Рішення
від 07.09.2010 по справі 2-5911-2010
КОМУНАРСЬКИЙ РАЙОННИЙ СУД М.ЗАПОРІЖЖЯ

Справа № 2-5911/2010

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

07.09.2010 року м . Запоріжжя

Комунарський районний суд м. Запоріжжя в складі:

головуючого судді: Ярошенко А.Г.,

при секретарі: Бо родіній Н.О.,

розглянувши у відкрито му судовому засіданні позовн у заяву ОСОБА_1 до Уп равління Пенсійного фонду України в Комунарському рай оні м.Запоріжжя, про визнання бездіяльності протиправною та зобов' язання вчинити пе вні дії, -

ВСТАНОВИВ:

Позивач звернувся до су ду 25.08.2010 року з вищевказаними ви могами. В обґрунтування позо вних вимог позивач зазначив, що він відповідно до Закону У країни «Про соціальний захи ст дітей війни» від 18.11.2004 року є дитиною війни, йому відповід но до ст.6 зазначеного закону з 01.01.2006 року повинна була виплачу ватися щомісячна державна со ціальна допомога у розмірі 30 в ідсотків мінімальної пенсії за віком. Але в продовж 2007 року зазначена допомога позивачу не виплачувалась, а в продовж 2008-2009 років виплачувалась у роз мірі 10 відсотків прожитковог о мінімуму для осіб, які втрат или працездатність, оскільки зазначені виплати було зупи нено відповідними законами У країни про державний бюджет. Рішенням Конституційного Су ду України №6-рп/2007 від 09.07.2007 року б ули визнані неконституційни ми окремі положення Закону У країни «Про державний бюджет України на 2007 рік», в тому числ і й щодо зупинення дії ст.6 Зак ону України «Про соціальний захист дітей війни». Таким чи ном, позивач вважає, що відпов ідно до зазначеного рішення Конституційного Суду Україн и, відповідачем протиправно не нараховувалась йому зазна чена щомісячна державна соці альна допомога як дитині вій ни. Позивач просить зобов' я зати відповідача провести на рахування на його користь не виплаченої йому як дитині ві йни щомісячної державної соц іальної допомоги.

Позивач у судове засідання не з' явився, хоча про час та місце судового розгляду був повідомлений належним чином . Від нього надійшла до суду за ява про розгляд справи за йог о відсутністю позовні вимоги підтримав в повному обсязі т а просив їх задовольнити.

Представник відповідача у судове засідання не з' явив ся, хоча про час та місце судов ого розгляду був повідомлени й належним чином, надав до суд у заяву про розгляд справи бе з його участі, та надав письмо ві заперечення.

За згаданих обставин у відп овідності до ст. 169 ЦПК України суд вважає за можливе провес ти судовий розгляд без участ і сторін по справі.

Вивчивши матеріали справи , оголосивши заперечення пре дставника відповідача, та до слідивши інші докази, які зна ходяться в матеріалах справи , судом встановлено наступне .

Відповідно до ксерокопій п енсійного посвідчення видан ого на ім' я позивача , ви пливає, що останній перебува є на пенсійному обліку відпо відача, отримує пенсію за вік ом та має статус «дитини війн и» відповідно до ст.1 Закону Ук раїни «Про соціальний захист дітей війни» від 18.11.2004 року.

Згідно із ст.6 Закону Україн и «Про соціальний захист діт ей війни», в редакції від 18.11.2004 р оку, випливає, що дітям війни п енсії або щомісячне довічне грошове утримання чи державн а соціальна допомога, що випл ачується замість пенсії, під вищуються на 30 відсотків міні мальної пенсії за віком.

Відповідно до письмових за перечень Управління Пен сійного фонду України в Кому нарському районі м.Запоріжжя , випливає, що позовні вимоги п озивача відповідач не визнал а в повному обсязі та зазначи ла, що позивач дійсно знаходи ться на обліку в Управлінні Пенсійного фонду України в Комунарському районі м.Запо ріжжя, отримує пенсію за віко м та є дітиною війни відповід но до Закону України «Про соц іальний захист дітей війни». Але Управління Пенсійно го фонду України в Комунарсь кому районі м.Запоріжжя у 2007-2009 р оках діяло відповідно до дію чого законодавства, оскільки виплату щомісячної державно ї соціальної допомоги дітям війни було у зазначений пері од зупинено відповідними зак онами про держаний бюджет. Кр ім того, після винесення ріше ння Конституційним Судом Укр аїни, хоча ст.6 Закону України «Про соціальний захист діте й війни» відновила свою дію, а ле це не надало відповідачу з аконодавчого права проводит и зазначену виплату, оскільк и дані виплати не були врахов ані до витратної частини Дер жавного бюджету та не було зб ільшено фінансування на підв ищення пенсій дітям війни. По зивачу з 01.01.2008 року виплачуєтьс я щомісячно зазначене підвищ ення до пенсії в розмірі 10 від сотків прожиткового мінімум у для осіб, які втратили праце здатність. Також, представни к відповідача зазначила, що н а законодавчому рівні не бул о визначено механізму розрах унку зазначеної щомісячної д ержавної соціальної допомог и дітям війни, оскільки до 01.01.2008 року не було визначено з якої суми мінімальної пенсії за в іком потрібно було виходити для обчислення зазначеної до помоги, так як розмір мінімал ьної пенсії за віком встанов лений ч.1 ст.28 Закону України «П ро загальнообов' язкове дер жавне пенсійне страхування» від 09.07.2003 року, відповідно до ч.3 ст.28 цього ж Закону, застосову ється виключно для визначен ня розмірів пенсій, призначе них згідно з цим Законом.

Відповідно до ст.7 Закону Ук раїни «Про соціальний захист дітей війни», випливає, що фін ансове забезпечення державн их соціальних гарантій, пере дбачених цим Законом, здійсн юється за рахунок коштів Дер жавного бюджету України.

Згідно із п.12 ст.71 Закону Укра їни «Про державний бюджет Ук раїни на 2007 рік» від 19.12.2006 року, ді ю ст.6 Закону України «Про соці альний захист дітей війни» н а 2007 рік було зупинено, з урахув анням ст.111 цього Закону, тобто крім зазначених виплат інва лідам, на яких не поширюється дія Закону України «Про стат ус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту», у ро змірі 50 відсотків від розміру надбавки, встановленої для у часників війни.

Рішенням Конституційного Суду України №6-рп/2007 від 09.07.2007 рок у, яке набрало чинності з моме нту оголошення та було оприл юднене у «Офіційному віснику України» від 27.07.2007 року та поті м й в інших офіційних видання х України, були визнані некон ституційними окремі положен ня Закону України «Про держа вний бюджет України на 2007 рік» , в тому числі й п.12 ст.71 та ст.111 за значеного Закону, щодо зупин ення та обмеження на 2007 рік дії ст.6 Закону України «Про соціа льний захист дітей війни».

Відповідно до ч.2 ст.152 Консти туції України, закони, інші пр авові акти або їх окремі поло ження, що визнані неконститу ційними, втрачають чинність з дня ухвалення Конституційн им Судом України рішення про їх неконституційність.

Таким чином, виходячи з вище викладеного, суд вважає, що з м оменту ухвалення Конституці йним судом України рішення № 6-рп/2007 від 09.07.2007 року, яким були ви знані неконституційними окр емі положення Закону України «Про державний бюджет Украї ни на 2007 рік», в тому числі й п.12 с т.71 та ст.111 зазначеного Закону, щодо зупинення та обмеження на 2007 рік дії ст.6 Закону Україн и «Про соціальний захист діт ей війни», ці неконституційн і положення втратили свою чи нність, а тому з 09.07.2007 року Упр авління Пенсійного фонду У країни в Комунарському район і м.Запоріжжя, повинно було на раховувати та здійснювати по зивачу виплати підвищення до пенсії, відповідно до ст.6 Зак ону України «Про соціальний захист дітей війни» у попере дній редакції, що відповідач ем зроблено не було, в результ аті чого, цією бездіяльністю відповідача було порушено п раво позивача на отримання з азначеного підвищення до пен сії з 09.07.2007 року по 31.12.2007 року включ но.

Суд вважає, що оскільки відп овідно до Закону України «Пр о загальнообов' язкове держ авне пенсійне страхування» в ід 09.07.2003 року, призначення, пере рахунок та виплата пенсії по кладено на районні управлінн я Пенсійного фонду України з а місцем проживання пенсіоне рів, тому саме Управління Пенсійного фонду України в К омунарському районі м.Запорі жжя повинно було вирішувати питання щодо нарахування та виплати підвищення до пенсії позивачу відповідно до ст.6 За кону України «Про соціальний захист дітей війни».

Суд вважає, безпідставними посилання відповідача на не визначеність законодавство м України до 01.01.2008 року розміру мінімальної пенсії за віком з якого необхідно розраховув ати спірне 30 % підвищення до пе нсії, оскільки ч.1 ст.28 Закону Ук раїни «Про загальнообов' яз кове державне пенсійне страх ування» від 09.07.2003 року встановл ено розмір мінімальної пенсі ї за віком, який дорівнює розм іру прожиткового мінімуму дл я осіб, які втратили працезда тність, та оскільки іншого ви значення цього розміру закон одавством України не встанов лено, а тому суд приходить до в исновку, що при вирішенні цьо го питання необхідно було за стосовувати саме положення ч .1 ст.28 Закону України «Про зага льнообов' язкове державне п енсійне страхування» від 09.07.200 3 року.

Відповідно до п.41 розділу 2 За кону України «Про Державний бюджет України на 2008 рік та про внесення змін до деяких зако нодавчих актів України» від 28.12.2007 року, текст ст.6 Закону Укра їни «Про соціальний захист д ітей війни» було викладено у наступній редакції: «Дітям в ійни (крім тих, на яких поширює ться дія Закону України "Про статус ветеранів війни, гар антії їх соціального захист у") до пенсії або щомісячного д овічного грошового утриманн я чи державної соціальної до помоги, що виплачується замі сть пенсії, виплачується під вищення у розмірі надбавки, в становленої для учасників ві йни. Ветеранам війни, які мают ь право на отримання підвище ння до пенсії або щомісячног о довічного грошового утрима ння чи державної соціальної допомоги, що виплачується за мість пенсії, відповідно до ц ього Закону та Закону Україн и "Про статус ветеранів війни , гарантії їх соціального зах исту" дане підвищення провад иться за їх вибором згідно з о дним із законів».

Рішенням Конституційного Суду України №10-рп/2008 від 22.05.2008 рок у, було визнано таким, що не ві дповідає Конституції Україн и (є неконституційним) положе ння п.41 розділу 2 Закону Україн и «Про Державний бюджет Укра їни на 2008 рік та про внесення зм ін до деяких законодавчих ак тів України», та таким чином д ію ст. 6 Закону України «Про со ціальний захист дітей війни» було відновлено в попередні й редакції.

Таким чином, суд вважає, що з 22.05.2008 року Управління Пенс ійного фонду України в Комун арському районі м. Запоріжжя повинно було нараховувати т а сплачувати позивачу підвищ ення до пенсії відповідно до ст.6 Закону України «Про соціа льний захист дітей війни» в р едакції, яка діяла до внесенн я змін від 28.12.2007 року, а саме в ред акції від 18.11.2004 року, тобто в роз мірі 30 відсотків мінімальної пенсії за віком, що відповіда чем знову зроблено не було, в р езультаті чого, цією бездіял ьністю відповідача було пору шено право позивача на отрим ання підвищення до пенсії у з азначеному розмірі за період з 22.05.2008 року по 31.12.2008 року включно.

Статтею 71 Закону України “П ро Державний бюджет України на 2009 рік” Кабінету Міністрів України надано право у 2009 році встановлювати розміри соціа льних виплат, які відповідно до законодавства визначають ся залежно від розміру мінім альної заробітної плати, в аб солютних сумах у межах асигн увань, передбачених за відпо відними бюджетними програма ми.

Статтею 70 Закону України “П ро Державний бюджет України на 2010 рік” надано право Кабіне ту Міністрів України у 2010 році встановлювати розміри соціа льних виплат, які відповідно до законодавства визначають ся залежно від розміру мінім альної заробітної плати, в аб солютних сумах у межах асигн увань, передбачених за відпо відними бюджетними програма ми.

Названа норма передбача є встановлення в абсолютних сумах розмірів лише тих випл ат, вихідним критерієм розра хунку яких є розмір мінімаль ної заробітної плати. Відпов ідно її дія не поширюється на спірні відносини, оскільки р озмір зазначених соціальних виплат згідно із Законом Укр аїни “Про соціальний захист дітей війни” залежить від ро зміру мінімальної пенсії за віком.

Отже, нарахування та виплат а у 2009-2010 роках дітям війни підви щення до пенсії або щомісячн ого грошового довічного утри мання чи державної соціально ї допомоги, що виплачується з амість пенсії, повинні здійс нюватися відповідно до норм Закону України “Про соціальн ий захист дітей війни”.

Крім того, суд вважає безпід ставними посилання відповід ача на відсутність коштів дл я забезпечення виплати зазна ченого підвищення до пенсії, оскільки органи державної в лади не можуть посилатися на відсутність коштів, як на під ставу невиконання своїх зобо в' язань, які встановлені ді ючим законодавством.

Враховуючи позовну давніс ть в цивільних справах, яка ст ановить три роки та те, що ріше ння Конституційного суду Укр аїни були опубліковані в офі ційних виданнях. Суд приходи ть до висновку, що позовні вим оги позивача підлягають част ковому задоволенню за періо д з 25.08.2007 року по 31.12.2007 року включно , та з 22.05.2008 року по 31.08.2010 року, та вва жає за необхідне зобов' язат и відповідача здійснити нара хування та провести відповід ні виплати підвищення до пен сії позивачу за вказані вище періоди з врахуванням раніш е виплачених сум зазначеного підвищення.

На підставі вищевикладено го та керуючись ст.ст. 64, 124, 152 Конс титуції України, ст.ст.1, 3, 6 ст.6 З акону України «Про соціальни й захист дітей війни», ст.ст. 10, 59, 60, 212-215, 292, 294 ЦПК України, суд,-

В И Р І Ш И В:

Позов заяву ОСОБА_1 до Управління Пенсійно го фонду України в Комунарсь кому районі м.Запоріжжя, про в изнання бездіяльності проти правною та зобов' язання вчи нити певні дії - задовольни ти частково.

Визнати протиправною безд іяльність Управління Пе нсійного фонду України в Ком унарському районі м.Запоріжж я, за період з 25.08.2007 року по 31.12.2007 ро ку включно, та з 22.05.2008 року по 31.08.2010 року включно щодо не нарахув ання ОСОБА_1 підвищен ня до пенсії відповідно до ст .6 Закону України «Про соціал ьний захист дітей війни» від 18.11.2004 року.

Зобов' язати Управління Пенсійного фонду України в Комунарському районі м.Запо ріжжя здійснити нарахування та провести відповідні випл ати підвищення до пенсії ОСОБА_1 відповідно до ст.6 З акону України «Про соціальни й захист дітей війни» від 18.11.2004 року, виходячи з розміру вста новленого ч.1 ст.28 Закону Украї ни «Про загальнообов' язков е державне пенсійне страхува ння» від 09.07.2003 року, за період з 25.08.2007 року по 31.12.2007 року включно, та з 22.05.2008 року по 31.08.2010 року включно з врахуванням раніше виплаче них сум зазначеного підвищен ня.

В іншій частині позову - ві дмовити.

Апеляційна скарга на рішен ня суду може бути подана прот ягом десяти днів з дня його пр оголошення до Апеляційного с уду Запорізької області чере з Комунарський районний суд м. Запоріжжя. Особи, які брали участь у справі, але не були пр исутні у судовому засіданні під час проголошення судовог о рішення, можуть подати апел яційну скаргу протягом десят и днів з дня отримання копії ц ього рішення.

Суддя: А .Г. Ярошенко

СудКомунарський районний суд м.Запоріжжя
Дата ухвалення рішення07.09.2010
Оприлюднено08.10.2010
Номер документу11444151
СудочинствоЦивільне

Судовий реєстр по справі —2-5911-2010

Ухвала від 01.12.2010

Цивільне

Амур-Нижньодніпровський районний суд м.Дніпропетровська

Спаї Віолетта Вікторівна

Рішення від 07.09.2010

Цивільне

Комунарський районний суд м.Запоріжжя

Ярошенко Андрій Григорович

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні