Постанова
від 24.10.2023 по справі 461/8186/23
ГАЛИЦЬКИЙ РАЙОННИЙ СУД М.ЛЬВОВА

Справа №461/8186/23

Провадження №3/461/2887/23

П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

24 жовтня 2023 року м. Львів

Суддя Галицького районного суду м. Львова Кротова О.Б., з участю представника митниці Лубоцького Б.І., представника особи, яка притягається до адміністративної відповідальності адвоката Паславського С.І., розглянувши матеріали, які надійшли з Львівської митниці Державної митної служби України про притягнення до адміністративної відповідальності за порушення митних правил:

ОСОБА_1 , громадянина України, ІНФОРМАЦІЯ_1 , уродженця Івано-Франківської області, проживаючого за адресою: АДРЕСА_1 , закордонний паспорт НОМЕР_1 від 06.04.2018, виданий 2621,

за ч.1 ст.483 Митного Кодексу України, -

в с т а н о в и в:

Згідно протоколу про порушення митних правил №1198/20900/23 від 30.08.2023, 28.08.2023 близько 05 год. 40 хв. у зону митного контролю з Республіки Польщі в Україну через пункт пропуску «Шегині-Медика» митного поста «Мостиська» Львівської митниці заїхав транспортний засіб з реєстраційним номером AT4080HX, під керуванням громадянина України ОСОБА_1 , яким переміщувалася гуманітарна допомога. Як підставу для пропуску на митну територію України гуманітарної допомоги, а саме іграшок, ОСОБА_1 для здійснення митного оформлення було подано наступні документи: декларацію про перелік товарів, що визнаються гуманітарною допомогою, лист від 22.08.2023 №150 виданий КНП «Івано-Франківський обласний спеціалізований будинок дитини Івано-Франківської обласної ради» (код ЄДРПОУ 20561338). Відповідно до декларації про перелік товарів, що визнаються гуманітарною допомогою, на адресу КНП «Івано-Франківський обласний спеціалізований будинок дитини Івано-Франківської обласної ради»(код ЄДРПОУ 20561338) як гуманітарна допомога переміщуються іграшки 1700 шт. Фактичне місце призначення - КНП «Івано-Франківський обласний спеціалізований будинок дитини Івано-Франківської обласної ради». Декларацію про перелік товарів, що визнаються гуманітарною допомогою, заповнено та підписано ОСОБА_1 .. 28.08.2023 Львівська митниця листом № 7.4/20-01/14/22001 звернулась до КНП «Івано-Франківський обласний спеціалізований будинок дитини Івано-Франківської обласної ради»(код ЄДРПОУ 20561338), щодо здійснення перевірки законності ввезення вантажу «гуманітарна допомога». Відповідно до отриманої відповіді (лист №127 від 28.08.2023) вх. Львівської митниці від 28.08.2023 №42762/14-20, в.о. генерального директора КНП «ІФОСБД ІФОР» ОСОБА_2 письмово повідомила про те, що ніяких листів щодо ввезення гуманітарної допомоги для КНП «ІФОСБД ІФОР» на ім`я ОСОБА_1 не надавала та лист від 22.08.2023 №150 як підставу для переміщення гуманітарної допомоги (іграшок) не підписувала. За результатами митного огляду вказаного транспортного засобу, в багажному відсіку транспортного засобу, без ознак приховування, було виявлено м`які іграшки «гусак» без ознак використання, в асортименті, в кількості 1507 шт. Таким чином ОСОБА_1 вчинено дії спрямовані на переміщення через митний кордон України товару з приховуванням від митного контролю шляхом подання до митного контролю як підставу для переміщення товару документів, що містять неправдиві відомості щодо одержувача товару.

23.10.2023 від директора Благодійної організації «Благодійний фонд «Україно-грузинський фонд «Без меж» ОСОБА_3 надійшли письмові пояснення, в яких зазначив наступне. ОСОБА_1 є волонтером та допомагає у благодійній діяльності такої організації у період воєнного стану в Україні. 28.08.2023 ОСОБА_1 автомобілем з р.н. НОМЕР_2 , переміщував через державний кордон товари, що визнаються гуманітарною допомогою, а саме: іграшки у кількості 1507 шт., який було затримано митницею для перевірки законності ввезення. Зазначив, що під час проведення вищевказаної перевірки їх організацією листами від 29.08.2023 №2 та від 30.08.2023 №3 повідомлено Львівську митницю, що отримувачем гуманітарної допомоги, яку ввозить ОСОБА_1 є саме Благодійна організація «Благодійний фонд «Україно-грузинський фонд «Без меж», просили посприяти митному оформленню. Вказані листи митницею отримано та опрацьовано про що свідчать скріншоти з електронної пошти. Крім того, ОСОБА_1 надав митниці пояснення, в яких вказав, що помилково вказав іншого отримувача, при цьому дійсним отримувачем гуманітарного вантажу є саме їх організація. Крім того, зазначає, що дана гуманітарна допомога повинна бути спрямована для дітей військовослужбовців та дітей, які евакуювалися з небезпечних регіонів, серед яких є діти з інвалідністю та безпритульні діти, багатодітні сім`ї. Відтак, покликаючись на п.2 ч.1 ст.497 МК України, просить залучити Благодійну організацію «Благодійний фонд «Україно-грузинський фонд «Без меж» до участі у справі як власника товару (заінтересовану особу), гуманітарний вантаж (товар), вилучений згідно протоколу про порушення митних правил №1198/20900/23 від 30.08.2023, повернути Благодійній організації «Благодійний фонд «Україно-грузинський фонд «Без меж» дляздійснення відповідних митних процедур.

У судове засідання ОСОБА_1 не з`явився, забезпечив участь свого представника.

У судовому засіданні представник особи, яка притягається до адміністративної відповідальності адвокат Паславський С.І. просив передати вилучений згідно протоколу про порушення митних правил відносно ОСОБА_1 товар КНП «Івано-Франківський обласний спеціалізований будинок дитини Івано-Франківської обласної ради».

Представник Львівськоїмитниці всудовому засіданнінадав поясненняпро те,що вдіях ОСОБА_1 наявний склад порушення митних правил, передбачений ч.1 ст.483 МК України, та просив накласти стягнення в межах санкції статті.

Заслухавши думку представника митниці, представника особи, яка притягається до адміністративної відповідальності, дослідивши матеріали справи, приходжу до наступного висновку.

Згідно ч.1 ст.483 МК України відповідальність настає за дії, спрямовані на переміщення товарів через митний кордон України з приховуванням від митного контролю, тобто з використанням спеціально виготовлених сховищ (тайників) та інших засобів або способів, що утруднюють виявлення таких товарів, або шляхом надання одним товарам вигляду інших, або з поданням митному органу як підстави для переміщення товарів підроблених документів чи документів, одержаних незаконним шляхом, або таких, що містять неправдиві відомості щодо найменування товарів, їх ваги (з урахуванням допустимих втрат за належних умов зберігання і транспортування) або кількості, країни походження, відправника та/або одержувача, кількості вантажних місць, їх маркування та номерів, неправдиві відомості, необхідні для визначення коду товару згідно з УКТ ЗЕД та його митної вартості.

Факт митного правопорушення, вчиненого ОСОБА_1 підтверджується наступними доказами:

- протоколом про порушення митних правил №1198/20900/23 від 30.08.2023;

- митною декларацією для письмового декларування товарів, що переміщуються через митний кордон України громадянами для особистих, сімейних та інших потреб, не пов`язаних зі здійсненням підприємницької діяльності від 28.08.2023;

- декларацією про перелік товарів, що визнаються гуманітарною допомогою, в якій зазначено, як вид допомоги, іграшки, та одержувачем КНП Будинок дитини Івано-Франківської обласної ради від 28.08.2023;

- копією паспорта ОСОБА_1 № НОМЕР_1 ;

- листом від 22.08.2023 №150, виданим КНП «Івано-Франківський обласний спеціалізований будинок дитини Івано-Франківської обласної ради», в якому зазначено, що водієм ОСОБА_1 на транспортному засобі марки VOLKSWAGEN LT35, н.з. НОМЕР_2 , буде здійснено перевезення гуманітарної допомоги із Федеративної Республіки Польща для потреб дітей, які перебувають в КНП «Івано-Франківський обласний спеціалізований будинок дитини Івано-Франківської обласної ради». Отримувачем є КНП «Івано-Франківський обласний спеціалізований будинок дитини Івано-Франківської обласної ради». Перелік гуманітарної допомоги: іграшки;

- поясненнями ОСОБА_1 від 30.08.2023, в яких зазначив, що ним під час заповнення декларації було допущено помилку, а саме невірно зазначено отримувача гуманітарної допомоги;

- актом про поведення огляду (переогляду) товарів, транспортних засобів, ручної поклажі та багажу від 30.08.2023;

- відповіддю-листом №127 від 28.08.2023 в.о. генерального директора КНП «ІФОСБД ІФОР» ОСОБА_4 , згідно якої вбачається, що ніяких листів щодо ввезення гуманітарної допомоги для КНП «ІФОСБД ІФОР» на ім`я ОСОБА_1 не надавала, та лист від 22.08.2023 №150, як підставу для переміщення гуманітарної допомоги (іграшок), не підписувала;

- описом предметів, вилучених у справі про ПМП №1198/20900/23

- висновком експерта №142000-3301-0815 від 21.09.2023;

- доповідною запискою;

- службовою запискою.

Таким чином, приходжу до висновку про доведеність вини ОСОБА_1 в скоєні митного правопорушення, передбаченого ч.1 ст.483 МК України, а саме: ОСОБА_1 вчинено дії спрямовані на переміщення через митний кордон України товару з приховуванням від митного контролю шляхом подання до митного органу як підставу для переміщення товару документів, що містять неправдиві відомості щодо отримувача товару, та підробленого документа листа від 22.08.2023 №150, виданого КНП «Івано-Франківський обласний спеціалізований будинок дитини Івано-Франківської обласної ради», який за твердженням в.о. генерального директора КНП «ІФОСБД ІФОР» не видавався.

Щодо клопотання директора Благодійної організації «Благодійний фонд «Україно-грузинський фонд «Без меж» ОСОБА_3 про залучення їх до справи як власників товару та повернення їм товару, суд зазначає, що таким не доведено, що саме вказаний фонд є власником вилученого товару.

Суд не приймає до уваги долучений до пояснень директором фонду лист №2, в якому зазначено, що отримувачем іграшок, які будуть перевозитись ОСОБА_1 , є Благодійна організація «Благодійний фонд «Україно-грузинський фонд «Без меж», оскільки такий виданий 29.08.2023, тобто вже після подачі ОСОБА_1 документів для митного оформлення ввезених ним товарів.

Товарами, відповідно до пункту 57 частини 1 статті 4 Митного кодексу України, є будь-які рухомі речі, у тому числі ті, на які законом поширено режим нерухомої речі (крім транспортних засобів комерційного призначення), валютні цінності, культурні цінності, а також електроенергія, що переміщується лініями електропередачі.

Обставини, що пом`якшують чи обтяжують відповідальність ОСОБА_1 судом не встановлено.

Призначаючи ОСОБА_1 покарання, суддя враховує позицію Конституційного Суду України викладену в рішенні від 05.07.2023 по справі № 3-46/2022(95/22, 170/22, 233/22) у справі за конституційними скаргами ОСОБА_5 , ОСОБА_6 , ОСОБА_7 щодо відповідності Конституції України (конституційності) абзацу другого частини першої статті 483 Митного кодексу України. Так, згідно з вищезазначеним рішенням, Конституційний Суд України визнав таким, що не відповідаєКонституції України(є неконституційним) абзац другий частини першоїстатті 483 Митного кодексу України(щодо санкції частини даної статті).

Конституційний Суд України дійшов висновку, що для досягнення легітимної мети суд повинен мати дискрецію. Однак суд під час розгляду справи про порушення митних правил за частиною першою статті 483 Кодексу не може забезпечити індивідуалізації відповідальності через: відсутність у зазначеній статті Кодексу інших видів стягнень; неможливість зміни розміру відсотків, за якими визначено штраф і обов`язковість застосування конфіскації. Неможливість вибору виду та розміру адміністративного стягнення з урахуванням обставин справи, а саме: характеру вчиненого протиправного діяння, форми вини, характеристики особи можливості відшкодування заподіяної шкоди, наявності обставин, що пом`якшують або обтяжують відповідальність, унеможливлює справедливий розгляд справи судом.

Таке законодавче регулювання суперечить засадам демократичного суспільства, базованого на верховенстві права (правовладді) (in democratic society quided by the rule of law). А тому, абзац другий частини першої статті 483 Кодексу суперечить приписам частини першої статті8, частин першої, четвертої статті41, частини другої статті61, частини першої статті64 Конституції України.

За таких обставин, враховуючи практику Європейського суду з прав людини, рішення Конституційного Суду України від 05.07.2023 по справі №3-46/2022(95/22, 170/22, 233/22), та природу походження товарів, вважаю, що застосування штрафу на суму вартості предмету порушення митних правил (автомобіля) в даному випадку є не пропорційним, порушуватиме справедливий баланс між загальними правилами декларування та правом власності особи, суперечить положенням ст.1 Першого Протоколу, та не забезпечить справедливого балансу між вимогами публічних інтересів та захистом права власності особи та не узгоджуються з принципом верховенства права, - а тому штраф у достатньо великому розмірі на суму 608102,40 грн. буде не пропорційним (по відношенню до вчиненого) надмірним тягарем для особи ОСОБА_1 .

Разом з тим, суд вважає за небхідне вилучені іграшки передати КНП «Івано-Франківський обласний спеціалізований будинок дитини Івано-Франківської обласної ради», якому такі і мали бути передані згідно документів, поданих ОСОБА_1 до Львівської митниці Державної митної служби України.

Крім того, відповідно до ст. 40-1 КУпАП та Закону України «Про судовий збір» з ОСОБА_1 слід стягнути в користь держави в особі ДСА України судовий збір у розмірі 536,80 грн. та на користь Львівської митниці 25582,46 грн. витрат за зберігання на складі митниці.

Керуючись ст.ст.483, 541 МК України, ст.ст.40-1, 283 КУпАП, Законом України «Про судовий збір», суд -

п о с т а н о в и в:

ОСОБА_1 визнати винним у вчиненні правопорушення, передбаченого ч.1 ст.483 МК України

Звільнити ОСОБА_1 від сплати штрафу за вчинення адміністративного правопорушення, передбаченогоч.1 ст.483 МК Україниу зв`язку з визнанням санкції ч.1 ст.483 МК України неконституційною на підставі рішення Конституційного Суду України від 05.07.2023по справі № 3-46/2022(95/22, 170/22, 233/22).

Вилучений відповідно до протоколу №1198/20900/23 від 30.08.2023, товар, а саме: м`які іграшки «гусак» без ознак використання 90 см. в кількості 350 шт., м`які іграшки «гусак» без ознак використання 50 см. в кількості 490 шт., м`які іграшки «гусак» без ознак використання 70 см. в кількості 430 шт., м`які іграшки «гусак» без ознак використання 110 см. в кількості 230 шт., м`які іграшки «гусак» без ознак використання 160 см. в кількості 7 шт., - конфіскувати та передати КНП «Івано-Франківський обласний спеціалізований будинок дитини Івано-Франківської обласної ради».

Стягнути з ОСОБА_1 накористьдержави в особі Державної судової адміністрації України 536,80 грн. судового збору.

Стягнути з ОСОБА_1 на користь Львівської митниці ДМС України 25582,46грн. (двадцятьп`ятьтисяч п`ятсотвісімдесят двігривні сорокшість копійок) витрат за зберігання товару на складі митниці.

Постанова може бути оскаржена до Львівського апеляційного суду через Галицький районний суд м.Львова протягом десяти днів з дня її винесення і набирає законної сили після закінчення строку для подання апеляційної скарги.

Суддя Кротова О.Б.

Дата ухвалення рішення24.10.2023
Оприлюднено30.10.2023
Номер документу114470572
СудочинствоАдмінправопорушення

Судовий реєстр по справі —461/8186/23

Постанова від 24.10.2023

Адмінправопорушення

Галицький районний суд м.Львова

Кротова О. Б.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні