Ухвала
від 17.10.2023 по справі 758/12259/23
ПОДІЛЬСЬКИЙ РАЙОННИЙ СУД МІСТА КИЄВА

Подільський районний суд міста Києва

Справа № 758/12259/23

У Х В А Л А

17 жовтня 2023 року м. Київ

Подільський районний суд м. Києва у складі слідчого судді ОСОБА_1 , при секретарі судового засідання ОСОБА_2 , за участю прокурора Подільської окружної прокуратури м. Києва ОСОБА_3 , підозрюваного ОСОБА_4 та його захисника ОСОБА_5 , розглянувши у відкритому судовому засіданні в залі суду в м. Києві клопотання прокурора Подільської окружної прокуратури м. Києва ОСОБА_3 в рамках кримінального провадження № 42022102070000313 від 30.08.2022, за підозрою ОСОБА_4 у вчиненні кримінальних правопорушень, передбачених ч. 3, 4 та 5 ст. 191 КК України, про продовження строку дії відсторонення підозрюваного від посади,

В С Т А Н О В И В:

Прокурор Подільської окружної прокуратури м. Києва ОСОБА_3 звернувся до суду з клопотанням про продовження строку дії відсторонення від посади підозрюваного ОСОБА_4 у кримінальному провадженні № 42022102070000313 від 30.08.2022 за ознаками кримінальних правопорушень, передбачених ч. 3, 4 та 5 ст. 191 КК України.

За версією органу досудового розслідування, директор позаміського дитячого закладу оздоровлення та відпочинку «ЗМІНА» ОСОБА_4 був призначений на посаду 24.12.2013 у відповідності до наказу директора Департаменту освіти і науки, молоді і спорту виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської Державної адміністрації) № 1215к.

У відповідності до пункту 4.1. Положення про позаміський дитячий заклад оздоровлення та відпочинку «ЗМІНА» (нова редакція), що затверджене Розпорядженням Київської міської державної адміністрації від 27.09.1996 № 1536 (в редакції розпорядження виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) від 12.04.2010 № 266), тобто, редакції, яка діяла на момент призначення директора ПДЗОВ «ЗМІНА», дитячий заклад очолює директор, який призначається і звільняється з посади наказом начальника Головного управління. Директор ПДЗОВ «ЗМІНА» перебуває на займаній ним посаді безперервно починаючи 24.12.2013 по теперішній час.

З огляду на вказане, документами, що підтверджують повноваження директора ОСОБА_4 діяти від імені та в інтересах ПДЗОВ «ЗМІНА» є наказ директора Департаменту освіти і науки, молоді і спорту виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської Державної адміністрації) від 24.12.2013, а також Положення про позаміський дитячий заклад оздоровлення та відпочинку «ЗМІНА» (нова редакція), що затверджене Розпорядженням Київської міської державної адміністрації від 27.09.1996 № 1536 (в редакції розпорядження виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації від 22.09.2020 № 1484).

Відповідно до п.4.3 Положення про ПДЗОВ «ЗМІНА» Директор:

організовує та забезпечує діяльність дитячого закладу, здійснює безпосереднє керівництво та контроль за його діяльністю;

розпоряджається в установленому порядку майном і коштами дитячого закладу, укладає договори, відкриває рахунки в банках або органах Державного казначейства України;

діє від імені дитячого закладу і представляє його інтереси на підприємствах, в установах та організаціях, видає довіреності, вчиняє інші правочини, передбачені законодавством України;

звітує перед Департаментом про результати діяльності дитячого закладу;

видає в межах своїх повноважень накази, організовує і контролює їх виконання;

несе відповідальність за виконання покладених на дитячий заклад завдань та за результатами фінансово-господарської діяльності дитячого закладу;

несе відповідальність відповідно до закону за неподання у строк, визначений Законом України «Про оздоровлення та відпочинок дітей», або подання не в повному обсязі відомостей про майнові об?єкти оздоровлення та відпочинку дітей, якими користується дитячий заклад, до Міністерства соціальної політики України для внесення до Державного реєстру майнових об?єктів оздоровлення та відпочинку дітей.

Відповідно до п. 6 Положення про ПДЗОВ «ЗМІНА»:

- Майно дитячого закладу належить до комунальної власності територіальної громади міста Києва і закріплене за ним на праві оперативного управління.

Майно дитячого закладу складають основні фонди та обігові кошти, а також інші матеріальні цінності, вартість яких відображається на балансі дитячого закладу.

Джерелами формування майна дитячого закладу є кошти бюджету міста Києва; кошти, отримані за надання платних послуг; добровільні грошові внески юридичних та фізичних осіб; кошти, матеріальні цінності, одержані від підприємств, установ, організацій, професійних спілок, фондів та фізичних осіб;

- інші джерела, не заборонені законодавством України.

- Кошти, виділені з бюджету міста Києва, використовуються дитячим закладом виключно за цільовим призначенням згідно із затвердженим кошторисом.

- Директор дитячого закладу зобов?язаний спрямовувати діяльність дитячого закладу на виконання затвердженого річного фінансового плану, з метою одержання запланованих сум доходів та чистого прибутку, не припускаючись при цьому витрат невиробничого характеру, не передбачених затвердженим річним фінансовим планом.

Так, досудовим розслідуванням встановлено, що між Позаміським дитячим закладом оздоровлення та відпочинку «ЗМІНА» (код ЄДРПОУ 20578818), в особі директора ОСОБА_4 та ТОВ «АЮДЕР -XXI» (код ЄДРПОУ 35000046), в особі директора ОСОБА_6 укладено договір № 230418-01 від 24.04.2018 про Капітальний ремонт корпусу № 5 Позаміського дитячого закладу оздоровлення та відпочинку «Зміна» Київської області, Бородянського району с. Пилиповичі (код ДК 021:2015-45453000-7-Капітальний ремонт і реставрація) (ДСТУ Б.Д.1.1.-1:2013).

Відповідно до п. 1.1. Предмет Договору - Підрядник зобов?язується за завданням Замовника на свій ризик, власними і залученими силами (якщо передбачено) виконати Капітальний ремонт корпусу №5 Позаміського дитячого закладу оздоровлення та відпочинку «Зміна» Київської області, Бородянського району с. Пилиповичі (код ДК 021:2015 - 45453000-7 - Капітальний ремонт і реставрація) (ДСТУ Б.Д.1.1.-1:2013), (далі - роботи), відповідно до кошторисної документації, умов цього Договору і передати їх Замовнику у встановлений Договором строк, а Замовник зобов?язується надати Підряднику фронт робіт, прийняти виконані роботи та повністю оплатити їх у порядку та розмірах, передбачених цим Договором.

Відповідно до п. 1.2. У разі відсутності проектно-кошторисної документації на момент початку робіт Сторони складають дефектний акт, який підписується представниками обох Сторін. На основі складеного дефектного акту розробляється зведений кошторисний розрахунок.

Відповідно до п. 2.1. Термін виконання робіт - протягом 45 (сорок п?ять) календарних днів з 24.04.2018, але в будь-якому випадку до 25 травня 2018 року. Строк виконання робіт відображається в календарному графіку виконання робіт, який є невід?ємним додатком до Договору.

Відповідно до п. 2.2. Датою завершення робіт вважається дата прийняття Замовником робіт та підписання сторонами Акту приймання-здачі робіт. Виконання робіт Підрядником може бути завершено достроково, за згодою Замовника.

Відповідно до п. 4.1. Вартість Договору визначена Зведеним кошторисним розрахунком вартості робіт і складає: 3 404 359,60грн. (три мільйони чотириста чотири тисячі триста п?ятдесят дев?ять гривень 60 коп.), в тому числі ПІДВ 567 393,27 грн. (п`ятсот шістдесят сім тисяч триста дев?яносто три, гривні 27 коп.).

Відповідно до п. 4.2. За умовами цього Договору здійснення попередньої оплати можливе, на розсуд Замовника, для закупівлі матеріалів в розмірі до 30 % від вартості Договору, а саме до 1 021 307 грн 88 коп. ( один мільйон двадцять одна тисяча триста сім гривень 88 коп.) згідно постанови КМ України № 117 «Про здійснення попередньої оплати товарів, робіт і послуг, що закуповуються за бюджетні кошти» від 23 квітня 2014 р. (зв змінами).

Відповідно до п. 4.3. Розрахунки за цим Договором здійснюються після виконання робіт, платежами за об?єкт у цілому або проміжними платежами, що визначається Замовником, в безготівковій формі, в національній валюті, шляхом перерахування коштів на розрахунковий рахунок Підрядника згідно акту приймання виконаних будівельних робіт (форми КБ-2в) та довідки про вартість виконаних будівельних робіт та витрати (форма КБ-3). Акти приймання виконаних будівельних робіт (форми КБ-2в) мають бути погоджені (підпис та печатка) спеціалістом з технічного нагляду/організацією, що здійснює технічний нагляд. Спеціаліст з технічного нагляду/організація, що здійснює технічний нагляд, визначається Замовником.

Відповідно до п. 4.4. Остаточна сума Договору визначається після проходження експертизи кошторису (за потреби) та затвердження його відповідною спеціалізованою державною організацією та на підставі актів виконаних робіт, що відповідають затвердженому кошторису.

Відповідно до п. 14.1. Договір набирає чинності з дати його підписання і діє до 31.12.2018р., а в частині зобов?язань до повного їх виконання, в частині гарантійних зобов?язань - до закінчення термінів гарантії, вказаних у цього Договору.

Відповідно до п. 3.6 ДСТУ-Н Б Д.2.4-2:2012 «Вказівки щодо застосування ресурсних елементних кошторисних норм на ремонтно-будівельні роботи» (далі - ДСТУ-Н Б Д.2.4-21:2012) РЕКНр враховують специфічні ускладнені умови виконання ремонтно-будівельних робіт (багаторазова організація робочих місць, розосередженість обсягів робіт, обмежені можливості застосування високопродуктивних засобів механізації, підвищене використання ручного труда при виконанні виробничих процесів, при переміщенні матеріалів та будівельного смітті у робочий зоні та внутрішньо-будівельній території, тощо.

Згідно з п. 3.15 ДСТУ-Н Б Д.2.4-21:2012 норми витрат труда робітників, зайнятих на ремонтно-будівельних роботах, машиністів і часу експлуатації будівельних машин і механізмів у РЕКНр визначено на підставі існуючих технологій будівельного виробництва з урахуванням додаткових витрат труда робітників, зайнятих на ремонтно-будівельних роботах, на ненормовані витрати труда (багаторазова організація робочих місць, додаткові переходи в процесі виконання робіт, багаторазова зміна інструментів і пристосувань), пов`язані з організацією нормованого комплексного процесу.

Згідно з п. 1.2 ДСТУ-Н Б Д.2.4-21:2012 ресурсні елементні кошторисні норми на ремонтно-будівельні роботи є обов`язковими при визначенні вартості ремонту, що здійснюється за рахунок бюджетних коштів, коштів державних і комунальних підприємств, установ та організацій, а також кредитів під державні гарантії.

Також відповідно до п. 1.2 ДСТУ Б Д.1.1-1:2013 цей стандарт носить обов`язків характер при визначені вартості будівництва об`єктів, що споруджуються за рахунок бюджетних коштів, коштів державних і комунальних підприємств, установ та організацій, а також кредитів, наданих під державні гарантії.

Таким чином, ОСОБА_4 будучи директором ПДЗОВ «ЗМІНА» за договором від 24.04.2018 № 230418-01, на виконання свого злочинного умислу, пов`язаного із розтратою чужого майна шляхом зловживання службовою особою своїм службовим становищем, достеменно знаючи та усвідомлюючи свої функціональні обов`язки, будучи службовою особою та будучи обізнаним із положеннями договору від 24.04.2018 № 230418-01, а також нормами національного стандарту України ДСТУ Б.Д.1.1-1:2013 «Правила визначення вартості будівництва», затвердженого наказом Мінрегіонбуду від 05.07.2013 № 293, про те, що грошові кошти за договором № 230418-01 можливо отримати виключно на підставі Актів приймання виконаних будівельних робіт за формою КБ-2в та Довідки про вартість виконаних будівельних робіт /та витрати/ за формою КБ-3, здійснив розтрату чужого майна - коштів місцевого бюджету територіальної громади міста Києва - шляхом складання і затвердження Актів приймання виконаних будівельних робіт за формою КБ-2в до яких внесені завідомо неправдиві відомості, щодо фактично виконаних будівельних робіт і витрат.

Так, ОСОБА_4 , перебуваючи в невстановленому досудовому розслідуванні місці та часі, діючи умисно, з метою розтрати чужого майна - коштів місцевого бюджету територіальної громади м. Києва підписав Акти виконаних будівельних робіт і витрат за травень 2018 року з Капітальний ремонт корпусу № 5 Позаміського дитячого закладу оздоровлення та відпочинку «Зміна» Київської області, Бородянського району с. Пилиповичі (код ДК 021:2015 - 45453000-7 - Капітальний ремонт і реставрація) по Договору № 230418-01 від 24.04.2018, до яких були внесені недостовірні відомості щодо необґрунтованого завищення вартості виконаних робіт і витрат за актами форми № КБ-2в, зокрема: завищення вартості обсягів робіт, завищення вартості загальновиробничих витрат у зв`язку з відсутністю розрахунків на оплату перших п`яти днів непрацездатності внаслідок захворювань (Н21), неефективне використання коштів, до якого призвело завищення вартості матеріалів, завищення кількості матеріалів, складає 928 513, 12 грн.

Отже, внаслідок умисних дій ОСОБА_4 , інтересам ПДЗОВ «ЗМІНА», який є розпорядником коштів місцевого бюджету територіальної громади міста Києва, спричинено збитки на загальну суму 928 513, 12 грн.

Таким чином, внаслідок своїх умисних дій, що виразилися у розтраті чужого майна шляхом зловживання службовою особою своїм службовим становищем, вчиненого у великих розмірах, ОСОБА_4 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , підозрюється у вчиненні злочину, передбаченого ч. 4 ст. 191 КК України.

Крім того, встановлено, що між Позаміським дитячим закладом оздоровлення та відпочинку «ЗМІНА» (код ЄДРПОУ 20578818), в особі директора ОСОБА_4 та ТОВ «АЮДЕР -XXI» (код ЄДРПОУ 35000046), в особі директора ОСОБА_6 укладено договір № 020518-01 від 02.05.2018 про Капітальний ремонт корпусу № 6 Позаміського дитячого закладу оздоровлення та відпочинку «Зміна» Київської області, Бородянського району с. Пилиповичі (код ДК 021:2015-45453000-7-Капітальний ремонт і реставрація) (ДСТУ Б.Д.1.1.-1:2013).

Відповідно до п. 1.1. Предмет Договору - Підрядник зобов?язується за завданням Замовника на свій ризик, власними і залученими силами (якщо передбачено) виконати Капітальний ремонт корпусу №6 Позаміського дитячого закладу оздоровлення та відпочинку «Зміна» Київської області, Бородянського району с. Пилиповичі (код ДК 021:2015 - 45453000-7 - Капітальний ремонт і реставрація) (ДСТУ Б.Д.1.1.-1:2013), (далі - роботи), відповідно до кошторисної документації, умов цього Договору і передати їх Замовнику у встановлений Договором строк, а Замовник зобов?язується надати Підряднику фронт робіт, прийняти виконані роботи та повністю оплатити їх у порядку та розмірах, передбачених цим Договором.

Відповідно до п. 1.2. У разі відсутності проектно-кошторисної документації на момент початку робіт Сторони складають дефектний акт, який підписується представниками обох Сторін. На основі складеного дефектного акту розробляється зведений кошторисний розрахунок.

Відповідно до п. 2.1. Термін виконання робіт - протягом 20 (двадцяти) календарних днів з 02.05.2019, але в будь-якому випадку до 25 травня 2018 року. Строк виконання робіт відображається в календарному графіку виконання робіт, який є невід?ємним додатком до Договору.

Відповідно до п. 2.2. Датою завершення робіт вважається дата прийняття Замовником робіт та підписання сторонами Акту приймання-здачі робіт. Виконання робіт Підрядником може бути завершено достроково, за згодою Замовника.

Відповідно до 4.1. Вартість Договору визначена Зведеним кошторисним розрахунком вартості робіт і складає: 3 951 000,00грн. (три мільйони дев 'ятот п?ятдесят одна тисяча гривня 00 коп.), в тому числі ПДВ 658 500,00 грн. (шістсот п?ятдесят вісім тисяч п?ятсот гривень 00 коп.).

Відповідно до 4.2. За умовами цього Договору здійснення попередньої оплати можливе, на розсуд Замовника, для закупівлі матеріалів в розмірі до 30 % від вартості Договору, а саме до 1 185 300 грн 00 коп. (один мільйон сто вісімдесят п?ять тисяч триста гривен 00 коп.) згідно постанови КМ України № 117 «Про здійснення попередньої оплати товарів, робіт і послуг, що накуповуються за бюджетні кошти» від 23 квітня 2014 року (зі змінами).

Відповідно до 4.3. Розрахунки за цим Договором здійснюються після виконання робіт, платежами за об?єкт у цілому або проміжними платежами, що визначається Замовником, в безготівковій формі, в національній валюті, шляхом перерахування коштів на розрахунковий рахунок Підрядника згідно акту приймання виконаних будівельних робіт (форми КБ-2в) та довідки про вартість виконаних будівельних робіт та витрати (форма КБ-3). Акти приймання виконаних будівельних робіт (форми КБ-2в) мають бути погоджені (підпис та печатка) спеціалістом з технічного нагляду/організацією, що здійсню технічний нагляд. Спеціаліст з технічного нагляду/організація, що здійснює технічний нагляд, визначається Замовником.

Відповідно до п. 14.1. Договір набирає чинності з дати його підписання і діє до 31.12.2018, а в частині зобов?язань до повного їх виконання, в частині гарантійних зобов?язань - до закінчення термінів гарантії, вказаних у цього Договору.

Відповідно до п. 3.6 ДСТУ-Н Б Д.2.4-2:2012 «Вказівки щодо застосування ресурсних елементних кошторисних норм на ремонтно-будівельні роботи» (далі - ДСТУ-Н Б Д.2.4-21:2012) РЕКНр враховують специфічні ускладнені умови виконання ремонтно-будівельних робіт (багаторазова організація робочих місць, розосередженість обсягів робіт, обмежені можливості застосування високопродуктивних засобів механізації, підвищене використання ручного труда при виконанні виробничих процесів, при переміщенні матеріалів та будівельного смітті у робочий зоні та внутрішньо-будівельній території, тощо.

Згідно з п. 3.15 ДСТУ-Н Б Д.2.4-21:2012 норми витрат труда робітників, зайнятих на ремонтно-будівельних роботах, машиністів і часу експлуатації будівельних машин і механізмів у РЕКНр визначено на підставі існуючих технологій будівельного виробництва з урахуванням додаткових витрат труда робітників, зайнятих на ремонтно-будівельних роботах, на ненормовані витрати труда (багаторазова організація робочих місць, додаткові переходи в процесі виконання робіт, багаторазова зміна інструментів і пристосувань), пов`язані з організацією нормованого комплексного процесу.

Згідно з п. 1.2 ДСТУ-Н Б Д.2.4-21:2012 ресурсні елементні кошторисні норми на ремонтно-будівельні роботи є обов`язковими при визначенні вартості ремонту, що здійснюється за рахунок бюджетних коштів, коштів державних і комунальних підприємств, установ та організацій, а також кредитів під державні гарантії.

Також відповідно до п. 1.2 ДСТУ Б Д.1.1-1:2013 цей стандарт носить обов`язків характер при визначені вартості будівництва об`єктів, що споруджуються за рахунок бюджетних коштів, коштів державних і комунальних підприємств, установ та організацій, а також кредитів, наданих під державні гарантії.

Таким чином, ОСОБА_4 будучи директором ПДЗОВ «ЗМІНА» за договором від 02.05.2018 №020518-01, на виконання свого злочинного умислу, пов`язаного із повторною розтратою чужого майна шляхом зловживання службовою особою своїм службовим становищем, достеменно знаючи та усвідомлюючи свої функціональні обов`язки, будучи службовою особою та будучи обізнаним із положеннями договору від 02.05.2018 № 020518-01, а також нормами національного стандарту України ДСТУ Б.Д.1.1-1:2013 «Правила визначення вартості будівництва», затвердженого наказом Мінрегіонбуду від 05.07.2013 № 293, про те, що грошові кошти за договором № 020518-01 можливо отримати виключно на підставі Актів приймання виконаних будівельних робіт за формою КБ-2в та Довідки про вартість виконаних будівельних робіт /та витрати/ за формою КБ-3, здійснив розтрату чужого майна - коштів місцевого бюджету територіальної громади міста Києва - шляхом складення і затвердження Актів приймання виконаних будівельних робіт за формою КБ-2в до яких внесені завідомо неправдиві відомості, щодо фактично виконаних будівельних робіт і витрат.

Так, ОСОБА_4 , перебуваючи в невстановленому досудовому розслідуванні місці та часі, діючи умисно, з метою повторної розтрати чужого майна - коштів місцевого бюджету територіальної громади м. Києва підписав Акти виконаних будівельних робіт і витрат за травень 2018 року з Капітального ремонту корпусу №6 Позаміського дитячого закладу оздоровлення та відпочинку «Зміна» Київської області, Бородянського району с. Пилиповичі (код ДК 021:2015 - 45453000-7 - Капітальний ремонт і реставрація) по Договору № 020518-01 від 02.05.2018, до яких були внесені недостовірні відомості щодо необґрунтованого завищення вартості виконаних робіт і витрат за актами форми № КБ-2в, зокрема: завищення вартості обсягів робіт, неефективне використання коштів, до якого призвело завищення вартості матеріалів, завищення вартості, пов`язане з неправильним застосуванням РЕКН (РН12-49-1 та ЕН15-76-2), завищення кількості матеріалів, завищення вартості загальновиробничих витрат у зв`язку з відсутністю розрахунків на оплату перших п`яти днів непрацездатності внаслідок захворювань або травм (Н21) складає 1 232 352,43 грн.

Отже, внаслідок умисних дій ОСОБА_4 , інтересам ПДЗОВ «ЗМІНА», який є розпорядником коштів місцевого бюджету територіальної громади міста Києва, спричинено збитки на загальну суму 1 232 352,43 грн.

Крім того, встановлено, що між Позаміським дитячим закладом оздоровлення та відпочинку «ЗМІНА» (код ЄДРПОУ 20578818), в особі директора ОСОБА_4 та ТОВ «АЮДЕР -XXI» (код ЄДРПОУ 35000046), в особі директора ОСОБА_6 укладено договір №10/04/2019 від 10.04.2019 про Капітальний ремонт приміщень корпусу №1 Позаміського дитячого закладу оздоровлення та відпочинку «Зміна» Київської області, Бородянського району с. Пилиповичі (код ДК 021:2015-45453000-7-Капітальний ремонт і реставрація) (ДСТУ Б.Д.1.1.-1:2013).

Відповідно до п. 1.1. Предмет Договору - Підрядник зобов?язується за завданням Замовника на свій ризик, власними і залученими силами (якщо передбачено) виконати Капітальний ремонт приміщень корпусу № 1 Позаміського дитячого закладу оздоровлення та відпочинку «Зміна» Київської області, Бородянського району с. Пилиповичі (код ДК 021:2015 - 45453000-7 - Капітальний ремонт і реставрація) (ДСТУ Б.Д.1.1.-1:2013), (далі - роботи), відповідно до кошторисної документації, умов цього Договору і передати їх Замовнику у встановлений Договором строк, а Замовник зобов?язується надати Підряднику фронт робіт, прийняти виконані роботи та повністю оплатити їх у порядку та розмірах, передбачених цим Договором.

Відповідно до п. 1.2. У разі відсутності проектно-кошторисної документації на момент початку робіт Сторони складають дефектний акт, який підписується представниками обох Сторін. На основі складеного дефектного акту розробляється зведений кошторисний розрахунок.

Відповідно до п. 2.1. Термін виконання робіт - протягом 20 (двадцяти) календарних днів з дати 06.05.2019, але в будь-якому випадку до 30 травня 2019 року. Строк виконання робіт відображається в календарному графіку виконання робіт, який є невід?ємним додатком до Договору.

Відповідно до п. 2.2. Датою завершення робіт вважається дата прийняття Замовником робіт та підписання сторонами Акту приймання-здачі робіт. Виконання робіт Підрядником може бути завершено достроково, за згодою Замовника.

Відповідно до 4.1. Вартість Договору визначена договірною ціною і складає: 4 772 802,78 грн. (чотири мільйони сімсот сімдесят дві тисячі вісімсот дві гривні 78 коп.). в тому числі ПДВ 795 467,13 грн. (сімсот дев?яносто п?ять тисяч чотириста шістдесят сім гривень 13 коп.). На дату укладання Договору бюджетні зобов?язання виникають у межах кошторисних призначень, які складають: 4495000,00 грн. (чотири мільйони чотириста дев?яносто п?ять тисяч гривень 00 коп.), в тому числі ПДВ 749166,67 грн. (сімсот сорок дев?ять тисяч сто шістдесят шість гривень 67 коп.). Подальше виникнення зобов?язань буде збільшуватися відповідно до кошторисних призначень та регламентуватися шляхом укладання додаткових угод, але в будь якому разі не може перевищувати загальної ціни (суми) Договору.

Відповідно до п. 4.2. За умовами цього Договору здійснення попередньої оплати можливе, на розсуд Замовника, для закупівлі матеріалів в розмірі, що не перевищує 30 % від вартості Договору, а саме 0 грн. 00 коп. (нуль гривень 00 коп.) згідно постанови КМ України № 117 «Про здійснення попередньої оплати товарів, робіт і послуг, що закуповуються за бюджетні кошти» від 23 квітня 2014 р. (зі змінами).

Відповідно до п. 4.3. Розрахунки за цим Договором здійснюються після виконання робіт, платежами за об?єкт у цілому або проміжними платежами, що визначається Замовником, в безготівковій формі, в національній валюті, шляхом перерахування коштів на розрахунковий рахунок Підрядника згідно акту приймання виконаних будівельних робіт (форми КБ 2в) та довідки про вартість виконаних будівельних робіт та витрати (форма КБ-3). Акти приймання виконаних будівельних робіт (форми КБ-2в) мають бути погоджені (підпис та печатка) спеціалістом з технічного нагляду/організацією, що здійснює технічний нагляд. Спеціаліст з технічного нагляду/організація, що здійснює технічний нагляд, визначається Замовником.

Відповідно до п. 14.1. Договір набирає чинності з дати його підписання і діє до 31.12.2019, а в частині фінансових зобов?язань до повного їх виконання, в частині гарантійних зобов?язань - до закінчення термінів гарантії, вказаних у цього Договору.

Відповідно до п. 3.6 ДСТУ-Н Б Д.2.4-2:2012 «Вказівки щодо застосування ресурсних елементних кошторисних норм на ремонтно-будівельні роботи» (далі - ДСТУ-Н Б Д.2.4-21:2012) РЕКНр враховують специфічні ускладнені умови виконання ремонтно-будівельних робіт (багаторазова організація робочих місць, розосередженість обсягів робіт, обмежені можливості застосування високопродуктивних засобів механізації, підвищене використання ручного труда при виконанні виробничих процесів, при переміщенні матеріалів та будівельного смітті у робочий зоні та внутрішньо-будівельній території, тощо.

Згідно з п. 3.15 ДСТУ-Н Б Д.2.4-21:2012 норми витрат труда робітників, зайнятих на ремонтно-будівельних роботах, машиністів і часу експлуатації будівельних машин і механізмів у РЕКНр визначено на підставі існуючих технологій будівельного виробництва з урахуванням додаткових витрат труда робітників, зайнятих на ремонтно-будівельних роботах, на ненормовані витрати труда (багаторазова організація робочих місць, додаткові переходи в процесі виконання робіт, багаторазова зміна інструментів і пристосувань), пов`язані з організацією нормованого комплексного процесу.

Згідно з п. 1.2 ДСТУ-Н Б Д.2.4-21:2012 ресурсні елементні кошторисні норми на ремонтно-будівельні роботи є обов`язковими при визначенні вартості ремонту, що здійснюється за рахунок бюджетних коштів, коштів державних і комунальних підприємств, установ та організацій, а також кредитів під державні гарантії.

Також відповідно до п. 1.2 ДСТУ Б Д.1.1-1:2013 цей стандарт носить обов`язків характер при визначені вартості будівництва об`єктів, що споруджуються за рахунок бюджетних коштів, коштів державних і комунальних підприємств, установ та організацій, а також кредитів, наданих під державні гарантії.

Таким чином, ОСОБА_4 будучи директором ПДЗОВ «ЗМІНА» за договором від 10.04.2019 №10/04/2019, на виконання свого злочинного умислу, пов`язаного із повторною розтратою чужого майна шляхом зловживання службовою особою своїм службовим становищем, достеменно знаючи та усвідомлюючи свої функціональні обов`язки, будучи службовою особою та будучи обізнаним із положеннями договору від 10.04.2019 №10/04/2019, а також нормами національного стандарту України ДСТУ Б.Д.1.1-1:2013 «Правила визначення вартості будівництва», затвердженого наказом Мінрегіонбуду від 05.07.2013 №293, про те, що грошові кошти за договором №10/04/2019 можливо отримати виключно на підставі Актів приймання виконаних будівельних робіт за формою КБ-2в та Довідки про вартість виконаних будівельних робіт /та витрати/ за формою КБ-3, здійснив розтрату чужого майна - коштів місцевого бюджету територіальної громади міста Києва - шляхом складення і затвердження Актів приймання виконаних будівельних робіт за формою КБ-2в до яких внесені завідомо неправдиві відомості, щодо фактично виконаних будівельних робіт і витрат.

Так, ОСОБА_4 , перебуваючи в невстановленому досудовому розслідуванні місці та часі, діючи умисно, з метою повторної розтрати чужого майна - коштів місцевого бюджету територіальної громади м. Києва підписав Акти виконаних будівельних робіт і витрат за травень 2019 року з Капітального ремонту приміщень корпусу №1 Позаміського дитячого закладу оздоровлення та відпочинку «Зміна» Київської області, Бородянського району с. Пилиповичі (код ДК 021:2015 - 45453000-7 - Капітальний ремонт і реставрація) по Договору №10/04/2019 від 10.04.2019, до яких були внесені недостовірні відомості щодо необґрунтованого завищення вартості виконаних робіт і витрат за актами форми №КБ-2в, зокрема: завищення вартості обсягів робіт, завищення обсягів, які не відповідають фактично виконаним роботам, неефективне використання коштів, до якого призвело завищення вартості матеріалів, завищення вартості, пов`язане з неправильним застосуванням РЕКН (РН12-49-1 та ЕН15-14-2), завищення кількості матеріалів, складає 1 147 365, 14 грн.

Отже, внаслідок умисних дій ОСОБА_4 інтересам ПДЗОВ «ЗМІНА», який є розпорядником коштів місцевого бюджету територіальної громади міста Києва, спричинено збитки на загальну суму 1 147 365, 14 грн.

Таким чином, внаслідок своїх умисних дій, що виразилися у вчиненні розтраті чужого майна шляхом зловживання службовою особою своїм службовим становищем, вчиненого повторно, у особливо великих розмірах, ОСОБА_4 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , підозрюється у вчиненні злочину, передбаченого ч. 5 ст. 191 КК України.

13.09.2023 ухвалою Київського апеляційного суду задоволено клопотання прокурора Подільської окружної прокуратури міста Києва ОСОБА_3 та відсторонено від посади директора ПДЗОВ «ЗМІНА» - ОСОБА_4 , строком на два місяці.

Постановою керівника Подільської окружної прокуратури міста Києва 13.10.2023 строк досудового розслідування продовжено до 3 (трьох) місяців.

З метою запобігання перешкоджанню підозрюваному ОСОБА_4 розслідуванню кримінального провадження та вчинення ним інших корупційних правопорушень, виникла необхідність у застосуванні заходу забезпечення кримінального провадження, а саме відсторонення останнього від займаної посади, а тому потреби досудового розслідування виправдовують такий ступінь втручання у права і свободи підозрюваного.

У клопотанні прокурора ставиться питання про продовження строку дії відсторонення підозрюваного ОСОБА_4 , який підозрюється у вчиненні кримінальних правопорушень, передбачених ч.ч. 4, 5 ст. 191 КК України, від посади директора Позаміського дитячого закладу оздоровлення та відпочинку «Зміна» строком на один місяць, в межах строку досудового розслідування, тобто до 18.11.2023.

У судовому засіданні прокурор ОСОБА_3 внесене до суду клопотання підтримав, просив продовжити відносно підозрюваного ОСОБА_4 строк дії відсторонення від посади в межах строків досудового розслідування, строком на один місяць, тобто до 18.11.2023.

Підозрюваний ОСОБА_4 та його захисник ОСОБА_5 у судовому засіданні проти задоволення клопотання та продовження строку дії відсторонення від посади заперечували, додали, що вважають підозру не обґрунтованою.

Дослідивши клопотання та додані до нього матеріали, вислухавши прокурора, підозрюваного та захисника, суд приходить до наступних висновків.

З матеріалів, доданих до клопотання, вбачається, що 18.08.2023 ОСОБА_4 повідомлено про підозру у вчиненні кримінальних правопорушень, передбачених ч. 4, 5 ст. 191 КК України.

Повідомлена ОСОБА_4 підозра обґрунтовується наявними матеріалами кримінального провадження, а саме: робочим документом за результатами зустрічної перевірки в Позаміському дитячому закладі оздоровлення та відпочинку «Зміна» в рамках проведення аудиту діяльності Департаменту молоді та спорту щодо дотримання законодавства при проведенні процедур закупівель, укладенні та виконанні договорів та використанні бюджетних коштів, матеріалами проведеної перевірки КП «Київекспертиза», висновком експерта від 17.08.2023 за № 1-17/08/2023-сее, та іншими матеріалами кримінального провадження в сукупності.

Таким чином, з викладеного вище, слідчий суддя доходить висновку, що має місце наявність обґрунтованої підозри ОСОБА_4 у вчиненні кримінальних правопорушень, передбачених ч.ч. 4, 5 ст. 191 КК України, а саме у розтраті чужого майна шляхом зловживання службовою особою своїм службовим становищем, вчинене у великих розмірах, та розтраті чужого майна шляхом зловживання службовою особою своїм службовим становищем, вчинене повторно, в особливо великих розмірах, за яке передбачене покарання у вигляді позбавлення волі на строк від семи до дванадцяти років з позбавленням права обіймати певні посади чи займатися певною діяльністю на строк до трьох років та з конфіскацією майна.

Відповідно до ч. 1 ст. 154 КПК України відсторонення від посади може бути здійснено щодо особи, яка підозрюється або обвинувачується у вчиненні злочину середньої тяжкості, тяжкого чи особливо тяжкого злочину, і незалежно від тяжкості злочину - щодо особи, яка є службовою особою правоохоронного органу.

13.09.2023 ухвалою Київського апеляційного суду задоволено клопотання прокурора Подільської окружної прокуратури міста Києва ОСОБА_3 та відсторонено від посади директора ПДЗОВ «ЗМІНА» - ОСОБА_4 , строком на два місяці.

Постановою керівника Подільської окружної прокуратури міста Києва 13.10.2023 строк досудового розслідування продовжено до 3 (трьох) місяців.

В судовому засіданні встановлено, що закінчити досудове розслідування протягом дії попередньої ухвали, не виявляється можливим внаслідок складності кримінального провадження, крім того в ході досудового розслідування ще не допитано Позаміського дитячого закладу оздоровлення та відпочинку «Зміна» та службових осіб Департаменту молоді та спорту виконавчого органу Київської міської ради КМДА щодо відомих їм обставин вчинення кримінального правопорушення.

Відповідно до ч. 1 ст. 158 КПК України прокурор має право звернутися з клопотанням про продовження строку відсторонення від посади, яке розглядається в порядку, передбаченому статтею 156 цього Кодексу.

Згідно з ч. 2 ст. 158 КПК України слідчий суддя, суд відмовляє у продовженні строку відсторонення від посади, якщо прокурор не доведе, що: обставини, які стали підставою для відсторонення від посади, продовжують існувати; сторона обвинувачення не мала можливості забезпечити досягнення цілей, заради яких було здійснено відсторонення від посади, іншими способами протягом дії попередньої ухвали.

Таким чином, враховуючи, що у поданому клопотанні прокурором достатньо обґрунтовано, а у судовому засіданні доведено, що обставини, які стали підставою для відсторонення від посади підозрюваного ОСОБА_4 продовжують існувати, що сторона обвинувачення не мала можливості забезпечити досягнення цілей, заради яких було здійснено відсторонення від посади, іншими способами протягом дії попередньої ухвали, слідчий суддя вважає, що, перебуваючи на посаді директора Позаміського дитячого закладу оздоровлення та відпочинку «Зміна», підозрюваний ОСОБА_4 особисто або через своїх колег може незаконними засобами впливати на своїх колег по роботі, які можуть бути свідками у цьому кримінальному провадженні або протиправно перешкоджатиме кримінальному провадженню іншим чином.

Крім цього, відповідно до ч. 5 ст. 65-1 ЗУ «Про запобігання корупції» особа, якій повідомлено про підозру у вчиненні нею кримінального правопорушення у сфері службової діяльності, підлягає відстороненню від виконання повноважень на посаді в порядку, визначеному законом. Отже, зазначена норма закону містить вказівку щодо обов`язкового відсторонення від посади осіб, яким повідомлено про підозру у вчиненні ними злочину у сфері службової діяльності.

За таких обставин, слідчий суддя вважає, що в даному випадку відсторонення підозрюваного ОСОБА_4 від посади директора Позаміського дитячого закладу оздоровлення та відпочинку, обіймаючи яку він є службовою особою, яка наділена службовими повноваженнями, відповідає конкретній меті, визначеній у КПК України, та застосовується за наявності підстав, передбачених КПК України, є необхідним та достатнім заходом для запобігання незаконними засобами впливати на свідків у цьому кримінальному провадженні або протиправно перешкоджати кримінальному провадженню іншим чином, у зв`язку з чим клопотання прокурора підлягає задоволенню.

На підставі викладеного, керуючись ст. 110, 131, 132, 154-158, 309 - 310 КПК України, слідчий суддя,

У Х В А Л И В:

Клопотання прокурора Подільської окружної прокуратури м. Києва ОСОБА_3 в рамках кримінального провадження № 42022102070000313 від 30.08.2022, за підозрою ОСОБА_4 у вчиненні кримінальних правопорушень, передбачених ч. 3, 4 та 5 ст. 191 КК України, про продовження строку дії відсторонення підозрюваного від посади - задовольнити.

Продовжити строк дії відсторонення підозрюваного ОСОБА_4 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , уродженця м. Києва, зареєстрованого та проживаючого за адресою: АДРЕСА_1 , раніше не судимого, від посади директора Позаміського дитячого закладу оздоровлення та відпочинку «Зміна» строком на один місяць до 18.11.2023 в межах строків досудового розслідування.

Ухвала може бути оскаржена безпосередньо до Київського апеляційного суду протягом п`яти днів з дня її проголошення.

Слідчий суддя ОСОБА_7

Дата ухвалення рішення17.10.2023
Оприлюднено27.10.2023
Номер документу114423520
СудочинствоКримінальне
Сутьпродовження строку дії відсторонення підозрюваного від посади

Судовий реєстр по справі —758/12259/23

Ухвала від 17.10.2023

Кримінальне

Подільський районний суд міста Києва

Петров Д. В.

Ухвала від 17.10.2023

Кримінальне

Подільський районний суд міста Києва

Петров Д. В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні