Рішення
від 17.10.2023 по справі 924/28/23
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ХМЕЛЬНИЦЬКОЇ ОБЛАСТІ

ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ХМЕЛЬНИЦЬКОЇ ОБЛАСТІ

29000, м. Хмельницький, майдан Незалежності, 1 тел. 71-81-84, факс 71-81-98


ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

РІШЕННЯ

"17" жовтня 2023 р. Справа № 924/28/23

Господарський суд Хмельницької області у складі судді Мухи М.Є., за участю секретаря судового засідання Лежніної Я.С. розглянувши матеріали

за позовом Першого заступника керівника Хмельницької окружної прокуратури в інтересах держави в особі органу, уповноваженого державою здійснювати функції у спірних правовідносинах Красилівської міської ради м. Красилів, Хмельницька область, Комунального некомерційного підприємства "Красилівський Центр первинної медико - санітарної допомоги" Красилівської міської ради, м. Красилів

до товариства з обмеженою відповідальністю "Сервіс Групп ЛТД" м. Київ

про стягнення надміру сплачених коштів

Представники сторін:

позивача 1: не з`явився

позивача 2: не з`явився

відповідача: не з`явився

за участю Приступи В.І. прокурора відділу Хмельницької обласної прокуратури

У судовому засіданні відповідно до ст.240 ГПК України проголошено вступну та резолютивну частини рішення.

Процесуальні дії по справі.

Ухвалою від 10.01.2023р. відкрито провадження у справі. Підготовче засідання призначено на 30.01.2023р. У підготовчих засіданнях 30.01.2023р, 13.02.2023р. оголошувалась перерва до 27.02.2023р.

Ухвалою від 27.02.2023р. провадження у справі зупинено до закінчення перегляду в касаційному порядку Великою Палатою Верховного Суду судового рішення у справі № 905/1907/21. Ухвалою від 21.09.2023р. провадження у справі поновлено, підготовче засідання призначено на 29.08.2023р. У підготовчих засіданнях 29.08.2023р., 05.09.2023р. оголошувалась перерва до 12.09.2023р. Ухвалою від 12.09.2023р. підготовче засідання відкладено на 02.10.2023р. Ухвалою від 02.10.2023р. із занесення до протоколу судового засідання закрито підготовче провадження, справу призначено до судового розгляду по суті на 17.10.2023р.

Виклад позицій учасників справи, заяви, клопотання.

Перший заступник керівника Хмельницької окружної прокуратури в інтересах держави в особі позивачів звернувся із позовом до суду у якому із врахуванням заяви про зміну предмету позову, яка судом прийнята, просить стягнути з відповідача 41048,02грн. надміру сплачених коштів. В обґрунтування позову зазначає, що КНП "Красилівський Центр первинної медико-санітарної допомоги" упродовж грудня 2019 - січня 2020 року проведено закупівлю товару за кодом класифікації ДК 021:2015: 09120000-6 - Газове паливо, за результатами якої 15.01.2020р. із переможцем ТОВ "СЕРВІС ГРУПП ЛТД" укладено договір №17-202/19 про закупівлю товару (поставка природного газу) (оголошення №ІІА-2019-12-10-001969-а). Укладенню Договору передувало рішення тендерного комітету Центру ПМСД, оформлене протоколом засідання №208 від 27.12.2019р. щодо визначення переможцем відкритих торгів ТОВ "СЕРВІС ГРУПП ЛТД", тендерна пропозиція якого відповідає всім критеріям та умовам, що визначені у тендерній документації і визнана найбільш економічно вигідною, та якому Центр ПМСД повідомив про намір укласти договір з ціною пропозиції після аукціону 505332,00 грн. з ПДВ (5053,32 грн. за 1000 м (одиницю товару) (про таку ціну 1 000 м природного газу сторони в подальшому домовились у Договорі - п.3.1 розділу III Договору).

Загальна сума закупівлі товару по Договору становить 505 332 грн. з ПДВ за 100 000 м3 природного газу. Згідно п. 11.1 Договору, він набуває чинності з 01.02.2020р. та діє до 31.12.2020р., а в частині проведення розрахунків - до повного їх здійснення.

Повідомляє, що упродовж 2020 року між сторонами укладено додаткову угоду №1 від23.01.2020р., додаткову угоду №2 від 24.02.2020р., додаткову угоду №7 від 02.11.2020р., якими внесено зміни у п. 3.2 Договору (щодо джерел фінансування закупівлі), реквізитів сторін. Також між сторонами укладено ряд додаткових угод, на підставі яких, у тому числі внесено зміни до істотних умов Договору. Зокрема:

- додатковою угодою № 3 від 21.04.2020р. збільшено ціну за одиницю товару до 5068,23 грн/тис. м (ціна зросла на 0,29 %), зменшено обсяг закупівлі до 99,732 тис. м, при цьому суму договору залишено без змін;

- додатковою угодою № 4 від 22.09.2020р. збільшено ціну за одиницю товару до 5553,90 грн/тис. м (ціна зросла ще на 8,74%), зменшено обсяг закупівлі до 92,519 тис. м3, при цьому суму договору залишено без змін;

- додатковою угодою № 5 від 16.10.2020р. збільшено ціну за одиницю товару до 6091,90 грн/тис. м3 (ціна зросла ще на 8,83%), зменшено обсяг закупівлі до 86,115 тис. м , при цьому суму договору залишено без змін;

- додатковою угодою № 6 від 19.10.2020р. збільшено ціну за одиницю товару до 6683,90 грн/тис. м (ціна зросла ще на 8,86%), зменшено обсяг закупівлі до 80,161 тис. м при цьому суму договору залишено без змін;

- додатковою угодою № 8 від 11.11.2020р. збільшено ціну за одиницю товару до 7335,40 грн/тис. м (ціна зросла ще на 8,88%), зменшено обсяг закупівлі до 74,876 тис. м , при цьому суму договору залишено без змін. Додатковою угодою № 9 від 21.12.2020 внесено зміни до розділу III Договору, зменшено суму договору, внесено зміни до реквізитів сторін.

У додаткових угодах до Договору №№3, 4, 5, 6, 8 зазначено, що сторони погодили змінити ціну на природний газ згідно умов Договору. Відповідні зміни внесені на піставі п.2 ч.5 ст.41 Закону України "Про публічні закупівлі".

Звертає увагу суду, що внаслідок укладення вказаних додаткових угод №№ 3, 4, 5, 6, 8 до Договору, ціну за 1000 м3 природного газу збільшено з 5053,32 грн. (з ПДВ) до 7335,40 грн. (з ПДВ), тобто на 2 282,08 грн., або на 31,1% від ціни, визначеної у Договорі, обсяг постачання газу зменшено із 100 000 м до 74 876 куб.м, тобто на 25 124 м.

Крім цього, додатковими угодами №10 від 30.12.2020р. та №11 від 01.02.2021р., на підставі ч.6 ст.41 Закону України "Про публічні закупівлі", строк дії Договору продовжено на строк, достатній для проведення процедури закупівлі на початку наступного року в обсязі, що не перевищує 20% суми, визначеної у Договорі.

Посилаючись на положення ст.37 ЗУ "Про публічні закупівлі" (в редакції на момент укладення договору), ч.2 ст.215 ЦК України вважає, що додаткові угоди №3 від 21.04.2020р., №4 від 22.09.2020р., №5 від 16.10.2020р., №6 від 19.10.2020р., №8 від 11.11.2020р. є нікчемними, а тому не підлягають визнанню недійсними в судовому порядку.

Крім того, прокурор зазначає, що відповідно до ч.1 ст.670 ЦК України, якщо продавець передав покупцеві меншу кількість товару, ніж це встановлено договором купівлі-продажу, покупець має право вимагати передання кількості товару, якої не вистачає, або відмовитися від переданого товару та його оплати, а якщо він оплачений, - вимагати повернення сплаченої за нього грошової суми. Таким чином, обов`язок з повернення грошової суми, сплаченої за кількість товару, який не був поставлений покупцеві, врегульований нормами Глави 54 ЦК України "Купівля-продаж" і тому як правова підстава такого повернення не може бути застосована ст.1212 ЦК України (правова позиція викладена у постанові Верховного Суду від 18.06.2021р. у справі 927/491/19).

Враховуючи нікчемність додаткових угод №№3-6, 8 до Договору прокурор вказує на відсутність підстав щодо оплати за підвищеними цінами, тому залишаються зобов`язання за первісним Договором.

Згідно інформації Центру ПМСД, Споживач загалом отримав 43,5 тис, м3 природного газу, за який перераховано Постачальнику (з урахуванням оплати замовлення потужностей, штрафних санкцій) 265357,69 грн., що підтверджується інформацією Центру ПМСД №306 від 15.04.2021р., №670 від 16.09.2022р., актами приймання передачі природного газу (сума оплати за безпосередньо за поставлений/спожитий природний газ становить 261 215,68 гривень).

Згідно даної інформації, ТОВ "СЕРВІС ГРУПП ЛТД" поставило 9,47 тис. м3 по ціні 5053,32 грн. за 1000 м3 природного газу (ціна, яка передбачена основним (первісним) Договором), за що Центром ПМСД сплачено 47849,45 гривні.

У подальшому, з урахуванням підвищених цін згідно додаткових угод № 3 від 21.04.2020р., № 4 від 22.09.2020р., № 5 від 16.10.2020р., № 6 від 19.10.2020р. та № 8 від 11.11.2020р. до Договору, ТОВ "СЕРВІС ГРУПП ЛТД" поставило 34,1 тис. м3 природного газу, за що Центром ПМСД сплачено 213 366,23 грн. (261 215,68 грн. - 47 849,45 грн.)

Отже, відповідно до умов Договору №17-202/19 від 15.01.2020р., з урахуванням додаткових угод № 3 від 21.04.2020р., № 4 від 22.09.2020р., №5 від 16.10.2020р., №6 від 19.10.2020р. та № 8 від 11.11.2020р., якими внесено зміни до істотних умов договору, як повідомляє прокурор, Споживачем безпідставно надміру сплачено, а ТОВ "СЕРВІС ГРУПП ЛТД» безпідставно збережено кошти на загальну суму 41 048, 02 гривні.

Позивачі у поданих суду заявах позовні вимоги підтримують у повному розмірі, просять здійснювати розгляд справи за відсутності представників.

Відповідач відзиву на позов не подав, повноважного представника в судове засідання не забезпечив. Ухвали суду направлені на адресу відповідача, зазначену в позовній заяві та відомостях з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань, повернуті на адресу суду із відміткою відділення поштового зв`язку "адресат відсутній за вказаною адресою".

Згідно з пунктом 4 частини 6 статті 242 Господарського процесуального кодексу України днем вручення судового рішення є день проставлення у поштовому відділенні відмітки про відмову отримати копію судового рішення чи відмітки про відсутність особи за адресою місцезнаходження, місця проживання чи перебування особи, повідомленою цією особою суду.

Відповідно до частин 3, 7 статті 120 ГПК України виклики і повідомлення здійснюються шляхом вручення ухвали в порядку, передбаченому цим Кодексом для вручення судових рішень. Учасники судового процесу зобов`язані повідомляти суд про зміну свого місцезнаходження чи місця проживання під час розгляду справи. У разі відсутності заяви про зміну місця проживання ухвала про повідомлення чи виклик надсилається учасникам судового процесу, які не мають офіційної електронної адреси, та за відсутності можливості сповістити їх за допомогою інших засобів зв`язку, які забезпечують фіксацію повідомлення або виклику, за останньою відомою суду адресою і вважається врученою, навіть якщо відповідний учасник судового процесу за цією адресою більше не знаходиться або не проживає.

Отже, у разі якщо ухвалу про вчинення відповідної процесуальної дії направлено судом за належною адресою, тобто повідомленою суду стороною, і повернуто підприємством зв`язку з посиланням на відсутність (вибуття) адресата, відмову від одержання, закінчення строку зберігання поштового відправлення тощо, то вважається, що адресат повідомлений про вчинення відповідної процесуальної дії.

Сам лише факт не отримання адресатом кореспонденції, якою суд, з додержанням вимог процесуального закону, надсилав ухвалу для вчинення відповідних дій за належною адресою та яка повернулася в суд у зв`язку з її неотриманням адресатом, не може вважатися поважною причиною не виконання ухвали суду, оскільки зумовлено не об`єктивними причинами, а суб`єктивною поведінкою сторони щодо отримання кореспонденції, яка надходила на його адресу. (Аналогічний висновок викладений Верховним Судом у постанові від 25.06.2018р. у справі №904/9904/17).

У постанові Верховного Суду від 18.03.2021 у справі №911/3142/19 зазначено, що направлення листа рекомендованою кореспонденцією на дійсну адресу є достатнім для того, щоб вважати, повідомлення належним, оскільки отримання зазначеного листа адресатом перебуває поза межами контролю відправника, а у даному випадку, суду (близька за змістом правова позиція викладена у постанові Великої Палати Верховного Суду від 25.04.2018 у справі №800/547/17, постановах Верховного Суду від 27.11.2019 у справі №913/879/17, від 21.05.2020 у справі №10/249-10/19, від 15.06.2020у справі №24/260-23/52-б).

Відповідно до ч. 4 ст. 13 Господарського процесуального кодексу України кожна сторона несе ризик настання наслідків, пов`язаних з вчиненням чи невчиненням нею процесуальних дій.

Згідно з ч. 9 ст. 165, ч. 2 ст. 178 Господарського процесуального кодексу України у разі ненадання відповідачем відзиву у встановлений судом строк без поважних причин, суд вирішує справу за наявними матеріалами.

Оскільки відповідач не скористався своїм правом на подання відзиву, справа розглядається за наявними матеріалами відповідно до приписів ч. 9 ст. 165 та ч. 2 ст. 178 ГПК України.

Розглядом матеріалів справи встановлено таке.

15.01.2020р. між КНП Красилівський центр первинної медико - санітарної допомоги (споживач) та ТОВ "Сервіс груп ЛТД" (постачальник) укладено договоір №17-202/19 про закупівлю товару (поставка природного газу) відповідно до п.1.1 якого постачальник зобов`язується поставити споживачу у 2020 році товар: природний газ, зазначений у договорі (по коду ДК 021:2015-09120000-6-Газове паливо), а споживач зобов`язується прийняти та оплатити вартість газу у розмірах, строки та порядку, що визначенні цим договором.

Річний плановий обсяг постачання газу - 100000м.куб. (п.1.2).

Постачальник здійснює протягом 2020 року постачання природного газу споживачу для власного споживання в обсязі 100000м.куб., у т.ч. по місяцях та кварталах в тис.м.куб. лютий 11,0, березень 11,0, квітень 8,0 травень 0, червень 0, липень 0, серпень 0, вересень 0, жовтень 10,0, листопад 30,0, грудень 30,0 (п.1.3).

Відповідно до п.3 договору ціна природного газу розрахована з урахуванням (замовлення бронювання потужності). Для розрахунку вартості послуг замовленої потужності застосовуються тарифи, визначені НКРЕКП, станом на момент укладення Договору, визначені постановою НКРЕКП від 24.12.2019р. № 3013, а саме - 124,16 грн. за 1 000 м3 без ПДВ., крім того ПДВ - 24,83 грн., разом 3 ПДВ - 148,99 грн. У разі встановлення НКРЕКП або Оператором ГТС нових тарифів та/або коефіцієнтів до тарифу - бронювання потужності, такі коефіцієнти є обов`язковими для Споживача для розрахунків з Постачальником.

Керуючись Постановою НКРЕКП № 3013 від 24.12.2019р. затверджено коефіцієнти, які враховують період замовлення потужності, що застосовуються до тарифів на послуги транспортування природного газу на регуляторний період 2020-2024 роки:

з 01 березня 2020 року коефіцієнт, який застосовується при замовленні потужності на добу наперед, - на рівні 1,10 умовних одиниць;

з 01 квітня 2020 року коефіцієнт, який застосовується при замовленні потужності на місячний період, - на рівні 1,04 умовних одиниць;

з 01 жовтня 2020 року коефіцієнт, який застосовується при замовленні потужності на квартальний період, - на рівні 1,02 умовних одиниць.

Ціна за 1 м3 газу на момент укладення даного Договору становить 4211,10 грн. (чотири тисячі двісті одинадцять грн. 10 коп.) грн., крім того ПДВ - 842,22 грн., всього з ПДВ -5053,32 грн.

3агальна вартість Договору складає 505332,00 (п`ятсот п`ять тисяч триста тридцять дві гри. 00 коп.) грн., крім того ПДВ за ставкою 20 % 84222,00 (вісімдесят чотири тисячі двісті двадцять дві грн. 00 коп.) грн.: Кошти загального фонду: 490 172,00 грн. в т.ч. ПДВ 20%; відшкодовані кошти орендарів: 15 160,00 грн. в т.ч. ПДВ 20 %.

Ціна цього Договору може бути зменшена за взаємною згодою Сторін відповідно до ч.4 ст.36 Закону України "Про публічні закупівлі". Зміна загальної ціни Договору в сторону збільшення не допускається. Бюджетні зобов`язання Покупця за Договором виникають у разі наявності та в межах відповідних бюджетних асигнувань. У разі затримки бюджетного цільового фінансування та наявності заборгованості, розрахунок за наданий Товар здійснюється протягом 10 календарних днів з дати отримання відповідного бюджетного фінансування.

Сторони погодили, що оплата Послуг із замовлення (бронювання) потужності здійснюється у розмірі не менше 100% (сто відсотків) від замовлених обсягів постачання природного газу у відповідному періоді, незалежно від того, чи була повністю використана потужність Споживачем.

У випадку перевищення Споживачем замовленої потужності у відповідній Газовій добі, Споживач зобов`язується здійснити доплату за Послуги із замовлення (бронювання) потужності на обсяг перевищення за подвійним тарифом, згідно з Кодексом газотранспортної системи, до 15-го (п`ятнадцятого) числа місяця, наступного за звітним, на підставі Акту або рахунку.

Договір набуває чинності з 01 лютого 2020 року та діє до 31 грудня 2020 року, а в частині проведення розрахунків - до повного їх виконання.

Відповідно до частини четвертої статті 36 Закону України "Про публічні закупівлі" (далі - Закон) істотні умови договору про закупівлю не можуть змінюватися після його підписання до виконання зобов`язань сторонами в повному обсязі, крім випадків: зменшення обсягів закупівлі, зокрема з урахуванням фактичного обсягу видатків замовника; зміни ціни за одиницю товару не більше ніж на 10 відсотків у разі коливання ціни такого товару на ринку, за умови, що зазначена зміна не призведе до збільшення суми, визначеної в договорі, покращення якості предмета закупівлі за умови, що таке покращення не призведе до збільшення суми, визначеної в Договорі; продовження строку дії Договору та виконання зобов`язань щодо передання товару, виконання робіт, надання послуг у разі виникнення документально підтверджених об`єктивних обставин, що спричинили таке продовження, у тому числі непереборної сили, затримки фінансування витрат замовника, за умови, що такі зміни не призведуть до збільшення суми, визначеної в Договорі; узгодженої зміни ціни в бік зменшення (без зміни кількості (обсягу) та якості товарів, робіт і послуг); зміни ціни у зв`язку із зміною ставок податків і зборів пропорційно до змін таких ставок; зміни встановленого згідно із законодавством органами державної статистики індексу споживчих цін, зміни курсу іноземної валюти, зміни біржових котирувань або показників, регульованих цін (тарифів) і нормативів, які застосовуються в Договорі про закупівлю, у разі встановлення в договорі про закупівлю порядку зміни ціни.

Сторони цього Договору домовились, що у відповідності до частини п`ятої статті 36 Закону України "Про публічні закупівлі", дія Договору може бути продовжена на строк, достатній для проведення процедури закупівлі природного газу на початку наступного року, в обсязі, що не перевищує 20 відсотків суми цього Договору, якщо видатки на цю мету затверджено в установленому порядку (п.п.11.1 - 11.3).

Згідно п. 11.6 усі зміни та доповнення до Договору оформлюються письмово, шляхом укладення відповідної додаткової угоди, яка підписується уповноваженими представниками Сторін та скріплюється їх печатками (за наявності). Договір підписано представниками сторін та скріплено печатками підприємств.

23.01.2020р. сторонами укладено додаткову угоду №1 до договору №17-202/19 від 15.05.2020р. якою пункт 3.2 Договору викладено в такій редакції: "3.2. Загальна вартість Договору складає 505 332,00 (п`ятсот п`ять тисяч триста тридцять дві грн. 00 коп.) грн., крім того ПДВ за ставкою 20 % 84222,00 (вісімдесят чотири тисячі двісті двадцять дві грн. 00 коп.) грн.: кошти загального фонду 490 172,00 грн. в т. ч. ПДВ 20%: кошти районний бюджет 264 651,00 грн. в т. ч. ПДВ 20%; кошти Красилівської ОТГ 28 000,00 грн. в т. ч. ПДВ 20%; кошти Антонінської ОТГ 90 859,00 грн. в т. ч. ПДВ 20%; кошти сільських рад 106 662,00 грн. в т. ч. ПДВ 20% : Сільська рада с. Веселівка 32 840,00 грн. в т. ч. ПДВ 20%; Сільська рада с. Котюрженці 1 000,00 грн. в т. ч. ПДВ 20%; Сільська рада с. Митинці 72 822,00 грн. в т. ч. ПДВ 20%; відшкодовані кошти орендарів 15 160,00 грн. в т. ч. ПДВ 20%."

02.04.2020р. сторонами укладено додаткову угоду №2 до договору №17-202/19 від 15.05.2020р. якою пункт 3.2 Договору викладено в такій редакції: "3.2. Загальна вартість Договору складає 505 332,00 (п`ятсот п`ять тисяч триста тридцять дві гри. 00 коп.) грн., крім того ПДВ за ставкою 20 % 84222,00 (вісімдесят чотири тисячі двісті двадцять дві гри. 00 коп.) грн.: кошти загального фонду 490 172,00 грн. в т. ч. ПДВ 20%: кошти районний бюджет 220 309,00 грн. в т. ч. ПДВ 20%; кошти Красилівської ОТГ 28 000,00 грн. в т. ч. ПДВ 20%; кошти Антонінської ОТГ 90 859,00 грн. в т. ч. ПДВ 20%; кошти сільських рад 151 004,00 грн. в т. ч. ПДВ 20% : Сільська рада с. Веселівка 7 40,00 грн. в т. ч. ПДВ 20%; Сільська рада с. Котюрженці 1 000,00 грн. в т. ч. ПДВ 20%; Сільська рада с. Митинці 72 822,00 грн. в т. ч. ПДВ 20%; Сільська рада с. Мала Клітка 50 842,00 грн. в т. ч. ПДВ 20%: Сільська рада с. Корчівка 18 500,00 грн. в т. ч. ПДВ 20%; відшкодовані кошти орендарів 15 160,00 грн. в т. ч. ПДВ 20%.".

21.04.2020р. сторонами укладено додаткову угоду №3 до договору №17-202/19 від 15.05.2020р. якою Розділ І п. 1.2. викладено у наступній редакції: 1.2. Річний плановий обсяг постачання газу - 99 732 м3. 2.Розділ ІІІ. 3.2. залишено без змін, п. 3.1. викладено у наступній редакції: 3.1. Для розрахунку вартості послуг замовленої потужності застосовуються тарифи, визначені постановою НКРЕКП від 24.12.2019 № 3013 , а саме - 124,16 грн., за 1 000 м3 без ПДВ., коефіцієнт, який застосовується при замовленні потужності на добу наперед - 1,1, крім того ПДВ - 27,32грн., разом з ПДВ - 163,90 грн. У разі встановлення НКРЕКП або Оператором ГТС нових тарифів та/або коефіцієнтів до тарифу бронювання потужності, такі коефіцієнти є обов`язковими для Споживача для розрахунків з Постачальником.

Ціна за 1 тис. м3 газу на момент укладення даного Договору становить 4223,53 грн. (чотири тисячі двісті двадцять три грн. 53 коп.) грн., крім того ПДВ - 844,70 грн., всього з ПДВ - 5068,23 грн.

3.2. Загальна вартість Договору складає 505 332,00 (п`ятсот п`ять тисяч триста тридцять, дві грн. 00 коп.) грн., крім того ПДВ за ставкою 20 % 84222,00 (вісімдесят чотири тисячі двісті двадцять дві грн.00 коп.) грн.: кошти загального фонду 490 172,00грн. в т. ч. ПДВ 20%: кошти районний бюджет 220 309,00грн. в т. ч. ПДВ 20%; кошти Красилівської ОТГ 28 000,00 грн. в т. ч: ПДВ 20%; кошти Антонінської ОТГ 90 859,00 грн. в т. ч. ПДВ 20%; кошти сільських рад 151 004,00грн. в т. ч. ПДВ 20% : Сільська рада с. Веселівка 7 840,00 грн. в т. ч. ПДВ 20%; Сільська рада с. Котюрженці 1 000,00 грн. в т. ч. ПДВ 20%; Сільська рада с. Митинці 72 822,00 грн. в т. ч. ПДВ 20%; Сільська рада с. МалаКлітна 50 842,00 грн. в т. ч. ПДВ 20%; Сільська рада с. Корчівка 18 500,00 грн. в т. ч. ПДВ 20%; відшкодовані кошти орендарів 15 160,00 грн. в т. ч. ПДВ 20%. Всі інші умови Договору залишаються без змін.

Додатковою угодою №4 від 12.09.2020р. у зв`язку з підвищенням ціни на природний газ на ринку, керуючись п.2, ч.4, ст.36 (в новій редакції п.2 частини 5 статті 41) ЗУ "Про публічні закупівлі" сторони домовилися збільшити ціну газу до 10% та внести зміни до Договору постачання природного газу № 17-202/19 від 15.01.2020 р. (далі - Договір) про таке:

1. Внести зміни у Розділі І п.1.2. Договору та викласти в наступній редакції: 1.2. Річний плановий обсяг постачання газу - 92,519197 тис. м3.

1.3. Постачальник здійснює протягом 2020 року постачання природного газу Споживачу для власного споживання в обсязі 92,519197 тис. м3, у тому числі по місяцях та кварталах.

Внести зміни у Розділ III п. 3.2. залишити без змін, п. 3.1. викласти у наступній редакції:

3.1. Для розрахунку вартості послуг замовленої потужності застосовуються тарифи, визначені постановою НКРЕКП від 24.12.2019 № 3013, а саме - 124,16 грн., за 1 000 м3 без ПДВ., коефіцієнт, який застосовується при замовленні потужності на добу наперед - 1,1, крім того ПДВ -27,32 грн., разом з ПДВ - 163,90 грн. У разі встановлення НКРЕКП або Оператором ГТС нових тарифів та/або коефіцієнтів до тарифу бронювання потужності, такі коефіцієнти є обов`язковими для Споживача для розрахунків з Постачальником.

Ціна за 1 м3 газу на момент укладення даного Договору становить 4628,25 грн. (Чотири тисячі шістсот двадцять вісім гривень 25 копійок), крім того ПДВ - 925,65 грн., всього з ПДВ -5553,90 грн.

3.2. Загальна вартість Договору складає 505 332,00 (п`ятсот п`ять тисяч триста тридцять дві грн. 00 коп.) грн., крім того ПДВ за ставкою 20 % 84222,00 (вісімдесят чотири тисячі двісті двадцять дві грн. 00 коп.) грн.: кошти загального фонду 490 172,00 грн. в т. ч. ПДВ 20%: кошти районний бюджет 220 309,0 грн. в т. ч. ПДВ 20%; кошти Красилівської ОТГ 28 000,00 грн. в т. ч. ПДВ 20%; кошти Антонінської ОТГ 90 859,00 грн. в т. ч. ПДВ 20%; кошти сільських рад 151 004,00 грн. в т. ч. ПДВ 20% : Сільська рада с. Веселівка 7 840,00 грн. в т. ч. ПДВ 20%; Сільська рада с. Котюрженці 1000грн. в т. ч. ПДВ 20%; Сільська рада с. Митниці 72 822,00 грн. в т. ч. ПДВ 20%; Сільська рада с. Мала Клітна 50 842,00 грн. в т. ч. ПДВ 20%; Сільська рада с. Корчівка 18 500,00 грн. в т. ч. ПДВ 20%; відшкодовані кошти орендарів 15 160,00 грн. в т. ч. ПДВ 20%.

Додатковою угодою №5 від 16.10.2020р. до договору у зв`язку з підвищенням ціни на природний газ на ринку, керуючись п.2, ч.4, ст.36 (в новій редакції п.2 частини 5 статті 41) ЗУ "Про публічні закупівлі" сторони домовилися збільшити ціну газу до 10% та внести зміни до Договору постачання природного газу № 17-202/19 від 15.01.2020 р. (далі - Договір) про таке: 1. Внести зміни у Розділі І п.1.2. Договору та викласти в наступній редакції: 1.2. Річний плановий обсяг постачання газу - 86,114965 тис. м3.

1.3. Постачальник здійснює протягом 2020 року постачання природного газу Споживачу для власного споживання в обсязі 86,114965 тис. м3, у тому числі по місяцях та кварталах.

2. Внести зміни у Розділ III п. 3.2. залишити без змін, п. 3.1. викласти у наступній редакції:

3.1. Для розрахунку вартості послуг замовленої потужності застосовуються тарифи, визначені постановою НКРЕКП від 24.12.2019 № 3013, а саме - 124,16 грн., за 1 000 м3 без ПДВ.,

коефіцієнт, який застосовується при замовленні потужності на добу наперед -1,1, крім того ПДВ -

27,32 грн., разом з ПДВ - 163,90 грн. У разі встановлення НКРЕКП або Оператором ГТС нових тарифів та/або коефіцієнтів до тарифу бронювання потужності, такі коефіцієнти є обов`язковими для Споживача для розрахунків з Постачальником.

Ціна за 1 м3 газу на момент укладення даного Договору становить 5076,58 грн. (П`ять тисяч сімдесят шість гривень 58 копійок), крім того ПДВ - 1015,32 грн., всього з ПДВ - 6091,90 грн.

3.2. Загальна вартість Договору складає 505 332,00 (п`ятсот п`ять тисяч триста тридцять дві грн. 00 коп.) грн., крім того ПДВ за ставкою 20 % 84222,00 (вісімдесят чотири тисячі двісті двадцять дві грн. 00 коп.) грн.: кошти загального фонду 490 172,00 грн. в т. ч. ПДВ 20%: кошти районний бюджет 220 309,00 грн. в т. ч. ПДВ 20%; кошти Красилівської ОТГ 28 000,00 грн. в т. ч. ПДВ 20%; кошти Антонінської ОТГ 90 859,00 грн. в т. ч. ПДВ 20%; кошти сільських рад 151 004,00 грн. в т. ч. ПДВ 20% : Сільська рада с. Веселівка 7 840,00 грн. в т. ч. ПДВ 20%; Сільська рада с. Котюрженці 1 000,00 грн. в т. ч. ПДВ 20%; Сільська рада с. Митинці 72 822,00 грн. в т. ч. ПДВ 20%;Сільська рада с. Мала Клітна 50 842,00 грн. в т. ч. ПДВ 20%; Сільська рада с. Корчівка 18 500,00грн. в т.ч. ПДВ 20%; відшкодовані кошти орендарів 15 160,00 грн. в т. ч. ПДВ 20%.

Додатковою угодою №6 від 19.10.2020р. у зв`язку з підвищенням ціни на природний газ на ринку, керуючись п.2. ч.4. ст.36 (в новій редакції п.2 частини 5 статті 41) ЗУ "Про публічні закупівлі" сторони домовилися збільшити ціну газу до 10% та внести зміни до Договору постачання природного газу №17-202/19 від 15.01.2020 р. (далі-Договір) про таке: 1. Внести зміни у Розділі І п.1.2. Договору та викласти в наступній редакції:

1.2. Річний плановий обсяг постачання газу - 80,160711 тис. м3.

1.3. Постачальник здійснює протягом 2020 року постачання природного газу Споживачу для власного споживання в обсязі 80,160711 тис, м3, у тому числі по місяцях та кварталах.

2. Внести зміни у Розділ III п. 3.2. залишити без змін, п. 3.1. викласти у наступній редакції:

3.1. Для розрахунку вартості послуг замовленої потужності застосовуються тарифи, визначені постановою НКРЕКП від 24.12.2019 № 3013 , а саме - 124,16грн., за 1 000 м3 без ПДВ., коефіцієнт, який застосовується при замовленні потужності на добу наперед -1,1, крім того ПДВ - 27,32 грн., разом з ПДВ - 163,90 грн. У разі встановлення НКРЕКП або Оператором ГТС нових тарифів та/або коефіцієнтів до тарифу бронювання-потужності, такі коефіцієнти є обов`язковими для Споживача для розрахунків з Постачальником.

Ціна за 1 м3 газу на момент укладення даного Договору становить 5569,92 грн. (П`ять тисяч п`ятсот шістдесят дев`ять гривень 92 копійки), крім того ПДВ - 1113,98 грн., всього з ПДВ -6683,90 грн.

3.2. Загальна вартість Договору складає 505 332,00 (п`ятсот п`ять тисяч триста тридцять дві грн. 00 коп.) грн., крім того ПДВ за ставкою 20 % 84222,00 (вісімдесят чотири тисячі двісті двадцять дві грн. 00 коп.) грн.: кошти загального фонду 490 172,00 грн. в т. ч. ПДВ 20%: кошти районний бюджет 220 309,00 грн. в т. ч. ПДВ 20%; кошти Красилівської ОТГ 28 000,00 грн. в т. ч. ПДВ 20%; кошти Антонінської ОТГ 90 859,00 грн. в т. ч. ПДВ 20%; кошти сільських рад 151 004,00 грн. в т. ч. ПДВ 20% : Сільська рада с. Веселівка 7 840,00 грн. в т. ч. ПДВ 20%; Сільська рада с. Котюрженці 1 000,00 грн. в т. ч. ПДВ 20%; Сільська рада с. Митинці 72 822,00 грн. в т. ч. ПДВ 20%; Сільська рада с. Мала Клітна 50 842,00 грн. в т. ч. ПДВ 20%; Сільська рада с. Корчівка 18 500,00 грн. в т. ч. ПДВ 20%; відшкодовані кошти орендарів 15 160,00 грн. в т. ч. ПДВ 20%.

Додатковою угодою №7 від 02.11.2020р. сторони внесли зміни до розділ ІІІ "Ціна постачання природного газу".

Пункт 3.2 Договору виклали в такій редакції: "3.2. Загальна вартість Договору складає 505 332,00 (п`ятсот п`ять тисяч триста тридцять дві грн. 00 коп.) гри., крім того ПДВ за ставкою 20 % 84222,00 (вісімдесят чотири тисячі двісті двадцять дві грн. 00 коп.) грн.: кошти загального фонду 490 172,00 грн. в т. ч. ПДВ 20% : кошти районний бюджет 188 873,65 грн. в т. ч. ПДВ 20%; кошти Красилівської ОТГ 28 000,00 грн. в т. ч. ПДВ 20%; кошти Антонінської ОТГ 90 859,00 грн. в т. ч. ПДВ 20%; кошти сільських рад 182 439,35 грн. в т. ч. ПДВ 20% : Сільська рада с. Веселівка 30 993,44 грн. в т. ч. ПДВ 20%; Сільська рада с. Котюрженці 6 000,00 грн. в т. ч. ПДВ 20%; Сільська рада с. Митинці 72 822,00 грн. в т. ч. ПДВ 20%; Сільська рада с. Мала Клітна 30 123,91 грн. в т. ч. ПДВ 20%; Сільська рада с. Корчівка 18 500,00 грн. в т. ч. ПДВ 20%; Сільська рада с. Печеське 21 000,00 грн. в т. ч. ПДВ 20%; Сільська рада с. Заслучне 3 000,00 грн. в т. ч. ПДВ 20%; відшкодовані кошти орендарів 15 160,00 грн. в т. ч. ПДВ 20%.".

2.Всі інші умови Договору № 17-202/19 про закупівлю товару від 15.01.2020 року не змінені цією Додатковою угодою, залишаються чинними у попередній редакції і Сторони підтверджують їх обов`язковість щодо себе.

Додатковою угодою №8 від 11.11.2020р. у зв`язку з підвищенням ціни на природний газ на ринку, керуючись п.2. ч.4. ст.36 (в новій редакції п.2 частини 5 статті 41) ЗУ "Про публічні закупівлі" сторони домовилися збільшити ціну газу до 10% та внести зміни до Договору постачання природного газу № 17-202/19 від 15.01.2020 р. (далі - Договір), зокрема 1. Внести зміни у Розділі І п.1.2. та 1.3 Договору і викласти в наступній редакції:

1.2. Річний плановий обсяг постачання газу - 74,876802 тис. м3.

1.3. Постачальник здійснює протягом 2020 року постачання природного газу Споживачу для власного споживання в обсязі 74,876802 тис. м3, у тому числі по місяцях та кварталах.

2. Внести зміни у Розділ III п. 3.2. залишити без змін, п. 3.1. викласти у наступній редакції:

3.1. Для розрахунку вартості послуг замовленої потужності застосовуються тарифи, визначені постановою НКРЕКП від 24.12.2019 № 3013 , а саме - 124,16грн., за 1 000 м3 без ПДВ., коефіцієнт, який застосовується при замовленні потужності на добу наперед -1,1, крім того ПДВ - 27,32 грн., разом з ПДВ - 163,90 грн. У разі встановлення НКРЕКП або Оператором ГТС нових тарифів та/або коефіцієнтів до тарифу бронювання потужності, такі коефіцієнти є : Зв`язковими для Споживача для розрахунків з Постачальником.

Ціна за 1 м3 газу на момент укладення даного Договору становить 6112,83 грн. (Шість тисяч сто дванадцять гривень 83 копійки), крім того ПДВ - 1222,57 грн., всього з ПДВ - 7335,40 грн.

3.2. Загальна вартість Договору складає 505 332,00 (п`ятсот п`ять тисяч триста тридцять ;ві грн. 00 коп.) грн., крім того ПДВ за ставкою 20 % 84222,00 (вісімдесят чотири тисячі двісті двадцять дві грн. 00 коп.) грн.: кошти загального фонду(90 172,003рн. в т. ч. ПДВ 20% : кошти районний бюджет 188 873,65 грн. в т. ч. ПДВ 20%; кошти Красилівської ОТГ 28 000,00 грн. в т. ч. ПДВ 20%; кошти Антонінської ОТС 90 859,00 грн. в т. ч. ПДВ 20%; кошти сільських рад 182 439,35 грн. в т. ч. ПДВ 20% : Сільська рада с. Веселівка 30 993,44 грн. в т. ч. ПДВ 20%; Сільська рада с. Котюрженці 6 000,00 грн. в т. ч. ПДВ 20%; Сільська рада с. Митинці 72 822,00 грн. в т. ч. ПДВ 20%; Сільська рада с. Мала Клітна 30 123,91 грн. в т. ч. ПДВ 20%; Сільська рада с. Корчівка 18 500,00 грн. в т. ч. ПДВ 20%; Сільська рада с. Печеське 21 000,00 грн. в т. ч. ПДВ 20%; Сільська рада с. Заслучне 3 000,00 грн. в т. ч. ПДВ 20%; відшкодовані кошти орендарів 15 160,00 грн. в т. ч. ПДВ 20%.".

Додатковою угодою №9 від 21.12.2020р. сторони домовились внести зміни до розділ III "Ціна постачання природного газу" зменшивши суму договору на 283 609,28 грн. ( двісті вісімдесят три тисячі шістсот дев`ять гривень 28 копійок) та визнати її не використаною.

Пункт 3.2 Договору викласти в такій редакції: "3.2. Загальна вартість Договору складає 221 722,72 (двісті двадцять одна тисяча сімсот двадцять дві гривні, 72 коп.), в тому числі ПДВ за ставкою 20 % 36 953,79 (тридцять шість тисяч дев`ятсот п`ятдесят три гривні, 79 00 коп.): кошти загального фонду 218 574,37 грн. в т. ч. ПДВ 20% : кошти районний бюджет 100 587,71 грн. в т. ч. ПДВ 20%; кошти Красилівської ОТГ 28 000,00 грн. в т. ч. ПДВ 20%; кошти сільських рад 89 986,66 грн. в т.ч. ПДВ 20% : Сільська рада с. Веселівка 7 840,00 грн. в т. ч. ПДВ 20%; Сільська рада с. Котюрженці 608,66 грн. в т. ч. ПДВ 20%; Сільська рада с. Митниці 72 822,00 грн. в т. ч. ПДВ 20%; Сільська рада с. Корчівка 4 716,00 грн. в т. ч. ПДВ 20%; Сільська рада с. Печеське 1 000,00 грн. в т. ч. ПДВ 20%; Сільська рада с. Заслучне 3 000,00 грн. в т. ч. ПДВ 20%; відшкодовані кошти орендарів 3 148,35 грн. в т. ч. ПДВ 20%." 2.Всі інші умови Договору № 17-202/19 про закупівлю товару від 15.01.2020 року не змінені цією Додатковою угодою, залишаються чинними у попередній редакції і Сторони підтверджують їх обов`язковість щодо себе.

Додатковими угодами №10 від 30.12.2020р. та №11 від 01.02.2020р. Враховуючи частину 5 статті 36 (в новій редакції частину 6 ст. 41) Закону України "Про публічні закупівлі" від 25 грудня 2015 року № 922-УІП (зі змінами) та згідно Розділу 11 п.11.3. Договору, Сторони дійшли взаємної згоди про продовження строку дії Договору на строк достатній для проведення процедури закупівлі на початку наступного року, в обсязі, що не перевищує 20 відсотків суми, визначеної в Договорі, а саме 43 634,97 грн., з ПДВ.

Відповідно до цінової довідки Харківської торгово-промислової палати №817/20 від 05.08.2020р. рівень цін згідно з прейскурантом НАК "Нафтогаз України" на природний газ станом з 01.08.2020р. по 31.08.2020р. становить 4168,80грн. за 1000 м.куб.

Відповідно до цінової довідки Харківської торгово-промислової палати №1024/20 від 16.09.2020р. рівень цін по постачанню природного газу для установ та організацій які фінансуються з державного та місцевих бюджетів на умовах оплати протягом або після періоду постачання природного газу згідно з інформацією від регіональних газопостачальних установ Тернопільської та Полтавської областей у вересні 2020 року становили: ДП "Газопостач" ПрАТ "Тернопільміськгаз" - 5376грн/1000 куб.м з ПДВ; ТОВ "Полтавагаз збут" - 5697грн./1000куб.м. з ПДВ.

Відповідно до цінової довідки Харківської торгово-промислової палати №1123/20 від 02.10.2020р. рівень цін по постачанню природного газу для установ та організацій які фінансуються з державного та місцевих бюджетів на умовах оплати протягом або після періоду постачання природного газу згідно з інформацією від офіційних сайтів суб`єктів ринку природного газу з 1 жовтня 2020 року становили: ТОВ "Одеса газ постачання" - 6864грн/1000 куб.м з ПДВ; ТОВ "Полтавагаз збут" - 6960грн/1000 куб.м з ПДВ; ТОВ "ЮК-ГАЗ" - 6353грн/1000 куб.м з ПДВ; ТОВ "АС" - 6819грн/1000 куб.м з ПДВ.

Відповідно до цінової довідки Харківської торгово-промислової палати №1173/20 від 09.10.2020р. рівень цін по постачанню природного газу для установ та організацій які фінансуються з державного та місцевих бюджетів на умовах оплати протягом або після періоду постачання природного газу згідно з інформацією від офіційних сайтів суб`єктів ринку природного газу з 1 жовтня 2020 року становили: ТОВ "Волиньгаз збут" - 7864,62грн/1000 куб.м з ПДВ; ТОВ "Закарпаттягаз збут" - 7863,89грн/1000 куб.м з ПДВ; ТОВ "Харківгаз збут" - 7865,891грн/1000 куб.м з ПДВ; ТОВ "Чернівцігаз збут" - 7865грн/1000 куб.м з ПДВ.

Відповідно до цінової довідки Харківської торгово-промислової палати №1337/20 від 04.11.2020р. рівень цін по постачанню природного газу для установ та організацій які фінансуються з державного та місцевих бюджетів на умовах оплати протягом або після періоду постачання природного газу згідно з інформацією від офіційних сайтів суб`єктів ринку природного газу відпускні ціни на природний газ у листопаді 2020 року в порівнянні з жовтнем 2020 року становили: ТОВ "Хмельницькгаз збут" ціна жовтня 2020 - 7864,62грн/1000 куб.м з ПДВ, ціна листопада - 8850грн/1000 куб.м з ПДВ (коливання ціни між вказаними періодами +12,54%); ТОВ "Чернігівгаз збут" ціна жовтня 2020 - 7863,90грн/1000 куб.м з ПДВ, ціна листопада - 8850грн/1000 куб.м з ПДВ (коливання ціни між вказаними періодами +12,54%); ТОВ "Харківгаз збут" ціна жовтня 2020 - 7865,891грн/1000 куб.м з ПДВ, ціна листопада - 8851,891грн/1000 куб.м з ПДВ (коливання ціни між вказаними періодами +12,54%); ТОВ "Закарпаттягаз збут" ціна жовтня 2020 - 7863,89грн/1000 куб.м з ПДВ, ціна листопада - 8849,8912грн/1000 куб.м з ПДВ (коливання ціни між вказаними періодами +12,54%); ТОВ "Сумигаз збут" ціна жовтня 2020 - 7863,8912грн/1000 куб.м з ПДВ, ціна листопада - 8849,8912грн/1000 куб.м з ПДВ (коливання ціни між вказаними періодами +12,54%); ТОВ "Одесагаз постачання" ціна жовтня 2020 - 6864грн/1000 куб.м з ПДВ, ціна листопада - 8538,96грн/1000 куб.м з ПДВ (коливання ціни між вказаними періодами +24,40%).

Згідно цінової довідки Хмельницької торгово-промислової палати №22-05/2 від 05.01.2022р. середньозважені ціни на природний газ, які сформувались на основі біржових котирувань ТОВ "УЕБ" по відношенню до поточного місячного ресурсу:

ДатаРесурсСередньозв. ціна з ПДВ (по всіх умовах оплати), грн.тис.куб.м/відсоток коливання відносно попередньої дати/відсоток коливання відносно 15.01.2020Середньозв. ціна з ПДВ (передоплата), грн.тис. куб. мСередньозв. ціна з ПДВ (післяоплата). грн.тис. куб.м15.01.2020січня 20205775,525051,945793,0221.04.2020квітня 20204720,17/-18,33987,614793,4222.09.2020вересня 20204720,90/-0,4/-18,64521,844853,5016.10.2020жовтня 20205466,31/+16,2/-5,45434,965555,9619.10.2020жовтня 20205466,31/0/-5,45434,965555,9611.11.2020листопад 20206353,76/+16,2/-10,06307,53670030.12.2020грудня 20206329,75/-0,4/+9,65943,766344,48

КНП "Красилівський центр ПМСД" згідно платіжних доручень № 35 від 16.03.2020р., №61 від 27.04.2020р., №63 від 27.04.2020р., №83 від 13.05.2020р.,№166 від 19.10.2020р., №167 від 19.10.2020р., №119 від 19.11.2020р., №247 від 15.12.2020р., №17 від 16.12.2020р., №11 від 16.12.2020р., №35 від 16.12.2020р., №135, №249, 154, 14, №234 від 16.12.2020р., №16 від 25.02.2021р., №34 від 24.02.2021, №14 від 24.02.2021р. оплачено вартість отриманого за договором газу в сумі 262973,66грн.

Перший заступник керівника Хмельницької окружної прокуратури звернувся листом від 15.02.2022р. до Красилівської міської ради та КНП "Красилівський Центр ПМСД" про надання інформації про можливі вжиті заходи щодо усунення наявних порушень (зокрема визнання додаткових угод до договору недійсними), а також чи вживались та вживатимуться заходи претензійно - позовного характеру щодо стягнення із ТОВ "Сервіс Групп Лтд" безпідставно збережених сплачених коштів з метою встановлення можливих підстав представництва інтересів держави.

КНП "Красилівський Центр ПМСД" повідомило прокуратуру (лист від 22.02.2022р. №165), що підприємством жодних заходів щодо визнання додаткових угод до договору недійсними не вживалось, так як до кожної додаткової угоди надавалась цінова довідка Харківської торгово-промислової палати. Просило у разі встановлення можливих підстав представництва інтересів держави вжити заходів щодо можливого стягнення з ТОВ "Сервіс Групп Лтд" на його користь безпідставно збережених сплачених коштів.

Красилівська міська рада у листі від 08.04.2022р. повідомила прокуратуру, що оскільки КНП "Красилівський Центр ПМСД" є окремою юридичною особою, міською радою не можуть вживатись заходи щодо визнання додаткових угод до договору поставки природного газу укладеного між ним та ТОВ "Сервіс Групп Лтд" недійсними. Також вказала, що у разі встановлення можливих підстав представництва інтересів держави вжити заходів щодо можливого стягнення з ТОВ "Сервіс Групп Лтд" на користь КНП "Красилівський Центр ПМСД" безпідставно збережених сплачених коштів.

10.11.2022р. Хмельницькою окружною прокуратурою повідомлено позивачів про встановлення підстав та намір здійснювати представництво інтересів держави в суді.

Норми права застосовані судом, оцінка доказів, аргументів, наведених учасниками справи, та висновки щодо порушення, не визнання або оспорення прав чи інтересів, за захистом яких мало місце звернення до суду.

При зверненні до суду прокурор посилався на положення ст. 23 Закону України "Про прокуратуру", ст. 131-1 Конституції України, ст. 53 Господарського процесуального кодексу України, а саме: здійснення ним представництва інтересів держави в суді в інтересах держави в особі органу, що уповноважений здійснювати функції із захисту майнових інтересів держави у спірних відносинах, але належним чином не здійснює захист інтересів держави представницькими засобами.

Ст. 15 Цивільного кодексу України закріплено право кожної особи на захист свого цивільного права у разі його порушення, невизнання або оспорювання. Частиною 2 ст. 2 Кодексу передбачено, що одним з учасників цивільних відносин є держава Україна, яка згідно зі ст.ст. 167, 170 Цивільного кодексу України набуває і здійснює цивільні права та обов`язки через органи державної влади у межах їхньої компетенції, встановленої законом, та діє у цивільних відносинах на рівних правах з іншими учасниками цих відносин.

У судовому процесі, зокрема у господарському, держава бере участь у справі як сторона через відповідний її орган, наділений повноваженнями у спірних правовідносинах. Отже, під час розгляду справи у суді фактичною стороною у спорі є держава, навіть якщо позивач визначив стороною у справі певний орган. Аналогічний за змістом висновок викладений у постановах Великої Палати Верховного Суду від 26.06.2019р. у справі № 587/430/16-ц та від 27.02.2019р. у справі № 761/3884/18.

Згідно із ч. 2 ст. 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України. Тобто, зазначене конституційне положення встановлює обов`язок органів державної влади, місцевого самоврядування та їх посадових осіб дотримуватись принципу законності при здійсненні своїх повноважень, що забезпечує здійснення державної влади за принципом її поділу.

Як підкреслив Конституційний Суд України у своєму рішенні № 4-рп/2008 від 01.04.2008р., неухильне додержання органами законодавчої, виконавчої і судової влади Конституції та законів України забезпечує реалізацію принципу поділу влади і є запорукою їх єдності, важливою передумовою стабільності, підтримання громадського миру і злагоди в державі.

Статтею 1 Закону України "Про прокуратуру" встановлено, що прокуратура України становить єдину систему, яка в порядку, передбаченому цим Законом, здійснює встановлені Конституцією України функції з метою захисту, зокрема, загальних інтересів суспільства та держави. Відповідно до п. 2 ч. 1 ст. 2 Закону на прокуратуру покладається функція з представництва інтересів держави в суді у випадках, визначених цим Законом. Згідно з ч. 3 ст. 23 Закону прокурор здійснює представництво в суді законних інтересів держави у разі порушення або загрози порушення інтересів держави, якщо захист цих інтересів не здійснює або неналежним чином здійснює орган державної влади, орган місцевого самоврядування чи інший суб`єкт владних повноважень, до компетенції якого віднесені відповідні повноваження, а також у разі відсутності такого органу.

За приписами ч. 4 ст. 23 Закону наявність підстав для представництва має бути обґрунтована прокурором у суді. Прокурор здійснює представництво інтересів громадянина або держави в суді виключно після підтвердження судом підстав для представництва. Прокурор зобов`язаний попередньо, до звернення до суду, повідомити про це відповідного суб`єкта владних повноважень. У разі підтвердження судом наявності підстав для представництва прокурор користується процесуальними повноваженнями відповідної сторони процесу. Наявність підстав для представництва може бути оскаржена суб`єктом владних повноважень.

Відповідно до ст. 53 Господарського процесуального кодексу України прокурор, який звертається до суду в інтересах держави, в позовній чи іншій заяві, скарзі обґрунтовує, в чому полягає порушення інтересів держави, необхідність їх захисту, визначені законом підстави для звернення до суду прокурора, а також зазначає орган, уповноважений державою здійснювати відповідні функції у спірних правовідносинах. Невиконання цих вимог має наслідком застосування положень, передбачених ст. 174 цього Кодексу. Аналіз положень ст. 53 Кодексу у взаємозв`язку зі змістом ч. 3 ст. 23 Закону України "Про прокуратуру" дає підстави вважати, що прокурор може представляти інтереси держави в суді у випадках, зокрема, якщо захист цих інтересів не здійснює або неналежним чином здійснює орган державної влади, орган місцевого самоврядування чи інший суб`єкт владних повноважень, до компетенції якого віднесено відповідні повноваження.

Отже, прокурор, звертаючись до суду з позовом, має обґрунтувати та довести підстави для представництва, однією з яких є бездіяльність компетентного органу. Бездіяльність компетентного органу означає, що він знав або повинен був знати про порушення інтересів держави, але не звертався до суду з відповідним позовом у розумний строк. Звертаючись до компетентного органу до подання позову в порядку, передбаченому статтею 23 Закону України "Про прокуратуру", прокурор фактично надає йому можливість відреагувати на стверджуване порушення інтересів держави, зокрема, шляхом призначення перевірки фактів порушення законодавства, виявлених прокурором, вчинення дій для виправлення ситуації, а саме подання позову або аргументованого повідомлення прокурора про відсутність такого порушення.

Невжиття компетентним органом жодних заходів протягом розумного строку після того, як цьому органу стало відомо або повинно було стати відомо про можливе порушення інтересів держави, має кваліфікуватися як бездіяльність відповідного органу. Розумність строку визначається судом з урахуванням того, чи потребували інтереси держави невідкладного захисту (зокрема, через закінчення перебігу позовної давності чи можливість подальшого відчуження майна, яке незаконно вибуло із власності держави), а також таких чинників, як: значимість порушення інтересів держави, можливість настання невідворотних негативних наслідків через бездіяльність компетентного органу, наявність об`єктивних причин, що перешкоджали такому зверненню тощо.

Таким чином, прокурору достатньо дотриматися порядку, передбаченого статтею 23 Закону України "Про прокуратуру", і якщо компетентний орган протягом розумного строку після отримання повідомлення самостійно не звернувся до суду з позовом в інтересах держави, то це є достатнім аргументом для підтвердження судом підстав для представництва. Якщо прокурору відомі причини такого незвернення, він обов`язково повинен зазначити їх в обґрунтуванні підстав для представництва, яке міститься в позові. Але якщо з відповіді зазначеного органу на звернення прокурора такі причини з`ясувати неможливо чи такої відповіді взагалі не отримано, то це не є підставою вважати звернення прокурора необґрунтованим. Означену правову позицію викладено у постанові Великої Палати Верховного Суду від 26.05.2020р. у справі № 912/2385/18.

На підтвердження вжиття заходів, які передують зверненню прокурора до суду для здійснення представництва інтересів держави, передбачених ч.ч. 3, 4 ст. 23 Закону України "Про прокуратуру", прокурором додано до позовної заяви відповідні звернення, про які вже зазначалось.

З огляду на вищевикладене, суд вважає, що прокурором дотримано встановлений ст. 23 Закону України "Про прокуратуру" порядок щодо звернення до органів, уповноважених на захист майнових інтересів держави, з повідомленням про виявлені порушення вимог законодавства при використанні бюджетних коштів у сфері здійснення публічних закупівель та надання розумного строку для відреагування на стверджуване порушення інтересів держави.

З урахуванням наведеного, суд приходить до висновку про наявність законних підстав для представництва прокурором інтересів держави у даній справі.

Крім того, судом відзначається, що за змістом ст. 15 Цивільного кодексу України кожна особа має право на захист свого цивільного права у разі його порушення, невизнання або оспорювання.

Відповідно до ч. 2 ст. 16 Цивільного кодексу України способами захисту цивільних прав та інтересів можуть бути: визнання права, визнання правочину недійсним, припинення дії, яка порушує право, відновлення становища, яке існувало до порушення, примусове виконання обов`язку в натурі, зміна правовідношення, припинення правовідношення, відшкодування збитків та інші способи відшкодування майнової шкоди, відшкодування моральної (немайнової) шкоди, визнання незаконними рішення, дій чи бездіяльності органу державної влади, органу влади Автономної Республіки Крим або органу місцевого самоврядування, їхніх посадових і службових осіб. Правочином є правомірна, тобто не заборонена законом, вольова дія суб`єкта цивільних правовідносин, спрямована на встановлення, зміну чи припинення цивільних прав та обов`язків. Правомірність є конститутивною ознакою правочину як юридичного факту.

Загальні вимоги, додержання яких є необхідним для чинності правочину, встановлені у ст. 203 Цивільного кодексу України, відповідно до якої зміст правочину не може суперечити цьому Кодексу, іншим актам цивільного законодавства, а також інтересам держави і суспільства, його моральним засадам. Особа, яка вчиняє правочин, повинна мати необхідний обсяг цивільної дієздатності. Волевиявлення учасника має бути вільним і відповідати його внутрішній волі. Правочин має бути спрямований на реальне настання правових наслідків, що обумовлені ним. Правочин, що вчиняється батьками (усиновлювачами), не може суперечити правам та інтересам їхніх малолітніх, неповнолітніх і непрацездатних дітей.

Як вбачається з матеріалів справи, договір у даній справі, додаткові угоди до якого є предметом розгляду, укладений за результатами відкритих торгів, з огляду на що на правовідносини за вказаним договором розповсюджуються приписи Закону України "Про публічні закупівлі", який встановлює правові та економічні засади здійснення закупівель товарів, робіт і послуг для забезпечення потреб держави та територіальної громади.

Метою вказаного Закону є забезпечення ефективного та прозорого здійснення закупівель, створення конкурентного середовища у сфері публічних закупівель, запобігання проявам корупції у цій сфері, розвиток добросовісної конкуренції.

Згідно Закону України №114-ІХ від 19.09.2019р. "Про внесення змін до Закону України "Про публічні закупівлі" та деяких інших законодавчих актів України щодо вдосконалення публічних закупівель, Закон України "Про публічні закупівлі" викладено у новій редакції.

З урахуванням п.1 розділу X згаданого Закону №114-ІХ, останній набрав чинності 19.04.2020р.

Разом з цим, п.6 розділу X "Прикінцеві та перехідні положення" згаданого Закону передбачено, що договори про закупівлю, укладені у порядку та на умовах, установлених до введення в дію цього Закону, виконуються в повному обсязі до закінчення строку, на який такі договори були укладені. Зміни до таких договорів вносяться у порядку та на умовах, встановлених до введення в дію цього Закону

Судом встановлено, що станом на момент підписання договору про закупівлю сторонами погоджені всі істотні умови - предмет, ціна та строк виконання зобов`язань за договором відповідно до вимог ч. 3 ст. 180 Господарського кодексу України та Закону України "Про публічні закупівлі".

Виходячи зі змісту ч. 1 ст. 653 Цивільного кодексу України, у разі зміни договору зобов`язання сторін змінюються відповідно до змінених умов.

Відповідно до ч.4 ст.36 ЗУ "Про публічні закупівлі" (на момент укладення договору №17-202/19 від 15.01.2020р. про закупівлю товару) умови договору про закупівлю не повинні відрізнятися від змісту тендерної пропозиції за результатами аукціону (у тому числі ціни за одиницю товару) переможця процедури закупівлі або ціни пропозиції учасника у разі застосування переговорної процедури. Істотні умови договору про закупівлю не можуть змінюватися після його підписання до виконання зобов`язань сторонами в повному обсязі, крім випадків: 1) зменшення обсягів закупівлі, зокрема з урахуванням фактичного обсягу видатків замовника; 2) зміни ціни за одиницю товару не більше ніж на 10 відсотків у разі коливання ціни такого товару на ринку, за умови, що зазначена зміна не призведе до збільшення суми, визначеної в договорі; 3) покращення якості предмета закупівлі за умови, що таке покращення не призведе до збільшення суми, визначеної в договорі; 4) продовження строку дії договору та виконання зобов`язань щодо передання товару, виконання робіт, надання послуг у разі виникнення документально підтверджених об`єктивних обставин, що спричинили таке продовження, у тому числі непереборної сили, затримки фінансування витрат замовника, за умови, що такі зміни не призведуть до збільшення суми, визначеної в договорі; 5) узгодженої зміни ціни в бік зменшення (без зміни кількості (обсягу) та якості товарів, робіт і послуг); 6) зміни ціни у зв`язку із зміною ставок податків і зборів пропорційно до змін таких ставок; 7) зміни встановленого згідно із законодавством органами державної статистики індексу споживчих цін, зміни курсу іноземної валюти, зміни біржових котирувань або показників Platts, регульованих цін (тарифів) і нормативів, які застосовуються в договорі про закупівлю, у разі встановлення в договорі про закупівлю порядку зміни ціни; 8) зміни умов у зв`язку із застосуванням положень частини п`ятої цієї статті.

Таким чином, у залежності від коливання ціни товару на ринку сторони протягом дії договору про закупівлю можуть вносити зміни декілька разів в частині ціни за одиницю товару не більше ніж на 10 відсотків кожного разу з урахуванням попередніх змін, внесених до нього, сукупність яких може перевищувати 10 відсотків від ціни за одиницю товару, визначеної сторонами на момент укладання договору про закупівлю та за умови, що зазначена зміна не призведе до збільшення суми, визначеної у договорі, і виконати свої зобов`язання відповідно до такого договору з урахуванням зазначених змін. Водночас, внесення таких змін до договору про закупівлю повинно бути обґрунтованим та документально підтвердженим.

Виходячи із викладеного, внесення змін до договору є правомірним лише у випадку документального підтвердження коливання ціни на товар у період з моменту укладення договору до моменту укладення додаткової угоди (або отримання пропозиції про її укладення).

При цьому існування обставин, які є підставою для зміни ціни товару, повинні бути доведені належними та допустимими доказами та такі коливання ціни товару на ринку повинні бути наявні саме на момент внесення таких змін.

Водночас, у документі, який видає компетентна організація, має бути зазначена чинна ринкова ціна на товар і її порівняння з ринковою ціною станом на дату, з якої почалися змінюватися ціни на ринку, як у бік збільшення, так і у бік зменшення (тобто наявності коливання). Необхідність зазначення такої інформації зумовлюється також тим, що у випадку коливання цін, зміни до договору про закупівлю вносяться з урахуванням показників коливання цін, що стали підставою для здійснення попередніх змін до договору. Кожна зміна до договору має містити окреме документальне підтвердження; документ про зміну ціни повинен містити належне підтвердження викладених в ньому даних, проведених досліджень коливання ринку, джерел інформації тощо.

Судом береться до уваги, що внаслідок укладення спірних додаткових угод №№3, 4, 5, 6, 8 до Договору ціна за 1000куб.м природного газу збільшено з 5053,32грн. з ПДВ до 7335,40грн. з ПДВ, тобто на 31,1% від ціни визначеної у договорі, обсяг постачання газу зменшено із 100 000куб.м до 74876 куб.м, тобто на 24124 куб.м.

Додані до матеріалів справи цінові довідки Харківської торгово-промислової палати №817/20 від 05.08.200р., №1024/20 від 16.09.2020р., № 1123/20 від 02.20.2020р., №1173/20 від 09.10.2020р., №1337/20 від 04.11.2020р. не є належними документами для підтвердження наявності підстав щодо зміни істотних умов договору, оскільки не містять інформації щодо вивчення динаміки (коливання) цін на природний газ у відповідний період та відповідно коливання цін на вказаний товар в період між датами укладення договору та додаткових угод.

Отже, відповідно до ст.37 Закону України "Про публічні закупівлі" (в редакції станом на момент укладення Договору), ч.2 ст.215 ЦК України, додаткові угоди №3 від 21.04.2020, №4 від 22.09.2020, №5 від 16.10.2020, №6 від 19,10.2020, №8 від 11.11.2020 до Договору є нікчемними, оскільки укладені з порушеннями вимог ч.4 ст.36 Закону України "Про публічні закупівлі" (в редакції станом на момент укладення Договору), а тому не підлягають визнанню недійсними у судовому порядку.

Відповідно до ст.655 ЦК України, за договором купівлі-продажу одна сторона (продавець) передає або зобов`язується передати майно (товар) у власність другій стороні (покупцеві), а покупець приймає або зобов`язується прийняти майно (товар) і сплатити за нього певну грошову суму.

Статтею 669 ЦК України визначено, що кількість товару, що продається, встановлюється у договорі купівлі-продажу у відповідних одиницях виміру або грошовому вираженні.

Відповідно до ч.1 ст.670 ЦК України, якщо продавець передав покупцеві меншу кількість товару, ніж це встановлено договором купівлі-продажу, покупець має право вимагати передання кількості товару, якої не вистачає, або відмовитися від переданого товару та його оплати, а якщо він оплачений, - вимагати повернення сплаченої за нього грошової суми.

Таким чином, обов`язок з повернення грошової суми, сплаченої за кількість товару, який не був поставлений покупцеві, врегульований нормами Глави 54 ЦК України "Купівля-продаж" і тому як правова підстава такого повернення не може бути застосована ст.1212 ЦК України (правова позиція викладена у постанові Верховного Суду від 18.06.2021 у справі 927/491/19).

Отже, враховуючи нікчемність додаткових угод №№3-6, 8 до Договору, відсутня підстава щодо оплати за підвищеними цінами, а залишаються зобов`язання за первісним Договором.

Згідно інформації Центру ПМСД, споживач загалом отримав 43,5 тис, м3 природного газу, за який перераховано постачальнику (з урахуванням оплати замовлення потужностей, штрафних санкцій) 265357,69 грн., що підтверджується інформацією Центру ПМСД №306 від 15.04.2021р., №670 від 16.09.2022р., актами приймання передачі природного газу (сума оплати за безпосередньо поставлений/спожитий природний газ становить 261 215,68 гривень).

Згідно даної інформації, ТОВ "СЕРВІС ГРУПП ЛТД" поставило 9,47 тис. м3 по ціні 5053,32 грн. за 1000 м3 природного газу (ціна, яка передбачена основним (первісним) Договором), за що Центром ПМСД сплачено 47849,45 гривні.

У подальшому, з урахуванням підвищених цін згідно додаткових угод № 3 від 21.04.2020р., № 4 від 22.09.2020р., № 5 від 16.10.2020р., № 6 від 19.10.2020р. та № 8 від 11.11.2020р. до Договору, які ТОВ "СЕРВІС ГРУПП ЛТД" поставило 34,1 тис. м3 природного газу, за що Центром ПМСД сплачено 213366,23 грн. (261215,68 грн. - 47 849,45 грн.)

Отже, відповідно до умов Договору №17-202/19 від 15.01.2020р., з урахуванням додаткових угод № 3 від 21.04.2020р., № 4 від 22.09.2020р., №5 від 16.10.2020р., №6 від 19.10.2020р. та № 8 від 11.11.2020р., якими внесено зміни до істотних умов договору, споживачем безпідставно надміру сплачено, а ТОВ "СЕРВІС ГРУПП ЛТД" безпідставно збережено кошти на загальну суму 41048, 02 гривні. Формула розрахунку суми: 213366.23 грн. - (34,1 тис. м3 * 5053,32 грн.) = 41048,02 грн., де 213336,23грн. - сума оплати за природний газ, поставленого після укладення додаткових угод, 34,1тис. куб.м. - обсяг природного газу, оплаченого за цінами, визначеними на підставі додаткових угод, 5053,32грн. - первісна ціна, узгоджена згідно договору №17-202/19 від 15.01.2020р.

Враховуючи викладене, суд дійшов висновку про підставність та обґрунтованість позовних вимог, а тому останні підлягають задоволенню у повному розмірі.

Розподіл судових витрат.

Згідно зі ст. 129 ГПК України витрати із сплати судового збору підлягають покладенню на відповідача.

Керуючись ст. ст. 2, 20, 73, 74, 129, 232, 237, 238, 240, 241 Господарського процесуального кодексу України, суд

ВИРІШИВ:

Позов задовольнити.

Стягнути з Товариства з обмеженою відповідальністю "Сервіс Групп Лтд" (м. Київ, вул. Зоологічна, 4-А, офіс 139, код ЄДРПОУ 38772399) 41048,02грн. (сорок одну тисячу сорок вісім гривень 2 коп.) надміру сплачених коштів зарахувавши їх на рахунок Комунального некомерційного підприємства "Красилівський Центр первинної медико-санітарної допомоги" Красилівської міської ради (м. Красилів, вул. Центральна, 32, код ЄДРПОУ 38418088, НОМЕР_1 ).

Видати наказ після набрання рішенням законної сили.

Стягнути з Товариства з обмеженою відповідальністю "Сервіс Групп Лтд" (м. Київ, вул. Зоологічна, 4-А, офіс 139, код ЄДРПОУ 38772399) на користь Хмельницької обласної прокуратури (м. Хмельницький, пров. Військоматський, 3 код ЄДРПОУ 02911102) - 2481грн. (дві тисячі чотириста вісімдесят одну гривню) судового збору.

Видати наказ після набрання рішенням законної сили.

Рішення господарського суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови суду апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду (ст. 241 ГПК України)

Апеляційна скарга на рішення суду подається протягом двадцяти днів після його проголошення. Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини рішення суду, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення (ст. 256 ГПК України).

Апеляційна скарга подається до Північно-західного апеляційного господарського суду в порядку, передбаченому ст. 257 ГПК України.

Повний текст рішення складно 26.10.2023р.

Суддя М.Є. Муха

Віддруковано 1 примірник до справи

Направлено на ел.пошту Хмельницькій окружній прокуратурі (khm_oprok@khmel.gp.gov.ua)

Красилівській міській раді (krasyliv_rada@ukr.net)

КНП "Красилівський центр первинної медико - санітарної допомоги (kras_cpmsd@hotmail.com)

ТОВ "Сервіс Групп ЛТД" (sgroup-ltd@ukr.net)

Дата ухвалення рішення17.10.2023
Оприлюднено31.10.2023
Номер документу114453752
СудочинствоГосподарське

Судовий реєстр по справі —924/28/23

Ухвала від 11.01.2024

Господарське

Господарський суд Хмельницької області

Муха М.Є.

Рішення від 17.10.2023

Господарське

Господарський суд Хмельницької області

Муха М.Є.

Ухвала від 02.10.2023

Господарське

Господарський суд Хмельницької області

Муха М.Є.

Ухвала від 12.09.2023

Господарське

Господарський суд Хмельницької області

Муха М.Є.

Ухвала від 05.09.2023

Господарське

Господарський суд Хмельницької області

Муха М.Є.

Ухвала від 29.08.2023

Господарське

Господарський суд Хмельницької області

Муха М.Є.

Ухвала від 21.08.2023

Господарське

Господарський суд Хмельницької області

Муха М.Є.

Ухвала від 27.02.2023

Господарське

Господарський суд Хмельницької області

Муха М.Є.

Ухвала від 13.02.2023

Господарське

Господарський суд Хмельницької області

Муха М.Є.

Ухвала від 30.01.2023

Господарське

Господарський суд Хмельницької області

Муха М.Є.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні