АС7/232-07
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД СУМСЬКОЇ ОБЛАСТІ
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
15.11.07 Справа №АС7/232-07.
за позовом Прокурора Зарічного району м. Суми в інтересах держави в особі Державного підприємства “Національна енергетична компанія “Укренерго” в особі відокремленого підрозділу “Держенергонагляд у Північному регіоні”
до відповідача Комбінату комунальних підприємств, Ямпільський район
про стягнення 850 грн. 00 коп.
СУДДЯ РИЖКОВ М.Б.
За участю представників сторін:
Від позивача Ткаченко О.О.,
Від відповідача не з‘явився
Прокурор не з'явився
Суть спору: прокурор просить суд стягнути з відповідача в доход державного бюджету України штрафні санкції у розмірі 850 грн. 00 коп. за порушення законодавства про електроенергетику.
Відповідач відзив на позовну заяву не надав, в судове засідання не з‘явився про час та місце слухання справи був повідомлений належним чином, тому відповідно до ст. 71, 128 КАС України справа слухається за наявними в ній матеріалами.
Розглянувши матеріали справи, суд встановив:
В ході перевірки, відокремленим підрозділом “Держенергонагляд у Північному регіоні” за дотриманням чинного законодавства встановлено, що 31.10.2006 року інспекцією з енергетичного нагляду за режимами споживання електричної та теплової енергії у Сумській області було проведено перевірку з питань технічної експлуатації та технічного стану електроустановок комбінату комунальних підприємств, про що було складено акт обстеження № Пн-315.
За результатами обстеження відповідачеві було видано обов'язковий до виконання припис № Пн-315 від 31.10.2006 року про усунення виявлених порушень, який відповідач у встановлений термін не виконав, що підтверджується актом перевірки № Пн-55 від 03.03.2007 року.
Старшим державним інспектором України з енергонагляду у Сумській області за порушення законодавства про електроенергетику та за невиконання припису на відповідача, відповідно до ст. 27 Закону України “Про електроенергетику” та Положення “Про порядок накладання на суб'єктів господарської діяльності штрафів за порушення законодавства про електроенергетику”, затвердженого Постановою Кабінету Міністрів України № 1312 від 21.07.1999 року, накладено штраф у розмірі 510 грн. 00 коп., про що було винесено постанову № ОПн 19/07-40 від 13.03.2007 року.
Також відповідачеві було видано новий обов'язковий до виконання припис №ОПн-19/07-40 від 13.03.07р. про усунення не усунутих порушень, які відповідач у встановлений термін не виконав, що підтверджується актом перевірки №Пн-136 від 31.05.07р.
Старшим державним інспектором України з енергонагляду у Сумській області за порушення законодавства про електроенергетику та за невиконання припису на відповідача, згідно зі ст. 27 Закону України „Про електроенергетику" та „Положення про порядок накладання на суб'єктів господарської діяльності штрафів за порушення законодавства про електроенергетику", затвердженого Постановою КМУ №1312 від 30.07.99р., накладено штраф у розмірі п'ятидесяти неоподатковуваних мінімумів доходів громадян у сумі 850 (вісімсот п'ятдесят) гривень, про що було винесено постанову № ОПн 67/07-40 від 05.06.07р.
Відповідачем у встановлений законом термін штрафні санкції не сплачено, внаслідок чого прокурор змушений звернутися до суду із захистом порушених справ держави.
Розглянувши матеріали справи, заслухавши пояснення представника позивача, дослідивши наявні докази, які мають значення для вирішення справи по суті, суд вважає, що вимоги позивача підлягають задоволенню виходячи з наступного:
Згідно з Указом Президента України “Про зміну в структурі центральних органів виконавчої влади” від 15.12.1999 року № 1573/99, з метою вдосконалення структури органів виконавчої влади та підвищення ефективності державного управління внесено зміни до структури центральних органів виконавчої влади та затверджено систему їх реалізації, якою визначено, що до складу органів виконавчої влади України входить Міністерство палива та енергетики України.
Державне підприємство “Національна енергетична компанія “Укренерго” підпорядковано Міністерству палива та енергетики України і засновано на держаній власності.
Основною метою діяльності підприємства є забезпечення цілісності об'єднаної енергетичної системи, забезпечення інтересів держави, енергоощадих підприємств усіх форм власності, запобігання порушенням режимів і аварій системного значення та ліквідація наслідків можливих аварій з найменшими для держави втратами.
Відповідно до ст. 5 Закону України “Про електроенергетику”, однією із державної політики в енергетиці є створення умов безпечної експлуатації об'єктів електроенергетики, а також забезпечення відповідальності енергопостачальників та споживачів. Згідно зі ст. 9 зазначеного Закону та п. 1 Положення “Про державний енергетичний нагляд за режимами споживання електричної та теплової енергії” затвердженого Кабінетом Міністрів України від 07.08.1996 року № 929, зі змінами та доповненнями, державний нагляд електроенергетиці здійснює Державна інспекція з енергетичного нагляду за режимами споживання електричної та теплової енергії (Держенергонагляд). Державні інспектори енергетичного нагляду за режимами споживання електричної та теплової енергії мають право застосовувати у встановленому законом України порядку санкції до суб'єктів господарської діяльності за порушення нормативно - правових актів. За ухилення виконання або несвоєчасне виконання рішень чи приписів Державної інспекції енергетичного нагляду за режимами споживання електричної та теплової енергії суб'єкти господарської діяльності несуть відповідальність у вигляді штрафу у розмірі до п'яти тисяч неоподатковуваних податком мінімумів доходів громадян.
Згідно з Положенням “Про відокремлений підрозділ “Держенергонагляд у Північ регіоні”, затвердженим директором Державного підприємства Національної енергетичної компанія “Укренерго”, Держенергонагляд у Північному регіоні утворено з метою забезпечення функціонування електроенергетичної системи регіону в межах Харківської, Полтавської та Сумської областей України, як складової частини цілісної об'єднаної енергосистеми України.
Відповідно до п. 10 Положення “Про порядок накладання на суб'єктів господарської діяльності штрафів за порушення законодавства про електроенергетику”, суб'єкт господарської діяльності повинен сплатити штраф протягом 30 днів з дня винесення постанови про його накладання. У разі несплати штрафу у зазначений термі стягується в судовому порядку.
Як вбачається з матеріалів справи до теперішнього часу штраф до держбюджету відповідачем не перераховано.
Відповідно до ст. 71 Кодексу адміністративного судочинства України, кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення. Відповідачем не було надано доказів підтверджуючих сплату ним штрафу в сумі 850 грн. 00 коп., або обґрунтованих заперечень проти позовних вимог, хоча про час та місце слухання справи був повідомлений належним чином, тому вимоги прокурора є правомірні, обґрунтовані і підлягають задоволенню.
На підставі викладеного, керуючись ст.ст. 158, 160-163 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -
ПОСТАНОВИВ:
1. Адміністративний позов прокурора Зарічного району м. Суми задовольнити.
2. Стягнути з Комбінату комунальних підприємств (41200, Сумська область, Ямпільський район, м. Дружба, вул. Комуністична, 22, код 14013437) в доход державного бюджету України (р/р 31117106700424 ГУДКУ в Сумській області Ямпільський район, МФО 837013, код ЄДРПОУ 23635215, код платежу до держбюджету 21081100) 850 грн. 00 коп. штрафних санкцій.
3. Видати виконавчий лист після набрання постановою законної сили за заявою особи на користь якої ухвалена дана постанова..
5. Постанова суду набирає законної сили після закінчення строку подання заяви про апеляційне оскарження, якщо таку заяву не було подано. Якщо було подано заяву про апеляційне оскарження, але апеляційна скарга не була подана у встановлений строк, постанова набирає законної сили після закінчення цього строку.
6. Заява про апеляційне оскарження постанови суду першої інстанції подається протягом десяти днів з дня її проголошення. Апеляційна скарга на постанову суду першої інстанції подається протягом двадцяти днів після подання заяви про апеляційне оскарження.
7. Апеляційна скарга може бути подана без попереднього подання заяви про апеляційне оскарження, якщо скарга подається у строк, встановлений для подання заяви про апеляційне оскарження.
СУДДЯ М.Б. РИЖКОВ
Повний текст постанови підписано 15.11.2007р.
Суд | Господарський суд Сумської області |
Дата ухвалення рішення | 15.11.2007 |
Оприлюднено | 27.11.2007 |
Номер документу | 1145004 |
Судочинство | Господарське |
Господарське
Господарський суд Сумської області
Рижков М.Б.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні