Постанова
від 25.10.2023 по справі 280/2432/23
ТРЕТІЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ТРЕТІЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

П О С Т А Н О В А

і м е н е м У к р а ї н и

25 жовтня 2023 року м. Дніпросправа № 280/2432/23

Третій апеляційний адміністративний суд у складі колегії суддів: головуючого - судді Малиш Н.І. (доповідач), суддів: Баранник Н.П., Щербака А.А.,

розглянувши в порядку письмового провадження в залі судового засідання Третього апеляційного адміністративного суду в м. Дніпрі апеляційну скаргу Головного управління ДПС у Запорізькій області на рішення Запорізького окружного адміністративного суду від 20 червня 2023 року (суддя 1-ї інстанції Стрельнікова Н.В.) в адміністративній справі №280/2432/23 за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю "ЮКУН" до Головного управління ДПС у Запорізькій області, Головного управління ДПС у Львівській області про визнання протиправними та скасування рішень, зобов`язання вчинити дії,-

ВСТАНОВИВ:

Товариство з обмеженою відповідальністю ЮКУН звернулось до суду з позовом до Головного управління ДПС у Запорізькій області, Головного управління ДПС у Львівській області в які просить суд:

- визнати протиправним та скасувати рішення Комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних Головного управління ДПС у Запорізькій області про відповідність платника податку на додану вартість критеріям ризиковості платника податку №434 від 12.01.2022;

- визнати протиправним та скасувати рішення Комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних Головного управління ДПС у Львівській області про відповідність платника податку на додану вартість критеріям ризиковості платника податку №18221 від 13.10.2022;

- визнати протиправним та скасувати рішення Комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних Головного управління ДПС у Львівській області про відповідність платника податку на додану вартість критеріям ризиковості платника податку №18509 від 25.10.2022;

- зобов`язати відповідачів виключити позивача з переліку платників, які відповідають критеріям ризиковості платника податку.

В обґрунтування заявленого позову позивач посилається на протиправність рішень податкового органу якими встановлено відповідність Товариства з обмеженою відповідальністю ЮКУН п.8 Критеріїв ризиковості платника податку, оскільки не наведено жодного доказу на підтвердження існування будь-якої податкової інформації, що свідчить про неможливість здійснення будь-яких операцій з постачання товарів (робіт, послуг), що визначає ризик порушення норм податкового законодавства.

Рішенням Запорізького окружного адміністративного суду від 20 червня 2023 року позов задоволено.

Не погодившись з рішенням суду першої інстанції, відповідач ГУ ДПС у Запорізькій області, подав апеляційну скаргу, в якій просить його скасувати та прийняти нове судове рішення, яким у задоволенні позову відмовити. Апеляційна скарга ґрунтується на тому, що судом першої інстанції не надано належної оцінки обставинам справи та нормам чинного законодавства, що призвело до прийняття невірного рішення.

Учасники справи не скористались правом подання відзиву на апеляційну скаргу.

Розгляд справи здійснено в порядку письмового провадження у відповідності до приписів ст. 311 КАС України.

Перевіривши законність та обґрунтованість рішення суду першої інстанції в межах доводів апеляційної скарги, обговоривши доводи апеляційної скарги, дослідивши матеріали справи, колегія суддів доходить висновку, що апеляційна скарга не підлягає задоволенню з наступних підстав.

Судом встановлено, що Товариство з обмеженою відповідальністю «ЮКУН» ідентифікаційний код юридичної особи 32585126, зареєстроване як юридична особа 24.07.2003 року, номер запису: 1 103 120 0000 022749, за юридичною/податковою адресою: 69095, Запорізька обл., місто Запоріжжя, вулиця Гоголя, будинок 100, квартира 43 (стаття 45 ПК України, статті1,17,18 Закону України №755-IV). Позивач зареєстрований платником податку на додану вартість з 25.07.2003 (ІПН 325851208266).

З 25.07.2003 позивач знаходиться на обліку як платник податків за основним місцем в Головному управлінні ДПС у Запорізькій області (Олександрівська ДПІ).

Позивач здійснює економічну діяльність за наступними видами: 46.90 Неспецiалiзована оптова торгiвля; 33.20 Установлення та монтаж машин i устатковання; 46.72 Оптова торгiвля металами та металевими рудами; 43.99 Iншi спецiалiзованi будiвельнi роботи, н.в.i.у.; 46.71 Оптова торгiвля твердим, рiдким, газоподiбним паливом i подiбними продуктами; 43.21 Електромонтажнi роботи; 68.10 Купiвля та продаж власного нерухомого майна; 46.75 Оптова торгiвля хiмiчними продуктами; 77.39 Надання в оренду iнших машин, устатковання та товарiв, н.в.i.у.; 46.14 Дiяльнiсть посередникiв у торгiвлi машинами, промисловим устаткованням, суднами та лiтаками; 68.20 Надання в оренду й експлуатацiю власного чи орендованого нерухомого майна; 41.20 Будiвництво житлових i нежитлових будiвель; 46.69 Оптова торгiвля iншими машинами й устаткованням; 43.22 Монтаж водопровiдних мереж, систем опалення та кондицiонування.

12.01.2022 Комісією Головного управління ДПС у Запорізькій області прийнято рішення №434 про відповідність/невідповідність платника податку на додану вартість критеріям ризиковості платника податку, з якого вбачається, що у якості підстави для відповідності Товариства з обмеженою відповідальністю «ЮКУН» Критеріям ризиковості платника податку, вказано п. 8 Критеріїв ризиковості платника податку.

У якості причини внесення позивача до категорії «ризикових» платників податків у рішенні №434 від 12.01.2022 у графі «Податкова інформація (заповнюється у разі відповідності пункту 8 критеріїв ризиковості платника податку)» зазначено, що "встановлено ризик порушення норм податкового законодавства, наявна податкова інформація, що свідчить про неможливість здійснення будь-яких операцій з постачання товарів (робіт, послуг)".

1.02.2022 позивач звернувся до Головного управління ДПС у Запорізькій області з листом вих. №21-02 від 21.02.2022 про надання інформації щодо виключення платника податку з переліку суб`єктів господарювання, які відповідають Критеріям ризиковості платника податку. Не отримавши відповідь на вказаний лист, позивач повторно звернувся до Головного управління ДПС у Запорізькій області з листом №17-06 від 17.06.2022 за змістом, аналогічним попередньому.

В своїх листах №14340/08-01-18-02-17 від 06.06.2022 та №16402/6/08-01-18-02-17 від 28.06.2022 ГУ ДПС у Запорізькій області запропонував позивачу надати інформацію та документи, що необхідні для розгляду питання щодо виключення платника податку з переліку платників податку, які відповідають критеріям ризиковості платника податку згідно до п. 6 Порядку. ГУ ДПС у Запорізькій області також зазначив в своєму листі, що підставою для віднесення позивача до переліку ризикових була податкова інформація, отримана від Вознесенівської прокуратури в рамках досудового розслідування кримінального провадження, щодо порушень податкового законодавства при проведенні будівельно-монтажних робіт.

Відповідно до додатку 1 до наказу Державної податкової служби України від 28.03.2022 №173 (у редакції наказу Державної податкової служби України від 19.09.2022 №645) виконання повноважень Головного управління ДПС у Запорізькій області закріплено за Головним управлінням ДПС у Львівській області з 20.09.2022 (дата набрання чинності наказу ДПС України).

05.10.2022 в електронній формі засобами електронного зв`язку позивач направив до Комісії Головного управління ДПС у Львівській області повідомлення від 05.10.2022 №1 про надання інформації та копій документів щодо невідповідності платника податку критеріям ризиковості платника податку та пояснення №0510 від 05.10.2022 з додаванням копій підтверджуючих документів відповідно до п.6 Постанови Кабінету Міністрів України №1165 від 11.12.2019.

За результатами розгляду пояснень та документів позивача Комісією з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних ГУ ДПС у Львівській області було прийняте повторне рішення про відповідність платника податків критеріям ризиковості платника податку №18221 від 13.10.2022. Згідно вказаного рішення ТОВ «ЮКУН» відповідає критеріям ризиковості платника податку на підставі пункту 8 Критеріїв ризиковості платника податку. У графі «Податкова інформація (заповнюється у разі відповідності пункту 8 критеріїв ризиковості платника податку)» зазначено: «Залишити по п. 8 у контролюючих органах наявна податкова інформація, яка стала відома у процесі провадження поточної діяльності під час виконання покладених на контролюючі органи завдань і функцій".

17.10.2022 в електронній формі засобами електронного зв`язку позивач вдруге направив до Комісії Головного управління ДПС у Львівській області повідомлення від 17.10.2022 №2 про надання інформації та копій документів щодо невідповідності платника податку критеріям ризиковості платника податку, з додаванням пояснень №0510 від 05.10.2022 та копій підтверджуючих документів, в тому числі витяг з ЄРДР по кримінальному провадженню №42021082010000177 щодо закриття 29.09.2022 вказаного кримінального провадження на підставі ч.1 ст. 284 Кримінального процесуального кодексу України.

За результатами розгляду повторних пояснень та документів позивача Комісією з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних відповідачем ГУ ДПС у Львівській області було прийняте чергове рішення про відповідність платника податків критеріям ризиковості платника податку №18509 від 25.10.2022, відповідно до якого ТОВ «ЮКУН» відповідає критеріям ризиковості платника податку на підставі пункту 8 Критеріїв ризиковості платника податку. У графі «Податкова інформація (заповнюється у разі відповідності пункту 8 критеріїв ризиковості платника податку)» зазначено: «Залишити по п. 8 у контролюючих органах наявна податкова інформація, яка стала відома у процесі провадження поточної діяльності під час виконання покладених на контролюючі органи завдань і функцій".

07.11.2022 позивач звернувся до відповідача- ГУ ДПС у Запорізькій області з листом №0711 від 07.11.2022 про надання інформації щодо виключення платника податку з переліку суб`єктів господарювання, які відповідають Критеріям ризиковості платника податку. Відповідь на вказаний лист на адресу позивача не надходила.

Відповідно до наказу Державної податкової служби України від 19.04.2023 №260 "Про внесення змін до наказу ДПС України від 28.03.2022 №173, з 24.04.2023 виконання повноважень, передбачених Положеннями про територіальні органи ДПС, які тимчасово виконувались Головним управлінням ДПС у Львівській області, повернуто до Головного управління ДПС у Запорізькій області.

Рішення про відповідність платника податку на додану вартість критеріям ризиковості платника податку №434 від 12.01.2022, №18221 від 13.10.2022 та№18509 від 25.10.2022 оскаржувались позивачем в адміністративному порядку до ДПС України.

З листа №8035/6/99-00-18-01-03-06 від 31.03.2023 вбачається, що Державна податкова служба України розглянула скаргу ТОВ "ЮКУН" від 15.03.2023 №15-03 (вх. ДПС 7473/6 від 20.03.2023) на рішення про відповідність платника податку на додану вартість критеріям ризиковості платника податку та запропонувала подати необхідні для розгляду скарги документи.

Вважаючи рішення комісії Головного управління ДПС у Запорізькій області та Головного управління ДПС у Львівській області про відповідність Товариства з обмеженою відповідальністю "ЮКУН" п.8 Критеріїв ризиковості платника податку протиправними, позивач звернувся до суду з даною позовною заявою.

Суд першої інстанції задовольняючи позов дійшов висновку про обґрунтованість позову щодо протиправності оскаржених рішень відповідачів, оскільки рішення не містять обґрунтувань підстав та причин віднесення позивача до ризикових платників податків відповідно до пункту 8 Критеріїв ризиковості платників податку.

Переглядаючи судове рішення, колегія суддів суду апеляційної інстанції доходить наступного висновку.

Як свідчать встановлені обставини справи, 12.01.2022 Комісією Головного управління ДПС у Запорізькій області прийнято рішення №434 про відповідність/невідповідність платника податку на додану вартість критеріям ризиковості платника податку, з якого вбачається, що у якості підстави для відповідності Товариства з обмеженою відповідальністю ЮКУН Критеріям ризиковості платника податку, вказано п. 8 Критеріїв ризиковості платника податку.

У якості причини внесення позивача до категорії ризикових платників податків у рішенні №434 від 12.01.2022 у графі Податкова інформація (заповнюється у разі відповідності пункту 8 критеріїв ризиковості платника податку) зазначено, що "встановлено ризик порушення норм податкового законодавства, наявна податкова інформація, що свідчить про неможливість здійснення будь-яких операцій з постачання товарів (робіт, послуг)".

За результатами розгляду пояснень та документів позивача Комісією з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних Відповідача 2 було прийняте повторне рішення про відповідність платника податків критеріям ризиковості платника податку №18221 від 13.10.2022. Згідно вказаного рішення ТОВ ЮКУН відповідає критеріям ризиковості платника податку на підставі пункту 8 Критеріїв ризиковості платника податку. У графі Податкова інформація (заповнюється у разі відповідності пункту 8 критеріїв ризиковості платника податку) зазначено: Залишити по п. 8 у контролюючих органах наявна податкова інформація, яка стала відома у процесі провадження поточної діяльності під час виконання покладених на контролюючі органи завдань і функцій".

Наведені обставини сторонами не оспорюються.

Відповідно до пунктів 201.1, 201.7, 201.10 статті 201 Податкового кодексу України, на дату виникнення податкових зобов`язань платник податку зобов`язаний скласти податкову накладну в електронній формі з дотриманням умови щодо реєстрації у порядку, визначеному законодавством, кваліфікованого електронного підпису уповноваженої платником особи та зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних у встановлений цим Кодексом термін.

При здійсненні операцій з постачання товарів/послуг платник податку - продавець товарів/послуг зобов`язаний в установлені терміни скласти податкову накладну, зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних та надати покупцю за його вимогою. Податкова накладна, складена та зареєстрована в Єдиному реєстрі податкових накладних платником податку, який здійснює операції з постачання товарів/послуг, є для покупця таких товарів/послуг підставою для нарахування сум податку, що відносяться до податкового кредиту.

Податкові накладні, які не надаються покупцю, а також податкові накладні, складені за операціями з постачання товарів/послуг, які звільнені від оподаткування, підлягають реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних. Підтвердженням продавцю про прийняття його податкової накладної та/або розрахунку коригування до Єдиного реєстру податкових накладних є квитанція в електронному вигляді у текстовому форматі, яка надсилається протягом операційного дня.

З метою отримання податкової накладної/розрахунку коригування, зареєстрованих в Єдиному реєстрі податкових накладних, покупець надсилає в електронному вигляді запит до Єдиного реєстру податкових накладних, за яким отримує в електронному вигляді повідомлення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних та податкову накладну/розрахунок коригування в електронному вигляді. Така податкова накладна/розрахунок коригування вважаються зареєстрованими в Єдиному реєстрі податкових накладних та отриманими покупцем.

З метою отримання продавцем зареєстрованого в Єдиному реєстрі податкових накладних розрахунку коригування, що підлягає реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних покупцем, такий продавець надсилає в електронному вигляді запит до Єдиного реєстру податкових накладних, за яким отримує в електронному вигляді повідомлення про реєстрацію розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних та розрахунок коригування в електронному вигляді. Такий розрахунок коригування вважається зареєстрованим в Єдиному реєстрі податкових накладних та отриманими продавцем.

Датою та часом надання податкової накладної та/або розрахунку коригування в електронному вигляді до центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову і митну політику, є дата та час, зафіксовані у квитанції. Якщо надіслані податкові накладні/розрахунки коригування сформовано з порушенням вимог, передбачених пунктом 201.1 цієї статті та/або пунктом 192.1 статті 192 цього Кодексу, а також у разі зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування відповідно до пункту 201.16 цієї статті, протягом операційного дня продавцю/покупцю надсилається квитанція в електронному вигляді у текстовому форматі про неприйняття їх в електронному вигляді або зупинення їх реєстрації із зазначенням причин.

Помилки в реквізитах, визначених пунктом 201.1 цієї статті (крім коду товару згідно з УКТ ЗЕД), які не заважають ідентифікувати здійснену операцію, її зміст (товар/послугу, що постачаються), період, сторони та суму податкових зобов`язань, не можуть бути причиною неприйняття податкових накладних у електронному вигляді. Квитанція про зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування надсилається одночасно продавцю та покупцю платнику податку. Якщо протягом операційного дня не надіслано квитанції про прийняття або неприйняття, або зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування, така податкова накладна вважається зареєстрованою в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Відсутність факту реєстрації платником податку - продавцем товарів/послуг податкових накладних в Єдиному реєстрі податкових накладних не дає права покупцю на включення сум податку на додану вартість до податкового кредиту та не звільняє продавця від обов`язку включення суми податку на додану вартість, вказаної в податковій накладній, до суми податкових зобов`язань за відповідний звітний період.

Виявлення розбіжностей даних податкової декларації та даних Єдиного реєстру податкових накладних є підставою для проведення контролюючими органами документальної позапланової виїзної перевірки продавця та у відповідних випадках покупця товарів/послуг. Податкова накладна, що містить помилки в реквізитах, визначених пунктом 201.1 цієї статті (крім коду товару згідно з УКТ ЗЕД), які не заважають ідентифікувати здійснену операцію, її зміст (товар/послугу, що постачаються), період, сторони та суму податкових зобов`язань, є підставою для віднесення покупцем сум податку до податкового кредиту.

Реєстрація податкових накладних/розрахунків про коригування може бути зупинена, зокрема через віднесення платника податків до категорії ризикових. Податковим кодексом України визначено правові наслідки відсутності факту реєстрації податкових накладних в Єдиному реєстрі податкових накладних. Така податкова накладна не дає права покупцю на включення сум податку на додану вартість до податкового кредиту та не звільняє продавця від обов`язку включення суми податку на додану вартість, вказаної у податковій накладній, до суми податкових зобов`язань за відповідний звітний період.

Відповідно до пункту 201.16 статті 201 Податкового кодексу України реєстрація податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних може бути зупинена в порядку та на підставах, визначених Кабінетом Міністрів України.

Постановою Кабінету Міністрів України від 11.12.2019р. №1165 на виконання вимог пункту 201.16 статті 201 ПК України затверджено Порядок з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (Порядок №1165), який визначає механізм зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, організаційні та процедурні засади діяльності комісій з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі, права та обов`язки їх членів.

Відповідно до пункту 5 Порядку №1165 (в редакції, чинної у спірний період) платник податку, яким складено та/або подано для реєстрації в Реєстрі податкову накладну / розрахунок коригування, що не відповідають жодній з ознак безумовної реєстрації, перевіряється щодо відповідності критеріям ризиковості платника податку (додаток 1), показникам, за якими визначається позитивна податкова історія платника податку (додаток 2). Податкова накладна / розрахунок коригування, що не відповідають жодній з ознак безумовної реєстрації, перевіряються щодо відповідності відображених у них операцій критеріям ризиковості здійснення операцій (додаток 3).

Додатком 1 до Порядку №1165 встановлено наступні Критерії ризиковості платника податку на додану вартість, зокрема, п. 8 У контролюючих органах наявна податкова інформація, яка стала відома у процесі провадження поточної діяльності під час виконання покладених на контролюючі органи завдань і функцій, що визначає ризиковість здійснення господарської операції, зазначеної в поданих для реєстрації податковій накладній / розрахунку коригування.

Пунктом 6 Порядку №1165 передбачено, що у разі коли за результатами автоматизованого моніторингу платник податку, яким складено податкову накладну / розрахунок коригування, відповідає хоча б одному критерію ризиковості платника податку, реєстрація таких податкової накладної / розрахунку коригування зупиняється.

Питання відповідності/невідповідності платника податку критеріям ризиковості платника податку розглядається комісією регіонального рівня.

У разі встановлення відповідності платника податку хоча б одному з критеріїв ризиковості платника податку комісією регіонального рівня приймається рішення про відповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку.

Включення платника податку до переліку платників, які відповідають критеріям ризиковості платника податку, здійснюється в день проведення засідання комісії регіонального рівня та прийняття відповідного рішення.

Платник податку отримує рішення про відповідність критеріям ризиковості платника податку через електронний кабінет у день прийняття такого рішення (додаток 4).

У рішенні зазначається підстава, відповідно до якої встановлено відповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку.

Комісією регіонального рівня розглядається питання виключення платника податку з переліку платників, які відповідають критеріям ризиковості платника податку, у разі виявлення обставин та/або отримання інформації, що свідчать про невідповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку та/або отримання інформації та копій відповідних документів від платника податку, що свідчать про невідповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку. У разі виявлення обставин та/або отримання інформації, визначених абзацом сьомим цього пункту, та прийняття комісією регіонального рівня рішення про невідповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку платник податку отримує таке рішення в електронному кабінеті в день його прийняття (додаток 4).

Інформація та копії документів подаються платником податку до ДПС в електронній формі засобами електронного зв`язку з урахуванням вимог Законів України "Про електронні документи та електронний документообіг", "Про електронні довірчі послуги" та Порядку обміну електронними документами з контролюючими органами, затвердженого Мінфіном.

Документами, необхідними для розгляду питання виключення платника податку з переліку платників, які відповідають критеріям ризиковості платника податку, можуть бути:

договори, зокрема зовнішньоекономічні контракти, з додатками до них;

договори, довіреності, акти керівного органу платника податку, якими оформлено повноваження осіб, які одержують продукцію в інтересах платника податку для здійснення операції;

первинні документи щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки-фактури / інвойси, акти приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявних типових форм та галузевої специфіки, накладні;

розрахункові документи та/або банківські виписки з особових рахунків;

документи щодо підтвердження відповідності продукції (декларації про відповідність, паспорти якості, сертифікати відповідності), наявність яких передбачено договором та/або законодавством;

інші документи, що підтверджують невідповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку.

Інформацію та копії документів, подані платником податку, комісія регіонального рівня розглядає протягом семи робочих днів, що настають за датою їх надходження, та приймає відповідне рішення.

За результатами розгляду інформації та копій документів комісією регіонального рівня приймається рішення про відповідність/невідповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку, яке платник податку отримує в електронному кабінеті у день його прийняття (додаток 4).

Виключення платника податку з переліку платників, які відповідають критеріям ризиковості платника податку, здійснюється в день проведення засідання комісії регіонального рівня та прийняття відповідного рішення.

Якщо комісією регіонального рівня протягом семи робочих днів, що настають за датою надходження зазначеної інформації та документів, не прийнято відповідного рішення, платник податку виключається з переліку платників податку, які відповідають критеріям ризиковості платника податку.

У разі надходження до контролюючого органу відповідного рішення суду, яке набрало законної сили, комісія регіонального рівня виключає платника податку з переліку платників податку, які відповідають критеріям ризиковості платника податку.

Комісія регіонального рівня постійно проводить моніторинг щодо відповідності/невідповідності платників податку критеріям ризиковості платника податку.

Наведені норми свідчать про те, що Порядком №1165 встановлена певна послідовність прийняття рішення про відповідність платника ПДВ Критеріям ризиковості платника податку на додану вартість. Вирішенню Комісією регіонального рівня питання відповідності платника податку Критеріям ризиковості платника ПДВ має передувати складання та направлення таким платником податкової накладної/розрахунку коригування, потім моніторинг платника податку, податкової накладної/ розрахунку коригування. Встановленню наявності у контролюючих органах податкової інформації, що визначає ризиковість здійснення господарської операції, яка стала відома контролюючому органу у процесі провадження поточної діяльності під час виконання покладених на контролюючі органи завдань і функцій, має передувати моніторинг податкової накладної/розрахунку коригування, поданої для реєстрації.

Проте, відповідачем не надано доказів на підтвердження тих обставин, що рішенню Комісії передували дії позивача щодо реєстрації у реєстрі податкової накладної чи розрахунку про коригування.

Як вбачається з матеріалів справи, спірні Рішення прийнято у зв`язку з наявною податковою інформацією, яка стала відома у процесі провадження поточної діяльності під час виконання покладених на контролюючі органи завдань і функцій, а не за наслідками подання останнім податкової накладної/ розрахунку коригування для реєстрації.

Колегія суддів погоджується з висновком суду першої інстанції про те, що рішення Комісії не містять мотивів та обґрунтувань віднесення позивача до переліку платників, які відповідають критеріям ризиковості.

Доказів того, що на дату вчинення ризикових за твердженням податкового органу господарських операцій сам позивач, або його контрагенти (ТОВ "Меркурій-2017", ТОВ "ТОРГОВИЙ ДІМ "МЕТАЛСПЛАВТЕХНОЛОГІЇ", ТОВ "МЕТАЛСПЛАВТЕХНОЛОГІЇ") були віднесені до переліку ризикових платників податку на додану вартість відповідачами до суду не надано.

Крім того, є вірними висновки суду першої інстанції, що відповідачем в порушення норм законодавства, в оскаржуваних рішеннях відповідачами у рядку «Податкова інформація» не зазначено суть та характер наявної податкової інформації, що стала підставою для прийняття таких рішень, не ідентифіковано конкретні ризикові операції та/або податкові накладні платника, в яких були зафіксовані такі операції.

Натомість, контролюючим органом лише процитовано зміст п. 8 Критеріїв ризиковості платника податків.

Враховуючи вищевикладене, суд першої інстанції дійшов обґрунтованого висновку, що спірні рішення не містять обґрунтувань підстав та причин віднесення позивача до ризикових платників податків відповідно до пункту 8 Критеріїв ризиковості платників податку.

Згідно ч. 1 ст. 316 КАС України, суд апеляційної інстанції залишає апеляційну скаргу без задоволення, а рішення або ухвалу суду - без змін, якщо визнає, що суд першої інстанції правильно встановив обставини справи та ухвалив судове рішення з додержанням норм матеріального і процесуального права.

Враховуючи зазначене, суд першої інстанції вірно встановив обставини справи та ухвалив рішення з правильним застосуванням норм матеріального і процесуального права, доводи апеляційної скарги висновків суду першої інстанції не спростовують, підстави для скасування судового рішення відсутні.

Керуючись ст. ст. 308, 315, 316, 321, 322, 325, 328 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

ПОСТАНОВИВ:

Апеляційну скаргу Головного управління ДПС у Запорізькій області залишити без задоволення.

Рішення Запорізького окружного адміністративного суду від 20 червня 2023 року в адміністративній справі №280/2432/23 залишити без змін.

Постанова набирає законної сили з дати її прийняття та може бути оскаржена в касаційному порядку у випадках та строки визначені ст.ст 328, 329 КАС України.

Головуючий - суддяН.І. Малиш

суддяН.П. Баранник

суддяА.А. Щербак

СудТретій апеляційний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення25.10.2023
Оприлюднено30.10.2023
Номер документу114464979
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи з приводу адміністрування податків, зборів, платежів, а також контролю за дотриманням вимог податкового законодавства, зокрема щодо реалізації податкового контролю

Судовий реєстр по справі —280/2432/23

Ухвала від 11.12.2023

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Юрченко В.П.

Ухвала від 28.11.2023

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Юрченко В.П.

Ухвала від 28.11.2023

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Юрченко В.П.

Ухвала від 30.10.2023

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Малиш Н.І.

Постанова від 25.10.2023

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Малиш Н.І.

Ухвала від 08.08.2023

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Малиш Н.І.

Ухвала від 27.07.2023

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Малиш Н.І.

Ухвала від 21.07.2023

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Малиш Н.І.

Ухвала від 21.07.2023

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Малиш Н.І.

Ухвала від 21.07.2023

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Малиш Н.І.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні