Постанова
від 05.10.2023 по справі 761/28465/22
ШЕВЧЕНКІВСЬКИЙ РАЙОННИЙ СУД МІСТА КИЄВА

Справа № 761/28465/22

Провадження № 3/761/557/2023

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

05 жовтня 2023 року суддя Шевченківського районного суду м. Києва Макаренко І.О, розглянувши матеріали, що надійшли від Координаційно-моніторингової митниці Державної митної служби України про притягнення до адміністративної відповідальності ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , громадянки України, станом на дату переміщення товарів через митний кордон 12.02.2022 - керівник ТОВ «ВЕСТА 2021» (ЄДРПОУ 44532334, зареєстрованого за адресою: АДРЕСА_1 ), РНОКПП НОМЕР_1 , зареєстрованої за адресою: АДРЕСА_2 , за ч. 1 ст. 483 Митного кодексу України,

встановив:

Згідно протоколу про адміністративне правопорушення № 0037/126000/22 від 05.10.2022, 12.02.2022 на митну територію України з Італії, через пункт пропуску «Чоп-Захонь» митного поста «Тиса» Закарпатської митниці, у вантажному автомобілі, державний номерний знак НОМЕР_2 / НОМЕР_3 , на адресу ТОВ «ВЕСТА 2021» (ЄДРПОУ 44532334), ввезено товари: «текстильні вироби, килими, меблі та форнітура для меблів, побутові санітарно-технічні вироби», походженням з Європи, всього 67 товарів, 384 пакувальних місць, загальною вагою брутто 11 849, 94 кг, загальною вартістю 33 982, 23 доларів США.

Підставою для переміщення вказаних товарів через митний кордон України були наступні документи: попередня митна декларація одержувача ТОВ «ВЕСТА 2021» від 11.02.2022 № UA100000/2022/730014, а також товаросупровідні документи: інвойс від 10.02.2022 № КТV-007, згідно якого вартість товарів складає 33 982, 23 доларів США та міжнародна автомобільна накладна CMR від 10.02.2022 № 45121, Книжка МДП №XЕ.84000429.

Згідно з вказаними товаросупровідними документами продавцем товарів для ТОВ «ВЕСТА 2021» (ЄДРПОУ 44532334) виступає компанія «Kinston Trading CZ s.r.o» (namests I. P. Pavlova 1785/3, Nove Mesto, 120 00 Praha 2, Czech Republic), відправником «TERMINAL INTERMODALE DI TRIESTE - FERNETTI S.P.A.» (Localita Fernetti 34016 Monrupino (TS) - ITALY), одержувачем є ТОВ «ВЕСТА 2021» (ЄДРПОУ 44532334), а відправлення товарів здійснено з митної території Італії.

Вказаний товар вантажним автомобілем з р.н.з. НОМЕР_2 / НОМЕР_3 доставлено у зону діяльності Київської митниці до відділу митного оформлення №1 митного поста «Столичний» (03045, м. Київ, вул. Новопирогівська, 58).

15.02.2022 товари «текстильні вироби, килими, меблі та форнітура для меблів, побутові санітарно-технічні вироби», походженням з Європи, всього 67 товарів, 384 пакувальних місць, загальною вагою брутто 11 849, 94 кг, заявлено до митного оформлення декларантом ТОВ «ВЕСТА 2021» (ЄДРПОУ 44532334) ОСОБА_1 за митною декларацією типу ІМ40ДЕ № UA100320/2022/382541.

Разом із вказаною митною декларацією до митниці надані наступні документи: пакувальний-лист від 10.02.2022 № КТV-007, інвойс від 10.02.2022 № КТV-007, CMR від 10.02.2022 № 45121, прас-лист №б/н від 10.02.2022, Книжка МДП №XЕ.84000429 від 10.02.2022, контракт від 19.01.2022 №22-01, укладений між компаніями «Kinston Trading CZ s.r.o» (Чехія) та ТОВ «ВЕСТА 2021» та інші, необхідні для здійснення митного контролю та митного оформлення документи, які зазначені в гр.44 вказаної митної декларації. Після завершення митного оформлення, зазначені товари випущені у вільний обіг.

15.07.2022 Державною митною службою України направлено запит до митних органів Італії (вих. № 26/26-04/11/1052) з метою перевірки законності ввезення на митну територію України товарів широкого асортименту, одержувачем яких виступало ТОВ «ВЕСТА 2021».

12.08.2022 до Координаційно-моніторингової митниці Держмитслужби надійшла відповідь від митних органів Італії (лист Департаменту міжнародної взаємодії від 12.08.2022 № 26/26-04/7.9/1184) на запит про надання взаємної адміністративної допомоги у проведенні перевірки дотримання законодавства України з питань митної справи при переміщенні через митний кордон України товарів широкого асортименту, отримувачем яких заявлено ТОВ «ВЕСТА 2021».

Від митних органів Італії отримано копію книжки МДП №XЕ.84000429 від 10.02.2022 (MRN 22ITQ3J080001563T9), зареєстрованою за №1563 В, на підставі якої здійснено поставку вищевказаних товарів з території Італії, що переміщувались транспортним засобом з р.н.з. НОМЕР_2 / НОМЕР_3 , а також отримано електронний файл, що містить дані стосовно експортних декларацій, виданих в Італії.

Під час співставлення відомостей, зазначених в електронному файлі, надісланому митними органами Італії, з даними, які містяться у документах, що подавались до митного оформлення за митною декларацією від 15.02.2022 № UA100320/2022/382541, встановлено невідповідність інформації щодо відправників, отримувачів та вартості частини товару.

Відповідно до вищезазначеної митної декларації, відправником товарів виступає компанія «TERMINAL INTERMODALE DI TRIESTE - FERNETTI S.P.A.» Італія, а отримувачем - ТОВ «ВЕСТА 2021». Згідно з матеріалами відповіді митних органів Італії встановлено, що товари переміщувались на митну територію України від різних італійських компаній на адреси інших українських підприємств одним і тим же транспортним засобом (р.н.з. НОМЕР_2 / НОМЕР_3 ), що і товари, які надійшли на адресу ТОВ «ВЕСТА 2021».

Згідно з інформацією, яка зазначена в інвойсі від 10.02.2022 №KTV-007, поданого разом з митною декларацією від 15.02.2022 № UA100320/2022/382541, загальна вартість товарів «текстильні вироби, килими, меблі та форнітура для меблів, побутові санітарно-технічні вироби», що переміщувались транспортним засобом з р.н.з НОМЕР_2 / НОМЕР_3 становить 33 982,23 доларів США, а відповідно до інформації митних органів Італії, вартість частини товарів загальною вагою брутто - 11 257,51 кг становить 174058,50 євро.

Разом з тим, в рамках попередніх перевірок, митницею отримано відповідь митних органів Чехії, у якій повідомлено, що Компанія «Kinston Trading CZ s.r.o.» (ІD 07407133) namesti I.P. Pavlova 1785/3, Nove Mesto, 120 00 Praha 2, зареєстрована в Чеській Республіці - це компанія з обмеженою відповідальністю, об`єктом діяльності є виробництво, торгівля і надання послуг. До компанії було надіслане запрошення надати пояснення, а також митні, комерційні та платіжні документи. Виклик на усне заслуховування був надісланий до компанії через скриньку даних 30.04.2021, що був доставлений 10.05.2021, коли спливло 10 днів з моменту доставлення повідомлення на скриньку одержувача. Однак, компанія не відповіла і не надіслала жодного з необхідних документів в межах дедлайну.

Було також з`ясовано, що за адресою зареєстрованого офісу знаходиться житловий будинок. Назви вищезгаданої компанії не знайдено ніде на будинку чи на табличках біля дверних дзвінків. Вона також не перелічена у списках компаній, розташованих за передніми дверима до будівлі.

Чеська митна адміністрація не має жодної інформації щодо бізнесової діяльності цієї компанії. Управляючим компанії є пан ОСОБА_2 , ІНФОРМАЦІЯ_2 , адреса: АДРЕСА_3 .

Отже, відомості щодо відправників, отримувачів та вартості товарів у документах, надісланих митною адміністрацією Італії не відповідають даним, зазначеним у документах, поданих ТОВ «ВЕСТА 2021» при переміщені товарів через митний кордон України та їх митному оформлені.

Таким чином, частину товарів, митне оформлення яких здійснено за митною декларацією від 15.02.2022 № UA100320/2022/382541, вагою 11 257,51 кг та загальною вартістю 174 258,50 євро, що згідно з курсом НБУ станом на дату переміщення товарів через митний кордон України (12.02.2022) становить - 5 548 723,89 грн., переміщено через митний кордон України з приховуванням від митного контролю шляхом подання митному органу, як підстави для переміщення товарів, документів, що містять неправдиві відомості щодо відправника та отримувача, а також неправдиві відомості, необхідні для визначення його митної вартості.

У зв`язку з встановленими обставинами, 05.10.2022 Координаційно-моніторинговою митницею у відношенні керівника TOB «ВЕСТА 2021» ОСОБА_1 , складено протокол про порушення митних правил № 0037/126000/22 за ознаками ч. 1 ст. 483 МК України.

В судове засідання ОСОБА_1 не з`явилася, про дату, час та місце розгляду справи повідомлялася належним чином, від представника особи, яка притягається до адміністративної відповідальності ОСОБА_1 - адвокат Єфимченко І.В. до суду надійшли письмові пояснення-заперечення щодо притягнення до адміністративної відповідальності ОСОБА_1 , з огляду на те, що в діях ОСОБА_1 відсутні ознаки порушення митних правил, передбачених ч. 1 ст.483 Митного кодексу України, а тому просила закрити провадження у справі на підставі п. 1 ч. 1 ст. 247 КУпАП.

Дослідивши матеріали справи, суддя прийшов до наступного висновку.

Відповідно до положень ст. 458 Митного кодексу України порушення митних правил є адміністративним правопорушенням, яке являє собою протиправні, винні (умисні або з необережності) дії чи бездіяльність, що посягають на встановлений цим Кодексом та іншими актами законодавства України порядок переміщення товарів, транспортних засобів комерційного призначення через митний кордон України, пред`явлення їх митним органам для проведення митного контролю та митного оформлення, а також здійснення операцій з товарами, що перебувають під митним контролем або контроль за якими покладено на митні органи цим Кодексом чи іншими законами України, і за які цим Кодексом передбачена адміністративна відповідальність.

Згідно зі ст. 489 Митного кодексу України та ст. 280 КУпАП, при розгляді справи підлягають з`ясуванню такі обставини: чи було вчинено адміністративне правопорушення, чи винна дана особа в його вчиненні, чи підлягає вона адміністративній відповідальності, чи є обставини, що пом`якшують та/або обтяжують її відповідальність, чи є підстави для звільнення особи, що вчинила правопорушення, від адміністративної відповідальності, а також інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи.

Положеннями ч. 1 ст. 483 Митного кодексу України передбачено відповідальність за переміщення або дії, спрямовані на переміщення товарів через митний кордон України з приховуванням від митного контролю, тобто з використанням спеціально виготовлених сховищ (тайників) та інших засобів або способів, що утруднюють виявлення таких товарів, або шляхом надання одним товарам вигляду інших, або з поданням митному органу як підстави для переміщення товарів підроблених документів чи документів, одержаних незаконним шляхом, або таких, що містять неправдиві відомості щодо найменування товарів, їх ваги (з урахуванням допустимих втрат за належних умов зберігання і транспортування) або кількості, країни походження, відправника та/або одержувача, кількості вантажних місць, їх маркування та номерів, неправдиві відомості, необхідні для визначення коду товару згідно з УКТ ЗЕД та його митної вартості.

Зі змісту правопорушення, передбаченого ч. 1 ст. 483 Митного кодексу України, вбачається, що об`єктивною стороною правопорушення є дії, спрямовані на переміщення товарів через митний кордон України, тобто, розуміється активна поведінка (вчинок) особи.

Переміщення предметів із приховуванням від митного контролю - це їх переміщення через митний кордон різними шляхами, зокрема, шляхом подання до митного органу України підроблених документів, які містять неправдиві дані.

Водночас, необхідно враховувати, що підставою для переміщення предметів через митний кордон є визначені нормативними актами документи, без яких неможливо одержати дозвіл митних органів на пропуск предметів через митний кордон. Законодавчими актами встановлено, зокрема, що це можуть бути митна декларація, контракт, коносамент, товарно-супровідні документи, дозвіл відповідних державних органів тощо.

В той же час, документами, що містять неправдиві дані, є такі, в яких відомості щодо суті угоди, найменування, асортименту, ваги, кількості чи вартості предметів, щодо їх відправника чи одержувача, щодо держави, з якої вони вивезені чи в яку переміщуються, тощо не відповідають дійсності: недійсні документи, тобто документи, що втратили юридичну силу.

Суб`єктивна сторона адміністративного правопорушення, визначеного ч. 1 ст. 483 Митного кодексу України, передбачає наявність прямого умислу, тобто винний у скоєнні злочину чітко розуміє та усвідомлює обставини і характер незаконного переміщення товарів, предметів і речовин через митну територію України і прагне їх ввезти на територію України з порушенням встановленого порядку чи вивезти з України.

Таким чином, правопорушення, передбачене ч. 1 ст. 483 Митного кодексу України, може бути вчинено лише умисно, коли особа знає, що документи, які вона надає митному органу як підставу для переміщення товару є підробленими чи одержані незаконним шляхом або містять неправдиві дані, але бажає таким чином незаконно перемістити товар.

Правопорушення, передбачене ч. 1 ст. 483 МК України, характеризується вчиненням одноразової дії у певний час, а саме, під час подання органу доходів і зборів документів на митне оформлення товару як підстави для переміщення таких товарів.

Так, склад правопорушення в даному випадку полягає саме в умисному переміщенні товару через митний кордон України з приховуванням від митного контролю шляхом подання митному органу як підстави для переміщення товару документу, що містить неправдиві відомості щодо відправника, одержувача та неправдиві відомості, необхідні для визначення їх митної вартості.

Відповідно до роз`яснень, викладених у постанові Пленуму Верховного Суду України від 03.06.2005 № 8 "Про судову практику у справах про контрабанду та порушення митних правил", порушення митних правил, відповідальність за яке встановлена ст. 483 МК України, може бути вчинене лише умисно.

Згідно зі ст. 10 КУпАП України адміністративне правопорушення визнається вчиненим умисно, коли особа, яка його вчинила, усвідомлювала протиправний характер своєї дії чи бездіяльності, передбачала її шкідливі наслідки і бажала їх або свідомо допускала настання цих наслідків.

Так, в матеріалах справи наявні всі товаросупровідні документи для здійснення митного оформлення та випуску товару у вільний обіг, подані як при переміщенні товарів через митний корон України в зоні діяльності Закарпатської митниці Держмитслужби так і під час митного оформлення товарів в Київській митниці Держмитслужби.

За змістом ст. 264 МК України, митна декларація приймається та реєструється органом доходів та зборів. Подання митної декларації повинно супроводжуватися наданням митному органу комерційних супровідних та інших необхідних документів, перелік яких визначений у ст. 335 цього Кодексу. Митна декларація приймається митним органом, якщо встановлено, що в ній містяться всі необхідні відомості, і до неї додано всі необхідні документи. Дата і час прийняття митної декларації фіксуються посадовою особою митного органу, що її прийняла шляхом її реєстрації. З моменту прийняття митної декларації вона є документом, що засвідчує факти, які мають юридичне значення, а декларант, або уповноважена ним особа несе відповідальність за подання недостовірних відомостей, наведених у цій декларації.

Відповідно до ч. 1 ст. 204 ЦК України правочин є правомірним, якщо його недійсність прямо не встановлена законом або якщо він не визнаний судом недійсним.

У суду немає підстав вважати, що митному органу, як підставу для переміщення товарів та під час їх митного оформлення, подано документи, що містять неправдиві відомості щодо відправника та одержувача вищевказаних товарів, а також відомості, необхідні для визначення його митної вартості.

Митним органом не доведено обставин вчинення ОСОБА_1 , як директором та декларантом ТОВ «ВЕСТА 2021», дій, спрямованих на переміщення через митний кордон України товарів «текстильні вироби, освітлювальні прилади, меблі та форнітура для меблів, побутові санітарно-технічні вироби, паркетна дошка та електрична апаратура» з приховуванням від митного контролю, шляхом подання митному органу, як підстави для переміщення товарів документів, що містять неправдиві відомості щодо відправника, одержувача, ціни вищевказаного товару, а тому є недоведеним наявність об`єктивної та суб`єктивної сторони інкримінованого адміністративного правопорушення, передбаченого ч. 1 ст. 483 Митного кодексу України.

Висновок Митного органу, який ґрунтується виключно на отриманій інформації, що міститься у листі митних органів Республіки Італії, не може слугувати обґрунтованою підставою для складання протоколу про порушення митних правил та зокрема розглядатися як доказ вини особи.

Таким чином, наявні у справі докази не підтверджують факт скоєння ОСОБА_1 адміністративного правопорушення, передбаченого ч. 1 ст. 483 Митного кодексу України.

Статтею 41 Конституції України гарантовано, що ніхто не може бути протиправно позбавлений права власності. Право приватної власності є непорушним. Конфіскація майна може бути застосована виключно за рішенням суду у випадках, обсязі та порядку, встановлених законом.

Відповідно до ст. 8 Конституції України вбачається, що в Україні визнається і діє принцип верховенства права.

Відповідно до ст. 1 Протоколу №1 до Конвенції «Про захист прав людини і основоположних свобод» кожна фізична чи юридична особа має право на повагу до своєї власності. Ніхто не може бути позбавлений свого майна інакше, як в інтересах суспільства та на умовах, передбачених законом і загальними принципами міжнародного права.

Згідно з практикою Європейського суду з прав людини у справі «Рисовський проти України» від 20.01.2012 принцип «належного урядування», зокрема, передбачає, що державні органи повинні діяти в належний і якомога послідовніший спосіб. При цьому, на них покладено обов`язок запровадити внутрішні процедури, які посилять прозорість і ясність їхніх дій, мінімізують ризик помилок і сприятимуть юридичній визначеності у правовідносинах.

Провадження у справах про порушення митних правил згідно ст. 487 Митного кодексу України здійснюється відповідно до цього Кодексу, а в частині, що не регулюється ним, - відповідно до законодавства України про адміністративні правопорушення.

Згідно з п. 1 ч. 1 ст. 247 КУпАП провадження у справі про адміністративне правопорушення не може бути розпочато, а розпочате підлягає закриттю: за відсутності події і складу адміністративного правопорушення.

Отже, розглянувши справу в межах протоколу про адміністративне правопорушення, з`ясувавши обставини справи та перевіривши їх належними та допустимими доказами, суд дійшов висновку про відсутність в діях ОСОБА_1 складу адміністративного правопорушення, передбаченого ч. 1 ст. 483 Митного кодексу України, що є підставою для закриття провадження, у зв`язку відсутністю в її діях складу адміністративного правопорушення.

На підставі викладеного та керуючись ст. ст. 9-11, 221, 247, 252, 256, 280, 283, 284 Кодексу України про адміністративні правопорушення, ст. ст. 483, 527, 528, 529 Митного кодексу України,

постановив:

Провадження у справі відносно ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , громадянки України, керівника ТОВ «ВЕСТА 2021», РНОКПП НОМЕР_1 , закрити у зв`язку із відсутністю в її діях складу адміністративного правопорушення, передбаченого за ч. 1 ст. 483 Митного кодексу України.

Постанова може бути оскаржена до Київського апеляційного суду протягом десяти днів з дня винесення постанови. У разі пропуску зазначеного строку з поважних причин цей строк за заявою особи, щодо якої винесено постанову, може бути поновлено органом (посадовою особою), правомочним розглядати скаргу.

Суддя:

СудШевченківський районний суд міста Києва
Дата ухвалення рішення05.10.2023
Оприлюднено02.11.2023
Номер документу114587030
СудочинствоАдмінправопорушення
КатегоріяСправи про порушення митних правил, які підлягають розгляду в судовому порядку Митний кодекс 2012 р. Переміщення або дії, спрямовані на переміщення товарів через митний кордон України з приховуванням від митного контролю

Судовий реєстр по справі —761/28465/22

Постанова від 22.01.2024

Адмінправопорушення

Київський апеляційний суд

Олійник Василь Іванович

Постанова від 05.10.2023

Адмінправопорушення

Шевченківський районний суд міста Києва

Макаренко І. О.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні