Ухвала
від 30.10.2023 по справі 127/33521/23
ВІННИЦЬКИЙ МІСЬКИЙ СУД ВІННИЦЬКОЇ ОБЛАСТІ

Справа №127/33521/23

Провадження №1-кс/127/13084/23

УХВАЛА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

30 жовтня 2023 року м. Вінниця

Вінницький міський суд Вінницької області

в складі:

слідчого судді ОСОБА_1 ,

при секретарі ОСОБА_2 ,

за участю прокурора ОСОБА_3 ,

розглянувши у судовому засіданні клопотання прокурора Вінницькоїокружної прокуратури ОСОБА_3 про надання дозволу на проведення огляду,-

ВСТАНОВИВ:

Прокурор Вінницькоїокружної прокуратури ОСОБА_3 звернувся до слідчого судді з клопотанням про проведення огляду.

Клопотання мотивовано тим, що проводиться досудове розслідування у кримінальному провадженні № 12023020000000729 від 19.09.2023 за ознаками кримінального правопорушення, передбаченого ст. 236 КК України.

У ході досудового розслідування встановлено, що згідно даних Реєстру будівельної діяльності Єдиної державної електронної системи у сфері будівництва на ділянках земель житлової та громадської забудови з кадастровими номерами 0520685200:05:004:0043 площею 0,8208 га та 0520685200:05:004:0044 площею 0,8208 га, розташованих на території Писарівської сільської ради Вінницького району Вінницької області, які на праві приватної власності належать ТОВ «Житомиравтогазсервіс» (код ЄДРПОУ: 32467503) проводяться підготовчі будівельні роботи (клас наслідків СС1) з метою подальшого зведення центру обслуговування водіїв та пасажирів.

Однак у ході огляду, який проведено 18.09.2023 без проникнення на зазначені ділянки, виявлено ознаки проведення будівельних робіт з будівництва автозаправної станції.

Згідно п. 3 ч. 1 ст. 1 Закону України «Про оцінку впливу на довкілля», планована діяльність - планована господарська діяльність, що включає будівництво, реконструкцію, технічне переоснащення, розширення, перепрофілювання, ліквідацію (демонтаж) об`єктів, інше втручання в природне середовище; планована діяльність не включає реконструкцію, технічне переоснащення, капітальний ремонт, розширення, перепрофілювання об`єктів, інші втручання в природне середовище, які не справляють значного впливу на довкілля відповідно до критеріїв, затверджених Кабінетом Міністрів України.

Відповідно до ч. 5 ст. 32 Закону України «Про регулювання містобудівної діяльності» до значних наслідків (СС3) відносяться об`єкти підвищеної небезпеки 1 і 2 класів, ідентифіковані відповідно до Закону України «Про об`єкти підвищеної небезпеки».

Пунктом 7.13 зміни №1 до ДСТУ-Н Б В 1.2-16:2013 встановлено, що визначення класу наслідків (відповідальності) та категорії складності об`єктів будівництва додаток Д (перелік об`єктів будівництва, які можуть бути віднесені до ІV і V категорії складності) відносяться автозаправні станції (комплекси) з проектною ємкістю понад 10 т.

Згідно п. 5 ч. 3 ст. 3 Закону України «Про оцінку впливу на довкілля», друга категорія видів планованої діяльності та об`єктів, які можуть мати значний вплив на довкілля та підлягають оцінці впливу на довкілля, включає зберігання та переробка вуглеводневої сировини (газу природного, газу сланцевих товщ, газу, розчиненого у нафті, газу центрально-басейнового типу, газу (метану) вугільних родовищ, конденсату, нафти, бітуму нафтового, скрапленого газу).

Відповідно до ч. 6 ст. Закону України «Про оцінку впливу на довкілля», забороняється провадження господарської діяльності, експлуатація об`єктів, інші втручання в природне середовище і ландшафти, у тому числі видобування корисних копалин, використання техногенних родовищ корисних копалин, якщо не забезпечено в повному обсязі додержання екологічних умов, передбачених у висновку з оцінки впливу на довкілля, рішенні про провадження планованої діяльності та проектах будівництва, розширення, перепрофілювання, ліквідації (демонтажу) об`єктів, інших втручань у природне середовище і ландшафти, у тому числі видобування корисних копалин, використання техногенних родовищ корисних копалин, а також змін у цій діяльності або подовження строків її провадження.

Положеннями ч. 4 ст. 6 Закону України «Про оцінку впливу на довкілля» визначено, що суб`єкт господарювання подає звіт з оцінки впливу на довкілля та оголошення про початок громадського обговорення звіту з оцінки впливу на довкілля в письмовій формі на паперових носіях та в електронному вигляді (у тому числі через електронний кабінет Єдиного реєстру з оцінки впливу на довкілля, інший електронний кабінет чи інформаційну систему, користувачами якої є уповноважений територіальний орган/уповноважений центральний орган та суб`єкт господарювання), а також визначену суб`єктом господарювання іншу додаткову інформацію, необхідну для розгляду звіту, за місцем провадження планованої діяльності уповноваженому територіальному органу, а у випадках, визначених частинами третьою і четвертою статті 5 цього Закону, - уповноваженому центральному органу. Звіт з оцінки впливу на довкілля та оголошення про початок громадського обговорення звіту з оцінки впливу на довкілля щодо об`єктів, що за класом наслідків (відповідальності) належать до об`єктів з середніми (СС2) та значними (СС3) наслідками (крім об`єктів, на які поширюється дія Закону України "Про державну таємницю"), надсилається виключно в електронній формі через електронний кабінет користувача Єдиної державної електронної системи у сфері будівництва або іншу державну інформаційну систему, інтегровану з цим електронним кабінетом, користувачами якої є суб`єкт господарювання та уповноважений територіальний орган/уповноважений центральний орган.

Таким чином, провадження господарської діяльності з будівництва автозаправної станції підлягає оцінці впливу на довкілля.

Однак, станом на 27.10.2023 у Єдиному реєстрі з оцінки впливу на довкілля наявне повідомлення про планову діяльність, яке у відповідності до ч. 1 ст. 5 Закону України «Про оцінку впливу на довкілля» є лише формою повідомлення уповноваженого територіального органу про намір провадити плановану діяльність та оцінку її впливу на довкілля.

Огляд земельних ділянок з кадастровими номерами 0520685200:05:004:0043площею 0,8208га та0520685200:05:004:0044площею 0,8208гає єдиним способом встановлення або спростування факту порушення вимог природоохоронного законодавства та фіксації відомостей щодо обставин кримінального правопорушення.

Зокрема, метою проведення зазначеної слідчої дії із залученням спеціалістів Державної екологічної інспекції у Вінницькій області, Вінницького обласного лабораторного центру Міністерства охорони здоров`я України, Державної інспекції архітектури та містобудування, зокрема відібрання експериментальних зразків, здійснення вимірювань площ земельної ділянки, встановлення характеристик ґрунтів, атмосферного повітря, об`єктів, що будуються, отримання інших необхідних відомостей для призначення судових експертиз.

Таким чином, дані здобуті під час огляду як самі по собі та в сукупності з іншими документами кримінального провадження мають суттєве значення для встановлення істотних обставин у кримінальному провадженні та можуть бути використані як докази, тому прокурор просив клопотання задовольнити.

В судовому засіданні прокурор ОСОБА_3 клопотання підтримав та просив задовольнити.

Вислухавши пояснення прокурора, дослідивши матеріали клопотання, слідчий суддя дійшов до наступного висновку.

Згідно ч.ч. 1, 2 ст. 223 КПК України слідчі (розшукові) дії є діями, спрямованими на отримання (збирання) доказів або перевірку вже отриманих доказів у конкретному кримінальному провадженні. Підставами для проведення слідчої (розшукової) дії є наявність достатніх відомостей, що вказують на можливість досягнення її мети.

Відповідно до ч. 1, 2 ст. 237 КПК України з метою виявлення та фіксації відомостей щодо обставин вчинення кримінального правопорушення слідчий, прокурор проводять огляд місцевості, приміщення, речей та документів. Огляд житла чи іншого володіння особи здійснюється згідно з правилами цього Кодексу, передбаченими для обшуку житла чи іншого володіння особи.

Згідно інформації з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно та Реєстру прав власності на нерухоме майно, право власності на земельну ділянку з кадастровим номером 0520685200:05:004:0044 площею 0,8208 га, розташованої на території Писарівської сільської ради Вінницького району Вінницької області належить ТОВ «Житомиравтогазсервіс» (код ЄДРПОУ: 32467503).

Приймаючи до уваги викладене, з метою виявлення та фіксації відомостей щодо обставин імовірного кримінального правопорушення, отримання необхідних відомостей для призначення експертиз, слідчий суддя вважає, що клопотання обґрунтоване та наявні достатні підстави для надання дозволу на проведення огляду земельної ділянки з кадастровим номером 0520685200:05:004:0044 площею 0,8208 га, розташованої на території Писарівської сільської ради Вінницького району Вінницької області, яка на праві приватної власності належить ТОВ «Житомиравтогазсервіс» (код ЄДРПОУ: 32467503), оскільки проведення вказаної слідчої дії буде сприяти виявленню та фіксації відомостей щодо обставин вчинення кримінального правопорушення, які підлягають доказуванню.

На підставі наведеного, керуючись ст.ст. 110, 233, 234, 235, 237, 395 КПК України, слідчий суддя,-

ПОСТАНОВИВ:

Клопотання прокурора Вінницькоїокружної прокуратури ОСОБА_3 задовольнити.

Надати дозвіл на проведення огляду земельної ділянки з кадастровим номером 0520685200:05:004:0044 площею 0,8208 га, розташованої на території Писарівської сільської ради Вінницького району Вінницької області, яка на праві приватної власності належить ТОВ «Житомиравтогазсервіс» (код ЄДРПОУ: 32467503), з метою встановлення або спростування факту порушення вимог природоохоронного законодавства та фіксації відомостей щодо обставин кримінального правопорушення, шляхом відібрання експериментальних зразків, здійснення вимірювань площ земельної ділянки, встановлення характеристик ґрунтів, атмосферного повітря, об`єктів, що будуються отримання інших необхідних відомостей для призначення судових експертиз.

Ухвала залишається в силі протягом одного місяця з дня її постановлення.

Ухвала слідчого судді не підлягає апеляційному оскарженню.

Слідчий суддя

СудВінницький міський суд Вінницької області
Дата ухвалення рішення30.10.2023
Оприлюднено06.11.2023
Номер документу114645137
СудочинствоКримінальне
КатегоріяПровадження за поданням правоохоронних органів, за клопотанням слідчого, прокурора та інших осіб про огляд житла чи іншого володіння особи

Судовий реєстр по справі —127/33521/23

Ухвала від 30.10.2023

Кримінальне

Вінницький міський суд Вінницької області

Михайленко А. В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні