КИЇВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
Р І Ш Е Н Н Я
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
26 жовтня 2023 року м. Київ № 320/4289/20
Київський окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Панової Г.В., розглянув у порядку письмового провадження за правилами спрощеного позовного провадження адміністративну справу
за позовом Головного управління ДПС у Київській області
до Товариства з обмеженою відповідальністю «Атлас-Україна»
про стягнення податкового боргу,
В С Т А Н О В И В:
До Київського окружного адміністративного суду звернулося Головне управління ДПС у Київській області з позовом до Товариства з обмеженою відповідальністю «Атлас-Україна», у якому позивач просить суд стягнути з рахунків у банках, що обслуговують Товариство з обмеженою відповідальністю «Атлас-Україна» (код ЄДРПОУ 34508881) 140 512,29 грн, в рахунок погашення податкового боргу з податку на додану вартість.
Позовні вимоги мотивовані наявністю у відповідача податкового боргу з податку на додану вартість у розмірі 140 512, 29 грн, який добровільно не було сплачено, у зв`язку з чим контролюючий орган просить стягнути заборгованість у примусовому порядку.
Ухвалою Київського окружного адміністративного суду відкрито провадження у справі, вирішено здійснювати розгляд справи за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення сторін за наявними у справі матеріалами.
Відповідач правом на надання відзиву не скористався, про відкриття провадження у справі був проінформований шляхом направлення поштового відправлення на юридичну адресу відповідача: вул. Шлюзова, 1, буд. 1, Вишгородський район, Київська область, яке було вручено відповідачу.
Відповідно до частини шостої статті 251 Кодексу адміністративного судочинства України днем вручення судового рішення є, серед іншого: день проставлення у поштовому повідомленні відмітки про відмову отримати копію судового рішення чи відмітки про відсутність особи за адресою місцезнаходження, місця проживання чи перебування особи, повідомленою цією особою суду; день проставлення у поштовому повідомленні відмітки про відмову отримати копію судового рішення чи відмітки про відсутність особи за адресою місцезнаходження, місця проживання чи перебування особи, що зареєстровані у встановленому законом порядку, якщо ця особа не повідомила суду іншої адреси.
Згідно із частиною одинадцятою статті 126 Кодексу адміністративного судочинства України розписку про одержання повістки (повістку у разі неможливості вручити її адресату чи відмови адресата її одержати) належить негайно повернути до адміністративного суду. У разі повернення поштового відправлення із повісткою, яка не вручена адресату з незалежних від суду причин, вважається, що така повістка вручена належним чином.
Відповідно до приписів частини п`ятої статті 162 Кодексу адміністративного судочинства України відзив подається в строк, встановлений судом, який не може бути меншим п`ятнадцяти днів з дня вручення ухвали про відкриття провадження у справі. Суд має встановити такий строк подання відзиву, який дасть змогу відповідачу підготувати його та відповідні докази, а іншим учасникам справи - отримати відзив до початку першого підготовчого засідання у справі.
Приписами частини першої другої статті 175 Кодексу адміністративного судочинства України обумовлено що, у строк, встановлений судом в ухвалі про відкриття провадження у справі, відповідач має право надіслати: 1) суду - відзив на позовну заяву і всі письмові та електронні докази (які можливо доставити до суду), висновки експертів і заяви свідків, що підтверджують заперечення проти позову; 2) позивачу, іншим відповідачам, третім особам - копію відзиву та доданих до нього документів.
У разі ненадання відповідачем відзиву у встановлений судом строк без поважних причин суд має право вирішити спір за наявними матеріалами справи.
Відповідач своїм правом про надання письмового відзиву не скористався, будь-яких заяв чи клопотань по суті спору не надав.
Розглянувши подані документи і матеріали, всебічно і повно з`ясувавши усі фактичні обставини справи, на яких ґрунтується позов, об`єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, судом встановлено наступне.
Товариство з обмеженою відповідальністю «Атлас-Україна» (ідентифікаційний код: 34508881; місцезнаходження: 07300, Київська область, м. Вишгород, вул. Шлюзова, 1) зареєстровано в якості юридичної особи 16.08.2006 про що свідчать відомості з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань.
Відповідач перебуває на податковому обліку у Головному управлінні ДПС у Київській області .
З матеріалів справи вбачається, що Товариство з обмеженою відповідальністю «Атлас-Україна» подало до контролюючого органу податкову декларацію з податку на додану вартість за вересень 2017 року, у якій самостійно визначено суму грошового зобов`язання у розмірі 1380 грн та податкову декларацію з податку на додану вартість за листопад 2017 року, у якій визначено суму грошового зобов`язання в розмірі 1093 грн.
Крім того, з матеріалі справи встановлено, що Головним управлінням ДФС у Київській області було проведено камеральну перевірку даних, задекларованих у податковій звітності, сплати узгодженої суми податкового зобов`язання з податку на додану вартість , своєчасності реєстрації податкових накладних в ЄРПН Товариством з обмеженою відповідальністю «Атлас-Україна» (код ЄДРПОУ 34508881) за квітень 2016 року, липень 2016 року, грудень 2016 року, січень 2017 року, березень 2017 року, вересень 2017 року, жовтень 2017 року. Листопад 2017 року за результатами якого оформлено акт перевірки від 15.06.2018 № 000610/10-36-53-01/345088881.
Відповідно до висновків вказаного акта перевірки, в ході камеральної перевірки своєчасності реєстрації податкових накладних в ЄРПН за квітень 2016 року, липень 2016 року, грудень 2016 року, січень 2017 року, березень 2017 року, вересень 2017 року, жовтень 2017 року, листопад 2017 року ТОВ «Атлас-Україна» (код ЄДРПОУ 34508881) встановлено порушення вимог пункту 201.10 статті 201 Кодексу. ( в т.ч., що діяли до 01.01.2017).
Вказаний акт перевірки рекомендованим поштовим відправленням направлений на податкову адресу відповідача та згідно відомостей рекомендованого повідомлення про вручення поштового відправлення зі штриховим ідентифікатором № 0730109749883 вручений відповідачу 20.06.2018.
На підставі висновків акта перевірки від 15.06.2018 № 000610/10-36-53-01/34508881 Головним управлінням ДФС у Київській області прийнято податкове повідомлення-рішення від 10.07.2018 № 0030985301, яким за порушення граничних термінів реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування до податкових накладних, визначених статтею 201 та згідно статті 120 1 Податкового кодексу України застосовано до ТОВ «Атлас-Україна» загальну суму штрафу в розмірі 25550,65 грн.
Дане податкове повідомлення-рішення рекомендованим поштовим відправленням зі штриховим ідентифікатором № 0730109411408 направлено на адресу відповідача, що підтверджується матеріалами справи.
Головним управлінням ДФС у Київській області було проведено камеральну перевірку даних, задекларованих у податковій звітності, сплати узгодженої суми податкового зобов`язання з податку на додану вартість , своєчасності реєстрації податкових накладних в ЄРПН Товариством з обмеженою відповідальністю «Атлас-Україна» (код ЄДРПОУ 34508881) за червень 2018 року за результатами якого оформлено акт перевірки від 15.08.2018 № 001130/10-36-53-01/34508881.
Згідно із висновками вказаного акта перевірки, відповідно до п. 120 1 ст. 120 Податкового кодексу України неподання (крім випадків, якщо податкова декларація не подається відповідно до пункту 49.2 статті 49 цього Кодексу) або несвоєчасне подання платником податків або іншими особами, зобов`язаними нараховувати і сплачувати податки та збори, податкових декларацій (розрахунків), а також іншої звітності, обов`язок подання якої до контролюючих органів передбачено цим Кодексом, - тягнуть за собою накладення штрафу в розмірі 170 гривень за кожне таке неподання або несвоєчасне подання. Ті самі дії, вчинені платником податків, до якого протягом року було застосовано штраф за таке порушення, - тягнуть за собою накладення штрафу в розмірі 1020 гривень за кожне таке неподання або несвоєчасне подання. У відповідності до акту камеральної перевірки №001196/10-36-53-01/34508881 від 10.04.2018 до ТОВ «Атлас-Україна» вже було застосовано штрафну санкцію за неподання податкової декларації з податку на прибуток приватних підприємств за період 2017 рік. Дані камеральної перевірки свідчать про неподання податкової звітності з податку на додану вартість ТОВ «Атлас-Україна» за червень 2018 року. Відповідно до вимог ст. 120 Податкового кодексу України до платника застосовується штрафна санкція.
На підставі висновків акта перевірки від 15.08.2018 № 001130/10-36-53-01/34508881, Головним управлінням ДФС у Київській області було прийнято податкове повідомлення-рішення від 03.09.2018 № 0041615301, яким до ТОВ «Атлас-Україна» застосовано штрафні санкції у сумі 1020 грн за платежем податок на додану вартість із вироблених в Україні товарів ( робіт, послуг).
Вказаний акт перевірки від 15.08.2018 № 001130/10-36-53-01/34508881 та податкове повідомлення-рішення від 03.09.2018 № 0041615301 були направлені на податкову адресу відповідача та вручені останньому 15.09.2018, що підтверджується матеріалами справи.
Головним управлінням ДФС у Київській області було проведено камеральну перевірку даних, задекларованих у податковій звітності, сплати узгодженої суми податкового зобов`язання з податку на додану вартість , своєчасності реєстрації податкових накладних в ЄРПН Товариством з обмеженою відповідальністю «Атлас-Україна» (код ЄДРПОУ 34508881) за липень 2018 року за результатами якого оформлено акт перевірки від 07.09.2018 № 001337/10-36-53-01/34508881.
Відповідно до висновків вказаного акта перевірки від 07.09.2018 відповідно до п. 120 1 ст. 120 Податкового кодексу України неподання (крім випадків, якщо податкова декларація не подається відповідно до пункту 49.2 статті 49 цього Кодексу) або несвоєчасне подання платником податків або іншими особами, зобов`язаними нараховувати і сплачувати податки та збори, податкових декларацій (розрахунків), а також іншої звітності, обов`язок подання якої до контролюючих органів передбачено цим Кодексом, - тягнуть за собою накладення штрафу в розмірі 170 гривень за кожне таке неподання або несвоєчасне подання. Ті самі дії, вчинені платником податків, до якого протягом року було застосовано штраф за таке порушення, - тягнуть за собою накладення штрафу в розмірі 1020 гривень за кожне таке неподання або несвоєчасне подання. У відповідності до акту камеральної перевірки №001196/10-36-53-01/34508881 від 10.04.2018 до ТОВ «Атлас-Україна» вже було застосовано штрафну санкцію за неподання податкової декларації з податку на прибуток приватних підприємств за період 2017 рік. Дані камеральної перевірки свідчать про неподання податкової звітності з податку на додану вартість ТОВ «Атлас-Україна» за липень 2018 року. Відповідно до вимог ст. 120 Податкового кодексу України до платника застосовується штрафна санкція.
На підставі висновків акта перевірки від 07.09.2018 № 001337/10-36-53-01/34508881 Головним управлінням ДФС у Київській області було прийнято податкове повідомлення-рішення від 13.09.2018 № 0047415301, яким до ТОВ « Атлас-Україна» застосовано штрафні (фінансові) санкції (штрафи) в сумі 1020 грн за платежем податок на додану вартість із вироблених в Україні товарів (робіт, послуг).
Зазначені акт перевірки від 07.09.2018 № 001337/10-36-53-01/34508881 та податкове повідомлення-рішення від 13.09.2018 були направлені на податкову адресу відповідача та вручені останньому 17.10.2018.
Разом з тим, з матеріалів справи вбачається, що Головним управлінням ДФС у Київській області було проведено камеральну перевірку даних, задекларованих у податковій звітності, сплати узгодженої суми податкового зобов`язання з податку на додану вартість , своєчасності реєстрації податкових накладних в ЄРПН Товариством з обмеженою відповідальністю «Атлас-Україна» (код ЄДРПОУ 34508881) за березень-квітень 2012 року, липень 2012 року за результатами якого оформлено акт перевірки від 17.09.2018 № 002729/10-36-53-05/34508881.
Згідно із висновками вказаного акта перевірки від 17.09.2018 № 002729/10-36-53-05/34508881 в порушення пункту 57.1 статті 57 Податкового кодексу України платником податку несвоєчасно сплачено узгоджену суму грошового зобов`язання , які відображені в акті перевірки. Відповідальність за порушення правил сплати (перерахування) узгодженої суми податкового зобов`язання протягом граничних строків передбачена п, 126.1 ст. 126 Податкового кодексу України. Даний акт перевірки рекомендованим поштовим відправленням направлений на податкову адресу відповідача, що підтверджується відомостями рекомендованого повідомлення зі штриховим ідентифікатором № 0730109969654.
На підставі висновків акта перевірки від 17.09.2018 № 002729/10-36-53-05/34508881 Головним управлінням ДФС у Київській області було прийнято податкове повідомлення-рішення від 31.10.2018 № 0072985305, яким за затримку на 1944, 1883, 1782, 1763, 1763, 1760, 1739, 1715, 1715, 1673, 1660, 1375, 1374, 1374, 1275 календарних днів сплати грошового зобов`язання в сумі 108 370 грн зобов`язано сплатити штраф у розмірі 20 % у сумі 21674, 02 грн за платежем податок на додану вартість із вироблених в Україні товарів (робіт, послуг).
З матеріалів справи вбачається, що податкове повідомлення-рішення було направлено на податкову адресу відповідача, однак поштове відправлення було повернуто на адресу контролюючого органу з відміткою відділення зв`язку «за закінченням встановлено строку зберігання».
Головним управлінням ДФС у Київській області було проведено камеральну перевірку даних, задекларованих у податковій звітності, сплати узгодженої суми податкового зобов`язання з податку на додану вартість , своєчасності реєстрації податкових накладних в ЄРПН Товариством з обмеженою відповідальністю «Атлас-Україна» (код ЄДРПОУ 34508881) за лютий-травень 2018 року, серпень-жовтень 2018 року за результатами якого оформлено акт перевірки від 26.11.2018 № 002657/10-36-53-05/34508881.
Згідно із висновками вказаного акта перевірки від 26.11.2018 № 002657/10-36-53-05/34508881, відповідно до п. 120 1 ст. 120 Податкового кодексу України неподання (крім випадків, якщо податкова декларація не подається відповідно до пункту 49.2 статті 49 цього Кодексу) або несвоєчасне подання платником податків або іншими особами, зобов`язаними нараховувати і сплачувати податки та збори, податкових декларацій (розрахунків), а також іншої звітності, обов`язок подання якої до контролюючих органів передбачено цим Кодексом, - тягнуть за собою накладення штрафу в розмірі 170 гривень за кожне таке неподання або несвоєчасне подання. Ті самі дії, вчинені платником податків, до якого протягом року було застосовано штраф за таке порушення, - тягнуть за собою накладення штрафу в розмірі 1020 гривень за кожне таке неподання або несвоєчасне подання. У відповідності до акту камеральної перевірки №001196/10-36-53-01/34508881 від 10.04.2018 до ТОВ «Атлас-Україна» вже було застосовано штрафну санкцію за неподання податкової декларації з податку на прибуток приватних підприємств за період 2017 рік.
Дані камеральної перевірки свідчать про неподання податкової звітності з податку на додану вартість ТОВ «Атлас-Україна» за лютий-травень 2018 року, серпень-жовтень 2018 року.
В ході камеральної перевірки податкової звітності з податку на додану вартість за лютий-травень 2018 року, серпень-жовтень 2018 року, з питання неподання та/або несвоєчасного подання податкової звітності з податку на додану вартість платника ТОВ «Атлас-Україна» (код ЄДРПОУ 34508881) встановлено порушення вимог підпункту 49.2 статті 49 розділу ІІ, пункту 203.1 статті 203 Податкового кодексу України.
Даний акт перевірки був направлений на податкову адресу відповідача, однак поштове відправлення повернулося на адресу контролюючого органу з відміткою відділення зв`язку «за закінченням встановлено строку зберігання».
З огляду на встановлені в ході перевірки висновки Головним управлінням ДФС у Київській області було прийнято податкове повідомлення-рішення від 14.01.2019 № 001135305, яким застосовано до ТОВ «Атлас-Україна» штрафні (фінансові) санкції (штрафи) в розмірі 7140 грн за платежем податок на додану вартість із вироблених в Україні товарів (робіт, послуг).
Відповідно до відомостей рекомендованого повідомлення про вручення поштового відправлення зі штриховим ідентифікатором № 0730110142933, зазначене податкове повідомлення-рішення вручене відповідачу 28.01.2019.
Головним управлінням ДФС у Київській області було проведено камеральну перевірку даних, задекларованих у податковій звітності, сплати узгодженої суми податкового зобов`язання з податку на додану вартість , своєчасності реєстрації податкових накладних в ЄРПН Товариством з обмеженою відповідальністю «Атлас-Україна» (код ЄДРПОУ 34508881) за листопад-грудень 2018 року за результатами якого оформлено акт перевірки від 13.02.2019 № 000245/10-36-53-05/34508881.
Згідно із висновками вказаного акта перевірки від 13.02.2019 № 000245/10-36-53-05/34508881 відповідно до п. 120 1 ст. 120 Податкового кодексу України неподання (крім випадків, якщо податкова декларація не подається відповідно до пункту 49.2 статті 49 цього Кодексу) або несвоєчасне подання платником податків або іншими особами, зобов`язаними нараховувати і сплачувати податки та збори, податкових декларацій (розрахунків), а також іншої звітності, обов`язок подання якої до контролюючих органів передбачено цим Кодексом, - тягнуть за собою накладення штрафу в розмірі 170 гривень за кожне таке неподання або несвоєчасне подання. Ті самі дії, вчинені платником податків, до якого протягом року було застосовано штраф за таке порушення, - тягнуть за собою накладення штрафу в розмірі 1020 гривень за кожне таке неподання або несвоєчасне подання. У відповідності до акту камеральної перевірки №001196/10-36-53-01/34508881 від 10.04.2018 до ТОВ «Атлас-Україна» вже було застосовано штрафну санкцію за неподання податкової декларації з податку на прибуток приватних підприємств за період 2017 рік.
Дані камеральної перевірки свідчать про неподання податкової звітності з податку на додану вартість ТОВ «Атлас-Україна» за листопад-грудень 2018 року.
В ході камеральної перевірки податкової звітності з податку на додану вартість за листопад-грудень 2018 року з питання неподання та/або несвоєчасного подання податкової звітності з податку на додану вартість платника ТОВ «Атлас-Україна» (код ЄДРПОУ 34508881) встановлено порушення вимог підпункту 49.2 статті 49 розділу ІІ, пункту 203.1 статті 203 Податкового кодексу України.
З урахуванням висновків акта перевірки від 13.02.2019 № 00245/10-36-53-05/34508881 Головним управлінням ДФС у Київській області прийнято податкове повідомлення-рішення від 14.02.2019 № 0006385305, яким застосовано до ТОВ «Атлас-Україна» штрафні (фінансові) санкції (штрафи) в розмірі 2040 грн за платежем податок на додану вартість із вироблених в Україні товарів (робіт, послуг).
Зазначений акт перевірки та податкове повідомлення-рішення були направлені рекомендованим поштовим відправленням на адресу відповідача, що підтверджується відомостями матеріалів справи та вручені останньому 21.03.2019.
З матеріалів справи слідує, що Головним управлінням ДФС у Київській області було проведено камеральну перевірку даних, задекларованих у податковій звітності, сплати узгодженої суми податкового зобов`язання з податку на додану вартість , своєчасності реєстрації податкових накладних в ЄРПН Товариством з обмеженою відповідальністю «Атлас-Україна» (код ЄДРПОУ 34508881) за вересень 2018 року за результатами якого оформлено акт перевірки від 15.04.2019 № 000705/10-36-53-05/34508881.
Згідно із висновками вказаного акта перевірки від 15.04.2019 № 000705/10-36-53-05/34508881 в порушення вимог п. 201. 10 статті 201 Податкового кодексу України платником несвоєчасно зареєстровано виписані податкові накладні в Єдиному реєстрі податкових накладних, що підлягають наданню покупцю платнику податку на додану вартість, а саме податкову накладну від 19.09.2018 № 2 та від 11.09.2018 №1. В ході камеральної перевірки своєчасності реєстрації податкових накладних в ЄРПН за вересень 2018 року ТОВ «Атлас-України (код ЄДРПОУ 34508881) встановлено порушення вимог пункту 201.10 статті 201 Податкового кодексу.
Відомостями рекомендованого повідомлення про вручення поштового відправлення зі штриховим ідентифікатором № 0730102765069 підтверджено направлення вказаного акта перевірки на адресу відповідача.
На підставі висновків акта перевірки від 15.04.2019 № 000705/10-36-53-05/34508881 Головним управлінням ДФС у Київській області було прийнято податкове повідомлення-рішення від 13.05.2019 № 0022985305, яким застосовано до ТОВ «Атлас-Україна» за затримку граничних термінів реєстрації податкових накладних в ЄРПН штраф загальною сумою 61 850, 81 грн.
Вказане податкове повідомлення-рішення рекомендованим поштовим відправленням було направлене на податкову адресу відповідача, що підтверджується відомостями рекомендованого повідомлення про вручення поштового відправлення зі штриховим ідентифікатором № 0730102972498 та вручене останньому 25.05.2019.
Головним управлінням ДФС у Київській області було проведено камеральну перевірку даних, задекларованих у податковій звітності, сплати узгодженої суми податкового зобов`язання з податку на додану вартість , своєчасності реєстрації податкових накладних в ЄРПН Товариством з обмеженою відповідальністю «Атлас-Україна» (код ЄДРПОУ 34508881) за липень 2012 року, вересень 2013 року, березень 2014 року за результатами якої оформлено акт перевірки від 22.05.2019 № 001338/10-36-53-05/34508881. Відповідно до висновків вказаного акта перевірки в порушення п. 571 статті 57 Податкового кодексу України платником податку несвоєчасно сплачено узгоджену суму грошового зобов`язання, зокрема визначених у податковій декларації з податку на додану вартість від 19.08.2012 № 9050244734, податковому повідомленні-рішенні від 27.07.2022 № 0003181502, податковій декларації з податку на додану вартість від 21.10.2013 № 9066958724, податковій декларації з податку на додану вартість від 21.10.2013 № 9066958724 та податковому повідомлені-рішенні від 13.03.2014 № 0004561501. Відповідальність за порушення правил сплати (перерахування) узгодженої суми податкового зобов`язання протягом граничних строків передбачена п.126.1 ст. 126 Податкового кодексу. Даний акт перевірки рекомендованим поштовим відправленням направлений на податкову адресу відповідача, що підтверджується матеріалами справи та вручений останньому 23.05.2019.
На підставі висновків акта перевірки від 22.05.2019 № 001338/10-36-53-05/34508881 Головним управлінням ДФС у Київській області прийнято податкове повідомлення-рішення, яким за затримку на 2282, 2258, 1856, 1856, 1667 календарних днів сплати грошового зобов`язання в сумі 10687, 55 грн зобов`язано сплатити штраф у розмірі 20 % у сум 2137, 51 грн. Відповідно до відомостей матеріалів справи дане податкове повідомлення-рішення було направлене на податкову адресу відповідача, однак поштове відправлення повернулося на адресу контролюючого органу з відміткою відділення зв`язку «за закінченням встановленого терміну зберігання».
Головним управлінням ДФС у Київській області було проведено камеральну перевірку даних, задекларованих у податковій звітності, своєчасності подання податкової звітності, сплати узгодженої суми податкового зобов`язання з податку на додану вартість, своєчасності реєстрації податкових накладних в ЄРПН Товариства з обмеженою відповідальністю «Атлас-Україна» (код ЄДРПОУ 34508881) за березень-квітень 2019 року за результатами якої оформлено акт перевірки від 03.06.2019 № 000940/10-36-53-05/34508881.
Відповідно до висновків вказаного акта перевірки від 03.06.2019 № 000940/10-36-53-05/34508881, відповідно до п. 120 1 ст. 120 Податкового кодексу України неподання (крім випадків, якщо податкова декларація не подається відповідно до пункту 49.2 статті 49 цього Кодексу) або несвоєчасне подання платником податків або іншими особами, зобов`язаними нараховувати і сплачувати податки та збори, податкових декларацій (розрахунків), а також іншої звітності, обов`язок подання якої до контролюючих органів передбачено цим Кодексом, - тягнуть за собою накладення штрафу в розмірі 170 гривень за кожне таке неподання або несвоєчасне подання. Ті самі дії, вчинені платником податків, до якого протягом року було застосовано штраф за таке порушення, - тягнуть за собою накладення штрафу в розмірі 1020 гривень за кожне таке неподання або несвоєчасне подання. У відповідності до акту камеральної перевірки 13.02.2019 № 000245/10-36-53-05/34508881 до ТОВ «Атлас-Україна» вже було застосовано штрафну санкцію за неподання податкової декларації з податку на додану вартість за період листопад-грудень 2018 року.
Дані камеральної перевірки свідчать про неподання податкової звітності з податку на додану вартість ТОВ «Атлас-Україна» за березень-квітень 2019 року. Відповідно до вимог ст. 120 Податкового кодексу України до платника застосовується штрафна санкція.
Вказаний акт перевірки був направлений на податкову адресу відповідача, що підтверджується копіює конверта, наявного у матеріалах справи.
На підставі висновків вказаного акта перевірки від 03.06.2019 № 000940/10-36-53-05/34508881 Головним управлінням ДФС у Київській області було прийнято податкове повідомлення-рішення від 19.07.2019 № 0033395305, яким на підставі підпункту 54.3.3 пункту 54.3 і п. 120.1 статті 120 розд. 2 Податкового кодексу України застосовано штрафні (фінансові) санкції (штрафи) у сумі 2040 грн за платежем податок на додану вартість із вироблених в Україні товарів (робіт, послуг).
Вказане податкове повідомлення-рішення від 19.07.2019 № 0033395305 рекомендованим поштовим відправленням зі штриховим ідентифікатором № 0730102688048 було направлене на адресу відповідача та вручене останньому 04.09.2019.
Як вбачається, з матеріалів справи, Головним управлінням ДПС у Київській області було проведено камеральну перевірку даних, задекларованих у податковій звітності, своєчасності подання податкової звітності, сплати узгодженої суми податкового зобов`язання з податку на додану вартість, своєчасності реєстрації податкових накладних в ЄРПН Товариства з обмеженою відповідальністю «Атлас-Україна» (код ЄДРПОУ 34508881) за липень, серпень 2019 року за результатами якої оформлено акт перевірки від 18.10.2019 № 001524/10-36-53-04/34508881.
Відповідно до висновків акта перевірки від 18.10.2019 № 001524/10-36-53-04/34508881, за результатами перевірки встановлено порушення вимог підпункту 49.2 статті 49 , пункту 203.1 статті 203 Податкового кодексу України, а саме неподання податкової звітності з податку на додану вартість за липень, серпень 2019 року. Даний акт перевірки направлений на податкову адресу відповідача та згідно відомостей рекомендованого повідомлення зі штриховим ідентифікатором № 0730103277092 вручений останньому 28.11.2019.
На підставі висновків вказаного акта перевірки від 18.10.2019 № 001524/10-36-53-04/34508881 Головним управлінням ДПС у Київській області було прийнято податкове повідомлення-рішення, яким на підставі підпункту 54.3.3 пункту 54.3 і п. 120.1 статті 120 розд. 2 Податкового кодексу України застосовано штрафні (фінансові) санкції (штрафи) у сумі 2040 грн за платежем податок на додану вартість із вироблених в Україні товарів (робіт, послуг), яке рекомендованим поштовим відправленням зі штриховим ідентифікатором № 0730103599405 було направлене на податкову адресу відповідача та вручене останньому 27.12.2019.
Разом з тим, на підставі статті 129 Податкового кодексу України, у зв`язку з несвоєчасною сплатою узгоджених податкових зобов`язань з ПДВ, відповідачу було нараховано пеню в розмірі 11526,30 грн.
В зв`язку з існуванням у ТОВ «Атлас-Україна» податкового боргу, позивач звернувся до суду з вимогою про стягнення податкового боргу у примусовому порядку.
Надаючи правову оцінку відносинам, що виникли між сторонами, суд виходить з наступного.
При вирішенні спору щодо стягнення з відповідача податкового боргу суд виходить з того, що порядок визначення суми податкових зобов`язань та погашення податкового боргу платників податків регулюється Податковим кодексом України (надалі - ПК України).
Підпунктом 16.1.4 пункту 16.1 статті 16 ПК України передбачено, що платник податків зобов`язаний, зокрема, сплачувати податки та збори в строки та у розмірах, встановлених цим Кодексом та законами з питань митної справи.
Відповідно до підпункту 14.1.39 пункту 14.1 статті 14 ПК України грошове зобов`язання платника податків - сума коштів, яку платник податків повинен сплатити до відповідного бюджету як податкове зобов`язання та/або інше зобов`язання, контроль за сплатою якого покладено на контролюючі органи, та/або штрафну (фінансову) санкцію, що справляється з платника податків у зв`язку з порушенням ним вимог податкового законодавства та іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи, а також санкції за порушення законодавства у сфері зовнішньоекономічної діяльності та пеня.
Згідно із підпунктом 14.1.156 пункту 14.1 статті 14 ПК України податкове зобов`язання - сума коштів, яку платник податків, у тому числі податковий агент, повинен сплатити до відповідного бюджету як податок або збір на підставі, в порядку та строки, визначені податковим законодавством (у тому числі сума коштів, визначена платником податків у податковому векселі та не сплачена в установлений законом строк), та/або сума коштів, сформована за рахунок податкових пільг, що були використані платником податків не за цільовим призначенням чи з порушенням порядку їх надання, встановленим цим Кодексом та/або Митним кодексом України.
Підпунктом 14.1.175 пункту 14.1 статті 14 ПК України обумовлено, що податковий борг - сума узгодженого грошового зобов`язання, не сплаченого платником податків у встановлений цим Кодексом строк, та непогашеної пені, нарахованої у порядку, визначеному цим Кодексом.
Згідно з пунктом 38.1 статті 38 ПК України виконанням податкового обов`язку визнається сплата в повному обсязі платником відповідних сум податкових зобов`язань у встановлений податковим законодавством строк.
За змістом пункту 129.1 статті 129 ПК України нарахування пені розпочинається:
129.1.1. при нарахуванні суми грошового зобов`язання, визначеного контролюючим органом за результатами податкової перевірки, - починаючи з першого робочого дня, наступного за останнім днем граничного строку сплати платником податків податкового зобов`язання, визначеного цим Кодексом (у тому числі за період адміністративного та/або судового оскарження);
129.1.2. при нарахуванні суми податкового зобов`язання, визначеного контролюючим органом у випадках, не пов`язаних з проведенням податкових перевірок, - починаючи з першого робочого дня, наступного за останнім днем граничного строку сплати податкового зобов`язання (в тому числі за період адміністративного та/або судового оскарження);
129.1.3. при нарахуванні суми податкового зобов`язання, визначеного платником податків або податковим агентом, у тому числі у разі внесення змін до податкової звітності внаслідок самостійного виявлення платником податків помилок відповідно до статті 50 цього Кодексу, - після спливу 90 календарних днів (270 календарних днів у разі здійснення платником податків самостійного коригування відповідно до підпункту 39.5.4 пункту 39.5 статті 39 цього Кодексу), наступних за останнім днем граничного строку сплати податкового зобов`язання.
Згідно із приписами пункту 180.1 статті 180 ПК України для цілей оподаткування платником податку на додану вартість є:
1) будь-яка особа, що провадить або планує провадити господарську діяльність і реєструється за своїм добровільним рішенням як платник податку у порядку, визначеному статтею 183 цього розділу;
2) будь-яка особа, що зареєстрована або підлягає реєстрації як платник податку;
3) будь-яка особа, що ввозить товари на митну територію України в обсягах, які підлягають оподаткуванню, та на яку покладається відповідальність за сплату податків у разі переміщення товарів через митний кордон України відповідно до Митного кодексу України, а також:
особа, на яку покладається дотримання вимог митних режимів, які передбачають повне або часткове умовне звільнення від оподаткування, у разі порушення таких митних режимів, встановлених митним законодавством;
особа, яка використовує, у тому числі при ввезенні товарів на митну територію України, податкову пільгу не за цільовим призначенням та/або всупереч умовам чи цілям її надання згідно із цим Кодексом, а також будь-які інші особи, що використовують податкову пільгу, яку для них не призначено.
Норми цього пункту не застосовуються до операцій з ввезення на митну територію України фізичними особами (громадянами) чи суб`єктами підприємницької діяльності, які не є платниками податку, культурних цінностей, зазначених у пункті 197.7 статті 197 цього Кодексу;
4) особа, що веде облік результатів діяльності за договором про спільну діяльність без утворення юридичної особи;
5) особа - управитель майна, яка веде окремий податковий облік з податку на додану вартість щодо господарських операцій, пов`язаних з використанням майна, що отримане в управління за договорами управління майном.
Для цілей оподаткування господарські відносини між управителем майна з власної господарської діяльності та його діяльності з управління майном прирівнюються до відносин на основі окремих цивільно-правових договорів. Норми цього підпункту не поширюються на управителів майна, які здійснюють управління активами інститутів спільного інвестування, фондів банківського управління, фондів фінансування будівництва та фондів операцій з нерухомістю, створених відповідно до закону;
6) особа, що проводить операції з постачання конфіскованого майна, знахідок, скарбів, майна, визнаного безхазяйним, майна, за яким не звернувся власник до кінця строку зберігання, та майна, що за правом успадкування чи на інших законних підставах переходить у власність держави (у тому числі майна, визначеного у статті 243 Митного кодексу України), незалежно від того, чи досягає вона загальної суми операцій із постачання товарів/послуг, визначеної пунктом 181.1 статті 181 цього Кодексу, а також незалежно від того, який режим оподаткування використовує така особа згідно із законодавством;
7) особа, що уповноважена вносити податок з об`єктів оподаткування, що виникають внаслідок поставки послуг підприємствами залізничного транспорту з їх основної діяльності, що перебувають у підпорядкуванні платника податку в порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України;
8) особа - інвестор (оператор), який веде окремий податковий облік, пов`язаний з виконанням угоди про розподіл продукції.
За приписами статті 185 ПК України об`єктом оподаткування є операції платників податку з: а) постачання товарів, місце постачання яких розташоване на митній території України, відповідно до статті 186 цього Кодексу, у тому числі операції з безоплатної передачі та з передачі права власності на об`єкти застави позичальнику (кредитору), на товари, що передаються на умовах товарного кредиту, а також з передачі об`єкта фінансового лізингу в користування лізингоотримувачу/орендарю; б) постачання послуг, місце постачання яких розташоване на митній території України, відповідно до статті 186 цього Кодексу; в) ввезення товарів на митну територію України; г) вивезення товарів за межі митної території України; е) постачання послуг з міжнародних перевезень пасажирів і багажу та вантажів залізничним, автомобільним, морським і річковим та авіаційним транспортом.
З метою оподаткування цим податком до операцій з ввезення товарів на митну територію України та вивезення товарів за межі митної території України прирівнюється поміщення товарів у будь-який митний режим, визначений Митним кодексом України.
Пунктом 194.1 статті 194 ПК України передбачено, що операції, зазначені у статті 185 цього Кодексу, крім операцій, що не є об`єктом оподаткування, звільнених від оподаткування, та операцій, до яких застосовується нульова ставка та 7 відсотків, оподатковуються за ставкою, зазначеною в підпункті "а" пункту 193.1 статті 193 цього Кодексу, яка є основною.
Податок становить 20 відсотків, 7 відсотків бази оподаткування та додається до ціни товарів/послуг.
Відповідно до пункту 46.1 статті 46 ПК України податкова декларація, розрахунок, звіт (далі - податкова декларація) - документ, що подається платником податків (у тому числі відокремленим підрозділом у випадках, визначених цим Кодексом) контролюючим органам у строки, встановлені законом, на підставі якого здійснюється нарахування та/або сплата грошового зобов`язання, у тому числі податкового зобов`язання або відображаються обсяги операції (операцій), доходів (прибутків), щодо яких податковим та митним законодавством передбачено звільнення платника податку від обов`язку нарахування і сплати податку і збору, чи документ, що свідчить про суми доходу, нарахованого (виплаченого) на користь платників податків - фізичних осіб, суми утриманого та/або сплаченого податку.
Розрахунки (у тому числі розрахунок частини чистого прибутку (доходу), дивідендів на державну частку), які подаються до контролюючих органів відповідно до іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи, прирівнюються до податкової декларації.
Додатки до податкової декларації є її невід`ємною частиною.
Пунктами 49.1-49.2 статті 49 Податкового кодексу України передбачено, що податкова декларація подається за звітний період в установлені цим Кодексом строки контролюючому органу, в якому перебуває на обліку платник податків.
Платник податків зобов`язаний за кожний встановлений цим Кодексом звітний період, в якому виникають об`єкти оподаткування, або у разі наявності показників, які підлягають декларуванню, відповідно до вимог цього Кодексу подавати податкові декларації щодо кожного окремого податку, платником якого він є. Цей абзац застосовується до всіх платників податків, в тому числі платників, які перебувають на спрощеній системі оподаткування обліку та звітності.
Відповідно до пункту 201.1 статті 201 Податкового кодексу України на дату виникнення податкових зобов`язань платник податку зобов`язаний скласти податкову накладну в електронній формі з дотриманням умови щодо реєстрації у порядку, визначеному законодавством, електронного підпису уповноваженої платником особи та зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних у встановлений цим Кодексом термін.
Згідно із пунктом 201.10 статті 201 Податкового кодексу України, при здійсненні операцій з постачання товарів/послуг платник податку - продавець товарів/послуг зобов`язаний в установлені терміни скласти податкову накладну, зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних та надати покупцю за його вимогою.
Реєстрація податкових накладних та/або розрахунків коригування до податкових накладних у Єдиному реєстрі податкових накладних повинна здійснюватися з урахуванням граничних строків:
для податкових накладних / розрахунків коригування до податкових накладних, складених з 1 по 15 календарний день (включно) календарного місяця, - до останнього дня (включно) календарного місяця, в якому вони складені;
для податкових накладних / розрахунків коригування до податкових накладних, складених з 16 по останній календарний день (включно) календарного місяця, - до 15 календарного дня (включно) календарного місяця, наступного за місяцем, в якому вони складені.
У разі порушення таких строків застосовуються штрафні санкції згідно з цим Кодексом.
Приписами статті 120 1.1 статті 120 1 Податкового кодексу України обумовлено, що Порушення платниками податку на додану вартість граничного строку, передбаченого статтею 201 цього Кодексу, для реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування до такої податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних (крім податкової накладної, що не надається отримувачу (покупцю), складеної на постачання товарів/послуг для операцій: які звільнені від оподаткування або які оподатковуються за нульовою ставкою) тягне за собою накладення на платника податку на додану вартість, на якого відповідно до вимог статей 192 та 201 цього Кодексу покладено обов`язок щодо такої реєстрації, штрафу в розмірі:
10 відсотків суми податку на додану вартість, зазначеної в таких податкових накладних/розрахунках коригування, - у разі порушення строку реєстрації до 15 календарних днів;
20 відсотків суми податку на додану вартість, зазначеної в таких податкових накладних/розрахунках коригування, - у разі порушення строку реєстрації від 16 до 30 календарних днів;
30 відсотків суми податку на додану вартість, зазначеної в таких податкових накладних/розрахунках коригування, - у разі порушення строку реєстрації від 31 до 60 календарних днів;
40 відсотків суми податку на додану вартість, зазначеної в таких податкових накладних/розрахунках коригування, - у разі порушення строку реєстрації від 61 до 365 календарних днів;
50 відсотків суми податку на додану вартість, зазначеної в таких податкових накладних/розрахунках коригування, - у разі порушення строку реєстрації на 366 і більше календарних днів.
У разі зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних згідно з пунктом 201.16 статті 201 цього Кодексу штрафні санкції, передбачені цим пунктом, не застосовуються на період зупинення такої реєстрації до прийняття рішення щодо відновлення реєстрації таких податкових накладних/розрахунків коригування згідно з підпунктом 201.16.4 пункту 201.16 статті 201 цього Кодексу.
У разі реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування до податкової накладної до початку проведення перевірки, предметом якої є дотримання вимог цього Кодексу щодо своєчасності реєстрації таких документів в Єдиному реєстрі податкових накладних, штрафні санкції, передбачені пунктом 120-1.2 цієї статті, не застосовуються.
Приписами пункту 126.1 статті 126 Податкового кодексу України обумовлено, що У разі якщо платник податків не сплачує узгоджену суму грошового зобов`язання (крім випадків, передбачених пунктом 126.2 цієї статті) протягом строків, визначених цим Кодексом, такий платник податків притягується до відповідальності у вигляді штрафу у таких розмірах:
при затримці до 30 календарних днів включно, наступних за останнім днем строку сплати суми грошового зобов`язання, - у розмірі 10 відсотків погашеної суми податкового боргу;
при затримці більше 30 календарних днів, наступних за останнім днем строку сплати суми грошового зобов`язання, - у розмірі 20 відсотків погашеної суми податкового боргу.
Згідно з пунктом 54.1 статті 54 Податкового кодексу України крім випадків, передбачених податковим законодавством, платник податків самостійно обчислює суму податкового та/або грошового зобов`язання та/або пені, яку зазначає у податковій (митній) декларації або уточнюючому розрахунку, що подається контролюючому органу у строки, встановлені цим Кодексом. Така сума грошового зобов`язання та/або пені вважається узгодженою.
Відповідно до пункту 54.3 статті 54 Податкового кодексу України контролюючий орган зобов`язаний самостійно визначити суму грошових зобов`язань, зменшення (збільшення) суми бюджетного відшкодування та/або зменшення (збільшення) від`ємного значення об`єкта оподаткування податком на прибуток або від`ємного значення суми податку на додану вартість платника податків, передбачених цим Кодексом або іншим законодавством, або зменшення суми податку на доходи фізичних осіб, задекларовану до повернення з бюджету у зв`язку із використанням платником податку права на податкову знижку, якщо:
- платник податків не подає в установлені строки податкову (митну) декларацію, а при здійсненні заходів податкового контролю встановлено факти здійснення платником податків діяльності, що призвела до виникнення об`єктів оподаткування, наявності показників, які підлягають декларуванню, відповідно до вимог цього Кодексу та наявності діючих (у тому числі призупинених) ліцензій на право здійснення діяльності з підакцизною продукцією, яка підлягає ліцензуванню згідно із законодавством;
- дані перевірок результатів діяльності платника податків, крім електронної перевірки, свідчать про заниження або завищення суми його податкових зобов`язань та/або іншого зобов`язання, контроль за сплатою якого покладено на контролюючі органи, суми бюджетного відшкодування та/або від`ємного значення об`єкта оподаткування податком на прибуток або від`ємного значення суми податку на додану вартість платника податків, або завищення суми податку на доходи фізичних осіб, що підлягає поверненню з бюджету у зв`язку із використанням платником податку права на податкову знижку, заявлених у податкових (митних) деклараціях, уточнюючих розрахунках;
- згідно з податковим та іншим законодавством особою, відповідальною за нарахування сум податкових зобов`язань з окремого податку або збору та/або іншого зобов`язання, контроль за сплатою якого покладено на контролюючі органи, застосування штрафних (фінансових) санкцій та нарахування пені, у тому числі за порушення у сфері зовнішньоекономічної діяльності, є контролюючий орган;
- дані перевірок щодо утримання податків у джерела виплати, в тому числі податкового агента, свідчать про порушення правил нарахування, утримання та сплати до відповідних бюджетів податків і зборів, передбачених цим Кодексом, у тому числі податку на доходи фізичних осіб таким податковим агентом;
- результати митного контролю, отримані після закінчення процедури митного оформлення та випуску товарів, свідчать про заниження або завищення податкових зобов`язань, визначених платником податків у митних деклараціях.
Пунктом 56.11 статті 56 ПК України визначено, що самостійно визначене платником податків податкове зобов`язання оскарженню не підлягає.
Враховуючи вказане, самостійно визначені відповідачем грошові зобов`язання з податку на додану вартість є узгодженими.
За визначеннями, наданими у пп.14.1.39, 14.1.156, 14.1.175, 14.1.152 п.14.1 статті 14 ПК України:
- податкове зобов`язання - це сума коштів, яку платник податків, у тому числі податковий агент, повинен сплатити до відповідного бюджету як податок або збір на підставі, в порядку та строки, визначені податковим законодавством (у тому числі сума коштів, визначена платником податків у податковому векселі та не сплачена в установлений законом строк);
- грошове зобов`язанням - сума коштів, яку платник податків повинен сплатити до відповідного бюджету як податкове зобов`язання та/або штрафну (фінансову) санкцію, що справляється з платника податків у зв`язку з порушенням ним вимог податкового законодавства та іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи, а також санкції за порушення законодавства у сфері зовнішньоекономічної діяльності;
- податковий борг - сума узгодженого грошового зобов`язання, не сплаченого платником податків у встановлений цим Кодексом строк, та непогашеної пені, нарахованої у порядку, визначеному цим Кодексом;
- погашення податкового боргу - зменшення абсолютного значення суми такого боргу, підтверджене відповідним документом.
Згідно з п. 87.1 ст. 87 ПК України, джерелами самостійної сплати грошових зобов`язань або погашення податкового боргу платника податків є будь-які власні кошти, у тому числі ті, що отримані від продажу товарів (робіт, послуг), майна, випуску цінних паперів, зокрема корпоративних прав, отримані як позика (кредит), та з інших джерел, з урахуванням особливостей, визначених цією статтею, а також суми надміру сплачених платежів до відповідних бюджетів.
Відповідно до п. 87.9 ст.87 ПК України, у разі наявності у платника податків податкового боргу контролюючі органи зобов`язані зарахувати кошти, що сплачує такий платник податків, в рахунок погашення податкового боргу згідно з черговістю його виникнення незалежно від напряму сплати, визначеного платником податків. У такому ж порядку відбувається зарахування коштів, що надійдуть у рахунок погашення податкового боргу платника податків відповідно до статті 95 цього Кодексу або за рішенням суду у випадках, передбачених законом.
Спрямування коштів платником податків на погашення грошового зобов`язання перед погашенням податкового боргу забороняється, крім випадків спрямування цих коштів на виплату заробітної плати та єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування.
Матеріалами справи підтверджено, що податковий борг відповідача становить 140512,29 грн.
Доказів погашення цього податкового боргу суду не надано.
Відповідно до п. 59.1 ст. 59 ПК України, у разі коли у платника податків виник податковий борг, контролюючий орган надсилає (вручає) йому податкову вимогу в порядку, визначеному для надсилання (вручення) податкового повідомлення-рішення. Податкова вимога може надсилатися (вручатися) контролюючим органом за місцем обліку платника податків, в якому обліковується податковий борг платника податків.
Пунктом 59.3 статті 59 ПК України передбачено, що податкова вимога надсилається не раніше першого робочого дня після закінчення граничного строку сплати суми грошового зобов`язання.
Згідно з п.59.5 ст.59 ПК України, у разі якщо у платника податків, якому надіслано (вручено) податкову вимогу, сума податкового боргу збільшується (зменшується), погашенню підлягає вся сума податкового боргу такого платника податку, що існує на день погашення.
У разі якщо після направлення (вручення) податкової вимоги сума податкового боргу змінилася, але податковий борг не був погашений в повному обсязі, податкова вимога додатково не надсилається (не вручається).
31.10.2011 ДПС у Вишгородському районі у зв`язку з виникненням у відповідача податкового боргу винесено податкову вимогу форми «Ю» № 982 на суму податкову боргу 1275,80 грн, яка 31.10.2011 вручена відповідачу, що підтверджується розпискою генерального директора на вказаній вимозі. Вказана податкова вимога на даний час не відкликана, сума податкового боргу не погашена.
Відповідно до підпункту 20.1.34 пункту 20.1 статті 20 ПК України контролюючі органи мають право звертатися до суду щодо стягнення коштів платника податків, який має податковий борг, з рахунків у банках, що обслуговують такого платника податків, на суму податкового боргу або його частини.
Крім того, контролюючий орган здійснює за платника податків і на користь держави заходи щодо погашення податкового боргу такого платника податків шляхом стягнення коштів, які перебувають у його власності, а в разі їх недостатності - шляхом продажу майна такого платника податків, яке перебуває у податковій заставі (пункт 95.1 статті 95 ПК України).
Стягнення коштів та продаж майна платника податків провадяться не раніше ніж через 30 календарних днів з дня надіслання (вручення) такому платнику податкової вимоги (пункт 95.2 статті 95 ПК України).
Відповідно до абзацу 1 пункту 95.3 статті 95 ПК України стягнення коштів з рахунків платника податків у банках, обслуговуючих такого платника податків, та з рахунків платників податків у системі електронного адміністрування податку на додану вартість, відкритих в центральному органі виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері казначейського обслуговування бюджетних коштів, здійснюється за рішенням суду, яке направляється до виконання контролюючим органам, у розмірі суми податкового боргу або його частини.
Згідно з пунктом 95.4 статті 95 ПК України контролюючий орган на підставі рішення суду здійснює стягнення коштів у рахунок погашення податкового боргу за рахунок готівки, що належить такому платнику податків. Стягнення готівкових коштів здійснюється у порядку, визначеному Кабінетом Міністрів України.
Таким чином, суд, вирішуючи питання про погашення за рахунок платника податків податкового боргу, яке здійснюється шляхом стягнення коштів з рахунків у банку або за рахунок готівки, приймає рішення про стягнення з боржника коштів у рахунок погашення податкового боргу.
Відповідно до приписів статті 9 ПК України, податок на додану вартість належить до загальнодержавних податків. Приписами пункту 9.3 статті 9 ПК України визначено, що зарахування загальнодержавних податків та зборів до державного і місцевих бюджетів здійснюється відповідно до Бюджетного кодексу України.
Відповідно до частини першої статті 77 Кодексу адміністративного судочинства України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.
Під час розгляду справи відповідачем не було надано доказів сплати у добровільному порядку суми узгодженого грошового зобов`язання на загальну суму 140512,29 грн.
Зважаючи на доведеність у ході судового розгляду справи позовних вимог, позов про стягнення з відповідача податкового боргу у розмірі 140512,29 грн слід задовольнити та стягнути вказану суму в дохід державного бюджету.
Відповідно до частини 2 статті 139 КАС України, при задоволенні позову суб`єкта владних повноважень з відповідача стягуються виключно судові витрати суб`єкта владних повноважень, пов`язані із залученням свідків та проведенням експертиз.
Оскільки спір вирішено на користь суб`єкта владних повноважень, а також враховуючи відсутність витрат позивача - суб`єкта владних повноважень, пов`язаних із залученням свідків та проведенням судових експертиз, судові витрати (судовий збір) стягненню з відповідача не підлягають.
Керуючись статтями 9, 14, 73-78, 90, 143, 242-246, 250, 255, 295 Кодексу адміністративного судочинства України, суд
ВИРІШИВ:
1. Адміністративний позов задовольнити повністю.
2. Стягнути з рахунків у банках, що обслуговують Товариство з обмеженою відповідальністю «Атлас-Україна» (код ЄДРПОУ 34508881) 140512,29 грн (сто сорок тисяч п`ятсот дванадцять гривень двадцять дев`ять копійок) в рахунок погашення податкового боргу з податку на додану вартість.
Рішення набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.
Апеляційна скарга на рішення суду подається до Шостого апеляційного адміністративного суду протягом тридцяти днів з дня його проголошення.
У разі оголошення судом лише вступної та резолютивної частини рішення, або розгляду справи в порядку письмового провадження, апеляційна скарга подається протягом тридцяти днів з дня складення повного тексту рішення.
Суддя Панова Г. В.
Суд | Київський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 26.10.2023 |
Оприлюднено | 30.10.2023 |
Номер документу | 114459912 |
Судочинство | Адміністративне |
Категорія | Справи з приводу адміністрування податків, зборів, платежів, а також контролю за дотриманням вимог податкового законодавства, зокрема щодо погашення податкового боргу, з них стягнення податкового боргу |
Адміністративне
Київський окружний адміністративний суд
Панова Г. В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні