, під час будівництва приміщень, будівель та споруд виробничого призначення;

3) випуск і реалізація вибухопожежонебезпечної продукції та продукції протипожежного призначення з відхиленням від стандартів чи технічних умов або без даних щодо відповідності такої продукції вимогам пожежної безпеки;

4) нездійснення заходів щодо захисту персоналу від шкідливого впливу ймовірних надзвичайних ситуацій;

5) відсутність на виробництвах, на яких застосовуються небезпечні речовини, паспортів (формулярів) на обладнання та апаратуру або систем із забезпечення їх безперебійної (безаварійної) роботи;

6) невідповідність кількості засобів індивідуального захисту органів дихання від небезпечних хімічних речовин нормам забезпечення ними працівників суб`єкта господарювання, їх непридатність або відсутність;

7) порушення правил поводження з небезпечними речовинами;

8) відсутність або непридатність до використання засобів індивідуального захисту в осіб, які здійснюють обслуговування потенційно небезпечних об`єктів або об`єктів підвищеної небезпеки, а також в осіб, участь яких у ліквідації наслідків надзвичайної ситуації передбачена планом локалізації і ліквідації наслідків аварій;

9) відсутність на об`єкті підвищеної небезпеки диспетчерської служби або її неготовність до виконання покладених на неї завдань, у тому числі через відсутність відповідних документів, приладів, обладнання або засобів індивідуального захисту;

10) неготовність до використання за призначенням аварійно-рятувальної техніки, засобів цивільного захисту, а також обладнання, призначеного для забезпечення безпеки суб`єктів господарювання;

11) проведення робіт з будівництва будинків та споруд, розміщення інших небезпечних об`єктів, інженерних і транспортних комунікацій, які порушують встановлений законодавством з питань техногенної безпеки порядок їх проведення або проведення яких створює загрозу безпеці населення, суб`єктам господарювання, обладнанню та майну, що в них перебувають.

Повне або часткове зупинення роботи підприємств, об`єктів, окремих виробництв, цехів, дільниць, експлуатації машин, механізмів, устаткування, транспортних засобів, виконання робіт, надання послуг здійснюється виключно за рішенням адміністративного суду.

Аналізуючи наведені норми, суд дійшов висновку, що у разі встановлення порушення вимог законодавства у сфері техногенної та пожежної безпеки, посадові особи центрального органу виконавчої влади, який здійснює державний нагляд у сферах техногенної та пожежної безпеки, звертаються до адміністративного суду щодо застосування заходів реагування у вигляді повного або часткового зупинення роботи підприємств, окремих виробництв, виробничих дільниць, агрегатів, експлуатації будівель, споруд, окремих приміщень, випуску та реалізації пожежонебезпечної продукції, систем та засобів протипожежного захисту у порядку, встановленому законом.

Станом на час розгляду справи відповідачем не було надано суду документальних доказів усунення порушень, які були виявлені в ході проведення позапланового заходу державного нагляду (контролю) щодо дотримання суб`єктом господарювання вимог законодавства у сфері техногенної та пожежної безпеки.

З огляду на зазначене, суд дійшов висновку, що порушення вимог законодавства у сфері техногенної та пожежної безпеки, які створюють загрозу життю та здоров`ю людей, мають системний та триваючий характер і фактично не усунуті відповідачем.

Суд вважає, що виявлені порушення є суттєвими та потребують усунення, оскільки можуть призвести до виникнення надзвичайних ситуацій, не дозволять у випадку виникнення пожежі вчасно її ліквідувати, призведуть до стрімкого розвитку та можуть потенційно загрожувати життю та здоров`ю людей.

Суд також звертає увагу, що наведені порушення не є формальними, а стосуються виключно відсутності у відповідача необхідної системи заходів для уникнення вининення пожежі, її гасіння та швидкого реагування у разі її виникнення.

На підставі викладеного, враховуючи, що відповідач не усунув всіх порушень, які виявлені в ході проведення перевірки, і ті порушення, які на теперішній час продовжують існувати, створюють загрозу життю та здоров`ю людей, суд дійшов висновку про необхідність застосування заходів реагування у сфері державного нагляду (контролю) у вигляді повного зупинення до повного усунення порушень вимог законодавства у сфері пожежної безпеки, зазначених у даному позові, а саме: заборонити подальшу експдлуатацію будівель головного корпусу, котельні, майтерні та двох господарчих будівель Межирецької філії комунальної установи Вишневецької сільської ради "Вишневецький ліцей" Житомирського району Житомирської області за адресою: Житомирська область, Житомирський район, с.Межирічка, вул. Космонавтів, 9.

При цьому, суд враховує, що застосований захід реагування має тимчасовий характер, період дії якого залежить безпосередньо від факту усунення відповідачем виявленого порушення. Крім того, застосований до відповідача захід реагування має також спонукаючий характер, направлений на забезпечення відповідачем виконання вимог законодавства у сфері техногенної та пожежної безпеки.

Відповідно до статті 9 КАС України розгляд і вирішення справ в адміністративних судах здійснюються на засадах змагальності сторін та свободи в наданні ними суду своїх доказів і доведенні перед судом їх переконливості.

У силу положень статті 77 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення. Під час розгляду справи відповідач не надав до суду належних і достовірних доказів, які спростовували б твердження позивача.

З огляду на зазначене, беручи до уваги докази, наявні у матеріалах справи, беручи до уваги ту обставину, що наявність порушення відповідачем вимог законодавчих та нормативно-правових актів у сферах пожежної і техногенної безпеки та цивільного захисту підтверджується наявними у матеріалах справи доказами та не було спростовано відповідачем, суд дійшов висновку про обґрунтованість позовних вимог та вважає їх такими, що підлягають задоволенню у повному обсязі.

Керуючись статтями 90, 139, 143, 242 - 246, 250, 255 Кодексу адміністративного судочинства України,

вирішив:

Адміністративний позов Головного управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Житомирській області (вул. Героїв Пожежних, буд.67-б,м. Житомир,Житомирська обл., Житомирський р-н,10006, РНОКПП 38624322) до Комунальної установи Вишевицької сільської ради "Вишевицький ліцей" Житомирського району Житомирської області (вул. Миру, 5,Вишевичі,Житомирський район, Житомирська область,12214, код ЄДРПОУ 20410272) про застосування заходів реагування - задовольнити.

Застосувати заходи реагування у сфері державного нагляду (контролю) у вигляді повного зупинення до повного усунення порушень вимог законодавства у сфері пожежної безпеки, а саме: заборонити подальшу експлуатацію будівель головного корпусу, котельні, майстерні та двох господарчих будівель Межирецької філії комунальної установи Вишневецької сільської ради "Вишневецький ліцей" Житомирського району Житомирської області за адресою: Житомирська область, Житомирський район, с.Межирічка, вул. Космонавтів, 9.

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано.

Рішення суду може бути оскаржене шляхом подання апеляційної скарги безпосередньо до Сьомого апеляційного адміністративного суду протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення.

У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Суддя Г.В. Чернова

СудЖитомирський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення23.10.2023
Оприлюднено26.10.2023
Номер документу114394762
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи щодо забезпечення громадського порядку та безпеки, національної безпеки та оборони України, зокрема щодо цивільного захисту

Судовий реєстр по справі —240/17517/21

Рішення від 23.10.2023

Адміністративне

Житомирський окружний адміністративний суд

Чернова Ганна Валеріївна

Ухвала від 21.03.2023

Адміністративне

Житомирський окружний адміністративний суд

Чернова Ганна Валеріївна

Ухвала від 21.03.2023

Адміністративне

Житомирський окружний адміністративний суд

Чернова Ганна Валеріївна

Ухвала від 14.09.2022

Адміністративне

Житомирський окружний адміністративний суд

Чернова Ганна Валеріївна

Ухвала від 12.08.2021

Адміністративне

Житомирський окружний адміністративний суд

Чернова Ганна Валеріївна

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні