Справа № 752/2766/20
Провадження № 1-кс/752/4878/22
У Х В А Л А
27.10.2022 року слідчий суддя Голосіївського районного суду м. Києва ОСОБА_1 , за участю секретаря ОСОБА_2 , прокурора ОСОБА_3 , захисників ОСОБА_4 , ОСОБА_5 , підозрюваного ОСОБА_6 , розглянувши клопотання ст.слідчого СУ ГУ НП у м.Києві ОСОБА_7 , погоджене прокурором Київської міської прокуратури ОСОБА_8 , про застосування запобіжного заходу у виді домашнього арешту відносно підозрюваного у вчиненні кримінального правопорушення, передбаченого ч.3 ст.191, ч.4 ст191 КК України, ОСОБА_6 у кримінальному провадженні № 42019100000000651 від 03.10.2019 р.,
в с т а н о в и в:
ст.слідчий СУ ГУ НП у м.Києві ОСОБА_7 , за погодженням з прокурором Київської міської прокуратури ОСОБА_8 , звернулась до суду з клопотанням про застосування запобіжного заходу у виді домашнього арешту відносно підозрюваного у вчиненні кримінального правопорушення, передбаченого ч.3 ст.191, ч.4 ст191 КК України, ОСОБА_6 у кримінальному провадженні № 42019100000000651 від 03.10.2019 р.
Клопотання обгрунтовано тим, що Слідчою групою слідчого управління Головного управління Національної поліції у місті Києві проводиться досудове розслідування у кримінальному провадженні за № 42019100000000651 від 03.10.2019, за фактом протиправної діяльності з боку посадових осіб Управління будівництва, архітектури та землекористування Святошинської районної в місті Києві державної адміністрації (код ЄДРПОУ 39408088), спрямованої на розтрату бюджетних коштів, які виділялись на виконання робіт з капітальних ремонтів автодорожньої мережі Святошинського району м. Києва, за ознаками кримінальних правопорушень, передбачених ч. 3 ст. 191, ч. 4 ст. 191 КК України.
Досудовим розслідуванням установлено, що наказом голови Святошинської районної в місті Києві державної адміністрації,
ОСОБА_6 призначено на посаду начальника Управління будівництва, архітектури та землекористування Святошинської районної в місті Києві державної адміністрації.
ОСОБА_6 , обіймаючи посаду начальника Управління будівництва, архітектури та землекористування Святошинської районної в місті Києві державної адміністрації, відповідно до ч. 3 ст. 18 КК України, являється службовою особою, яка наділена організаційно-розпорядчими та адміністративно-господарськими функціями.
Так, у 2019 році Управлінням будівництва, архітектури та землекористування Святошинської районної в місті Києві державної адміністрації оголошено про проведення ряду спрощених/допорогових закупівель, предмет яких:
- Капітальний ремонт асфальтового покриття прибудинкових територій та внутрішньоквартальних проїздів. Вулиця Верховинна, 5-А, Михайла Котельникова, 2/14 у Святошинському районі міста Києва;
- Капітальний ремонт асфальтового покриття прибудинкових територій та внутрішньоквартальних проїздів. Вулиця Академіка Доброхотова, 1, 1-Б, 3, 5, Ірпінська, 2 у Святошинському районі міста Києва;
- Капітальний ремонт асфальтового покриття прибудинкових територій та внутрішньоквартальних проїздів. Вулиця Жмеринська, 36 у Святошинському районі міста Києва;
- Капітальний ремонт асфальтового покриття прибудинкових територій та внутрішньоквартальних проїздів. Вулиця Генерала Наумова, 37, 37-А, 37-Б у Святошинському районі міста Києва;
- Капітальний ремонт асфальтового покриття прибудинкових територій та внутрішньоквартальних проїздів. Вулиця Генерала Наумова, 23-А, 23-В у Святошинському районі міста Києва;
- Капітальний ремонт асфальтового покриття прибудинкових територій та внутрішньоквартальних проїздів. Вулиця Миколи Ушакова, 8, 10, 12, 14, у Святошинському районі міста Києва;
- Капітальний ремонт асфальтового покриття прибудинкових територій та внутрішньоквартальних проїздів. Вулиця Жмеринська, 24, у Святошинському районі міста Києва (Джерело фінансування - кошти місцевого бюджету);
- Капітальний ремонт асфальтового покриття прибудинкових територій та внутрішньоквартальних проїздів. Вулиця Верховинна, 5-А, Михайла Котельникова, 2/14 у Святошинському районі міста Києва. Додаткові роботи;
- Капітальний ремонт асфальтового покриття прибудинкових територій та внутрішньоквартальних проїздів. Вулиця Жмеринська, 36 у Святошинському районі міста Києва. Додаткові роботи;
- Капітальний ремонт асфальтового покриття прибудинкових територій та внутрішньоквартальних проїздів. Вулиця Академіка Доброхотова, 1, 1-Б, 3, 5, Ірпінська, 2 у Святошинському районі міста Києва. Додаткові роботи;
- Капітальний ремонт асфальтового покриття прибудинкових територій та внутрішньоквартальних проїздів. Вулиця Миколи Ушакова, 8, 10, 12, 14, у Святошинському районі міста Києва. Додаткові роботи.
Відповідно до протоколів засідань тендерного комітету Управління будівництва, архітектури та землекористування Святошинської районної в місті Києві державної адміністрації, розглянуто тендерні пропозиції учасника ТОВ «СПЕКТРУМ ДЕВЕЛОПМЕНТ» та визначено, що вони відповідають кваліфікаційним вимогам, критеріям та умовам, що зазначені Замовником у документації оголошення для проведення допорогових закупівель через електронну систему публічних закупівель «Prozorro», а також встановлено строк, протягом якого мають бути укладені договори: не раніше ніж через 2 робочі дні після оприлюднення рішень про Переможця закупівлі.
У подальшому, Управлінням будівництва, архітектури та землекористування Святошинської районної в місті Києві державної адміністрації (Замовник) в особі ОСОБА_6 укладено договори № 74 від 15.04.2019, № 81 від 15.04.2019; № 82 від 15.04.2019, № 86 від 15.04.2019, № 87 від 15.04.2019, № 91 від 15.04.2019, № 280 від 12.11.2019; № 288 від 18.11.2019, № 293 від 18.11.2019, № 294 від 18.11.2019, № 295 від 18.11.2019 «Про здійснення закупівель за державні кошти», відповідно до яких
ТОВ «СПЕКТРУМ ДЕВЕЛОПМЕНТ» (Підрядник) в особі директора
ОСОБА_9 зобов`язується на свій ризик виконати роботи з:
- «Капітальний ремонт асфальтового покриття прибудинкових територій та внутрішньоквартальних проїздів. Вулиця Верховинна, 5-А, Михайла Котельникова, 2/14 у Святошинському районі міста Києва». Ціна договору становила 244 549 грн. 20 коп. (в т.ч. ПДВ-20% - 40 758 грн. 20 коп.);
- «Капітальний ремонт асфальтового покриття прибудинкових територій та внутрішньоквартальних проїздів. Вулиця Академіка Доброхотова, 1, 1-Б, 3, 5, Ірпінська, 2 у Святошинському районі міста Києва». Ціна договору становила 885 421 грн. 20 коп. (в т.ч. ПДВ-20% - 147 570 грн. 20 коп.);
- «Капітальний ремонт асфальтового покриття прибудинкових територій та внутрішньоквартальних проїздів. Вулиця Жмеринська, 36 у Святошинському районі міста Києва». Ціна договору становила 885 128 грн. 40 коп. (в т.ч. ПДВ-20% - 147 521 грн. 40 коп.);
- «Капітальний ремонт асфальтового покриття прибудинкових територій та внутрішньоквартальних проїздів. Вулиця Генерала Наумова, 37, 37-А, 37-Б у Святошинському районі міста Києва». Ціна договору становила 983 506 грн.
80 коп. (в т.ч. ПДВ-20% - 163 917 грн. 80 коп.);
- «Капітальний ремонт асфальтового покриття прибудинкових територій та внутрішньоквартальних проїздів. Вулиця Генерала Наумова, 23-А, 23-В у Святошинському районі міста Києва». Ціна договору становила 983 587 грн.
20 коп. (в т.ч. ПДВ-20% - 163 931 грн. 20 коп.);
- «Капітальний ремонт асфальтового покриття прибудинкових територій та внутрішньоквартальних проїздів. Вулиця Миколи Ушакова, 8, 10, 12, 14 у Святошинському районі міста Києва». Ціна договору становила 1 379 529 гривень 60 коп. (в т.ч. ПДВ-20% - 229 921 грн. 60 коп.);
- «Капітальний ремонт асфальтового покриття прибудинкових територій та внутрішньоквартальних проїздів. Вулиця Жмеринська, 24, у Святошинському районі міста Києва». Ціна договору становила 1 177 084 гривень 80 коп. (в т.ч. ПДВ-20% - 196 180 грн. 80 коп.);
- «Капітальний ремонт асфальтового покриття прибудинкових територій та внутрішньоквартальних проїздів. Вулиця Верховинна, 5-А, Михайла Котельникова, 2/14 у Святошинському районі міста Києва (Додаткові роботи)». Ціна договору становила 24 398 грн. 40 коп. (в т.ч. ПДВ-20% - 4 066 грн.
40 коп.);
- «Капітальний ремонт асфальтового покриття прибудинкових територій та внутрішньоквартальних проїздів. Вулиця Жмеринська, 36 у Святошинському районі міста Києва (Додаткові роботи)». Ціна договору становила 37 692 грн.
00 коп. (в т.ч. ПДВ-20% - 6 282 грн. 00 коп.);
- «Капітальний ремонт асфальтового покриття прибудинкових територій та внутрішньоквартальних проїздів. Вулиця Академіка Доброхотова, 1, 1-Б, 3, 5, Ірпінська, 2 у Святошинському районі міста Києва (Додаткові роботи)». Ціна договору становила 141 098 грн. 40 коп. (в т.ч. ПДВ-20% - 23 516 грн. 40 коп.);
- «Капітальний ремонт асфальтового покриття прибудинкових територій та внутрішньоквартальних проїздів. Вулиця Миколи Ушакова, 8, 10, 12, 14 у Святошинському районі міста Києва (Додаткові роботи)». Ціна договору становила 295 720 грн. 80 коп. (в т.ч. ПДВ-20% - 49 286 грн. 80 коп.).
06.12.2019 було укладено Додаткову угоду № 1 до Договору № 294 від 18.11.2019, від 06.12.2019, якою було зменшено ціну Договору, та затверджено у сумі 140 414 грн. 40 коп. (в т.ч. ПДВ-20% - 23 402 грн. 40 коп.).
Згідно умов даних договорів, Підрядник повинен виконати передбачені цими Договорами роботи, якість яких відповідає ДСТУ, технічним умовам, позитивному висновку експертизи та вимогам Замовника.
В тому числі, відповідно до умов вказаних договорів Замовник зобов`язаний: прийняти виконані роботи та оплатити їх вартість, згідно з умовами Договорів. Замовник здійснює оплату за виконані Підрядником роботи звітного місяця по мірі надходження бюджетних коштів після підписання актів виконаних робіт (ф. КБ-2В та ф. КБ-3) та актів витрат на проведення експертизи кошторисної документації. Кінцеві розрахунки здійснюються після виконання і приймання всіх передбачених Договорами обсягів робіт.
Підрядник, в свою чергу, гарантує досягнення об`єктом показників, визначених у проектній документації, якість закінчених робіт і змонтованих конструкцій, визначених у проектній документації та можливість експлуатації об`єктів відповідно до Договорів протягом 36 місяців (відповідно до Договору № 280 протягом 10 років) після прийняття об`єкта Замовником. У разі виявлення протягом гарантійних строків у закінчених роботах недоліків (дефектів) Замовником протягом двох днів після їх виявлення повідомляє про це Підрядника і запрошує його для складання акта про порядок і строки усунення виявлених недоліків (дефектів). Акт, складений за участю незалежних експертів надсилається Підряднику для виконання протягом двох днів після складання. Підрядник зобов`язаний за свій рахунок усунути залежні від нього недоліки (дефекти) в строки, визначені в акті про їх усунення. Якщо Підрядник не забезпечить виконання цієї вимоги чи буде порушувати строки її виконання, Замовник має право прийняти рішення, попередньо повідомивши про нього Підрядника, про усунення недоліків (дефектів) власними силами або із залученням третіх осіб із відшкодуванням витрат у розмірі 100 % та одержаних збитків за рахунок Підрядника.
Окрім того, у 2019 році начальником Управління будівництва, архітектури та землекористування Святошинської районної в місті Києві державної адміністрації (Замовник) ОСОБА_6 укладено договори № 74-0 від 15.04.2019, № 81-0 від 23.04.2019, № 82-0 від 15.04.2019, № 86-0 від 15.04.2019, № 87-0 від 23.04.2019, № 91-0 від 15.04.2019, № 280-0 від.12.11.2019, № 288-0 від 22.11.2019, № 293-0 від 22.11.2019, № 294-0 від 22.11.2019, № 295-0 від 02.12.2019 про надання послуг на здійснення технічного нагляду, відповідно до яких фізична особа-підприємець ОСОБА_10 (Виконавець) зобов`язується надати послуги на здійснення технічного нагляду протягом усього періоду будівництва, з метою забезпечення контролю за дотриманням проектних рішень та вимог державних стандартів, будівельних норм і правил, а також контролю за якістю та обсягами робіт (в тому числі контроль за відповідністю вартості матеріальних ресурсів найменшому рівню цін на ринку будівельних матеріалів), їх приймання відповідно до вимог ДСТУ Б Д. 1.1-1:2013 і проектно-кошторисної документації на об`єктах:
- «Капітальний ремонт асфальтового покриття прибудинкових територій та внутрішньоквартальних проїздів. Вулиця Верховинна, 5-А, Михайла Котельникова, 2/14 у Святошинському районі міста Києва»;
- «Капітальний ремонт асфальтового покриття прибудинкових територій та внутрішньоквартальних проїздів. Вулиця Академіка Доброхотова, 1, 1-Б, 3, 5, Ірпінська, 2 у Святошинському районі міста Києва»;
- «Капітальний ремонт асфальтового покриття прибудинкових територій та внутрішньоквартальних проїздів. Вулиця Жмеринська, 36 у Святошинському районі міста Києва»;
- «Капітальний ремонт асфальтового покриття прибудинкових територій та внутрішньоквартальних проїздів. Вулиця Генерала Наумова, 37, 37-А, 37-Б у Святошинському районі міста Києва»;
- «Капітальний ремонт асфальтового покриття прибудинкових територій та внутрішньоквартальних проїздів. Вулиця Генерала Наумова, 23-А, 23-В у Святошинському районі міста Києва»;
- «Капітальний ремонт асфальтового покриття прибудинкових територій та внутрішньоквартальних проїздів. Вулиця Миколи Ушакова, 8, 10, 12, 14 у Святошинському районі міста Києва»;
- «Капітальний ремонт асфальтового покриття прибудинкових територій та внутрішньоквартальних проїздів. Вулиця Жмеринська, 24, у Святошинському районі міста Києва»;
- «Капітальний ремонт асфальтового покриття прибудинкових територій та внутрішньоквартальних проїздів. Вулиця Верховинна, 5-А, Михайла Котельникова, 2/14 у Святошинському районі міста Києва (Додаткові роботи)»;
- «Капітальний ремонт асфальтового покриття прибудинкових територій та внутрішньоквартальних проїздів. Вулиця Жмеринська, 36 у Святошинському районі міста Києва (Додаткові роботи)»;
- «Капітальний ремонт асфальтового покриття прибудинкових територій та внутрішньоквартальних проїздів. Вулиця Академіка Доброхотова, 1, 1-Б, 3, 5, Ірпінська, 2 у Святошинському районі міста Києва (Додаткові роботи)»;
- «Капітальний ремонт асфальтового покриття прибудинкових територій та внутрішньоквартальних проїздів. Вулиця Миколи Ушакова, 8, 10, 12, 14 у Святошинському районі міста Києва (Додаткові роботи)».
Відповідно до умов договорів Замовник зобов`язаний прийняти виконані роботи та оплатити їх вартість, згідно із умовами даного Договору. Послуги надаються виконавцем через інженера атестованого архітектурно-будівельною комісією, який має відповідний кваліфікаційний сертифікат інженера технічного нагляду.
Так, приблизно в період часу з квітня по грудень 2019 року, точна дата та час в ході досудового розслідування не встановлено, однак не пізніше 18.12.2019, у начальника Управління будівництва, архітектури та землекористування Святошинської районної в місті Києві державної адміністрації ОСОБА_6 , виник злочинний умисел спрямований на розтрату бюджетних коштів в інтересах ТОВ «СПЕКТРУМ ДЕВЕЛОПМЕНТ», для реалізації якого він залучив директора ТОВ «СПЕКТРУМ ДЕВЕЛОПМЕНТ» ОСОБА_9 та ОСОБА_10 , який відповідно до укладених договорів повинен надати послуги з технічного нагляду за роботами, які будуть виконуватись ТОВ «СПЕКТРУМ ДЕВЕЛОПМЕНТ».
Реалізуючи свій злочинний умисел направлений на розтрату бюджетних коштів в інтересах ТОВ «СПЕКТРУМ ДЕВЕЛОПМЕНТ», в період часу з червня по грудень 2019 року, точна дата та час в ході досудового розслідування не встановлено, однак не пізніше 18.12.2019, начальник Управління будівництва, архітектури та землекористування Святошинської районної в місті Києві державної адміністрації ОСОБА_6 , директор ТОВ «СПЕКТРУМ ДЕВЕЛОПМЕНТ» ОСОБА_9 та інженер технічного нагляду ОСОБА_10 , перебуваючи у невстановленому досудовим розслідуванням місці, усвідомлюючи суспільно-небезпечний характер своїх діянь, передбачаючи їх суспільно-небезпечні наслідки та бажаючи їх настання, діючи за попередньою змовою групою осіб, з метою розтрати грошових коштів місцевого бюджету України, достовірно знаючи та розуміючи, що роботи по вищевказаним об`єктам не відповідають вимогам нормативно-правових актів у галузі будівництва, а тому є не якісно виконані, не можуть бути прийняті та потребують перероблення, склали та підписали акти приймання виконаних будівельних робіт по формі КБ-2в та довідку про вартість виконаних будівельних робіт та витрат по формі КБ-3, по зазначених об`єктах, а саме:
- за Договором № 74 «Про здійснення закупівлі за державні кошти» від 15.04.2019 - «Капітальний ремонт асфальтового покриття прибудинкових територій та внутрішньоквартальних проїздів. Вулиця Верховинна, 5-А, Михайла Котельникова, 2/14 у Святошинському районі міста Києва», акт приймання виконаних будівельних робіт по формі КБ-2в № 8 за червень 2019 року по зазначеному об`єкту на суму 244 455,60 гривень та довідку про вартість виконаних будівельних робіт та витрат по формі КБ-3 № 8 за червень 2019 року на суму 244 455,60 грн.;
- за Договором № 81 «Про здійснення закупівлі за державні кошти» від 15.04.2019 - «Капітальний ремонт асфальтового покриття прибудинкових територій та внутрішньоквартальних проїздів. Вулиця Академіка Доброхотова, 1, 1-Б, 3, 5, Ірпінська, 2 у Святошинському районі міста Києва», акт приймання виконаних будівельних робіт по формі КБ-2в № 7 за липень 2019 року по зазначеному об`єкту на суму 885 411,05 гривень та довідку про вартість виконаних будівельних робіт та витрат по формі КБ-3 № 7 за липень 2019 року на суму 885 411,05 грн.;
- за Договором № 82 «Про здійснення закупівлі за державні кошти» від 15.04.2019 - «Капітальний ремонт асфальтового покриття прибудинкових територій та внутрішньоквартальних проїздів. Вулиця Жмеринська, 36 у Святошинському районі міста Києва», акт приймання виконаних будівельних робіт по формі КБ-2в № 6 за червень 2019 року по зазначеному об`єкту на суму 885 127,20 гривень та довідку про вартість виконаних будівельних робіт та витрат по формі КБ-3 № 6 за червень 2019 року на суму 885 127,20 грн.;
- за Договором № 86 «Про здійснення закупівлі за державні кошти» від 15.04.2019 - «Капітальний ремонт асфальтового покриття прибудинкових територій та внутрішньоквартальних проїздів. Вулиця Генерала Наумова, 37, 37-А, 37-Б у Святошинському районі міста Києва», акт приймання виконаних будівельних робіт по формі КБ-2в № 4 за червень 2019 року по зазначеному об`єкту на суму 983 506,54 гривень та довідку про вартість виконаних будівельних робіт та витрат по формі КБ-3 № 4 за червень 2019 року на суму 983 506,54 грн.;
- за Договором № 87 «Про здійснення закупівлі за державні кошти» від 15.04.2019 - «Капітальний ремонт асфальтового покриття прибудинкових територій та внутрішньоквартальних проїздів. Вулиця Генерала Наумова, 23-А, 23-В у Святошинському районі міста Києва», акт приймання виконаних будівельних робіт по формі КБ-2в № 5 за червень 2019 року по зазначеному об`єкту на суму 983 584,79 гривень та довідку про вартість виконаних будівельних робіт та витрат по формі КБ-3 № 5 за червень 2019 року на суму 983 584,79 грн.;
- за Договором № 91 «Про здійснення закупівлі за державні кошти» від 15.04.2019 - «Капітальний ремонт асфальтового покриття прибудинкових територій та внутрішньоквартальних проїздів. Вулиця Миколи Ушакова, 8, 10, 12, 14, у Святошинському районі міста Києва», акт приймання виконаних будівельних робіт по формі КБ-2в № 2 за жовтень 2019 року по зазначеному об`єкту на суму 1 379 528,69 гривень та довідку про вартість виконаних будівельних робіт та витрат по формі КБ-3 № 2 за жовтень 2019 року на суму
1 379 528,69 гривень;
- за Договором № 280 «Про здійснення закупівлі за державні кошти» від 12.11.2019 - «Капітальний ремонт асфальтового покриття прибудинкових територій та внутрішньоквартальних проїздів. Вулиця Жмеринська, 24, у Святошинському районі міста Києва», акт приймання виконаних будівельних робіт по формі КБ-2в № 3 за листопад 2019 року по зазначеному об`єкту на суму 841 957,49 гривень та довідку про вартість виконаних будівельних робіт та витрат по формі КБ-3 б/н за листопад 2019 року на суму 841 957,49 гривень;
- за Договором № 280 «Про здійснення закупівлі за державні кошти» від 12.11.2019 - «Капітальний ремонт асфальтового покриття прибудинкових територій та внутрішньоквартальних проїздів. Вулиця Жмеринська, 24, у Святошинському районі міста Києва», акт приймання виконаних будівельних робіт по формі КБ-2в № 3 за листопад 2019 року по зазначеному об`єкту на суму 841 957,49 гривень та довідку про вартість виконаних будівельних робіт та витрат по формі КБ-3 б/н за листопад 2019 року на суму 841 957,49 гривень;
- за Договором № 288 «Про здійснення закупівлі за державні кошти» від 18.11.2019 - «Капітальний ремонт асфальтового покриття прибудинкових територій та внутрішньоквартальних проїздів. Вулиця Верховинна, 5-А, Михайла Котельникова, 2/14 у Святошинському районі міста Києва (Додаткові роботи)», акт приймання виконаних будівельних робіт по формі КБ-2в № 5 за грудень 2019 року по зазначеному об`єкту на суму 24 398,40 гривень та довідку про вартість виконаних будівельних робіт та витрат по формі КБ-3 № 5 за грудень 2019 року на суму 24 398,40 грн.;
- за Договором № 293 «Про здійснення закупівлі за державні кошти» від 18.11.2019 - «Капітальний ремонт асфальтового покриття прибудинкових територій та внутрішньоквартальних проїздів. Вулиця Жмеринська, 36 у Святошинському районі міста Києва (Додаткові роботи)», акт приймання виконаних будівельних робіт по формі КБ-2в № 7 за грудень 2019 року по зазначеному об`єкту на суму 37 691,54 гривень та довідку про вартість виконаних будівельних робіт та витрат по формі КБ-3 № 7 за грудень 2019 року на суму 37 691,54 грн.;
- за Договором № 294 «Про здійснення закупівлі за державні кошти» від 18.11.2019 - «Капітальний ремонт асфальтового покриття прибудинкових територій та внутрішньоквартальних проїздів. Вулиця Академіка Доброхотова, 1, 1-Б, 3, 5, Ірпінська, 2 у Святошинському районі міста Києва (Додаткові роботи)», акт приймання виконаних будівельних робіт по формі КБ-2в № 15 за грудень 2019 року по зазначеному об`єкту на суму 140 414,40 гривень та довідку про вартість виконаних будівельних робіт та витрат по формі КБ-3
№ 15 за грудень 2019 року на суму 140 414,40 грн.;
- за Договором № 295 «Про здійснення закупівлі за державні кошти» від 18.11.2019 - «Капітальний ремонт асфальтового покриття прибудинкових територій та внутрішньоквартальних проїздів. Вулиця Миколи Ушакова, 8, 10, 12, 14 у Святошинському районі міста Києва (Додаткові роботи)», акт приймання виконаних будівельних робіт по формі КБ-2в № 17 за грудень 2019 року по зазначеному об`єкту на суму 293 260,80 гривень та довідку про вартість виконаних будівельних робіт та витрат по формі КБ-3 № 17 за грудень 2019 року на суму 293 260,80 грн.,
які затвердили власноручно своїми підписами та відтисками офіційних печаток «Управління будівництва, архітектори та землекористування Святошинської районної в місті Києві державної адміністрації» ідентифікаційний код 39408088» та «Інженер технічного нагляду ОСОБА_10 реєстраційний № 2215», таким чином надавши вказаним документам статус офіційних.
Після чого, зі спеціального рахунку № 35425192088929 Управління будівництва, архітектори та землекористування Святошинської районної в місті Києві державної адміністрації, відкритого в Головному управлінні Державної казначейської служби України у місті Києві, перераховано на розрахунковий рахунок ТОВ «СПЕКТРУМ ДЕВЕЛОПМЕНТ» за № НОМЕР_1 грошові кошти в сумах відповідно до актів приймання виконаних будівельних робіт по формі КБ-2в та довідок про вартість виконаних будівельних робіт та витрат по формі КБ-3.
Разом з тим, встановлено, що вартість робіт з влаштування асфальтобетонного покриття на об`єктах по вищевказаних договорах, які виконані не якісно, не можуть бути прийняті та потребують перероблення, становить:
- 76 020, 00 грн. з ПДВ по об`єкту за Договором № 74 «Про здійснення закупівлі за державні кошти» від 15.04.2019 - «Капітальний ремонт асфальтового покриття прибудинкових територій та внутрішньоквартальних проїздів. Вулиця Верховинна, 5-А, Михайла Котельникова, 2/14 у Святошинському районі міста Києва»;
- 372 972, 70 грн. з ПДВ по об`єкту за Договором № 81 «Про здійснення закупівлі за державні кошти» від 15.04.2019 - «Капітальний ремонт асфальтового покриття прибудинкових територій та внутрішньоквартальних проїздів. Вулиця Академіка Доброхотова, 1, 1-Б, 3, 5, Ірпінська, 2 у Святошинському районі міста Києва»;
- 338 179, 93 грн. з ПДВ по об`єкту за Договором № 82 «Про здійснення закупівлі за державні кошти» від 15.04.2019 - «Капітальний ремонт асфальтового покриття прибудинкових територій та внутрішньоквартальних проїздів. Вулиця Жмеринська, 36 у Святошинському районі міста Києва»;
- 487 141, 72 грн. з ПДВ по об`єкту за Договором № 86 «Про здійснення закупівлі за державні кошти» від 15.04.2019 - «Капітальний ремонт асфальтового покриття прибудинкових територій та внутрішньоквартальних проїздів. Вулиця Генерала Наумова, 37, 37-А, 37-Б у Святошинському районі міста Києва»;
- 319 491, 64 грн. з ПДВ по об`єкту за Договором № 87 «Про здійснення закупівлі за державні кошти» від 15.04.2019 - «Капітальний ремонт асфальтового покриття прибудинкових територій та внутрішньоквартальних проїздів. Вулиця Генерала Наумова, 23-А, 23-В у Святошинському районі міста Києва»;
- 534 086, 23 грн. з ПДВ по об`єкту за Договором № 91 «Про здійснення закупівлі за державні кошти» від 15.04.2019 - «Капітальний ремонт асфальтового покриття прибудинкових територій та внутрішньоквартальних проїздів. Вулиця Миколи Ушакова, 8, 10, 12, 14, у Святошинському районі міста Києва»;
- 320 912, 14 грн. з ПДВ по об`єкту за Договором № 280 «Про здійснення закупівлі за державні кошти» від 12.11.2019 - «Капітальний ремонт асфальтового покриття прибудинкових територій та внутрішньоквартальних проїздів. Вулиця Жмеринська, 24, у Святошинському районі міста Києва»;
- 8 580, 00 грн. з ПДВ по об`єкту за Договором № 288 «Про здійснення закупівлі за державні кошти» від 18.11.2019 - «Капітальний ремонт асфальтового покриття прибудинкових територій та внутрішньоквартальних проїздів. Вулиця Верховинна, 5-А, Михайла Котельникова, 2/14 у Святошинському районі міста Києва (Додаткові роботи)»;
- 18 400, 63 грн. з ПДВ по об`єкту за Договором № 293 «Про здійснення закупівлі за державні кошти» від 18.11.2019 - «Капітальний ремонт асфальтового покриття прибудинкових територій та внутрішньоквартальних проїздів. Вулиця Жмеринська, 36 у Святошинському районі міста Києва (Додаткові роботи)»;
- 57 091, 20 грн. з ПДВ по об`єкту за Договором № 294 «Про здійснення закупівлі за державні кошти» від 18.11.2019 - «Капітальний ремонт асфальтового покриття прибудинкових територій та внутрішньоквартальних проїздів. Вулиця Академіка Доброхотова, 1, 1-Б, 3, 5, Ірпінська, 2 у Святошинському районі міста Києва (Додаткові роботи)»;
- 113 948, 40 грн. з ПДВ по об`єкту за Договором № 295 «Про здійснення закупівлі за державні кошти» від 18.11.2019 - «Капітальний ремонт асфальтового покриття прибудинкових територій та внутрішньоквартальних проїздів. Вулиця Миколи Ушакова, 8, 10, 12, 14 у Святошинському районі міста Києва (Додаткові роботи)».
Враховуючи вищевикладені обставини, начальник Управління будівництва, архітектури та землекористування Святошинської районної в місті Києві державної адміністрації ОСОБА_6 , діючи за попередньою змовою групою осіб спільно з директором ТОВ «СПЕКТРУМ ДЕВЕЛОПМЕНТ» ОСОБА_9 та інженером технічного нагляду ОСОБА_10 своїми умисними діями, всупереч інтересам служби, переслідуючи мету розтрати бюджетних коштів в інтересах ТОВ «СПЕКТРУМ ДЕВЕЛОПМЕНТ» (код ЄДРПОУ 41324662), достовірно знаючи, що роботи по вищевказаним об`єктах не відповідають вимогам нормативно-правових актів в галузі будівництва, а тому є не якісними, не можуть бути прийняті та потребують перероблення, вчинив розтрату бюджетних коштів під час приймання виконаних робіт за договорами, а саме:
- на загальну суму 76 020, 00 грн. по об`єкту за Договором № 74 «Про здійснення закупівлі за державні кошти» від 15.04.2019 - «Капітальний ремонт асфальтового покриття прибудинкових територій та внутрішньоквартальних проїздів. Вулиця Верховинна, 5-А, Михайла Котельникова, 2/14 у Святошинському районі міста Києва»;
- на загальну суму 372 972, 70 грн. по об`єкту за Договором № 81 «Про здійснення закупівлі за державні кошти» від 15.04.2019 - «Капітальний ремонт асфальтового покриття прибудинкових територій та внутрішньоквартальних проїздів. Вулиця Академіка Доброхотова, 1, 1-Б, 3, 5, Ірпінська, 2 у Святошинському районі міста Києва»;
- на загальну суму 338 179, 93 грн. по об`єкту за Договором № 82 «Про здійснення закупівлі за державні кошти» від 15.04.2019 - «Капітальний ремонт асфальтового покриття прибудинкових територій та внутрішньоквартальних проїздів. Вулиця Жмеринська, 36 у Святошинському районі міста Києва»;
- на загальну суму 487 141, 72 грн. по об`єкту за Договором № 86 «Про здійснення закупівлі за державні кошти» від 15.04.2019 - «Капітальний ремонт асфальтового покриття прибудинкових територій та внутрішньоквартальних проїздів. Вулиця Генерала Наумова, 37, 37-А, 37-Б у Святошинському районі міста Києва»;
- на загальну суму 319 491, 64 грн. по об`єкту за Договором № 87 «Про здійснення закупівлі за державні кошти» від 15.04.2019 - «Капітальний ремонт асфальтового покриття прибудинкових територій та внутрішньоквартальних проїздів. Вулиця Генерала Наумова, 23-А, 23-В у Святошинському районі міста Києва»;
- на загальну суму 534 086, 23 грн. по об`єкту за Договором № 91 «Про здійснення закупівлі за державні кошти» від 15.04.2019 - «Капітальний ремонт асфальтового покриття прибудинкових територій та внутрішньоквартальних проїздів. Вулиця Миколи Ушакова, 8, 10, 12, 14, у Святошинському районі міста Києва»;
- на загальну суму 320 912, 14 грн. по об`єкту за Договором № 280 «Про здійснення закупівлі за державні кошти» від 12.11.2019 - «Капітальний ремонт асфальтового покриття прибудинкових територій та внутрішньоквартальних проїздів. Вулиця Жмеринська, 24, у Святошинському районі міста Києва»;
- на загальну суму 8 580, 00 грн. по об`єкту за Договором № 288 «Про здійснення закупівлі за державні кошти» від 18.11.2019 - «Капітальний ремонт асфальтового покриття прибудинкових територій та внутрішньоквартальних проїздів. Вулиця Верховинна, 5-А, Михайла Котельникова, 2/14 у Святошинському районі міста Києва (Додаткові роботи)»;
- на загальну суму 18 400, 63 грн. по об`єкту за Договором № 293 «Про здійснення закупівлі за державні кошти» від 18.11.2019 - «Капітальний ремонт асфальтового покриття прибудинкових територій та внутрішньоквартальних проїздів. Вулиця Жмеринська, 36 у Святошинському районі міста Києва (Додаткові роботи)»;
- на загальну суму 57 091, 20 грн. по об`єкту за Договором № 294 «Про здійснення закупівлі за державні кошти» від 18.11.2019 - «Капітальний ремонт асфальтового покриття прибудинкових територій та внутрішньоквартальних проїздів. Вулиця Академіка Доброхотова, 1, 1-Б, 3, 5, Ірпінська, 2 у Святошинському районі міста Києва (Додаткові роботи)»;
- на загальну суму 113 948, 40 грн. по об`єкту за Договором № 295 «Про здійснення закупівлі за державні кошти» від 18.11.2019 - «Капітальний ремонт асфальтового покриття прибудинкових територій та внутрішньоквартальних проїздів. Вулиця Миколи Ушакова, 8, 10, 12, 14 у Святошинському районі міста Києва (Додаткові роботи)»,
чим завдав майнову шкоду Управлінню будівництва, архітектури та землекористування Святошинської районної в місті Києві державної адміністрації (код ЄРПОУ 39408088), що розташоване за адресою: м. Київ, проспект Перемоги, 97.
ОСОБА_6 підозрюється у розтраті чужого майна шляхом зловживання службовою особою своїм службовим становищем, вчиненої за попередньою змовою групою осіб, тобто у вчиненні кримінального правопорушення (злочину), передбаченого ч. 3 ст. 191 КК України; у розтраті чужого майна шляхом зловживання службовою особою своїм службовим становищем, вчиненої повторно за попередньою змовою групою осіб, тобто у вчиненні кримінального правопорушення (злочину), передбаченого ч. 3 ст. 191 КК України; у розтраті чужого майна шляхом зловживання службовою особою своїм службовим становищем, вчиненої повторно за попередньою змовою групою осіб у великому розмірі, тобто у вчиненні кримінального правопорушення (злочину), передбаченого ч. 4 ст. 191 КК України, про що було складено повідомлення про підозру 11.10.2022 р. та вручено останньому.
Посилаючись на наявність обгрунтованої підозри, ризики, передбачені ст.177 КПК України, неможливість застосування більш м`якого запобіжного заходу, слідчий просить задовольнити клопотання та застосувати відносно підозрюваного запобіжний захід у виді домашнього арешту.
Прокурор в ході розгляду клопотання підтримав його, просив задовольнити, зазначаючи на наявність доказів, що підтверджують обгрунтованість підозри у вчиненні ОСОБА_6 кримінальних правопорушень, передбачених ч. 3 ст. 191, ч. 4 ст. 191 КК України, наявність ризиків, передбачених ст. 177 КПК України, та неможливість застосування більш м`яких запобіжних заходів.
Захисники ОСОБА_4 , ОСОБА_5 заперечували проти задоволення клопотання, зазначаючи на відсутність доказів на підтвердження обгрунтованості підозри, недоведеність наявності ризиків, а також просив врахувати дані, що характеризують особу ОСОБА_6 . Крім того захисники зазначили, що застосування такого обтяжливого запобіжного заходу як цілодобовий домашній арешт може призвести до тяжких наслідків, оскільки їх підзахисний є відповідальною особою районної адміністрації за цивільний захист.
Підозрюваний підтримав своїх захисників та просив відмовити у задоволенні клопотання.
Вислухавши сторони кримінального провадження, дослідивши матеріали клопотання, слідчий суддя приходить до наступних висновків.
В ході розгляду клопотання встановлено, що Слідчою групою слідчого управління Головного управління Національної поліції у місті Києві проводиться досудове розслідування у кримінальному провадженні за № 42019100000000651 від 03.10.2019, за фактом протиправної діяльності з боку посадових осіб Управління будівництва, архітектури та землекористування Святошинської районної в місті Києві державної адміністрації (код ЄДРПОУ 39408088), спрямованої на розтрату бюджетних коштів, які виділялись на виконання робіт з капітальних ремонтів автодорожньої мережі Святошинського району м. Києва, за ознаками кримінальних правопорушень, передбачених ч. 3 ст. 191, ч. 4 ст. 191 КК України.
11.10.2022 р. ОСОБА_6 було повідомлено про підозру у вчиненні кримінальних правопорушень, передбачених ч.3 ст.191, ч.4 ст.191 КК України.
Слідчий звернулась з клопотанням про застосування запобіжного заходу відносно ОСОБА_6 у виді домашнього арешту.
В силу положень ст. 181 КПК України домашній арешт полягає в забороні підозрюваному, обвинуваченому залишати житло цілодобово або у певний період доби.
Домашній арешт може бути застосовано до особи, яка підозрюється або обвинувачується у вчиненні злочину, за вчинення якого законом передбачено покарання у виді позбавлення волі.
Згідно з положеннями ст. 5 Конвенції про захист прав та основоположних свобод людини, а також практики Європейського суду з прав людини, обмеження права особи на свободу і особисту недоторканість можливе лише в передбачених законом випадках за встановленою процедурою.
Відповідно до ст. 177 КПК України метою застосування запобіжного заходу є забезпечення виконання підозрюваним, обвинуваченим покладених на нього процесуальних обов`язків, а також запобігання спробам переховуватися від органів досудового розслідування та/або суду; знищити сховати або спотворити будь-яку із речей чи документів, які мають істотне значення для встановлення обставин кримінального правопорушення; незаконно впливати на потерпілого, свідка, іншого підозрюваного, обвинуваченого, експерта, спеціаліста у цьому ж кримінальному провадженні; перешкоджати кримінальному провадженню іншим чином; вчинити інше кримінальне правопорушення чи продовжити кримінальне правопорушення, у якому підозрюється, обвинувачується.
Підставою застосування запобіжного заходу є наявність обґрунтованої підозри у вчиненні особою кримінального правопорушення, а також наявність ризиків, які дають достатні підстави слідчому судді, суду вважати, що підозрюваний, обвинувачений, засуджений може здійснити дії, передбачені частиною першою цієї статті.
В силу положень ст.178 КПК України при вирішенні питання про обрання запобіжного заходу, крім наявності ризиків, зазначених у статті 177 цього Кодексу, слідчий суддя, суд на підставі наданих сторонами кримінального провадження матеріалів зобов`язаний оцінити в сукупності всі обставини, у тому числі: 1) вагомість наявних доказів про вчинення підозрюваним, обвинуваченим кримінального правопорушення; 2) тяжкість покарання, що загрожує відповідній особі у разі визнання підозрюваного, обвинуваченого винуватим у кримінальному правопорушенні, у вчиненні якого він підозрюється, обвинувачується; 3) вік та стан здоров`я підозрюваного, обвинуваченого; 4) міцність соціальних зв`язків підозрюваного, обвинуваченого в місці його постійного проживання, у тому числі наявність в нього родини й утриманців; 5) наявність у підозрюваного, обвинуваченого постійного місця роботи або навчання; 6) репутацію підозрюваного, обвинуваченого; 7) майновий стан підозрюваного, обвинуваченого; 8) наявність судимостей у підозрюваного, обвинуваченого; 9) дотримання підозрюваним, обвинуваченим умов застосованих запобіжних заходів, якщо вони застосовувалися до нього раніше; 10) наявність повідомлення особі про підозру у вчиненні іншого кримінального правопорушення; 11) розмір майнової шкоди, у завданні якої підозрюється, обвинувачується особа, або розмір доходу, в отриманні якого внаслідок вчинення кримінального правопорушення підозрюється, обвинувачується особа, а також вагомість наявних доказів, якими обґрунтовуються відповідні обставини.
Відповідно до практики Європейського суду з прав людини, висновки про ступінь ризиків та неможливості запобігання їм і застосування більш м`яких запобіжних заходів, мають бути зроблені за результатами сукупного аналізу обставин злочину та особистості підозрюваного (його характеру, моральних якостей, способу життя, сімейних зв`язків, постійного місця роботи, утриманців), поведінки підозрюваного під час розслідування кримінального правопорушення (наявність або відсутність спроб ухилятися від органів влади) поведінки підозрюваного під час попередніх розслідувань (способу життя взагалі, способу самозабезпечення, системності злочинної діяльності, наявності злочинних зв`язків).
Вирішуючи питання про наявність обґрунтованої підозри, поняття якої не міститься в національному законодавстві, слід виходити з його визначення наведеного в практиці Європейського суду з прав людини.
Так у своїх рішеннях у справі «Мюррей проти Об`єднаного Королівства» від 28 жовтня 1994 року, «Фокс, Кемпбелл і Гартлі проти Сполученого Королівства» Європейський суд зазначив, що наявність «обґрунтованої підозри» у вчиненні правопорушення передбачає наявність фактів або інформації, які могли б переконати об`єктивного спостерігача в тому, що відповідна особа могла вчинити злочин. Вимога розумної підозри передбачає наявність доказів, які об`єктивно зв`язують підозрюваного з певним злочином і вони не повинні бути достатніми, щоб забезпечити засудження, але мають бути достатніми, щоб виправдати подальше розслідування або висунення звинувачення.
Під час розгляду клопотання встановлено наявність доказів, які підтверджують можливість вчинення ОСОБА_6 кримінальних правопорушень, передбачених ч.ч.3,4 ст. 191 КК України.
Слідчий суддя не надає оцінку належності і допустимості даних доказів, долучених до клопотання на підтвердження обгрунтованості підозри, для підтвердження винності особи у вчиненні кримінального правопорушення, оскільки зазначені обставини підлягають встановленню в ході судового розгляду кримінального провадження, а лише оцінює в даному випадку їх достатність для підтвердження того, що підозрюваний може бути причетний до вчинення злочину.
При вирішенні клопотання щодо застосування до підозрюваного запобіжного заходу крім наявності обгрунтованої підозри, слідчий суддя приймає до уваги дані, що характеризують особу підозрюваного, який має міцні соціальні зв`язки, на його утриманні знаходиться неповнолітні діти, має постійний дохід, місце проживання, раніше до кримінального відповідальності не притягувався.
При розгляді даного клопотання слідчий суддя враховує положення ст.194 КПК України, відповідно до якої під час розгляду клопотання про застосування запобіжного заходу слідчий суддя, суд зобов`язаний встановити, чи доводять надані сторонами кримінального провадження докази обставини, які свідчать про:
1) наявність обґрунтованої підозри у вчиненні підозрюваним, обвинуваченим кримінального правопорушення;
2) наявність достатніх підстав вважати, що існує хоча б один із ризиків, передбачених статтею 177 КПК України, і на які вказує слідчий, прокурор;
3) недостатність застосування більш м`яких запобіжних заходів для запобігання ризику або ризикам, зазначеним у клопотанні.
При зверненні до суду з клопотанням про застосування відносно підозрюваного запобіжного заходу слідчий посилається на наявність ризику можливого переховування підозрюваного від органів досудового розслідування. впливу на свідків, а також перешкоджання кримінальному провадженню іншим чином.
При наданні оцінки ризику можливого переховування підозрюваного від органу досудового розслідування слідчий суддя враховує правову позицію Верховного Суду України, викладену в постанові Верховного Суду України від 19.03.2015, № 5-1кс15 та, рішення Касаційного кримінального суду Верховного Суду від 05.06.2019 справа № 639/793/17, в яких зазначено, що під ухиленням від слідства або суду з погляду застосування ст. 49 КК України слід розуміти будь-які умисні дії, вчинені певною особою з метою уникнути кримінальної відповідальності за скоєний злочин, що змушує правоохоронні органи вживати заходів, спрямованих на розшук і затримання правопорушника (нез`явлення без поважних причин за викликом до слідчого або суду, недотримання умов запобіжного заходу, зміна документів, які посвідчують особу, зміна зовнішності, перехід на нелегальне становище, перебування в тайнику, імітація своєї смерті тощо). Особою, яка ухиляється від слідства або суду, визнається відома цим органам особа (що підтверджується матеріалами кримінальної справи) як така, що скоїла певний злочин і вчинила дії з метою переховування місця свого перебування від слідства або суду. Разом з тим, це має бути особа, яка в установленому порядку визнана підозрюваним або обвинуваченим та яка зобов`язана з`являтись до правоохоронних органів за викликом, перебувати в межах їх досяжності. Зазначена особа усвідомлює, що в неї вже виник юридичний обов`язок постати перед слідством або судом, однак вона ухиляється від виконання такого обов`язку.
В даному випадку, матеріали клопотання не містять доказів, що ОСОБА_6 умисно вчинив дії з метою переховування від органів досудового розслідування з метою уникнення від кримінальної відповідальності, оскільки про наявність зазначеного кримінального провадження останньому було відомо з 2020 року, він неодноразово викликався слідчим та допитувався в якості свідка. Матеріали клопотання не містять доказів, що підозрюваний не з`являвся до органу досудового розслідування, або вчиняв інші дії з метою ухилення.
А отже, наявність ризику можливого переховування від органів досудового розслідування не є доведеним.
Також не знайшли свого підтвердження в ході розгляду клопотання та не підтверджені будь-якими доказами ризики впливу підозрюваного на свідків, оскільки такі докази відсутні, від будь-яких осіб не надходили скарги щодо вчинення підозрюваним таких дій, а отже такий ризик грунтується лише на припущеннях.
Зазначаючи про наявність ризику можливого перешкоджання органу досудового розслідування, слідчий не зазначає у який спосіб підозрюваний може вплинути на проведення досудового розслідування на даній стадії, оскільки досудове розслідування проводиться тривалий час, проведені обшуку, отримана і вилучена інформація на підставі ухвал про тимчасовий доступ до документів.
З огляду на викладене, враховуючи недоведеність в ході розгляду клопотання органом досудового розслідування наявності ризиків у даному кримінальному провадженні, слідчий суддя не вбачає підстав для застосування запобіжного заходу та обмеження прав підозрюваного.
Крім того, кримінальне процесуальне законодавство покладає на підозрюваного обов`язок з`являтись за викликом слідчого, прокурора та суду і такий обов`язок на даній стадії не порушувався.
На підставі наведеного, керуючись ст.ст. 32, 110, 131, 132, 176-178, 181, 182, 183, 193-196, 369-372 КПК України,
у х в а л и в:
у задоволенні клопотання ст.слідчого СУ ГУ НП у м.Києві ОСОБА_7 , погоджене прокурором Київської міської прокуратури ОСОБА_8 , про застосування запобіжного заходу у виді домашнього арешту відносно підозрюваного у вчиненні кримінального правопорушення, передбаченого ч.3 ст.191, ч.4 ст191 КК України, ОСОБА_6 у кримінальному провадженні № 42019100000000651 від 03.10.2019 р., відмовити.
Ухвала може бути оскаржена безпосередньо до Київського апеляційного суду протягом п`яти днів з дня її проголошення.
Слідчий суддя
Суд | Голосіївський районний суд міста Києва |
Дата ухвалення рішення | 27.10.2022 |
Оприлюднено | 01.11.2023 |
Номер документу | 114514127 |
Судочинство | Кримінальне |
Категорія | Провадження за поданням правоохоронних органів, за клопотанням слідчого, прокурора та інших осіб про застосування запобіжних заходів домашній арешт |
Кримінальне
Голосіївський районний суд міста Києва
Колдіна О. О.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні