Рішення
від 26.10.2023 по справі 500/5016/23
ТЕРНОПІЛЬСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ТЕРНОПІЛЬСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

Справа № 500/5016/23

26 жовтня 2023 рокум.Тернопіль

Тернопільський окружний адміністративний суд у складі:

головуючого судді - Чепенюк О.В.,

за участю секретаря судового засідання Кухар О.Л.,

представника позивача Багрія Ю.М.,

представника відповідача Федорів Т.М.,

розглянувши у відкритому судовому засіданні за правилами спрощеного позовного провадження адміністративну справу за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю "Модуль Інжиніринг Технолоджі Продакшн" до Головного управління ДПС у Тернопільській області про визнання протиправним та скасування податкового повідомлення-рішення,

ВСТАНОВИВ:

Товариство з обмеженою відповідальністю "Модуль Інжиніринг Технолоджі Продакшн" (далі Товариство, ТОВ «Модуль ІТП», позивач) звернулося до суду з позовом до Головного управління ДПС у Тернопільській області (далі ГУ ДПС у Тернопільській області), в якому просить визнати протиправним та скасувати податкове повідомлення-рішення від 08.02.2023 №0000/847/2300 на суму 113500,00 грн.

Позовні вимоги обґрунтовані наступними обставинами.

Оскаржуваним податковим повідомленням-рішенням на підставі підпункту 54.3.3 пункту 54.3 статті 54 і абзацу 7 пункту 12.3 статті 120 Податкового кодексу України (далі ПК України) застосовані до позивача штрафні (фінансові) санкції (штраф) за неподання повідомлення про участь у міжнародній групі компаній за 2021 рік у термін до 01.10.2022.

Товариство, не погоджуючись з застосованою штрафною санкцією, зазначає про відсутність технічної можливості своєчасно подати таке повідомлення. Програма, в якій подається таке повідомлення, не дозволяла завершити подання повідомлення про участь у міжнародній групу компаній, появлялись безпідставні помилки, які неможливо було усунути. У зв`язку з цим позивач 29.09.2022 звертався до відповідача із запитом про надання роз`яснень щодо способу подання повідомлення про участь у міжнародній групі компаній за наявності технічної проблеми, відповіді на яку не отримав.

Вважає, що відповідач неправомірно застосував штрафні санкції, бо згідно з пунктом 52-1 підрозділу 10 розділу XX Перехідних положень ПК України за порушення податкового законодавства протягом карантинного періоду штрафні санкції не застосовуються.

Вказує про порушення порядку проведення перевірки, на недотримання вимог статті 79 ПК України.

Ухвалою суду від 29.08.2023 після усунення недоліків позову, прийнято позовну заяву до розгляду та відкрито провадження у справі, постановлено судовий розгляд справи проводити за правилами спрощеного позовного провадження з повідомленням (викликом) учасників справи, призначено судове засідання.

15.09.2023 до суду від ГУ ДПС у Тернопільській області надійшов відзив на позов (а.с.79-82). Відповідач позовні вимоги заперечує. Вказує, що документальна позапланова невиїзна перевірка Товариства проведена на підставі наказу від 08.12.2022 №2702-П та відповідно до підпункту 20.1.4 пункту 20.1 статті 20, підпункту 75.1.2 пункту 75.1 статті 75, підпункту 78.1.2 пункту 78.1 статті 78, пункту 79.1 статті 79, абзацу 3 підпункту 69.2 пункту 69 підрозділу 10 розділу XX ПК України з питань дотримання вимог податкового законодавства України в частині неподання/несвоєчасного подання повідомлення про участь у міжнародній групі компаній за 2021 рік, за результатами якої складено акт від 16.01.2023 №361/19-00-23-00/41520441.

У 2021 році позивачем здійснено господарські операції, які визнаються контрольованими, а тому згідно вимог ПК України платник податків зобов`язаний подавати до контролюючих органів у порядку, встановленому податковим законодавством, декларації, звітність та інші документи, пов`язані з обчисленням і сплатою податків та зборів. Така звітність (звіт про контрольовані операції та повідомлення про участь у міжнародній групі компаній) подається до 1 жовтня року, що настає за звітним.

Позивачем своєчасно 26.09.2022 подано звіт про контрольовані операції за 2021 рік, однак не подано повідомлення про участь у міжнародній групі компаній за 2021 рік.

Відповідач вважає безпідставним посилання платника податків на відсутність технічної можливості подати повідомлення про участь у міжнародній групі компаній за 2021 рік, бо згідно з інформацією Єдиного вікна подання електронної звітності, 29.09.2022 Товариством зареєстровано 16 податковий накладних. Відсутні повідомлення про участь у міжнародній групі компаній за 2021, які не прийнято Державною податковою службою України (ДПС України). На офіційному сайті ДПС України (tax.gov.ua) у вкладці Головна / Прес-центр / Новини за 29.09.2022 не міститься інформація щодо імовірних збоїв у прийомі звітності чи можливих проблем із використанням кваліфікованих електронних підписів.

Відповідач зауважив також про ненадходження запиту від позивача про надання роз`яснення від 29.09.2022 через неможливість подачі повідомлення про участь у міжнародній групі компаній за 2021 рік. Позивачем не надано підтвердження про його отримання адресатом, а дані ІКС «Управління документами» за період з 29.09.2022 не фіксують реєстрації у журналі вхідної кореспонденції ГУ ДПС у Тернопільській області листа від ТОВ «Модуль ІТП» за вищенаведеними реквізитами.

ГУ ДПС у Тернопільській області вважає оскаржуване податкове повідомлення-рішення від 08.02.2023 № 0000/847/2300, яким визначено Товариству штраф на суму 113500,00 грн за неподання повідомлення про участь у міжнародній групі компаній за 2021 рік, правомірним та просить в позові відмовити.

28.09.2023 до суду надійшли додаткові пояснення відповідача (а.с.95-98). Представник ГУ ДПС у Тернопільській області звертає увагу на дотримання вимог ПК України при проведенні перевірки позивача, а також на правомірність застосування штрафних санкцій у період карантинних обмежень, враховуючи положення абзацу вісімнадцятого пункту 69.2 статті 69 підрозділу 10 розділу XX "Перехідні положення" ПК України про те, що вимоги законодавства щодо мораторію (зупинення) застосування штрафних (фінансових) санкцій (штрафів) на період дії воєнного, надзвичайного стану та/або на період дії карантину, встановленого Кабінетом Міністрів України на всій території України з метою запобігання поширенню коронавірусної хвороби (COVID-19), не застосовуються.

Інших заяв по суті від учасників справи до суду не надходило.

У судових засіданнях, що відбувалися у цій справі, представник позивача позовні вимоги підтримав з підстав, викладених у позовній заяві, просив позовні вимоги задовольнити.

Представник відповідача проти позову заперечила з підстав, викладених у відзиві на позов та додаткових поясненнях, просила в позові відмовити.

Ухвалою суду від 26.09.2023 розгляд справи відкладався у зв`язку з неявкою представника позивача.

У судовому засіданні 12.10.2023 оголошувалася перерва у зв`язку з необхідністю витребування додаткових доказів та оригіналів доказів, поданих до позовної заяви.

Заслухавши пояснення учасників справи, дослідивши письмові докази та письмові пояснення, викладені у заявах по суті справи, оглянувши оригінали документів, надані позивачем, суд встановив наступні обставини та відповідні до них правовідносини.

Товариство з обмеженою відповідальністю "Модуль Інжиніринг Технолоджі Продакшн" зареєстроване як юридична особа з 12.08.2017, взяте на податковий облік в контролюючих органах 14.08.2017 (а.с.42-54).

У січні 2023 року на підставі наказу ГУ ДПС у Тернопільській від 08.12.2022 №2702-П «Про проведення документальної позапланової невиїзної перевірки» та повідомлення про проведення перевірки від 08.12.2022 №890, головним державним інспектором відділу трансфертного ціноутворення ГУ ДПС у Тернопільській області Вікторією Грицаюк, відповідно до підпункту 20.1.4 пункту 20.1 статті 20, підпункту 75.1.2 пункту 75.1 статті 75, підпункту 78.1.2 пункту 78.1 статті 78, пункту 79.1 статті 79, абзацу 3 підпункту 69.2 пункту 69 підрозділу 10 розділу XX ПК України, проведена документальна позапланова невиїзна перевірка Товариства з питань дотримання вимог податкового законодавства України в частині неподання/несвоєчасного подання повідомлення про участь у міжнародній групі компаній за 2021 рік, за результатами якої складено акт від 16.01.2023 №361/19-00-23-00/41520441 (а.с.99-106).

Перевіркою встановлено, що за період з 01.01.2021 по 31.12.2021 ТОВ «Модуль ІТП» здійснено господарські операції з продажу шаф витяжних кухонних побутових, комплектуючих, обладнання для фільтрування або очищення повітря в асортименті на адресу контрагента - нерезидента ООО "SARGON-TEX" (str. Dacia, 47 dep.51, city Kishinau, Moldova) у загальній сумі 10116823 грн.

Згідно податкової декларації з податку на прибуток підприємств Товариства за 2021 рік (№9432326455 від 22.02.2022) дохід від будь-якої діяльності (за вирахуванням непрямих податків), визначений за правилами бухгалтерського обліку становить 292,29 млн. грн.

Республіка Молдова входить до переліку, визначеного постановою Кабінету Міністрів України від 27.12.2017 № 1045 «Про затвердження переліку держав (територій), які відповідають критеріям, установленим підпунктом 39.2.1.2 підпункту 39.2.1 пункту 39.2 статті 39 Податкового кодексу України, та визнання таким, що втратило чинність, розпорядження Кабінету Міністрів України від 16 вересня 2015 р. N977» (із змінами та доповненнями).

З огляду на це, перевіряючою зроблено висновок, що згідно з підпунктом «в» підпунктами 39.2.1.1, 39.2.1.7 пункту 39.2 статті 39 ПК України господарські операції, проведені з контрагентом-нерезидентом ООО "SARGON-TEX" (Moldova) у 2021 році на загальну суму 10116823 грн визнаються контрольованими.

Відтак у платника в силу положень підпункту 16.1.3 пункту 16.1 статті 16 та підпункту 39.4.2 пункту 39.4 статті 39 ПК України виник обов`язок подати до 1 жовтня року, що настає за звітним, звіт про контрольовані операції та повідомлення про участь у міжнародній групі компаній.

В акті перевірки від 16.01.2023 зазначено, що контрольовані операції та повідомлення про участь у міжнародній групі компаній мали бути подані до 30.09.2022 (п`ятниця) включно.

Звіт про контрольовані операції за 2021 рік подано ТОВ «Модуль ІТП» до ДПС своєчасно (№9434322877 від 26.09.2022), проте не подано повідомлення про участь у міжнародній групі компаній за 2021 рік.

На підставі акта перевірки від 16.01.2023 №361/19-00-23-00/41520441 ГУ ДПС у Тернопільській області 08.02.2023 винесено податкове повідомлення-рішення №0000/847/2300, відповідно до якого за порушення обов`язків, закріплених у статтях 16, 39 ПК України до Товариства застосовано штрафні (фінансові) санкції на суму 113500,00 грн за неподання повідомлення про участь у міжнародній групі компаній (а.с.11-12).

Позивач не погоджується з податковим повідомленням-рішенням контролюючого органу, у зв`язку з чим звернувся до суду.

Надаючи правову оцінку спірним правовідносинам, суд враховує частину другу статті 19 Конституції України, відповідно до якої органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Наведена норма означає, що суб`єкт владних повноважень зобов`язаний діяти лише на виконання закону, за умов і обставин, визначених ним, вчиняти дії, не виходячи за межі прав та обов`язків, дотримуватися встановленої законом процедури, обирати лише встановлені законодавством України способи правомірної поведінки під час реалізації своїх владних повноважень.

Рішення відповідача (дії, вчиненні при його прийнятті) як суб`єкта владних повноважень, що є предметом даного позову, підлягають оцінці судом на відповідність критеріям правомірності, визначеним частиною другою статті 2 КАС України.

Відповідно до підпункту 20.1.4 пункту 20.1 статті 20 ПК України контролюючі органи, визначені підпунктом 41.1.1 пункту 41.1 статті 41 цього Кодексу, мають право, серед іншого проводити відповідно до законодавства перевірки і звірки платників податків (крім Національного банку України), у тому числі після проведення процедур митного контролю та/або митного оформлення.

Пунктом 75.1 статті 75 ПК України визначено право контролюючих органів проводити камеральні, документальні (планові або позапланові; виїзні або невиїзні) та фактичні перевірки.

При цьому згідно з підпунктом 75.1.2 пункту 75 статті 75 ПК України документальною невиїзною перевіркою вважається перевірка, яка проводиться в приміщенні контролюючого органу.

Особливості проведення документальної невиїзної перевірки регламентовані статтею 79 ПК України. Так, документальна невиїзна перевірка здійснюється у разі прийняття керівником (його заступником або уповноваженою особою) контролюючого органу рішення про її проведення та за наявності підстав для проведення документальної перевірки, визначених статтями 77 та 78 цього Кодексу. Документальна невиїзна перевірка здійснюється на підставі зазначених у підпункті 75.1.2 пункту 75.1 статті 75 цього Кодексу документів та даних, наданих платником податків у визначених цим Кодексом випадках, або отриманих в інший спосіб, передбачений законом (пункт 79.1).

Пунктом 79.2 статті 79 ПК України визначено, що документальна позапланова невиїзна перевірка проводиться посадовими особами контролюючого органу виключно на підставі рішення керівника (його заступника або уповноваженої особи) контролюючого органу, оформленого наказом, та за умови вручення платнику податків (його представнику) у порядку, визначеному статтею 42 цього Кодексу, копії наказу про проведення документальної позапланової невиїзної перевірки та письмового повідомлення про дату початку та місце проведення такої перевірки.

У разі надіслання (вручення) відповідно до статті 42 цього Кодексу платнику податків (його представнику) копії наказу про проведення документальної позапланової невиїзної перевірки та письмового повідомлення про дату початку та місце проведення позапланової невиїзної перевірки, шляхом надсилання за адресою (місцезнаходженням, податковою адресою) платника податків рекомендованим листом з повідомленням про вручення документальна позапланова невиїзна перевірка (крім перевірки, визначеної статтею 200 цього Кодексу) розпочинається не раніше 30 календарного дня з дати надсилання такого повідомлення та копії наказу.

Присутність платників податків під час проведення документальних невиїзних перевірок не обов`язкова (пункт 79.3).

Позивач не погоджується з оскаржуваним рішенням через недотримання процедури проведення перевірки в частині невидачі наказу на проведення перевірки, неповідомлення його про проведення перевірки.

Суд критично оцінює такі пояснення позивача, оскільки перевірка проведена на підставі наказу ГУ ДПС у Тернопільській від 08.12.2022 №2702-П «Про проведення документальної позапланової невиїзної перевірки», виданого відповідно до підпункту 20.1.4 пункту 20.1 статті 20, підпункту 75.1.2 пункту 75.1 статті 75, підпункту 78.1.2 пункту 78.1 статті 78, пункту 79.1 статті 79, абзацу 3 підпункту 69.2 пункту 69 підрозділу 10 розділу XX ПК України, направленого ТОВ «Модуль ІТП» одночасно з повідомленням про проведення перевірки від 08.12.2022 №890 поштовим зв`язком та врученого уповноваженому представнику Товариства, що підтверджується повідомленням про вручення поштового відправлення (а.с.99-100).

До проведення перевірки відповідно до пункту 73.3 статті 73 ПК України платнику надіслано запит рекомендованим листом з повідомленням про вручення «Про надання інформації» від 09.11.2022 №12533/6/19-00-23-00-04/19580. ТОВ «Модуль ІТП» надано відповідь № 139 від 02.12.2022 (вх. №33885/6 від 05.12.2022) з поясненнями щодо відсутності технічної можливості виконання вимог підпункту 39.4.2 пункту 39.4 статті 39 ПК України щодо подання повідомлення про участь у повідомлення про участь у міжнародній групі компаній за 2021 рік. Вказані обставини зазначені в акті перевірки від 16.01.2023 не заперечуються позивачем.

Таким чином, контролюючий орган з підстав та у порядку, визначених ПК України, правомірно провів документальну позапланову невиїзну перевірку Товариства з питань дотримання вимог податкового законодавства України в частині неподання/несвоєчасного подання повідомлення про участь у міжнародній групі компаній за 2021 рік, на підставі належним чином оформленого наказу про її проведення, повідомлення, які вручені платнику податків.

Щодо виявленого порушення, то суд зазначає про таке.

У відповідності до підпункту 39.2.1.7 пункту 39.2 статті 39 ПК України господарські операції, передбачені підпунктами 39.2.1.1 (крім операцій, що здійснюються між нерезидентом та його постійним представництвом в Україні) і 39.2.1.5 цього підпункту, визнаються контрольованими, якщо одночасно виконуються такі умови:

річний дохід платника податків від будь-якої діяльності, визначений за правилами бухгалтерського обліку, перевищує 150 мільйонів гривень (за вирахуванням непрямих податків) за відповідний податковий (звітний) рік;

обсяг таких господарських операцій платника податків з кожним контрагентом, визначений за правилами бухгалтерського обліку, перевищує 10 мільйонів гривень (за вирахуванням непрямих податків) за відповідний податковий (звітний) рік.

Спору стосовно того, що господарські операції ТОВ «Модуль ІТП» з продажу шаф витяжних кухонних побутових, комплектуючих, обладнання для фільтрування або очищення повітря в асортименті на адресу контрагента - нерезидента ООО "SARGON-TEX" (str. Dacia, 47 dep.51, city Kishinau, Moldova) на загальну суму 10116823 грн підпадають під контрольовані немає. Відтак у платника податків відповідно до положень ПК України виник обов`язок подати інформацію про такі у встановленому порядку та визначені строки.

Так, згідно з підпунктом 16.1.3 пункту 16.1 статті 16 ПК України платник податків зобов`язаний подавати до контролюючих органів у порядку, встановленому податковим та митним законодавством, декларації, звітність та інші документи, пов`язані з обчисленням і сплатою податків та зборів.

Підпунктом 39.4.2 пункту 39.4 статті 39 ПК України визначено, що платники податків, які у звітному році здійснювали контрольовані операції, зобов`язані подавати до 1 жовтня року, що настає за звітним, звіт про контрольовані операції та повідомлення про участь у міжнародній групі компаній. Звіт про контрольовані операції та повідомлення про участь у міжнародній групі компаній подаються центральному органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову політику, засобами електронного зв`язку в електронній формі з дотриманням вимог законів України "Про електронні документи та електронний документообіг" та "Про електронні довірчі послуги".

Судом встановлено, то ТОВ «Модуль ІТП» подало звіт про контрольовані операції за 2021 рік своєчасно 26.09.2022 (а.с.125-127), проте не подало повідомлення про участь у міжнародній групі компаній.

Доводи Товариства, викладені у позові про відсутність технічної можливості своєчасно подати таке повідомлення суд вважає необгрунтованими та безпідставними. На користь такого висновку свідчить такі обставини.

Платник податків 26.09.2022 безперешкодно подав звіт про контрольовані операції за 2021 рік, що подається у ті ж строки, що й повідомлення про участь у міжнародній групі компаній.

29.09.2022, у день, коли позивач вказує були технічні несправності, він безперешкодно реєстрував та подавав до контролюючого органу інші документи. Згідно з інформацією Єдиного вікна подання електронної звітності, 29.09.2022 ТОВ «Модуль ІТП» зареєстровано 16 податковий накладних (а.с.124).

Позивачем не надано квитанцію № 1 з повідомленням про не прийняття на рівні ДПС України повідомлення про участь у міжнародній групі компаній за 2021 рік, у відповідності до вимог електронного документообігу між платником податків та контролюючим органом, передбаченого пунктом 42.6 статті 42 ПК України та Порядком обміну електронними документами з контролюючими органами, затверджений наказом Міністерства фінансів України від 06.06.2017 №557.

Також суд враховує надані пояснення відповідача про те, що на офіційному сайті ДПС України (tax.gov.ua) у вкладці Головна / Прес-центр / Новини за 29.09.2022 не міститься інформація щодо ймовірних збоїв у прийомі звітності чи можливих проблем із використанням кваліфікованих електронних підписів. На сайті fredo.com.ua (програмний продукт, який використовується позивачем для подання податкової звітності) на вкладках Головна / Всі новини та Актуальні новини за 29.09.2022 відсутня інформація щодо збоїв у прийомі звітності чи можливих проблем із використанням кваліфікованих електронних підписів. Такі обставини представник позивача не заперечував.

Суд не бере до уваги запит Товариства про надання роз`яснення №127-1 від 29.09.2022, адресований ГУ ДПС у Тернопільській області щодо неможливості подачі повідомлення про участь у міжнародній групі компаній за 2021 рік, оскільки позивач не надав доказів про його складення саме 29.09.2022 і направлення контролюючому органу. Наданий фіскальний чек на підтвердження відправлення кореспонденції поштовим зв`язком не є належним доказом, бо є взагалі нечитабельним (а.с.116), опис вкладення відсутній. При цьому за даними ІКС «Управління документами» відповідача за період з 29.09.2022 відсутня реєстрація у журналі вхідної кореспонденції ГУ ДПС у Тернопільській області листа ТОВ «Модуль ІТП» за вказаними реквізитами.

Ознакомившись з документом, наданим представником позивача на вимогу суду надати Журнал реєстрації вихідної кореспонденції Товариства, суд зауважує, що нумерація такої зазвичай ведеться за вихідним номером без проставлення додаткових цифр (наприклад, 121, 122, 123, 124, 125), натомість вихідний номер листа до ГУ ДПС у Тернопільській області містить вихідний номер 127-1 з датою 29.09.2022, що викликає сумнів у реєстрації такого документа саме у той день (а.с.118).

Також судом встановлено, що ТОВ «Модуль ІТП» все ж таки після проведеної перевірки контролюючим органом було подало повідомлення про участь у міжнародній групі компаній за 2021 рік 28.02.2023 о 16:46:37, копію якого разом з квитанціями №1, №2 надав відповідач (а.с.119-123).

Позивачем на підтвердження відсутності технічної можливості своєчасно подати повідомлення до позовної заяви долучено скрін-шоти повідомлення про участь у міжнародній групі компаній за 2021 рік, яке платнику не вдавалося відправити з технічних причин контролюючому органу. У повідомленні про участь у міжнародній групі компаній за 2021 рік вказано дату та час його подання 29.09.2022 о 16:46:37 (а.с.13-17). Проте такі скрін-шоти не відправленої своєчасно звітності не є належним доказом на підтвердження технічних недоліків роботи програмного забезпечення контролюючого органу, через які відповідна звітність не отримана контролюючим органом.

Таким чином, ТОВ «Модуль ІТП» допущено порушення підпункту 39.4.2 пункту 39.4 статті 39 ПК України, а саме на час проведення перевірки не подано повідомлення про участь у міжнародній групі компаній за 2021 рік у строк до 01.10.2022.

Відповідальність платника за вказане порушення передбачене абзацом 7 пункту 120.3 статті 120 ПК України. Дана норма визначає, що неподання платником податків звіту про контрольовані операції та/або документації з трансфертного ціноутворення, та/або глобальної документації з трансфертного ціноутворення (майстер-файлу), та/або звіту у розрізі країн міжнародної групи компаній, та/або повідомлення про участь у міжнародній групі компаній відповідно до вимог статті 39 цього Кодексу тягне за собою накладення штрафу (штрафів) у розмірі:

50 розмірів прожиткового мінімуму для працездатної особи, встановленого законом на 1 січня податкового (звітного) року, - у разі неподання повідомлення про участь у міжнародній групі компаній.

Позивачем не спростовано факт неподання повідомлення про участь у міжнародній групі компаній, а тому відповідачем правомірно застосовано штрафну на суму 113500,00 грн, а тому оскаржуване податкове повідомлення-рішення від 08.02.2023 №0000/847/2300 прийняте обґрунтовано та підставно.

При цьому суд вважає безпідставним посилання позивача на неможливість застосування штрафних санкцій з огляду на перехідні положення ПК України на період дії карантину з огляду на таке.

Дійсно відповідно до пункту 52-1 підрозділу 10 розділу XX "Перехідні положення" ПК України за порушення податкового законодавства, вчинені протягом періоду з 1 березня 2020 року по останній календарний день місяця (включно), в якому завершується дія карантину, встановленого Кабінетом Міністрів України на всій території України з метою запобігання поширенню на території України коронавірусної хвороби (COVID-19), штрафні санкції не застосовуються, крім санкцій за: порушення вимог до договорів довгострокового страхування життя чи договорів страхування в межах недержавного пенсійного забезпечення, зокрема страхування додаткової пенсії; відчуження майна, що перебуває у податковій заставі, без згоди контролюючого органу; порушення вимог законодавства в частині: обліку, виробництва, зберігання та транспортування пального, спирту етилового, алкогольних напоїв та тютюнових виробів; цільового використання пального, спирту етилового платниками податків; обладнання акцизних складів витратомірами-лічильниками та/або рівномірами- лічильниками; здійснення функцій, визначених законодавством у сфері виробництва і обігу спирту, алкогольних напоїв та тютюнових виробів, пального; здійснення суб`єктами господарювання операцій з реалізації пального або спирту етилового без реєстрації таких суб`єктів платниками акцизного податку; порушення нарахування, декларування та сплати податку на додану вартість, акцизного податку, рентної плати.

Протягом періоду з 1 березня 2020 року по останній календарний день місяця (включно), в якому завершується дія карантину, встановленого Кабінетом Міністрів України на всій території України з метою запобігання поширенню на території України коронавірусної хвороби (COVID-19), платникам податків не нараховується пеня, а нарахована, але не сплачена за цей період пеня підлягає списанню.

Разом з тим, тимчасово, на період до припинення або скасування воєнного стану на території України, справляння податків і зборів здійснюється з урахуванням особливостей, визначених у пункті 69 підрозділу 10 розділу XX "Перехідні положення" ПК України.

Абзацом вісімнадцятим пункту 69.2 статті 69 підрозділу 10 розділу XX "Перехідні положення" ПК України з урахуванням змін, внесених Законом України від 12.05.2022 N 2260-ІХ "Про внесення змін до Податкового кодексу України та інших законів України щодо особливостей податкового адміністрування податків, зборів та єдиного внеску під час дії воєнного, надзвичайного стану" (які набрали чинності з 27.05.2022), визначено, що у разі виявлення порушень законодавства за результатами проведення перевірок до платників податків застосовується відповідальність згідно з Кодексом, законами, контроль за виконанням яких покладено на контролюючі органи, з урахуванням обставин, передбачених підпунктом 112.8.9 пункту 112.8 статті 112 Кодексу (вчинення діяння (дії або бездіяльності) внаслідок обставин непереборної сили (форс-мажору)), що звільняють від фінансової відповідальності. При цьому вимоги законодавства щодо мораторію (зупинення) застосування штрафних (фінансових) санкцій (штрафів) на період дії воєнного, надзвичайного стану та/або на період дії карантину, встановленого Кабінетом Міністрів України на всій території України з метою запобігання поширенню коронавірусної хвороби (COVID-19), не застосовуються.

Отже, тимчасово, на період дії воєнного стану, починаючи з 27.05.2022, переважають норми в частині звільнення від відповідальності за несвоєчасне виконання платником податків податкових обов`язків у випадках та за умов, передбачених пунктом 69 підрозділу 10 розділу XX "Перехідні положення" ПК України.

Тому, норма пункту 52-1 підрозділу 10 розділу XX "Перехідні положення" ПК України щодо мораторію (зупинення) застосування штрафних санкцій за порушення термінів нарахування, декларування та сплати податків і зборів на період дії карантину, встановленого Кабінетом Міністрів України на всій території України з метою запобігання поширенню на території України коронавірусної хвороби (СОVID-19) не застосовується з 27.05.2022 на період дії воєнного стану.

Частинами першою, другою статті 9 Кодексу адміністративного судочинства України (далі - КАС України) передбачено, що розгляд і вирішення справ в адміністративних судах здійснюються на засадах змагальності сторін та свободи в наданні ними суду своїх доказів і у доведенні перед судом їх переконливості; суд розглядає адміністративні справи не інакше як за позовною заявою, поданою відповідно до цього Кодексу, в межах позовних вимог.

Відповідно до положень частин першої та другої статті 77 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу. В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.

У цій справі, заперечуючи проти позову, відповідачем доведено правомірність оскаржуваного податкового повідомлення-рішення.

Відповідач діяв на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України, оскаржуване рішення прийняте з дотриманням інших вимог частини другої статті 2 КАС України, у зв`язку із чим у задоволенні позовних вимог про визнання протиправним та скасування податкового повідомлення-рішення належить відмовити.

З огляду на ухвалення судом рішення про відмову у задоволенні позовних вимог, за відсутності доказів понесення відповідачем судових витрат, підстав для їх розподілу немає.

Керуючись статтями 2, 72-77, 90, 241-246, 255, 262, 295 Кодексу адміністративного судочинства України, суд

ВИРІШИВ:

У задоволенні позову Товариства з обмеженою відповідальністю "Модуль Інжиніринг Технолоджі Продакшн" до Головного управління ДПС у Тернопільській області про визнання протиправним та скасування податкового повідомлення-рішення відмовити.

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Рішення може бути оскаржене в апеляційному порядку повністю або частково шляхом подання апеляційної скарги до Восьмого апеляційного адміністративного суду протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення.

Позивач: Товариство з обмеженою відповідальністю "Модуль Інжиніринг Технолоджі Продакшн", вулиця Подільська, 46, місто Тернопіль, Тернопільська область, 46008, ідентифікаційний код юридичної особи 42643642.

Відповідач: Головне управління ДПС у Тернопільській області, вулиця Білецька, 1, місто Тернопіль, Тернопільська область, 46003, ідентифікаційний код відокремленого підрозділу юридичної особи 44143637.

Повний текст рішення складено та підписано 30 жовтня 2023 року.

Головуючий суддяЧепенюк О.В.

СудТернопільський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення26.10.2023
Оприлюднено01.11.2023
Номер документу114519597
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи з приводу адміністрування податків, зборів, платежів, а також контролю за дотриманням вимог податкового законодавства, зокрема щодо адміністрування окремих податків, зборів, платежів

Судовий реєстр по справі —500/5016/23

Рішення від 26.10.2023

Адміністративне

Тернопільський окружний адміністративний суд

Чепенюк Ольга Володимирівна

Рішення від 26.10.2023

Адміністративне

Тернопільський окружний адміністративний суд

Чепенюк Ольга Володимирівна

Ухвала від 29.08.2023

Адміністративне

Тернопільський окружний адміністративний суд

Чепенюк Ольга Володимирівна

Ухвала від 14.08.2023

Адміністративне

Тернопільський окружний адміністративний суд

Чепенюк Ольга Володимирівна

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні