УКРАЇНА
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД
ДНІПРОПЕТРОВСЬКОЇ ОБЛАСТІ
вул. Володимира Винниченка 1, м. Дніпро, 49027
E-mail: inbox@dp.arbitr.gov.ua, тел. (056) 377-18-49, fax (056) 377-38-63
УХВАЛА
19.10.2023м. ДніпроСправа № 904/11261/15
за заявою Компанії "Хербс Трейдінг ГмбХ"
до боржника Товариство з обмеженою відповідальністю "ФРА-М" (м. Дніпро)
про визнання банкрутом
Суддя Примак С.А.
Без участі представників сторін.
ВСТАНОВИВ:
Провадження у справі про банкрутство Товариства з обмеженою відповідальністю "ФРА-М" перебуває на стадії ліквідації.
Ухвалою господарського суду від 06.07.2023 продовжено термін ліквідаційної процедури та повноваження ліквідатора до 19.10.2023. Відкладено розгляд звіту ліквідатора (вх. суду №40567/20 від 03.09.2020) та ліквідаційного балансу, клопотання ліквідатора №02-01/25/614 від 25.08.2020 про нарахування і виплату грошової винагороди, здійснення та відшкодування витрат (вх. суду №39364/20 від 27.08.2020), звіту ліквідатора про нарахування і виплату грошової винагороди, здійснення та відшкодування витрат з 14.07.2016 по 20.08.2020 на суму у загальному розмірі 1 080 259,52 грн, а також розгляд заяви Східного Міжрегіонального управління ДПС по роботі з великими платниками податків про заміну сторони (вх. суду №30172/23 від 20.06.2023) на 19.10.2023.
До господарського суду 12.07.2023 від Антимонопольного комітету України за допомогою системи "Електронний суд" надійшли письмові пояснення по справі (вх. суду №34470/23 від 12.07.2023).
До господарського суду 28.08.2023 від Східного міжрегіонального управління ДПС по роботі з великими платниками податків за допомогою системи "Електронний суд" надійшла заява на виконання вимог ухвали суду (вх. суду №43433/23 від 28.08.2023).
У зв`язку із збоєм в роботі Комп`ютерної програми "Діловодства спеціалізованого суду", судове засідання призначене на 19.10.2023 о 11:00 год не відбулося.
Розглянувши без участі представників сторін заяву Східного Міжрегіонального управління ДПС по роботі з великими платниками податків про заміну сторони за вх. суду №30172/23 від 20.06.2023, з урахуванням заяви за вх. суду №43433/23 від 28.08.2023, господарський суд встановив.
Судом встановлено, що Постановою Кабінету Міністрів України №537 від 19.06.2019 "Про утворення територіальних органів Державної податкової служби" утворено Офіс великих платників податків Державної податкової служби.
30.07.2019 відбулася державна реєстрація юридичної особи - Офісу великих платників податки ДПС (ідентифікаційний код 43141471), яка є правонаступником Офісу великих платників податків ДФС (ідентифікаційний код 39440996) як орган виконавчої влади.
Згідно наказу Офісу великих платників податків ДПС №9 від 29.08.2019 "Про початок діяльності Офісу великих платників податків ДПС" розпочато виконання Офісом великих платників податків Державної податкової служби повноважень Офісу великих платників податків Державної фіскальної служби.
Таким чином, починаючи з 29.08.2019 Офіс великих платників податків ДПС розпочав свою діяльність, як орган виконавчої влади, та є правонаступником Офісу великих платників податків ДФС.
Також, суд зазначає, що постановою Кабінету Міністрів України №893 від 30.09.2020 "Деякі питання територіальних органів Державної податкової служби" ліквідовано як юридичні особи публічного права територіальні органи Державної податкової служби згідно визначеного Кабінетом Міністрів переліку. До переліку ліквідованих територіальних органів Державної податкової служби входить і Офіс великих платників податків Державної податкової служби.
На базі ліквідованого Офісу великих платників податків Державної податкової служби та його територіальних управлінь утворено нові управління по роботі з великими платниками податків, зокрема й Східне Міжрегіональне управління Державної податкової служби по роботі з великими платниками податків, яке створено 30.09.2020, про що міститься відповідний запис в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань за № 1000741030008085321.
Відповідно до пункту 7 Положення про Державну податкову службу України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України №227 від 06.03.2019, Державна податкова служба здійснює повноваження безпосередньо та через утворені в установленому порядку її територіальні органи. Державна податкова служба та її територіальні органи є контролюючими органами (податковими органами, органами стягнення).
Відповідно до пункту 1 Положення про Східне Міжрегіональне управління Державної податкової служби по роботі з великими платниками податків, затвердженого наказом Державної податкової служби України №643 від 12.11.2020, Східне міжрегіональне управління ДПС по роботі з великими платниками податків є територіальним органом, утвореним на правах відокремленого підрозділу Державної податкової служби України.
Міжрегіональне управління забезпечує реалізацію повноважень Державної податкової служби у взаємовідносинах з великими та іншими платниками, які перебувають на обліку в цьому управлінні, і здійснює їх податкове супроводження.
Отже, згідно з інформацією, наявною в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань, Східне Міжрегіональне управління Державної податкової служби по роботі з великими платниками податків є філією (відокремленим підрозділом) юридичної особи.
Між тим, суд зазначає, що при вирішенні підстав заміни сторони можна виділити дві форми адміністративного (публічного) правонаступництва: 1) фактичне (або компетенційне адміністративне правонаступництво), тобто таке, де вирішуються питання передачі фактичних повноважень від одного до іншого органу, посадової особи (або повноважень за компетенцією) та 2) процесуальне адміністративне (публічне) правонаступництво. Фактичне (компетенційне) адміністративне (публічне) правонаступництво це врегульовані нормами адміністративного права умови та порядок передання адміністративної компетенції від одного суб`єкта владних повноважень (суб`єкта публічної адміністрації) до іншого, який набував певні владні повноваження внаслідок ліквідації органу чи посади суб`єкта владних повноважень, припинення первісного суб`єкта, або внаслідок повного чи часткового припинення компетенції органу публічної адміністрації чи припинення повноважень посадової особи.
Процесуальне адміністративне (публічне) правонаступництво це унормована можливість заміни адміністративним судом (на будь-якій стадії процесу судового розгляду справи в суді першої, апеляційної та касаційної інстанцій (крім випадків перегляду справи за винятковими чи нововиявленими обставинами) сторони чи третьої особи іншим суб`єктом, коли права та обов`язки суб`єкта владних повноважень перейшли від сторони (в адміністративній справі) до іншого суб`єкта владних повноважень, а також можливість суб`єкта публічної адміністрації (правонаступника) вступити в судовий процес як сторона чи третя особа.
При визначенні процесуального адміністративного (публічного) правонаступництва суд повинен виходити з того, хто є правонаступником у спірних правовідносинах, і враховувати таке: якщо під час розгляду справи буде встановлено, що орган державної влади, орган місцевого самоврядування припинили свою діяльність, то суд повинен залучити до участі у справі їхніх правонаступників.
У разі ж відсутності правонаступників суд повинен залучити до участі у справі орган, до компетенції якого належить вирішення відповідних питань, зокрема участі по справі. У разі зменшення обсягу компетенції суб`єкта владних повноважень, не пов`язаного з припиненням його діяльності, до участі у справі як другий відповідач суд залучає іншого суб`єкта владних повноважень, до компетенції якого передані або належать функції чи повноваження щодо вирішення питання про відновлення порушених прав, свобод чи інтересів позивача.
З урахуванням наведеного вище можна дійти висновку, що підставою для переходу адміністративної компетенції від одного суб`єкта владних повноважень до іншого (набуття адміністративної компетенції) є події, що відбулися із стороною правовідносин.
Як вбачається зі змісту поданої заяви Товариство з обмеженою відповідальністю "ФРА-М" на обліку Східного міжрегіонального управління ДПС по роботі з великими платниками податків не перебуває, в той час заявник зазначає, що банкрут знаходиться на обліку Головного управління ДПС у Дніпропетровські області.
У відповідності до пп. 14.1.137 п.. 14.1 ст. 14 Податкового кодексу України, орган стягнення - державний орган, уповноважений здійснювати заходи щодо забезпечення погашення податкового боргу в межах повноважень, встановлених цим Кодексом та іншими законами України.
Згідно з п. 41.2 ст. 41 Податкового кодексу України, органами стягнення є виключно контролюючі органи, уповноважені здійснювати заходи щодо забезпечення погашення податкового боргу та недоїмки зі сплати єдиного внеску у межах повноважень, а також державні виконавці у межах своїх повноважень. Стягнення податкового боргу та недоїмки зі сплати єдиного внеску за виконавчими написами нотаріусів не дозволяється.
Відповідно до статті 43 Кодексу України з процедур банкрутства у разі вибуття чи заміни кредитора у справі про банкрутство господарський суд за заявою правонаступника або іншого учасника (учасників) справи здійснює заміну такої сторони її правонаступником на будь-якій стадії провадження у справі. Усі дії, вчинені у справі про банкрутство до вступу у справу правонаступника, обов`язкові для нього так само, як вони були обов`язкові для особи, яку правонаступник замінив.
Враховуючи вищевикладене, господарський суд вважає за необхідне задовольнити заяву Східного Міжрегіонального управління ДПС по роботі з великими платниками податків про заміну сторони за вх. суду №30172/23 від 20.06.2023, з урахуванням заяви за вх. суду №43433/23 від 28.08.2023 та здійснити процесуальне правонаступництво у справі №904/11261/15, замінивши Східне міжрегіональне управління ДПС по роботі з великими платниками податків (ідентифікаційний код 43968079) на Головне управління ДПС у Дніпропетровській області (ідентифікаційний код 44118658).
Крім того, з метою повного та всебічного розгляду справи, господарський суд вважає за необхідне призначити розгляд справи на 28.11.2023, зобов`язавши сторін надати додаткові документи по справі. Крім того керуючись статтею 119 Господарського процесуального кодексу України, господарський суд вважає за необхідне продовжити строк ліквідаційної процедури та повноваження ліквідатора у справі до дати судового засідання.
Керуючись статтями 119, 234, 235 Господарського процесуального кодексу України, господарський суд -
УХВАЛИВ:
Продовжити термін ліквідаційної процедури та повноваження ліквідатора до 28.11.2023.
Заяви Східного Міжрегіонального управління ДПС по роботі з великими платниками податків про заміну сторони за вх. суду №30172/23 від 20.06.2023, з урахуванням заяви за вх. суду №43433/23 від 28.08.2023 - задовольнити.
Здійснити процесуальне правонаступництво у справі №904/11261/15, замінивши Східне міжрегіональне управління ДПС по роботі з великими платниками податків (ідентифікаційний код 43968079) на Головне управління ДПС у Дніпропетровській області (ідентифікаційний код 44118658).
Призначити розгляд звіту ліквідатора (вх. суду №40567/20 від 03.09.2020) та ліквідаційного балансу на 28.11.2023 на 12:00.
Призначити розгляд клопотання ліквідатора №02-01/25/614 від 25.08.2020 про нарахування і виплату грошової винагороди, здійснення та відшкодування витрат (вх. суду №39364/20 від 27.08.2020) на 28.11.2023 на 12:00.
Призначити розгляд звіту ліквідатора про нарахування і виплату грошової винагороди, здійснення та відшкодування витрат з 14.07.2016 по 20.08.2020 на суму у загальному розмірі 1 080 259,52 грн. на 28.11.2023 на 12:00.
Засідання відбудеться у приміщенні Господарського суду Дніпропетровської області в кабінеті № 3-410 за адресою: вул. Володимира Винниченка 1, м. Дніпро, 49027.
Додатково повідомити всіх учасників справи про день, час та місце судового засідання, а також про зміст даної ухвали суду, шляхом її направлення на відомі суду електронні адреси.
Враховуючи запровадження воєнного стану в Україні, приймаючи до уваги неможливість забезпечення на даний час безпеки учасників судових проваджень, рекомендувати утриматися від безпосередньої участі у судовому засіданні в приміщенні Господарського суду Дніпропетровської області та роз`яснити учасникам справи можливість подання пояснень, заяв чи клопотань на адресу суду: за допомогою електронної пошти: inbox@dp.arbitr.gov.ua; за допомогою сервісу "Електронний суд"; засобами поштового зв`язку: 49027, м. Дніпро, вул. В. Винниченка, 1.
Роз`яснити, що розгляд справи може бути здійснено господарським судом за наявності письмової згоди від усіх учасників судового провадження про розгляд справи без їх участі.
Ухвала набирає законної сили - 24.10.2023 та може бути оскаржена в порядку та строк, встановлені ст. ст. 254-256 Господарського процесуального кодексу України.
Суддя С.А. Примак
Суд | Господарський суд Дніпропетровської області |
Дата ухвалення рішення | 19.10.2023 |
Оприлюднено | 26.10.2023 |
Номер документу | 114417298 |
Судочинство | Господарське |
Категорія | Справи позовного провадження Справи про банкрутство, з них: банкрутство юридичної особи |
Господарське
Господарський суд Дніпропетровської області
Примак Сергій Анатолійович
Господарське
Господарський суд Дніпропетровської області
Примак Сергій Анатолійович
Господарське
Господарський суд Дніпропетровської області
Примак Сергій Анатолійович
Господарське
Господарський суд Дніпропетровської області
Примак Сергій Анатолійович
Господарське
Господарський суд Дніпропетровської області
Примак Сергій Анатолійович
Господарське
Господарський суд Дніпропетровської області
Примак Сергій Анатолійович
Господарське
Господарський суд Дніпропетровської області
Примак Сергій Анатолійович
Господарське
Господарський суд Дніпропетровської області
Примак Сергій Анатолійович
Господарське
Господарський суд Дніпропетровської області
Примак Сергій Анатолійович
Господарське
Господарський суд Дніпропетровської області
Примак Сергій Анатолійович
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні