Справа № 420/28869/23
У Х В А Л А
30 жовтня 2023 року Одеський окружний адміністративний суд в складі головуючого судді Левчук О.А., розглянувши в порядку спрощеного позовного провадження в письмовому провадженні в місті Одесі адміністративну справу за позовом Департаменту надання адміністративних послуг Одеської міської ради до Об`єднання співвласників багатоквартирного будинку «Скісна 78Б» про зобов`язання вчинити певні дії, -
ВСТАНОВИВ:
В провадженні Одеського окружного адміністративного суду знаходиться адміністративна справа за позовом Департаменту надання адміністративних послуг Одеської міської ради до Об`єднання співвласників багатоквартирного будинку «Скісна 78Б» про зобов`язання Об`єднання співвласників багатоквартирного будинку «Скісна 78Б» передати Департаменту надання адміністративних послуг Одеської міської ради картотеки з питань реєстрації фізичних осіб за адресою: вул. Скісна, буд. 78 Б, м. Одеса.
Від представника відповідача надійшла заява про залишення позовної заяви без розгляду. В обґрунтування заяви представник відповідача вказав, що відповідно до п.3 розділу II «Прикінцеві та перехідні положення» Закону України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо розширення повноважень органів місцевого самоврядування та оптимізації надання адміністративних послуг», (набрання чинності відбулась 29.12.2015 року), до 04.04.2016 року центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері реєстрації фізичних осіб, житлово-експлуатаційні організації, інші підприємства, установи та організації, що забезпечували або забезпечують ведення картотек з питань реєстрації фізичних осіб, передають їх відповідним виконавчим органам сільських, селищних, міських рад. Згідно до пункту 2.5. Рішення виконавчого комітету ОМР №324 від 27.10.2016 року «Про комплексні заходи із забезпечення реалізації положень Закону України «Про свободу пересування та вільний вибір місця проживання в Україні» в частині здійснення реєстрації фізичних осіб, які проживають або перебувають на території м. Одеси» доручено Департаменту надання адміністративних послуг Одеської міської ради забезпечити приймання та сканування картотек з питань реєстрації фізичних осіб від житлово-експлуатаційних організацій, інших підприємств, установ та організацій, що забезпечували або забезпечують ведення відповідних картотек, а також картотек центрального органу виконавчої влади, що реалізовував державну політику у сфері реєстрації фізичних осіб, наявних в його територіальних органах на території міста Одеси. Пунктами 10 та 11 наведеного Рішення виконавчого комітету ОМР №324 від 27.10.2016 року виконавчим органам ОМР, зазначеним у цьому рішенні, а також комунальним підприємствам житлово-комунального сервісу ОМР, щоквартально надавати до Департаменту економічного розвитку ОМР письмовий звіт про результати виконання цього рішення для аналізу його ефективності, узагальнення та інформування міського голови. Першому заступнику міського голови не рідше двох разів на рік проводити наради з виконавчими органами ОМР, зазначеними у цьому рішенні, з питань виконання цього рішення. Проте позивач ДНАП ОМР тривалий час (більш ніж 6 років) займався бездіяльністю, свої обов`язки, покладені Рішенням виконавчого комітету ОМР №324 від 27.10.2016 року, належним чином не виконував, лише 08.06.2023 року листом №01-38/1510 звернувся із питанням щодо передачі картотеки до ОСББ «СКІСНА-78 Б». В той же час підстави, що дали суб`єкту владних повноважень ДНАП ОМР право на пред`явлення визначених законом вимог до ОСББ «СКІСНА-78 Б», виникли 27.10.2016 року, при цьому строки, визначені Прикінцевими та перехідними положеннями Закону України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо розширення повноважень органів місцевого самоврядування та оптимізації надання адміністративних послуг», з 29.12.2015 року по 04.04.2016 року щодо самостійної передачі держателями своїх картотек з питань реєстрації фізичних осіб відповідним виконавчим органам міських рад сплинули. Навіть якщо припустити, що позивач дізнався про порушення свого права лише 08.06.2023 року і звернувся одразу з вимогою до відповідача листом №01-38/1510, яке надійшло відповідачу 12.06.2023 року, все одно навіть за таких обставин позивачем не дотримані строки звернення до адміністративного суду, оскільки такий строк закінчився ще 12.09.2023 року, проте позов поданий 20.10.2023 року.
Вивчивши матеріали справи, суд встановив наступне.
Згідно п. 8 ч. 1 ст. 240 КАС України суд своєю ухвалою залишає позов без розгляду, з підстав, визначених частинами третьою та четвертою статті 123 цього Кодексу.
Відповідно до ч. 3 ст. 123 КАС України якщо факт пропуску позивачем строку звернення до адміністративного суду буде виявлено судом після відкриття провадження в адміністративній справі і позивач не заявить про поновлення пропущеного строку звернення до адміністративного суду, або якщо підстави, вказані ним у заяві, будуть визнані судом неповажними, суд залишає позовну заяву без розгляду.
Згідно ч. 1, 2 ст. 122 КАС України позов може бути подано в межах строку звернення до адміністративного суду, встановленого цим Кодексом або іншими законами. Для звернення до адміністративного суду суб`єкта владних повноважень встановлюється тримісячний строк, який, якщо не встановлено інше, обчислюється з дня виникнення підстав, що дають суб`єкту владних повноважень право на пред`явлення визначених законом вимог. Цим Кодексом та іншими законами можуть також встановлюватися інші строки для звернення до адміністративного суду суб`єкта владних повноважень.
29 грудня 2015 року набув чинності Закон № 888-VIII, яким внесено зміни до Закону України від 21 травня 1997 року № 280/97-ВР «Про місцеве самоврядування в Україні» (далі - Закон №280/97-ВР), а саме: доповнено статтею 37-1 «Повноваження у сфері реєстрації місця проживання фізичних осіб», відповідно до якої до відання виконавчих органів сільських, селищних, міських рад належать делеговані повноваження, зокрема формування та ведення реєстру територіальної громади відповідно до закону.
Також Законом № 888-VIII внесено зміни до Закону України від 11 грудня 2015 №1382-IV«Про свободу пересування та вільний вибір місця проживання в Україні» (далі - Закон №888-VIII), а саме у статті 3 абзац 7 викладено в такій редакції: «Орган реєстрації - виконавчий орган сільської, селищної або міської ради, сільський голова (у разі якщо відповідно до закону виконавчий орган сільської ради не утворено), що здійснює реєстрацію, зняття з реєстрації місця проживання особи на території відповідної адміністративно-територіальної одиниці, на яку поширюються повноваження відповідної сільської, селищної або міської ради».
Статтею 11 Закону № 1382-IV (у редакції Закону № 888-VIII )розмежовано повноваження органів реєстрації та державних органів у сфері реєстрації фізичних осіб, з урахуванням яких орган реєстрації здійснює: формування та ведення Реєстру територіальних громад; реєстрацію та зняття з реєстрації місця проживання/перебування осіб у межах відповідної адміністративно-територіальної одиниці; передачу інформації та/або внесення у встановленому законом порядку відомостей про реєстрацію та зняття з реєстрації місця проживання/перебування до Єдиного державного демографічного реєстру.
Отже, із системного аналізу наведених законодавчих приписів убачається, що органам місцевого самоврядування надано повноваження у сфері реєстрації місця проживання фізичних осіб, зокрема, щодо: формування та ведення Реєстру територіальних громад; реєстрації та зняття з реєстрації місця проживання/перебування осіб у межах відповідної адміністративно-територіальної одиниці; передачі інформації та/або внесення у встановленому законом порядку відомостей про реєстрацію та зняття з реєстрації місця проживання/перебування до Єдиного державного демографічного реєстру.
Відповідно до пункту 3 розділу ІІ «Прикінцеві та перехідні положення» Закону №888-VIII до 04 квітня 2016 року житлово-експлуатаційні організації, інші підприємства, установи та організації, що забезпечували або забезпечують ведення картотек з питань реєстрації фізичних осіб, передають їх відповідним виконавчим органам сільських, селищних, міських рад.
До 04 квітня 2016 року центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері реєстрації фізичних осіб, передає відповідним виконавчим органам сільських, селищних, міських рад картотеки з питань реєстрації фізичних осіб, наявні в його територіальних органах. Передача картотек з питань реєстрації фізичних осіб здійснюється одночасно з передачею у комунальну власність обладнання для зберігання та обробки зазначених картотек, якщо воно перебуває у державній власності.
Рішенням Одеської міської ради "Про здійснення виконавчим органом Одеської міської ради на території міста Одеси повноважень органу реєстрації, передбачених Законом України "Про свободу пересування та вільний вибір місця проживання в Україні" від 16 березня 2016 року №421 органом реєстрації місця проживання на території м. Одеса визначено Департамент надання адміністративних послуг Одеської міської ради.
З метою виконання вищевказаних нормативно-правових актів та ведення реєстру територіальної громади м. Одеси, п.2.5. Рішення виконавчого комітету Одеської міської ради №324 від 27 жовтня 2016 року Департаменту доручено, зокрема, забезпечити приймання та сканування картотек з питань реєстрації фізичних осіб від житлово-експлуатаційних організацій, інших підприємств, установ та організацій, що забезпечували або забезпечують ведення відповідних картотек на території міста Одеси.
З доданих до позовної заяви копій документів вбачається, що листом від 08.06.2023 року № 01-38/1510, який був отриманий 12.06.2023 року, що не заперечується відповідачем, Департамент надання адміністративних послуг Одеської міської ради повідомив Об`єднання співвласників багатоквартирного будинку «Скісна 78Б» про необхідність передачі картотеки з питань реєстрації фізичних осіб за адресою: вул. Скісна, буд. 78 Б, м. Одеса.
Листом від 07.07.2023 року № 01-38/1800, який був отриманий 10.07.2023 року, що не заперечується відповідачем, Департамент надання адміністративних послуг Одеської міської ради повторно повідомив Об`єднання співвласників багатоквартирного будинку «Скісна 78Б» про необхідність передачі картотеки з питань реєстрації фізичних осіб за адресою: вул. Скісна, буд. 78 Б, м. Одеса.
Отже, підставою звернення Департаменту надання адміністративних послуг Одеської міської ради до суду з даним позов стало невиконання відповідачем вимог чинного законодавства щодо передачі картотеки, про що повідомлено у листах від 08.06.2023 року № 01-38/1510, від 07.07.2023 року № 01-38/1800. Тобто, бездіяльність Об`єднання співвласників багатоквартирного будинку «Скісна 78Б» щодо передачі картотеки з питань реєстрації фізичних осіб за адресою: вул. Скісна, буд. 78 Б, м. Одеса.
Верховний Суд в постанові від 28 квітня 2020 року по справі №640/19376/18 зазначив, що початок перебігу строку для звернення до адміністративного суду з позовом до організацій, що забезпечували ведення картотек із питань реєстрації фізичних осіб, у разі невиконання або неналежного виконання ними встановленого законодавством обов`язку щодо передачі цих картотек, не пов`язується з моментом наділення її повноваженнями щодо здійснення реєстрації та зняття з реєстрації місця проживання/перебування фізичних осіб і забезпечення ведення Реєстру територіальної громади міста.
При цьому, Верховний Суд в постанові від 28 квітня 2020 року по справі №640/19376/18 звернув увагу на важливість забезпечення публічного інтересу у цих адміністративно-правових відносинах, на реалізацію якого суб`єкт владних повноважень здійснює свою діяльність. Відсутність відомостей про осіб у реєстрі територіальної громади міста може створити негативні юридичні наслідки під час реалізації особами своїх прав у сфері реєстрації місця проживання/перебування, отримання адміністративних послуг, вчинення правочинів (заповітів, актів цивільного стану), нарахування соціальних пільг, тобто різного роду правовідносин, у яких необхідні відомості про місце реєстрації проживання/перебування.
Враховуючи вищевикладене, суд дійшов висновку, що заява представника відповідача про залишення позовної заяви без розгляду є необґрунтованою та задоволенню не підлягає.
Керуючись ст.ст. 120, 122, 123, 240, 243, 248 КАС України, -
У Х В А Л И В:
Відмовити у задоволенні заяви представника відповідача про залишення позовної заяви без розгляду.
Ухвала окремо від рішення суду оскарженню не підлягає. Заперечення проти неї може бути включені до апеляційної скарги на рішення чи ухвалу суду, прийняту за наслідками розгляду справи.
Суддя О.А. Левчук
Суд | Одеський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 30.10.2023 |
Оприлюднено | 02.11.2023 |
Номер документу | 114556499 |
Судочинство | Адміністративне |
Категорія | Справи з приводу реалізації державної політики у сфері економіки та публічної фінансової політики, зокрема щодо організації господарської діяльності, з них |
Адміністративне
Одеський окружний адміністративний суд
Левчук О.А.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні