Рішення
від 25.10.2023 по справі 523/9327/23
КИЇВСЬКИЙ РАЙОННИЙ СУД М. ОДЕСИ


Справа № 523/9327/23

Провадження № 2-а/947/182/23

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

25.10.2023

Київський районний суд м.Одеси у складі головуючого судді Бескровного Я.В., при секретарі Остапчук О.Є., розглянувши в м.Одесі в приміщенні суду адміністративну справу за позовом ОСОБА_1 до Управління патрульної поліції в Одеській області про скасування постанови,

ВСТАНОВИВ:

Позивач Сідько звернувся до суду з даним позовом, в обґрунтування позову посилається на те, що 20.05.2023 року відносно нього було складено постанову про притягнення до адміністративної відповідальності за ч.1 ст.122 КУпАП у виді накладення адміністративного штрафу, оскільки він, рухаючись на транспортному засобі марки Фольксваген, державний номер НОМЕР_1 , був зупинений інспектором поліції за перевищення швидкості на 24 км/год. Позивач зазначає, що постанову винесено незаконно, оскільки доказів вчинення правопорушення йому пред`явлено не було. У зв`язку з вищевикладеним просить постанову про адміністративне правопорушення скасувати і закрити провадження у справі.

Представник відповідача подав відзив на позов, у якому зазначив, що факт правопорушення було зафіксовано лазерним вимірювачем TruCAM, який відноситься до ручних вимірювачів швидкості транспортних засобів, тобто конструктивно створений для утримування в руках під час вимірювань, а тому його використання в ручному режимі є законним. Таким чином докази, отримані за допомогою даного лазерного вимірювача швидкості є належними та допустимими. У зв`язку з вищевикладеним вважає, що постанова, складена відносно Сідько є правомірною та не підлягає скасуванню. За таких обставин, представник відповідача просив відмовити у задоволенні позову в повному обсязі.

Ухвалою суду від 8.09.2023 було відкрито провадження у справі із повідомленням сторін.

Представник позивача у засідання не прибув, подав заяву у якій позовні вимоги просив задовольнити.

Представник відповідача у засідання не прибув.

Суд, дослідивши письмові матеріали справи та відеозапис наданий стороною відповідача, дійшов наступних висновків.

Судом встановлено, що 20.05.2023 року інспектором поліції Кравченко Д.І. відносно позивача було складено постанову про накладення адміністративного стягнення по справі про адміністративне правопорушення у сфері забезпечення безпеки дорожнього руху, зафіксоване не в автоматичному режимі серії ЕАС №7023075, згідно якої він 20.05.2023 року о 12:22 рухався на транспортному засобі марки Фольксваген Джетта, державний номерний знак НОМЕР_1 , по трасі «Одеса-Київ» в с.Алтестове Біляївського району Одеської області 449 кв. зі швидкістю 94 км/годину, перевищив допустиму на 24 км/год., чим порушив п.3.29 «обмеження максимальної швидкості» та п.8.4 ПДР України та скоїв адміністративне правопорушення, передбачене ч.1 ст.122 КУпАП України. Дана обставина зафіксована лазерним приладом вимірювання швидкості TruCam №ТС008449 і до позивача застосовано адміністративне стягнення у виді штрафу у розмірі 340,00 гривень.

Судом було досліджено DVD диск, доданий представником відповідача до відзиву на позов, з якого не вбачається номерного знаку транспортного засобу в момент скоєння правопорушення, який було зафіксовано зазначеним приладом TruCam 20.05.2023р. о 12 годині 10 хвилин 48 секунд .

За правилами визначеними статтею 252 КУпАП посадова особа оцінює докази за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на всебічному, повному і об`єктивному дослідженні всіх обставин справи в їх сукупності, керуючись законом і правосвідомістю.

Лазерний вимірювач швидкості TruCam ІІ LTI 20/20 отримав сертифікат затвердження типу засобів вимірювальної техніки. На підставі позитивних результатів державних приймальних випробувань Міністерством економічного розвитку і торгівлі України затверджений тип засобу вимірювальної техніки «Вимірювач швидкості автотранспортних засобів лазерний LTI 20/20 TruCam», який було зареєстровано в державному реєстрі засобів вимірювальної техніки за номером ТС №008449.

Всі прилади, що використовуються працівниками Департаменту патрульної поліції, пройшли повірку. Міжповірочний інтервал для TruCam визначено Переліком засобів вимірювальної техніки, типи яких затверджені на підставі результатів державних приймальних та контрольних випробувань і міжнародних договорів України, затвердженим наказом Міністерства економічного розвитку і торгівлі України 05 квітня 2012 року № 437 і становить 1 рік.

Слід зазначити, що можливість використання виробу «TruCam ІІ LTІ 20/20» виробництва Laser Technology Inc, США також підтверджується наявністю виданого державною службою спеціального зв`язку та захисту інформації України експертного висновку.

Лазерний вимірювач швидкості TruCam ІІ LTІ 20/20 здійснює вимірювання процесу порушення швидкісного режиму, що дозволяє ідентифікувати транспортний засіб, номерний знак. Прилад автоматично визначає координати кожного вимірювання швидкості, розрізняє режими обмеження швидкості, встановлені для вантажних, легкових транспортних засобів, а також мотоциклів.

Разом з тим, для фіксації допустимих швидкісних режимів руху транспортних засобів на приладі встановлюється поріг допустимої швидкості руху. При цьому, враховується похибка приладу ±2 км/год. Прилад дозволяє вимірювати швидкість на дистанціях від 15 м до 1200 м. Правильність реалізації у приладі TruCam зазначеного алгоритму підтверджено за результатами державної експертизи у сфері криптографічного захисту інформації. Застосування алгоритму шифрування AES забезпечує контроль цілісності інформації не тільки в самому приладі TruCam, але також в зашифрованих файлах, що скопійовані на будь-які інші електронні носії. Зазначені властивості алгоритму унеможливлюють підробку змісту інформації про порушення правил дорожнього руху від моменту її фіксації приладом TruCam. Між тим, впровадження додаткових заходів для забезпечення достовірності інформації про порушення правил дорожнього руху та проведення їх експертиз не є обов`язковим.

Знак 3.29 забороняє рух зі швидкістю, що перевищує зазначену на знаку.

Відповідно до п.8.4 Правил дорожнього руху дорожні знакиподіляються на групи:

а) попереджувальні знаки. Інформують водіїв про наближення до небезпечної ділянки дороги і характер небезпеки. Під час руху по цій ділянці необхідно вжити заходів для безпечного проїзду;

б) знаки пріоритету. Встановлюють черговість проїзду перехресть, перехрещень проїзних частин або вузьких ділянок дороги;

в) заборонні знаки. Запроваджують або скасовують певні обмеження в русі;

г) наказові знаки. Показують обов`язкові напрямки руху або дозволяють деяким категоріям учасників рух по проїзній частині чи окремих її ділянках, а також запроваджують або скасовують деякі обмеження;

ґ) інформаційно-вказівні знаки. Запроваджують або скасовують певний режим руху, а також інформують учасників дорожнього руху про розташування населених пунктів, різних об`єктів, територій, де діють спеціальні правила;

д) знаки сервісу. Інформують учасників дорожнього руху про розташування об`єктів обслуговування;

е) таблички до дорожніх знаків. Уточнюють або обмежують дію знаків, разом з якими вони встановлені.

Притягнення до адміністративної відповідальності за порушення на транспорті, врегульовані главою10розділуІІ КУпАП, а провадження у справах про адміністративні правопорушення проводиться у відповідності до вимог, визначених урозділі ІV КпАП України. Вимоги, стосовно дій працівників поліції при виявленні адміністративного правопорушення визначені, окрімКУпАП, уЗаконі України « Про національну поліцію»та « Інструкції з оформлення поліцейськими матеріалів про адміністративні правопорушення у сфері забезпечення безпеки дорожнього руху, зафіксовані на в автоматичному режимі», затвердженоїнаказом Міністерства внутрішніх справ України від 07.11.2015 року №1395.

У відповідності до вимог частин другої та четвертої статті 258 Кодексу України про адміністративне правопорушення (даліКУпАП) у разі вчинення адміністративних правопорушень, розгляд яких віднесено до компетенції Національної поліції, протокол про адміністративне правопорушення не складається, а уповноваженими органами (посадовими особами) на місці вчиненняправопорушеннявиноситьсяпостанова у справі про адміністративне правопорушення відповідно до вимогстатті 283 цього Кодексу.

Частина п`ята вищенаведеної статті також передбачає, що у випадках притягнення особи до адміністративної відповідальності за вчинення адміністративного правопорушення у сфері забезпечення дорожнього руху, у тому числі зафіксованих в автоматичному режимі, протокол не складається і у тому разі, коли особа оспорить допущене порушення і адміністративне стягнення, що на неї накладається.

Відповідно до частини четвертої розділу першого «Інструкції» у разі виявлення правопорушення у сфері забезпечення безпеки дорожнього руху, розгляд якого віднесено до компетенції Національної поліції України, поліцейський виносить постанову у справі про адміністративне правопорушення без складання відповідного протоколу. Пунктом п`ятим першого розділу «Інструкції» передбачено, що поліцейські складають протоколи виключно про адміністративні правопорушення у сфері забезпечення безпеки дорожнього руху, передбачені частинами четвертою і сьомою статті121, частинами третьою і четвертою статті122,статтями122-2,122-4,122-5, частинами другою і третьою статті123,статтею124, частиною четвертою статті127,статтями127-1,130,139, частиною четвертою статті140,188-28КУпАП.

Згідност. 251 КупАПдоказами в справі про адміністративне правопорушення, є будь-які фактичні дані, на основі яких у визначеному законом порядку орган (посадова особа) встановлює наявність чи відсутність адміністративного правопорушення, винність даної особи в його вчиненні та інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи. Ці данівстановлюються протоколом про адміністративне правопорушення, поясненнями особи, яка притягається до адміністративної відповідальності, потерпілих, свідків, висновком експерта, речовими доказами, показаннями технічних приладів та технічних засобів, що мають функції фото- і кінозйомки, відеозапису, у тому числі тими, що використовуються особою, яка притягається до адміністративної відповідальності, або свідками, а також працюючими в автоматичному режимі, чи засобів фото-ікіно- зйомки,відеозапису,у тому числі тими, що використовуються особою, яка притягається до адміністративної відповідальності, або свідками, а також приладами працюючими в автоматичному режимі, які використовуються при нагляді за виконанням правил, норм і стандартів, що стосуються забезпечення безпеки дорожнього руху, протоколом про вилучення речей і документів, а також іншими документами.

Відповідно до ст.283ч.1-2 КУпАП Розглянувши справу про адміністративне правопорушення, орган (посадова особа) виноситьпостанову по справі. Постанова виконавчого органу сільської, селищної, міської ради по справі про адміністративне правопорушення приймається у формі рішення.

Постанова повинна містити:

найменування органу (прізвище, ім`я та по батькові, посада посадової особи), який виніс постанову;

дату розгляду справи;

відомості про особу, стосовно якої розглядається справа (прізвище, ім`я та по батькові (за наявності), дата народження, місце проживання чи перебування;

опис обставин, установлених під час розгляду справи;

зазначення нормативного акта, що передбачає відповідальність за таке адміністративне правопорушення;

прийняте у справі рішення.

Постанова по справі про адміністративне правопорушення у сферах забезпечення безпеки дорожнього руху та паркування транспортних засобів, крім даних, визначених частиною другою цієї статті, повинна містити відомості про:

дату, час і місце вчинення адміністративного правопорушення;

транспортний засіб, який зафіксовано в момент вчинення правопорушення (марка, модель, номерний знак);

технічний засіб, яким здійснено фото або відеозапис (якщо такий запис здійснювався);

розмір штрафу та порядок його сплати;

правові наслідки невиконання адміністративного стягнення та порядок його оскарження;

відривну квитанцію із зазначенням реквізитів та можливих способів оплати адміністративного стягнення у вигляді штрафу.

Відповідно дост. 77 КАС Українив адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача, якщо він заперечує проти адміністративного позову. Таким чином, з врахуванням процесуальних особливостей адміністративного судочинства, доведення факту неправомірності дій позивача покладається на відповідача.

Так судом встановлена невідповідність оскаржуваної постанови вимогам ст.283 КУпАП, а саме, час скоєння правопорушення зазначений у ній (12:09:22) не збігається з часом, зазначеним у наданих стороною відповідача доказах - DVD диску у файлі «відеозапис правопорушення» - 12:10:48; відсутності доказів, які б підтверджували номерний знак транспортного засобу в момент вчинення правопорушення.

Крім того у оскаржуваній постанову не зазначено що саме з пунктів 8.4 або ж знаку 3.29 ПДР порушив позивач.

Суд вважає, що відповідачем у порушення вимог ст.77 КАС України не доведено правомірності оскаржуваної постанови, а тому позов підлягає задоволенню, а провадження у справі про адміністративне правопорушення закриттю.

На підставівикладеного,керуючись ст.6,9,14,241-246,286 КАС України, суд, -

ВИРІШИВ:

Позов задовольнити.

Скасувати постанову ЕАС №7023075 від 20.05.2023р. про притягнення до адміністративної відповідальності ОСОБА_1 за ст.122 ч.1 КУпАП, та провадження у справі про адміністративне правопорушення закрити.

Рішення може бути оскаржене в апеляційному порядку шляхом подачі апеляційної скарги до П`ятого апеляційного адміністративного суду протягом 10 днів з дня його проголошення. Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини судового рішення, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.

Суддя Бескровний Я. В.

СудКиївський районний суд м. Одеси
Дата ухвалення рішення25.10.2023
Оприлюднено26.10.2023
Номер документу114416361
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи щодо забезпечення громадського порядку та безпеки, національної безпеки та оборони України, зокрема щодо дорожнього руху, транспорту та перевезення пасажирів, з них дорожнього руху

Судовий реєстр по справі —523/9327/23

Рішення від 25.10.2023

Адміністративне

Київський районний суд м. Одеси

Бескровний Я. В.

Ухвала від 02.10.2023

Адміністративне

Київський районний суд м. Одеси

Бескровний Я. В.

Ухвала від 08.09.2023

Адміністративне

Київський районний суд м. Одеси

Бескровний Я. В.

Ухвала від 29.06.2023

Адміністративне

Суворовський районний суд м.Одеси

Кузьміна О. І.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні