ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД
ДНІПРОПЕТРОВСЬКОЇ ОБЛАСТІ
вул. Володимира Винниченка 1, м. Дніпро, 49027
E-mail: inbox@dp.arbitr.gov.ua, тел. (056) 377-18-49, fax (056) 377-38-63
РІШЕННЯ
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
30.10.2023м. ДніпроСправа № 904/4360/23
Господарський суд Дніпропетровської області у складі судді Мілєвої І.В., розглянувши справу
за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю "Дніпропетровське спеціалізоване протипожежне підприємство", Дніпропетровська область, м. Дніпро
про стягнення 300 393,73 грн
Без виклику представників сторін
СУТЬ СПОРУ:
Товариство з обмеженою відповідальністю "Дніпропетровське спеціалізоване протипожежне підприємство" звернулося до господарського суду з позовною заявою до Комунального підприємства "Безпечна та інноваційна освіта" Дніпровської міської ради про стягнення 300 393,73 грн основного боргу.
Позовні вимоги мотивовані неналежним виконанням відповідачем умов договору підряду №16/12-05 від 16.12.2021.
Суд ухвалою від 16.08.2023 позовну заяву Товариства з обмеженою відповідальністю "Дніпропетровське спеціалізоване протипожежне підприємство" залишив без руху. Запропонував Товариству з обмеженою відповідальністю "Дніпропетровське спеціалізоване протипожежне підприємство" усунути недоліки позовної заяви шляхом подання до суду чеку та опису вкладення у цінний лист (оригіналів або належним чином засвідчених копій), які підтверджують факт відправлення відповідачу (на адресу, зазначену у Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань) копії позовної заяви; шляхом подання до суду 2 та 4 сторінки позовної заяви, зокрема із прохальною частиною позовної заяви у строк до 30.08.2023 включно.
21.08.2023 до господарського суду від позивача надійшла заява на виконання вимог ухвали Господарського суду Дніпропетровської області від 16.08.2023 про залишення позовної заяви без руху. Разом із вказаною заявою позивач подав до суду докази направлення копії позовної заяви з додатками відповідачу.
29.08.2023 до господарського суду від позивача надійшла заява на виконання вимог ухвали Господарського суду Дніпропетровської області від 16.08.2023 про залишення позовної заяви без руху. Разом із вказаною заявою позивач подав до суду позовну заяву.
В прохальній частині позовної заяви позивач просить суд розглянути справу за правилами спрощеного позовного провадження.
Господарський суд Дніпропетровської області ухвалою від 30.08.2023 прийняв позовну заяву до розгляду та відкрив провадження у справі. Задовольнив клопотання позивача та постановив розглядати справу в порядку спрощеного позовного провадження без повідомлення учасників справи за наявними у справі матеріалами.
08.09.2023 відповідач подав до суду відзив, в якому зазначив, що всі роботи, передбачені умовами договору Товариством з обмеженою відповідальністю «Дніпропетровське спеціалізоване протипожежне підприємство» були виконані повністю. За результатами виконання було складено та підписано сторонами акт № 1678 приймання виконаних будівельних робіт за грудень 2021 р. (Форма № КБ-2в) та акт № 187 приймання виконаних будівельних робіт за 20.12.2022 (Форма № КБ-2в). Виконані у 2021 р. роботи були оплачені у сумі 88 940,70 грн. Однак у зв`язку з агресією російської федерації та запровадженням воєнного стану в Україні залишок вартості робіт, виконаних позивачем у 2022 р., на суму у розмірі 300 393,73 грн оплачений не був через припинення фінансування. Отже, дійсно, у Комунального підприємства «Безпечна та інноваційна освіта» Дніпровської міської ради перед Товариством з обмеженою відповідальністю «Дніпропетровське спеціалізоване протипожежне підприємство» існує непогашена заборгованість у розмірі 300 393,73 грн, яка повністю визнається відповідачем. Додані позивачем до матеріалів справи копії документів є такими, що повністю підтверджують зазначені у позовній заяві вимоги. За таких обставин, через наявність непогашеної заборгованості у розмірі 300 393,73 грн відповідач Комунальне підприємство «Безпечна та інноваційна освіта» Дніпровської міської ради визнає позовні вимоги у повному обсязі і не заперечує проти їх задоволення.
Дослідивши матеріали справи, оцінивши докази в їх сукупності, господарський суд
ВСТАНОВИВ:
16.12.2021 між Товариством з обмеженою відповідальністю "Дніпропетровське спеціалізоване протипожежне підприємство" (підрядник) та Комунальним підприємством "Безпечна та інноваційна освіта" Дніпровської міської ради (замовник) було укладено договір підряду № 16/12-05 (далі - договір).
Підрядник за дорученням замовника зобов`язується виконати роботи код ДК 021:2015: 45310000-3 - Електромонтажні роботи. Конкретна назва закупівлі: ДК 021:2015: 45310000-3 - Електромонтажні роботи (Реконструкція приміщення Комунального закладу освіти «Дошкільний навчальний заклад (ясла-садок) № 88» Дніпровської міської ради шляхом влаштування системи пожежної сигналізації, системи оповіщення про пожежу та управління евакуацією людей. За адресою: м. Дніпро, вул. Робоча, будинок 93-А) (далі - робота), а замовник зобов`язується прийняти та оплатити виконану роботу (п. 1.1. договору).
Кількість - 1 робота (п. 1.2. договору).
Місце виконання: 49000, Україна, Дніпропетровська область, м. Дніпро, Додаток 2 (Дислокація), що є невід`ємною частиною договору (надалі - об`єкт) (п. 1.3. договору).
Склад та обсяг робіт за договором визначаються проектно-кошторисною документацією (п. 1.4. договору).
Строк виконання роботи з моменту укладання договору до 01.03.2022. Датою виконання (закінчення) роботи вважається дата її прийняття замовником. Робота може бути виконана підрядником достроково (п. 1.5. договору).
Договірна ціна робіт, визначена у додатку 1 до договору та складає 393 886,03 грн, у тому числі ПДВ - 65 647,67 грн, визначається на основі проектно-кошторисної документації, що є невід`ємною частиною договору. Сума в межах кошторисних призначень 2021 року визначена у додатку 1.1 та складає 88 940,70 грн, у тому числі ПДВ - 14 823,45 грн, визначається на основі проектно-кошторисної документації, що є невід`ємною частиною договору. Договірна ціна визначається на основі плану фінансування. Сума запланованих кошторисних призначень на 2022 року складає 304 945,33 грн, у тому числі ПДВ - 50 824,22 грн (п. 2.1. договору).
Замовник зобов`язаний прийняти від підрядника в установленому порядку виконані роботи та оплатити їх (п. 3.2.2. договору).
Підрядник має право своєчасно та в повному обсязі отримувати плату за виконані роботи (п. 3.3.1. договору).
Замовник має право відстрочення платежу до 120 календарних днів від дати підписання належно оформлених документів, визначених в п.9.1. договору з урахуванням вимог статті 49 Бюджетного кодексу України та Наказу Міністерства фінансів України № 309 від 02.03.2012 «Про затвердження Порядку реєстрації та обліку бюджетних зобов`язань розпорядників бюджетних коштів та одержувачів бюджетних коштів в органах Державної казначейської служби України» (п. 8.1. договору).
Розрахунки за виконану роботу будуть здійснюватися на підставі акту здачі-приймання виконаних робіт по формі № КБ-2в, довідки про вартість виконаних будівельних робіт по формі № КБ-3 (п. 9.1. договору).
Підрядник визначає обсяги та вартість виконаних робіт, що підлягають оплаті, та готує відповідні документи і подає їх для підписання замовнику. Замовник протягом 5 (п`яти) робочих днів зобов`язаний підписати подані підрядником документи, що підтверджують виконання робіт, або письмово обґрунтувати причини відмови від їх підписання (п. 9.2. договору).
Вартість виконаних робіт, що підлягають оплаті, визначаються відповідно до проектно-кошторисної документації із урахуванням обсягів фактично виконаних робіт (п. 9.3. договору).
Розрахунки проводяться шляхом: оплати замовником виконаних робіт після підписання сторонами акту здачі-приймання виконаних робіт по формі № КБ-2в та на підставі довідки про вартість виконаних будівельних робіт по формі № КБ-3 (п. 9.4. договору).
Цей договір вважається укладеним і набирає чинності з моменту його підписання сторонами і діє до 31.12.2022, а в частині розрахунків до повного його виконання (п. 14.1. договору).
Додаткові угоди та додатки до цього договору є його невід`ємною частиною і мають юридичну силу у разі, якщо вони викладені у письмовій формі, підписані сторонами та скріплені їх печатками (п. 15.2. договору).
Зміни до цього договору набирають чинності з моменту належного оформлення сторонами відповідної додаткової угоди до цього договору, якщо інше не встановлено у самій додатковій угоді, цьому договорі або у чинному законодавстві України (п. 15.6. договору).
23.02.2022 сторони підписали додаткову угоду № 1 до договору (а.с. 13), в якій погодили внести зміни до п. 1.5. договору та викласти його у новій редакції, а саме: «Строк виконання роботи з моменту укладання договору до 31.12.2022. Датою виконання (закінчення) роботи вважається дата її прийняття замовником. Робота може бути виконана підрядником достроково».
20.12.2022 сторони уклали додаткову угоду № 2 до договору (а.с. 14-15), в якій вирішили п. 1.5. договору викласти у новій редакції: «Строк виконання роботи з моменту укладання договору до 31.12.2022. Датою виконання (закінчення) роботи вважається дата її прийняття замовником. Робота може бути виконана підрядником достроково»; зменшити суму договору (без зміни кількості (обсягу) та якості робіт) на 4 551,60 грн, у тому числі ПДВ (20%) - 758,60 грн. Сума договору № 16/12-05 від 16.12.2021 складає 389 334,43 грн, у тому числі ПДВ (20%) - 64 889,07 грн; додати до договору додаток 1.2.; п 2.1. викласти у новій редакції: «Договірна ціна робіт визначена у додатку 1 до договору та складає 389 334,43 грн, у тому числі ПДВ (20%) - 64 889,07 грн, визначається на основі проектно-кошторисної документації, що є невід`ємною частиною договору. Сума в межах кошторисних призначень 2021 року визначена у додатку 1.1 та складає 88 940,70 грн, у тому числі ПДВ (20%) - 14 823,45 грн, визначається на основі проектно-кошторисної документації, що є невід`ємною частиною договору. Договірна ціна визначається на основі плану фінансування. Сума в межах кошторисних призначень 2022 року визначена у додатку 1.2 та складає 300 393,73 грн, у тому числі ПДВ (20%) - 50 065,62 грн; викласти додатки 1 та 4 до договору у новій редакції.
30.12.2022 сторони підписали додаткову угоду № 3 до договору (а.с. 16), в якій дійшли згоди п. 1.5. договору викласти у новій редакції: «Строк виконання роботи з моменту укладання договору до 31.12.2023. Датою виконання (закінчення) роботи вважається дата її прийняття замовником. Робота може бути виконана підрядником достроково» та п. 14.1. договору викласти у новій редакції: «Цей договір вважається укладеним і набирає чинності з моменту його підписання сторонами і діє до 31.12.2023, а в частині розрахунків до повного його виконання».
Позивач зазначає, що на виконання умов договору виконав роботу на загальну суму 389 334,43 грн з ПДВ, на підтвердження чого надав підписані сторонами та скріплені їх печатками:
- акт приймання виконаних будівельних робіт за грудень 2021 року № 1678 від 24.12.2021 (форма № КБ-2в) про виконання робіт на суму 88 940,70 грн з ПДВ (а.с. 21-25);
- довідку про вартість виконаних будівельних робіт та витрат за грудень 2021 року від 24.12.2021 (форма КБ-3) про виконання робіт на суму 88 940,70 грн з ПДВ (а.с. 26);
- акт приймання виконаних будівельних робіт за грудень 2022 року № 187 від 20.12.2022 (форма № КБ-2в) про виконання робіт на суму 300 393,73 грн з ПДВ (а.с. 27-32);
- довідку про вартість виконаних будівельних робіт та витрат за 20.12.2022 (форма КБ-3) про виконання робіт на суму 300 393,73 грн з ПДВ (а.с. 33).
Позивач зазначає, що вказані документи були підписані без зауважень уповноваженою особою відповідача. Будь-яких претензій або рекламацій з приводу виконання вищезазначених робіт відповідачем до позивача не висувалось.
Відповідно до п. 9.1. договору розрахунки за виконану роботу будуть здійснюватися на підставі акту здачі-приймання виконаних робіт по формі № КБ-2в, довідки про вартість виконаних будівельних робіт по формі № КБ-3.
Розрахунки проводяться шляхом: оплати замовником виконаних робіт після підписання сторонами акту здачі-приймання виконаних робіт по формі № КБ-2в та на підставі довідки про вартість виконаних будівельних робіт по формі № КБ-3 (п. 9.4. договору).
Замовник має право відстрочення платежу до 120 календарних днів від дати підписання належно оформлених документів, визначених в п.9.1. договору з урахуванням вимог статті 49 Бюджетного кодексу України та Наказу Міністерства фінансів України № 309 від 02.03.2012 «Про затвердження Порядку реєстрації та обліку бюджетних зобов`язань розпорядників бюджетних коштів та одержувачів бюджетних коштів в органах Державної казначейської служби України» (п. 8.1. договору).
Однак, як зазначає позивач, відповідач в порушення умов договору за виконані роботи сплатив лише частково 88 940,70 грн, на підтвердження чого надав до суду платіжне доручення №54 від 28.12.2021 (а.с. 122). У зв`язку із чим у відповідача виникла заборгованість перед позивачем у розмірі 300 393,73 грн, що і стало причиною звернення до суду.
Договором є домовленість двох або більше сторін, спрямована на встановлення, зміну або припинення цивільних прав та обов`язків (ст. 626 Цивільного кодексу України).
За договором підряду одна сторона (підрядник) зобов`язується на свій ризик виконати певну роботу за завданням другої сторони (замовника), а замовник зобов`язується прийняти та оплатити виконану роботу (ч.1 ст. 837 Цивільного кодексу України).
Якщо договором підряду не передбачена попередня оплата виконаної роботи або окремих її етапів, замовник зобов`язаний сплатити підрядникові обумовлену ціну після остаточної здачі роботи за умови, що роботу виконано належним чином і в погоджений строк або, за згодою замовника, - достроково (ч.1 ст. 854 Цивільного кодексу України).
Суб`єкти господарювання повинні виконувати господарські зобов`язання належним чином, відповідно до закону, інших правових актів, договору (ч. 1 ст. 193 Господарського кодексу України).
Зобов`язання має виконуватися належним чином відповідно до умов договору та вимог цього Кодексу, інших актів цивільного законодавства, а за відсутності таких умов та вимог відповідно до звичаїв ділового обороту або інших вимог, що звичайно ставляться (ч. 1 ст. 526 Цивільного кодексу України).
Одностороння відмова від зобов`язання або одностороння зміна його умов не допускається, якщо інше не встановлено договором або законом (ст.525 Цивільного кодексу України).
Якщо у зобов`язанні встановлений строк його виконання, то воно підлягає виконанню у цей строк (ч. 1 ст. 530 Цивільного кодексу України).
Зобов`язання припиняється виконанням, проведеним належним чином (ч. 1 ст. 599 Цивільного кодексу України).
Порушенням зобов`язання є його невиконання або виконання з порушенням умов, визначених змістом зобов`язання (неналежне виконання) (ст. 610 Цивільного кодексу України).
У разі порушення зобов`язання настають правові наслідки, встановлені договором або законом (ч. 1 ст. 611 Цивільного кодексу України).
Доказів оплати виконаних робіт в сумі 300 393,73 грн відповідач не надав.
Відповідач подав до суду відзив, в якому зазначив, що всі роботи, передбачені умовами договору Товариством з обмеженою відповідальністю «Дніпропетровське спеціалізоване протипожежне підприємство» були виконані повністю. За результатами виконання було складено та підписано сторонами акт № 1678 приймання виконаних будівельних робіт за грудень 2021 р. (Форма № КБ-2в) та акт № 187 приймання виконаних будівельних робіт за 20.12.2022 (Форма № КБ-2в). Виконані у 2021 р. роботи були оплачені у сумі 88 940,70 грн. Однак у зв`язку з агресією російської федерації та запровадженням воєнного стану в Україні залишок вартості робіт, виконаних позивачем у 2022 р., на суму у розмірі 300 393,73 грн оплачений не був через припинення фінансування. Отже, дійсно, у Комунального підприємства «Безпечна та інноваційна освіта» Дніпровської міської ради перед Товариством з обмеженою відповідальністю «Дніпропетровське спеціалізоване протипожежне підприємство» існує непогашена заборгованість у розмірі 300 393,73 грн, яка повністю визнається відповідачем. Додані позивачем до матеріалів справи копії документів є такими, що повністю підтверджують зазначені у позовній заяві вимоги. За таких обставин, через наявність непогашеної заборгованості у розмірі 300 393,73 грн відповідач Комунальне підприємство «Безпечна та інноваційна освіта» Дніпровської міської ради визнає позовні вимоги у повному обсязі і не заперечує проти їх задоволення.Відповідач має право визнати позов (всі або частину позовних вимог) - на будь-якій стадії судового процесу (п. 1 ч. 2 ст. 46 Господарського процесуального кодексу України)
Позивач може відмовитися від позову, а відповідач - визнати позов на будь-якій стадії провадження у справі, зазначивши про це в заяві по суті справи або в окремій письмовій заяві (ч. 1 ст. 191 Господарського процесуального кодексу України).
У разі визнання відповідачем позову суд за наявності для того законних підстав ухвалює рішення про задоволення позову. Якщо визнання відповідачем позову суперечить закону або порушує права чи інтереси інших осіб, суд постановляє ухвалу про відмову у прийнятті визнання відповідачем позову і продовжує судовий розгляд (ч. 4 ст. 191 Господарського процесуального кодексу України).
Господарський суд зазначає, що в даному випадку визнання відповідачем позову не суперечить закону та не порушує права чи інтереси інших осіб.
Таким чином, позовні вимоги щодо стягнення основного боргу у розмірі 300 393,73 грн є правомірними та підлягають задоволенню.
Згідно зі ст. 129 Господарського процесуального кодексу України судовий збір підлягає стягненню з відповідача на користь позивача в розмірі 4505,91 грн.
Керуючись ст. 2, 73, 74, 76-79, 86, 91, 129, 233, 238, 240, 241 Господарського процесуального кодексу України, господарський суд
ВИРІШИВ:
Позов задовольнити в повному обсязі.
Стягнути з Комунального підприємства "Безпечна та інноваційна освіта" Дніпровської міської ради (49127, Дніпропетровська область, м. Дніпро, вул. Автопаркова, буд. 7, ідентифікаційний код 19139858) на користь Товариства з обмеженою відповідальністю "Дніпропетровське спеціалізоване протипожежне підприємство" (49000, Дніпропетровська область, м. Дніпро, вул. Хандоги, буд. 11, ідентифікаційний код 35269494) 304 899,64 грн, а саме: 300 393,73 грн основного боргу, а також витрати по сплаті судового збору у розмірі 4505,91 грн, про що видати наказ.
Наказ видати після набрання судовим рішенням законної сили.
Рішення набирає законної сили після закінчення двадцятиденного строку з дня складання повного судового рішення і може бути оскаржено до Центрального апеляційного господарського суду.
Суддя І.В. Мілєва
Суд | Господарський суд Дніпропетровської області |
Дата ухвалення рішення | 30.10.2023 |
Оприлюднено | 01.11.2023 |
Номер документу | 114526360 |
Судочинство | Господарське |
Категорія | Справи позовного провадження Справи у спорах, що виникають із правочинів, зокрема, договорів Невиконання або неналежне виконання зобов’язань підряду |
Господарське
Господарський суд Дніпропетровської області
Мілєва Ірина Вікторівна
Господарське
Господарський суд Дніпропетровської області
Мілєва Ірина Вікторівна
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні