С О Л О М ' Я Н С Ь К И Й Р А Й О Н Н И Й С У Д М І С Т А К И Є В А
вул. Максима Кривоноса, 25, м. Київ, 03037; тел. (044) 249-79-26, факс:249-79-28;
вул. Грушецька, 1, м. Київ, 03113; тел.: (044) 456-51-65; факс: 456-93-08
e-mail:inbox@sl.ki.court.gov.ua, web: https://sl.ki.court.gov.ua
Код ЄДРПОУ: 02896762
Провадження 1-кс/760/9093/23
В справі 760/21633/23
У Х В А Л А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
І. Вступна частина
29 вересня 2023 року слідчий суддя Солом`янського районного суду міста Києва ОСОБА_1 за участю секретаря ОСОБА_2 , розглянув клопотання слідчого СВ Солом`янського управління поліції Головного управління Національної поліції у місті Києві ОСОБА_3 , погоджене прокурором Солом`янської окружної прокуратури м. Києва ОСОБА_4 про надання дозволу на проведення обшуку в межах досудового розслідування кримінального провадження №42022102090000273, відомості про яке внесено 15.11.2022 до Єдиного реєстру досудових розслідувань, за ознаками кримінального правопорушення, передбаченого ч. 1 ст.366 КК України.
ІІ. Мотивувальна частина
До суду надійшло клопотання з якого вбачається, що слідчим відділом Солом`янського управління поліції Головного управління Національної поліції у місті Києві здійснюється досудове розслідування кримінального провадження №42022102090000273, відомості про яке внесено 15.11.2022 до Єдиного реєстру досудових розслідувань, за ознаками кримінального правопорушення, передбаченого ч. 1 ст.366 КК України.
У клопотанні слідчий просив надати дозвіл на обшук приватного будинку, що за адресою: АДРЕСА_1 , загальною площею 112.9 кв. м., який на праві власності належить 1/2 ОСОБА_5 , реєстраційний номер облікової картки платника податків: НОМЕР_1 та 1/2 ОСОБА_6 реєстраційний номер облікової картки платника податків: НОМЕР_2 , з метою відшукання та вилучення:
- дорожних листів з штампами, штампів проходження передрейсового медичного огляду, штампів ТОВ «Транс Групп», штампів передрейсового проходження механіка, мобільних телефонів, сім-карток стільникового зв`язку, особистих записів, чернеток та документів на яких міститься інформація щодо протиправних дій чи відомості про обставини вчинення кримінального правопорушення;
- інших предметів і документів, які мають значення для встановлення істини та можуть мати значення в даному кримінальному провадженні.
Обґрунтовуючи необхідність проведення обшуку приватного будинку за місцем фактичного проживання ОСОБА_7 , що за адресою: АДРЕСА_1 , слідчий зазначає наступне.
Досудовим розслідуванням встановлено, що в не установлений досудовим слідством час, Київською обласною державною адміністрацією оголошено конкурс з перевезення пасажирів на міжміських та приміських автобусних маршрутах загального користування, віднесених до компетенції Київської обласної державної адміністрації. З метою прийняття участі у вказаному конкурсі, одержання перемоги, а як результат укладення договору на перевезення пасажирів та подальшої можливості надання послуг з перевезення пасажирів на автобусному маршруті загального користування сполученням «Криве Озеро - Київ АС ''Полісся''», номер маршруту №991, невстановлена на даний час досудовим слідством службова особа ТОВ «Транс Групп» (код ЄДРПОУ 30348314, в не установлений досудовим слідством час, діючи умисно, внесла до конкурсної документації завідомо неправдиві відомості про кількість транспортних засобів, які мають здійснювати перевезення пасажирів на вказаному маршруті, їх роки випуску, кількості пасажирських місць, відповідність стандартам екологічної? безпеки та в подальшому подала вказані документи до конкурсної? комісії? Киі?вськоі? обласноі? державноі? адміністраціі?.
На підставі проведеного конкурсу з надання послуг у сфері перевезення пасажирів на автобусному маршруті загального користування винесене рішення про переможця, яке приймалось конкурсним комітетом Київської обласної державної адміністрації та в подальшому укладено договір про організацію перевезень пасажирів на автобусному маршруті загального користування №10.2013-78-2 від 26.02.2014 між Київською обласною державною адміністрацією та ТОВ «Транс Групп» строком до 13.12.2023, а в подальшому укладено додаткову угоду від 20.02.2023 № 31 до вказаного договору.
Відповідно до вказаного договору ТОВ «Транс Групп» зобов`язався обслуговувати вказаний маршрут наступними транспортними засобами: «Богдан» НОМЕР_3 , «Богдан» НОМЕР_4 , «Богдан» НОМЕР_5 , «РУТА 22» (інва) НОМЕР_6 , а також виконувати умови договору, в тому числі організатор зобов`язався здійснювати контроль за рівнем якості перевезення пасажирів та належним оснащенням рухомого складу (наявності необхідної кількості трафаретів встановленого зразка, інформації і документів відповідно до правил надання послуг пасажирського автомобільного транспорту, затверджених постановою Кабінету міністрів України від 18 лютого 1997 р. №176, місць призначених для пасажирів похилого віку та пасажирів з дітьми. Інформаційних повідомлень про пільгові категорії пасажирів, які мають право на безкоштовний проїзд, корпоративного одягу водіїв, емблем (логотипів) підприємства на рухомому складі, тощо).
Відповідно до ст. 2 Закону України «Про автомобільний транспорт» встановлюються вимоги до перевізників, водіїв та транспортних засобів щодо забезпечення безпеки перевезень та екологічної безпеки також визначення системи державного контролю, прав, обов`язків та відповідальності державних органів виконавчої влади та перевізників за порушення міжнародних договорів та законодавства України.
Статтею 5 Закону України «Про автомобільний транспорт» визначено про те, що основним завданням державного регулювання та контролю у сфері автомобільного транспорту є створення умов безпечного, якісного й ефективного перевезення пасажирів та вантажів, надання додаткових транспортних послуг.
Державне регулювання та контроль у сфері автомобільного транспорту спрямовані на:
- забезпечення балансу інтересів держави, органів місцевого самоврядування, користувачів транспортних послуг та підприємств, установ, організацій, інших юридичних та фізичних осіб - суб`єктів господарювання на автомобільному транспорті незалежно від форм власності;
- забезпечення якісного та безпечного функціонування автомобільного транспорту;
- визначення загальних засад стратегічного розвитку, системи управління, реформування та регулювання автомобільного транспорту;
- визначення пріоритетних напрямів розвитку та шляхів оптимізації діяльності автомобільного транспорту;
- захист прав споживачів під час їх транспортного обслуговування;
- захист національного ринку транспортних послуг та суб`єктів господарювання, що здійснюють свою діяльність у сфері автомобільного транспорту;
- створення рівних умов для роботи всіх суб`єктів господарювання, що здійснюють свою діяльність у сфері автомобільного транспорту, обмеження монополізму та розвиток конкуренції;
- забезпечення зайнятості населення, підготовки спеціалістів і робочих кадрів, охорони праці;
- раціональне використання енергетичних та матеріальних ресурсів;
- охорону довкілля від шкідливого впливу автомобільного транспорту, проведення науково-технічної роботи, досліджень та розвиток системи статистики.
Для подальшого забезпечення організації пасажирських перевезень необхідно мати оцінку відповідності на автомобільному транспорті, а саме ліцензування яка видається на господарську діяльність щодо належності та працездатність транспортних засобів. Також зберігання транспортних засобів, які використовуються для перевезення пасажирів повинно бути у пристосованих на це спеціальних приміщеннях, гаражів, майданчиків, стоянках тощо забезпечених засобами охорони. Також вказаним вище Законом врегульовуються вимоги до технічного обслуговування і ремонту транспортних засобів призначених для перевезення пасажирів.
Статтею 23 ЗУ «Про автомобільний транспорт» визначено про те, що контроль технічного стану транспортних засобів включає: обов`язковий технічний контроль транспортних засобів; перевірку технічного стану транспортних засобів автомобільними перевізниками.
Перевірку технічного стану транспортних засобів під час обов`язкового технічного контролю транспортних засобів здійснюють суб`єкти господарювання.
Перевірка технічного стану транспортних засобів автомобільними перевізниками здійснюється в порядку, який визначає центральний орган виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну політику у сфері транспорту.
Також, вимогами до автомобільного перевізника визначено:
- утримувати транспортні засоби в належному технічному і санітарному стані та забезпечувати їх зберігання відповідно до вимог статті 21 цього Закону;
- забезпечувати контроль технічного і санітарного стану транспортних засобів перед виїздом на маршрут;
- забезпечувати проведення медичного контролю стану здоров`я водіїв;
- організувати проведення періодичного навчання водіїв методам надання домедичної допомоги потерпілим від дорожньо-транспортних пригод;
- забезпечувати умови праці та відпочинку водіїв згідно з вимогами законодавства;
- забезпечувати проведення стажування та інструктажу водіїв у порядку, визначеному центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну політику у сфері транспорту;
- забезпечувати безпеку дорожнього руху;
- забезпечувати водіїв відповідною документацією на перевезення пасажирів.
Автомобільні перевізники з кількістю транспортних засобів десять і більше зобов`язані організовувати підвищення кваліфікації керівників і спеціалістів автомобільного транспорту, діяльність яких пов`язана з наданням послуг автомобільного транспорту, у термін один раз на п`ять років, а з питань безпеки перевезень, охорони праці та пожежної безпеки - у термін один раз на три роки в порядку, який визначає центральний орган виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну політику у сфері транспорту.
Перевезення пасажирів автобусами в режимі регулярних спеціальних пасажирських перевезень здійснюють автомобільні перевізники на автобусних маршрутах спеціальних перевезень на договірних умовах із замовниками транспортних послуг.
Постановою Кабінету Міністрів України від 3 грудня 2008 року № 1081 «Про порядок проведення конкурсу з перевезення пасажирів на автобусному маршруті загального користування», визначено загальні принципи, а саме:
Згідно п. 5 метою визначення автомобільного перевізника на конкурсних засадах є:
- реалізація основних напрямів розвитку галузі автомобільного транспорту;
- створення безпечних умов для перевезення пасажирів автомобільним транспортом;
- покращення якості пасажирських перевезень;
- створення конкурентного середовища;
- забезпечення оновлення рухомого складу;
- підвищення рівня безпеки перевезень пасажирів;
- забезпечення виконання соціально значущих перевезень.
Відповідно до п.п. 29, 30 Постанови Кабінету Міністрів України від 3 грудня 2008 року № 1081 «Про порядок проведення конкурсу з перевезення пасажирів на автобусному маршруті загального користування» для участі у конкурсі автомобільний перевізник подає на кожний об`єкт конкурсу окремо заяву за формою, визначеною згідно з додатками 1 або 2, і такі документи:
1) копію свідоцтва про державну реєстрацію суб`єкта господарювання;
2) нотаріально завірену копію ліцензії на право надання послуг з перевезень пасажирів (може подаватися в одному примірнику, якщо перевізник-претендент бере участь у кількох конкурсах, які проводяться на одному засіданні);
3) перелік транспортних засобів, які пропонуються до використання на автобусному маршруті;
4) копії ліцензійних карток на кожний автобус, який пропонується до використання на автобусному маршруті;
5) документ, що підтверджує внесення плати за участь у конкурсі;
6) копії свідоцтв про реєстрацію транспортних засобів або тимчасових реєстраційних талонів автобусів, що пропонуються до використання на маршруті;
7) копію документа, що підтверджує проведення процедури санації (за умови проведення санації);
8) письмову інформацію про наявність або відсутність транспортних засобів, що пристосовані для перевезення осіб з особливими потребами;
9) анкету відповідно до пункту 32 цього Порядку;
10) довідку про відповідність технічного стану автобусів перевізника-претендента умовам перевезень, що, зокрема, повинна містити відмітку про відсутність переобладнання з вантажного транспортного засобу та висновок про відповідність роботи перевізника-претендента вимогам нормативно-правових актів у сфері безпеки дорожнього руху, які надаються органами Державтоінспекції за місцем реєстрації перевізників-претендентів протягом 10 днів з дня звернення до таких органів.
Подані документи перевіряються в міру їх надходження організатором або робочим органом.
Крім документів, перевізник-претендент подає конкурсні пропозиції, які включають:
1) інвестиційний проект-зобов`язання щодо оновлення парку автобусів (обов`язково в разі невідповідності транспортних засобів умовам конкурсу);
2) дані про рівень тарифів (або вартості проїзду), зниження вартості проїзду для окремих груп пасажирів;
3) відомості про додаткові сервісні послуги пасажирам під час перевезення згідно з регламентом проведення конкурсу;
4) інші документи, що на думку перевізника-претендента можуть мати значення під час конкурсу (за бажанням перевізника-претендента).
Під час проведення конкурсу конкурсний комітет розглядає пропозиції перевізників-претендентів виключно за такими показниками:
- наявність достатньої кількості автобусів, які відповідають умовам конкурсу за класом та пасажиромісткістю (категорія, пасажиромісткість, наявність багажних відділень, додаткового обладнання);
- наявність (у кількості не менше від нормативу згідно з додатком 3), характеристика та кількість резерву автобусів для заміни рухомого складу в разі виходу техніки з ладу;
- наявність транспортних засобів, призначених для перевезення осіб з особливими потребами;
- наявність свідоцтва відповідності автобуса параметрам комфортності (для міжміського перевезення);
- строк експлуатації автобусів (рік виготовлення, строк фактичної експлуатації);
- наявність сертифіката відповідності послуг з перевезення пасажирів автобусами ліцензійним умовам;
- наявність виробничої бази;
- умови підтримання належного технічного та санітарного стану рухомого складу;
- умови контролю технічного стану транспортних засобів перед виїздом;
- умови виконання регламентних робіт з технічного обслуговування та ремонту транспортних засобів;
- досвід роботи перевізника-претендента, пов`язаної з відповідним видом перевезення;
- наявність та тяжкість порушень безпеки дорожнього руху, транспортного законодавства, ліцензійних умов;
- якість роботи автомобільного перевізника на даному маршруті (у разі обслуговування на умовах договору (дозволу), укладеного (наданого) на підставі попереднього конкурсу;
- запропонований рівень тарифів або вартості послуг;
- наявність інвестицій (кредитів) на придбання нового рухомого складу.
Також, під час проведення конкурсу представники організатора та органів державного контролю, які входять до складу конкурсного комітету, відповідно до їх компетенції надають характеристику діяльності перевізника-претендента.
В ході документування злочину, вчиненого службовими особами ТОВ «Транс Групп» виникла необхідність у проведенні огляду наявної орендованої матеріально-технічної бази ТОВ «Транс Групп», розташованої за адресою: м. Київ, вул. Василя Степанченка 5 (вул. Службова 5), з метою фіксації наявних на ній транспортних засобів, що використовуються на внутрішньо обласних маршрутах Київської області ТОВ «Транс Групп», а також огляду журналів проведень перед рейсового обов`язкового технічного контролю та медичного огляду водіїв, з метою виявлення фактів подання недостовірних відомостей організатору автобусних пасажирських перевезень - Київської обласної державної адміністрації.
Відповідно до інформації з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань Міністерства юстиції України ТОВ «Транс Групп» (ЄДРПОУ 30348314) зареєстровано за адресою: місто Київ, вулиця Василя Степанченка 5 (вулиця Службова 5).
Відповідно до інформації з державного реєстру речових прав на нерухоме майно від 19.07.2023, об`єктом нерухомого майна є земельна ділянка з кадастровим номером 8000000000:75:041:0012, яка розташована за адресою: місто Київ, вулиця Василя Степанченка 5 (вул. Службова 5), яка згідно з відомостями з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно на праві власності належить Київській міській державній адміністрації (код ЄДРПОУ 00022527).
19.07.2023 було допитано водія ТОВ «Транс Групп» який під час допиту повідомив, що з лютого місяця 2023 року він здійснює перевезення по маршруту №911 на автомобілі марки «Мерседес» державні номерні знаки НОМЕР_7 , окрім цього кожного ранку проходить медичного працівника ОСОБА_7 , а саме за місцем мешкання останнього, а також за місцем мешкання останнього проходить й механіка. У подальшому оперативним шляхом було встановлено, що ОСОБА_7 мешкає за адресою: АДРЕСА_1 .
Відповідно до витягу з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно та реєстру прав власності на нерухоме майно, державного реєстру Іпотек, Єдиного реєстру заборон відчуження об`єктів нерухомого майна щодо об`єкта нерухомого майна №339749086 від 20.07.2023, приватний будинок, що за адресою: АДРЕСА_1 , загальною площею 112.9 кв. м., на праві приватної власності, належить 1/2 гр. ОСОБА_5 , реєстраційний номер облікової картки платника податків: НОМЕР_1 та ОСОБА_6 , реєстраційний номер облікової картки платника податків: НОМЕР_2 .
Слідчий в своєму клопотанні посилається на наявність у органу досудового розслідування необхідності з метою розкриття вказаного злочину, встановлення усіх учасників злочину, а також з метою встановлення місцезнаходження речових доказів, які матимуть доказове значення по справі, у проведенні обшуку у приватному будинку де фактично проживає ОСОБА_7 , а саме за адресою: АДРЕСА_1 , загальною площею 112.9 кв. м., який на праві власності належить 1/2 ОСОБА_5 , реєстраційний номер облікової картки платника податків: НОМЕР_1 та 1/2 ОСОБА_6 реєстраційний номер облікової картки платника податків: НОМЕР_2 .
Дослідивши матеріали додані до клопотання, слідчий суддя приходить до висновку про часткове задоволення клопотання.
Відповідно до ч.1 ст.234 КПК України обшук проводиться з метою виявлення та фіксації відомостей про обставини вчинення кримінального правопорушення, відшукання знаряддя кримінального правопорушення або майна, яке було здобуте у результаті його вчинення, а також встановлення місцезнаходження розшукуваних осіб.
Згідно з ч.2 ст.234 КПК України обшук проводиться на підставі ухвали слідчого судді місцевого загального суду, в межах територіальної юрисдикції якого знаходиться орган досудового розслідування.
Згідно з ч.3 ст.234 КПК України у разі необхідності провести обшук слідчий за погодженням з прокурором або прокурор звертається до слідчого судді з відповідним клопотанням, яке повинно містити відомості про:
1) найменування кримінального провадження та його реєстраційний номер;
2) короткий виклад обставин кримінального правопорушення, у зв`язку з розслідуванням якого подається клопотання;
3) правову кваліфікацію кримінального правопорушення з зазначенням статті (частини статті) закону України про кримінальну відповідальність;
4) підстави для обшуку;
5) житло чи інше володіння особи або частину житла чи іншого володіння особи, де планується проведення обшуку;
6) особу, якій належить житло чи інше володіння, та особу, у фактичному володінні якої воно знаходиться;
7) індивідуальні або родові ознаки речей, документів, іншого майна або осіб, яких планується відшукати, а також їхній зв`язок із вчиненим кримінальним правопорушенням;
8) обґрунтування того, що доступ до речей, документів або відомостей, які можуть у них міститися, неможливо отримати органом досудового розслідування у добровільному порядку шляхом витребування речей, документів, відомостей відповідно до частини другої статті 93 цього Кодексу, або за допомогою інших слідчих дій, передбачених цим Кодексом, а доступ до осіб, яких планується відшукати, - за допомогою інших слідчих дій, передбачених цим Кодексом. Зазначена вимога не поширюється на випадки проведення обшуку з метою відшукання знаряддя кримінального правопорушення, предметів і документів, вилучених з обігу.
З матеріалів клопотання вбачається, що в межах даного кримінального провадження розслідуються, зокрема, можливі протиправні службових осіб ТОВ «Транс Групп», в тому числі і ОСОБА_7 , який фактично виконує функції медичного працівника за адресою свого проживання, а саме: АДРЕСА_1 .
Вказаний будинок на праві власності належить ОСОБА_5 та ОСОБА_6 .
Суд вважає обґрунтованим посилання слідчого на те, що проведення обшуку за вказаною адресою, а також відшукання та вилучення частини зазначених в переліку документів має на меті проведення повноцінного розслідування згідно з відомостями, які внесені до Єдиного реєстру досудових розслідувань та кваліфіковані за ч. 1 ст. 366 КК України, і така міра втручання держави у приватну власність особи є виправданою, доцільною, а проведення обшуку є найбільш ефективним способом відшукання та вилучення речей та документів, які мають значення для досудового розслідування.
Між тим, надаючи дозвіл на відшукання комп`ютерної техніки, яка містять необхідну для розслідування кримінального провадження інформацію, слідчий суддя обмежує право на її вилучення умовами, які викладені в частині 2 статті 168 КПК України.
В той же час, прохальна частина клопотання, серед іншого, містить у собі вимоги щодо надання дозволу на відшукання та вилучення, наступних речей та документів: «інших предметів і документів, які мають значення для встановлення істини та можуть мати значення в даному кримінальному провадженні».
У зв`язку з відсутністю у клопотанні обґрунтування доказового значення вищевказаного переліку речей і документів в межах даного кримінального провадження, а також відсутністю їх індивідуально-визначених ознак, клопотання не підлягає задоволенню у вказаній частині.
ІІІ. Резолютивна частина
Керуючись ст.ст. 131, 132, 168, 233-236, 309, 369-372 КПК України, слідчий суддя ухвалив:
1.Клопотання задовольнити частково.
Надати групі слідчих та прокурорів у кримінальному провадженні №42022102090000273, відомості про яке внесено 15.11.2022 до Єдиного реєстру досудових розслідувань, за ознаками кримінального правопорушення, передбаченого ч. 1 ст.366 КК України, дозвіл на проведення обшуку приватного будинку за місцем фактичного проживання ОСОБА_7 , що за адресою: АДРЕСА_1 , загальною площею 112.9 кв. м., з метою відшукання та вилучення:
- дорожних листів з штампами, штампів проходження передрейсового медичного огляду, штампів ТОВ «Транс Групп», штампів передрейсового проходження механіка, мобільних телефонів, сім-карток стільникового зв`язку, особистих записів, чернеток та документів на яких міститься інформація щодо протиправних дій чи відомості про обставини вчинення кримінального правопорушення (дозвіл на вилучення електронних інформаційних систем або їх частин, надається лише якщо це є необхідною умовою проведення експертного дослідження, а також якщо доступ до них обмежується їх власником, володільцем або утримувачем чи пов`язаний з подоланням системи логічного захисту; в іншому випадку дозвіл надається лише на копіювання інформації, що міститься в інформаційних (автоматизованих) системах, телекомунікаційних системах, інформаційно-телекомунікаційних системах, їх невід`ємних частинах).
В іншій частині відмовити.
2. Ухвала діє протягом одного місяця з дня її постановлення.
Ухвала оскарженню не підлягає.
Слідчий суддя:
Суд | Солом'янський районний суд міста Києва |
Дата ухвалення рішення | 29.09.2023 |
Оприлюднено | 28.10.2024 |
Номер документу | 114423912 |
Судочинство | Кримінальне |
Категорія | Провадження за поданням правоохоронних органів, за клопотанням слідчого, прокурора та інших осіб про проведення обшуку житла чи іншого володіння особи |
Кримінальне
Солом'янський районний суд міста Києва
Коробенко С. В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні