Постанова
від 26.10.2023 по справі 308/17390/23
УЖГОРОДСЬКИЙ МІСЬКРАЙОННИЙ СУД ЗАКАРПАТСЬКОЇ ОБЛАСТІ

Справа № 308/17390/23

3/308/8229/23

П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

26 жовтня 2023 року м. Ужгород

Суддя Ужгородського міськрайонного суду Закарпатської області Шумило Н.Б., за участю представника Закарпатської митниці Держмитслужби Селеша О.Я., розглянувши матеріали, які надійшли від Закарпатської митниці Держмитслужби про притягнення до адміністративної відповідальності

ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , громадянина Узбекистану, уродженця Навоійського району, Республіка Узбекистан, який зареєстрований за адресою: АДРЕСА_1 , обіймає посаду керівника ТОВ «ВІНТЕР ПОСТАЧ ТРЕВЕЛ 2025» (Україна, м. Київ, вул. Бориспільска, буд. 9, код ЄДРПОУ 34976833), паспорт громадянина Узбекистану НОМЕР_1 , виданий 05.04.2013 Карманинським районним РУВС Навоійської області, Узбекистан, паспорт громадянина Узбекистану НОМЕР_2 , виданий 06.06.2023 органом МІА 12404, РНОКПП НОМЕР_3 ,

за ст. 485 Митного кодексу України,-

ВСТАНОВИВ:

06.09.2022 директором ТОВ «ВІНТЕР ПОСТАЧ ТРЕВЕЛ 2025» (02099, м. Київ, вул. Бориспільська, буд. 9, Україна, код ЄДРПОУ 34976833) ОСОБА_1 , через уповноважену особу декларанта митного брокера ТОВ «ЮГ АГРОДНЕПР» (Україна, 73000, Херсонська область, м. Херсон, вул. Перекопська, буд. 168, кв. 27, код ЄДРПОУ 40994745) до Закарпатської митниці в митному режимі експорт подано митну декларацію (далі МД) типу ЕК10АА № 23UA305130025015U0 на товар «насіння льону, врожай 2023, не подрібнене, не для сівби, в мішках типу «Біг-Бег» вагою (нетто) 22000 кг, вартістю 4180 євро, що згідно з курсом НБУ на день здійснення митного оформлення складає 164076.29 грн. Країна походження товару Україна, виробником товару зазначено ФГ «ПАНАСЕНКО» (10003, м. Житомир, пров. Львівський, буд. 2, Україна, код ЄДРПОУ 38589278), код товару згідно з УКТЗЕД 1204009000 (ставка вивізного мита відповідно до Закону України від 07.07.2005 про внесення змін до Закону України «Про ставки вивізного (експортного) мита на насіння деяких видів олійних культур» № 2773-IV складає 10% у відсотках митної вартості товару).

До митної декларації, як підставу для здійснення митного контролю та митного оформлення директором ТОВ «ВІНТЕР ПОСТАЧ ТРЕВЕЛ 2025» ОСОБА_1 також надано контракт від 09.05.2023 №WT-9/05-1, укладений між ТОВ «ВІНТЕР ПОСТАЧ ТРЕВЕЛ 2025» та іноземною компанією «EXPOTRADE GLOBAL LIMITED», додаток до договору №WT-9/05-1 від 09.05.2023 № WS-15 від 06.09.2023, інвойс № WS-15 від 06.09.2023, СMR № w/n від 06.09.2023 та сертифікат з перевезення (походження) товару EUR.1 № A305.052253 від 06.09.2023.

Відправником та продавцем вказаного товару є підприємство ТОВ «ВІНТЕР ПОСТАЧ ТРЕВЕЛ 2025» (Україна, м. Київ, вул. Бориспільська, буд. 9), виробником зазначено ФГ «ПАНАСЕНКО». Отримувачем є іноземне підприємство «ELPOL Luzniak spolka komandytowa» (Osina Mala 14 98-358 Kielczyglow, Польща), а покупцем іноземна компанія «EXPOTRADE GLOBAL LIMITED» (31/F., CHINACHEM CT, 178 GLOUCESTER ROAD, WANCHAI, HONG KONG).

Відповідно до графи 36 МД заявлено код митної преференції «410» (товари, що вивозяться з України відповідно до Угоди про асоціацію між Україною, з однієї сторони, та Європейським Союзом, Європейським Співтовариством з атомної енергії і їхніми державами-членами, з іншої сторони (Угода про асоціацію між Україною, з однієї сторони, та Європейським Союзом, Європейським Співтовариством з атомної енергії і їхніми державами-членами, з іншої сторони, стаття 31 Угоди, додаток I-C до глави 1 розділу IV «Торгівля та питання, пов`язані з торгівлею»), тобто застосовано тарифну пільгу по сплаті вивізного мита, що складає 2,7%. Згідно з графою 47 МД №23UA305130025015U0 заявлено до сплати митні платежі (вивізне мито) на загальну суму 4430,06 грн.

Директором ТОВ «ВІНТЕР ПОСТАЧ ТРЕВЕЛ 2025» ОСОБА_1 , як підставу для застосування тарифної пільги, надано сертифікат походження (переміщення) товарів EUR.1 № A305.052253 від 06.09.2023.

Відповідно до п. ІІІ Порядку заповнення та видачі митницею сертифіката з перевезення (походження) товару EUR.1, який затвердженого наказом Мінфіну від 20.11.2017 № 950 та зареєстрованого в Мінюсті України 26 грудня 2017 р., за № 1563/31431, сертифікат видається у разі, якщо його потрібно пред`явити як доказ, що товар(и) відповідає(ють) вимогам правил визначення преференційного походження, встановлених Угодами, при застосуванні преференційних ставок ввізного мита.

Відповідно до ч. 8 ст. 264 МК України з моменту прийняття митним органом митної декларації вона є документом, що засвідчує факти, які мають юридичне значення, а декларант або уповноважена ним особа несе відповідальність за подання недостовірних відомостей наведених у цій декларації.

06.09.2023 до Закарпатської митниці ОСОБА_2 згідно з дорученням від 01.08.2023 б/н, наданим директором ТОВ «ВІНТЕР ПОСТАЧ ТРЕВЕЛ 2025» ОСОБА_1 для виготовлення та отримання сертифікату з перевезення (походження) товару EUR.1 № A305.052253 від 06.09.2023, подані наступні документи, а саме: заява для видачі сертифіката з перевезення товарів з України за формою «EUR.1», декларація експортера, декларація постачальника (виробника) товарів, що мають преференційний статус походження б/н від 06.09.2023, довідка експортера № WS-15-2 від 06.09.2023, інвойс № WS-15 від 06.09.2023, контракт №WT-9/05-1 від 09.05.2023, договір поставки № 17-30 від 17.03.2023, видаткова накладна № 184 від 22.08.2023, довідка 4-сг «Звіт про посівні площі сільськогосподарських культур, довідка про урожайність у 2023 році».

Згідно з відомостями, які містяться у документах, наданих підприємством ТОВ «ВІНТЕР ПОСТАЧ ТРЕВЕЛ 2025» для отримання сертифікатів з перевезення (походження) товару EUR.1, а саме звіту 4-сг. «Звіт про посівні площі сільськогосподарських культур» за 2023 рік, договору поставки № 17-30 від 17.03.2023, та видаткової накладної № 184 від 22.08.2023 встановлено, що придбання товару «насіння льону» ТОВ «ВІНТЕР ПОСТАЧ ТРЕВЕЛ 2025» здійснювало у підприємства ФГ «ПАНАСЕНКО» (код ЄДРПОУ 38589278).

В ході проведення перевірки 04.09.2023 на запит від 23.08.2023 № 7.7-3/7.7-20/7/6260 Закарпатською митницею отриманий лист Житомирської митниці від 04.09.2023 № 7.19-2/20/7.7/6159, відповідно до якого у 2023 році ФГ «ПАНАСЕНКО» не здійснювало на своїх сільськогосподарських угіддях вирощування посівів льону, та не укладало у 2023 році договори на постачання товару «насіння льону урожаю 2023» з ТОВ «ВІНТЕР ПОСТАЧ ТРЕВЕЛ 2025».

Тобто, в результаті співставленням відомостей, що містяться у відповіді, отриманої від ФГ «ПАНАСЕНКО» (код ЄДРПОУ 38589278), листом від 31.08.2023 за вхідним Житомирської митниці від 01.09.2023 № 7536/14-20 можна зробити висновок про те, що документи, які подані для отримання сертифікатів з перевезення (походження) товару EUR.1 підприємством ТОВ «ВІНТЕР ПОСТАЧ ТРЕВЕЛ 2025», відповідно до яких виробником товару зазначається ФГ «ПАНАСЕНКО», містять неправдиві відомості.

Відповідно до отриманих, на підставі документів, що містять неправдиві відомості, сертифікатів з перевезення (походження) товарів EUR.1 застосовано тарифну пільгу по сплаті вивізного мита «410» і складає 2,7 %. Ставка вивізного мита, за якою підприємство ТОВ «ВІНТЕР ПОСТАЧ ТРЕВЕЛ 2025» мало б сплатити митні платежі, в ході проведення операцій з вивезення товару «насіння льону» без застосування преференцій в рамках вільної торгівлі між Україною та ЄС, складає 10 %.

Згідно з графою 47 МД № 23UA305130025015U0 загальний розмір митних платежів (вивізне мито), які необхідно було б сплатити при вивезенні товару «насіння льону» без застосування 410 преференції складає 16407,63 грн., тобто, з урахуванням часткової сплати в розмірі 4430,06 грн., загальна сума недоборів по сплаті митних платежів становить 11977,57 грн.

Таким чином, директор підприємства ТОВ «ВІНТЕР ПОСТАЧ ТРЕВЕЛ 2025» ОСОБА_1 вчинив дії, що призвели до неправомірного зменшення розміру митних платежів (вивізного мита) на загальну суму 11977,57 грн.

За даним фактом співробітниками Закарпатської митниці Держмитслужби відносно ОСОБА_1 було складено протокол №0998/30500/23 від 15.09.2023 про порушення митних правил, передбачених ст. 485 МК України.

Особа, відносно якої складено протокол про порушення митних правил ОСОБА_1 у судове засідання не з`явився, про дату, час та місце розгляду справи повідомлявся належним чином, клопотань про відкладення розгляду справи не надходило.

Таким чином, суддею вжито заходів для повідомлення особи, яка притягається до адміністративної відповідальності про час і місце розгляду справи. Разом з тим, з боку вказаної особи, яка обізнана про складання відносно неї протоколу про адміністративне правопорушення та про те, що розгляд такого здійснюється Ужгородським міськрайонним судом Закарпатської області, не вжито заходів для явки до суду, не подано жодних заперечень проти протоколу, як і клопотань про перенесення розгляду справи.

З урахуванням вимог ст. 526 МК України вважаю можливим розглянути справу у відсутності особи, яка притягується до адміністративної відповідальності та за наявними у справі матеріалами.

Представник Закарпатської митниці Держмитслужби Селеш О.Я. у судовому засіданні підтримав обставини, викладені в протоколі, зазначив, що вина ОСОБА_1 підтверджується зібраними у справі доказами та просив притягнути його до адміністративної відповідальності за ст. 485 МК України згідно з санкцією статті.

Заслухавши пояснення представника Закарпатської митниці Держмитслужби, дослідивши матеріали справи, приходжу до наступного висновку.

Частиною 1 ст. 7 КУпАП визначено, що ніхто не може бути підданий заходу впливу в зв`язку з адміністративним правопорушенням інакше, як на підставах і в порядку, встановлених законом.

Відповідно до вимог ст. 280 КУпАП України, при розгляді справи про адміністративне правопорушення суд зобов`язаний з`ясувати: чи було вчинено адміністративне правопорушення, чи винна дана особа в його вчиненні, чи підлягає вона адміністративній відповідальності, чи є обставини, що пом`якшують і обтяжують відповідальність, чи заподіяно майнову шкоду, а також з`ясувати інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи.

Згідно зі ст. 458 МК України порушення митних правил є адміністративним правопорушенням, яке являє собою протиправні, винні (умисні або з необережності) дії чи бездіяльність, що посягають на встановлений цим Кодексом та іншими актами законодавства України порядок переміщення товарів, транспортних засобів комерційного призначення через митний кордон України, пред`явлення їх органам доходів і зборів для проведення митного контролю та митного оформлення, а також здійснення операцій з товарами, що перебувають під митним контролем або контроль за якими покладено на органи доходів і зборів цим Кодексом чи іншими законами України, і за які цим Кодексом передбачена адміністративна відповідальність.

Відповідно до ст. 486 МК України завданнями провадження у справах про порушення митних правил є своєчасне, всебічне, повне та об`єктивне з`ясування обставин кожної справи, вирішення її з дотриманням вимог закону, забезпечення виконання винесеної постанови, а також виявлення причин та умов, що сприяють вчиненню порушень митних правил, та запобігання таким правопорушенням.

Кваліфікація того чи іншого правопорушення здійснюється шляхом встановлення його складу. Склад правопорушення це сукупність передбачених законом ознак, які характеризують дане діяння як адміністративне правопорушення і відрізняють його від інших правопорушень.

Склад адміністративного правопорушення включає: об`єкт, об`єктивну сторону, суб`єкт, суб`єктивну сторону.

Порушення митних правил є адміністративним правопорушенням, яке являє собою протиправні, винні (умисні або з необережності) дії чи бездіяльність, що посягають на встановлений цим Кодексом та іншими актами законодавства України порядок переміщення товарів, транспортних засобів комерційного призначення через митний кордон України, пред`явлення їх митним органам для проведення митного контролю та митного оформлення, а також здійснення операцій з товарами, що перебувають під митним контролем або контроль за якими покладено на митні органи цим Кодексом чи іншими законами України, і за які цим Кодексом передбачена адміністративна відповідальність.

Наведене указує на те, що до відповідальності за порушення митних правил може бути притягнута винна особа, яка вчинила відповідне правопорушення умисно або з необережності.

Статтею 485 МК України передбачено відповідальність за заявлення в митній декларації з метою неправомірного звільнення від сплати митних платежів чи зменшення їх розміру неправдивих відомостей щодо істотних умов зовнішньоекономічного договору (контракту), ваги (з урахуванням допустимих втрат за належних умов зберігання і транспортування) або кількості, країни походження, відправника та/або одержувача товару, неправдивих відомостей, необхідних для визначення коду товару згідно з УКТ ЗЕД та його митної вартості, та/або надання з цією ж метою митному органу документів, що містять такі відомості, або несплата митних платежів у строк, встановлений законом, або інші протиправні дії, спрямовані на ухилення від сплати митних платежів, а так само використання товарів, стосовно яких надано пільги щодо сплати митних платежів, в інших цілях, ніж ті, у зв`язку з якими було надано такі пільги.

Посадові особи підприємств керівники та інші працівники підприємств (резиденти та нерезиденти), які в силу постійно або тимчасово виконуваних ними трудових (службових) обов`язків відповідають за додержання вимог, встановлених Митним кодексом України, законами та іншими нормативно-правовими актами України, а також міжнародними договорами України, укладеними у встановленому законом порядку (п. 43 ч. 1 ст. 4 МК України).

Згідно з ч. 8 ст. 4 МК України декларант особа, яка самостійно здійснює декларування або від імені якої здійснюється декларування.

Відповідно до ч. 1 ст. 257 МК України декларування здійснюється шляхом заявлення за встановленою формою (письмовою, усною, шляхом вчинення дій) точних відомостей про товари, мету їх переміщення через митний кордон України, а також відомостей, необхідних для здійснення їх митного контролю та митного оформлення.

Згідно з ч. 8 ст. 257 МК України митне оформлення товарів, транспортних засобів комерційного призначення здійснюється митними органами на підставі митної декларації, до якої декларантом залежно від митних формальностей, установлених цим Кодексом для митних режимів, та заявленої мети переміщення вносяться крім іншого такі відомості: 5) відомості про товари: ж) митна вартість товарів та метод її визначення.

Митна декларація подається митному органу декларантом.

Згідно з п. 1 ч. 1 ст. 266 МК України декларант зобов`язаний здійснити декларування товарів, транспортних засобів комерційного призначення відповідно до порядку, встановленого цим Кодексом.

Відповідно до ч. 8 ст. 264 МК України з моменту прийняття митним органом митної декларації вона є документом, що засвідчує факти, які мають юридичне значення, а декларант або уповноважена ним особа несе відповідальність за подання недостовірних відомостей. наведених у цій декларації.

Частиною 2 ст. 459 МК України передбачено, що суб`єктами адміністративної відповідальності за порушення митних правил можуть бути громадяни, які на момент вчинення такого правопорушення досягли 16-річного віку, а при вчиненні порушень митних правил підприємствами посадові особи цих підприємств.

Вина ОСОБА_1 у вчиненні правопорушення, відповідальність за яке передбачена ст. 485 МК України, підтверджується дослідженими в судовому засіданні доказами, а саме: протоколом про порушення митних правил за протоколом №0998/30500/23 від 15.09.2023; копією митної декларації типу ЕК10АА № 23UA305130025015U0; копією інвойсу № WS-15 від 06.09.2023 із додатком; копією CMR № w/n від 06.09.2023; копією сертифікату з перевезення походження товару EUR.1 № А305.052253 від 06.09.2023; копією декларації експортера; копією довідки експортера; копією декларації постачальника (виробника) товарів, що мають преференційний статус походження; копією звіту про посівні площі сільськогосподарських культур; копією видаткової накладної № 184 від 22.08.2023; копією листа фермерського господарства «Панасенко»; копією квитанції № 2; копією контракту № WT-9/05-1 від 09.05.2023; копією договору-доручення про надання послуг митного брокера № WG106 від 01.06.2023; копією договору-поставки № 17-30 від 17.03.2023; актом про проведення огляду (переогляду) товарів, транспортних засобів, ручної поклажі та багажу від 11.09.2023; копією довіреності від 14.09.2023; копією довіреності від 28.07.2023; копією доручення від 01.08.2023; копією листа Житомирської митниці Держмитслужби № 7.19-2/20/7.7/6159 від 04.09.2023; копією листа ОСОБА_3 від 31.08.2023; копією повідомлення декларанту від 11.09.2023; копією листа декларанта «БГ АГРОДНЕПР» ОСОБА_4 ; копією листа ОСОБА_1 ; копією рішення єдиного учасника № 09/03/2023 ТОВ «Магнат Агро Сервіс» від 09.03.2023; доповідною запискою головного державного інспектора оперативного відділу №1 УБК та ПМП Половка І.М. від 15.09.2023.

Таким чином, ОСОБА_1 , будучи директором підприємства ТОВ «ВІНТЕР ПОСТАЧ ТРЕВЕЛ 2025», вчинив дії, що призвели до неправомірного зменшення розміру митних платежів (вивізного мита) на загальну суму 11977,57 грн.

Дослідивши матеріали справи, приходжу до переконання, що ОСОБА_1 вчинив порушення митних правил, передбачене ст. 485 МК України.

Вирішуючи питання про призначення виду стягнення за порушення митних правил, суддя бере до уваги, що адміністративне стягнення є мірою відповідальності і застосовується з метою виховання особи, яка вчинила адміністративне правопорушення, а також запобігання вчиненню нових правопорушень як самим правопорушником, так і іншими особами.

Беручи до уваги характер вчиненого правопорушення, особу, яка притягається до адміністративної відповідальності, ступінь його вини, майновий стан та обставини, що пом`якшують і обтяжують відповідальність, приходжу до висновку, що на ОСОБА_1 слід накласти стягнення в межах, встановлених санкцією ст. 485 МК України, а саме штрафу в розмірі 150 відсотків несплаченої суми митних платежів, що становить 17966,36 грн.

Відповідно до ст.40-1КУпАП та Закону України«Про судовийзбір» з ОСОБА_1 слід стягнути на користь держави судовий збір у розмірі 536,80 грн.

Керуючись ст. ст. 4, 257, 458, 485, 486 МК України, ст. ст. 40-1,283 КУпАП, Законом України «Про судовий збір», суддя,-

ПОСТАНОВИВ:

ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , визнати винним у вчиненні правопорушення, передбаченого ст. 485 Митного кодексу України та накласти на нього адміністративне стягнення у виді штрафу в розмірі 150 відсотків несплаченої суми митних платежів, що становить 17966 (сімнадцять тисяч дев`ятсот шістдесят шість) гривень 36 коп.

Стягнути із ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , на користь держави судовий збір в розмірі 536 (п`ятсот тридцять шість) гривень 80 коп.

На постанову може бути подана апеляційна скарга до Закарпатського апеляційного суду через Ужгородський міськрайонний суд Закарпатської області протягом десяти днів з дня її винесення.

Строк звернення постанови для виконання три місяці з дня винесення постанови.

Суддя Ужгородського міськрайонного суду

Закарпатської області Н.Б. Шумило

Дата ухвалення рішення26.10.2023
Оприлюднено08.11.2023
Номер документу114680433
СудочинствоАдмінправопорушення

Судовий реєстр по справі —308/17390/23

Постанова від 26.10.2023

Адмінправопорушення

Ужгородський міськрайонний суд Закарпатської області

Шумило Н. Б.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні