Рішення
від 19.10.2023 по справі 922/1962/23
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ХАРКІВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ХАРКІВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

Держпром, 8-й під`їзд, майдан Свободи, 5, м. Харків, 61022,

тел. приймальня (057) 705-14-14, тел. канцелярія 705-14-41, факс 705-14-41


РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

19.10.2023м. ХарківСправа № 922/1962/23

Господарський суд Харківської області у складі:

судді Кухар Н.М.

при секретарі судового засідання Горішній Ю.В.

розглянувши в порядку загального позовного провадження справу

за позовом Приватного акціонерного товариства "Харківенергозбут" (вул.Плеханівська, буд. 126, м. Харків, 61037; адреса для листування: вул. Гоголя, буд. 10, м. Харків, 61057; код ЄДРПОУ: 42206328) до Об`єднання співвласників багатоквартирного будинку "Феличита" (вул. Професорська, буд. 6, м. Харків, 61070; код ЄДРПОУ: 43453860) про стягнення 457 838,48 грн, за участю представників:

позивача - Комарова М.С.,

відповідача - Орлова О.О.,

ВСТАНОВИВ:

Приватне акціонерне товариство "Харківенергозбут" 15.05.2023 звернулось до Господарського суду Харківської області з позовною заявою до Об`єднання співвласників багатоквартирного будинку "Феличита" про стягнення заборгованості за Договором № 610/0816 від 04.05.2020 про постачання електричної енергії постачальником універсальних послуг у розмірі 472 838,48 грн, а саме: заборгованості за електричну енергію в сумі 247 045,44 грн; пені в сумі 145 861,86 грн; 3% річних у сумі 11 982,30 грн; інфляційних втрат у сумі 67 948,88 грн. Позовні вимоги обґрунтовано тим, що відповідач, в порушення умов договору та приписів чинного законодавства, не здійснив своєчасну оплату за спожиту електричну енергію.

Ухвалою Господарського суду Харківської області від 18.05.2023 позовну заяву Приватного акціонерного товариства "Харківенергозбут" було прийнято до розгляду; відкрито провадження у справі № 922/1962/23 за правилами загального позовного провадження та призначено у справі підготовче засідання.

12.06.2023 до суду надійшла заява позивача про зменшення розміру позовних вимог, в якій позивач, у зв`язку з частковою оплатою відповідачем суми заборгованості за електричну енергію, просить стягнути з відповідача заборгованість за електричну енергію в сумі 232 045,44 грн; пеню в сумі 145 861,86 грн; 3% річних у сумі 11 982,30 грн; інфляційних втрат у сумі 67 948,88 грн.

Протокольною ухвалою господарського суду від 15.06.2023 заяву позивача про зменшення розміру позовних вимог прийнято та продовжено розгляд справи з її урахуванням.

У відзиві на позовну заяву, який надійшов до суду 04.07.2023, відповідач зазначив, що у ОСББ "Феличита" наявна заборгованість, яка виникла за період частини січня 2023 року - березень 2023 року. Інші періоди, наведені позивачем у позові, були оплачені відповідачем. З пояснень відповідача вбачається, що після відкриття провадження у справі ним було здійснено оплату заборгованості за електричну енергію в розмірі 232045,44 грн, у зв`язку з чим на час подання відзиву до суду у відповідача - ОСББ "Феличита" відсутня заборгованість з оплати електроенергії. Водночас, відповідач вважає протиправним та незаконним нарахування у період дії в Україні воєнного стану, введеного Указом Президента України № 64/2022 від 24.02.2022, та у зв`язку із простроченням оплати населенням вартості спожитої електроенергії внаслідок проведення бойових дій, пені, 3% річних та інфляційних втрат, оскільки це суперечить положенням чинного законодавства та діючих нормативно-правових актів Кабінету Міністрів України, рішенням та повідомленням Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг. У зв`язку з викладеним, відповідач просить відмовити у задоволенні позову.

07.07.2023 позивачем було надано до суду відповідь на відзив відповідача на позовну заяву, в якій позивач не погодився з викладеними у відзиві доводами, посилаючись на те, що нарахування відповідачу пені за прострочення виконання зобов`язання здійснювалось позивачем у відповідності до умов Договору, Комерційної пропозиції до Договору, яка є його невід`ємною частиною, а також норм Закону України "Про відповідальність за несвоєчасне виконання грошових зобов`язань" від 22.11.1996 № 543/96-ВР та ст. 232 Господарського кодексу України. В свою чергу, нарахування 3% річних та інфляційних було здійснено на підставі ч. 2 ст.625 ЦК України. При цьому, позивач звернув увагу суду, що юридична сила закону як основного джерела права, його місце в системі нормативно-правових актів закріплені в Конституції України. Вища юридична сила закону полягає у тому, що всі підзаконні нормативно-правові акти приймаються на основі законів та за своїм змістом не повинні суперечити їм. На думку позивача, під час вирішення питання суд має застосовувати норми Цивільного кодексу України, Господарського кодексу України та Закону України "Про відповідальність за несвоєчасне виконання грошових зобов`язань" і не застосовувати норми Постанови НКРЕКП та Постанови Кабінету Міністрів України, з огляду на те, що вони суперечать нормативно-правовим актам вищої юридичної сили. Позивач також зазначив, що відповідачем не надано доказів повідомлення позивача про виникнення форс-мажорних обставин внаслідок військової агресії РФ на території України, а тому посилання позивача на неможливість своєчасного виконання своїх зобов`язань за Договором у зв`язку з форс-мажорними обставинами є необґрунтованим та не підтверджено належними доказами. Крім того, позивач вказав, що Договір на постачання електричної енергії з ОСББ "Феличита" укладено як з юридичною особою, тож правовідносини між Товариством та відповідачем є господарськими, а отже і відповідальність відповідача за порушення умов господарського договору визначається відповідними нормами чинного законодавства України. Відтак, позивач просив стягнути з відповідача заявлені до стягнення суми пені, 3% річних та інфляційних втрат, в частині стягнення заборгованості за спожиту електроенергію в сумі 232 045,44 грн провадження у справі закрити у зв`язку з відсутністю предмету спору.

17.08.2023 до суду надійшли письмові заперечення відповідача на відповідь позивача на відзив, в яких відповідач з доводами ПрАТ "Харківенергозбут" не погоджується у повному обсязі, вважає їх безпідставними та такими, що не ґрунтуються на положеннях чинного законодавства, порушують права й інтереси власників житла в багатоквартирному будинку. Зокрема, відповідач зазначив, що Об`єднання с неприбутковою організацією і не має на меті одержання прибутку для його розподілу між співвласниками. Основна діяльність Об`єднання полягає, серед іншого, у сприянні співвласникам в отриманні житлово-комунальних та інших послуг належної якості за обґрунтованими цінами. Отже, на розрахунки ОСББ з постачальником електричної енергії у тому числі розповсюджуються приписи законодавства та нормативно-правових актів, які здійснюють регулювання відносин у сфері отримання житлово-комунальних послуг постачання електроенергії для населення, оскільки кінцевим споживачем електроенергії фактично є населення, оплата за спожиту електроенергію надходить від населення, співвласників, які володіють житловими приміщеннями в багатоквартирному будинку. Пунктом 1.2 Договору № 610/0816 від 04.05.2020 закріплено, що умови цього Договору розроблені відповідно до Закону України "Про ринок електричної енергії" та Правил роздрібного ринку електричної енергії, затверджених постановою НКРЕКП від 14.03.2018 № 312 та є однаковими для всіх споживачів. Підпунктом 16 пункту першого Постанови НКРЕКП № 332 від 25.02.2022 "Про забезпечення стабільного функціонування ринку електричної енергії, у тому числі фінансового стану учасників ринку електричної енергії на період дії в Україні воєнного стану", Національна комісія постановила на період дії в Україні воєнного стану та протягом 30 днів після його припинення або скасування, зокрема, зупинити нарахування та стягнення штрафних санкцій, передбачених договорами, що укладені відповідно до Закону України "Про ринок електричної енергії", між учасниками ринку електричної енергії.

Протокольною ухвалою господарського суду від 24.08.2023 підготовче провадження у справі № 922/1962/23 було закрито та призначено розгляд справи по суті на 19.09.2023.

У зв`язку з перебуванням судді Кухар Н.М. у відпустці, судове засідання, призначене на 19.09.2023, не відбулося та було перенесено на 28.09.2023.

Протокольною ухвалою від 28.09.2023 у судовому засіданні оголошено перерву до 19.10.2023 до 15:10.

19.10.2023 сторонами в обґрунтування своїх позицій у справі були подані письмові пояснення, які долучено судом до матеріалів справи.

Після перерви представник позивача, у судовому засіданні, яке відбулося 19.10.2023, підтримав заявлені позовні вимоги в частині стягнення штрафних санкцій в повному обсязі, в частині стягнення суми основного боргу просив закрити на підставі п.2 ч.1 ст. 231 ГПК України.

Представник відповідача проти позову заперечував на підставах, викладених у відзиві на позовну заяву та письмових запереченнях на відповідь позивача на відзив.

Дослідивши матеріали справи та заслухавши пояснення представників сторін, суд встановив наступне.

Договір між електропостачальником та споживачем укладається шляхом приєднання споживача до розробленого електропостачальником договору на умовах комерційної пропозиції № 9 від 04.05.2020 для установ та організацій, які утримуються за рахунок коштів (внесків) населення, опублікованої електропостачальником (далі по тексту комерційна пропозиція № 9).

Публічний договір про постачання електричної енергії постачальником універсальних послуг розміщений на офіційному сайті ПрАТ "Харківенергозбут": zbutenergo.kharkov.ua.

На підставі поданої відповідачем заяви-приєднання Об`єднання співвласників багатоквартирного будинку "Феличита" приєдналось до Договору про постачання електричної енергії постачальником універсальних послуг № 610/0816 від 04.05.2020 (далі - Договір № 610/0816) за вказаними у заяві об`єктами, що приєднані до електричних мереж оператора системи розподілу АТ "Харківобленерго".

Згідно з п. 2.1 Договору, постачальник продає електричну енергію споживачу для забезпечення потреб електроустановок споживача, а споживач оплачує постачальнику вартість спожитої (купленої) електричної енергії та здійснює інші платежі згідно з умовами цього Договору.

Відповідно до п. 5.8 Договору, розрахунковим періодом є календарний місяць. Пунктом 5.9 та п. 5.13 Договору передбачено, що оплата вартості електричної енергії здійснюється споживачем шляхом перерахування коштів на спецрахунок постачальника, споживач здійснює оплату за послугу з розподілу (передачі) електричної енергії через постачальника.

Умовами п. 3 публічної комерційної пропозиції № 9 від 04.05.2020 для установ та організацій, які утримуються за рахунок коштів (внесків) населення, передбачено, що Розрахунковим періодом є календарний місяць. Оплата електричної енергії, в тому числі послуги з розподілу електричної енергії, здійснюється споживачем один раз за фактичний обсяг відпущеної електричної енергії, визначеного за показами розрахункових засобів обліку (або розрахунковим шляхом), на підставі виставленого рахунка споживачу постачальником, в якому зазначаються сума до сплати за електричну енергію, в тому числі послуги з розподілу електричної енергії.

У разі відсутності графіка погашення заборгованості та при відсутності у платіжному документі у реквізиті "Призначення платежу" посилань на період, за який здійснюється оплата, або перевищення суми платежу, необхідної для цього періоду, ці кошти, перераховані споживачем за електричну енергію, постачальник має право зарахувати як погашення існуючої заборгованості споживача з найдавнішим терміном її виникнення.

У разі зміни тарифу надлишок (переплата) оплаченої, але не спожитої електричної енергії зараховується споживачу на його особовий рахунок як авансовий платіж за новими тарифами в наступному розрахунковому періоді.

Укладення сторонами та дотримання споживачем узгодженого графіка погашення заборгованості не звільняє споживача від оплати поточного споживання електричної енергії поточного періоду.

Також п. 4 комерційної пропозиції № 9 визначено, що рахунок за спожиту електричну енергію надається споживачу протягом 5 робочих днів від дня закінчення розрахункового періоду. Рахунок за спожиту електричну енергію має бути оплачений протягом 5 робочих днів від дня отримання рахунка споживачем.

Рахунки на оплату надаються Споживачу у відповідних структурних підрозділах Постачальника. В разі неотримання Споживачем рахунків Постачальник направляє рахунки Споживачу поштовим зв`язком. У такому разі рахунки вважаються отриманими Споживачем з дня їх відправлення.

Оплата вартості електричної енергії, в тому числі послуги з розподілу електричної енергії, здійснюється споживачем на поточний рахунок із спеціальним режимом використання НОМЕР_1 в філії ХОУ АТ Ощадбанк, код ОДРГІОУ 42206328.

Крім того, споживач у відповідності до п. 6.2 Договору, зобов`язується забезпечувати своєчасну та повну оплату спожитої електричної енергії згідно з умовами цього Договору.

04.10.2021 між споживачем та ПрАТ "Харківенергозбут" підписано Угоду щодо електронного документообміну за договором про постачання електричної енергії постачальником універсальних послуг від 04.05.2020 № 610/0816 (далі по тексту Угода).

Відповідно до п. 7 Угоди, надсилання електронних документів повинно відбуватися згідно строків та/або термінів, передбачених Договором про постачання електричної енергії постачальником універсальних послуг та Правилами роздрібного ринку електричної енергії, затверджених Постановою Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг від 14.03.2018 № 312.

Умовами п. 8 Угоди передбачено, що електронні документи, вважаються отриманими стороною з моменту відправлення такого електронного документу іншою стороною.

Згідно з переданими даними від АТ "Харківобленерго", відповідачу проведено нарахування та за результатами розрахункових періодів, сформовано наступні рахунки за електричну енергію за період з жовтня 2021 року по березень 2023 року станом на 01.04.2023, з урахуванням оплат на 17.04.2023:

- Рахунок у жовтні 2021 року в розмірі 116 392,08 грн. Відповідачем за жовтень 2021 року спожито 69281 кВт*год. Направлення Рахунку за електричну енергію, нараховану в жовтні 2021 року, та Акту приймання-передачі електричної енергії за жовтень 2021 року здійснено 08.11.2021 в режимі електронного документообміну між постачальником та споживачем, у вигляді електронного примірника документа з накладанням кваліфікованого електронного підпису (далі - КЕП), де КЕП має таку саму юридичну силу, як і власноручний підпис, та має презумпцію його відповідності власноручному підпису. Строк оплати рахунку - до 15.11.2021. В жовтні 2021 року оплат не надходило.

- Рахунок в листопаді 2021 року у розмірі 169 300,32 грн. Відповідачем за листопад 2021 року спожито 100774 кВт*год. Направлення Рахунку за електричну енергію, нараховану в листопаді 2021 року, та Акту приймання-передачі електричної енергії за листопад 2021 року здійснено 06.12.2021 в режимі електронного документообміну між Постачальником та Споживачем, у вигляді електронного примірника документа з накладанням КЕП). Строк оплати рахунку - до 13.12.2021.

17.11.2021 відповідачем сплачено 116 392,08 грн, заборгованість за жовтень 2021 року.

- Рахунок в грудні 2021 року у розмірі 209 894,16 грн. Відповідачем за грудень 2021 року спожито 124937 кВт*год. Направлення Рахунку за електричну енергію, нараховану в грудні 2021 року та Акту приймання-передачі електричної енергії за грудень 2021 року здійснено 10.01.2022 в режимі електронного документообміну між постачальником та споживачем, у вигляді електронного примірника документа з накладанням КЕП. Строк оплати рахунку - до 17.01.2022.

16.12.2021 відповідачем сплачено 169 300,32 грн, заборгованість за листопад 2021 року.

- Рахунок в січні 2022 року у розмірі 221 600,40 грн. Відповідачем за січень 2022 року спожито 131905 кВт*год. Направлення Рахунку за електричну енергію, нараховану в січні 2022 року та Акту приймання-передачі електричної енергії за січень 2022 року здійснено 08.02.2022 в режимі електронного документообміну між постачальником та споживачем, у вигляді електронного примірника документа з накладанням КЕП. Строк оплати рахунку - до 15.02.2022.

27.02.2022 відповідачем сплачено 209894,16 грн, заборгованість за грудень 2021 року.

- Рахунок в лютому 2022 року у розмірі 200 155,20 грн. Відповідачем за лютий 2022 року спожито 119140 кВт*год. Направлення Рахунку за електричну енергію, нараховану в лютому 2022 року, та Акту приймання-передачі електричної енергії за лютий 2022 року здійснено 10.03.2022 в режимі електронного документообміну між постачальником та споживачем, у вигляді електронного примірника документа з накладанням КЕП. Строк оплати рахунку - до 16.03.2022.

23.02.2022 відповідачем сплачено 221 600,40 грн, заборгованість за січень 2022 року.

- Рахунок в березні 2022 року у розмірі 289 220,40 грн. Відповідачем за березень 2022 року спожито 172155 кВт*год. Направлення Рахунку за електричну енергію, нараховану в березні 2022 року, та Акту приймання-передачі електричної енергії за березень 2022 року здійснено 03.04.2022 в режимі електронного документообміну між постачальником та споживачем, у вигляді електронного примірника документа з накладанням КЕП. Строк оплати рахунку - до 14.04.2022.

В березні 2022 року оплати не надходили.

- Рахунок в квітні 2022 року у розмірі 52 029.60 гри. Відповідачем за квітень 2022 року спожито 30970 кВт*год. Направлення Рахунку за електричну енергію, нараховану в квітні 2022 року, та Акту приймання-передачі електричної енергії за квітень 2022 року здійснено 05.05.2020 в режимі електронного документообміну між постачальником та споживачем, у вигляді електронного примірника документа з накладанням КЕП. Строк оплати рахунку - до 12.05.2022.

В квітні 2022 оплати не надходили.

- Рахунок в травні 2022 року у розмірі 36 721,44 гри. Відповідачем за травень 2022 року спожито 21858 кВт*год. Направлення Рахунку за електричну енергію, нараховану в травні 2022 року, та Акту приймання-передачі електричної енергії за травень 2022 року здійснено 03.06.2022 в режимі електронного документообміну між постачальником та споживачем, у вигляді електронного примірника документа з накладанням КЕП. Строк оплати рахунку - до 14.06.2022.

В травні 2022 року оплати не надходили.

- Рахунок в червні 2022 року у розмірі 25 984,56 грн. Відповідачем за червень 2022 року спожито 15467 кВт*год. Направлення Рахунку за електричну енергію, нараховану в червні 2022 року, та Акту приймання-передачі електричної енергії за червень 2022 року здійснено 04.07.2022 в режимі електронного документообміну між постачальником та споживачем, у вигляді електронного примірника документа з накладанням КЕП. Строк оплати рахунку - до 11.07.2022.

В червні 2022 року оплати не надходили.

- Рахунок в липні 2022 року у розмірі -178 550,40 грн (коригування нарахувань). За липень 2022 року споживання відповідача було відкориговано на -106280 кВт*год. Сума боргу на кінець місяця становить 426 488,16 грн. Направлення Рахунку за електричну енергію в липні 2022 року та Акту приймання-передачі електричної енергії за липень 2022 року здійснено 01.08.2022 в режимі електронного документообміну між постачальником та споживачем, у вигляді електронного примірника документа з накладанням КЕП. Строк оплати рахунку - до 08.08.2022.

В липні 2022 року оплати не надходили.

- Рахунок в серпні 2022 року у розмірі 23 602.32 грн. Відповідачем за серпень 2022 року спожито 14049 кВт*год. Направлення Рахунку за електричну енергію, нараховану в серпні 2022 року, та Акту приймання-передачі електричної енергії за серпень 2022 року здійснено 05.09.2022 в режимі електронного документообміну між постачальником та споживачем, у вигляді електронного примірника документа з накладанням КЕП. Строк оплати рахунку - до 12.09.2022.

05.08.2022 відповідачем сплачено 30 000,00 грн, з яких 22 532,16 грн - заборгованість за лютий 2022 року та 7 467,84 грн - заборгованість за березень 2022 року.

- Рахунок в вересні 2022 року у розмірі 22 611,12 грн. За вересень 2022 року спожито відповідачем 13459 кВт*год. Направлення Рахунку за електричну енергію в вересні 2022 року та Акту приймання-передачі електричної енергії за вересень 2022 року здійснено 07.10.2022 в режимі електронного документообміну між постачальником та споживачем, у вигляді електронного примірника документа з накладанням КЕП. Строк оплати рахунку - до 14.10.2022.

В вересні 2022 року оплати не надходили.

- Рахунок в жовтні 2022 року у розмірі 22 612.80 грн. Відповідачем за жовтень 2022 року спожито 13460 кВт*год. Направлення Рахунку за електричну енергію, нараховану в жовтні 2022 року, та Акту приймання-передачі електричної енергії за жовтень 2022 року здійснено 09.11.2022 в режимі електронного документообміну між постачальником та споживачем, у вигляді електронного примірника документа з накладанням КЕП. Строк оплати рахунку - до 16.11.2022.

04.10.2022 сплачено 30 000,00 грн, за березень 2022 року.

- Рахунок в листопаді 2022 року у розмірі 59 724.00 грн. Відповідачем за листопад 2022 року спожито 35550 кВт*год. Направлення Рахунку за електричну енергію, нараховану в листопаді 2022 року, та Акту приймання-передачі електричної енергії за листопад 2022 року здійснено 12.12.2022 в режимі електронного документообміну між постачальником та споживачем, у вигляді електронного примірника документа з накладанням КЕП. Строк оплати рахунку - до 19.12.2022.

08.11.2022 сплачено 50 000,00 грн, за березень 2022 року.

10.11.2022 сплачено 100 000,00 грн, за березень 2022 року.

21.11.2022 сплачено 60 000,00 грн, за березень 2022 року.

Всього за листопад сплачено 210 000,00 грн.

- Рахунок в грудні 2022 року у розмірі 101 584,56 грн. За грудень 2022 року споживання відповідача 60467 кВт*год. Направлення Рахунку за електричну енергію в грудні 2022 року та Акту приймання-передачі електричної енергії за грудень 2022 року здійснено 09.01.2023 в режимі електронного документообміну між постачальником та споживачем, у вигляді електронного примірника документа з накладанням КЕП. Строк оплати рахунку до - 16.01.2023.

В грудні 2022 року оплати не надходили.

- Рахунок в січні 2023 року у розмірі 108 820,32 грн. Відповідачем за січень 2023 року спожито 64774 кВт*год. Направлення Рахунку за електричну енергію, нараховану в січні 2023 року та Акту приймання-передачі електричної енергії за січень 2023 року здійснено 08.02.2023 в режимі електронного документообміну між постачальником та споживачем, у вигляді електронного примірника документа з накладанням КЕП. Строк оплати рахунку - до 15.02.2023.

16.01.2023 сплачено 25 000,00 грн, за березень 2022 року.

26.01.2023 сплачено 10 000,00 грн, за березень 2022 року.

30.01.2023 сплачено 6 752,56 грн, за березень 2022 року.

30.01.2023 сплачено 13 247,44 грн, за квітень 2022 року.

Всього за січень сплачено 55000,00 грн.

- Рахунок в лютому 2023 року у розмірі 99 676,08 грн. Відповідачем за лютий 2023 року спожито 59331 кВт*год. Направлення Рахунку за електричну енергію, нараховану в лютому 2023 року, та Акту приймання-передачі електричної енергії за лютий 2023 року здійснено 02.03.2023 в режимі електронного документообміну між постачальником та споживачем, у вигляді електронного примірника документа з накладанням КЕП. Строк оплати рахунку - до 09.03.2023.

01.02.2023 сплачено 13 117,64 грн, за квітень 2022 року.

07.02.2023 сплачено 25 664,52 грн, за травень 2022 року.

07.02.2023 сплачено 4 335,48 грн, за травень 2022 року.

08.02.2023 сплачено 20 000,00 грн, за травень 2022 року.

13.02.2023 сплачено 12 385,96 грн, за травень 2022 року.

13.02.2023 сплачено 7 614,04 грн, за червень 2022 року.

13.02.2023 сплачено 18 370,52 грн, за червень 2022 року.

13.02.2023 сплачено 1 494,68 грн, за серпень 2022 року.

20.02.2023 сплачено 22 107,64 грн, за серпень 2022 року.

20.02.2023 сплачено 1 494,68 грн, за вересень 2022 року.

28.02.2023 сплачено 21 116,44 грн, за вересень 2022 року.

28.02.2023 сплачено 1 494,68 грн, за жовтень 2022 року.

Всього за лютий сплачено 149 196,28 грн.

- Рахунок в березні 2023 року у розмірі 390 923,08 грн. Відповідачем за березень 2023 року спожито 43077 кВт*год. Направлення Рахунку за електричну енергію, нараховану в березні 2023 року, та Акту приймання-передачі електричної енергії за березень 2023 року здійснено 10.04.2023 в режимі електронного документообміну між постачальником та споживачем, у вигляді електронного примірника документа з накладанням КЕП. Строк оплати рахунку - до 17.04.2023.

02.03.2023 сплачено 21 118,12 грн, за жовтень 2022 року.

03.03.2023 сплачено 29 724,00 грн, за листопад 2022 року.

07.03.2023 сплачено 30 000,00 грн, за листопад 2022 року.

30.03.2023 сплачено 31 584,56 грн, за грудень 2022 року.

Всього за березень сплачено 112 426,68 грн.

Крім того, 05.04.2023 сплачено 30 000,00 грн, за грудень 2022 року.

07.04.2023 сплачено 20 000,00 грн, за грудень 2022 року.

10.04.2023 сплачено 20 000,00 грн, за грудень 2022 року.

12.04.2023 сплачено 18 820,32 грн, за січень 2023 року.

17.04.2023 сплачено 15 000,00 грн, за січень 2023 року.

Отже, станом на 01.04.2023 розмір боргу відповідача перед позивачем, з урахуванням оплат на 17.04.2023, становив 247 045,44 грн, про стягнення якого було заявлено позивачем у позовній заяві.

16.05.2023, після надходження до суду позовної заяви, відповідачем було сплачено 15 000,00 грн. за січень 2023 року, у зв`язку з чим позивачем було подано до суду заяву про зменшення розміру позовних вимог в частині основного боргу до 232045,44 грн.

08.06.2023 відповідачем було сплачено 20 000,00 грн за січень 2023 року.

19.06.2023 сплачено 20 000,00 грн за січень 2023 року.

21.06.2023 сплачено 20 000,00 грн за січень 2023 року.

27.06.2023 сплачено 19676,08 грн за лютий 2023 року.

30.06.2023 сплачено 80 000,00 грн за лютий 2023 року.

30.08.2023 сплачено 72369,36 грн за березень 2023 року.

Таким чином, з викладеного вище вбачається, що наразі у відповідача - ОСББ "Феличита" відсутня заборгованість з оплати електроенергії. Це підтверджується позивачем, який просить закрити провадження в цій частині позовних вимог у зв`язку відсутністю предмету спору.

Суд погоджується з такою позицією позивача та, враховуючи, що предмет спору в частині стягнення заборгованості за Договором № 610/0816 від 04.05.2020 про постачання електричної енергії постачальником універсальних послуг у розмірі 232 045,44 грн відсутній, вважає за необхідне закрити провадження в цій частині на підставі п. 2 ч. 1 ст. 231 Господарського процесуального кодексу України.

Відповідно до ст. 526 Цивільного кодексу України, зобов`язання має виконуватися належним чином відповідно до умов договору та вимог цього Кодексу.

Частиною 1 ст. 530 Цивільного кодексу України визначено, якщо у зобов`язанні встановлений строк (термін) його виконання, то воно підлягає виконанню у цей строк (термін). Зобов`язання, строк (термін) виконання якого визначений вказівкою на подію, яка неминуче має настати, підлягає виконанню з настанням цієї події.

Стаття 525 Цивільного кодексу України встановлює, що одностороння відмова від зобов`язання або одностороння зміна його умов не допускається, якщо інше не встановлено договором або законом.

Згідно ч. 1 ст. 612 Цивільного кодексу України, боржник вважається таким, що прострочив, якщо він не приступив до виконання зобов`язання або не виконав його у строк, встановлений договором або законом.

Відповідно до ч. 1 ст. 193 Господарського кодексу України, суб`єкти господарювання та інші учасники господарських відносин повинні виконувати господарські зобов`язання належним чином відповідно до закону, інших правових актів, договору, а за відсутності конкретних вимог щодо виконання зобов`язання - відповідно до вимог, що у певних умовах звичайно ставляться.

Частиною 7 цієї статті передбачено, що одностороння відмова від виконання зобов`язань, передбачених законом, а також відмова від виконання або відстрочка виконання з мотиву, що зобов`язання другої сторони за іншим договором не було виконано належним чином, не допускаються.

Відповідно до ст.ст. 610, 611 Цивільного кодексу України, порушенням зобов`язання є його невиконання або виконання з порушенням умов, визначених змістом зобов`язання (неналежне виконання), а у разі порушення зобов`язання, настають правові наслідки, встановлені договором або законом.

Частиною 1 ст. 624 ЦК України встановлено: якщо за порушення зобов`язання встановлено неустойку, то вона підлягає стягненню у повному розмірі, незалежно від відшкодування збитків.

Згідно зі ст. 625 ЦК України, боржник не звільняється від відповідальності за неможливість виконання ним грошового зобов`язання. Боржник, який прострочив виконання грошового зобов`язання, на вимогу кредитора зобов`язаний сплатити суму боргу з урахуванням встановленого індексу інфляції за весь час прострочення, а також три проценти річних від простроченої суми, якщо інший розмір процентів не встановлений договором або законом.

У Договорі № 610/0816 від 04.05.2020 про постачання електричної енергії постачальником універсальних послуг визначено, що за невиконання або неналежне виконання своїх зобов`язань за цим Договором сторони несуть відповідальність, передбачену цим договором та чинним законодавством (п. 9.1 Договору).

За умовою п. 5.11 Договору, у разі порушення споживачем строків оплати за цим Договором, постачальник має право вимагати сплату пені. Пеня нараховується за кожен день прострочення оплати, споживач сплачує за вимогою постачальника пеню у розмірі, І що визначається цим Договором та зазначається в комерційній пропозиції, яка є додатком 2 до цього Договору.

Умовою п. 7 комерційної пропозиції № 9 передбачено, що у разі порушення споживачем строків оплати електричної енергії, в тому числі послуги з розподілу електричної енергії, передбачених п. 4 комерційної пропозиції, постачальник проводить нарахування за весь час прострочення, у тому числі за день оплати, 3% річних з простроченої суми. Суми пені, 3% річних, інфляційних зазначаються у розрахунковому документі окремим рядком, та повинні бути сплачені протягом 5 робочих днів від дня його отримання споживачем.

У зв`язку з несплатою за електричну енергію за Договором № 610/0816 в обумовлений термін, позивачем нараховано 145 861,86 грн пені, 11982,30грн - 3% річних та 67 948,88 грн індексу інфляції, та на стягненні яких з відповідача наполягає позивач.

Відповідач проти правомірності нарахування позивачем пені, 3% річних, інфляційних втрат заперечує, посилаючись на приписи Постанови Кабінету Міністрів України від 05.03.2022 № 206 "Деякі питання оплати житлово-комунальних послуг в період воєнного стану" та Постанови НКРЕКП від 25.02.2022 № 332 "Про забезпечення стабільного функціонування ринку електричної енергії, у тому числі фінансового стану учасників ринку електричної енергії на період дії в Україні воєнного стану".

Надаючи правову кваліфікацію викладеним вище обставинам, суд виходить з наступного.

Підпунктом 4 пункту 3 розділу II "Прикінцеві положення" Закону України "Про внесення змін до деяких законодавчих актів України, спрямованих на запобігання виникненню і поширенню коронавірусної хвороби (COVID-19)" встановлено, що на період дії карантину або обмежувальних заходів, пов`язаних із поширенням коронавірусної хвороби (COVID-19), та протягом 30 днів з дня його відміни забороняється: нарахування та стягнення неустойки (штрафів, пені) за несвоєчасне здійснення платежів за житлово-комунальні послуги.

Згідно з постановою Кабінету Міністрів України від 11.03.2020 № 211 "Про запобігання поширенню на території України гострої респіраторної хвороби COVID-19, спричиненої коронавірусом SARS-CoV-2" відповідно до статті 29 Закону України "Про захист населення від інфекційних хвороб" з метою запобігання поширенню на території України коронавірусу COVID-19 та з урахуванням рішення Державної комісії з питань техногенно-екологічної безпеки та надзвичайних ситуацій від 10.03.2020 Кабінет Міністрів України постановив установити з 12 березня до 3 квітня 2020 р. на усій території України карантин.

Строк дії карантину неодноразово продовжувався.

Постановою Кабінету Міністрів України від 27.06.2023 № 651 "Про відміну на всій території України карантину, встановленого з метою запобігання поширенню на території України гострої респіраторної хвороби COVID-19, спричиненої коронавірусом SARS-CoV-2" постановлено відмінити з 24 години 00 хвилин 30.06.2023 на всій території України карантин, встановлений з метою запобігання поширенню на території України гострої респіраторної хвороби COVID-19, спричиненої коронавірусом SARS-CoV-2.

Отже, в період з 11.03.2020 по 30.06.2023 на всій території України діяв карантин з метою запобігання поширенню на території України коронавірусу COVID-19.

У зв`язку з військовою агресією Російської Федерації проти України, на підставі пропозиції Ради національної безпеки і оборони України Указом Президента України від 24.02.2022 №64/2022 "Про введення воєнного стану в Україні", затвердженого Законом України "Про затвердження Указу Президента України "Про введення воєнного стану в Україні" від 24.02.2022 №2102-ІХ, введено в Україні воєнний стан із 05 годин 30 хвилин 24.02.2022 строком на 30 діб.

В подальшому строк дії воєнного стану неодноразово продовжувався. Зокрема, Указом від 01.05.2023 № 254/2023, затвердженим Законом України від 02.05.2023 №3057-IX), продовжено строк дії воєнного стану в Україні з 05 години 30 хвилин 18.08.2023 строком на 90 діб.

Відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 05.03.2022 № 206 "Деякі питання оплати житлово-комунальних послуг в період воєнного стану" встановлено, що до припинення чи скасування воєнного стану в Україні забороняється нарахування та стягнення неустойки (штрафів, пені), інфляційних нарахувань, процентів річних, нарахованих на заборгованість, утворену за несвоєчасне та/або неповне внесення населенням плати за житлово-комунальні послуги.

Національною комісією, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг прийнято Постанову від 25.02.2022 № 332 "Про забезпечення стабільного функціонування ринку електричної енергії, у тому числі фінансового стану учасників ринку електричної енергії на період дії в Україні воєнного стану" (надалі - Постанова НКРЕКП № 332).

Підпунктом 16 пункту першого Постанови НКРЕКП № 332 Національна комісія постановила: на період дії в Україні воєнного стану та протягом 30 днів після його припинення або скасування, зокрема, зупинити нарахування та стягнення штрафних санкцій, передбачених договорами, що укладені відповідно до Закону України "Про ринок електричної енергії", між учасниками ринку електричної енергії.

Діяльність постачальника універсальних послуг регулюється Законом України "Про ринок електричної енергії", Законом України "Про житлово-комунальні послуги", Правилами роздрібного ринку електричної енергії, затвердженими постановою Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг від 14.03.2018 № 312, іншими законами, нормативно-правовими актами Кабінету Міністрів України та НКРЕКП.

Відповідно до ст. 1 Закону України "Про житлово-комунальні послуги", житлово-комунальні послуги - результат господарської діяльності, спрямованої на забезпечення умов проживання та/або перебування осіб у житлових і нежитлових приміщеннях, будинках і спорудах, комплексах будинків і споруд відповідно до нормативів, норм, стандартів, порядків і правил, що здійснюється на підставі відповідних договорів про надання житлово-комунальних послуг; індивідуальний споживач - фізична або юридична особа, яка є власником (співвласником) нерухомого майна, або за згодою власника інша особа, яка користується об`єктом нерухомого майна і отримує житлово-комунальну послугу для власних потреб та з якою або від імені якої укладено відповідний договір про надання житлово-комунальної послуги; колективний договір про надання комунальних послуг (далі - колективний договір) - договір про надання комунальних послуг, який укладається з виконавцем комунальних послуг за рішенням співвласників (на умовах, визначених у рішенні співвласників (об`єднання співвласників багатоквартирного будинку) та є обов`язковим для виконання всіма співвласниками; колективний споживач - юридична особа, що об`єднує споживачів у будівлі та в їхніх інтересах укладає договір про надання комунальної послуги; споживач житлово-комунальних послуг (далі - споживач) - індивідуальний або колективний споживач.

Згідно зі ст. 5 Закону України "Про житлово-комунальні послуги", до житлово-комунальних послуг належить, зокрема, житлова послуга - послуга з управління багатоквартирним будинком. Послуга з управління багатоквартирним будинком включає, в тому числі, купівлю електричної енергії для забезпечення функціонування спільного майна багатоквартирного будинку.

Відповідно до статті 1 Закону України "Про ринок електричної енергії", наведені нижче терміни вживаються в такому значенні:

непобутовий споживач - фізична особа - підприємець або юридична особа, яка купує електричну енергію, що не використовується нею для власного побутового споживання (пункт 47);

побутовий споживач - індивідуальний побутовий споживач (фізична особа, яка використовує електричну енергію для забезпечення власних побутових потреб, що не включають професійну та/або господарську діяльність) або колективний побутовий споживач (юридична особа, створена шляхом об`єднання фізичних осіб - побутових споживачів, яка розраховується за електричну енергію за показами загального розрахункового засобу обліку в обсязі електричної енергії, спожитої для забезпечення власних побутових потреб таких фізичних осіб, що не включають професійну та/або господарську діяльність) (пункт 62).

Аналогічні приписи містять припису пункту 1.1.2 розділу І ПРРЕЕ, відповідно до якого:

побутовий споживач - індивідуальний побутовий споживач (фізична особа, яка використовує електричну енергію для забезпечення власних побутових потреб, що не включають професійну та/або господарську діяльність) або колективний побутовий споживач (юридична особа, створена шляхом об`єднання фізичних осіб - побутових споживачів, яка розраховується за електричну енергію за показами загального розрахункового засобу обліку в обсязі електричної енергії, спожитої для забезпечення власних побутових потреб таких фізичних осіб, що не включають професійну та/або господарську діяльність);

споживач електричної енергії - фізична особа, у тому числі фізична особа-підприємець, або юридична особа, що купує електричну енергію для власного споживання.

Згідно із частиною другою статті 382 Цивільного кодексу України усі власники квартир та нежитлових приміщень у багатоквартирному будинку є співвласниками на праві спільної сумісної власності спільного майна багатоквартирного будинку. Спільним майном багатоквартирного будинку є приміщення загального користування (у тому числі допоміжні), несучі, огороджувальні та несуче-огороджувальні конструкції будинку, механічне, електричне, сантехнічне та інше обладнання всередині або за межами будинку, яке обслуговує більше одного житлового або нежитлового приміщення, а також будівлі і споруди, які призначені для задоволення потреб усіх співвласників багатоквартирного будинку та розташовані на прибудинковій території, а також права на земельну ділянку, на якій розташований багатоквартирний будинок та його прибудинкова територія, у разі державної реєстрації таких прав.

Аналогічно унормовано поняття спільного майна багатоквартирного будинку частиною першою статті 1 Закону України "Про особливості здійснення права власності у багатоквартирному будинку".

Частиною першою статті 385 Цивільного кодексу України передбачено, що власники квартир та нежитлових приміщень у багатоквартирному будинку (будинках) для забезпечення експлуатації такого будинку (будинків), користування квартирами та нежитловими приміщеннями та управління, утримання і використання спільного майна багатоквартирного будинку (будинків) можуть створювати об`єднання співвласників багатоквартирного будинку (будинків).

Статтею 1 Закону України "Про об`єднання співвласників багатоквартирного будинку" визначено, що об`єднання співвласників багатоквартирного будинку (далі - об`єднання) - юридична особа, створена власниками квартир та/або нежитлових приміщень багатоквартирного будинку для сприяння використанню їхнього власного майна та управління, утримання і використання спільного майна.

Статтями 4 та 6 вказаного Закону передбачено, що об`єднання створюється для забезпечення і захисту прав співвласників та дотримання їхніх обов`язків, належного утримання та використання спільного майна, забезпечення своєчасного надходження коштів для сплати всіх платежів, передбачених законодавством та статутними документами. Об`єднання створюється як непідприємницьке товариство для здійснення функцій, визначених законом. Основна діяльність об`єднання полягає у здійсненні функцій, що забезпечують реалізацію прав співвласників на володіння та користування спільним майном співвласників, належне утримання багатоквартирного будинку та прибудинкової території, сприяння співвласникам в отриманні житлово-комунальних та інших послуг належної якості за обґрунтованими цінами та виконання ними своїх зобов`язань, пов`язаних з діяльністю об`єднання. Об`єднання є юридичною особою, що створюється відповідно до закону. Об`єднання є неприбутковою організацією і не має на меті одержання прибутку для його розподілу між співвласниками. Об`єднання може бути створено лише власниками квартир та нежитлових приміщень у багатоквартирному будинку (багатоквартирних будинках).

Управління багатоквартирним будинком здійснює об`єднання через свої органи управління (частина перша статті 12 Закону України "Про об`єднання співвласників багатоквартирного будинку").

Відповідно до частини першої статті 7 Закону України "Про особливості здійснення права власності у багатоквартирному будинку", співвласники зобов`язані разом з іншим забезпечувати належне утримання та належний санітарний, протипожежний і технічний стан спільного майна.

Згідно із статтею 12 вказаного Закону, витрати на управління багатоквартирним будинком включають, зокрема, витрати на оплату комунальних послуг стосовно спільного майна.

У постанові Верховного Суду від 30.11.2022 у справі № 916/3837/21 зазначено, що ОСББ не є фізичною особою чи фізичною особою - підприємцем, а як юридична особа ОСББ не має свого власного споживання. ОСББ, згідно норм чинного законодавства, сприяє отриманню співвласниками багатоквартирного будинку комунальних послуг, зокрема постачанню та розподілу електричної енергії. Ця електрична енергія постачається у багатоквартирний будинок виключно задля функціонування спільного майна співвласників (зокрема інженерно-технічних систем будинку, як то роботи індивідуального теплового пункту, котелень, підкачувальних насосів тощо) та для задоволення побутових (спільно-побутових) потреб співвласників (зокрема електропостачання ліфтів, освітлення місць загального користування та прибудинкової території тощо).

ОСББ має особливий статус, відмінний від інших юридичних осіб, оскільки створюється та функціонує як непідприємницьке товариство згідно окремого спеціалізованого Закону України "Про об`єднання співвласників багатоквартирного будинку", має статус неприбутковості, та не є суб`єктом господарювання, не використовує електричну енергію для власних потреб.

Отже, ОСББ в частині споживання електричної енергії на побутові потреби по аналогії закону підпадає під визначення "колективний побутовий споживач" електроенергії, у випадку, коли ці організації об`єднують мешканців у багатоквартирних будинках та діють в їхніх інтересах для забезпечення комфортних умов проживання у будинку.

З матеріалів справи вбачається, що громадяни, мешканці будинку 6 по вул. Професорській у м. Харкові, створили неприбуткову організацію ОСББ "Феличита" з метою належного утримання будинку, забезпечення мешканців будинку комунальними та іншими послугами. З матеріалів справи також вбачається, що позивачем відповідачу направлялись акти приймання-передачі за договором про постачання електричної енергії постачальником універсальних послуг, в яких найменування послуги визначено як: "населення, яке розраховується з енергопост. орг. за загал. розрах. засобом обл. та об`єдн. шляхом створення юр. особи, житлово-експулуатац. орг., крім гуртожитків".

Доказів того, що споживання за спірним договором відбувалося не лише мешканцями будинку, а і суб`єктами господарювання матеріали справи не містять.

Таким чином, на розрахунки ОСББ з постачальником електричної енергії, у тому числі, розповсюджуються приписи законодавства та нормативно-правових актів, які здійснюють регулювання відносин у сфері отримання житлово-комунальних послуг постачання електроенергії для населення, оскільки кінцевим споживачем електроенергії фактично є населення, оплата за спожиту електроенергію надходить від населення, співвласників, які володіють житловими приміщеннями в багатоквартирному будинку.

Це також підтверджується змістом Договору № 610/0816 від 04.05.2020, укладеного між позивачем та відповідачем - як між постачальником універсальної послуги (послуги із електропостачання побутовим споживачам - мешканцям багатоквартирного будинку), комерційної пропозиції № 9 від 04.05.2020 для установ та організацій, які утримуються за рахунок коштів (внесків) населення.

Це відповідає положенням Закону України "Про житлово-комунальні послуги", "Про ринок електричної енергії".

Так, згідно з п. 62 ч. 1 ст. 1 Закону України "Про ринок електричної енергії", побутовий споживач - індивідуальний побутовий споживач (фізична особа, яка використовує електричну енергію для забезпечення власних побутових потреб, що не включають професійну та/або господарську діяльність) або колективний побутовий споживач (юридична особа, створена шляхом об`єднання фізичних осіб - побутових споживачів, яка розраховується за електричну енергію за показами загального розрахункового засобу обліку в обсязі електричної енергії, спожитої для забезпечення власних побутових потреб таких фізичних осіб, що не включають професійну та/або господарську діяльність).

На підставі викладеного , суд приходить до висновку, що відповідач виступає у спірних відносинах з позивачем саме як колективний побутовий споживач (від імені всіх фізичних осіб співвласників) та договір укладений для забезпечення та сприяння співвласникам будинку в отриманні житлово-комунальних послуг належної якості та у встановлений строк.

Враховуючи положення статей 1, 7 Закону України "Про житлово-комунальні послуги", ст. 1, 4, 22 Закону України "Про об`єднання співвласників багатоквартирного будинку", власники житла - квартир в багатоквартирному будинку, які об`єднані в ОСББ, що споживають електроенергію для побутових житлових потреб - користуються соціальними гарантіями, тарифами, пільгами, встановленими законодавством для населення.

Крім того, у листі Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг № 2450/15/61-15 від 18.03.2015, НКРЕКП надало роз`яснення щодо взаємовідносин ОСББ та оплати житлово-комунальних послуг. Зокрема, НКРЕКП надано роз`яснення, що:

"ОСББ діє від імені власників житлових/нежитлових приміщень (кінцеві споживачі житлово-комунальних послуг) в межах, порядку та спосіб, визначених Законом України "Про об`єднання співвласників багатоквартирного будинку", статуту ОСББ та відповідним договором. Тобто кінцевим споживачем житлово-комунальних послуг с не ОСББ, а власники житлових (нежитлових) приміщень, які є членами ОСББ. Таким чином оплату за теплову енергію та житлово-комунальні послуги за тарифами "Для населення" здійснюють власники/користувачі квартири, інших приміщень, придатних для постійного проживання у них."

Отже, на відповідача поширюється дія положення Постанови Кабінету Міністрів України від 05.03.2022 № 206 "Деякі питання оплати житлово-комунальних послуг в період воєнного стану" про те, що до припинення чи скасування воєнного стану в Україні заборонені нарахування та стягнення неустойки (штрафів, пені), інфляційних нарахувань, процентів річних, нарахованих на заборгованість, утворену за несвоєчасне та/або неповне внесення плати за житлово-комунальні послуги.

Окрім того, на ОСББ "Феличита" поширюється дія п.п. 16 п. 1 Постанови НКРЕКП № 332, згідно з яким на період дії в Україні воєнного стану та протягом 30 днів після його припинення або скасування зупинено нарахування та стягнення штрафних санкцій, передбачених договорами, що укладені відповідно до Закону України "Про ринок електричної енергії", між учасниками ринку електричної енергії.

Пунктом 1.2 Договору № 610/0816 від 04.05.2020, який укладено між позивачем та відповідачем, закріплено, що умови цього Договору розроблені відповідно до Закону України "Про ринок електричної енергії" та Правил роздрібного ринку електричної енергії, затверджених постановою НКРЕКП від 14.03.2018 № 312 та є однаковими для всіх споживачів.

Згідно з пунктом 1 Комерційної пропозиції № 9 від 04.05.2020 до Договору про постачання електричної енергії постачальником універсальних послуг № 610/0816 від 04.05.2020, який укладено між позивачем та відповідачем, встановлено, що тарифи на електроенергію, що відпускається населенню, застосовуються згідно з нормативно-правовими актами, у тому числі, але не обмежуючись нормативно-правовими актами НКРЕКП та/або КМУ.

Відтак, заперечення ПрАТ "Харківенергозбут" проти застосування нормативно- правових актів, що регулюють правовідносини у сфері надання житлово-комунальних послуг населенню, чим побутові споживачі ОСББ "Феличита" (населення) безпідставно позбавляються прав та гарантій, встановлених законодавцем, є незаконними та безпідставними.

За змістом ст. 86 ГПК України, суд оцінює докази за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на всебічному, повному, об`єктивному та безпосередньому дослідженні наявних у справі доказів. Жодні докази не мають для суду заздалегідь встановленої сили. Суд оцінює належність, допустимість, достовірність кожного доказу окремо, а також вірогідність і взаємний зв`язок доказів у їх сукупності.

Згідно зі ст. 74 ГПК України, кожна сторона повинна довести ті обставини, на які вона посилається як на підставу своїх вимог або заперечень. Докази подаються сторонами та іншими учасниками справи.

На підставі викладеного, враховуючи приписи постанови Кабінету Міністрів України від 05.03.2022 № 206 "Деякі питання оплати житлово-комунальних послуг в період воєнного стану", Постанови від 25.02.2022 № 332 "Про забезпечення стабільного функціонування ринку електричної енергії, у тому числі фінансового стану учасників ринку електричної енергії на період дії в Україні воєнного стану", Закону України "Про внесення змін до деяких законодавчих актів України, спрямованих на запобігання виникненню і поширенню коронавірусної хвороби (COVID-19)", а також ту обставину, що відповідач є неприбутковою організацією, створеною мешканцями будинку (населенням) для забезпечення таких мешканців комунальними послугами та оплата таких комунальних платежів здійснюється за рахунок мешканців та за тарифами для населення, суд приходить до висновку, що позовні вимоги ПрАТ "Харківенергозбут" в частині стягнення з відповідача пені в сумі 145 861,86 грн, 3% річних у сумі 11 982,30 грн, інфляційних втрат у сумі 67 948,88 грн, які нараховані за Договором про постачання електричної енергії № 610/0816 від 04.05.2020 в період дії в Україні воєнного стану, введеного Указом Президента України № 64/2022 від 24.02.2022, та у зв`язку із простроченням оплати населенням вартості спожитої електроенергії внаслідок проведення бойових дій - не підлягають задоволенню.

Відповідно до ст. 129 Господарського процесуального кодексу України, судові витрати в частині позовних вимог, провадження за якими закрито, покладаються на відповідача, в частині позовних вимог, у задоволенні яких судом відмовлено, - на позивача.

Враховуючи викладене та керуючись ст. 6, 8, 19, 124, 129 Конституції України, ст. 29, 42, 73, 74, 86, 91, 123, 129, 231, 236-238 Господарського процесуального кодексу України, суд -

ВИРІШИВ:

В частині стягнення заборгованості за електричну енергію в сумі 232045,44 грн закрити провадження у справі за відсутністю предмету спору.

В частині стягнення пені в сумі 145861,86 грн; 3% річних у сумі 11982,30 грн; інфляційних втрат у сумі 67948,88 грн - у позові відмовити.

Стягнути з Об`єднання співвласників багатоквартирного будинку "Феличита" (вул. Професорська, буд. 6, м. Харків, 61070; код ЄДРПОУ: 43453860) на користь Приватного акціонерного товариства "Харківенергозбут" (вул.Плеханівська, буд. 126, м. Харків, 61037; адреса для листування: вул. Гоголя, буд. 10, м. Харків, 61057; код ЄДРПОУ: 42206328) - витрати зі сплати судового збору в розмірі 3480,68 грн.

Видати наказ після набрання рішенням законної сили.

Рішення набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо апеляційну скаргу не буде подано.

Апеляційна скарга на рішення суду подається відповідно до ст.ст. 256-257 ГПК України.

Повне рішення складено "25" жовтня 2023 р.

СуддяН.М. Кухар

СудГосподарський суд Харківської області
Дата ухвалення рішення19.10.2023
Оприлюднено27.10.2023
Номер документу114418991
СудочинствоГосподарське

Судовий реєстр по справі —922/1962/23

Постанова від 20.02.2024

Господарське

Східний апеляційний господарський суд

Фоміна Віра Олексіївна

Ухвала від 16.02.2024

Господарське

Східний апеляційний господарський суд

Фоміна Віра Олексіївна

Ухвала від 23.01.2024

Господарське

Східний апеляційний господарський суд

Фоміна Віра Олексіївна

Ухвала від 25.12.2023

Господарське

Східний апеляційний господарський суд

Фоміна Віра Олексіївна

Ухвала від 19.12.2023

Господарське

Східний апеляційний господарський суд

Фоміна Віра Олексіївна

Ухвала від 16.11.2023

Господарське

Східний апеляційний господарський суд

Фоміна Віра Олексіївна

Ухвала від 15.11.2023

Господарське

Східний апеляційний господарський суд

Фоміна Віра Олексіївна

Ухвала від 15.11.2023

Господарське

Східний апеляційний господарський суд

Фоміна Віра Олексіївна

Рішення від 19.10.2023

Господарське

Господарський суд Харківської області

Кухар Н.М.

Ухвала від 12.09.2023

Господарське

Господарський суд Харківської області

Кухар Н.М.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні