Рішення
від 01.11.2023 по справі 340/3619/23
КІРОВОГРАДСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

КІРОВОГРАДСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Р І Ш Е Н Н Я

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

01 листопада 2023 року справа № 340/3619/23

Кіровоградський окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Брегея Р.І., розглянувши у м. Кропивницький у порядку загального позовного провадження (у порядку письмового провадження) адміністративний позов Акціонерного товариства «Гідросила» (далі Товариство) до Головного управління Державної податкової служби у Кіровоградській області (далі Управління) про визнання протиправним і скасування податкового повідомлення-рішення,

В С Т А Н О В И В :

Позивач звернувся до суду зі заявою до Управління про визнання протиправним і скасування податкового повідомлення-рішення від 08 травня 2023 року, яким відмовлено у бюджетному відшкодуванні податку на додану вартість за листопад 2022 року у сумі 2670389 грн.

У судовому засіданні представник підтримав вимогу позову і пояснив, що юридична особа правомірно сформувала податковий кредит з податку на додану вартість і не постачала продукцію до підприємств військово-промислового комплексу Російської Федерації.

Управління заперечило стосовно задоволення позову, подавши відзив на нього (а.с.92-94).

У судовому засіданні представник пояснив, що орган досудового розслідування встановив, що Товариство, використовуючи третіх осіб, постачало продукцію до підприємств військово-промислового комплексу Російської Федерації.

08 червня 2023 року судом відкрито загальне позовне провадження (а.с.83-84).

01 листопада 2023 року сторони не з`явилися до суду, а представник Товариства подав заяву про завершення розгляду справи у порядку письмового провадження (а.с.168-169).

Керуючись приписами частини 9 статті 205 КАС України, суд зробив висновок про завершення розгляду справи у порядку письмового провадження.

Суд, вислухавши пояснення представників сторін і дослідивши матеріали справи, зробив висновок про задоволення позову з таких підстав.

Встановлені обставини і факти, що стали підставами звернення до суду.

Так, основним видом діяльності Товариства є виробництво насосів аксіально-поршневих і запасних частин до них.

За листопад 2022 року платник податків подав декларації з податку на додану вартість, заявивши бюджетне відшкодування у сумі 2670389 грн. (а.с.37-39).

Бюджетне відшкодування податку утворилось за рахунок експортних операцій з продажу насосів.

15 березня 2023 року Управління прийняло наказ №357-п про призначення документальної позапланової перевірки відповідно до приписів підпункту 78.1.8 пункту 78.1 статті 78 ПК України стосовно дотримання Товариством законності декларування заявленого до відшкодування податку на додану вартість і від`ємного значення з податку на додану вартість, яке становить більше 100000 грн, по декларації з податку на додану вартість за листопад 2022 року (а.с.95).

14 квітня 2023 року складено акт перевірки (а.с.12-36).

Висновок від`ємне значення з податку на додану вартість, задеклароване до відшкодування, утворилось за рахунок експортних операцій з продажу насосів, які є об`єктом розслідування у кримінальному провадженні, що є підставою відмови у бюджетному відшкодуванні на підставі приписів пункту 200.14 статті 200 ПК України.

Керівник Управління погодився з висновком інспекторів і 08 травня 2023 року прийняв податкове повідомлення-рішення, яким Товариству відмовлено у бюджетному відшкодуванні податку на додану вартість за листопад 2022 року у сумі 2670389 грн. (а.с.10-11).

Під час перевірки інспектори досліджували ухвалу Шевченківського районного суду м.Києва від 19 вересня 2022 року у справі №761/19043/22, яку надіслала Служба безпеки України (далі Служба) (а.с.115-124).

Суд наклав арешт на майно Товариства в межах розслідування кримінального провадження за статтями 111, 111-1 КК України.

Ухвала суду містить інформацію про хід розслідування кримінального провадження, яку надав орган досудового розслідування.

Служба повідомила суд, що Товариство постачало продукцію (насоси і комплектуючі) до підприємств військово-промислового комплексу Російської Федерації. З 24 лютого 2022 року не припинило постачання, а лише змінило логістику, що підтвердили свідки ОСОБА_1 , ОСОБА_2 , ОСОБА_3 .

Служба відмовила суду у допиті свідків (не надала інформацію про анкетні дані і місце проживання), керуючись забороною розголошення даних досудового розслідування (а.с.166).

05 червня 2023 року Товариство подало позов до суду (а.с.82).

04 серпня 2023 року Служба закрила кримінальне провадження в частині статті 111 КК України (а.с.153-160).

Юридична оцінка, встановлених судом, обставин і фактів справи.

Перш за все, податковий орган визнає: мав місце експорт виробленої продукції не до Російської Федерації, а до інших країн; покупцями не були резиденти Російської Федерації і суб`єкти, які підпорядковуються підприємствам військово-промислового комплексу тієї ж країни; податковий кредит сформовано правильно (а.с.12-36).

Приписами пункту 200.14 статті 200 ПК України встановлено, що якщо за результатами камеральної або документальної перевірки, контролюючий орган виявляє невідповідність суми бюджетного відшкодування сумі, заявленій у податковій декларації, то такий орган у разі з`ясування за результатами проведення перевірок факту, за яким платник податку не має права на отримання бюджетного відшкодування, надсилає платнику податку податкове повідомлення, в якому зазначаються підстави відмови в наданні бюджетного відшкодування.

Отже, умовою прийняття податкового повідомлення-рішення про відмову у бюджетному відшкодуванні є невідповідність суми бюджетного відшкодування сумі, яка задекларована, у зв`язку з проведенням перевірки (не тільки податковим органом), за наслідком котрої встановлено факт, що впливає на право на відшкодування.

У цьому випадку, на думку Управління і Служби, мова йде про завуальоване постачання насосів і запчастини до них до підприємств військово-промислового комплексу Російської Федерації, котра з 2014 року вчиняє акт військової агресії відносно України.

Такі дії кримінально-карні, відповідальність за що встановлено положеннями статті 111-1 КК України (колабораційна діяльність).

Дивно було би, якщо держава відшкодовувала податок на додану вартість платнику податків, який всупереч законодавчій забороні співпрацює з підприємством військово-промислового комплексу країни агресора.

Таким чином держава в особі Управління і Служби мала надати до суду докази, які доводять факт колабораційної діяльності Товариства.

Доказами могли слугувати показання свідків, письмові докази, вирок чи постанова суду відносно службових осіб платниками податків і інше.

Таких доказів до суду не надали.

Тому не довели згаданий факт.

Отже, податкове повідомлення-рішення є протиправним (необґрунтоване) і його належить скасувати, задовільнивши позов (порушення припису пункту 3 частини 2 статті 2 КАС України).

Судові витрати складаються зі сплати судового збору в сумі 26840 грн (а.с.4).

Суд розподіляє їх відповідно до приписів статті 139 КАС України.

На підставі викладеного, керуючись ст.ст.139, 243-246 Кодексу адміністративного судочинства України, суд

В И Р І Ш И В:

Задовільнити позов.

Визнати протиправним і скасувати податкове повідомлення-рішення Головного управління Державної податкової служби у Кіровоградській області від 08 травня 2023 року, яким Акціонерному товариству «Гідросила» відмовлено у бюджетному відшкодуванні податку на додану вартість за листопад 2022 року у сумі 2670389 грн.

Стягнути за рахунок бюджетних асигнувань Головного управління Державної податкової служби України в Кіровоградській області на користь Акціонерного товариства «Гідросила» судові витрати у сумі 26840 грн.

Апеляційна скарга на рішення суду може бути подана до Третього апеляційного адміністративного суду в апеляційному окрузі, що включає Дніпропетровську, Запорізьку та Кіровоградську області, протягом тридцяти днів з дня його складення.

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано.

У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Суддя Кіровоградського

окружного адміністративного суду Р.І. БРЕГЕЙ

Дата ухвалення рішення01.11.2023
Оприлюднено03.11.2023
Номер документу114591529
СудочинствоАдміністративне
Сутьвизнання протиправним і скасування податкового повідомлення-рішення

Судовий реєстр по справі —340/3619/23

Ухвала від 25.04.2024

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Ханова Р.Ф.

Ухвала від 26.03.2024

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Гімон М.М.

Постанова від 22.02.2024

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Лукманова О.М.

Ухвала від 29.12.2023

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Лукманова О.М.

Ухвала від 30.11.2023

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Лукманова О.М.

Ухвала від 24.11.2023

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Лукманова О.М.

Рішення від 01.11.2023

Адміністративне

Кіровоградський окружний адміністративний суд

Р.І. БРЕГЕЙ

Ухвала від 28.06.2023

Адміністративне

Кіровоградський окружний адміністративний суд

Р.І. БРЕГЕЙ

Ухвала від 08.06.2023

Адміністративне

Кіровоградський окружний адміністративний суд

Р.І. БРЕГЕЙ

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні