Справа № 545/4064/23
Провадження № 2-о/545/190/23
У Х В А Л А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
03.11.2023 суддя Полтавського районного суду Полтавської області Путря О.Г., розглянувши матеріали заяви ОСОБА_1 , заінтересована особа: Виконавчий комітет Мачухівської сільської ради Полтавського району Полтавської області, про встановлення факту, що має юридичне значення, -
ВСТАНОВИВ:
Заявник звернувся до суду із заявою про встановлення факту, що має юридичне значення.
Перевіряючи отриману заяву на відповідність вимогамЦПК України, приходжу до наступного.
Заяви подані в порядку окремого провадження повинні відповідати загальним правилам щодо змісту і форми позовної заяви, які встановлені статтями175,177 ЦПК України.
Зміст заяви про встановлення факту, що має юридичне значення передбаченийст.318 ЦПК України. Так, узаяві повинно бути зазначено: який факт заявник просить встановити та з якою метою; причини неможливості одержання або відновлення документів, що посвідчують цей факт; докази, що підтверджують факт.
В порушення вимогст.318 ЦПК України, заявником в заяві не зазначено причини неможливості одержання документів, що посвідчують цей факт у відповідного компетентного органу.
Відповідно доЗакону України «Про соціальні послуги», надавачі соціальних послуг це юридичні та фізичні особи, фізичні особи - підприємці, включені до розділу «Надавачі соціальних послуг» Реєстру надавачів та отримувачів соціальних послуг.
Фізичні особи, які надають соціальні послуги з догляду відповідно доЗакону України «Про соціальні послуги»без здійснення підприємницької діяльності, можуть надавати соціальні послуги з догляду на непрофесійній основі без проходження навчання та дотримання державних стандартів соціальних послуг отримувачам соціальних послуг з числа членів своєї сім`ї, які спільно проживають, пов`язані спільним побутом, мають взаємні права і обов`язки та є: зокрема невиліковно хворими, які через порушення функцій організму не можуть самостійно пересуватися та самообслуговуватися.
Пунктом 3 ч. 6 ст. 13 указаного Закону встановлено, що для фізичних осіб, які надають соціальні послуги з догляду відповідно до цьогозакону, передбачена можливість надання соціальних послуг з догляду на непрофесійній основі без проходження навчання та дотримання державних стандартів соціальних послуг отримувачем соціальних послуг з числа членів своєї сім`ї, які спільно проживають, пов`язані спільним побутом, мають взаємні права і обов`язки, та є громадянами похилого віку з когнітивними порушеннями, проте, для отримання відповідного статусу, надавач та отримувач соціальних послуг повинні бути включені до Реєстру надавачів та отримувачів соціальних послуг, незалежно від того, претендує надавач соціальної послуги на отримання компенсації від держави чи ні.
Саме нормамиЗакону України «Про соціальні послуги»врегульовано питання оформлення статусу особи щодо надання соціальних послуг фізичною особою не на професійній основі і за ст. 13 Закону надавач та отримувач соціальних послуг повинні бути включені до Реєстру надавачів та отримувачів соціальних послуг, незалежно від того, претендує надавач соціальної послуги на отримання компенсації від держави чи ні.
Таким чином, порядок встановлення факту здійснення фізичною особою догляду за особою, яка потребує постійного догляду, визначений відповідним законодавством, а саме нормамиЗакону України «Про соціальні послуги».
Частина 2ст.315 ЦПК Українипередбачає судовий порядок встановлення інших фактів, від яких залежить виникнення, зміна або припинення особистих чи майнових прав фізичних осіб, якщо законом не визначено іншого порядку їх встановлення.
Норми чинного законодавства України не передбачають право суду перебирати на себе повноваження інших державних органів.
За змістом діючого законодавства суди встановлюють юридичні факти тільки у разі, коли особою вчинено всі можливі заходи по отриманню необхідних документів. І тільки у разі наявності об`єктивних причин, які не залежать від волі особи, що обумовлюють неможливість отримання документу на підтвердження юридичного факту, такий факт може встановити суд у порядку окремого провадження.
Таким чином, заявнику слід надати докази того, що він намагався врегулювати питання оформлення статусу фізичної особи, що надає соціальні послуги не на професійній основі відповідно до нормЗакону України «Про соціальні послуги».
Разом з тим, в заяві заявник не зазначає причин неможливості одержання документів, що посвідчують факт здійснення ним постійного догляду за ОСОБА_2 у відповідного компетентного органу соціального захисту.
Крім того, не зазначені обставини в підтвердження того, що заявник є єдиною особою, яка здійснює постійний догляд за ОСОБА_2 .
З роз`яснень, викладених у п. 1постанови Пленуму Верховного Суду України від 31.03.1995 №5 «Про судову практику в справах про встановлення фактів, що мають юридичне значення», вбачається, що в порядку окремого провадження розглядаються справи про встановлення фактів, якщо:
- згідно з законом такі факти породжують юридичні наслідки, тобто від них залежить виникнення, зміна або припинення особистих чи майнових прав громадян;
- чинним законодавством не передбачено іншого порядку їх встановлення;
- заявник не має іншої можливості одержати або відновити загублений чи знищений документ, який посвідчує факт, що має юридичне значення;
- встановлення факту не пов`язується з наступним вирішенням спору про право.
Відповідно дост. 318 ЦПК України, у заяві про встановлення факту, що має юридичне значення, повинно бути зазначено, зокрема, з якою метою заявник просить встановити факт, причини неможливості одержання або відновлення документів, що посвідчують цей факт.
Всупереч вищенаведеному, заявником не конкретизовано які саме юридичні наслідки породжує для нього встановлення даного факту.
Відповідно до ч. 5 ст. 177 ЦПК України, заявник зобов`язаний додати до заяви всі наявні в нього докази, що підтверджують обставини, на яких ґрунтуються вимоги.
Без усуненнявказаних недоліківзаява неможе бутиприйнята допровадження суду.
Керуючись ст.ст. 185 ЦПК України -,
УХВАЛИВ :
Заяву ОСОБА_1 , заінтересована особа: Виконавчий комітет Мачухівської сільської ради Полтавського району Полтавської області, про встановлення факту, що має юридичне значення залишити без руху, надавши строк для усунення недоліків протягом семи календарних днів з дня отримання заявником ухвали.
Роз`яснити , що в разі невиконання ухвали суду у встановлені строки, заява буде вважатись неподаною та підлягає поверненню, що не перешкоджає повторному зверненню із заявою до суду, якщо перестануть існувати обставини,що стали підставою для її повернення.
Ухвала оскарженню не підлягає.
Суддя: О. Г. Путря
Суд | Полтавський районний суд Полтавської області |
Дата ухвалення рішення | 03.11.2023 |
Оприлюднено | 06.11.2023 |
Номер документу | 114652278 |
Судочинство | Цивільне |
Категорія | Справи окремого провадження Справи про встановлення фактів, що мають юридичне значення, з них: інших фактів, з них:. |
Цивільне
Полтавський районний суд Полтавської області
Путря О. Г.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні