ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ОДЕСЬКОЇ ОБЛАСТІ
65119, м. Одеса, просп. Шевченка, 29, тел.: (0482) 307-983, e-mail: inbox@od.arbitr.gov.ua
веб-адреса: http://od.arbitr.gov.ua
РІШЕННЯ
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
"25" жовтня 2023 р.м. Одеса Справа № 916/3622/23
Господарський суд Одеської області у складі судді Литвинової В.В., розглянувши матеріали справи
за позовом Державного підприємства "Морський торговельний порт "Чорноморськ" (вул.Праці,6, м. Чорноморськ, Одеська область, 68001)
до відповідача: Товариства з обмеженою відповідальністю "ФАРКОНТ ПРОДЖЕКТ" (юридична адреса - 67801, м. Овідіополь Одеської області вул. Одеська 16)
про стягнення 457769,49 грн
До суду надійшла позовна заява Державного підприємства "Морський торговельний порт "Чорноморськ" до Товариства з обмеженою відповідальністю "ФАРКОНТ ПРОДЖЕКТ" про стягнення 457769,49 грн заборгованості за договором від 29.12.2021 № 178/Є про перевезення експортних ген. вантажів, з яких - 231646,74 грн основного боргу, 64566,60 грн інфляційних втрат, 151351 грн пені та 10205,15 грн 3% річних.
Ухвалою від 28.08.2023 відкрито провадження у справі в порядку спрощеного позовного провадження без призначення засідання. Встановлено Відповідачу строк протягом п`ятнадцяти днів з дня вручення ухвали про відкриття провадження у справі, для подання суду (з доказами надіслання іншим учасникам справи): відзив на позов з документальним обґрунтуванням викладених обставин, заяви з процесуальних питань (за наявності), належним чином засвідчені копій статутних та реєстраційних документів.
Відповідач відповідно до поштового повідомлення отримав ухвалу 07.09.2023. Відзиву на позов він не надав. Таким чином, справа розглядається за наявними матеріалами відповідно до ст. 178 ГПК України.
Згідно з ст. 248 ГПК України суд розглядає справи у порядку спрощеного позовного провадження протягом розумного строку, але не більше шістдесяти днів з дня відкриття провадження у справі.
06.10.2023 через підсистему Електронний суд, а 13.10.2023 - поштою до суду надійшла заява позивача про зменшення розміру позовних вимог відповідно до ст. 46 ГПК України, якою позивач повідомив суд, що 15.09.2023 відповідач перерахував позивачу 231646,74 грн, що підтверджується банківською випискою. З огляду на викладене, позивач просить закрити провадження у справі в частині 231646,74 грн основного боргу за відсутністю предмету спору. Також просить стягнути з відповідача 60419,62 грн інфляційних втрат, 159144,48 грн пені та 10738,25 грн 3% річних, всього - 230302,35грн, і повернути з держбюджету 3412,01 грн судового збору.
Суд приймає заяву позивача про зменшення розміру позовних вимог, у зв`язку з чим має місце нова ціна позову 461949,09 грн, в межах якої і вирішується спір.
Розглянувши матеріали справи, суд
встановив:
29.12.2021 між Державним підприємством «Морський торговельний порт «Чорноморськ» (підприємство, позивач) та Товариством з обмеженою відповідальність «ФАРКОНТ ПРОДЖЕКТ» (клієнт, відповідач) було укладено договір №178/3 про перевантаження експортних ген. вантажів (далі - Договір).
Згідно п.1.1 Договору Підприємство вивантажує із залізничних вагонів і/або автотранспорту завезену Клієнтом, у погоджених з Підприємством об`ємах, кількість вантажу, виділяє складську площу для зберігання вантажу Клієнта, навантажує на судна та документально оформляє експортне обладнання, а Клієнт планує до перевантаження 4100 тон вантажу та зобов`язується оплатити надані йому Підприємством послуги в погодженому цим договором порядку.
Пунктом 2.1 Договору визначені обов`язки Підприємства.
Так, Підприємство вивантажує вантаж з вагонів та інших транспортних засобів, оформляє документально його прийом відповідно до діючих правил перевезень вантажів цим видом транспорту. Документи на приймання вантажу (картка обліку експортних вантажів, акти загальної форми) оформлюються не пізніше 24 годин з моменту вивантаження вантажу на склад та вручаються Підприємством представникові Клієнта (п.п. 2.1.3 Договору).
Підприємство виділяє складську площу для зберігання 2500 тонн вантажу, що є нормою одночасного зберігання для цих вантажів (п.2.1.4 Договору).
Навантажує вантаж на судно відповідно до доручень Клієнта самостійно по фактично витраченому часу обробки судна (п.2.1.5 Договору).
Здійснює вантажні операції відповідно до Правил надання послуг у морських портах України, затверджених наказом Міністерства інфраструктури України від 05.06.2023 року № 248.
Обов`язки Клієнта визначені п. 2.2. Договору, зокрема п.п. 2.2.1,2.2.4, 2.2.6, 2.2.14.
Так, Клієнт своєчасно надає Підприємству попередню інформацію в електронному вигляді (інформація доручення на відвантаження, інформація коносаменту) по вантажах, які плануються до відвантаження (п. 2.2.1 Договору).
Завезення вантажів у Підприємство іншим транспортом, крім залізничних вагонів, проводиться тільки за узгодженням з Підприємством (п. 2.2.4 Договору).
Клієнт вручає Підприємству через свого представника доручення на відвантаження за 48 годин до підходу судна. Зразок доручення наведено в Договорі (п.2.2.6 Договору).
Клієнт зобов`язаний отримати у Підприємстві (особисто, факсом або електронною поштою на електронну адресу Клієнта, вказану у розділі 8 договору) попередній (авансовий) та остаточний рахунки для здійснення оплат у строки визначені розділом 3 Договору, акти приймання-здачі виконаних робіт на підпис та засвідчення власною печаткою (п.2.2.14 Договору).
Згідно п. 2.3.4 Договору, клієнт ознайомлений з вільними тарифами Підприємства, що існують на день укладення цього Договору та застосовуються Підприємством в процесі виконання цього Договору і згодний з їхнім застосуванням.
Згідно п 3.1. Клієнт оплачує послуги Підприємства за діючими у Підприємстві тарифами, у тому числі:
Згідно п. 3.1.1 вартість вивантаження вантажів із залізничних вагонів, автотранспорту і їхнього навантаження на судна, за діючими вільними тарифами Підприємства на виконання ННР, а саме:
вантажі в ящ. і н/у вагою місця від 250 до 3000 кг - 22,3 дол. США за кожну тонну переробленого вантажу;
вантажі в ящ. і н/у вагою місця понад 3000 кг - 18,8 дол. США за кожну тонну переробленого вантажу.
Згідно п. 3.1.2. вартість за зберігання вантажу в Підприємстві за вільними тарифами Підприємства, а саме: протягом 4 діб - технологічне зберігання, не оплачується; за кожну добу з 5 по 30 - 0,62 грн./ куб.м. за добу.
Згідно п. 3.1.3 вартість транспортно-клієнтського обслуговування, що здійснюється Підприємством, за вільними тарифами Підприємства, а саме: 0,09 дол. США за кожну тонну переробленого вантажу.
Відповідно до п. 3.5. Договору, Клієнт зобов`язаний не пізніше 8-го календарного дня після відвантаження суднової партії вантажу з Підприємства направити до Підприємства уповноваженого представника для отримання екземплярів акту приймання-здачі наданих послуг з рахунком на оплату та повернути Підприємству підписаний та засвідчений власною печаткою належний Підприємству екземпляр акту. Даний акт приймання-здачі наданих послуг зокрема, але не виключно містить інформацію про господарську операцію.
Прийом-передача акту для підпису та рахунку на оплату здійснюється сторонами шляхом передачі уповноваженим представникам під особистий підпис у реєстрі пред`явлених рахунків.
У разі невиконання Клієнтом зазначених зобов`язань акт приймання-здачі наданих послуг вважається прийнятим ним без зауважень і має силу документу, підписаного Клієнтом. При цьому, у разі неотримання Клієнтом за його вини акту приймання-здачі наданих послуг, належний йому екземпляр акту та рахунок надсилається Підприємством на адресу Клієнта рекомендованим листом з повідомленням про вручення.
Сторони погодились, що акт приймання-здачі всіх наданих за даним Договором послуг, підписаний уповноваженим представником сторін, є документом, що підтверджує факт надання Підприємству послуг на користь Клієнта.
Остаточний розрахунок клієнт здійснює протягом 10 банківських днів з моменту надання підприємством послуг. Оплата здійснюється на банківські реквізити, вказані у рахунку Підприємства. Фактичною датою оплати вважається дата зарахування грошових коштів на поточний рахунок Підприємства.
Остаточний рахунок та Акт приймання-здачі оформлюється Підприємством на дату завершення обробки суднової партії - складання коносаменту або іншого документу, виданого морським перевізником.
Сторони мають право щомісячно проводити акти звірок. У разі, якщо протягом 10-ти календарних днів підписані Клієнтом акти звірок не будуть надані, то сальдо взаєморозрахунків буде вважатись узгодженим.
Згідно п. 3.6. Договору, Клієнт бере на себе усі банківські витрати по перерахуванню коштів, в т.ч. витрату на оплату комісій банків-кореспондентів.
Відповідно до п. 3.7. Договору, Підприємство зараховує кошти за зобов`язанням Клієнта в хронологічному порядку їх виникнення, якщо Клієнтом не зазначено призначення платежу у платіжних документах.
Відповідно до п. 3.10 Договору при наявності технічної можливості Сторони здійснюють оформлення актів надання послуг у вигляді електронних документів із застосуванням до них електронного цифрового підпису (ЕЦП) засобами телекомунікаційного зв`язку або на електронних носіях, як оригіналу, за допомогою системи електронного документообігу. Документи, сформовані в електронному вигляді із застосуванням ЕЦП за умови дотримання вимог законодавства про електронні документи та електронний документообіг, мають таку ж юридичну силу, як оригіналу у паперовій формі з підписами та печатками. У разі використання Сторонами різних систем документообігу або ЕЦП повинні мати можливість взаємної роботи та верифікації ключів один одним. При відсутності технічної можливості оформлення Актів наданих послуг у вигляді електронних документів їх оформлення здійснюється у паперовій формі з підписами та скріплення печатками Сторін.
Згідно п. 3.12. Договору, вартість послуг Підприємства, що встановлені в іноземній валюті, розраховується Підприємством та оплачується Клієнтом у національній валюті за курсом Національного Банку України (НБУ) на день надання послуг (виконання робіт).
Відповідно до п. 3.13 Договору, зазначені в Договорі вільні тарифи наведені без урахування ПДВ. ПДВ нараховується відповідно до діючого законодавства України.
Згідно п. 3.14 Договору, плата за навантажувально-розвантажувальні роботи та інші платежі, за винятком плати за зберігання, розраховуються за тарифами і ставками, чинними на дату складання коносамента або іншого транспортного документа. Плата за зберігання обчислюється за ставками, чинними в дні, за які вона підлягає стягненню.
Відповідно до п. 6.1. Договору, у випадку порушення зобов`язання, що виникає з даного Договору (надалі іменується «порушення Договору»), Сторона несе відповідальність, визначену даним Договором і діючим в Україні законодавством.
Згідно п. 6.2. Договору, порушенням Договору є його невиконання або неналежне виконання, тобто виконання з порушенням умов, визначених змістом цього Договору.
Відповідно до п. 6.6. Договору за порушення строків сплати, передбачених у розділі З даного Договору, Підприємство має право нарахувати Клієнту пеню в розмірі подвійної облікової ставки НБУ за кожен день прострочення, а також інші штрафні санкції, передбачені чинним законодавством.
Відповідно до 7.1. Договору, даний Договір набуває чинності з моменту його підписання Сторонами та діє до 31.12.2022 року.
Відповідно до п. 7.3 Договору, припинення дії Договору не звільняє сторони від виконання всіх існуючих на день його припинення зобов`язань.
Так, на виконання умов Договору Відповідач направив на електронну адресу Підприємства в електронному вигляді попередню інформацію про вантаж, який планується направити до Підприємства для зберігання та подальшого відвантаження на судно. В подальшому, перед кожним завезенням чергової партії вантажу, Відповідач направляв на електронну адресу Підприємства інформацію про водіїв, які будуть завозити партії вантажу. Зазначене підтверджується скрінами з електронної пошти відповідального працівника Підприємства.
Під час прийняття кожної партії вантажу Підприємством складено відвіси, картку обліку експортного вантажу та акти загальної форми, копії яких додаються. Акти загальної форми також підписані уповноваженим представником Відповідача.
07.02.2022 Відповідач надав Підприємству доручення № 7 від 07.02.2022 р. на відвантаження експортних, транзитних вантажів, згідно якого Підприємству слід відвантажити вантаж - складові частини крану, на судно «Schillplate». Також, Позивач надав Підприємству довіреність з визначенням уповноважених представників для представництва інтересів ТОВ «Фарконт Проджект» перед ДП «МТП «Чорноморськ» в питаннях оформлення вантажу (експортного та імпортного), експедитором якого є компанія.
Після надання Відповідачем Підприємству належним чином оформлених міжнародних товарно-транспортних накладних (CMR) на вантаж, коносаменту, маніфесту та прибуття судна під завантаження, Підприємством протягом 13-14.02.2022 р. виконано відвантаження вантажу (складові частини крану) на судно «Schillplate» на підставі доручення № 7 від 07.02.2022 р. Зазначене підтверджується тальманськими розписками № 1-9 від 13-14.02.2022 р., підписаними уповноваженим представником Відповідача, переліком відвантажених доручень на 1 районі та довідкою 1 вантажного району від 14.02.2022 р.
Жодних претензій щодо невиконання або неналежного виконання ДП «МТП «Чорноморськ» умов Договору № 178/3 від 29.12.2021 р. від ТОВ «Фарконт Проджект» не надходило.
На виконання умов п. 3.5 Договору, Позивачем було сформовано Акт здачі- прийняття робіт (надання послуг) № Е/1940 від 14.02.2022 р. та рахунок № Е/1940 від 14.02.2022 з розрахунком вартості наданих послуг.
Зазначені документи було направлено Підприємством 18.02.2022 р. за допомогою програми « 1:С Підприємство» на електронну адресу Відповідача, зазначену у розділі 8 Договору, для здійснення оплати та підписання Акту здачі-прийняття робіт (надання послуг) за оброблену партію вантажу.
Направлення вищезазначених рахунків та Актів на електронну адресу Відповідача підтверджується скріном з програми « 1С:Підприємство».
Також, 07.03.2023 р. ДП «МТП «Чорноморськ» направлено на адресу Відповідача лист про наявність заборгованості перед Підприємством по Договору 178/Э від 29.12.2021 р. та повторно направлено оригінали вищезазначених рахунку та акту здачі-прийняття робіт (надання послуг), що підтверджується описом вкладення поштового відправлення та квитанціями Укрпошти.
Проте, станом на день подання даного позову ТОВ «Фарконт Проджект» не здійснило оплати.
Отже, основна заборгованість ТОВ «Фарконт Проджект» перед ДП «МТП «Чорноморськ» по вищевказаному рахунку становила 231 646, 74 грн.
Однак, 15.09.2023 відповідач сплатив позивачу 231646,74 грн, що підтверджується банківською випискою.
Згідно з п. 2 ч. 1 ст. 231 ГПК України господарський суд закриває провадження у справі, якщо відсутній предмет спору.
З огляду на викладене, суд закриває провадження у справі в частині позовних вимог про стягнення 231646,74 грн основного боргу за відсутністю предмету спору.
Відповідно до ст. 7 Закону України Про судовий збір сплачена сума судового збору повертається за клопотанням особи, яка його сплатила за ухвалою суду в разі:
1) зменшення розміру позовних вимог або внесення судового збору в більшому розмірі, ніж встановлено законом;
5) закриття (припинення) провадження у справі (крім випадків, якщо провадження у справі закрито у зв`язку з відмовою позивача від позову і така відмова визнана судом), у тому числі в апеляційній та касаційній інстанціях.
З огляду на викладене, у зв`язку із зменшенням розміру позовних вимог та закриттям провадження у справі в частині стягнення основного боргу за відсутністю предмету спору, позивачу підлягає поверненню з державного бюджету 3412,01 грн судового збору.
Частиною 1 статті 193 ГК України встановлено обов`язок суб`єктів господарювання та інших учасників господарських відносин виконувати господарські зобов`язання належним чином відповідно до закону, інших правових актів, договору, а за відсутності конкретних вимог щодо виконання зобов`язання - відповідно до вимог, що звичайно ставляться.
Аналогічні вимоги щодо виконання зобов`язання закріплені і в статті 526 ЦК України.
Відповідно до ст. 625 ЦК України боржник не звільняється від відповідальності за неможливість виконання ним грошового зобов`язання. Боржник, який прострочив виконання грошового зобов`язання, на вимогу кредитора зобов`язаний сплатити суму боргу з урахуванням встановленого індексу інфляції за весь час прострочення, а також три проценти річних від простроченої суми, якщо інший розмір процентів не встановлений договором або законом.
Враховуючи прострочення сплати, позивач просить, з урахуванням заяви про зменшення розміру позовних вимог, стягнути з відповідача 60419,62 грн інфляційних втрат та 10738,25 грн 3% річних, нарахованих станом на 15.09.2023.
Так, позивач виходив з того, що відповідно до акту здачі-прийняття робіт (надання послуг) від 14.02.2022 позивач надав відповідачу послуги на суму 231646,74 грн.
Згідно з ст. 253 ЦК України перебіг строку починається з наступного дня після відповідної календарної дати або настання події, з якою пов`язано його початок.
Відповідно до абз. 5 п. 3.5 договору, відповідач мав сплатити надані послуги протягом 10 банківських днів, тобто до 28.02.2022 включно.
Отже, прострочення оплати мало місце, починаючи з 01.03.2022.
У постанові Верховного Суду від 13.06.2018 у справі № 922/1008/16 зазначено, що день фактичної сплати суми заборгованості не включається в період часу, за який здійснюється стягнення інфляційних нарахувань та 3% річних.
Але позивач не врахував зазначеного, і включив у період нарахування інфляційних і річних, день оплати відповідачем основного боргу 15.09.2023.
Отже, суд здійснив розрахунок 3% річних за період з 01.03.2022 по 14.09.2023 включно:
Розрахунок здійснюється за формулою:Сума санкції = С x 3 x Д : 365 : 100, деС - сума заборгованості,Д - кількість днів прострочення.
231 646,74 x 3 % x 563 : 365 : 100=10719,21грн.
Отже, позовні вимоги про стягнення 10738,25 грн 3% річних підлягають частковому задоволенню в сумі 10719,21грн.
Позовні вимоги про стягнення 60419,62 грн інфляційних підлягають задоволенню в повному обсязі.
Щодо вимог позивача про стягнення, з урахуванням заяви про зменшення розміру позовних вимог, 159144,48грн пені, то суд виходить з наступного.
Відповідно до ст. 220 ГК України, боржник, який прострочив виконання господарського зобов`язання, відповідає перед кредитором (кредиторами) за збитки, завдані простроченням, і за неможливість виконання, що випадково виникла після прострочення.
Статтею 230 ГК України передбачено, що штрафними санкціями у цьому Кодексі визнаються господарські санкції у вигляді грошової суми (неустойка, штраф, пеня), яку учасник господарських відносин зобов`язаний сплатити у разі порушення ним правил здійснення господарської діяльності, невиконання або неналежного виконання господарського зобов`язання.
Згідно зі ст. 549 ЦК України, неустойкою (штрафом, пенею) є грошова сума або інше майно, які боржник повинен передати кредиторові у разі порушення боржником зобов`язання. Пенею є неустойка, що обчислюється у відсотках від суми несвоєчасно виконаного грошового зобов`язання за кожен день прострочення виконання.
Відповідно до ст. 1 Закону України «Про відповідальність за несвоєчасне виконання грошових зобов`язань», платники грошових коштів сплачують на користь одержувачів цих коштів за прострочку платежу пеню в розмірі, що встановлюється за згодою сторін. Розмір пені, передбачений статтею 1 цього Закону, обчислюється від суми простроченого платежу та не може перевищувати подвійної облікової ставки Національного банку України, що діяла у період, за який сплачується пеня (ст. 3 Закону України «Про відповідальність за несвоєчасне виконання грошових зобов`язань»).
Частиною 6 ст. 232 ГК України передбачено, що нарахування штрафних санкцій за прострочення виконання зобов`язання, якщо інше не встановлено законом або договором, припиняється через шість місяців від дня, коли зобов`язання мало бути виконано.
Згідно з п. 6.6 Договору, встановлено, що за порушення строків сплати, передбачених у розділі 3 даного Договору, підприємство має право нарахувати пеню в розмірі подвійної облікової ставки НБУ за кожен день прострочення, а також інші штрафні санкції, передбачені чинним законодавством.
Позивач нарахував пеню в сумі 159144,48грн за період з 01.03.2022 по 15.09.2023, посилаючись на те, що п. 7 Розділу IX Прикінцевих положень ГК України передбачено, що під час дії карантину, встановленого Кабінетом Міністрів України з метою запобігання поширенню коронавірусної хвороби (СОVID-19), строки, визначені статтями 232, 269, 322, 324 цього Кодексу, продовжуються на строк дії такого карантину.
Вказаний пункт був введений в дію на підставі Закону України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України, спрямованих на забезпечення додаткових соціальних та економічних гарантій у зв`язку з поширенням коронавірусної хвороби (СОУШ-19)» від 30 березня 2020 року №540-ІХ, який набрав чинності з 2 квітня 2020 року і дія вказаного Закону фактично надає можливість нараховувати штрафні санкції більше, ніж за шість місяців.
Вказаний правовий висновок викладено у постанові Верховного Суду від 22.02.2023 р. у справі № 910/13704/21.
Також постановою Кабінету Міністрів України № 383 від 25.04.2023 р. «Про внесення змін до розпорядження Кабінету Міністрів України від 25 березня 2020 р. № 338 і постанови Кабінету Міністрів України від 9 грудня 2020 р. № 1236» карантин на території України було продовжено до 30.06.2023 р.
Оскільки, останнім днем шестимісячного строку для нарахування пені є період, який припадає на дію карантину, тобто після 02.04.2020 року, то Позивач правомірно нарахував пеню по 30.06.2023 року. Нарахування пені за період після закінчення дії карантину, тобто після 30.06.2023 є неправомірним.
Отже, суд здійснив розрахунок пені за період з 01.03.2022 по 30.06.2023
Розрахунок суми пені здійснюється за формулою:Пеня = С x 2УСД x Д : 100, деС - сума заборгованості за період,2 УСД - подвійна облікова ставка НБУ в день прострочення,Д - кількість днів прострочення.
Період розрахунку
Кількість днів у періоді
Сума
01.03.2022 - 02.06.2022 : 10,00 (облікова ставка НБУ)
231 646,74 (Сума боргу) x (2 x 10,00 : 365) x 94 днів (прострочення) : 100
94
11 931,39 грн.
03.06.2022 - 30.06.2023 : 25,00 (облікова ставка НБУ)
231 646,74 (Сума боргу) x (2 x 25,00 : 365) x 393 днів (прострочення) : 100
393
124 708,45 грн.
Всього розмір пені становить 136 639,84 грн.
З огляду на викладене, позовні вимоги про стягнення 159144,48 грн пені підлягають частковому задоволенню в сумі 136639,84грн.
Отже, позовні вимоги підлягають частковому задоволенню шляхом стягнення з відповідача 60419,62 грн інфляційних втрат, 136639,84 грн пені та 10719,21грн 3% річних, всього - 207778,67грн.
Відповідно до ст. 73 ГПК України, доказами є будь-які дані, на підставі яких суд встановлює наявність або відсутність обставин (фактів), що обґрунтовують вимоги і заперечення учасників справи, та інших обставин, які мають значення для вирішення справи. Ці дані встановлюються такими засобами: письмовими, речовими і електронними доказами; висновками експертів; показаннями свідків.
За змістом ст. 76 ГПК України належними є докази, на підставі яких можна встановити обставини, які входять в предмет доказування. Суд не бере до розгляду докази, які не стосуються предмета доказування. Предметом доказування є обставини, які підтверджують заявлені вимоги чи заперечення або мають інше значення для розгляду справи і підлягають встановленню при ухваленні судового рішення. Водночас обставини, які відповідно до законодавства повинні бути підтверджені певними засобами доказування, не можуть підтверджуватися іншими засобами доказування (ст. 77 ГПК України).
Відповідно до ст. 86 ГПК України, суд, оцінивши належність, допустимість, достовірність кожного доказу окремо, а також достатність і взаємний зв`язок доказів у їх сукупності, дійшов висновку задовольнити позовні вимоги частково.
Відповідно до ст. 129 ГПК України судові витрати в розмірі сплаченого судового збору покладаються на сторони пропорційно розміру задоволених позовних вимог 207778,67*0,015=3116,68грн
На підставі вищевикладених норм права, керуючись ст.ст. 129, 231, 232-240, 243, Господарського процесуального кодексу України, суд
ухвалив:
1. Позовні вимоги задовольнити частково.
2. Закрити провадження у справі в частині позовних вимог про стягнення 231646,74 грн основного боргу за відсутністю предмету спору.
3. Стягнути з Товариства з обмеженою відповідальністю "ФАРКОНТ ПРОДЖЕКТ" (код 38438504, юридична адреса - 67801, м. Овідіополь Одеської області вул. Одеська 16, поштова адреса - м. Одеса вул. Юрія Олеші 4, оф. 1) на користь Державного підприємства "Морський торговельний порт "Чорноморськ" (код 01125672, вул.Праці, 6, м. Чорноморськ, Одеська область, 68001) 207778,67 грн заборгованості та 3116,68 грн витрат зі сплати судового збору.
4. В решті позову відмовити.
5. Повернути з державного бюджету Державному підприємству "Морський торговельний порт "Чорноморськ" (код 01125672, вул. Праці, 6, м. Чорноморськ, Одеська область, 68001) 3412,01грн судового збору, сплаченого платіжною інструкцією № 427 від 17.08.2023.
Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо апеляційну скаргу не було подано. Апеляційна скарга на рішення суду подається до Південно-західного апеляційного господарського суду протягом двадцяти днів з дня його проголошення. Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини рішення суду, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.
Повний текст рішення складено 25 жовтня 2023 р.
Суддя В.В. Литвинова
Суд | Господарський суд Одеської області |
Дата ухвалення рішення | 25.10.2023 |
Оприлюднено | 27.10.2023 |
Номер документу | 114418470 |
Судочинство | Господарське |
Категорія | Справи позовного провадження Справи у спорах, що виникають із правочинів, зокрема, договорів Невиконання або неналежне виконання зобов’язань надання послуг |
Господарське
Господарський суд Одеської області
Литвинова В.В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні