Постанова
від 26.10.2023 по справі 160/2559/23
ТРЕТІЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ТРЕТІЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

П О С Т А Н О В А

і м е н е м У к р а ї н и

26 жовтня 2023 року м. Дніпросправа № 160/2559/23

Третій апеляційний адміністративний суд у складі колегії суддів:

головуючого - судді Лукманової О.М. (доповідач),

суддів: Божко Л.А., Дурасової Ю.В.,

за участю секретаря судового засідання: Соловей Л.О.,

розглянувши у відкритому судовому засіданні в м. Дніпро апеляційну скаргу Східного міжрегіонального управління ДПС по роботі з великими платниками податків на рішення Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 16.05.2023 року (суддя Боженко Н.В., м. Дніпро, повний текст рішення складено 26.05.2023 року) в справі №160/2559/23 за позовом Приватного акціонерного товариства «Сентравіс Продакшн Юкрейн» до Східного міжрегіонального управління ДПС по роботі з великими платниками податків про визнання протиправним та скасування податкового повідомлення-рішення, -

в с т а н о в и в:

13.02.2023 року ПрАТ «Сентравіс Продакшн Юкрейн» (далі по тексту позивач) звернулось до суду з позовом до Східного міжрегіонального управління ДПС по роботі з великими платниками податків (далі по тексту відповідач), в якому просило визнати протиправним (недійсним) та скасувати податкове повідомлення-рішення від 15 серпня 2022 року №171/32-00-07-01-03-32.

Рішенням Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 16.05.2023 року позовні вимоги задоволено.

Східне міжрегіональне управління ДПС по роботі з великими платниками податків не погодившись з рішенням суду, подало апеляційну скаргу, в якій просило рішення суду скасувати, прийняти нове рішення про відмову у задоволенні позовних вимог відмовити. Свої вимоги обґрунтовувало тим, що судом не надано належної оцінки нормам чинного законодавства, висновки суду не відповідають обставинам справи, що призвело до прийняття невірного рішення. Апелянт зазначав, що суд при прийнятті рішення не врахував, що суб`єкти господарювання ТОВ «ВО Цем», ФОП ОСОБА_1 , ТОВ «АДФ Дніпро», ПП «Молоток», ТОВ «Кривбаспідшипник», ТОВ «Радос СВ», ТОВ «ІТС», ТОВ «Джауфа С.А.», ТОВ «Промспецтех», які є контрагентами позивача, у своїй діяльності не створюють реальних дій по переданню товарів, не могли здійснити передачу товарів через відсутність матеріалів та найманих працівників. Апелянт вказував, що господарські операції позивача з ТОВ «ВО Цем», ФОП ОСОБА_1 , ТОВ «АДФ Дніпро», ПП «Молоток», ТОВ «Кривбаспідшипник», ТОВ «Радос СВ», ТОВ «ІТС», ТОВ «Джауфа С.А.», ТОВ «Промспецтех» не є фактичними, оскільки не відповідають основній діяльності підприємств. Апелянт вважав, що первинні документи, які повинні підтверджувати факт здійснення господарських операцій, складені з порушеннями, інші первинні документи взагалі відсутні. Позиція відповідача полягає в тому, що позивачем протягом перевіряємого періоду включено до складу податкового кредиту суми податку на додану вартість не підтверджені відповідними первинними документами. Податкове законодавство не ставить у залежність право платника податків на податковий кредит та можливість формування витрат від виконання податкового обов`язку іншими платниками податків, проте у разі встановлення обставин, які спростовують реальність здійснення господарської операції, отримана податкова вигода, у даному випадку позивачем, у вигляді права на податковий кредит є безпідставною. Східне міжрегіональне управління ДПС по роботі з великими платниками податків вказувало, що встановило, що контрагенти позивача формують для інших платників податків схемний податковий кредит у схемі ухилення від оподаткування за рахунок оформлення нереальних операцій. Встановлено відсутність у ТОВ «ВО Цем», ФОП ОСОБА_1 , ТОВ «АДФ Дніпро», ПП «Молоток», ТОВ «Кривбаспідшипник», ТОВ «Радос СВ», ТОВ «ІТС», ТОВ «Джауфа С.А.», ТОВ «Промспецтех» рухомого та не рухомого майна, зареєстрованих договорів на оренду земельних ділянок чи нерухомості.

Перевіривши законність і обґрунтованість рішення суду першої інстанції, колегія суддів вважає, що апеляційна скарга в межах її доводів підлягає задоволенню з наступних підстав.

Задовольняючи позовні вимоги, суд першої інстанції виходив з того, що податковий кредит позивачем сформований на підставі виданих контрагентами податкових накладних, контрагенти позивача є платниками податків та спроможні здійснювати господарські операції, що підтверджується виконанням договорів. Суд першої інстанції дійшов висновку, що взаємовідносини між позивачем та його контрагентами - є фактичними, мають ознаки реальних господарських відносин та мають на меті отримання прибутку шляхом здійснення господарсько-договірних операцій. Суд вказав на відсутність доказів, які б ставили під сумнів реальність виконання операцій, невідповідність цих операцій дійсному економічному змісту, або засвідчили б наявність інших обставин, що підтвердили недобросовісність позивача як платника податків та позбавляли його права на податковий кредит. Витрати для цілей визначення об`єкта оподаткування податком на прибуток та розміру податку на додану вартість мають бути фактично здійснені та підтверджені належним чином оформленими первинними документами, що відображають реальність здійснення господарської операції, сума податку для включення до податкового кредиту повинна бути підтверджена податковою накладною, виписаною постачальником на операцію з постачання товару (послуг) і зареєстрованою в Єдиному реєстрі податкових накладних. Суд першої інстанції вказував, що по усім господарським операціям позивача зареєстровано податкові накладні, доказів зворотного відповідачем не надано, в матеріалах справи такі докази відсутні, жодних змістовних пояснень з цього приводу відповідачем не надано. Також здійснено оплата за угодами. Суд першої інстанції вказував, що порушення, допущені одним платником податків, за загальним правилом не впливають на права та обов`язки іншого платника податків; чинне законодавство не покладає на підприємство обов`язок збирання інформації про стан господарської діяльності та порушення підприємств-контрагентів; так само невиконання контрагентами своїх податкових обов`язків не може бути безумовним свідченням відсутності ділової мети та/або обізнаності платника податків із протиправним характером діяльності його контрагентів та відповідно недостовірності задекларованих даних податкового обліку платника податків. Зауваження контролюючого органу до ланцюгів постачання, які обриваються в операціях між контрагентами контрагентів позивача не можуть створювати негативні правові наслідки для позивача. Натомість реальність господарської операції за участю позивача та конкретного контрагента має оцінюватися безпосередньо, тобто виходячи з документів, наданих на підтвердження цієї конкретної операції, а не на підставі того, що на якомусь етапі щодо товару, який в підсумку був проданий позивачу, не вдається встановити джерело його походження, оскільки ця обставина сама по собі не свідчить про нереальність кінцевої господарської операції. Суд першої інстанції вказував, що саме відповідач як суб`єкт владних повноважень повинен був довести, що господарські операції позивача є нереальними, натомість відповідач не висловив жодних зауважень до змісту таких господарських операцій як таких, в т.ч. не вказував не підроблений характер документів, відсутність реєстрації податкових накладних, відсутність первинних документів і т.д., обмежившись лише зауваженнями до ланцюгів постачання товарів, на які позивач впливу не має.

Згідно матеріалів справи, фахівцями Східного міжрегіонального управління ДПС по роботі з великими платниками податків у період з 20.06.2022 року по 22.07.2022 року проведено документальну позапланову невиїзну перевірку ПрАТ «Сентравіс Продакшн Юкрейн» з питання законності декларування від`ємного значення податку на додану вартість, яке становить більше 100 тис. грн. по декларації з податку на додану вартість за січень 2022 року з урахуванням періодів декларування від`ємного значення та поданих уточнюючих розрахунків, результати якої оформлені актом від 22.07.2022 року №181/32-00-07-01-02-01-30926946, висновками якого встановлено, що ПП «Сентравіс Продакшн Юкрейн» допущено порушення: пп. «а» п. 198.1, абз. 1 3 п. 198.2, абз. 1 -2 п. 198.3 ст. 198 з урахуванням п. 44.1 ст. 44 ПК України, внаслідок чого неправомірно визначено податковий кредит, що призвело до завищення суми податкового кредиту у січні 2022 року на 1151000 грн. Підставою для визначення таких висновків, на думку податкового органу, є нереальність здійснення господарських відносин, зокрема з ТОВ «ВО Цем», ФОП ОСОБА_1 , ТОВ «АДФ Дніпро», ПП «Молоток», ТОВ «Кривбаспідшипник», ТОВ «Радос СВ», ТОВ «ІТС», ТОВ «Джауфа С.А.», ТОВ «Промспецтех», встановлено відсутність придбання товарів.

Східне міжрегіонального управління ДПС по роботі з великими платниками податків у межах своїх доводів вказує, що ПрАТ «Сентравіс Продакшн Юкрейн» не могло здійснювати придбання товарів у ТОВ «ВО Цем», ФОП ОСОБА_1 , ТОВ «АДФ Дніпро», ПП «Молоток», ТОВ «Кривбаспідшипник», ТОВ «Радос СВ», ТОВ «ІТС», ТОВ «Джауфа С.А.», ТОВ «Промспецтех», використовувати придбані товари у власній господарській діяльності, у зв`язку з тим, що у контрагентів не підтверджено придбання товару, який було реалізовано ПрАТ «Сентравіс Продакшн Юкрейн», відсутні виробничі можливості для здійснення власної господарської діяльності та відсутні необхідні працівники.

На підставі акту перевірки від 22.07.2022 року №181/32-00-07-01-02-01-30926946 15.08.2022 року Східним міжрегіональним управлінням ДПС по роботі з великими платниками податків прийнято податкове повідомлення-рішення №171/32-00-07-01-03-32, яким ПрАТ «Сентравіс Продакшн Юкрейн» зменшено розмір від`ємного значення суми податку на додану вартість за січень 2022 року на суму 1151000,00 грн.

Встановлено, що 14.02.2020 року між ТОВ «АДФ Дніпро» (постачальник) та ПрАТ «Сентравіс Продакшн Юкрейн» (покупець) було укладено договір № 4600012641, за умовами якого постачальник зобов`язувався передати у власність покупця світлотехнічну продукцію, у кількості та номенклатурі, які вказані у специфікаціях, покупець приймає та оплачує товар. Згідно специфікацій № 14 від 11.08.2020 року, № 21 від 26.11.2020 року, № 23 від 18.12.2020 року, № 24 від 16.02.2021 року, сторони договору узгодили асортимент та кількість світлотехнічної продукції.

ТОВ «АДФ Дніпро» виписано видаткові накладні № 79 від 10.02.2021 року, № 82 від 10.02.2021 року, № 100 від 16.02.2021 року, № 124 від 22.02.2021 року, № 137 від 26.02.2021 року, № 136 від 26.02.2021 року, № 138 від 26.02.2021 року, № 81 від 10.02.2021 року, № 176 від 15.03.2021 року, № 202 від 23.03.2021 року, № 214 від 26.03.2021 року, № 159 від 11.03.2021 року, № 177 від 15.03.2021 року щодо надання ПрАТ «Сентравіс Продакшн Юкрейн» товарів, виписало рахунки на оплату № 70 від 03.02.2021 року, № 82 від 09.02.2021 року, № 104 від 16.02.2021 року, № 123 від 22.02.2021 року, № 137 від 26.02.2021 року, № 136 від 26.02.2021 року, № 138 від 26.02.2021 року, № 69 від 03.02.2021 року, № 175 від 15.03.2021 року, № 199 від 23.03.2021 року, № 217 від 26.03.2021 року, № 161 від 11.03.2021 року, № 176 від 15.03.2021 року.

За результатами виконання договору, ТОВ «АДФ Дніпро» було виписано податкові накладні № 84 від 10.02.2021 року, № 86 від 10.02.2021 року, № 87 від 10.02.2021 року, № 34 від 16.02.2021 року, № 31 від 22.02.2021 року, № 40 від 26.02.2021 року, № 41 від 26.02.2021 року, № 42 від 26.02.2021 року, № 77 від 11.03.2021 року, № 89 від 15.03.2021 року, № 92 від 15.03.2021 року, № 112 від 23.03.2021 року, № 144 від 26.03.2021 року, які було зареєстровано в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Транспортування товару підтверджується товарно-транспортними накладними, де вантажовідправником, замовником перевезення є ТОВ «АДФ Дніпро», вантажоодержувачем є ПрАТ «Сентравіс Продакшн Юкрейн», перевезення відбувалось з пункту навантаження: м. Нікополь, вул. Гагаріна, 56/36, до пункту розвантаження: Дніпропетровська область, м. Нікополь, пр. Трубників, буд.56.

Оплата за отримані товари підтверджується платіжними дорученнями № 0000110852 від 15.04.2021 року на суму 379,20 грн., № 0000111304 від 23.04.2021 року на суму 5976,30 грн., №0000111307 від 23.04.2021 року на суму 1297,30 грн., № 0000111303 від 23.04.2021 року на суму 594,00 грн., № 0000111305 від 23.04.2021 року на суму 238,08 грн., № 0000111601 від 29.04.2021 року на суму 49984,38 грн., № 0000112057 від 07.05.2021 року на суму 8038,80 грн., № 0000112058 від 07.05.2021 року на суму 7800,00 грн., № 0000112389 від 14.05.2021 року на суму 30792,48 грн., № 0000112954 від 27.05.2021 року на суму 38748,00 грн., № 0000112953 від 27.05.2021 року на суму 964,80 грн., № 0000112955 від 27.05.2021 року на суму 595,20 грн., № 0000113261 від 03.06.2021 року на суму 15000,00 грн., № 0000113893 від 11.06.2021 року на суму 51114,00 грн., № 0000114573 від 25.06.2021 року на суму 21600,00 грн., № 0000114574 від 25.06.2021 року на суму 2892,60 грн.

Встановлено, що придбаний у ТОВ «АДФ Дніпро» товар поставлено ПрАТ «Сентравіс Продакшн Юкрейн» на складський облік, що підтверджується прибутковими ордерами.

Встановлено, що 02.10.2020 року між ТОВ «Джауфа С.А.» (постачальник) та ПрАТ «Сентравіс Продакшн Юкрейн» (покупець) було укладено договір № 4600013059, за умовами якого постачальник зобов`язувався передати у власність покупця запчастини згідно креслень та інші матеріали, у кількості та номенклатурі, які вказані у специфікаціях, покупець приймає та оплачує товар. Згідно специфікацій № 44 від 19.10.2021 року, № 45 від 27.10.2021 року, № 49 від 22.11.2021 року, № 50 від 29.11.2021 року, № 53 від 09.12.2021 року, сторони договору узгодили асортимент та кількість належних до поставки запчастин.

ТОВ «Джауфа С.А.» виписано видаткові накладні № 113 від 10.12.2021 року, № 115 від 10.12.2021 року, № 119 від 17.12.2021 року, № 121 від 24.12.2021 року, № 125 від 30.12.2021 року, № 126 від 30.12.2021 року, № 116 від 10.12.2021 року, щодо надання ПрАТ «Сентравіс Продакшн Юкрейн» товарів, виписало рахунки на оплату № 118 від 10.12.2021 року, № 120 від 10.12.2021 року, № 125 від 17.12.2021 року, № 129 від 24.12.2021 року, № 133 від 30.12.2021 року, № 134 від 30.12.2021 року, № 121 від 10.12.2021 року.

За результатами виконання договору, ТОВ «Джауфа С.А.» було виписано податкові накладні № 116 від 10.12.2021 року, № 118 від 10.12.2021 року, № 119 від 10.12.2021 року, № 122 від 17.12.2021 року, № 125 від 24.12.2021 року, № 129 від 30.12.2021 року, № 130 від 30.12.2021 року, які мають всі необхідні реквізити та які було зареєстровано в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Транспортування товару підтверджується товарно-транспортними накладними, де вантажовідправником, замовником перевезення є ТОВ «Джауфа С.А.», вантажоодержувачем є ПрАТ «Сентравіс Продакшн Юкрейн», перевезення відбувалось з пункту навантаження: м. Запоріжжя, Олександрійський район, вул. Фортечна, буд. 4, кв. 38, до пункту розвантаження: Дніпропетровська область, м. Нікополь, пр. Трубників, буд. 56.

Оплата за отримані товари підтверджується платіжними дорученнями № 0000135605 від 13.10.2022 року на суму 12120,00 грн., № 0000126717 від 04.02.2022 року на суму 1080,00 грн., № 0000130375 від 19.05.2022 року на суму 49920,00 грн., № 0000130379 від 19.05.2022 року на суму 3072,00 грн., № 0000130376 від 19.05.2022 року на суму 3024,00 грн., № 0000131203 від 08.06.2022 року на суму 63600,00 грн., № 0000131202 від 08.06.2022 року на суму 26616,00 грн., № 0000132325 від 06.07.2022 року на суму 87120,00 грн., № 0000132326 від 06.07.2022 року на суму 16800,00 грн., № 0000132321 від 06.07.2022 року на суму 3000,00 грн.

Встановлено, що придбаний у ТОВ «Джауфа С.А.» товар поставлено ПрАТ «Сентравіс Продакшн Юкрейн» на складський облік, що підтверджується прибутковими ордерами.

04.01.2021 року між ПП «Молоток» (постачальник) та ПрАТ «Сентравіс Продакшн Юкрейн» (покупець) було укладено договір № 4600013176, за умовами якого постачальник зобов`язувався передати у власність покупця слюсарний та ріжучий інструмент (товар), у кількості та номенклатурі, які вказані у специфікаціях, покупець приймає та оплачує товар. Згідно специфікацій № 99 від 27.10.2021 року, № 106 від 12.11.2021 року, № 107 від 16.11.2021 року№ 117 від 15.12.2021 року, № 124 від 30.12.2021 року сторони договору узгодили асортимент та кількість належних до поставки інструментів (товару).

Постачальник виписав видаткові накладні № М-1208-077 від 08.12.2021 року, № М-1221-087, № М-0124-058 від 24.01.2021 року, № М-0124-061 від 24.01.2022 року, № М-0124-059 від 24.01.2022 року щодо надання ПрАТ «Сентравіс Продакшн Юкрейн» товарів, та рахунки-фактури № М-1119-036 від 19.11.2021 року, № М-0917-073 від 17.09.2021 року, № М-1214-080 від 14.12.2021 року, № М-1110-080 від 10.11.2021 року, № М-1228-055 від 28.12.2021 року.

За результатами виконання договору, ПП «Молоток» було виписано податкові накладні № 612 від 08.12.2021 року, № 1535 від 21.12.2021 року, № 1092 від 24.01.2022 року, № 1094 від 24.01.2022 року, № 1096 від 24.01.2022 року які мають всі необхідні реквізити та які було зареєстровано в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Транспортування товару підтверджується поштовими накладними. ПП «Молоток» задля доставки товарів ПрАТ «Сентравіс Продакшн Юкрейн» користувалось сервісом пересилки ТОВ «Нова Пошта». Надані поштові накладні щодо пересилання товару від ПП «Молоток» до ПрАТ «Сентравіс Продакшн Юкрейн».

Також транспортування підтверджується товарно-транспортними накладними № М-0124-058 від 24.01.2021 року, № М-0124-061 від 24.01.2022 року, № М-0124-059 від 24.01.2021 року де перевізником вказано ТОВ «Нова Пошта», вантажовідправником, замовником перевезення є ПП «Молоток», вантажоодержувачем є ПрАТ «Сентравіс Продакшн Юкрейн», перевезення відбувалось з пункту навантаження: м. Вінниця, вул. Д.Нечая, буд. 250-В, до пункту розвантаження: Дніпропетровська область, м. Нікополь, пр. Трубників, буд. 56.

Оплата за отримані товари підтверджується платіжними дорученнями № 0000126097 від 27.01.2022 року на суму 61050,00 грн., № 0000130128 від 12.05.2022 року на суму 20010,00 грн., № 0000130711 від 27.05.2022 року на суму 324,00 грн., № 0000132391 від 07.07.2022 року на суму 60000,00 грн., № 0000134447 від 13.09.2022 року на суму 5184,00 грн., № 0000134444 від 13.09.2022 року на суму 4860,00 грн., № 0000134445 від 13.09.2022 року на суму 342,00 грн., № 0000134446 від 13.09.2022 року на суму 25,50 грн., № 0000135672 від 14.10.2022 року на суму 378,00 грн.

Встановлено, що придбаний у ПП «Молоток» товар поставлено ПрАТ «Сентравіс Продакшн Юкрейн» на складський облік, що підтверджується прибутковими ордерами.

Відповідно до матеріалів справи, 13.02.2020 року між ТОВ «Промспецтех» (постачальник) та ПрАТ «Сентравіс Продакшн Юкрейн» (покупець) було укладено договір № 4600012671, за умовами якого постачальник зобов`язувався передати у власність покупця трубопровідну арматуру та інші матеріали (товар), у кількості та номенклатурі, які вказані у специфікаціях, покупець приймає та оплачує товар. Згідно специфікацій № 1 від 11.03.2020 року, № 34 від 18.02.2020 року, № 35 від 02.03.2020 року, № 36 від 10.03.2020 року сторони договору узгодили асортимент та кількість трубопровідної арматури.

Постачальник виписав видаткові накладні № 44 від 04.03.2020 року, № 49 від 12.03.2020 року, № 60 від 19.03.2020 року, № 65 від 23.03.2020 року щодо надання ПрАТ «Сентравіс Продакшн Юкрейн» товарів, та рахунки на оплату № 49 від 04.03.2020 року, № 55 від 12.03.2020 року, № 65 від 19.03.2020 року, № 70 від 23.03.2020 року.

За результатами виконання договору, ТОВ «Промспецтех» було виписано податкові накладні № 1 від 04.03.2020 року, № 6 від 12.03.2020 року, № 17 від 19.03.2020 року, № 22 від 23.03.2020 року, які мають всі необхідні реквізити та які було зареєстровано в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Транспортування товару підтверджується товарно-транспортними накладними, де перевізником вказано ТОВ «Промспецтех», вантажовідправником, замовником перевезення є ТОВ «Промспецтех», вантажоодержувачем є ПрАТ «Сентравіс Продакшн Юкрейн», перевезення відбувалось з пункту навантаження: м. Нікополь, вул. Запорізька, 49, до пункту розвантаження: Дніпропетровська область, м. Нікополь, пр. Трубників, буд. 56.

Оплата за отримані товари, що здійснена ПрАТ «Сентравіс Продакшн Юкрейн» підтверджується платіжними дорученнями № 94455 від 05.06.2020 року на суму 25039,68 грн., № 94976 від 12.06.2020 року на суму 15836,40 грн., № 95353 від 19.06.2020 року на суму 30261,90 грн., № 95352 від 19.06.2020 року на суму 22358,60 грн., № 95687 від 26.06.2020 року на суму 100000,00 грн. Придбаний у ТОВ «Промспецтех» товар поставлено ПрАТ «Сентравіс Продакшн Юкрейн» на складський облік, що підтверджується прибутковими ордерами.

Відповідно до матеріалів справи, 27.04.2021 року між ТОВ «Радос СВ» (постачальник) та ПрАТ «Сентравіс Продакшн Юкрейн» (покупець) було укладено договір № 4600013577, за умовами якого постачальник зобов`язувався передати у власність покупця трубопровідну арматуру та інші матеріали (товар), у кількості та номенклатурі, які вказані у специфікаціях, покупець приймає та оплачує товар. Згідно специфікацій № 7 від 27.04.2021 року, № 8 від 07.10.2021 року, № 9 від 17.11.2021 року, № 11 від 14.12.2021 року, № 12 від 30.12.2021 року, сторони договору узгодили асортимент та кількість трубопровідної арматури.

ТОВ «Радос СВ» виписало видаткові накладні № 102 від 11.10.2021 року, № 103 від 12.10.2021 року, № 145 від 07.12.2021 року, № 155 від 17.12.2021 року, № 156 від 17.12.2021 року, № 3 від 12.01.2022 року щодо надання ПрАТ «Сентравіс Продакшн Юкрейн» товарів, та рахунки на оплату № 105 від 11.10.2021 року, № 106 від 12.10.2021 року, № 146 від 07.12.2021 року, № 154 від 17.12.2021 року, № 155 від 17.12.2021 року, № 6 від 12.01.2022 року.

За результатами виконання договору, ТОВ «Радос СВ» було виписано податкові накладні № 108 від 11.02.2021 року, № 109 від 12.10.2021 року, №149 від 07.12.2021 року, № 157 від 17.12.2021 року, № 158 від 17.12.2021 року, які мають всі необхідні реквізити та які було зареєстровано в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Транспортування товару підтверджується товарно-транспортними накладними, де вантажовідправником, замовником перевезення є ТОВ «Радос СВ», вантажоодержувачем є ПрАТ «Сентравіс Продакшн Юкрейн», перевезення відбувалось з пункту навантаження: м. Нікополь, вул. Запорізька, 49, до пункту розвантаження: Дніпропетровська область, м. Нікополь, пр. Трубників, буд. 56.

Оплата за отримані товари, що здійснена ПрАТ «Сентравіс Продакшн Юкрейн» підтверджується платіжними дорученнями № 0000124593 від 24.12.2021 року на суму 111000,00 грн., № 0000125753 від 21.01.2022 року на суму 31576,00 грн., № 0000126196 від 27.01.2022 року на суму 80000,00 грн., № 0000126881 від 04.02.2022 року на суму 150000,00 грн., № 0000127462 від 11.01.2022 року на суму 15000,00 грн., № 0000130722 від 27.05.2022 року на суму 44736,00 грн., № 0000132170 від 01.07.2022 року на суму 5568,00 грн.

Придбаний у ТОВ «Радос СВ» товар поставлено ПрАТ «Сентравіс Продакшн Юкрейн» на складський облік, що підтверджується прибутковими ордерами.

Матеріалами справи підтверджується, що між ТОВ «ІТС» (постачальник) та ПрАТ «Сентравіс Продакшн Юкрейн» (покупець) було укладено договір № 4600013646 від 06.07.2021 року, за умовами якого постачальник зобов`язувався передати у власність покупця редуктора (товар), у кількості та номенклатурі, які вказані у специфікаціях, покупець приймає та оплачує товар. Згідно специфікації № 5 від 26.10.2021 року, сторони договору узгодили асортимент та кількість редукторів (електродвигун МТКН 111-6, насос, редуктор Ч-100-40-53-2-УЗ).

ТОВ «ІТС» виписало видаткову накладну № 1911/И1 від 19.11.2021 року щодо надання ПрАТ «Сентравіс Продакшн Юкрейн» товарів, та рахунок на оплату № 1911/И1 від 19.11.2021 року.

Разом з електродвигуном МТКН 111-6 та редуктором Ч-100-40-53-2-УЗ ТОВ «ІТС» передало ПрАТ «Сентравіс Продакшн Юкрейн» паспорта на ці вироби.

За результатами виконання договору, ТОВ «ІТС» було виписано податкову накладну № 53 від 19.11.2021 року, яка має всі необхідні реквізити та яку було зареєстровано в Єдиному реєстрі податкових накладних.

ТОВ «ІТС» задля доставки товарів ПрАТ «Сентравіс Продакшн Юкрейн» користувалось сервісом пересилки ТОВ «Нова Пошта». Надано поштову накладну № 59000757680866 від 19.11.2021 року щодо пересилання товару від ТОВ «ІТС» до ПрАТ «Сентравіс Продакшн Юкрейн».

Оплата за отримані товари, що здійснена ПрАТ «Сентравіс Продакшн Юкрейн» підтверджується платіжним дорученням № 0000125661 від 21.01.2022 року на суму 72096,00 грн.

Придбаний у ТОВ «Радос СВ» товар поставлено ПрАТ «Сентравіс Продакшн Юкрейн» на складський облік, що підтверджується прибутковими ордерами.

Матеріалами справи підтверджується, що між ТОВ «Кривбаспідшипник» (постачальник) та ПрАТ «Сентравіс Продакшн Юкрейн» (покупець) було укладено договір № 4600013306 від 03.02.2021 року, за умовами якого постачальник зобов`язувався передати у власність покупця підшипники та іншій матеріали (товар), у кількості та номенклатурі, які вказані у специфікаціях, покупець приймає та оплачує товар. Згідно специфікацій № 2 від 22.03.2021 року, № 3 від 14.05.2021 року, сторони договору узгодили асортимент та кількість підшипників.

ТОВ «Кривбаспідшипник» при постачанні товарів виписало видаткові накладні №КП-0000462 від 12.05.2021 року, № КП-0000490 від 19.05.2021 року, № КП-0000491 від 19.05.2021 року, № КП-0000549 від 28.05.2021 року та рахунки-фактури № КП-0000511 від 12.05.2021 року, № КП-0000545 від 19.05.2021 року, № КП-0000546 від 19.05.2021 року, № КП-0000594 від 28.05.2021 року.

Разом з підшипниками, постачальник ТОВ «Кривбаспідшипник» передав покупцю сертифікати та паспорти якості на товар.

За результатами виконання договору, ТОВ «Кривбаспідшипник» було виписано податкові накладні № 25 від 12.05.2021 року, № 54 від 19.05.2021 року, № 55 від 19.05.2021 року, № 114 від 28.05.2021 року, які мають всі необхідні реквізити та які було зареєстровано в Єдиному реєстрі податкових накладних.

ТОВ «Кривбаспідшипник» задля доставки товарів ПрАТ «Сентравіс Продакшн Юкрейн» користувалось сервісом пересилки ТОВ «Нова Пошта». Надано поштові накладні щодо пересилання товару від ТОВ «Кривбаспідшипник» до ПрАТ «Сентравіс Продакшн Юкрейн».

Також транспортування підтверджується товарно-транспортною накладною № 011005847 де перевізником вказано ТОВ «ЦМС», вантажовідправником, замовником перевезення є ТОВ «Кривбаспідшипник», вантажоодержувачем є ПрАТ «Сентравіс Продакшн Юкрейн», перевезення відбувалось з пункту навантаження: м. Кривий Ріг, вул. Іллічівська, 41, до пункту розвантаження: Дніпропетровська область, м. Нікополь, пр. Трубників, буд. 56.

Оплата за отримані товари, що здійснена ПрАТ «Сентравіс Продакшн Юкрейн» підтверджується платіжними дорученнями № 0000116323 від 30.07.2021 року на суму 53363,52 грн., № 0000116322 від 30.07.2021 року на суму 45546,00 грн., № 0000116324 від 30.07.2021 року на суму 18096,00 грн., № 0000116325 від 30.07.2021 року на суму 15893,76 грн. Придбаний товар поставлено ПрАТ «Сентравіс Продакшн Юкрейн» на складський облік, що підтверджується прибутковими ордерами.

Між ТОВ «ВО Цем» (постачальник) та ПрАТ «Сентравіс Продакшн Юкрейн» (покупець) було укладено договір № 4600011944 від 12.03.2019 року, за умовами якого постачальник зобов`язувався передати у власність покупця запчастини (товар), у кількості та номенклатурі, які вказані у специфікаціях, покупець приймає та оплачує товар. Згідно специфікацій № 14 від 19.04.2021 року, № 17 від 30.11.2021 року, сторони договору узгодили асортимент та кількість запчастин.

ТОВ «ВО Цем» при постачанні товарів виписало видаткові накладні № 84 від 23.09.2021 року, № 119 від 20.12.2021 року та рахунки-фактури № 99 від 23.09.2021 року, № 131 від 20.12.2021 року.

За результатами виконання договору, ТОВ «ВО Цем» було виписано податкові накладні № 8 від 23.09.2021 року, № 10 від 20.12.2021 року, які мають всі необхідні реквізити та які було зареєстровано в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Транспортування підтверджується товарно-транспортними накладними, де вантажовідправником, замовником перевезення вказано ТОВ «ВО Цем», вантажоодержувачем є ПрАТ «Сентравіс Продакшн Юкрейн», перевезення відбувалось з пункту навантаження: м. Київ, вул. Шевцова, 5Б, до пункту розвантаження: Дніпропетровська область, м. Нікополь, пр. Трубників, буд. 56.

Також встановлено, що ТОВ «ВО Цем» задля доставки товарів ПрАТ «Сентравіс Продакшн Юкрейн» користувалось сервісом пересилки ТОВ «Нова Пошта». Надано поштові накладні щодо пересилання товару ПрАТ «Сентравіс Продакшн Юкрейн».

Оплата за отримані товари, що здійснена ПрАТ «Сентравіс Продакшн Юкрейн» підтверджується платіжними дорученнями № 0000122060 від 05.11.2021 року на суму 195620,00 грн., № 0000122454 від 12.11.2021 року на суму 50000,00 грн., № 0000123060 від 26.11.2021 року на суму 250000,00 грн., № 0000123362 від 100000,00 грн., № 0000126846 від 04.02.2022 року на суму 116496,00 грн.

Придбаний у ТОВ «ВО Цем» товар поставлено ПрАТ «Сентравіс Продакшн Юкрейн» на складський облік, що підтверджується прибутковими ордерами.

Встановлено, що між ФОП ОСОБА_1 (постачальник) та ПрАТ «Сентравіс Продакшн Юкрейн» (покупець) було укладено договір № 4600012020 від 26.04.2019 року, за умовами якого постачальник зобов`язувався передати у власність покупця будівельні та господарські матеріали (товар), у кількості та номенклатурі, які вказані у специфікаціях, покупець приймає та оплачує товар. Згідно специфікацій № 112 від 11.09.2020 року, № 114 від 14.09.2020 року, № 123 від 24.09.2020 року, № 124 від 24.09.2020 року, № 128 від 29.09.2020 року, № 130 від 01.10.2020 року, № 131 від 01.10.2020 року, № 132 від 08.10.2020 року, № 139 від 12.10.2020 року тощо, сторони договору узгодили асортимент та кількість будівельних матеріалів.

ФОП ОСОБА_1 при постачанні товарів виписано видаткові накладні № ОНк-09232 від 09.11.2022 року, № ОРНк-09414 від 13.11.2020 року, № ОРНк-09415 від 13.11.2020 року, № ОРНк-09413 від 13.11.2020 року, № ОРНк-09412 від 13.11.2020 року, № ОРНк-09409 від 13.11.2020 року, № ОРНк-09407 від 13.11.2020 року, № ОРНк-09406 від 13.11.2020 року, № ОРНк-09405 від 13.11.2020 року, № ОРНк-09404 від 13.11.2020 року, № ОРНк-09410 від 13.11.2020 року, № ОРНк-09403 від 13.11.2020 року, № ОРНк-09400 від 13.11.2020 року, № ОРНк-09399 від 13.11.2020 року, № ОРНк-09398 від 13.11.2020 року, № ОРНк-09696 від 20.11.2020 року, № ОРНк-09695 від 20.11.2020 року, № ОРНк-09692 від 20.11.2020 року, № ОРНк-09691 від 20.11.2020 року, № ОРНк-09917 від 27.11.2020 року, № ОРНк-09918 від 27.11.2020 року, № ОРНк-09906 від 27.11.2020 року, № ОРН-09889 від 27.11.2020 року, № ОРН-09891 від 27.11.2020 року, № ОРНк-09892 від 27.11.2020 року, № ОРНк-09894 від 27.11.2020 року, № ОРНк-09916 від 27.11.2020 року, № ОРНк-09895 від 27.11.2020 року, № ОРНк-07676 від 01.10.2020 року, № ОРНк-08099 від 08.10.2020 року, № ОРНк-08094 від 08.10.2020 року, № ОРНк-08090 від 08.10.2020 року, № ОНк-08091 від 08.10.2020 року, № ОРНк-08092 від 08.10.2020 року, № ОРНк-08096 від 08.10.2020 року, № ОРНк-08106 від 08.10.2020 року, № ОРНк-08125 від 09.10.2020 року, № ОРНк-08140 від 09.10.2020 року, № ОРНк-08517 від 21.10.2021 року, № ОРНк-08643 від 23.10.2020 року, № ОРНк-08621 від 23.10.2020 року, № ОРНк-08623 від 23.10.2020 року, № ОРНк-08624 від 23.10.2020 року, № ОРНк-08625 від 26.10.2020 року, № ОРНк-08627 від 23.10.2020 року, № ОРНк-08635 від 23.10.2020 року, № ОРНк-08658 від 23.10.2020 року, № ОРНк-08869 від 29.10.2020 року, № ОРНк-08870 від 29.10.2020 року, № ОРНк-08871 від 29.10.2020 року, № ОРНк-08872 від 29.10.2020 року, № ОРНк-08835 від 28.10.2020 року, № ОРНк-08619 від 23.10.2020 року, № ОРНк-08617 від 23.10.2020 року, № ОРНк-10092 від 03.12.2020 року, № ОРНк-10343 від 11.12.2020 року, № ОРНк-10344 від 11.12.2020 року, № ОРНк-10345 від 11.12.2020 року, № ОРНк-10346 від 11.12.2020 року, № ОРНк-10347 від 11.12.2020 року, № ОРНк-10483 від 15.12.2020 року, № ОРНк-10484 від 15.12.2020 року, № ОРНк-10487 від 15.12.2020 року, № ОРНк-10488 від 15.12.2020 року, № ОРНк-10490 від 15.12.2020 року, № ОРНк-10491 від 15.12.2020 року, № ОРНк-10492 від 15.12.2020 року, № ОРНк-09938 від 01.12.2020 року, № ОРНк-09993 від 01.12.2020 року та рахунки-фактури № ОСчт-00957 від 09.11.2020 року, № ОСчт-00886 від 21.10.2020 року, ОСчт-00882 від 19.10.2020 року, ОСчт-00904 від 22.10.2020 року, № ОСчт-00920 від 29.10.2020 року, № ОСчт-00928 від 30.10.2020 року, № ОСчт-00944 від 04.11.2020 року, № ОСчт-00950 від 05.11.2020 року, № ОСчт-00958 від 09.11.2020 року, № ОСчт-00955 від 09.11.2020 року, № ОСчт-00925 від 29.10.2020 року, № ОСчт-00964 від 11.11.2020 року, № ОСчт-00951 від 05.11.2020 року, № ОСчт-00929 від 30.10.2020 року, № ОСчт-00927 від 30.10.2020 року, № ОСчт-00983 від 16.11.2020 року, №ОСчт-00921 від 29.10.2020 року, № ОСчт-00913 від 28.10.2020 року, № ОСчт-00850 від 15.10.2020 року, № ОСчт-00998 від 18.11.2020 року, № ОСчт-00936 від 09.11.2020 року, № ОСчт-00996 від 18.11.2020 року, № ОСчт-00993 від 18.11.2020 року, № ОСчт-01017 від 23.11.2020 року, № ОСчт-01005 від 19.11.2020 року, ОСчт-01018 від 23.11.2020 року, № ОСчт-01008 від 19.11.2020 року, № ОСчт-00983 від 16.11.2020 року, № ОСЧт-00808 від 25.09.2020 року, № ОСчт-00756 від 11.09.2020 року, № ОСчт-00757 від 11.09.2020 року, № ОСчт-00958 від 11.09.2020 року, № ОСчт-00785 від 18.09.2020 року, № ОСчт-00786 від 23.09.2020 року, № ОСчт-00794 від 22.09.2020 року, № ОСчт-00805 від 29.09.2020 року, № ОСчт-00874 від 15.10.2020 року, № ОСчт-00882 від 19.10.2020 року, № ОСчт-00847 від 05.10.2020 року, № ОСчт-00848 від 05.10.2020 року, № ОСчт-00849 від 05.10.2020 року, № ОСчт-00867 від 12.10.2020 року, № ОСчт-00855 від 09.10.2020 року, № ОСчт-00885 від 19.10.2020 року, № ОСчт-00850 від 15.10.2020 року, № ОСчт-00822 від 19.10.2020 року, № ОСчт-00886 від 21.10.2020 року, № ОСчт-00899 від 22.10.2020 року, № ОСчт-00916 від 28.10.2020 року, № ОСчт-00805 від 29.09.2020 року, № ОСчт-00785 від 18.09.2020 року, № ОСчт-01050 від 02.12.2020 року, № ОСчт-00996 від 18.11.2020 року, № ОСчт-01008 від 19.11.2020 року, № ОСчт-01019 від 24.11.2020 року, № ОСчт-01034 від 26.11.2020 року, № ОСчт-01082 від 08.12.2020 року, № ОСчт-01078 від 07.12.2020 року, № ОСчт-01033 від 26.11.2020 року, № ОСчт-01068 від 04.12.2020 року, № ОСчт-00936 від 09.11.2020 року, № ОСчт-01071 від 08.12.2020 року, № ОСчт-01067 від 04.12.2020 року, № ОСчт-01052 від 02.12.2020 року, № ОСчт-01047 від 01.12.2020 року.

За результатами виконання договору, ФОП ОСОБА_1 було виписано податкові накладні № 13 від 08.10.2020 року, № 14 від 08.10.2020 року, № 15 від 08.10.2020 року, № 16 від 08.10.2020 року, № 17 від 08.10.2020 року, № 18 від 08.10.2020 року, № 19 від 08.10.2020 року, № 20 від 08.10.2020 року, № 21 від 08.10.2020 року, № 23 від 08.10.2020 року, № 49 від 21.10.2020 року, № 54 від 23.10.2020 року, № 55 від 23.10.2020 року, № 56 від 23.10.2020 року, № 57 від 23.10.2020 року, № 58 від 23.10.2020 року, № 59 від 23.10.2020 року, № 61 від 23.10.2020 року, № 62 від 23.10.2020 року, № 63 від 23.10.2020 року, № 60 від 26.10.2020 року, № 84 від 28.10.2020 року, № 79 від 29.10.2020 року, № 80 від 29.10.2020 року, № 81 від 29.10.2020 року, № 82 від 29.10.2020 року, № 11 від 09.11.2020 року, № 18 від 13.11.2020 року, № 19 від 13.11.2020 року, № 20 від 13.11.2020 року, № 21 від 13.11.2020 року, № 22 від 13.11.2020 року, № 23 від 13.11.2020 року, № 24 від 13.11.2020 року, № 25 від 13.11.2020 року, № 26 від 13.11.2020 року, № 27 від 13.11.2020 року, № 28 від 13.11.2020 року, № 30 від 13.11.2020 року, № 31 від 13.11.2020 року, № 32 від 13.11.2020 року, № 54 від 20.11.2020 року, № 55 від 20.11.2020 року, № 57 від 20.11.2020 року, № 58 від 20.11.2020 року, № 72 від 27.11.2020 року, № 74 від 27.11.2020 року, № 75 від 27.11.2020 року, № 76 від 27.11.2020 року, № 77 від 27.11.2020 року, № 78 від 27.11.2020 року тощо, які мають всі необхідні реквізити та які було зареєстровано в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Транспортування підтверджується товарно-транспортними накладними, де вантажовідправником, замовником перевезення вказано ФОП ОСОБА_1 , вантажоодержувачем є ПрАТ «Сентравіс Продакшн Юкрейн», перевезення відбувалось з пункту навантаження: м. Нікополь, вул. Електрометалургів, 27, до пункту розвантаження: Дніпропетровська область, м. Нікополь, пр. Трубників, буд. 56.

Оплата за отримані товари, що здійснена ПрАТ «Сентравіс Продакшн Юкрейн» підтверджується виписками по банківським рахункам, які підтверджують рух коштів. Придбаний товар поставлено ПрАТ «Сентравіс Продакшн Юкрейн» на складський облік, що підтверджується прибутковими ордерами.

Відповідно до виписки з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань, ПрАТ «Сентравіс Продакшн Юкрейн» за видом діяльності займається виробництвом труб, порожнистих профілів і фітингів зі сталі, займається виробництвом будівельних металевих конструкцій, тобто замовлені постачальників запчастини, будівельні матеріали могло використовувати для власних виробничих потреб.

Згідно зі ст.ст. 1, 3 Закону України «Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні» первинним документом є документ, який містить відомості про господарську операцію та підтверджує її здійснення. Фінансова, податкова, статистична та інші види звітності, що використовують грошовий вимірник, ґрунтується на даних бухгалтерського обліку. На даних бухгалтерського обліку ґрунтується фінансова, податкова, статистична та інші види звітності. Первинні документи по відображенню господарських операцій являються основою і для податкового обліку.

Первинний документ згідно з визначенням ст. 1 Закону України «Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні» містить дві обов`язкові ознаки: він має містити відомості про господарську операцію і підтверджувати її реальне (фактичне) здійснення. Господарська операція це дія або подія, яка викликає зміни в структурі активів та зобов`язань, власному капіталі підприємства.

Визначальною ознакою господарської операції є те, що вона повинна спричиняти реальні зміни майнового стану платника податків.

За змістом ч. 1, ч. 2 ст. 9 Закону України «Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні» підставою для бухгалтерського обліку господарських операцій є первинні документи, які фіксують факти здійснення господарських операцій. Первинні документи повинні бути складені під час здійснення господарської операції, а якщо це неможливо безпосередньо після її закінчення. Для контролю та впорядкування оброблення даних на підставі первинних документів можуть складатися зведені облікові документи. Первинні та зведені облікові документи можуть бути складені на паперових або машинних носіях і повинні мати такі обов`язкові реквізити: назву документа (форми); дату і місце складання; назву підприємства, від імені якого складено документ; зміст та обсяг господарської операції, одиницю виміру господарської операції; посади осіб, відповідальних за здійснення господарської операції і правильність її оформлення; особистий підпис або інші дані, що дають змогу ідентифікувати особу, яка брала участь у здійсненні господарської операції.

Тобто для бухгалтерського обліку мають значення лише ті документи, які підтверджують фактичне здійснення господарських операцій.

Суд вказує, що договір не є первинним обліковим документом для цілей бухгалтерського обліку. Відповідно до частини першої статті 626 ЦК України договором є домовленість двох або більше сторін, спрямована на встановлення, зміну або припинення цивільних прав та обов`язків. Отже, договір свідчить лише про намір виконання дій (операцій) в майбутньому, а не про їх фактичне виконання. Господарська операція пов`язана не з фактом підписання договору, а з фактом руху активів платника податків та руху його капіталу.

Вимога щодо реальних змін майнового стану платника податків як обов`язкова ознака господарської операції кореспондується з нормами ПК України.

Відповідно до п. 44.1, п.п. 44.3 44.5 ст. 44 ПК України для цілей оподаткування платники податків зобов`язані вести облік доходів, витрат та інших показників, пов`язаних з визначенням об`єктів оподаткування та/або податкових зобов`язань, на підставі первинних документів, регістрів бухгалтерського обліку, фінансової звітності, інших документів, пов`язаних з обчисленням і сплатою податків і зборів, ведення яких передбачено законодавством. Платникам податків забороняється формування показників податкової звітності, митних декларацій на підставі даних, не підтверджених документами, що визначені абзацом першим цього пункту. Платники податків зобов`язані забезпечити зберігання документів, визначених у пункті 44.1 цієї статті, а також документів, пов`язаних із виконанням вимог законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи, не менш як 1095 днів з дня подання податкової звітності, для складення якої використовуються зазначені документи, а у разі її неподання - з передбаченого цим Кодексом граничного терміну подання такої звітності.

Згідно з п. 138.2 ст. 138, пп. 139.1.9 п. 139.1 ст. 139 ПК України витрати, які враховуються для визначення об`єкта оподаткування, визнаються на підставі первинних документів, що підтверджують здійснення платником податку витрат, обов`язковість ведення і зберігання яких передбачено правилами ведення бухгалтерського обліку, та інших документів, встановлених розділом II цього Кодексу. Не включаються до складу витрат витрати, не підтверджені відповідними розрахунковими, платіжними та іншими первинними документами, обов`язковість ведення і зберігання яких передбачена правилами ведення бухгалтерського обліку та нарахування податку.

Колегія суддів вважає за необхідне зазначити, що законодавцем визначається поняття первинних документів, як доказів, які підтверджують реальність здійснення економічної господарської операції, здійснення договірних відносин за результатами яких відбулась зміна майнового стану платника податків та змінились показники податкового зобов`язання такого платника. Первинні документи повинні підтвердити укладання договору між платником податку, у даному випадку позивачем, його виконання, тобто отримання товарів для власної діяльності, здійснення оплати, що передбачає передачу коштів від замовника на рахунок виконавця. Визначальною ознакою господарської операції є те, що вона повинна спричинити реальні зміни майнового стану платника податків. Позивачем підтверджені витрати, як засіб оплати за отримані від контрагента товари, наявні докази руху коштів, зміна майнового стану та активів позивачем доведена.

Згідно п. 198.2, п. 198.3, 198.6 ст. 198, п.п. 200.1 - 200.4 ст. 200 ПК України датою виникнення права платника податку на віднесення сум податку до податкового кредиту вважається дата тієї події, що відбулася раніше: дата списання коштів з банківського рахунка платника податку на оплату товарів/послуг; дата отримання платником податку товарів/послуг, що підтверджено податковою накладною. Податковий кредит звітного періоду визначається виходячи з договірної (контрактної) вартості товарів/послуг та складається із сум податків, нарахованих (сплачених) платником податку за ставкою, встановленою пунктом 193.1 статті 193 цього Кодексу, протягом такого звітного періоду у зв`язку з придбанням або виготовленням товарів та наданням послуг. Не відносяться до податкового кредиту суми податку, сплаченого (нарахованого) у зв`язку з придбанням товарів/послуг, не підтверджені податковими накладними (або підтверджені податковими накладними, оформленими з порушенням вимог статті 201 цього Кодексу) чи не підтверджені митними деклараціями, іншими документами, передбаченими пунктом 201.11 статті 201 цього Кодексу. Сума податку, що підлягає сплаті (перерахуванню) до Державного бюджету України або бюджетному відшкодуванню, визначається як різниця між сумою податкового зобов`язання звітного (податкового) періоду та сумою податкового кредиту такого звітного (податкового) періоду. При позитивному значенні суми, розрахованої згідно з пунктом 200.1 цієї статті, така сума підлягає сплаті (перерахуванню) до бюджету у строки, встановлені цим розділом. При від`ємному значенні суми, розрахованої згідно з пунктом 200.1 цієї статті, така сума: а) враховується у зменшення суми податкового боргу з податку, що виник за попередні звітні (податкові) періоди (у тому числі розстроченого або відстроченого відповідно до цього Кодексу) в частині, що не перевищує суму, обчислену відповідно до пункту 200-1.3 статті 200-1 цього Кодексу на момент отримання контролюючим органом податкової декларації, а в разі відсутності податкового боргу - б) або підлягає бюджетному відшкодуванню за заявою платника у сумі податку, фактично сплаченій отримувачем товарів/послуг у попередніх та звітному податкових періодах постачальникам таких товарів/послуг або до Державного бюджету України, в частині, що не перевищує суму, обчислену відповідно до пункту 200-1.3 статті 200-1 цього Кодексу на момент отримання контролюючим органом податкової декларації, на поточний рахунок платника податку та/або у рахунок сплати грошових зобов`язань або погашення податкового боргу такого платника податку з інших платежів, що сплачуються до державного бюджету; в) та/або зараховується до складу податкового кредиту наступного звітного (податкового) періоду.

Право на нарахування податку та складання податкових накладних надається виключно особам, зареєстрованим як платники податку в порядку, передбаченому статтею 183 цього Кодексу. Не дає права на віднесення сум податку до податкового кредиту податкова накладна, складена платником, звільненим від сплати податку за рішенням суду, після набрання чинності таким рішенням суду.

При від`ємному значенні суми, розрахованої згідно з пунктом 200.1 цієї статті, така сума враховується у зменшення суми податкового боргу з податку, що виник за попередні звітні (податкові) періоди (у тому числі розстроченого або відстроченого відповідно до цього Кодексу), а в разі відсутності податкового боргу - зараховується до складу податкового кредиту наступного звітного (податкового) періоду. Якщо в наступному податковому періоді сума, розрахована згідно з пунктом 200.1 статті 200, має від`ємне значення, тому бюджетному відшкодуванню підлягає частина такого від`ємного значення, яка дорівнює сумі податку, фактично сплаченій отримувачем товарів/послуг у попередніх та звітному податкових періодах постачальникам таких товарів/послуг, або залишок від`ємного значення попередніх податкових періодів після бюджетного відшкодування включається до складу сум, що відносяться до податкового кредиту наступного податкового періоду.

Суд апеляційної інстанції зазначає, що контрагенти позивача на момент виконання договорів були зареєстровані як платники податку на додану вартість, мали право виписувати податкові накладні. Наявність або відсутність у контрактів найманих працівників не впливає на наявність або відсутність у них товару, який поставлявся позивачу. Господарські операції для визначення податкового кредиту мають бути фактично здійсненими та підтвердженими належним чином оформленими первинними бухгалтерськими документами, які відображають реальність таких операцій, та спричиняти реальні зміни майнового стану платника податків.

Колегія суддів враховує, що в матеріалах справи відсутні будь-які докази того, що договори, які був укладені між позивачем та ТОВ «ВО Цем», ФОП ОСОБА_1 , ТОВ «АДФ Дніпро», ПП «Молоток», ТОВ «Кривбаспідшипник», ТОВ «Радос СВ», ТОВ «ІТС», ТОВ «Джауфа С.А.», ТОВ «Промспецтех» щодо постачання товарів були визнані судом недійсними або розірвані з ініціативи сторін. Податковий орган не наділений правом визначати які договори є нікчемними, і відповідно до цього не має права створювати певні наслідки з своїх припущень.

Колегія суддів зазначає, що від`ємне значення сформоване за результатами взаємовідносин з контрагентами, визначене вірно у частині, враховуючи правомірність формування сум податкового кредиту та підтвердження його виникнення. Від`ємне значення суми ПДВ виникає у разі, коли податковий кредит платника більший за податкове зобов`язання, враховуючи, що податковий кредит позивачем сформовано вірно, його формування підтверджено всіма первинними документами, сума від`ємного значення не потребує коригування.

Враховуючи вищевикладене, колегія суддів вважає, що позивачем правомірно віднесено суми сплачені при отриманні товарів від контрагентів до сум валових витрат та правомірно сформовано податковий кредит. Ознакою дійсності господарських операцій є зміна майнового стану платника податків, зміна його активів. Головною ознакою комерційної корисності від придбаних товарів є їх використання у своїй власній діяльності та у кінцевому результаті отримання прибутку.

При вирішення спору, суд керується правовими позиціями, викладеними Верховним Судом у постанові від 28.12.2021 року у справі № 808/5072/14. Витрати для цілей визначення об`єкта оподаткування податком на прибуток, а також податковий кредит для цілей визначення об`єкта оподаткування податком на додану вартість мають бути фактично здійснені та підтверджені належним чином оформленими первинними документами, що відображають реальність господарських операцій, які є підставою для формування податкового обліку платника податків. Застосовуючи зазначені правила оподаткування при оцінці оспорюваних господарських операцій, судові інстанції встановили, що вони є реальними та підтверджуються долученими належним чином оформленими копіями документів, обов`язковість ведення і зберігання яких передбачена правилами ведення податкового обліку та які містять достатні дані про зміст господарських операцій та їх учасників, підтверджують фактичність здійснення таких операцій. Посилання контролюючого органу на певні недоліки у формі первинних документів, наявності або відсутності у суб`єктів господарювання транспортних засобів, приміщень не слід брати до уваги, оскільки такі обставини не впливають на наявність товару для продажу, його переданню покупцеві та отримання за нього оплату.

Східне міжрегіональне управління ДПС по роботі з великими платниками податків не надає докази проведення податкових перевірок або звірок ТОВ «ВО Цем», ФОП ОСОБА_1 , ТОВ «АДФ Дніпро», ПП «Молоток», ТОВ «Кривбаспідшипник», ТОВ «Радос СВ», ТОВ «ІТС», ТОВ «Джауфа С.А.», ТОВ «Промспецтех», встановлення недостовірності ланцюгів поставок товарів.

Згідно ч. 1, ч. 6 ст. 139 КАС України при задоволенні позову сторони, яка не є суб`єктом владних повноважень, всі судові витрати, які підлягають відшкодуванню або оплаті відповідно до положень цього Кодексу, стягуються за рахунок бюджетних асигнувань суб`єкта владних повноважень, що виступав відповідачем у справі, або якщо відповідачем у справі виступала його посадова чи службова особа. Якщо суд апеляційної чи касаційної інстанції, не повертаючи адміністративної справи на новий розгляд, змінить судове рішення або ухвалить нове, він відповідно змінює розподіл судових витрат.

Не передбачено повернення судових витрат здійснених суб`єктом владних повноважень, крім пов`язаних із залученням свідків та проведенням експертиз.

Враховуючи вищевикладене, колегія суддів вважає, що апеляційна скарга не підлягає задоволенню, рішення суду першої інстанції слід залишити без змін, як таке, що прийняте з додержанням норм матеріального та процесуального права.

Керуючись ст.ст. 315, 316, 321, 322 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

п о с т а н о в и в:

Апеляційну скаргу Східного міжрегіонального управління ДПС по роботі з великими платниками податків - залишити без задоволення.

Рішення Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 16.05.2023 року в справі №160/2559/23 залишити без змін.

Постанова Третього апеляційного адміністративного суду набирає законної сили з дати її прийняття та може бути оскаржена в касаційному порядку до Верховного Суду протягом тридцяти днів, відповідно до ст., ст. 328, 329 КАС України.

Головуючий - суддяО.М. Лукманова

суддяЛ.А. Божко

суддяЮ. В. Дурасова

Дата ухвалення рішення26.10.2023
Оприлюднено30.10.2023
Номер документу114465069
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи з приводу адміністрування податків, зборів, платежів, а також контролю за дотриманням вимог податкового законодавства, зокрема щодо адміністрування окремих податків, зборів, платежів

Судовий реєстр по справі —160/2559/23

Ухвала від 08.05.2024

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Хохуляк В.В.

Ухвала від 20.03.2024

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Дашутін І.В.

Ухвала від 06.02.2024

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Олендер І.Я.

Ухвала від 27.12.2023

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Бившева Л.І.

Ухвала від 04.12.2023

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Дашутін І.В.

Постанова від 26.10.2023

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Лукманова О.М.

Постанова від 26.10.2023

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Лукманова О.М.

Ухвала від 10.08.2023

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Лукманова О.М.

Ухвала від 10.07.2023

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Лукманова О.М.

Ухвала від 19.06.2023

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Лукманова О.М.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні