Рішення
від 31.10.2023 по справі 280/3793/23
ЗАПОРІЗЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ЗАПОРІЗЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

РІШЕННЯ

31 жовтня 2023 року Справа № 280/3793/23 м.ЗапоріжжяЗапорізький окружний адміністративний суд у складі судді Бойченко Ю.П., розглянувши за правилами загального, у порядку письмового провадження адміністративну справу

за позовом Державної служби геології та надр України (03057, м. Київ, вул. Антона Цедіка, 16)

до Товариства з обмеженою відповідальністю «БУДІВЕЛЬНИК-2007» (69037, м. Запоріжжя, вул. Чубаря, 3)

про анулювання спеціального дозволу на користування надрами,

ВСТАНОВИВ:

06.06.2023 до Запорізького окружного адміністративного суду надійшла позовна заява Державної служби геології та надр України (далі позивач, Держгеонадра) до Товариства з обмеженою відповідальністю «БУДІВЕЛЬНИК-2007» (далі відповідач), в якій позивач просить суд припинити право користування надрами шляхом анулювання спеціального дозволу на користування надрами від 28.01.2010 № 5124, наданого відповідачу.

Позовні вимоги обґрунтовані тим, що відповідно до статті 26 Кодексу України про надра, п. 7 ст. 4-1 Закону України «Про дозвільну систему у сфері господарської діяльності» у Держгеонадра наявні підстави для звернення до суду із вимогою про анулювання спеціального дозволу на користування надрами від 28.01.2010 № 5124, виданого відповідачу, у зв`язку із порушенням ним вимог, передбачених спеціальним дозволом на користування ділянкою надр. Так, відповідач не допустив контролюючий орган до проведення планової перевірки, не надав документи, зразки продукції, пояснення, довідки, відомості, матеріали з питань, що виникли під час державного нагляду (контролю). В подальшому, відповідач не виконав вимоги припису від 08.10.2020 № 37/5124-З, яким товариству надано строк для усунення порушень вимог законодавства у сфері надрокориствування шляхом надання документів та матеріалів, які підтверджують факт усунення порушень. З урахуванням викладеного просить задовольнити позов.

Ухвалою суду від 12.06.2023 відкрито провадження у справі № 280/3793/23; призначено підготовче засідання на 18.07.2023.

Від представника позивача надійшла заява (вх. від 14.06.2023 № 24680) про розгляд справи без його участі, у порядку письмового провадження.

Протокольною ухвалою суду від 18.07.2023 відкладено підготовче засідання до 08.08.2023.

Ухвалою суду від 08.08.2023 закрито підготовче провадження у справі; ухвалено розгляд справи здійснювати у порядку письмового провадження.

Відповідач відзиву на позов не направив.

Частиною другою статті 175 КАС України встановлено, що у разі ненадання відповідачем відзиву у встановлений судом строк без поважних причин суд має право вирішити спір за наявними матеріалами справи.

Суд, дослідивши матеріали справи, оцінивши надані докази, їх достатність і взаємний зв`язок у сукупності з`ясував наступне.

Товариство з обмеженою відповідальністю «БУДІВЕЛЬНИК-2007» (код ЄДРПОУ 35105863) зареєстровано в якості юридичної особи. Основним видом економічної діяльності відповідача є діяльність у сфері інжинірингу, геології та геодезії, надання послуг технічного консультування в цих сферах (код КВЕД 71.12).

28.01.2010 ТОВ «БУДІВЕЛЬНИК-2007» отримано спеціальний дозвіл на користування надрами № 5124, яким передбачено видобування руд марганцю Північної ділянки Велико-Токмацького родовища, розташованого в Запорізькій області, в межах полів шахт № 6, № 9, № 10, № 10 біс.

Також, 07.05.2010 між Держгеонадра та відповідачем укладено Угоду (в новій редакції) про умови користування надрами з метою видобування корисних копалин № 5124 відповідно до отриманого спеціального дозволу та Програми робіт.

Відповідно до підпунктів 5.1.1., 5.1.2., 5.1.3., 5.1.4. Угоди про умови користування надрами від 07.05.2010, яка є невід`ємною частиною спеціального дозволу, наданого ТОВ «БУДІВЕЛЬНИК-2007», Держгеонадра має право витребовувати у Надрокористувача звітні дані та інформацію про виконання цієї Угоди; видавати та направляти Надрокористувачу в межах своєї компетенції відповідні приписи, розпорядження та/або повідомлення; здійснювати відповідно до діючого законодавства державний геологічний контроль за раціональним і ефективним використанням надр Надрокористувачем; притягувати Надрокористувача відповідно до діючого законодавства і умов цієї Угоди до відповідальності, в тому числі, зупиняти дію Дозволу або припиняти право користування надрами шляхом анулювання Дозволу в порядку визначеному законодавством.

Надрокористувач зобов`язаний допускати уповноважених посадових осіб Держгеонадр для здійснення заходів державного гоелогічного контролю в порядку та на підставах визначених чинним законодавством України; надавати в установленому порядку Держгеонадрам інформацію щодо користування надрами. (п. 5.3.5., 5.3.11. Угоди).

09.09.2020 Державною службою геології та надр України на підставі абзацу сьомого частини першої статті 6 Закону України «Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності» № 877-V, підпункту 14 пункту 4 Положення про Державну службу геології та надр України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 30.12.2015 № 1174, у зв`язку з неподанням суб`єктами господарювання документів обов`язкової звітності, передбачених наказом Державної служби геології та надр України від 22.08.2013 № 433, за два звітні періоди підряд без поважних причин, видано наказ № 394 «Про проведення позапланових перевірок», зокрема у пункті 40 Додатку № 3 якого наказано здійснити позапланову перевірку ТОВ «БУДІВЕЛЬНИК-2007».

За результатами виходу для проведення позапланової перевірки, позивачем складено акт за результатами проведення планового (позапланового) заходу державного нагляду (контролю) щодо додержання суб`єктом господарювання вимог законодавства у сфері геологічного та раціонального використання надр від 05.10.2020 № 37/5124-З.

Відповідно до висновків акту від 05.10.2020 № 37/5124-З позивачем встановлено порушення відповідачем абзацу 2 статті 11 Закону України «Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності» № 877-V, а саме суб`єкт господарювання не допустив посадових осіб Державної служби геології та надр України до здійснення заходів державного нагляду (контролю) за умови дотримання порядку здійснення державного нагляду (контролю), встановленого законодавством; суб`єкт господарювання не надав документи, зразки продукції, пояснення, довідки, відомості, матеріали з питань, що виникли під час державного нагляду (контролю).

05.10.2020 ТОВ «БУДІВЕЛЬНИК-2007» надало письмові пояснення щодо недопуску до перевірки, відповідно до яких відповідач зазначає, що дія дозволу від 28.01.2010 № 5124 зупинена на підставі наказів Держгеонадра «Про зупинення дії спеціальних дозволів на користування надрами та встановлення термінів для усунення порушень» від 18.11.2015 № 374 та від 15.05.2018 № 172. При цьому, нормами законодавства України не передбачено подавати звіт про виконання програми робіт у разі зупинення дії дозволу.

08.10.2020 Департаментом державного геологічного контролю Південного міжрегіонального відділу Державної служби геології та надр України видано припис № 37/2124-З, яким відповідача зобов`язано у строк до 09.11.2020 усунути вищезазначені порушення вимог законодавства у сфері надрокористування та подати в письмовій формі до Південного міжрегіонального відділу матеріали, які підтверджують факт усунення вказаних порушень.

Відповідно до подання Департаменту державного геологічного контролю Південного міжрегіонального відділу Державної служби геології та надр України від 24.11.2020 № 204-14/03 порушення відповідачем не усунуто.

Наказом Держгеонадра від 09.12.2020 № 564, зокрема, відповідачу встановлено термін для усунення порушень до 01.02.2021.

В подальшому, наказами Держгеонадра термін для усунення порушень продовжувався. Так, крім іншого, наказом Держгеонадра від 21.02.2023 № 81 відповідачу надано термін для усунення порушень до 01.04.2023.

Вважаючи, що наявні передбачені законодавством підстави для припинення відповідачу права користування надрами, Держгеонадра звернулося з даною позовною заявою до суду.

Вирішуючи спір по суті, суд виходить з наступного.

Частиною 2 ст. 19 Конституції України передбачено, що органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Державна служба геології та надр України є центральним органом виконавчої влади, який наділений функціями для забезпечення реалізації державної політики у сфері надрокористування та діє відповідно до Положення про Державну службу геології та надр України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 30 грудня 2015 року № 1174 (далі Положення № 1174).

Підпунктами 9, 10 пункту 4 зазначеного Положення визначено, що Державна служба геології та надр України відповідно до покладених на неї завдань видає в установленому порядку спеціальні дозволи на користування надрами (у тому числі на користування нафтогазоносними надрами); зупиняє та анулює в установленому порядку дію спеціальних дозволів на користування надрами (у тому числі на користування нафтогазоносними надрами), поновлює їх дію у разі зупинення.

Питання надання спеціальних дозволів на користування надрами (далі - дозволи) у межах території України, її континентального шельфу та виключної (морської) економічної зони, а також процедуру продовження строку дії, переоформлення, видачі дубліката, зупинення дії чи анулювання дозволу та внесення до нього змін визначає Порядок надання спеціальних дозволів на користування надрами, затверджений постановою Кабінету Міністрів України від 30 травня 2011 року № 615 (далі - Порядок № 615; втратив чинність на підставі постанови Кабінету Міністрів України від 04.07.2023 № 749, проте був чинним на момент виникнення спірних правовідносин).

Відповідно до пункту 10 Порядку № 615 невід`ємною частиною дозволу є угода про умови користування надрами, що укладається між органом з питань надання дозволу і надрокористувачем і містить програму робіт, яка оформляється як додаток, та особливі умови надрокористування, що передбачають: вимоги до ефективності робіт; сучасні технології видобування та переробки корисних копалин; порядок видобування корисних копалин, зокрема з метою запобігання негативним екологічним наслідкам і забезпечення безпеки забудованих територій; види, обсяги і строки виконання робіт на ділянці надр; підстави для припинення діяльності, пов`язаної з використанням ділянки надр.

Пунктом 23 Порядку № 615 визначено, що право користування надрами припиняється з підстав та у порядку, передбаченому Кодексом України про надра та Законом України «Про дозвільну систему у сфері господарської діяльності».

Статтею 24 Кодексу України про надра встановлено, що користувачі надр зобов`язані: 1) використовувати надра відповідно до цілей, для яких їх було надано; 2) забезпечувати повноту геологічного вивчення, раціональне, комплексне використання та охорону надр; 3) забезпечувати безпеку людей, майна та навколишнього природного середовища; 4) приводити земельні ділянки, порушені при користуванні надрами, в стан, придатний для подальшого їх використання у суспільному виробництві; 4-1) здійснювати підготовку і розкриття звітів (консолідованих звітів) про платежі на користь держави та інформації про укладені договори (угоди) щодо користування надрами в обсязі та у порядку, встановлених Законом України "Про забезпечення прозорості у видобувних галузях; 5) виконувати інші вимоги щодо користування надрами, встановлені законодавством України та угодою про розподіл продукції.

Згідно зі статтею 7 Закону України «Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності» від 05 квітня 2007 року № 877-V (далі - Закон № 877-V), для здійснення планового або позапланового заходу орган державного нагляду (контролю) видає відповідний наказ, який має містити найменування суб`єкта господарювання, щодо якого буде здійснюватися захід, і предмет перевірки, та на підставі якого оформляється посвідчення (направлення) на проведення заходу, що підписується керівником або заступником керівника органу державного нагляду (контролю) (із зазначенням прізвища, ім`я та по батькові) і засвідчується печаткою. Перед початком перевірки суб`єкта господарювання посадові особи, які проводять перевірку, пред`являють керівнику суб`єкта господарювання або уповноваженій ним особі направлення та службове посвідчення, що засвідчує посадову особу, і надають суб`єкту господарювання копію направлення на перевірку, а також інформують цих осіб про мету перевірки.

За результатами здійснення планового або позапланового заходу посадова особа органу державного нагляду (контролю) складає акт. У разі необхідності вжиття інших заходів реагування орган державного нагляду (контролю) протягом п`яти робочих днів з дня завершення здійснення заходу державного нагляду (контролю) складає припис, розпорядження, інший розпорядчий документ щодо усунення порушень, виявлених під час здійснення заходу.

Припис - обов`язкова для виконання у визначені строки письмова вимога посадової особи органу державного нагляду (контролю) суб`єкту господарювання щодо усунення порушень вимог законодавства. Припис не передбачає застосування санкцій щодо суб`єкта господарювання. Припис видається та підписується посадовою особою органу державного нагляду (контролю), яка здійснювала перевірку.

Статтею 11 Закону № 877-V передбачено, що суб`єкт господарювання під час здійснення державного нагляду (контролю) зобов`язаний: допускати посадових осіб органу державного нагляду (контролю) до здійснення заходів державного нагляду (контролю) за умови дотримання ними порядку здійснення державного нагляду (контролю), передбаченого цим Законом; не створювати перешкоди органам державного нагляду (контролю) чи їх посадовим особам при здійсненні ними заходів державного нагляду (контролю), за умови що зазначені заходи здійснюються такими особами відповідно до вимог закону; виконувати вимоги органу державного нагляду (контролю) щодо усунення виявлених порушень вимог законодавства; надавати документи, зразки продукції, пояснення в обсязі, який він вважає необхідним, довідки, відомості, матеріали з питань, що виникають під час державного нагляду (контролю), відповідно до закону; одержувати примірник акта та/або припису органу державного нагляду (контролю) за результатами здійсненого планового чи позапланового заходу.

Пунктом 22 Порядку № 615 встановлено, що дія дозволу може бути зупинена органом з питань надання дозволу безпосередньо або за поданням органів державного гірничого та санітарно-епідеміологічного нагляду, державного геологічного і екологічного контролю, органів місцевого самоврядування, органів державної податкової служби у разі: 1) порушення надрокористувачем умов користування надрами, передбачених дозволом або угодою про умови користування ділянкою надр; 2) виникнення внаслідок проведення робіт, пов`язаних з користуванням ділянкою надр, безпосередньої загрози життю чи здоров`ю працівників або населення; 3) проведення гірничих робіт без геологічного та маркшейдерського обслуговування; 4) наявності заборгованості з плати за користування надрами; 5) порушення надрокористувачем вимог законодавства у сфері надрокористування та охорони навколишнього природного середовища; 6) проведення на наданій у користування ділянці надр робіт, не передбачених дозволом; 7) відсутності у надрокористувача під час проведення робіт ліцензії на провадження господарської діяльності, що підлягає ліцензуванню відповідно до закону; 8) невиконання в установлений строк приписів уповноважених органів щодо усунення порушень законодавства у сфері надрокористування; 9) непереоформлення дозволу у випадках, передбачених пунктом 16 цього Порядку.

Після зупинення дії дозволу надрокористувач зобов`язаний зупинити проведення на наданій йому в користування ділянці надр робіт, передбачених дозволом.

Зупинення дії дозволу не звільняє надрокористувача від обов`язку проводити на ділянці надр роботи, пов`язані із запобіганням виникненню аварійної ситуації або усуненням її наслідків.

Зупинення дії дозволу не є підставою для переривання строку його дії.

Дія дозволу поновлюється органом з питань надання дозволу після усунення надрокористувачем причин, що призвели до зупинення його дії, і сплати сум фінансових санкцій, застосованих у зв`язку із зупиненням дії дозволу.

Зі змісту наведених правових норм вбачається, що однією з підстав зупинення дії дозволу на спеціальне використання надр є порушення надрокористувачем умов та порядку користування надрами, невиконання обов`язків, визначених статтею 24 Кодексу України про надра. При цьому право тимчасово зупиняти дію спеціального дозволу надано органу, який видав спеціальний дозвіл.

Відповідно до статті 26 Кодексу України про надра анулювання спеціального дозволу на користування надрами здійснюється у разі:

1) звернення користувача надр із заявою про анулювання спеціального дозволу на користування надрами, в тому числі якщо відпала потреба у користуванні надрами;

2) виявлення факту вичерпання запасів, визначених спеціальним дозволом на користування надрами, на основі звітності, поданої надрокористувачем, - якщо надрокористувач не звернувся у встановленому цим Кодексом порядку із заявою про внесення змін до спеціального дозволу на користування надрами на підставі пункту 5 частини першої статті 16-5 цього Кодексу;

3) наявності в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань відомостей про припинення юридичної особи, яка є надрокористувачем, шляхом ліквідації або відомостей про припинення підприємницької діяльності фізичної особи - підприємця, яка є надрокористувачем, а також у разі неподання надрокористувачем заяви про внесення змін до спеціального дозволу на користування надрами у зв`язку з перетворенням юридичної особи - власника спеціального дозволу на користування надрами у строк, встановлений пунктом 14 частини першої статті 16-5 цього Кодексу;

4) заподіяння внаслідок проведення робіт, пов`язаних з користуванням ділянкою надр, безпосередньої шкоди життю чи здоров`ю людей або виникнення істотного забруднення навколишнього природного середовища;

5) невиконання, за винятком наявності обставин, не залежних від надрокористувача, затвердженої програми робіт з порушенням строків на більш як один рік з дати закінчення виконання відповідного етапу програми робіт;

6) встановлення факту подання в заяві про видачу спеціального дозволу на користування надрами та документах, що додаються до неї, недостовірних відомостей щодо заявника;

7) невжиття надрокористувачем заходів для усунення причин зупинення дії спеціального дозволу на користування надрами у зв`язку з порушенням вимог законодавства - після зупинення дії спеціального дозволу на користування надрами у зв`язку з таким порушенням із наданням достатнього часу для їх усунення;

8) застосування спеціальних економічних та інших обмежувальних заходів (санкцій) відповідно до Закону України "Про санкції" у вигляді анулювання спеціального дозволу на користування надрами;

9) наявності підстави, передбаченої частиною четвертою статті 16-1 цього Кодексу;

10) виявлення підстав для анулювання спеціального дозволу на користування надрами, передбачених Законом України "Про газ (метан) вугільних родовищ" - для спеціальних дозволів на геологічне вивчення, у тому числі дослідно-промислову розробку, та видобування газу (метану) вугільних родовищ.

Спеціальний дозвіл на користування надрами анулюється з підстав, визначених пунктами 1, 3, 8 і 9 частини другої цієї статті, відповідним дозвільним органом, а з підстав, визначених пунктами 2, 4-7 і 10 частини другої цієї статті - виключно судом.

Анулювання спеціального дозволу на користування надрами з підстав, визначених пунктами 4, 5, 7 і 10 частини другої цієї статті, дозволяється виключно у разі, якщо такі підстави були встановлені за результатами проведення заходів державного нагляду (контролю). Анулювання спеціального дозволу на користування надрами з підстави, визначеної пунктом 8 частини другої цієї статті, здійснюється з урахуванням вимог, передбачених частинами п`ятою - сьомою статті 13 цього Кодексу.

Згідно частини сьомої статті 4-1 Закону України від 06 вересня 2005 року № 2806-IV «Про дозвільну систему у сфері господарської діяльності» (далі Закон № 2806-IV) дозвільний орган, що видав документ дозвільного характеру, може звернутися до адміністративного суду з позовом про застосування заходу реагування у виді анулювання документа дозвільного характеру за наявності хоча б однієї з таких підстав: 1) встановлення факту надання в заяві про видачу документа дозвільного характеру та документах, що додаються до неї, недостовірної інформації; 2) здійснення суб`єктом господарювання певних дій щодо провадження господарської діяльності або видів господарської діяльності, на які отримано документ дозвільного характеру, з порушенням вимог законодавства, щодо яких дозвільний орган видавав припис про їх усунення із наданням достатнього часу для їх усунення.

За висновком щодо застосування норм права у подібних правовідносинах, викладеним колегією суддів Касаційного адміністративного суду в складі Верховного Суду, анулювання раніше зупиненого спеціального дозволу можливе, зокрема, у разі, якщо надрокористувачем не усунуто порушення, які стали підставою для зупинення дії дозволу (постанова від 18 жовтня 2018 року у справі №812/1735/17).

Як убачається з матеріалів справи, підставою для зупинення дії спеціального дозволу на користування надрами від 28 січня 2010 року № 5124 та, як наслідок, звернення позивача до суду з цим позовом, стало неусунення відповідачем порушень, зазначених у приписі від 08 жовтня 2020 року № 37/5124-З.

Так, у вказаному приписі зазначено про недопуск посадових осіб позивача до здійснення державного нагляду (контролю), чим порушено вимоги статті 11 Закону № 877-V та ненадання суб`єктом господарювання документів, зразків продукції, пояснення, довідки, відомостей, матеріалів з питань, що виникли під час державного нагляду (контролю), чим порушено ст. 11 Закону № 877-V. Визначено обов`язок відповідача у строк до 09 листопада 2020 року усунути зазначені порушення вимог законодавства та надати Держгеонадра матеріали, які підтверджують факт усунення порушень.

Відповідачем було оскаржено припис контролюючого органу в судовому порядку.

Так, постановою Верховного Суду від 01 лютого 2022 року у справі № 280/8281/20 задоволено касаційну скаргу Державної служби геології та надр України. Рішення Запорізького окружного адміністративного суду від 29 березня 2021 року та постанову Третього апеляційного адміністративного суду від 27 липня 2021 року скасовано. Прийнято нове рішення, яким у задоволенні позову ТОВ «БУДІВЕЛЬНИК 2007» до Державної служби геології та надр України про визнання дій протиправними та скасування рішень відмовлено.

Верховний Суд в постанові від 01 лютого 2022 року у справі № 280/8281/20 дійшов висновку, що Держгеонадра мала право прийняти рішення про призначення позапланової перевірки ТОВ «БУДІВЕЛЬНИК-2007» у зв`язку із неподанням останнім документів обов`язкової звітності за два звітні періоди підряд без поважних причин або без надання письмових пояснень про причини, що перешкоджали поданню таких документів. Тому висновки судів попередніх інстанцій про наявність підстав для визнання протиправними та скасування, зокрема, пункту 40 Додатку №3 до наказу Державної служби геології та надр України «Про проведення позапланових перевірок» №394 від 9 вересня 2020 року, визнані помилковими.

Також Верховний Суд зазначив, що Держгеонадра правомірно склала акти від 05 жовтня 2020 року № 37/5124-З і № 38/5125-З та 08 жовтня 2020 року видала приписи № 37/5124-З та № 38/5125-З, якими позивача зобов`язано у строк до 09 листопада 2020 року усунути встановлені порушення вимог законодавства у сфері надрокористування та подати в письмовій формі до Південного міжрегіонального відділу матеріали, які підтверджують факт усунення вказаних порушень.

Отже, в судовому порядку підтверджено факти щодо правомірності призначення позивачем позапланової перевірки наказом від 9 вересня 2020 року № 394 та правомірності видання припису від 08 жовтня 2020 року №37/5124-З.

За таких обставин, згідно вимог чинного законодавства припис від 08 жовтня 2020 року № 37/5124-З є обов`язковим до виконання.

Оскільки відповідачем не допущено позивача до перевірки та не виконано вимог припису і, як наслідок, порушено вимоги статті 11 Закону № 877-V та Угоди про умови користування надрами, яка є невід`ємною частиною спеціального дозволу на користування надрами, суд вважає, що відповідачем допущено порушення вимог, передбачених спеціальним дозволом на користування ділянкою надр, що є підставою для припинення користування надрами відповідно до статті 26 Кодексу України про надра та частини сьомої статті 4-1 Закону України «Про дозвільну систему у сфері господарської діяльності».

Зазначений висновок узгоджується з правовою позицією, висловленою Верховним Судом у постановах від 20 травня 2022 року в справі № 811/1163/17, від 02 серпня 2022 року в справі № 320/6202/19, 02 серпня 2022 року у справі № 824/467/20, від 03 листопада 2022 року у справі № 160/618/20, від 17 січня 2023 року у справі № 240/129/20, від 08 березня 2023 року у справі № 280/5735/21.

Згідно з ч. 1 ст. 9 КАС України, розгляд і вирішення справ в адміністративних судах здійснюються на засадах змагальності сторін та свободи в наданні ними суду своїх доказів і у доведенні перед судом їх переконливості.

Відповідно до частин 1, 2 статті 77 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу. В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.

З урахуванням вищенаведеного, суд дійшов висновку про наявність підстав для задоволення позовних вимог Державної служби геології та надр України.

У силу вимог ст. 139 КАС України розподіл судових витрат не здійснюється

Керуючись статтями 241, 243-246, 250 Кодексу адміністративного судочинства України, суд

ВИРІШИВ:

1.Позовну заяву Державної служби геології та надр України задовольнити.

2.Припинити право користування надрами шляхом анулювання спеціального дозволу на користування надрами від 28.01.2010 № 5124, наданого Товариству з обмеженою відповідальністю «БУДІВЕЛЬНИК-2007» (69037, м. Запоріжжя, вул. Чубаря, 3; код ЄДРПОУ 35105863).

Рішення набирає законної сили відповідно до статті 255 Кодексу адміністративного судочинства України та може бути оскаржено до суду апеляційної інстанції за правилами, встановленими статтями 293-297 Кодексу адміністративного судочинства України.

Рішення в повному обсязі складено та підписано 31.10.2023.

СуддяЮ.П. Бойченко

СудЗапорізький окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення31.10.2023
Оприлюднено03.11.2023
Номер документу114590620
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи з приводу реалізації державної політики у сфері економіки та публічної фінансової політики, зокрема щодо організації господарської діяльності, з них дозвільної системи, нагляду (контролю), реалізації держ-ї регуляторної політики у сфері госп-ї д-ті; ліцензування видів господарської д-ті; розроблення і застосування національних стандар., технічних регламентів та процедур оцінки відповідності

Судовий реєстр по справі —280/3793/23

Рішення від 31.10.2023

Адміністративне

Запорізький окружний адміністративний суд

Бойченко Юлія Петрівна

Ухвала від 08.08.2023

Адміністративне

Запорізький окружний адміністративний суд

Бойченко Юлія Петрівна

Ухвала від 12.06.2023

Адміністративне

Запорізький окружний адміністративний суд

Бойченко Юлія Петрівна

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні