Рішення
від 25.10.2023 по справі 140/11950/23
ВОЛИНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ВОЛИНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

25 жовтня 2023 року ЛуцькСправа № 140/11950/23

Волинський окружний адміністративний суд у складі судді Денисюка Р.С., розглянувши за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення сторін адміністративну справу за позовом заступника керівника Луцької окружної прокуратури в інтересах держави в особі Луцької міської ради до державного кадастрового реєстратора Головного управління Держгеокадастру у Волинській області, Головного управління Держгеокадастру у Волинській області, третьої особи, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмету спору, на стороні відповідачів ОСОБА_1 про визнання протиправним рішення та зобов`язання вчинити дії,

ВСТАНОВИВ:

Заступник керівника Луцької окружної прокуратури в інтересах держави в особі Луцької міської ради звернувся (далі Луцька м/р, позивач) з позовом до державного кадастрового реєстратора Головного управління Держгеокадастру у Волинській області (далі державний реєстратор, відповідач-1), Головного управління Держгеокадастру у Волинській області (далі - ГУ Держгеокадастру у Волинській області, відповідач-2) про визнання протиправним рішення державного кадастрового реєстратора Головного управління Держгеокадастру у Волинській області зі зміни відомостей в Державному земельному кадастрі щодо коду цільового призначення земельної ділянки (02.10 Для будівництва та обслуговування багатоквартирного житлового будинку з об`єктами торгово-розважальної та ринкової інфраструктури) та виду використання земельної ділянки (для будівництва і обслуговування багатоквартирного житлового будинку з об`єктами торгово-розважальної та ринкової інфраструктури), про що зроблено запис від 07.02.2019 за № 019 в Поземельній книзі 0710100000221230047 та зобов`язання державного кадастрового реєстратора Головного управління Держгеокадастру у Волинській області внести виправлені відомості до Державного земельного кадастру в частині визначення коду цільового призначення земельної ділянки з кадастровим номером 0710100000:22:123:0047 з "02.10 Для будівництва та обслуговування багатоквартирного житлового будинку з об`єктами торгово-розважальної та ринкової інфраструктури" на код цільового призначення земельної ділянки 03.10 для будівництва та обслуговування будівель ринкової інфраструктури (адміністративних будинків, офісних приміщень та інших будівель громадської забудови, які використовуються для здійснення підприємницької та іншої діяльності, пов`язаної з отриманням прибутку).

Позовні вимоги обґрунтовані тим, що в провадженні СВ Луцького РУП ГУНП у Волинській області перебувало кримінальне провадження №42022030000000024 від 02.06.2022, за ознаками кримінального правопорушення, передбаченого ч.1 ст. 366 КК України, за фактом внесення службовими особами Головного управління Держгеокадастру у Волинській області, всупереч Генеральному плану міста Луцька та встановленій Земельним кодексом процедурі, завідомо неправдивих відомостей до Державного земельного кадастру про зміну цільового призначення земельної ділянки з кадастровим номером 0710100000:22:123:0047.

Так, в ході досудового розслідування встановлено, що на підставі договору купівлі-продажу земельної ділянки від 25.09.2018 №688/21 в Державному реєстрі речових прав на нерухоме майно 25.09.2018 за ОСОБА_1 було зареєстровано право власності на земельну ділянку з кадастровим номером 0710100000:22:123:0047, площею 1,14 га, яка знаходиться по АДРЕСА_1 , з цільовим призначенням для будівництва та обслуговування будівель ринкової інфраструктури (адміністративних будинків, офісних приміщень та інших будівель громадської забудови, які використовуються для здійснення підприємницької та іншої діяльності, пов`язаної з отриманням прибутку), категорія земель - землі житлової та громадської забудови.

В подальшому, за зверненням ОСОБА_1 від 07.02.2019 № ЗВ-0705441482019 про зміну відомостей в Державному земельному кадастрі, державним кадастровим реєстратором Головного управління Держгеокадастру у Волинській області внесено зміни до Поземельної книги на земельну ділянку з кадастровим номером 0710100000:22:123:0047, про що зроблено запис від 07.02.2019 №019.

Суть змін полягала у зміні цільового призначення земельної ділянки та зміні виду використання земельної ділянки.

Відповідно до чинного на момент проведення зазначених реєстраційних дій Генерального плану міста Луцька, який був затверджений рішенням Луцької міської ради від 24.06.2009 №42/1, зазначена земельна ділянка знаходилась в зоні перспективної громадської забудови.

Також відповідно до плану зонування території міста Луцька, затвердженого рішенням міської ради від 25.02.2015 №71/13, вказана земельна ділянка знаходиться в зоні перспективних бізнес-центрів.

При цьому було з`ясовано, що згідно пояснювальної записки Плану зонування території міста Луцька в зоні розміщення перспективних бізнес-центрів, ні в переважних, супутніх чи допустимих видах використання вказаної зони, будівництво багатоквартирних житлових будинків не передбачається.

Таким чином, державним кадастровим реєстратором Головного управління Держгеокадастру у Волинській області змінено цільове призначення земельної ділянки 0710100000:22:123:0047, про що у графі «суть змін» Розділу 1 "Земельна ділянка, запільні відомості" Поземельної книги на земельну ділянку з кадастровим номером 0710100000:22:123:0047 кадастровим реєстратором зроблено відповідну відмітку.

В той же час з`ясовано, що рішення органу місцевого самоврядування про зміну цільового призначення земельної ділянки не приймалось.

Відтак, в ході проведення досудового розслідування встановлено, що державний кадастровий реєстратор ОСОБА_2 відповідно до наказу Головного управління Держгеокадастру у Волинській області від 21.11.2017 за №442-к, обіймаючи посаду державного кадастрового реєстратора відділу у м. Луцьк Головного управління Держгеокадастру у Волинській області, будучи особою, яка постійно здійснює організаційно-розпорядчі функції, тобто, відповідно до Закону України «Про державну службу», будучи державним службовцем шостого рангу, здійснила службове підроблення.

В подальшому, зазначене кримінальне провадження прокурором Луцької окружної прокуратури 20.03.2023 було закрите на підставі п.5 ч.1 ст. 284 КПК України, у зв`язку зі смертю особи, стосовно якої зібрано достатньо доказів для повідомлення про підозру у вчиненні кримінального правопорушення, але не повідомлено про підозру у зв`язку з її смертю.

Прокурор посилаючись на норми, чинного на момент виникнення спірних правовідносин земельного законодавства зазначає, що запис у Поземельній книзі скасовується (поновлюється) державним кадастровим реєстратором на підставі рішення суду.

На запит процесуального керівника у кримінальному провадженні чи вирішувалось питання Головним управлінням Держгеокадастру у Волинській області про скасування зазначеного запису кадастрового реєстратора в частині зміни цільового призначення земельної ділянки з кадастровим номером 0710100000:22:123:00471 з "для будівництва та обслуговування будівель ринкової інфраструктури (адміністративних будинків, офісних приміщень та інших будівель громадської забудови, які використовуються для здійснення підприємницької та іншої діяльності, пов`язаної з отриманням прибутку)" на "для будівництва і обслуговування багатоквартирного житлового будинку з об`єктами торгово-розважальної та ринкової інфраструктури", вказаним органом контролю повідомлено, що такий запис може бути скасований лише за рішенням суду.

Крім того, після закриття кримінального провадження №42022030000000024 від 02.06.2022 на підставі п.5 ч.1 ст. 284 КПК України, Луцьким РУП ГУНП у Волинській області на адресу Головного управління Держгеокадастру у Волинській області 21.03.2023 вносилось подання в порядку ст. 23 ЗУ «Про Національну поліцію» з вимогою усунути наслідки вчиненого злочину та здійснити відповідні виправлення в Державному земельному кадастрі незаконно зміненого кадастровим реєстратором ОСОБА_2 цільового призначення земельної ділянки площею 1,14 га. (кадастровий номер - 0710100000:22:123:0047). За результатами розгляду даного подання вказаний орган повідомив про неможливість такого виправлення та необхідність звернення до суду з вказаних питань.

Вказує на те, у зв`язку із зміною законодавства, на даний час поняття виду використання чинне законодавство не встановлює. Так, Законом України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо планування використання земель» від 17.06.2020 №711-IX, який набув чинності, статтю 20 ЗК України викладено у новій редакції, відповідно до якої поняття виду використання земельної ділянки відсутнє.

Відтак, вимога про зобов`язання державного кадастрового реєстратора Головного управління Держгеокадастру у Волинській області скасувати в Поземельній книзі 0710100000221230047 запис від 07.02.2019 за №019 в Розділі 1 "Земельна ділянка. Загальні відомості" в частині визначення виду використання земельної ділянки не призведе до відновлення правового становище, яке існувало до виявленого порушення.

Враховуючи викладене, а також те, що державним кадастровим реєстратором Головного управління Держгеокадастру у Волинській області прийнято протиправне рішення за результатами розгляду заяви ОСОБА_1 , тому вказаний орган контролю, з метою усунення допущених ним порушень, зобов`язаний виправити відомості в Розділі 1 "Земельна ділянка. Загальні відомості" Поземельної книги в частині визначення коду цільового призначення земельної ділянки з кадастровим номером 0710100000:22:123:0047"02.10 Для будівництва та обслуговування багатоквартирного житлового будинку з об`єктами торгово-розважальної та ринкової інфраструктури".

Прокурор зазначає, що звертається до суду з цим позовом з метою захисту інтересів держави з огляду на те, що має місце виключний випадок, за якого порушення відповідачем інтересів держави супроводжується неналежним виконанням уповноваженим органом функцій із їх захисту, що призводить до виникнення у органів прокуратури не лише права, а й обов`язку вжити заходів з представництва інтересів держави в суді.

З врахуванням наведеного просить позов задовольнити.

Ухвалою Волинського окружного адміністративного суду від 05.06.2023 прийнято позовну заяву до розгляду та відкрито провадження у справі, судовий розгляд справи ухвалено проводити за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення сторін та залучено до участі у справі як третю особу, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмету спору, на стороні відповідачів ОСОБА_1 (а.с. 161).

Відповідач ГУ Держгеокадастру у Волинській області у поданому суду відзиві на позовну заяву посилаючись на норми Земельного кодексу України, Закону України «Про Державний земельний кадастр» зазначив, що державний кадастровий реєстратор має доступ до всіх відомостей Державного земельного кадастру, самостійно приймає рішення про внесення відомостей до нього, надання таких відомостей, про відмову у здійсненні таких дій. Втручання будь-яких органів, посадових чи службових осіб, громадян чи їх об`єднань у діяльність державного кадастрового реєстратора забороняється, крім випадків встановлених законом. З врахуванням наведеного просив відмовити у задоволенні позову повністю (а.с. 178-179).

Заступник керівника окружної прокуратури у відповіді на відзив не погодився з твердженнями відповідача та позовні вимоги просив задовольнити з підстав, наведених у позовній заяві (а.с.188-190).

Відповідач ГУ Держгеокадастру у Волинській області у запереченні на відповідь на відзив, доводи заступника керівника окружної прокуратури вважає безпідставними та такими, що не відповідають вимогам чинного законодавства та просив у задоволенні позову відмовити повністю (а.с. 198-200).

Прокурор у письмовому поясненні, поданому з приводу письмового заперечення, зазначив, що відповідач жодним чином не спростував доводів, викладених у відповіді на відзив на позовну заяву. У поданому запереченні не зазначено жодних пояснень, міркувань або аргументів з приводу позовних вимог та у чому полягає безпідставність доводів заступника керівника окружної прокуратури, а лише наведено норми законодавства, якими визначено організаційні засади, принципи роботи, завдання та порядок ведення Державного земельного кадастру та діяльності державного кадастрового реєстратора. Просив позов задовольнити (а.с. 207-208).

Представник третьої особи у письмовому поясненні щодо позову від 21.06.2023 не погодився з позовними вимогами (а.с. 171-174). В обґрунтування своєї позиції зазначив, що позивач пропустив тримісячний строк звернення до суду, визначений статтею 122 КАС України, оскільки йому було відомо про факт зміни цільового призначення вищезазначеної земельної ділянки станом на 21.07.2022, а всі підтверджувальні документи отримано в додаток до відповіді 29.07.2022.

Крім цього, вказує на те, що станом на сьогодні, уся містобудівна документація визначає цю земельну ділянку як територія багатоквартирної житлової забудови, і це підтверджено рішеннями Луцької міської ради, тому причин оскаржувати чинне призначення земельної ділянки кадастровим номером 0710100000:22:123:0047 немає. У листі № 1.1-9/2138/2023 від 15.05.2023 заступник міського голови зазначає, що Луцька міська рада не наділена повноваженнями на оскарження рішень державного реєстратора, що стосуються земельних ділянок приватної форми власності, а, отже, заходи щодо оскарження запису про зміну цільового призначення земельної ділянки з кадастровим номером 0710100000:22:123:0047 міською радою не вживалися. Тобто права та інтереси Луцької міської ради, яка представляє громаду м. Луцька, жодним чином не були порушені, а тому відсутня будь-яка необхідність в захисті та поновленні права. Разом з тим, зазначає, що у разі зміни цільового призначення обов`язково будуть порушені права та інтереси власника земельної ділянки з кадастровим номером 0710100000:22:123:0047.

Посилаючись на постанови Верховного Суду від 20.09.2018 у справі № 924/1237/17, від 06.02.2019 у справі № 927/246/18 зазначає, що прокурор може представляти інтереси держави в суді у виключних випадках, які прямо передбачені законом та не може бути альтернативним суб`єктом звернення до суду і фактично замінювати відповідний уповноважений на захист інтересів держави орган.

Саме лише посилання в позовній заяві на те, що уповноважений орган не здійснює або неналежним чином здійснює відповідні повноваження, для прийняття заяви для розгляду недостатньо. У такому разі прокурор повинен надати належні та допустимі докази відповідно до вимог процесуального закону.

Щодо правомірності дій реєстратора зазначив, що згідно з постановою про закриття кримінального провадження від 20.03.2023 у кримінальному провадженні № 42022030000000024 від 02.06.2022 процесуальний прокурор В. Войчук, прийшов до висновку про достатність доказів для повідомлення про підозру покійній ОСОБА_3 .

Статтею 62 Конституції України визначено, що особа вважається невинуватою у вчиненні злочину, доки її вину не буде доведено в законному порядку і встановлено обвинувальним вироком суду. Обвинувачення не може ґрунтуватися на доказах, одержаних незаконним шляхом, а також на припущеннях. Усі сумніви щодо доведеності вини особи тлумачаться на її користь. Отже, враховуючи той факт, що обвинувальний вирок суду стосовно покійної ОСОБА_3 відсутній, безпідставно стверджувати про вчинення останньою підроблення офіційних документів, а також використовувати обвинувальне формулювання щодо останньої у позові.

Відповідно до частини 5 статті 20 Земельного кодексу України (в редакції на момент виникнення спірних правовідносин) види використання земельної ділянки в межах певної категорії земель (крім земель сільськогосподарського призначення та земель оборони) визначаються її власником або користувачем самостійно в межах вимог, встановлених законом до використання земель цієї категорії, з урахуванням містобудівної документації та документації з землеустрою.

Зміна виду використання земельної ділянки (в межах однієї категорії та цільового призначення), яка належить особі на праві приватної власності була можлива, але порядок вказаної зміни не був врегульований чинним на той час земельним законодавством України.

З врахуванням наведеного просив позовну заяву залишити без розгляду.

Ухвалою Волинського окружного адміністративного суду від 25.10.2023 в задоволенні клопотання представника третьої особи про залишення позову без розгляду відмовлено.

Інших заяв по суті справи чи клопотань про розгляд справи в судовому засіданні від учасників справи не надходило.

Дослідивши письмові докази, суд дійшов висновку, що позов підлягає до задоволення повністю з таких мотивів та підстав.

Судом встановлено, що в провадженні СВ Луцького РУП ГУ НП у Волинській області перебувало кримінальне провадження №42022030000000024 від 02.06.2022, за ознаками кримінального правопорушення, передбаченого ч.1 ст. 366 КК України, за фактом внесення службовими особами Головного управління Держгеокадастру у Волинській області, всупереч Генеральному плану міста Луцька та встановленій Земельним кодексом процедурі, завідомо неправдивих відомостей до Державного земельного кадастру про зміну цільового призначення земельної ділянки з кадастровим номером 0710100000:22:123:0047.

В ході досудового розслідування встановлено, що на підставі договору купівлі-продажу земельної ділянки від 25.09.2018 №688/21 в Державному реєстрі речових прав на нерухоме майно 25.09.2018 за ОСОБА_1 було зареєстровано право власності на земельну ділянку з кадастровим номером 0710100000:22:123:0047, площею 1,14 га, яка знаходиться по АДРЕСА_1 , з цільовим призначенням для будівництва та обслуговування будівель ринкової інфраструктури (адміністративних будинків, офісних приміщень та інших будівель громадської забудови, які використовуються для здійснення підприємницької та іншої діяльності, пов`язаної з отриманням прибутку), категорія земель - землі житлової та громадської забудови.

За зверненням ОСОБА_1 від 07.02.2019 № ЗВ-0705441482019 про зміну відомостей в Державному земельному кадастрі, державним кадастровим реєстратором Головного управління Держгеокадастру у Волинській області внесено зміни до Поземельної книги на земельну ділянку з кадастровим номером 0710100000:22:123:0047, про що зроблено запис від 07.02.2019 №019 (а.с. 72). Згідно даних Розділу 1 "Земельна ділянка, загальні відомості" Поземельної книги наземельну ділянку з кадастровим номером 0710100000:22:123:0047 суть змін полягала у зміні цільового призначення земельної ділянки та зміні виду використання земельної ділянки.

Встановлено, що внаслідок проведених 07.02.2019 державним кадастровим реєстратором Головного управління Держгеокадастру у Волинській області дій в Державному земельному кадастрі змінено вид використання земельної ділянки з кадастровим номером 0710100000:22:123:0047 з «для розташування та обслуговування торгово-розважального центру» на «для будівництва і обслуговування багатоквартирного житлового будинку з об`єктами торгово-розважальної та ринкової інфраструктури», код цільового призначення вказаної земельної ділянки з «03.10 для будівництва та обслуговування будівель ринкової інфраструктури (адміністративних будинків, офісних приміщень та інших будівель громадської забудови, які використовуються для здійснення підприємницької та іншої діяльності, пов`язаної з отриманням прибутку)» на «02.10 для будівництва та обслуговування багатоквартирного житлового будинку з об`єктами торгово-розважальної та ринкової інфраструктури», а також експлікацію земельних угідь із «землі під соціально-культурними об`єктами» на «багатоповерхова забудова».

Відповідно до чинного на момент проведення зазначених реєстраційних дій Генерального плану міста Луцька, який був затверджений рішенням Луцької міської ради від 24.06.2009 №42/1, зазначена земельна ділянка знаходилась в зоні перспективної громадської забудови (а.с. 91).

Відповідно до плану зонування території міста Луцька, затвердженого рішенням міської ради від 25.02.2015 №71/13, вказана земельна ділянка знаходиться в зоні перспективних бізнес-центрів.

При цьому з`ясовано, що згідно пояснювальної записки Плану зонування території міста Луцька в зоні розміщення перспективних бізнес-центрів, ні в переважних, супутніх чи допустимих видах використання вказаної зони, будівництво багатоквартирних житлових будинків не передбачається.

Таким чином встановлено, що діями державного кадастрового реєстратора Головного управління Держгеокадастру у Волинській області змінено цільове призначення земельної ділянки 0710100000:22:123:0047, про що у графі «суть змін» Розділу 1 "Земельна ділянка, запільні відомості" Поземельної книги на земельну ділянку з кадастровим номером 0710100000:22:123:0047 кадастровим реєстратором зроблено відповідну відмітку.

Рішення органу місцевого самоврядування про зміну цільового призначення земельної ділянки не приймалось.

Головним управлінням Держгеокадастру у Волинській області проводилась перевірка законності проведення зміни цільового призначення даної земельної ділянки, за результатами якої складено акт перевірки дотримання вимог земельного законодавства від 16.02.2022 № 20-

ДК/586/АП/09/01-22 (а.с. 35-37).

В ході даної перевірки державним інспектором у сфері державного контролю за використанням та охороною земель і дотриманням вимог законодавства України про охорону земель у Волинській області встановлено порушення кадастровим реєстратором вимог ст. 6 Закону України "Про землеустрій", ст. 20 Земельного кодексу України, наказу Державного комітету України із земельних ресурсів від 23.07.2010 №548, що у свою чергу призвело до порушення вимог ст. ст. 3, 11 Закону України "Про державний земельний кадастр", п.15 Порядку ведення Державного земельного кадастру, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 17.10.2012, а саме: порушення вимог земельного законодавства в частині внесення змін в Державний земельний кадастр про зміну цільового призначення земельної ділянки.

Відтак, в ході проведення досудового розслідування встановлено, що ОСОБА_2 відповідно до наказу Головного управління Держгеокадастру у Волинській області від 21.11.2017 за №442-к, обіймаючи посаду державного кадастрового реєстратора відділу у м. Луцьк Головного управління Держгеокадастру у Волинській області, будучи особою, яка постійно здійснює організаційно-розпорядчі функції, тобто, відповідно до Закону України «Про державну службу», будучи державним службовцем шостого рангу, здійснила службове підроблення.

Встановлено, що ОСОБА_2 , будучи службовою особою, керуючись у своїй діяльності Конституцією України, Законами України «Про державну службу», «Про Державний земельний кадастр» та Порядком ведення Державного земельного кадастру, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України №1051 від 17.10.2012, іншим чинним законодавством України, посадовою інструкцією державного кадастрового реєстратора відділу у м. Луцьк Головного управління Держгеокадастру у Волинській області, згідно до якої має такі завдання та обов`язки, а саме: формування поземельних книг на земельні ділянки та внесення записів до них, здійснення внесення відомостей до Державного земельного кадастру і надання таких відомостей в межах повноважень, визначених Законом України «Про Державний земельний кадастр» та Порядком ведення Державного земельного кадастру; розгляд звернень, що надходять від громадян та юридичних осіб з питань ведення державного земельного кадастру; а також має право: доступу до всіх відомостей Державного земельного кадастру; приймати рішення про внесення відомостей до Державного земельного кадастру, надання відомостей з останнього, про відмову у внесенні або наданні таких відомостей; одержувати в установленому порядку для виконання покладених на нього завдань необхідні документи, інформацію, довідки, розрахунки, інші матеріали від посадових осіб Головного управління, відділів і управлінь Держгеокадастру у районах області; взаємодіяти з управліннями, відділами, іншими структурними підрозділами Головного управління, органами місцевого самоврядування, правоохоронними органами, а також з підприємствами, установами, організаціями, об`єднаннями громадян; всупереч інтересам служби здійснила складання та видачу завідомо неправдивих офіційних документів.

Зокрема, ОСОБА_2 07.02.2019 (точний час досудовим розслідуванням не встановлено), знаходячись за місцем своєї роботи, а саме у службовому кабінеті Головного управління Держгеокадастру у Волинській області, розташованому по вул. Винниченка, 67, м. Луцьк, Волинської області, виконуючи свої службові обов`язки, за результатами опрацювання наданих ОСОБА_4 документів, всупереч інтересам служби, які зобов`язували останню діяти у відповідності до ч. 6 ст. 24 Закону України «Про Державний земельний кадастр» та прийняти рішення про відмову у розгляді поданих документів про зміну цільового призначення земельної ділянки з кадастровим номером 0710100000:22:123:0047, у зв`язку із тим, що заявником не було додано до пакету документів відповідного рішення органу місцевого самоврядування про затвердження проекту землеустрою, порушуючи вимоги ч. 1, ч. 2 ст. 20 Земельного кодексу України (в редакції чинній на момент вчинення кримінального правопорушення), п.п. 49-54, 107 Порядку ведення Державного земельного кадастру, п.п. 4, ст. 9, ст. 24 Закону України «Про Державний земельний кадастр», внесла запис в розділі 1 "Земельна ділянка, загальні відомості" Поземельної книги на земельну ділянку з кадастровим номером 0710100000:22:123:0047 про зміну цільового призначення вказаної земельної ділянки, надавши такому документу необхідних реквізитів офіційних документів, шляхом посвідчення вказаного офіційного документу своїм особистим підписом та відтиском печатки Головного управління Держгеокадастру у Волинській області, а також, в подальшому, в спосіб формування відповідного електронного документу в єдиній державній геоінформаційній системі з відомостей про землі - Державному земельному кадастрі, склала, а саме виготовила, шляхом роздрукування електронної (цифрової) форми за допомогою програмного забезпечення Державного земельного кадастру, завідомо неправдивий офіційний документ - витяг №НВ-0704948612019 про державну реєстрацію на земельну ділянку, який відповідно до ст. 38 Закону України «Про Державний земельний кадастр» містить усі відомості про земельну ділянку, внесені до Поземельної книги, та є обов`язковим при вчиненні правочинів щодо земельної ділянки, надавши такому документу необхідних реквізитів офіційних документів, шляхом посвідчення вказаного офіційного документу своїм особистим підписом та відтиском печатки Головного управління Держгеокадастру у Волинській області та видала вказаний витяг заявнику ОСОБА_1 , що надає право на внесення відповідних відомостей до Державного реєстру речових прав на нерухоме майно та підтверджує державну реєстрацію земельної ділянки в Державному земельному кадастрі, іцо зумовило зміну цільового призначення земельної ділянки з кадастровим номером 0710100000:22:123:0047, без належних, на те підстав.

Таким чином, ОСОБА_2 своїми умисними діями, які виразилися в іншому підробленні офіційних документів, вчинила кримінальне правопорушення, передбачене ч.1 ст. 366 КК України.

Водночас, з матеріалів досудового розслідування вбачається, що ОСОБА_2 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , померла в м. Луцьк, Волинської області, про що Луцьким міським відділом державної реєстрації актів цивільного стану Західного міжрегіонального управління Міністерства юстиції (м. Львів) видано свідоцтво про смерть серії НОМЕР_1 від 15.02.2021.

25.08.2022 набув чинності Закон України «Про внесення змін до Кримінального процесуального кодексу України щодо удосконалення окремих положень досудового розслідування в умовах воєнного стану», згідно якого законодавцем передбачена можливість закриття кримінального провадження прокурором на підставі п. 5 ч. 1 ст. 284 КПК України, тобто щодо особи, стосовно якої зібрано достатньо доказів для повідомлення про підозру у вчиненні кримінального правопорушення, але не повідомлено про підозру у зв`язку з її смертю, крім випадків, якщо провадження є необхідним для реабілітації померлого.

З урахуванням викладеного, 20.03.2023 прокурором Луцької окружної прокуратури винесено постанову про закриття кримінальне провадження на підставі п.5 ч.1 ст. 284 КПК України, у зв`язку зі смертю особи, стосовно якої зібрано достатньо доказів для повідомлення про підозру у вчиненні кримінального правопорушення, але не повідомлено про підозру у зв`язку з її смертю (а.с. 131-135).

При вирішенні спору суд застосовує такі нормативно-правові акти.

Пунктом 3 частини першої статті 131-1 Конституції України передбачено, що в Україні діє прокуратура, яка здійснює: представництво інтересів держави в суді у виключних випадках і в порядку, що визначені законом.

Згідно з частинами першою, третьою статті 23 Закону України Про прокуратуру від 14.10.2014 № 1697-VII (далі Закон № 1697-VII) представництво прокурором інтересів громадянина або держави в суді полягає у здійсненні процесуальних та інших дій, спрямованих на захист інтересів громадянина або держави, у випадках та порядку, встановлених законом. Прокурор здійснює представництво в суді законних інтересів держави у разі порушення або загрози порушення інтересів держави, якщо захист цих інтересів не здійснює або неналежним чином здійснює орган державної влади, орган місцевого самоврядування чи інший суб`єкт владних повноважень, до компетенції якого віднесені відповідні повноваження, а також у разі відсутності такого органу.

Пунктом 1 частини шостої статті 23 Закону № 1697-VII передбачено, що під час здійснення представництва інтересів громадянина або держави у суді прокурор має право в порядку, передбаченому процесуальним законом та законом, що регулює виконавче провадження: звертатися до суду з позовом (заявою, поданням).

За приписами частин третьої - п`ятої статті 53 КАС України у визначених законом випадках прокурор звертається до суду з позовною заявою, бере участь у розгляді справ за його позовами, вступає за своєю ініціативою у справу, провадження у якій відкрито за позовом іншої особи, до початку розгляду справи по суті, подає апеляційну, касаційну скаргу, заяву про перегляд судового рішення за нововиявленими або виключними обставинами. Прокурор, який звертається до суду в інтересах держави, в позовній чи іншій заяві, скарзі обґрунтовує, в чому полягає порушення інтересів держави, необхідність їх захисту, визначені законом підстави для звернення до суду прокурора, а також зазначає орган, уповноважений державою здійснювати відповідні функції у спірних правовідносинах. Невиконання цих вимог має наслідком застосування положень, визначених статтею 169 цього Кодексу. У разі відкриття провадження за позовною заявою, поданою прокурором в інтересах держави в особі органу, уповноваженого здійснювати функції держави у спірних правовідносинах, зазначений орган набуває статусу позивача. У разі відсутності такого органу або відсутності у нього повноважень щодо звернення до суду прокурор зазначає про це в позовній заяві і в такому разі прокурор набуває статусу позивача.

На думку суду, звертаючись до суду в інтересах держави, у позовній заяві заступник керівника Луцької окружної прокуратури обґрунтував, в чому полягає порушення інтересів держави та необхідність їх захисту.

Також суд також враховує правову позицію, викладену у постанові Великої Палати Верховного Суду від 26.05.2020 у справі № 912/2385/18, яка полягає в тому, що прокурор, звертаючись до суду з позовом, повинен обґрунтувати та довести бездіяльність компетентного органу.

Звертаючись до компетентного органу до подання позову в порядку, передбаченому ст. 23 Закону України «Про прокуратуру», прокурор фактично надає йому можливість відреагувати на стверджуване порушення інтересів держави, зокрема, шляхом призначення перевірки фактів порушення законодавства, виявлених прокурором, вчинення дій для виправлення ситуації, а саме подання позову або аргументованого повідомлення прокурора про відсутність такого порушення.

Невжиття компетентним органом жодних заходів протягом розумного строку після того, як цьому органу стало відомо або повинно було стати відомо про можливе порушення інтересів держави, має кваліфікуватися як бездіяльність відповідного органу. Розумність строку визначається судом з урахуванням того, чи потребували інтереси держави невідкладного захисту (зокрема, через закінчення перебігу позовної давності чи можливість подальшого відчуження майна, яке незаконно вибуло із власності держави), а також таких чинників, як: значимість порушення інтересів держави, можливість настання невідворотних негативних наслідків через бездіяльність компетентного органу, наявність об`єктивних причин, що перешкоджали такому зверненню тощо.

Так, прокурор в адміністративному позові вказав, що на адресу Луцької міської ради 26.04.2023 за вих. №53-3578 для вжиття відповідних заходів скеровувався лист у якому зазначалось про виявлені порушення органом контролю під час проведення перевірки законності зміни цільового призначення земельної ділянки, до якого було долучено відповідний акт перевірки.

Однак, позивач на вказані факти не відреагував, ініціативи про звернення з позовом до суду не висловлював.

Враховуючи обставини щодо обізнаності Луцької міської ради про порушення інтересів територіальної громади м. Луцька, та беручи до уваги характер наданої останньою на запит прокуратури відповіді, є виключний випадок, за якого порушення відповідачем інтересів держави супроводжується неналежним виконанням уповноваженим органом функцій із їх захисту, що призводить до виникнення у органів прокуратури не лише права, а й обов`язку вжити заходів з представництва інтересів держави в суді.

Надаючи правову оцінку спірним правовідносинам, суд керується наступним.

Згідно з частиною 2 статті 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Відповідно до частини 1 статті 19 ЗК України землі України за основним цільовим призначенням поділяються на категорії.

Частиною 1 статті 20 ЗК України (в редакції на момент виникнення спірних правовідносин) встановлено, що віднесення земель до тієї чи іншої категорії здійснюється на підставі рішень органів державної влади, Верховної Ради Автономної Республіки Крим, Ради міністрів Автономної Республіки Крим та органів місцевого самоврядування відповідно до їх повноважень.

Зміна цільового призначення земельних ділянок здійснюється за проектами землеустрою щодо їх відведення.

Отже, чинним на момент виникнення спірних правовідносин земельним законодавством було встановлено, що за проектами землеустрою та з дотриманням відповідної процедури здійснюється зміна цільового призначення земельних ділянок.

Відповідно до частини 5 статті 20 ЗК України (в редакції на момент виникнення спірних правовідносин) види використання земельної ділянки в межах певної категорії земель (крім земель сільськогосподарського призначення та земель оборони) визначаються її власником або користувачем самостійно в межах вимог, встановлених законом до використання земель цієї категорії, з урахуванням містобудівної документації та документації із землеустрою.

Статтею 39 ЗК України (яка діяла на момент проведення державної реєстрації у Державному земельному кадастрі) визначено, що використання земель житлової та громадської забудови здійснюється відповідно до генерального плану населеного пункту, іншої містобудівної документації, плану земельно-господарського устрою з дотриманням будівельних норм, державних стандартів і норм.

Відповідно до пунктів 2, 3, 9 статті 1 Закону України «Про регулювання містобудівної діяльності» (в редакції, чинній на момент виникнення спірних правовідносин) генеральний план населеного пункту - містобудівна документація, що визначає принципові вирішення розвитку, планування, забудови та іншого використання території населеного пункту; детальний план території - містобудівна документація, що визначає планувальну організацію та розвиток території; план зонування території (зонінг) - містобудівна документація, що визначає умови та обмеження використання території для містобудівних потреб у межах визначених зон.

Згідно з частиною 1 статті 17 Закону України «Про регулювання містобудівної діяльності» генеральний план населеного пункту є основним видом містобудівної документації на місцевому рівні, призначеної для обґрунтування довгострокової стратегії планування та забудови території населеного пункту.

Частиною 1 статті 18 Закону України «Про регулювання містобудівної діяльності» визначено, що план зонування території розробляється на основі генерального плану населеного пункту (у його складі або як окремий документ) з метою визначення умов та обмежень використання території для містобудівних потреб у межах визначених зон.

План зонування території розробляється з метою створення сприятливих умов для життєдіяльності людини, забезпечення захисту, територій від надзвичайних ситуацій техногенного та природного характеру, запобігання надмірній концентрації населення і об`єктів виробництва, зниження рівня забруднення навколишнього природного середовища, охорони та використання територій з особливим статусом, у тому числі ландшафтів, об`єктів історико- культурної спадщини, а також земель сільськогосподарського призначення і лісів та підлягає стратегічній екологічній оцінці.

Згідно з частиною 4 статті 24 Закону України «Про регулювання містобудівної діяльності» зміна цільового призначення земельної ділянки, яка не відповідає плану зонування території та/або детальному плану території забороняється.

Отже, зміна виду використання земельної ділянки в межах однієї категорії земель (за виключенням земель сільськогосподарського призначення та земель оборони), здійснюється її власником самостійно з урахуванням містобудівної документації та документації із землеустрою.

Відповідно до статті 1 Закону України «Про землеустрій» (в редакції на момент виникнення спірних правовідносин) цільове призначення земельної ділянки - використання земельної ділянки за призначенням, визначеним на підставі документації із землеустрою у встановленому законодавством порядку.

Проаналізувавши вищенаведене, суд зазначає, що цільове призначення конкретної земельної ділянки формується на підставі проекту землеустрою та фіксується у рішенні уповноваженого органу про передачу її у власність або надання у користування та в документі, що посвідчує право на земельну ділянку.

Частиною 1 статті 193 ЗК України (в редакції на момент виникнення спірних правовідносин) визначено, що державний земельний кадастр - єдина державна геоінформаційна система відомостей про землі, розташовані в межах кордонів України, їх цільове призначення, обмеження у їх використанні, а також дані про кількісну і якісну характеристику земель, їх оцінку, про розподіл земель між власниками і користувачами.

Пунктом 12 Порядку ведення Державного земельного кадастру, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 17.10.2012 № 1051 (далі Порядок № 1051), встановлено, що відомості Державного земельного кадастру є офіційними і вважаються об`єктивними та достовірними, якщо інше не доведено судом.

Статтею 20 Закону України «Про Державний земельний кадастр» встановлено, що відомості Державного земельного кадастру є офіційними.

Внесення до Державного земельного кадастру передбачених цим Законом відомостей про об`єкти Державного земельного кадастру є обов`язковим.

Статтею 15 Закону України «Про Державний земельний кадастр» визначено перелік відомостей про земельну ділянку, які включаються до Державного земельного кадастру, зокрема, цільове призначення (категорія земель, вид використання земельної ділянки в межах певної категорії земель).

Пунктом «б» частини 2 статті 21 Закону України «Про Державний земельний кадастр» (в редакції на момент виникнення спірних правовідносин) передбачено, що відомості про цільове призначення земельних ділянок вносяться до Державного земельного кадастру щодо виду використання земельної ділянки в межах певної категорії земель:

на підставі відповідної документації із землеустрою, яка розробляється при формуванні земельних ділянок, - щодо земельних ділянок, які формуються;

на підставі письмової заяви власника (користувача) земельної ділянки державної чи комунальної власності, - у разі зміни виду використання земельної ділянки (крім земель сільськогосподарського призначення та земель оборони);

на підставі проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки, яким передбачена зміна її цільового призначення.

Отже, в даному випадку, зміна цільового призначення земельної ділянки, зокрема його коду з «03.10 для будівництва та обслуговування будівель ринкової інфраструктури (адміністративних будинків, офісних приміщень та інших будівель громадської забудови, які використовуються для здійснення підприємницької та іншої діяльності, пов`язаної з отриманням прибутку)» на вид використання «02.10 Для будівництва та обслуговування багатоквартирного житлового будинку з об`єктами торгово-розважальної та ринкової інфраструктури» здійснена з порушенням вимог, чинного на той час законодавства, без розроблення відповідного проекту землеустрою.

Крім цього, як слідує з матеріалів справи, окрім зміни цільового призначення земельної ділянки державний кадастровий реєстратор змінив також і вид її використання.

При цьому, зміна виду використання земельної ділянки (в межах однієї категорії та цільового призначення), яка належить особі на праві приватної власності була можлива, але порядок вказаної зміни не був врегульований чинним на той час земельним законодавством України.

Виходячи із принципів ЗК України щодо раціонального використання та охорони земель, зміна виду використання землі в межах її цільового призначення повинна була проводитися у порядку, встановленому для зміни цільового призначення землі.

Аналогічна правова позиція викладена в постанові Верховного Суду від 08.05.2018 року у справі № 521/4789/17, постанові Верховного Суду від 26.05.2021 у справі №816/2650/18.

Пунктом 69 Порядку № 1051 визначено, що внесення відомостей (змін до них) до Державного земельного кадастру здійснюється за заявою згідно з додатком 12 замовника документації із землеустрою та оцінки земель або її розробника від імені замовника, якщо це передбачено договором на виконання відповідних робіт.

Заява разом з документацією із землеустрою або оцінки земель, електронним документом та іншими документами, зазначеними у пунктах 91- 137 цього Порядку, подається заявником Державному кадастровому реєстраторові особисто або надсилається рекомендованим листом з описом вкладення та повідомленням про вручення.

Статтею 25 Закону України «Про землеустрій» (в редакції на момент виникнення спірних правовідносин) передбачено, що до документації із землеустрою належить і проект землеустрою щодо відведення земельної ділянки, який, зокрема, необхідний у випадку зміни цільового призначення земельної ділянки.

Відповідно до пункту 70 Порядку № 1015 державний кадастровий реєстратор у момент надходження до нього заяви про внесення відомостей (змін до них) до Державного земельного кадастру разом з документами, зазначеними у пункті 69 цього Порядку, перевіряє:

повноваження особи, що звернулася за внесенням відповідних відомостей (змін до них) до Державного земельного кадастру;

наявність повного пакета документів, необхідних для внесення відомостей (змін до них) до Державного земельного кадастру;

розташування об`єкта Державного земельного кадастру на території дії його повноважень;

придатність електронного документа для проведення його перевірки за допомогою програмного забезпечення Державного земельного кадастру.

У разі звернення за внесенням відповідних відомостей (змін до них) неналежної особи (особи, яка не може бути заявником відповідно до цього Порядку), подання заявником не повного пакета документів та/або розташування об`єкта Державного земельного кадастру на території дії повноважень іншого Державного кадастрового реєстратора Державний кадастровий реєстратор відмовляє такій особі, заявникові у прийнятті заяви безпосередньо у момент її подання або у день надходження рекомендованим листом зазначених документів за формою згідно здодатком 13із зазначенням рекомендацій щодо усунення причин, що є підставою для такої відмови, зокрема найменування та місцезнаходження органу, до повноважень якого належить внесення відомостей (змін до них) про об`єкт Державного земельного кадастру.

В ході розгляду справи судом встановлено, що проект землеустрою щодо зміни цільового призначення земельної ділянки не був затверджений рішенням органу місцевого самоврядування, а саме Луцькою міською радою.

Однак, за результатами розгляду заяви ОСОБА_1 від 07.02.2019 № ЗВ-0705441482019, державним кадастровим реєстратором, всупереч зазначених норм земельного та містобудівного законодавства, затвердженого Генерального плану, було відкрито Поземельну книгу та у Розділ 1 "Земельна ділянка. Загальні відомості" внесено запис від 07.02.2019 №019 - зміна цільового призначення земельної ділянки та зміна виду використання земельної ділянки, чим допущено порушення встановленого вище порядку, що також підтверджено уповноваженим органом контролю.

Відтак рішення державного кадастрового реєстратора Головного управління Держгеокадастру у Волинській області зі зміни відомостей в Державному земельному кадастрі щодо коду цільового призначення земельної ділянки «02.10 Для будівництва та обслуговування багатоквартирного житлового будинку з об`єктами торгово-розважальної та ринкової інфраструктури» та виду використання земельної ділянки «для будівництва і обслуговування багатоквартирного житлового будинку з об`єктами торгово-розважальної та ринкової інфраструктури», про що зроблено запис від 07.02.2019 за № 019 в Поземельній книзі 0710100000221230047 є протиправним та підлягає скасуванню, а позов в цій частині задоволенню.

Щодо позовних вимог про зобов`язання державного кадастрового реєстратора Головного управління Держгеокадастру у Волинській області внести виправлені відомості до Державного земельного кадастру в частині визначення коду цільового призначення земельної ділянки з кадастровим номером 0710100000:22:123:0047 з "02.10 Для будівництва та обслуговування багатоквартирного житлового будинку з об`єктами торгово-розважальної та ринкової інфраструктури" на код цільового призначення земельної ділянки 03.10 для будівництва та обслуговування будівель ринкової інфраструктури (адміністративних будинків, офісних приміщень та інших будівель громадської забудови, які використовуються для здійснення підприємницької та іншої діяльності, пов`язаної з отриманням прибутку), то суд зазначає наступне.

Відповідно до пункту 116 Порядку ведення Державного земельного кадастру (в редакції на момент виникнення спірних правовідносин), внесення до Державного земельного кадастру відомостей (змін до них) про зареєстровану земельну ділянку здійснюється шляхом внесення таких відомостей до відповідної Поземельної книги.

Частиною 1 статті 25 Закону України "Про Державний земельний кадастр" визначено, що Поземельна книга є документом Державного земельного кадастру, який містить такі відомості про земельну ділянку: а) кадастровий номер; б) площа; в) місцезнаходження (адміністративно- територіальна одиниця); г) склад угідь; ґ) цільове призначення (категорія земель, вид використання земельної ділянки в межах певної категорії земель); д) нормативна грошова оцінка; е) відомості про обмеження у використанні земельної ділянки; є) відомості про межі частини земельної ділянки, на яку поширюється дія сервітуту, договору суборенди земельної ділянки; ж) кадастровий план земельної ділянки; з) дата державної реєстрації земельної ділянки; и) інформація про документацію із землеустрою, на підставі якої здійснена державна реєстрація земельної ділянки, а також внесені зміни до цих відомостей; і) інформація про власників (користувачів) земельної ділянки відповідно до даних про зареєстровані речові права у Державному реєстрі речових прав на нерухоме майно; ї) дані про бонітування ґрунтів.

Пунктом 60 Порядку ведення Державного земельного кадастру передбачено, що запис у Поземельній книзі скасовується (поновлюється) Державним кадастровим реєстратором на підставі рішення суду.

Крім цього суд зазначає, що 21.03.2023 Луцьким РУП ГУНП у Волинській області на адресу Головного управління Держгеокадастру у Волинській області вносилось подання в порядку статті 23 ЗУ «Про Національну поліцію» з вимогою усунути наслідки вчиненого правопорушення та здійснити відповідні виправлення в Державному земельному кадастрі незаконно зміненого кадастровим реєстратором ОСОБА_2 цільового призначення земельної ділянки площею 1,14 га (кадастровий номер - 0710100000:22:123:0047) (а.с. 136-141).

За результатами розгляду даного подання ГУ Держгеокадастру у Волинській області повідомило про неможливість такого виправлення та необхідність звернення до суду з вказаних питань.

Відповідно до пунктів 4, 5 Порядку (в редакції на момент виникнення спірних правовідносин) ведення Державного земельного кадастру ведення Державного земельного кадастру здійснює Держгеокадастр та його територіальні органи. Держателем Державного - земельного кадастру є Держгеокадастр. Функції адміністратора Державного земельного кадастру виконує визначене Держгеокадастром за погодженням з Мінекономіки державне підприємство, яке належить до сфери управління Держгеокадастру. До складу Держгеокадастру та його територіальних органів входять державні кадастрові реєстратори, які здійснюють внесення відомостей до Державного земельного кадастру і надання таких відомостей в межах повноважень, визначених Законом України «Про Державний земельний кадастр» та цим Порядком.

Проаналізувавши вищенаведене, суд зазначає, що у зв`язку із зміною законодавства, на даний час поняття виду використання чинне законодавство не встановлює. Так, Законом України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо планування використання земель» від 17.06.2020 №711-IX, який набув чинності 24.07.2021, статтю 20 ЗК України викладено у новій редакції, відповідно до якої поняття виду використання земельної ділянки відсутнє.

Відтак, на думку суду, вимога про зобов`язання державного кадастрового реєстратора Головного управління Держгеокадастру у Волинській області скасувати в Поземельній книзі 0710100000221230047 запис від 07.02.2019 за №019 в Розділі 1 "Земельна ділянка. Загальні відомості" в частині визначення виду використання земельної ділянки не призведе до відновлення правового становище, яке існувало до виявленого порушення.

Враховуючи викладене, а також те, що державним кадастровим реєстратором Головного управління Держгеокадастру у Волинській області прийнято протиправне рішення за результатами розгляду заяви ОСОБА_1 , тому вказаний орган контролю Головне управління Держгеокадастру у Волинській області, з метою усунення допущених ним порушень, зобов`язаний виправити відомості в Розділі 1 "Земельна ділянка. Загальні відомості" Поземельної книги в частині визначення коду цільового призначення земельної ділянки з кадастровим номером 0710100000:22:123:0047 "02.10 Для будівництва та обслуговування багатоквартирного житлового будинку з об`єктами торгово-розважальної та ринкової інфраструктури".

Суд зазначає, що спосіб відновлення порушеного права має бути ефективним та таким, який виключає подальші протиправні рішення, дії чи бездіяльність суб`єкта владних повноважень, а у випадку невиконання, або неналежного виконання рішення не виникала б необхідність повторного звернення до суду, а здійснювалося примусове виконання рішення.

Зазначена позиція повністю кореспондується з висновками Європейського суду з прав людини, відповідно до яких, обираючи спосіб захисту порушеного права, слід зважати на його ефективність з точки зору статті 13 Конвенції про захист прав людини і основоположних свобод, яка вимагає, щоб норми національного правового засобу стосувалися сутності "небезпідставної заяви" за Конвенцією та надавали відповідне відшкодування. Зміст зобов`язань за статтею 13 також залежить від характеру скарги заявника за Конвенцією. Тим не менше, засіб захисту, що вимагається згаданою статтею, повинен бути "ефективним" як у законі, так і на практиці, зокрема, в тому сенсі, щоб його використання не було ускладнене діями або недоглядом органів влади відповідної держави (пункт 75 рішення Європейського суду з прав людини у справі "Афанасьєв проти України" від 5 квітня 2005 року (заява № 38722/02)).

Отже, "ефективний засіб правого захисту" в розумінні статті 13 Конвенції повинен забезпечити поновлення порушеного права.

В даному випадку зобов`язання Головного управління Держгеокадастру у Волинській області виправити відомості щодо визначення коду цільового призначення земельної ділянки є обґрунтованим способом захисту порушеного права позивача.

Згідно із частиною другою статті 139 КАС України при задоволенні позову суб`єкта владних повноважень з відповідача стягуються виключно судові витрати суб`єкта владних повноважень, пов`язані із залученням свідків та проведенням експертиз.

Відтак, оскільки у цій справі задоволено позов суб`єкта владних повноважень, тому судові витрати у вигляді сплаченого судового збору в сумі 2684,00 грн згідно із платіжною інструкцією від 22.05.2023 №884 (а.с. 12) з відповідачів стягненню не підлягають.

Керуючись статтями 243 - 246, 262 КАС України, суд

ВИРІШИВ:

Позов задовольнити повністю.

Визнати протиправним та скасувати рішення державного кадастрового реєстратора Головного управління Держгеокадастру у Волинській області зі зміни відомостей в Державному земельному кадастрі щодо коду цільового призначення земельної ділянки «02.10 для будівництва та обслуговування багатоквартирного житлового будинку з об`єктами торгово-розважальної та ринкової інфраструктури» та виду використання земельної ділянки «для будівництва і обслуговування багатоквартирного житлового будинку з об`єктами торгово-розважальної та ринкової інфраструктури», про що зроблено запис від 07.02.2019 за № 019 в Поземельній книзі 0710100000221230047.

Зобов`язати Головне управління Держгеокадастру у Волинській області внести виправлені відомості до Державного земельного кадастру в частині визначення коду цільового призначення земельної ділянки з кадастровим номером 0710100000:22:123:0047 з "02.10 для будівництва та обслуговування багатоквартирного житлового будинку з об`єктами торгово-розважальної та ринкової інфраструктури" на код цільового призначення земельної ділянки 03.10 для будівництва та обслуговування будівель ринкової інфраструктури (адміністративних будинків, офісних приміщень та інших будівель громадської забудови, які використовуються для здійснення підприємницької та іншої діяльності, пов`язаної з отриманням прибутку).

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Рішення суду може бути оскаржене в апеляційному порядку повністю або частково шляхом подання апеляційної скарги до Восьмого апеляційного адміністративного суду протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення.

Позивач: Заступник керівника Луцької окружної прокуратури (43025, Волинська обл., м. Луцьк, вул. Винниченка, 15, код ЄДРПОУ 02909915).

Позивач: Луцька міська рада (43025, Волинська обл., м. Луцьк, вул. Б. Хмельницького, 19, код ЄДРПОУ 34745204).

Відповідач-1: державний кадастровий реєстратор Головного управління Держгеокадастру у Волинській області (43025, Волинська обл., м. Луцьк, вул. Винниченка, 67).

Відповідач-1: Головне управління Держгеокадастру у Волинській області (43025, Волинська обл., м. Луцьк, вул. Винниченка, 67, код ЄДРПОУ 39767861).

Третя особа, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмету спору, на стороні відповідачів ОСОБА_1 ( АДРЕСА_2 , РНОКПП НОМЕР_2 ).

Суддя Р.С. Денисюк

СудВолинський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення25.10.2023
Оприлюднено30.10.2023
Номер документу114485797
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи з приводу регулюванню містобудівної діяльності та землекористування, зокрема у сфері землеустрою; державної експертизи землевпорядної документації; регулювання земельних відносин, з них з питань здійснення публічно-владних управлінських функцій з розпорядження земельними ділянками

Судовий реєстр по справі —140/11950/23

Ухвала від 20.05.2024

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Берназюк Я.О.

Постанова від 28.03.2024

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Хобор Романа Богданівна

Ухвала від 04.03.2024

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Хобор Романа Богданівна

Ухвала від 20.02.2024

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Хобор Романа Богданівна

Ухвала від 01.02.2024

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Хобор Романа Богданівна

Ухвала від 01.02.2024

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Хобор Романа Богданівна

Ухвала від 01.02.2024

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Хобор Романа Богданівна

Ухвала від 08.01.2024

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Хобор Романа Богданівна

Ухвала від 18.12.2023

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Хобор Романа Богданівна

Рішення від 25.10.2023

Адміністративне

Волинський окружний адміністративний суд

Денисюк Руслан Степанович

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні