Справа №461/8488/23
Провадження №3/461/2943/23
П О С Т А Н О В А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
19 жовтня 2023 року суддя Галицького районного суду м. Львова Мироненко Л.Д., з участю представника митниці Лубоцького Б.І., особи, яка притягується до адміністративної відповідальності ОСОБА_1 , розглянувши матеріали, які надійшли з Львівської митниці Державної митної служби України про притягнення до адміністративної відповідальності за порушення митних правил:
ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , місце проживання АДРЕСА_1 , паспорт для виїзду за кордон НОМЕР_1 від 16.11.2018 року, виданий 7117,-
за ч.1 ст.483 Митного Кодексу України, -
ВСТАНОВИВ:
26.01.2022р., в зону митного контролю пункт пропуску «Угринів - Долгобичув» митного поста «Угринів» Львівської митниці в`їхав транспортний засіб марки «FORD MONDEO» VIN НОМЕР_2 , з р.н. НОМЕР_3 під керуванням гр. ОСОБА_1 .
Як підставу для переміщення вказаного транспортного засобу гр. ОСОБА_1 , до митного контролю та оформлення подано наступні документи: - свідоцтво про реєстрацію транспортного засобу Республіки Польщі серія НОМЕР_4 ; - лист Благодійної організації «БЛАГОДІЙНИЙ ФОНД «НЕЗЛАМНИЙ ПІВДЕНЬ» (код ЄДРПОУ 45078606) від 05.08.2023 №0031; - митна декларація про перелік товарів, що визнаються гуманітарною допомогою, подана гр. ОСОБА_1 , щодо переміщення через митний кордон України як гуманітарної допомоги транспортного засобу марки «FORD MONDEO», VIN НОМЕР_5 .
Відповідно до поданих документів, на митну територію України на адресу Благодійної організації «БЛАГОДІЙНИЙ ФОНД «НЕЗЛАМНИЙ ПІВДЕНЬ» (код ЄДРПОУ 45078606) переміщується як гуманітарна допомога: «транспортний засіб марки «FORD MONDEO», VIN НОМЕР_2 ».
З метою перевірки законності ввезення на митну територію України вказаного транспортного засобу Львівською митницею скеровано лист від 07.08.2023 №7.4/20-01/14/20048 на адресу Благодійної організації
«БЛАГОДІЙНИЙ ФОНД «НЕЗЛАМНИЙ ПІВДЕНЬ» з метою підтвердження чи спростування факту очікування гуманітарної допомоги, а також факту видачі листа від 05.08.2023 №0031.
09.08.2023 на лист митниці від Благодійної організації «БЛАГОДІЙНИЙ ФОНД «НЕЗЛАМНИЙ ПІВДЕНЬ» отримано відповідь (лист від 08.08.2023 №0031, вх. митниці 39296/7.4-20) у якій зазначено, що лист від 05.08.2023 № 0031 фонд не видавав, а фонд не очікує жодної гуманітарної допомоги з-за кордону тим паче у вигляді транспортного засобу. Крім цього, фонд повідомив, що усі волонтери фонду мають відповідні посвідчення.
Представник Львівської митниці в судовому засідання зазначив, що у діях ОСОБА_1 наявний склад правопорушення, яке йому інкриміноване. До останнього слід застосувати стягнення, передбачене санкцією ч.1 статті 483 МК України.
ОСОБА_1 в судовому засіданні пояснив, що у перших числах серпня до нього подзвонив чоловік на ім`я ОСОБА_2 та попросив перевезти автомобіль з Польщі до України. Зазначив, що вказаний автомобіль буде переданий благодійному фонду « Незламний південь», а в подальшому вказаний фонд доставить авто безпосередньо до військової частини. ОСОБА_1 вказує, що після того, як він погодився на вказану пропозицію, йому на мессенджер «Viber» надіслали лист Благодійної організації «БЛАГОДІЙНИЙ ФОНД «НЕЗЛАМНИЙ ПІВДЕНЬ» про те, що вони дійсно очікують автомобіль в якості гуманітарної допомоги. Про те, що лист підроблений він не знав. Зазначив, що умислу порушувати митні правила у нього не було.
Суд, заслухавши думку представника Львівської митниці, дослідивши матеріали справи, приходить до наступного висновку.
Завданнями провадження у справах про порушення митних правил є своєчасне, всебічне, повне та об`єктивне з`ясування обставин кожної справи, вирішення її з дотриманням вимог закону, забезпечення виконання винесеної постанови, а також виявлення причин та умов, що сприяють вчиненню порушень митних правил, та запобігання таким правопорушенням (ч.1 ст.486 МК України).
Згідно ст.458 МК України, порушення митних правил є адміністративним правопорушенням, яке являє собою протиправні, винні (умисні або з необережності) дії чи бездіяльність, що посягають на встановлений цим Кодексом та іншими актами законодавства України порядок переміщення товарів, транспортних засобів комерційного призначення через митний кордон України, пред`явлення їх митним органам для проведення митного контролю та митного оформлення, а також здійснення операцій з товарами, що перебувають під митним контролем або контроль за якими покладено на митні органи цим Кодексом чи іншими законами України, і за які цим Кодексом передбачена адміністративна відповідальність.
Відповідно до положень ст. 4 Митного кодексу України, митне оформлення - це виконання митних формальностей, необхідних для випуску товарів, транспортних засобів комерційного призначення (п.23).
Митний контроль - це сукупність заходів, що здійснюються з метою забезпечення додержання норм Митного кодексу України, законів та інших нормативно-правових актів з питань державної митної справи, міжнародних договорів України, укладених у встановленому законом порядку (п.24)
Митні правила - встановлений цим Кодексом та іншими актами законодавства України порядок переміщення товарів, транспортних засобів комерційного призначення через митний кордон України, пред`явлення їх органам доходів і зборів для проведення митного контролю та митного оформлення, а також здійснення операцій з товарами, що перебувають під митним контролем, або контроль за якими покладено на органи доходів і зборів цим Кодексом та іншими законами України (п.28).
Товари - це будь-які рухомі речі, у т.ч. ті, на які законом поширено режим нерухомої речі (крім транспортних засобів комерційного призначення), валютні цінності, культурні цінності, а також електроенергія, що переміщується лініями електропередачі.
Згідно ч. 1 ст. 483 МК України, відповідальність настає за переміщення або дії, спрямовані на переміщення товарів через митний кордон України з приховуванням від митного контролю, тобто з використанням спеціально виготовлених сховищ (тайників) та інших засобів або способів, що утруднюють виявлення таких товарів, або шляхом надання одним товарам вигляду інших, або з поданням митному органу як підстави для переміщення товарів підроблених документів чи документів, одержаних незаконним шляхом, або таких, що містять неправдиві відомості щодо найменування товарів, їх ваги (з урахуванням допустимих втрат за належних умов зберігання і транспортування) або кількості, країни походження, відправника та/або одержувача, кількості вантажних місць, їх маркування та номерів, неправдиві відомості, необхідні для визначення коду товару згідно ОСОБА_3 його митної вартості.
Згідно зі статтею 1 Закону України «Про гуманітарну допомогу» №1192-XIV від 22.10.1999 (зі змінами і доповненнями), гуманітарна допомога - цільова адресна безоплатна допомога в грошовій або натуральній формі, у вигляді безповоротної фінансової допомоги або добровільних пожертвувань, або допомога у вигляді виконання робіт, надання послуг, що надається іноземними та вітчизняними донорами із гуманних мотивів отримувачам гуманітарної допомоги в Україні або за кордоном, які потребують її у зв`язку з соціальною незахищеністю, матеріальною незабезпеченістю, важким фінансовим становищем, виникненням надзвичайного стану, зокрема внаслідок стихійного лиха, аварій, епідемій і епізоотій, екологічних, техногенних та інших катастроф, які створюють загрозу для життя і здоров`я населення, або тяжкою хворобою конкретних фізичних осіб, а також для підготовки до збройного захисту держави та її захисту у разі збройної агресії або збройного конфлікту. Гуманітарна допомога є різновидом благодійництва і має спрямовуватися відповідно до обставин, об`єктивних потреб, згоди її отримувачів та за умови дотримання вимог статті З Закону України "Про благодійну діяльність та благодійні організації». Пунктом 1 Постанови Кабінету Міністрів України від 01.03.2022 №174 «Деякі питання пропуску гуманітарної допомоги через митний кордон України в умовах воєнного стану» передбачено, що на період дії воєнного стану пропуск через митний кордон України гуманітарної допомоги здійснюється за місцем перетину митного кордону України, шляхом подання в паперовій або електронній формі декларації, заповненої особою, що перевозить відповідний товар (у даному випадку громадянином України ОСОБА_4 ), за формою визначеною вказаною постановою Кабінету Міністрів України, без застосування заходів нетарифного регулювання зовнішньоекономічної діяльності.
У відповідності до Постанови КМУ №224 від 07.03.2022 року зі змінами встановлено, шо на період воєнного стану пропуск через митний кордон України товарів гуманітарної допомоги, які включені до переліку категорій товарів, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 7 березня 2022 р. № 224 Про затвердження переліку категорій товарів, що визнаються гуманітарною допомогою без здійснення процедури визнання таких товарів гуманітарною допомогою у кожному конкретному випадку, на період воєнного стану та внесення змін до деяких постанов Кабінету Міністрів України з питань гуманітарної допомоги, здійснюється за місцем перетину митного кордону України шляхом подання товаросупровідних документів або декларації, заповненої особою, що перевозить даний товар, за. формою згідно з додатком, без застосування заходів нетарифного регулювання зовнішньоекономічної діяльності.
У відповідності до Постанови КМУ №224 від 22.03.2022 року зі змінами встановлено, що товари, пропуск яких здійснюється відповідно до абзацу першого цього пункту, визнаються гуманітарною допомогою за декларативним принципом без прийняття відповідного рішення спеціально уповноважених державних органів з питань гуманітарної допомоги.
Згідно наявних у матеріалах справи доказів, ОСОБА_1 вчинив дії спрямовані на переміщення через митний кордон України товару з приховування від митного контролю шляхом подання до митного органу як підставу для переміщення товару документів, які містять неправдиві відомості щодо найменування товарів, кількості, країни походження, маркування (торгової марки), неправдиві відомості, необхідні для визначення коду товару згідно з УКТ ЗЕД та його митної вартості, що доводиться дослідженим в ході розгляду справи нижченаведеними доказами:
-протоколом про порушення митних правил № 1078/20900/23 від 11.08.2023 року;
-листом Благодійної організації «БЛАГОДІЙНИЙ ФОНД «НЕЗЛАМНИЙ ПІВДЕНЬ» від 05.08.2023 №0031;
-митною декларацією про перелік товарів, що визнаються гуманітарною допомогою поданою гр. ОСОБА_1 , щодо переміщення через митний кордон України як гуманітарної допомоги транспортного засобу марки «FORD MONDEO», VIN НОМЕР_5 .
-листом Благодійної організації «БЛАГОДІЙНИЙ ФОНД «НЕЗЛАМНИЙ ПІВДЕНЬ» від 08.08.2023 року.
Вищенаведені докази засвідчують факт переміщення товару через митний кордон, порядок проходження митних процедур, містять дані про товаросупровідні документи подані для переміщення товару, вказують на обставини виявлення факту подання до митного органу як підстави для переміщення товару документів, що містять неправдиві відомості щодо найменування товарів, кількості, країни походження, маркування (торгової марки), неправдиві відомості, необхідні для визначення коду товару згідно з УКТ ЗЕД та його митної вартості, є належними та допустимими.
Суд вважає, що здобуті та досліджені в ході розгляду у суді даної справи докази є достатніми для ухвалення законного та об`єктивного рішення у справі та належної перевірки доводів учасників процесу, а також доказів у справі.
Відповідно до ст. 62 Конституції України, обвинувачення не може ґрунтуватися на доказах, одержаних незаконним шляхом, а також на припущеннях. Усі сумніви щодо доведеності вини особи тлумачаться на її користь.
Стандарт доведення поза розумним сумнівом означає, що сукупність обставин справи, встановлена під час судового розгляду, виключає будь-яке інше розумне пояснення події, яка є предметом судового розгляду, крім того, що інкриміноване правопорушення було вчинено і обвинувачена особа є винною у його вчиненні.
Поза розумним сумнівом має бути доведений кожний з елементів, які є важливими для правової кваліфікації діяння: як тих, що утворюють об`єктивну сторону діяння, так і тих, що визначають його суб`єктивну сторону.
Це питання має бути вирішено на підставі безстороннього та неупередженого аналізу наданих суду доказів, які свідчать за чи проти тієї або іншої версії подій.
Обов`язок всебічного і неупередженого дослідження судом усіх обставин справи у цьому контексті означає, що для того, щоб визнати винуватість доведеною поза розумним сумнівом, версія обвинувачення (в даному випадку суть правопорушення наведена у протоколах представниками митного органу) має пояснювати усі встановлені судом обставини, що мають відношення до події, яка є предметом судового розгляду. Суд не може залишити без уваги ту частину доказів та встановлених на їх підставі обставин лише з тієї причини, що вони суперечать версії обвинувачення, тобто в даному випадку версії представників митниці. Наявність таких обставин, яким версія обвинувачення не може надати розумного пояснення або які свідчать про можливість іншої версії інкримінованої події, є підставою для розумного сумніву в доведеності вини особи.
Для дотримання стандарту доведення поза розумним сумнівом недостатньо, щоб версія обвинувачення (у даному випадку уповноважених представників митниці) була лише більш вірогідною за версію захисту. Законодавець вимагає, щоб будь-який обґрунтований сумнів у тій версії події, яку надало обвинувачення, був спростований фактами, встановленими на підставі допустимих доказів, і єдина версія, якою розумна і безстороння людина може пояснити всю сукупність фактів, установлених у суді, є та версія подій, яка дає підстави для визнання особи винною за інкримінованим обвинуваченням.
Крім того, у п. 2 ст.6 Конвенції про захист прав людини і основоположних свобод, зазначено, що кожен, кого обвинувачено у вчиненні кримінального правопорушення, вважається невинуватим доти, доки його вину не буде доведено згідно закону. У розумінні Конвенції про захист прав людини і основоположних свобод1950 року, притягнення особи до адміністративної відповідальності розцінюється як «кримінальне обвинувачення», оскільки адміністративні правопорушення та стягнення мають ознаки, притаманні «кримінальному обвинуваченню» у значенні ст. 6 Конвенції.
Зважаючи на суть правопорушення, його характер, санкцію, наведені положення можуть бути застосовані і у даній справі.
Суд при оцінці доказів керується критерієм доведеності винуватості особи «поза будь-яким розумним сумнівом» і така доведеність може випливати із сукупності ознак чи неспростовних презумпцій, достатньо вагомих, чітких і узгоджених між собою.
Оцінюючи вищеописані зібрані по справі, досліджені та перевірені в судовому засіданні докази, суд визнає їх такими, що знаходяться у об`єктивному взаємозв`язку з інкримінованим правопорушенням, не спростовані в ході судового розгляду, передбачені як джерела доказування чинним законодавством та зібрані у відповідності процесуальними нормами, відтак суд вважає повністю доведеним факт вчинення особою інкримінованого адміністративного правопорушення.
Суд приходить до висновку про те, що сукупність обставин справи, встановлена під час судового розгляду, виключає будь-яке інше розумне пояснення події, яка є предметом судового розгляду, крім того, що інкриміноване правопорушення було вчинено і обвинувачена особа є винною у його вчиненні, тобто вина ОСОБА_1 у цій справі доведена поза розумним сумнівом.
В той же час, враховуючи дані особи-порушника ОСОБА_1 , який вчинив дане адміністративне правопорушення вперше та те, що останній, з його пояснень, здійснював перевезення гуманітарного вантажу для потреб оборони Збройних сил України, про факт підроблення листа благодійної організації не знав, зважаючи на відсутність обставин, що обтяжують відповідальність, характер правопорушення, кількість та характер переміщуваного товару, й те, що вчинене правопорушення не заподіяло істотної шкоди суспільним інтересам та державі, суд вважає за можливе звільнити ОСОБА_1 від адміністративної відповідальності на підставі ст.22 КУпАП за малозначністю вчиненого адміністративного правопорушення, обмежившись усним зауваженням, та провадження у справі закрити.
Згідно з п.17 Постанови Пленуму Верховного Суду України « Про судову практику у справах про контрабанду та порушення митних правил» від 03 червня 2005 року № 8 суддя вправі вирішувати питання про можливість звільнення особи від адміністративної відповідальності при малозначності правопорушення на підставі ст.22 КУпАП. При цьому необхідно врахувати не лише вартість, а й кількість предметів правопорушення, а також мету, мотив і спосіб його вчинення.
Відповідно до вимог ст.22 КУпАП при малозначності вчиненого правопорушення орган, посадова особа, уповноважені вирішувати справу, можуть звільнити порушника від адміністративної відповідальності і обмежитись усним зауваженням.
На переконання суду, застосування такого заходу, як усне зауваження, буде необхідним та достатнім для досягнення визначеної ст. 23 КУпАП мети - виховного впливу та запобіганню вчиненню нових правопорушень.
При цьому, з урахуванням позиції особи, яка притягується до адміністративної відповідальності, суд приходить до висновку, що вилучений відповідно до протоколу про порушення митних правил автомобіль, підлягає скеруванню до військової частини НОМЕР_6 Головного управління розвідки МО України.
Керуючись ст.ст.458, 459, 461, 483, 486, 527, 528 МК України,
ПОСТАНОВИВ:
На підставі ст.22 КУпАП звільнити ОСОБА_1 від адміністративної відповідальності за вчинення адміністративного правопорушення, передбаченого ч. 1 ст. 483 МК України, за малозначністю та оголосити йому усне зауваження.
Провадження усправі проадміністративне правопорушеннястосовно ОСОБА_1 за ч. 1 ст.483 МК України закрити.
Товар, вилучений згідно з протоколом про порушення митних правил від 11 серпня 2023 року № 1078/20900/23, а саме транспортний засіб марки «FORD MONDEO», VIN НОМЕР_5 , - передати військовій частині НОМЕР_6 Головного управління розвідки МО України.
Постанова може бути оскаржена до Львівського апеляційного суду через Галицький районний суд м. Львова протягом десяти днів з дня її винесення і набирає законної сили після закінчення строку для подання апеляційної скарги.
Суддя Л.Д. Мироненко
Суд | Галицький районний суд м.Львова |
Дата ухвалення рішення | 19.10.2023 |
Оприлюднено | 26.10.2023 |
Номер документу | 114404307 |
Судочинство | Адмінправопорушення |
Категорія | Справи про порушення митних правил, які підлягають розгляду в судовому порядку Митний кодекс 2012 р. Переміщення або дії, спрямовані на переміщення товарів через митний кордон України з приховуванням від митного контролю |
Адмінправопорушення
Галицький районний суд м.Львова
Мироненко Л. Д.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні