УХВАЛА
м. Вінниця
01 листопада 2023 р.Справа № 120/3748/23
Вінницький окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Бошкової Юлії Миколаївни, розглянувши в письмовому проваджені звіт про виконання рішення суду в справі за позовом ОСОБА_1 до Липовецької міської ради Вінницького району Вінницької області про визнання бездіяльності протиправною, зобов`язання вчинити дії,
ВСТАНОВИВ:
У провадженні Вінницького окружного адміністративного суду перебувала адміністративна справа за позовом ОСОБА_1 до Липовецької міської ради Вінницького району Вінницької області про визнання бездіяльності протиправною, зобов`язання вчинити дії.
Рішенням Вінницького окружного адміністративного суду від 03.07.2023 адміністративний позов задоволено повністю. Визнано протиправною бездіяльність Липовецької міської ради Вінницького району Вінницької області щодо не прийняття рішення за результатами розгляду клопотання ОСОБА_1 про продаж без проведення земельних торгів земельної ділянки за кадастровим номером: 0522281400:04:000:2400 площею 15,2300 га та земельної ділянки за кадастровим номером: 0522283800:03:000:2463 площею 20,6900 га, розташованих на території Липовецької міської ради Вінницького району Вінницької області. Зобов`язано Липовецьку міську раду Вінницького району Вінницької області повторно розглянути клопотання ОСОБА_1 про продаж без проведення земельних торгів земельної ділянки за кадастровим номером: 0522281400:04:000:2400 площею 15,2300 га та земельної ділянки за кадастровим номером: 0522283800:03:000:2463 площею 20,6900 га, розташованих на території Липовецької міської ради Вінницького району Вінницької області та прийняти вмотивоване рішення.
11.10.2023 до суду надійшла заява позивача про встановлення судового контролю за виконанням рішення суду. В обґрунтування заяви зазначено, що відповідачем проігноровано рішення суду та повторно за результатами розгляду його клопотання не прийнято рішення, з урахуванням правової оцінки, наданої судом.
Ухвалою суду від 17.10.2023 задоволено заяву ОСОБА_1 про встановлення судового контролю за виконанням судового рішення. Встановлено судовий контроль за виконанням рішення Вінницького окружного адміністративного суду від 03.07.2023 у справі №120/3748/23 та зобов`язано Липовецьку міську раду Вінницького району Вінницької області подати протягом 15 днів з дня отримання вказаної ухвали звіт про виконання рішення Вінницького окружного адміністративного суду від 03.07.2023 у справі №120/3748/23.
31.10.2023 до суду надійшов звіт про виконання рішення суду справі №120/3748/23, у якому відповідач вказує, що 27.10.2023 на 59 сесії Липовецької міської ради Вінницького району Вінницької області прийнято рішення №1617 "Про відмову гр. ОСОБА_1 у продажі земельної ділянки".
З огляду на вищезазначене, відповідач вважає, що рішення Вінницького окружного адміністративного суду від 03.07.2023 виконано ним у повному обсязі.
Вивчивши матеріали справи та оцінивши звіт відповідача, суд зазначає таке.
Відповідно до ст. 129-1 Конституції України суд ухвалює рішення іменем України. Судове рішення є обов`язковим до виконання. Держава забезпечує виконання судового рішення у визначеному законом порядку. Контроль за виконанням судового рішення здійснює суд.
Згідно з ч. 2-4 ст. 13 Закону України "Про судоустрій і статус суддів" судові рішення, що набрали законної сили, є обов`язковими до виконання всіма органами державної влади, органами місцевого самоврядування, їх посадовими та службовими особами, фізичними і юридичними особами та їх об`єднаннями на всій території України. Обов`язковість урахування (преюдиційність) судових рішень для інших судів визначається законом. Контроль за виконанням судового рішення здійснює суд у межах повноважень, наданих йому законом. Невиконання судових рішень має наслідком юридичну відповідальність, установлену законом.
Аналогічні вимоги передбачені статтею 14 КАС України.
Крім того, згідно зі ст. 370 КАС України судове рішення, яке набрало законної сили, є обов`язковим для учасників справи, для їхніх правонаступників, а також для всіх органів, підприємств, установ та організацій, посадових чи службових осіб, інших фізичних осіб і підлягає виконанню на всій території України, а у випадках, встановлених міжнародними договорами, згода на обов`язковість яких надана Верховною Радою України, або за принципом взаємності, - за її межами.
В абзаці 3 пункту 2.1 мотивувальної частини Рішення від 26.06.2013 № 5-рп/2013 Конституційний Суд України зазначив, що складовою права кожного на судовий захист є обов`язковість виконання судового рішення. Це право охоплює, зокрема, законодавчо визначений комплекс дій, спрямованих на захист і відновлення порушених прав, свобод, законних інтересів фізичних та юридичних осіб, суспільства, держави (пункт 2 мотивувальної частини Рішення від 13.12.2012 № 18-рп/2012); невиконання судового рішення загрожує сутності права на справедливий розгляд судом (пункт 3 мотивувальної частини Рішення від 25.04.2012 № 11-рп/2012).
Також у Рішенні від 26.06.2013 Конституційний Суд України врахував практику Європейського суду з прав людини, який, зокрема, в пункті 43 рішення від 20.07.2004 у справі "Шмалько проти України", заява № 60750/00, зазначив, що право на виконання судового рішення є складовою права на судовий захист, передбачений статтею 6 Конвенції про захист прав людини і основоположних свобод, для цілей якої виконання рішення, ухваленого будь-яким судом, має розцінюватися як складова частина судового розгляду.
Отже, судовий акт, який набрав законної сили, підлягає обов`язковому та безумовному виконанню стороною, на яку покладено відповідний обов`язок.
Це означає, що учасник справи, якому належить виконати судовий акт, повинен здійснити достатні дії для організації процесу його виконання, незалежно від будь-яких умов, оскільки інше суперечило б запровадженому статтею 8 Конституції України принципу верховенства права.
Відповідно до частин другої, четвертої статті 372 КАС України судове рішення, яке набрало законної сили або яке належить виконати негайно, є підставою для його виконання.
Примусове виконання судових рішень в адміністративних справах здійснюється в порядку, встановленому законом.
Згідно із ст. 1 Закону України "Про органи та осіб, які здійснюють примусове виконання судових рішень і рішень інших органів" № 1403-VIII від 02.06.2016 примусове виконання судових рішень і рішень інших органів (посадових осіб) покладається на органи державної виконавчої служби та у визначених Законом України "Про виконавче провадження" випадках - на приватних виконавців.
Поряд з цим суд здійснює контроль за виконанням судового рішення в порядку та на підставах, визначених нормами процесуального права.
Так, частиною першою статті 382 КАС України передбачено, що суд, який ухвалив судове рішення в адміністративній справі, може зобов`язати суб`єкта владних повноважень, не на користь якого ухвалене судове рішення, подати у встановлений судом строк звіт про виконання судового рішення.
За наслідками розгляду звіту суб`єкта владних повноважень про виконання рішення суду або в разі неподання такого звіту суд своєю ухвалою може встановити новий строк подання звіту, а також накласти на керівника суб`єкта владних повноважень, відповідального за виконання рішення, штраф в сумі від двадцяти до сорока розмірів прожиткового мінімуму для працездатних осіб.
Повертаючись до обставин даної справи, суд зазначає, що задовольняючи заяву позивача про встановлення судового контролю за виконання рішення суду у справі №120/3748/23, суд звернув увагу відповідача, що наслідком вирішення заяв про продаж земельної ділянки є прийняття рішення відповідної ради про задоволення заяви або про відмову у задоволенні останньої. При цьому, таке рішення має бути обґрунтованим та містити мотиви його прийняття.
Судом встановлено, на виконання рішення Вінницького окружного адміністративного суду від 03.07.2023 Липовецькою міською радою Вінницького району Вінницької області прийнято рішення від 27.10.2023 №1617 "Про відмову гр. ОСОБА_1 у продажі земельної ділянки".
При цьому, відмовляючи ОСОБА_1 у задоволенні його заяви щодо продажу без проведення земельних торгів земельної ділянки за кадастровим номером: 0522281400:04:000:2400 площею 15,2300 га та земельної ділянки за кадастровим номером: 0522283800:03:000:2463 площею 20,6900 га, розташованих на території Липовецької міської ради Вінницького району Вінницької області, відповідачем зазначено, що вищевказані земельні ділянки надавалися ОСОБА_1 в користування для ведення фермерського господарства. Оскільки таку діяльність здійснює саме фермерське господарство як юридична особа, то з моменту створения ОСОБА_1 фермерського господарства «Вишня» (код ЄДРПОУ 20114361), речові права на такі ділянки належать такому господарству відповідно до положень Закону України «Про фермерське господарство». Отже, з моменту державної реєстрації ФГ «Вишня» у правовідносинах користування вищевказаними земельними ділянками відбулася фактична заміна користувача, обов?язки землекористувача з того дня перейшли до вказаного фермерського господарства, а тому і викуп має здійснювати таке господарство.
Відтак, Липовецькою міською радою Вінницького району Вінницької області на виконання рішення суду у справі №120/3748/23 розглянуто клопотання позивача та прийнято рішення від 27.10.2023 №1617, яке містить мотиви та підстави, що відповідає покладеному судом зобов`язанню, за результатом розгляду справи №120/3748/23.
Отже, суд дійшов висновку, що відповідачем виконано рішення суду у повному обсязі, тому суд вважає за можливе прийнято звіт Липовецької міської ради Вінницького району Вінницької області.
Окрім того, суд вважає за необхідне зазначити, що у випадку, якщо ОСОБА_1 не погоджується з рішення відповідача від 27.10.2023 №1617, він має право оскаржите остання у загальному порядку, шляхом подання нового адміністративного позову.
Керуючись ст.ст. 248, 256, 294, 295, 382 КАС України, суд
УХВАЛИВ:
Прийняти звіт Липовецької міської ради Вінницького району Вінницької області про виконання рішення Вінницького окружного адміністративного суду від 03.07.2023 в адміністративній справі № 120/3748/23.
Ухвала набирає законної сили в порядку, визначеному ст. 256 КАС України.
Відповідно до ст. 295 КАС України, апеляційна скарга на ухвалу суду подається протягом п`ятнадцяти днів з дня її проголошення.
Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини ухвали суду, або розгляду справи в порядку письмового провадження, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.
Учасник справи, якому повне рішення або ухвала суду не були вручені у день його (її) проголошення або складення, має право на поновлення пропущеного строку на апеляційне оскарження ухвали суду - якщо апеляційна скарга подана протягом п`ятнадцяти днів з дня вручення йому відповідної ухвали суду.
СуддяБошкова Юлія Миколаївна
Суд | Вінницький окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 01.11.2023 |
Оприлюднено | 06.11.2023 |
Номер документу | 114623844 |
Судочинство | Адміністративне |
Категорія | Справи з приводу регулюванню містобудівної діяльності та землекористування, зокрема у сфері землеустрою; державної експертизи землевпорядної документації; регулювання земельних відносин, з них |
Адміністративне
Вінницький окружний адміністративний суд
Бошкова Юлія Миколаївна
Адміністративне
Вінницький окружний адміністративний суд
Бошкова Юлія Миколаївна
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні