Рішення
від 18.10.2023 по справі 909/654/23
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ІВАНО-ФРАНКІВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ІВАНО-ФРАНКІВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

Р І Ш Е Н Н Я

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

18.10.2023 м. Івано-ФранківськСправа № 909/654/23

Господарський суд Івано-Франківської області у складі судді Максимів Т. В. , секретар судового засідання Масловський А. Ю., розглянувши у відкритому судовому засіданні справу

за позовом: Комунального некомерційного підприємства "Обласний клінічний центр екстреної медичної допомоги та медицини катастроф Івано-Франківської обласної ради"

до відповідача: Товариства з обмеженою відповідальністю "Івано-Франківськгаз збут"

про визнання недійсними додаткових угод та стягнення надмірно сплачених грошових коштів в сумі 14 839 грн 23 коп.

за участю:

від позивача: представник не з"явився,

від відповідача: Демидюк Тетяна Анатоліївна

встановив: до Господарського суду Івано-Франківської області звернулось Комунальне некомерційне підприємство "Обласний клінічний центр екстреної медичної допомоги та медицини катастроф Івано-Франківської обласної ради" з позовною заявою до Товариства з обмеженою відповідальністю "Івано-Франківськгаз збут" про визнання недійсними додаткових угод №№ 1-3 до Договору на постачання природного газу для потреб непобутових споживачів №41SB767-451-21 від 25.01.2021 та стягнення надмірно сплачених грошових коштів в сумі 14839 грн 23 коп.

Вирішення процесуальних питань під час розгляду справи.

20.07.2023 суд постановив позовну заяву від 14.07.2023 вх.№8313/23 залишити без руху; позивачу у десятиденний строк, з дня отримання цієї ухвали, усунути недоліки позовної заяви, а саме надати Господарському суду Івано-Франківської області докази доплати судового збору в сумі 8052 грн 00 коп.

01.08.2023 суд постановив прийняти позовну заяву до розгляду та відкрити провадження у справі; здійснювати розгляд справи за правилами загального позовного провадження; підготовче засідання призначити на 13.09.2023.

10.08.2023 відповідач подав відзив на позов вх.№11629/23.

26.04.2023 позивач подав відповідь на відзив вх.№12253/23.

13.09.2023 суд постановив відкласти підготовче засідання на 26.09.2023.

26.09.2023 суд постановив підготовче провадження закрити; розгляд справи по суті призначити на 18.10.2023.

В судовому засіданні 18.10.2023 суд оголосив вступну та резолютивну частини рішення.

Позиція позивача.

Позовні вимоги мотивовані порушенням законодавства про публічні закупівлі, а саме п. 2 ч. 5 статті 41 Закону України "Про публічні закупівлі" при укладенні додаткових угод № 1 від 26.02.2021, № 2 від 12.03.2021, № 3 від 13.04.2021 до договору на постачання природного газу для потреб непобутових споживачів №41SB767-451-21 від 25.01.2021 відповідно до яких збільшено ціну на газ. Вказані порушення встановлені в Акті перевірки закупівель при здійсненні закупівлі природного газу (код за ДК : 2015-09120000-6 - газове паливо) (ID:UA-2020-12-17-003443-а) КНП "Обласний клінічний центр екстреної медичної допомоги та медицини катастроф Івано-Франківської обласної ради" за період 17.12.2020 - 31.12.2021 Управління Західного офісу Держаудитслужби в Івано-Франківській області №05-21/6-п від 21.12.2022 та є підставою для визнання таких угод недійсними. Неправомірна зміна істотних умов договору в частині збільшення ціни природного газу, призвела до надмірної сплати підприємством грошових коштів в сумі 14839 грн 23 коп., які належать до повернення. Позивач обґрунтував позов ст.11, 175, 525, 526, 530, 655, 670 ЦК України, ЗУ "Про публічні закупівлі".

Позиція відповідача.

Відповідач проти позову заперечив з підстав, викладених у відзиві на позов. Вказав, що додаткові угоди № 1 від 26.02.2021, № 2 від 12.03.2021 та № 3 від 13.04.2021 до договору постачання природного газу для потреб не побутових споживачів № 41SB767-451-21 від 25.01.2021 укладені у зв`язку з коливанням цін природного газу на ринку, що підтверджувалось документально, а саме Експертними висновками Львівської Торгово-промислової палати, з дотриманням вимог Закону України "Про публічні закупівлі", з врахуванням роз"яснень Міністерства економічного розвитку і торгівлі України "Щодо зміни істотних умов договору про закупівлю" від 27.10.2016 № 3302-06/34307-06 та "Щодо розрахунку ціни на природний газ" від 11.12.2018 № 3304-04/54265-06. Зазначив, що оскільки жодним нормативно -правовим актом не визначена та не закріплена ні форма, ні зміст довідки про коливання ціни на ринку, сторони самі погодили та визначили для себе належне документальне обґрунтування, яким підтверджували коливання ціни товару на ринку. Споживач жодного разу не заявив про свою відмову від договору у зв"язку із зміною ціни. Відтак відповідач умови договору щодо поставки природного газу виконав належним чином.

В судовому засіданні представник відповідача просила суд в позові відмовити.

Обставини справи, оцінка доказів.

25.01.2021 за результатами закупівлі природного газу № UA-2020-12-17-003443-а, Товариство з обмеженою відповідальністю "Івано-Франківськгаз збут" (постачальник) та Комунальне некомерційне підприємство "Обласний клінічний центр екстреної медичної допомоги та медицини катастроф Івано-Франківської обласної ради" (споживач) уклали договір № 41SB767-451-21 на постачання природного газу для потреб непобутових споживачів (далі договір).

Згідно із п. 2.1. договору, постачальник зобов`язується передати у власність споживачу у 2021 році товар: ДК 021:2015 - 09120000-6 (природний газ), включно з урахуванням замовлення (бронювання) потужності (далі - газ), а споживач зобов`язується прийняти та оплатити вартість газу у розмірах, строки та порядку, що визначені договором. При цьому, замовлення (бронювання) потужності природного газу включається в ціну цього договору та не оплачується споживачем окремо.

Річний плановий обсяг постачання газу - до 66 400 куб. м. (п. 2.2. договору).

Планові обсяги постачання газу по місяцях: лютий - 11 000 куб. м; березень 7 300 куб. м; квітень 3 500 куб. м; травень 200 куб. м; червень 200 куб. м; липень 200 куб. м; серпень 200 куб. м; вересень 200 куб. м; жовтень - 7 000 куб. м; листопад - 18 000 куб. м; грудень 18 600 куб. м. (п. 2.3. договору).

Згідно з п. 2.7. договору, істотні умови договору не можуть змінюватися після його підписання до виконання зобов`язань сторонами в повному обсязі, крім випадків, передбачених ст. 41 Закону України "Про публічні закупівлі".

За умовами п. 4.1. договору, розрахунки за поставлений споживачеві газ здійснюються за цінами, що вільно встановлюються між постачальником та споживачем.

Відповідно до п. 4.2. договору, ціна газу становить 5685,74298 грн. за 1000 куб. м., крім того ПДВ (20%) 1137,1485 грн., всього з ПДВ 6822,891576 грн., включаючи вартість замовлення (бронювання) потужності (тариф на послуги транспортування природного газу для внутрішньої точки виходу з газотранспортної системи) коефіцієнт, визначений НКРЕКП на дату підписання даного договору.

У п. 3.4. договору сторони домовились, що ціна газу, розрахована відповідно до пунктів 4.2. та 4.3. цього договору, застосовується сторонами при складанні актів приймання-передачі газу та розрахунках за цим договором.

Місячна вартість газу визначається як добуток ціни газу та загального обсягу фактично поставленого (спожитого) газу, визначеного згідно з розділом ІІІ цього договору (п. 4.5. договору).

Згідно із п. 4.6. договору, загальна сума договору відповідає ціновій пропозиції учасника-переможця торгів і складається із місячних сум вартості газу та замовлення (бронювання) потужності за даним договором і не може перевищувати без ПДВ - 377 533, 33 грн., ПДВ 20% 75 506, 67 грн., разом з ПДВ - 453 040, 00 грн.

В п. 4.10. договору сторони дійшли згоди, що ціна на газ не може змінюватись частіше, ніж один раз на календарний місяць, а підстави для її заміни повинні бути документально обґрунтовані постачальником.

Розрахунковий період за договором становить один календарний місяць - з 07.00 години першого дня місяця до 07.00 години першого дня наступного місяця включно (п. 5.1. договору).

Пунктом 5.2. договору визначено, що оплата газу з урахуванням замовлення (бронювання) потужності здійснюється споживачем шляхом перерахування грошових коштів на банківський рахунок постачальника в наступному порядку:

5.2.1. У разі збільшення в установленому порядку підтвердженого обсягу газу протягом розрахункового періоду споживач здійснює оплату вартості додатково заявлених обсягів газу в п`ятиденний строк після збільшення цього обсягу;

5.2.2. Споживач здійснює оплату за фактично отриманий (прийнятий) природний газ, обсяг та вартість якого зазначається постачальником у актах здачі-приймання природного газу, не пізніше 10 (десяти) робочих днів з моменту підписання споживачем відповідного акта здачі-приймання природного газу, але, в будь-якому разі, не пізніше терміну, погодженому сторонами в п. 5.2.1. цього договору.

Відповідно до п. 5.6. договору, у разі переплати вартості газу сума переплати зараховуються постачальником в рахунок оплати газу на наступний розрахунковий період або повертається на поточний рахунок споживача на його письмову вимогу.

Цей договір набирає чинності з дати його підписання уповноваженими представниками сторін та скріплення їх підписів печатками (за наявності) сторін і діє в частині постачання газу з 01.02.2021 до 31.12.2021, а в частині проведення розрахунків - до їх повного здійснення (п. 12.1. договору).

У пункті 12.5. договору зазначено, що усі зміни та доповнення до договору оформляються письмово, підписуються уповноваженими представниками сторін та скріплюються їх печатками (за наявності).

Умови договору про закупівлю не відрізняються від змісту тендерної пропозиції за результатами аукціону (у тому числі ціни за одиницю товару) переможця процедури закупівлі. Істотні умови договору про закупівлю не можуть змінюватися після його підписання до виконання зобов`язань сторонами в повному обсязі, крім випадків, передбачених ч. 4 та ч. 5 ст. 41 Закону України "Про публічні закупівлі" (зі змінами). Ціну предмета закупівлі можливо змінити у випадку зміни регульованих цін (тарифів) і нормативів, які затверджуються компетентними органами відповідними нормативними актами та оприлюднюються в установленому законодавством порядку. Для підтвердження наявності підстав внесення зміни до договору необхідною умовою є посилання на відповідний нормативний акт. Передбачається безумовне внесення змін до договору з моменту нормативного встановлення нових регульованих цін (тарифів). Ціна природного газу за 1 000, 0 кубічних метрів газу розрахована з урахуванням вартості замовлення (бронювання) потужності (тариф на послуги транспортування природного газу для внутрішньої точки виходу з газотранспортної системи), що відповідає затвердженому тарифу Регулятором за Постановою НКРЕКП від 21.12.2018 № 2001 "Про встановлення тимчасових тарифів для АТ "УКРТРАНСГАЗ" на послуги транспортування природного газу для точок входу і точок виходу на перший рік другого регуляторного періоду та визнання такими, що втратили чинність, деяких постанов НКРЕКП". У випадку зміни тарифів на послуги транспортування природного газу для внутрішньої точки виходу з газотранспортної системи відповідними компетентними органами, нові тарифи є обов`язковими для сторін за даним договором з моменту вступу в дію відповідних нормативних документів (п.12.6.).

26.02.2021 сторони уклали додаткову угоду № 1 до договору (далі - додаткова угода № 1) (а. с. 17), відповідно до якої пункти 2.3., 4.2. договору викладені у новій редакції. Зокрема, змінений плановий обсяг постачання газу - до 63 238 куб. м. Встановили ціну газу - 5970,030129 грн. за 1000 куб. м., крім того ПДВ (20%) -1194,006026 грн., всього з ПДВ - 7164,036155 грн., включаючи вартість замовлення (бронювання) потужності (тариф на послуги транспортування природного газу для внутрішньої точки виходу з газотранспортної системи) коефіцієнт, визначений НКРЕКП на дату підписання даного договору.

Відповідно до п. 4. додаткової угоди № 1 дана додаткова угода набуває чинності з дати підписання, поширює свою дію на відносини, що склалися між сторонами з 01.02.2021 і діє до 31.12.2021 включно, а в частині проведення розрахунків - до їх повного здійснення.

12.03.2021 сторони уклали додаткову угоду № 2 до договору (далі - додаткова угода № 2), відповідно до якої пункти 2.3., 4.2. договору викладено у новій редакції. Зокрема, змінено плановий обсяг постачання газу - до 60 226 куб. м. Встановили ціну газу - 6268,531636 грн. за 1000 куб. м., крім того ПДВ (20%) -1253,706327 грн., всього з ПДВ - 7522,237963 грн., включаючи вартість замовлення (бронювання) потужності (тариф на послуги транспортування природного газу для внутрішньої точки виходу з газотранспортної системи) коефіцієнт, визначений НКРЕКП на дату підписання даного договору.

Відповідно до п. 4. додаткової угоди № 2 ця додаткова угода набуває чинності з дати підписання, поширює свою дію на відносини, що склалися між сторонами з 01.03.2021 і діє до 31.12.2021 включно, а в частині проведення розрахунків - до їх повного здійснення.

13.04.2021 сторони уклали додаткову угоду № 3 до договору (далі - додаткова угода № 3) , відповідно до якої пункти 2.3., 4.2. договору викладені у новій редакції. Зокрема, змінений плановий обсяг постачання газу - до 57 358 куб. м. Встановили ціну газу - 6581,958217 грн. за 1000 куб. м., крім того ПДВ (20%) -1316,391644 грн., всього з ПДВ - 7898,349861 грн., включаючи вартість замовлення (бронювання) потужності (тариф на послуги транспортування природного газу для внутрішньої точки виходу з газотранспортної системи) коефіцієнт, визначений НКРЕКП на дату підписання даного договору.

Відповідно до п. 4. додаткової угоди № 3 ця додаткова угода набуває чинності з дати підписання, поширює свою дію на відносини, що склалися між сторонами з 01.04.2021 і діє до 31.12.2021 включно, а в частині проведення розрахунків - до їх повного здійснення.

Сторони уклали також додаткові угоди №4-10, згідно з якими змінювали плановий обсяг та ціну газу, проте вони не є предметом позову.

Додатковою угодою № 11 від 25.01.2021, відповідно до пункту 12.4. договору, сторони вирішили припинити дію договору № 41SB767-451-21 від 25.01.2021 на постачання природного газу для потреб непобутових споживачів з 01.11.2021, а в частині проведення розрахунків - до їх повного здійснення.

Всі вищевказані додаткові угоди до договору підписані представниками сторін та скріплені відтиском печаток сторін.

Згідно із наявними в матеріалах справи актами прийому-передачі №ЗІФ81005925 від 28.02.2021, № ЗІФ81009956 від 31.03.2021, № ЗІФ81013749 від 30.04.2021, № ЗІФ81017373 від 31.05.2021, № ЗІФ81019733 від 30.06.2021, № ЗІФ81024236 від 31.07.2021, № ЗІФ81026595 від 31.08.2021, № ЗІФ81030387 від 30.09.2021, № ЗІФ81034579 від 31.10.2021, Товариство з обмеженою відповідальністю "Івано-Франківськгаз збут" поставило Комунальному некомерційному підприємству "Обласний клінічний центр екстреної медичної допомоги та медицини катастроф Івано-Франківської обласної ради" природний газ в загальному об`ємі 22,8239 тис. куб. м.

В 2021 році позивач сплатив на користь відповідача кошти за поставлений природний газ в сумі 176 390 грн 46 коп., що підтверджується Актом звіряння взаємних розрахунків від 29.11.2021 та не заперечується відповідачем.

25.11.2022 Головний державний аудитор Управління Західного офісу Держаудитслужби в Івано-Франківській області Труш Г. В. провів перевірку закупівлі природного газу (код за ДК: 2015-09120000-6 - газове паливо) (електронній системі закупівель за номером ID:UA-2020-12-17-003443-а) Комунальним некомерційним підприємством "Обласний клінічний центр екстреної медичної допомоги та медицини катастроф Івано-Франківської обласної ради" за період з 17.12.2020 до 31.12.2021, за наслідком якої складено Акт перевірки № 05-21/6-п від 21.12.2022.

Відповідно до вказаного акта, за період з 25.01.2021 до 31.12.2021, сторони до договору уклали 11 додаткових угод. У період дії договору, відповідно до наданих для перевірки додаткових угод: вартість газу за тис. куб. м. збільшилась з 6 822,891576 грн. до 10 584,88 грн. (на 3 761,988424 грн., або на 155, 14 %); обсяг постачання газу зменшився з 66 400 куб. м. до 42 800, 67 куб. м. (на 23 599, 33 куб. м. або на 35, 54 %).

В цьому Акті також зазначено, що сторони при укладенні додаткових угод № № 1 - 3 до договору № 41SB767-451-21 від 25.01.2021 на постачання природного газу для потреб непобутових споживачів порушили п. 2, п. 5 ч. 2 ст. 41 Закону України "Про публічні закупівлі", а саме необґрунтовано змінили ціну за одиницю товару у бік збільшення без надання документального підтвердження коливання ціни на газ на ринку за відповідні періоди. Виходячи з вищенаведеного, підприємством внаслідок необґрунтованого збільшення ціни на газ зайво сплачено ТОВ "Івано-Франківськгаз збут" за поставлений природний газ коштів з місцевого бюджету в сумі 14 839 грн 23 коп., що призвело до втрат на вищезазначену суму.

29.12.2022 КНП "Обласний клінічний центр екстреної медичної допомоги та медицини катастроф Івано-Франківської обласної ради" отримав лист Управління Західного офісу Держаудитслужби в Івано-Франківській області вих. № 130905-14/2615-2022 від 22.12.2022 з вимогою про усунення порушень, виявлених перевіркою закупівлі, ідентифікатор закупівлі в електронній системі закупівель ID:UA-2020-12-17-003443-а, зокрема, шляхом повернення зайво сплачених коштів місцевого бюджету в сумі 14 839, 23 гривень.

14.02.2023 за вих. № 175/01-18 на виконання вимоги Управління Західного офісу Держаудитслужби в Івано-Франківській області та з метою врегулювання спору в досудовому порядку, позивач направив на адресу ТОВ "Івано-Франківськгаз збут" претензію щодо відшкодування споживачу збитків, заподіяних внаслідок оплати завищеної вартості природного газу згідно договору постачання природного газу для потреб непобутових споживачів № 41SB767-451-21 від 25.01.2021. Однак вказана претензія залишена відповідачем без відповіді та виконання, у зв"язку з чим, позивач звернувся до господарського суду за захистом порушеного права.

Норми права та мотиви, якими суд керувався при ухваленні рішення.

Щодо вимог про визнання Додаткових угод № 1-3 недійсними.

Згідно з п. 1 ч. 2 ст. 11 Цивільного кодексу України підставами виникнення цивільних прав та обов`язків, зокрема, є договори та інші правочини.

Відповідно до ч. 1 ст. 626 Цивільного кодексу України договором є домовленість двох або більше сторін, спрямована на встановлення, зміну або припинення цивільних прав та обов`язків.

Частина 1 ст. 638 Цивільного кодексу України встановлює, що договір є укладеним, якщо сторони в належній формі досягли згоди з усіх істотних умов договору. Істотними умовами договору є умови про предмет договору, умови, що визначені законом як істотні або є необхідними для договорів даного виду, а також усі ті умови, щодо яких за заявою хоча б однієї із сторін має бути досягнуто згоди.

Статтею 632 Цивільного кодексу України передбачено, що ціна в договорі встановлюється за домовленістю сторін.

У випадках, встановлених законом, застосовуються ціни (тарифи, ставки тощо), які встановлюються або регулюються уповноваженими органами державної влади або органами місцевого самоврядування.

Зміна ціни після укладення договору допускається лише у випадках і на умовах, встановлених договором або законом.

За приписами ст. 712 Цивільного кодексу України за договором поставки продавець (постачальник), який здійснює підприємницьку діяльність, зобов`язується передати у встановлений строк (строки) товар у власність покупця для використання його у підприємницькій діяльності або в інших цілях, не пов`язаних з особистим, сімейним, домашнім або іншим подібним використанням, а покупець зобов`язується прийняти товар і сплатити за нього певну грошову суму.

До договору поставки застосовуються загальні положення про купівлю-продаж, якщо інше не встановлено договором, законом або не випливає з характеру відносин сторін.

Законом можуть бути передбачені особливості регулювання укладення та виконання договорів поставки, у тому числі договору поставки товару для державних потреб.

Правові та економічні засади здійснення закупівель товарів, робіт і послуг для забезпечення потреб держави, територіальних громад та об`єднаних територіальних громад визначено Законом України "Про публічні закупівлі".

Цей Закон передбачає, що договір про закупівлю укладається відповідно до норм Цивільного та Господарського кодексів України з урахуванням особливостей, визначених цим Законом (ч. 1 ст. 41 Закону України "Про публічні закупівлі").

Згідно з пунктами 6, 11, 22 ст. 1 Закону України "Про публічні закупівлі": договір про закупівлю - господарський договір, що укладається між замовником і учасником за результатами проведення процедури закупівлі/спрощеної закупівлі та передбачає платне надання послуг, виконання робіт або придбання товару; замовники - суб`єкти, визначені згідно із статтею 2 цього Закону, які здійснюють закупівлі товарів, робіт і послуг відповідно до цього Закону. При цьому предмет закупівлі - товари, роботи чи послуги, що закуповуються замовником у межах єдиної процедури закупівлі або в межах проведення спрощеної закупівлі, щодо яких учасникам дозволяється подавати тендерні пропозиції/пропозиції або пропозиції на переговорах (у разі застосування переговорної процедури закупівлі).

Відповідно до ст. 180 Господарського кодексу України (істотні умови господарського договору) зміст господарського договору становлять умови договору, визначені угодою його сторін, спрямованою на встановлення, зміну або припинення господарських зобов`язань, як погоджені сторонами, так і ті, що приймаються ними як обов`язкові умови договору відповідно до законодавства. Господарський договір вважається укладеним, якщо між сторонами у передбачених законом порядку та формі досягнуто згоди щодо усіх його істотних умов, Істотними є умови, визнані такими за законом чи необхідні для договорів даного виду, а також умови, щодо яких на вимогу однієї із сторін повинна бути досягнута згода. При укладенні господарського договору сторони зобов`язані у будь-якому разі погодити предмет, ціну та строк дії договору.

За приписами ч. 4 ст. 41 вказаного Закону України "Про публічні закупівлі", у чинній на час спірних правовідносин редакції, умови договору про закупівлю не повинні відрізнятися від змісту тендерної пропозиції/пропозиції за результатами електронного аукціону (у тому числі ціни за одиницю товару) переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі або узгодженої ціни пропозиції учасника у разі застосування переговорної процедури, крім випадків визначення грошового еквівалента зобов`язання в іноземній валюті та/або випадків перерахунку ціни за результатами електронного аукціону в бік зменшення ціни тендерної пропозиції/пропозиції учасника без зменшення обсягів закупівлі.

Відповідно до п. 2 ч. 5 ст. 41 Закону України "Про публічні закупівлі", у чинній на час спірних правовідносин редакції, істотні умови договору про закупівлю не можуть змінюватися після його підписання до виконання зобов`язань сторонами в повному обсязі, крім випадків збільшення ціни за одиницю товару до 10 відсотків пропорційно збільшенню ціни такого товару на ринку у разі коливання ціни такого товару на ринку за умови, що така зміна не призведе до збільшення суми, визначеної в договорі про закупівлю, - не частіше ніж один раз на 90 днів з моменту підписання договору про закупівлю. Обмеження щодо строків зміни ціни за одиницю товару не застосовується у випадках зміни умов договору про закупівлю бензину та дизельного пального, газу та електричної енергії.

В абзаці 2 ч. 3 ст. 6 Цивільного кодексу України визначено, що сторони в договорі не можуть відступити від положень актів цивільного законодавства, якщо в цих актах прямо вказано про це, а також у разі, якщо обов`язковість для сторін положень актів цивільного законодавства випливає з їх змісту або із суті відносин між сторонами.

Таким чином, Закон України "Про публічні закупівлі" встановлює імперативну норму, згідно з якою зміна істотних умов договору про закупівлю може здійснюватися виключно у випадках, визначених ч. 5 ст. 41 Закону України "Про публічні закупівлі", зокрема, за пунктом 2 частини 5 наведеної норми - у випадку збільшення ціни за одиницю товару до 10 відсотків пропорційно збільшенню ціни такого товару на ринку у разі коливання ціни такого товару на ринку за умови, що така зміна не призведе до збільшення суми, визначеної в договорі про закупівлю.

Як встановив суд, позивач та відповідач уклали Договір за результатами процедури відкритих торгів на виконання вимог Закону України "Про публічні закупівлі", а на момент підписання Договору сторонами були погоджені всі істотні умови - предмет, ціну та строк виконання зобов`язань за Договором відповідно до вимог частини третьої статті 180 Господарського кодексу України та Закону України "Про публічні закупівлі".

Так, відповідно до пунктів 2.2., 4.2., 4.6. договору, обсяг постачання газу складав до 66 400 куб. м.; ціна газу на момент укладання договору становила 6822,891576 грн. за 1000 куб. м., в т. ч. ПДВ 20%; загальна сума договору 453 040,00 грн. в т. ч. ПДВ 20%.

Водночас, в подальшому сторонами, шляхом укладання додаткових угод, дев`ять разів змінено істотні умови договору, а саме: збільшено ціну за товар з 6 822,891576 грн. до 10 584,88 грн. за тис. куб. м. та зменшено кількість товару з 66 400 куб. м. до 42 800, 67 куб. м. Фактично ціна за тис. куб. м. збільшилася на 155, 14 %, порівняно з погодженою під час закупівлі.

Як вбачається з матеріалів справи підставою збільшення ціни на природний газ згідно укладених додаткових угод є Експертні висновки Львівської торгово-промислової палати, в яких надано інформацію щодо ціни на природний газ за результатами електронних біржових торгів на ТБ "Українська енергетична біржа".

Законом України "Про публічні закупівлі" не передбачено ані переліку органів, які уповноважені надавати інформацію щодо коливання ціни на товар на ринку, ані форму/вигляд інформації щодо такого коливання. Внесення змін до договору про закупівлю можливе лише у випадку коливання ціни такого товару на ринку та повинно бути обґрунтованим і документально підтвердженим.

Зокрема, у документі, який видає компетентний орган, має бути зазначена чинна ринкова ціна на товар і її порівняння з ринковою ціною станом на дату, з якої почалися змінюватися ціна на ринку, як у бік збільшення, так і у бік зменшення (тобто, наявність коливання). Необхідність зазначення такої інформації зумовлюється також тим, що у випадку коливання цін, зміни до договору про закупівлю вносяться з урахуванням показників такого коливання, що стали підставою для здійснення попередніх змін до договору. Кожна зміна до договору має містити окреме документальне підтвердження. Документ про зміну ціни повинен містити належне підтвердження викладених в ньому даних, проведених досліджень коливання ринку, джерел інформації тощо.

Однак постачальнику треба не лише довести підвищення ціни на певний товар на певному ринку за допомогою доказів, але й обґрунтувати для замовника самі пропозиції про підвищення ціни, визначеної у договорі. Постачальник повинен обґрунтувати, чому таке підвищення цін на ринку зумовлює неможливість виконання договору по запропонованій замовнику на тендері ціні, навести причини, через які виконання укладеного договору стало для нього вочевидь невигідним. Постачальник також має довести, що підвищення ціни є непрогнозованим (його неможливо було передбачити і закласти в ціну товару на момент подання постачальником тендерної пропозиції).

Вказаної позиції дотримується Верховний Суд України у своїй постанові від 18.06.2021 у справі №927/491/19 від 18.06.2021.

При цьому, суд встановив, що збільшення ціни газу додатковою угодою № 1 від 26.02.2021 до договору, плановий обсяг постачання газу зменшено з 66 4001 куб. м. до 65 238 куб. м. (або на 4, 76 %) та змінено плановий обсяг постачання газу по місяцях, а також збільшено ціну газу з 6 822,891576 грн. за куб. м. газу до 7 164,03615 грн. за куб. м. газу (або на 5 %).

Необхідність укладення додаткової угоди № 1 обґрунтовано відповідачем коливанням ціни газу на ринку, на підтвердження якого було надано копії експертних висновків Львівської торгово-промислової палати: від 08.02.2021 № № 19-09/111, 19-09/112, 19-09/113, які видані на заявку ТОВ "Івано-Франківськгаз збут" від 05.02.2021 Ж767-СЛ-436-0221.

У експертному висновку 08.02.2021 № 19-09/111 зазначено інформацію про середньозважені ціни на природний газ згідно з даними сайту УЕБ за результатами укладених угод на УЕБ станом на 05.02.2021 (ресурс січня 2021 року та ресурс лютого 2021 року і коливання між ними). Середньозважена ціна газу (з ПДВ) (по всіх умовах оплати) склала 7 924, 65 грн. за тис. куб. м (ресурс січня 2021) та 8 200, 55 грн. за тис. куб. м. (ресурс лютого 2021), а коливання між ними склало + 3, 48 %. Середньозважена ціна газу (з ПДВ) (передоплата) склала 7 591, 10 грн. за тис. куб. м. (ресурс січня 2021) та 8 071, 17 грн. за тис. куб. м. (ресурс лютого 2021), а коливання між ними склало + 6, 32 %. Середньозважена ціна газу (з ПДВ) (післяплата) склала 8 040, 77 грн. за тис. куб. м. (ресурс січня 2021) та 8 212, 55 грн. за тис. куб. м. (ресурс лютого 2021), а коливання між ними склало + 2, 14 %.

У експертному висновку від 08.02.2021 № 19-09/112 зазначено приведену вартість природного газу на європейських хабах до кордону України (з ПДВ) станом на 05.02.2021 за даними сайту УЕБ: хаб NCG - 9 053, 02 грн. за тис. куб. м.; хаб TTF - 9 261, 91 грн. за тис. куб. м. Коливання ціни газу у експертному висновку не зазначено.

У експертному висновку від 08.02.2021 № 19-09/113 наведено ціни обласних газопостачальних товариств на внутрішньому ринку на природний газ, який використовують промислові споживачі та інші суб`єкти господарювання та установи і організації, що фінансуються з державного та місцевих бюджетів станом на 01.02.2021. Коливання ціни газу у експертному висновку не зазначено.

Додатковою угодою № 2 від 12.03.2021 до договору, плановий обсяг постачання газу зменшено з 63 238 куб. м. до 60 226 куб. м. (або на 4, 76 %) та змінено плановий обсяг постачання газу по місяцях, а також збільшено ціпу газу з 7 164,03615 грн. за куб. м. газу до 7 522,237963 грн. за куб. м. газу (або на 5 %). Збільшення ціни газу додатковою угодою № 2 з 01.03.2021 здійснено на підставі експертних висновків Львівської торгово-промислової палати від 05.03.2021 № № 19-09/226, 19-09/227, 19-09/235, 19-09/237, які видані на заявку ТОВ "Івано-Франківськгаз збут" від 05.03.2021 №767-СЛ-1083-0321.

У експертному висновку від 05.03.2021 № 19-09/226 зазначено, середньозважені ціни на природний газ місячного ресурсу березня 2021 за результатами укладених угод на УЕБ станом па 05.03.2021. Середньозважена ціна газу місячного ресурсу березня 2021 (по всіх умовах оплати) склала 7 515, 48 грн. за тис. куб. м; за ціною газу місячного ресурсу березня 2021 (по передоплаті) - 7 700, 31 грн. за тис. куб. м. та за ціною газу місячного ресурсу березня 2021 (післяплата) - 7 509, 76 грн. за тис. куб. м. Коливання ціни газу у експертному висновку не зазначено.

У експертному висновку 09.03.2021 № 19-09/235 зазначено, що згідно з даними сайту УЕБ приведена вартість природного газу па європейських хабах до кордону України станом на 05.03.2021 складала (з ПДВ): хаб NCG - 8 627, 23 грн. тис. куб. м.; хаб TTF - 8 448, 43 грн. тис. куб. м. Коливання ціни газу у експертному висновку не зазначено.

У експертних висновках від 09.03.2021 № № 19-09/227 та 19-09/237 наведено ціни обласних газопостачальних товариств на внутрішньому ринку на природний газ, який використовують промислові споживачі та інші суб`єкти господарювання та установи і організації, що фінансуються з державного та місцевих бюджетів станом на 01.03.2021. Коливання ціни газу у експертному висновку не зазначено.

Додатковою угодою № 3 від 13.04.2021 до договору, плановий обсяг постачання газу зменшено з 60 226 куб. м. до 57 358 куб. м. (або на 4, 76 %) та змінено плановий обсяг постачання газу по місяцях, а також збільшено ціну газу з 7 522,237963 грн. за куб. м. газу до 7 898,349861 грн. куб. м. газу (або на 5 %). Збільшення ціни газу додатковою угодою № 3 з 01.03.2021 здійснено на підставі експертного висновку Львівської торгово-промислової палати від 06.04.2021 № 19-09/325, виданого на заявку ТОВ "Івано-Франківськгаз збут" від 01.04.2021 № 761-СЛ-1664-0421.

У експертному висновку зазначено інформацію про середньозважені ціни на природний газ згідно з даними сайту УЕБ за результатами укладених угод па УЕБ станом па 05.04.2021 (ресурс березня 2021 року та ресурс квітня 2021 року і коливання між ними). Середньозважена ціна (з ПДВ) (по всіх умовах оплати) склала 7 549, 79 грн. за тис. куб. м. (ресурс березня 2021) та 7 726, 19 грн. за тис. куб. м. (ресурс квітня 2021), а коливання між ними склало 2, 34 %. Середньозважена ціна (з ПДВ) (передоплата) склала 7 573, 32 грн. за тис. куб. м. (ресурс березня 2021) та 7 754,79 грн. за тис. куб. м. (ресурс квітня 2021), а коливання між ними склало 2, 4 %. Середньозважена ціна (з ПДВ) (післяплата) склала 17 546, 9 грн. тис. за куб. м. (ресурс березня 2021) та 7 704, 26 грн. за тис. куб. м. (ресурс квітня 2021), а коливання між ними склало + 2, 08 %.

У вказаних експертних висновках, зокрема, зазначено, що розрахунки проведено на основі фактографічної інформації, та вони не містять узагальнюючої інформації щодо рівня цін (рівня зміни цін) товару на внутрішньому ринку.

При цьому жоден з перерахованих документів не містить інформації про коливання ціни природного газу на ринку (не наведено розрахунок вартості природного газу станом на попередні календарні дати, у тому числі на дату подання цінової пропозиції, дату укладення договору та моментом звернення постачальника з пропозиціями внести зміни до договору в частині зміни (збільшення) ціни на одиницю товару, а тому ці експертні висновки не можуть бути об`єктивним підтвердженням коливання ціни природного газу на ринку.

Таким чином, суд дійшов до висновку, що додаткові угоди № № 1 - 3 укладені за відсутності підтвердження факту коливання ціни на газ за певні періоди дії договору та без урахування принципу пропорційності збільшення ціни на такий відсоток, на який відбулося коливання на ринку.

Верховний Суд у постанові від 12.09.2019 у справі № 915/1868/18 наголосив, що можливість зміни ціни договору внаслідок недобросовісних дій сторін (сторони) договору робить результат закупівлі невизначеним та тягне за собою неефективне використання бюджетних коштів, що є прямим порушенням принципів процедури закупівлі, визначених Законом України "Про публічні закупівлі".

Укладення додаткових угод до договору щодо зміни ціни на товар, за відсутності для цього визначених Законом України "Про публічні закупівлі" підстав, спотворює результати торгів та нівелює економію, яку було отримано під час підписання договору.

Кожна сторона договору має добросовісно користуватися наданими їй правами, не допускати зловживання правом, його використання на шкоду іншим особам (ст. 13 Цивільного кодексу України).

Під коливанням ціни необхідно розуміти зміну за певний період часу ціни природного газу на ринку чи то в сторону зменшення, чи в сторону збільшення. І таке коливання має відбуватись саме в період після укладання договорів і до внесення відповідних змін до нього.

Коливання ціни на ринку повинно розцінюватися саме після підписання договору, оскільки ч. 5 ст. 41 Закону України "Про публічні закупівлі" урегульовано саме зміну істотних умов у разі виникнення такого явища, як коливання ціни на ринку.

Виходячи із викладеного, внесення змін до договору є правомірним лише у випадку документального підтвердження коливання ціни на товар у період з моменту укладення договору до моменту укладення додаткової угоди (або отримання пропозиції про її укладення).

Також слід зазначити, що метою Закону України "Про публічні закупівлі" є забезпечення ефективного та прозорого здійснення закупівель, створення конкурентного середовища у сфері публічних закупівель, запобігання проявам корупції у цій сфері, розвиток добросовісної конкуренції.

Відповідно до ст. 5 ЗУ "Про публічні закупівлі", закупівлі здійснюються за такими принципами: 1) добросовісна конкуренція серед учасників; 2) максимальна економія, ефективність та пропорційність; 3) відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель; 4) недискримінація учасників та рівне ставлення до них; 5) об`єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі; 6) запобігання корупційним діям і зловживанням.

В спірній ситуації, перемога у тендері (закупівля за державні кошти) та укладення договору з однією ціною та її подальше підвищення шляхом укладення "каскадних" додаткових угод виглядає , як негідна і недобросовісна ділова практика з боку продавця. Можливість зміни ціни договору внаслідок недобросовісних дій сторін (сторони) договору робить результат закупівлі невизначеним та тягне за собою неефективне використання бюджетних коштів, що є прямим порушенням принципів процедури закупівлі, визначених преамбулою та ст. 5 Закону України "Про публічні закупівлі".

Кожна сторона договору має добросовісно користуватися наданими їй правами, не допускати зловживання правом, його використання на шкоду іншим особам (ст. 13 ЦК України).

Будь-який суб`єкт підприємницької діяльності діє на власний ризик. Укладаючи договір поставки товару на певний строк у майбутньому, він гарантує собі можливість продати свій товар, але при цьому несе ризики зміни його ціни. Підприємець має передбачати такі ризики і одразу закладати їх у ціну договору.

Таким чином, беручи участь у процедурі публічних закупівель, товариство самостійно визначаючи ціну на предмет закупівлі, з урахуванням власного економічного обґрунтування рентабельності підприємства і можливості виконати взяті зобов`язання упродовж дії договору, чітко усвідомлювало свою можливість поставки товару за заявленими цінами протягом дії договору, адже вчиненню таких дій повинні передувати організаційні дії щодо закупки товару до сезонного здорожчання та його зберігання. Саме по собі коливання цін на ринку - природна обставина ринкових відносин, яка повинна братися до уваги при укладенні договорів з урахуванням підприємницького ризику. Саме лише коливання цін не є безумовною підставою внесення змін до договору.

Крім того, суд вважає, що сторони не могли не розуміти особливостей функціонування ринку газу (коливання цін на газ, їх сезонне зростання-падіння), що було прогнозовано, а тому вони не були позбавлені можливості визначити у договорі порядок зміни ціни, зокрема, які коливання ціни надають право на перерахунок ціни (порогові показники), формулу розрахунку нової ціни, якими саме документами має підтверджуватися коливання цін на ринку товару.

Також матеріали справи не містять жодних доказів, що відповідач у розглядуваний період застосування спірних додаткових угод №1-3 дійсно змушений був придбавати природний газ для його подальшої передачі позивачу на виконання обов`язків за Договором за цінами, вказаними у відповідних цінових довідках.

Покупець товару, за звичайних умов, не може бути зацікавленим у збільшенні його ціни, а відповідно й у зміні відповідних умов договору. Тобто, навіть за наявності росту цін на ринку відповідного товару, який відбувся після укладення договору, покупець має право відмовитися від підписання невигідної для нього додаткової угоди, адже ціна продажу товару вже визначена в договорі купівлі-продажу чи поставки.

Позивач мав беззаперечне право на отримання газу по ціні, визначеній в укладеному сторонами Договорі, без надання письмових заперечень чи проведення переговорів щодо необґрунтованих пропозицій відповідача про збільшення ціни, підписав спірні додаткові угоди, внаслідок чого ціна 1000 куб.м. газу збільшилась, а обсяг поставки газу за Договором зменшився.

Укладення додаткових угод до договору щодо зміни ціни на товар, за відсутності для цього визначених Законом України "Про публічні закупівлі" підстав, спотворює результати торгів та нівелює економію, яку було отримано під час підписання Договору.

Згідно з ч. 1 ст. 203 Цивільного кодексу України зміст правочину не може суперечити цьому Кодексу, іншим актам цивільного законодавства, а також інтересам держави і суспільства, його моральним засадам.

Статтею 215 Цивільного кодексу України передбачено, що підставою недійсності правочину є недодержання в момент вчинення правочину стороною (сторонами) вимог, які встановлені частинами першою - третьою, п`ятою та шостою статті 203 цього кодексу.

Враховуючи вищевикладене, суд, встановивши наявність фактичних обставин, з якими закон пов`язує визнання Додаткових угод №1-3 недійсними на момент їх укладення, дійшов висновку, що спірні додаткові угоди суперечать пункту 2 частини 5 ст. 41 Закону України "Про публічні закупівлі", принципам максимальної економії, ефективності та пропорційності закупівель, встановлених ст. 5 Закону України "Про публічні закупівлі", а відтак про наявність підстав для визнання їх недійсними відповідно до ст. 203, 215 Цивільного кодексу України.

Щодо вимог про стягнення надмірно сплачених грошових коштів.

Відповідно до вимог ст. 216 Цивільного кодексу України недійсний правочин не створює юридичних наслідків, крім тих, що пов`язані з його недійсністю.

За приписами ч. 1 ст. 236 Цивільного кодексу України нікчемний правочин або правочин, визнаний судом недійсним, є недійсним з моменту його вчинення.

Частиною 2 статті 712 ЦК України передбачено, що до договору постачання застосовуються загальні положення про купівлю-продаж, якщо інше не встановлено договором, законом або не випливає з характеру відносин сторін.

Статтею 669 ЦК України визначено, що кількість товару, що продається, встановлюється у договорі купівлі-продажу у відповідних одиницях виміру або грошовому вираженні.

Відповідно до частини першої статті 670 ЦК України якщо продавець передав покупцеві меншу кількість товару, ніж це встановлено договором купівлі-продажу, покупець має право вимагати передання кількості товару, якої не вистачає, або відмовитися від переданого товару та його оплати, а якщо він оплачений, - вимагати повернення сплаченої за нього грошової суми.

Недійсність спірних додаткових угод означає, що зобов`язання сторін регулюються виключно Договором, тобто і поставка газу, і його оплата мають здійснюватися сторонами відповідно до умов саме первісної редакції укладеного Договору.

Відповідно до умов Договору відповідач повинен був поставити позивачу до 66400 куб.м газу за ціною 6822,891576 грн (з них ПДВ (20%) 1137,148596) за 1000 куб.м.

Як встановив суд, позивач за період лютий-вересень 2021 року сплатив відповідачу грошові кошти в сумі 176390 грн 50 коп. з урахуванням вартості газу, визначених спірними додатковими угодами по кожному періоду окремо та на підставі Актів прийому-передачі природного газу.

Зокрема відповідно до долучених до матеріалів справи копій Актів прийому-передачі природного газу, позивач за вказаний період спожив природний газ в обсязі 22,823901 тис. куб.м. та здійснив оплату в сумі 176390 грн 50 коп. Відсутність заборгованості за вказаний період підтверджується актом звіряння взаємних розрахунків станом на 29.11.2021, підписаним представниками сторін та скріпленим печатками підприємств, копія якого приєднана до матеріалів справи.

З урахуванням встановлення судом факту визнання спірних додаткових угод недійсними та з урахуванням умов Договору постачання природного газу №41SB767-451-21 від 25.01.2021. за спожитий газ позивач повинен був сплатити 161551 грн 24 коп.

В спірному випадку має місце переплата позивачем грошових коштів відповідачу у справі на суму 14839 грн 23 коп.

За змістом пункту 12.1. Договору цей Договір набирає чинності з моменту підписання його уповноваженими представниками сторін та скріплення підписів печатками і діє до 31.12.2021 (в цьому випадку за взаємною згодою сторін Додатковою угодою №11 спірний договір розірвано), а в частині проведення розрахунків - до повного виконання.

Оскільки між сторонами існують договірні відносини, то правовою підставою для задоволення вимог про стягнення надмірно сплачених коштів (коштів, сплачених за товар, який так і не було поставлено) є ч. 1 ст. 670 Цивільного кодексу України.

Відповідна правова позиція викладена у постановах Верховного Суду від 18.06.2021 у справі №927/491/19, від 22.06.2022 у справі № 917/1062/21, від 07.09.2022 у справі №927/1058/21.

Враховуючи викладене, суд дійшов висновку, що позовні вимоги про стягнення з відповідача коштів в сумі 14839 грн 23 коп. є обґрунтованими та належать до задоволення.

Відповідно до статей 73, 74 Господарського процесуального кодексу України доказами у справі є будь-які дані, на підставі яких суд встановлює наявність чи відсутність обставин (фактів), що обґрунтовують вимоги і заперечення учасників справи, та інших обставин, які мають значення для вирішення справи. Кожна сторона повинна довести ті обставини, на які вона посилається як на підставу своїх вимог або заперечень. Докази подаються сторонами та іншими учасниками справи. Суд не може збирати докази, що стосуються предмета спору, з власної ініціативи.

Зазначені вище норми процесуального закону спрямовані на реалізацію статті 13 Господарського процесуального кодексу України. Згідно з положеннями цієї статті судочинство у господарських судах здійснюється на засадах змагальності сторін. Кожна сторона повинна довести обставини, які мають значення для справи і на які вона посилається як на підставу своїх вимог або заперечень, крім випадків, встановлених законом.

За приписами ч.1 ст. 86 Господарського процесуального кодексу України суд оцінює докази за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на всебічному, повному, об`єктивному та безпосередньому дослідженні наявних у справі доказів.

Висновок суду.

Враховуючи викладене суд дійшов висновку про задоволення позовних вимог.

Судові витрати.

Згідно з ч. 1 ст. 123 ГПК України судові витрати складаються з судового збору та витрат, пов`язаних з розглядом справи.

Відповідно до п. 2 ч. 1 ст. 129 ГПК України судовий збір у спорах, що виникають при виконанні договорів та з інших підстав, покладається на сторони пропорційно розміру задоволених позовних вимог.

При зверненні з позовом позивач сплатив судовий збір в сумі 10736 грн 00 коп. , що підтверджується платіжною інструкцією №0000001445 від 13 липня 2023 року та №0000001599 від 27 липня 2023 року.

Враховуючи задоволення позову, судовий збір в сумі 10736 грн 00 коп. суд покладає на відповідача.

Керуючись ст. 8, 124, 129 Конституції України, статтями 2,129, 233, 236-238, 240, 241, 256 Господарського процесуального кодексу України, суд

ВИРІШИВ:

позов Комунального некомерційного підприємства "Обласний клінічний центр екстреної медичної допомоги та медицини катастроф Івано-Франківської обласної ради" до Товариства з обмеженою відповідальністю "Івано-Франківськгаз збут" про визнання недійсними додаткових угод та стягнення надмірно сплачених грошових коштів в сумі 14 839 грн 23 коп. задовольнити.

Визнати недійсною Додаткову угоду №1 від 26.02.2021 до договору на постачання природного газу для потреб непобутових споживачів №41SB767-451-21 від 25.01.2021 укладену Комунальним некомерційним підприємством "Обласний клінічний центр екстреної медичної допомоги та медицини катастроф Івано-Франківської обласної ради" (код 38554360) та Товариством з обмеженою відповідальністю "Івано-Франківськгаз збут" (код 39595350).

Визнати недійсною Додаткову угоду №2 від 12.03.2021 до договору на постачання природного газу для потреб непобутових споживачів №41SB767-451-21 від 25.01.2021 укладену Комунальним некомерційним підприємством "Обласний клінічний центр екстреної медичної допомоги та медицини катастроф Івано-Франківської обласної ради" (код 38554360) та Товариством з обмеженою відповідальністю "Івано-Франківськгаз збут" (код 39595350).

Визнати недійсною Додаткову угоду №3 від 13.04.2021 до договору на постачання природного газу для потреб непобутових споживачів №41SB767-451-21 від 25.01.2021 укладену Комунальним некомерційним підприємством "Обласний клінічний центр екстреної медичної допомоги та медицини катастроф Івано-Франківської обласної ради" (код 38554360) та Товариством з обмеженою відповідальністю "Івано-Франківськгаз збут" (код 39595350).

Стягнути з Товариства з обмеженою відповідальністю "Івано-Франківськгаз збут", вул. Бельведерська, буд. 32 А, м. Івано-Франківськ, 76010 (код 39595350) на користь Комунального некомерційного підприємства "Обласний клінічний центр екстреної медичної допомоги та медицини катастроф Івано-Франківської обласної ради" (код 38554360) - 14 839 (чотирнадцять тисяч вісімсот тридцять дев"ять) грн 23 коп. надмірно сплачених грошових коштів, а також 10736 (десять тисяч сімсот тридцять шість) грн 00 коп. судового збору.

Рішення господарського суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови суду апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Рішення може бути оскаржене в апеляційному порядку до Західного апеляційного господарського суду шляхом подання апеляційної скарги протягом двадцяти днів з дня складення повного судового рішення.

Повне рішення складено 31.10.2023

Суддя Т. В. Максимів

Дата ухвалення рішення18.10.2023
Оприлюднено01.11.2023
Номер документу114544393
СудочинствоГосподарське
Сутьвизнання недійсними додаткових угод та стягнення надмірно сплачених грошових коштів в сумі 14 839 грн 23 коп.

Судовий реєстр по справі —909/654/23

Рішення від 18.10.2023

Господарське

Господарський суд Івано-Франківської області

Максимів Т. В.

Ухвала від 26.09.2023

Господарське

Господарський суд Івано-Франківської області

Максимів Т. В.

Ухвала від 14.09.2023

Господарське

Господарський суд Івано-Франківської області

Максимів Т. В.

Ухвала від 01.08.2023

Господарське

Господарський суд Івано-Франківської області

Максимів Т. В.

Ухвала від 20.07.2023

Господарське

Господарський суд Івано-Франківської області

Максимів Т. В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні