МИКОЛАЇВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
Р І Ш Е Н Н Я
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
06 листопада 2023 р. № 400/10309/23 м. Миколаїв
Миколаївський окружний адміністративний суд, у складі судді Мельника О.М. розглянувши у письмовому провадженні за правилами спрощеного позовного провадження адміністративну справу
за позовом:Товариства з обмеженою відповідальністю "ГРАНДЕЛЕКТРОСТРОЙ", вул. Космонавтів, 81/15, м.Миколаїв,54028,вул. Потьомкінська, 131-В, кв. 143, м.Миколаїв,54003
до відповідача:Головне управління ДПС у Миколаївській області, вул. Лягіна, 6,м. Миколаїв,54001,
про:визнання протиправними та скасування рішень; зобов`язання зареєструвати податкові накладні,
ВСТАНОВИВ:
Товариство з обмеженою відповідальністю «ГРАНДЕЛЕКТРОСТРОЙ» (далі позивач, ТОВ «ГРАНДЕЛЕКТРОСТРОЙ звернулось до суду з адміністративним позовом до Головного управління ДПС у Миколаївській області (далі відповідач 1, ГУ ДПС ) та Державної податкової служби України (далі відповідач 2, ДПС), в якому просить суд:
-визнати протиправним та скасувати Рішення Комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних ГУ ДПС у Миколаївській області №9122303/39792400 від 05 липня 2023 року та зобов`язати Державну податкову службу України зареєструвати Податкову накладну від 03 грудня 2021 року №9 датою її подання.
- визнати протиправним та скасувати Рішення Комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних ГУ ДПС у Миколаївській області №9122300/39792400 від 05 липня 2023 року та зобов`язати Державну податкову службу України зареєструвати Податкову накладну від 09 грудня 2021 року №30 датою її подання.
- визнати протиправним та скасувати Рішення Комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних ГУ ДПС у Миколаївській області №9122302/39792400 від 05 липня 2023 року та зобов`язати Державну податкову службу України зареєструвати податкову накладну від 21 грудня 2021 року №75 датою її подання.
- визнати протиправним та скасувати Рішення Комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних ГУ ДПС у Миколаївській області №9122301/39792400 від 05 липня 2023 року та зобов`язати Державну податкову службу України зареєструвати податкову накладну від 21 грудня 2021 року №76 датою її подання.
Ухвалою від 21.08.2023 року суд відкрив провадження по справі та ухвалив розглядати справу за правилами спрощеного позовного провадження.
В обґрунтування своїх вимог позивач зазначив, що відмова у реєстрації податкових накладних є протиправною, оскільки: протиправним є зупинення реєстрації податкових накладних, як передумови для прийняття спірних рішень у квитанції не вказано конкретний перелік необхідних та достатніх документів, які пропонуються надати позивачу, в зв`язку з чим він був позбавлений інформації про такий перелік, а отже не мав можливості надати такі документи; позивач на власний розсуд підготував пояснення щодо господарських операцій із копіями документів керуючись порядком №520 та №1165
Відповідач, ГУ ДПС, надав відзив на адміністративний позов, в якому у задоволенні позову просив відмовити. Заперечуючи проти вимог позивача відповідач зазначив, що обсяг поданих контролюючому органу документів та їх зміст не дозволяв однозначно з`ясувати фактичні обставини надання послуг, надані позивачем документи були недостатніми для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної.
Суд розглянув справу в порядку письмового провадження за наявними у справі матеріалами.
З`ясувавши усі фактичні обставини, на яких ґрунтуються позовні вимоги, оцінивши докази у їх сукупності, які мають значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, дослідивши матеріали, що містяться у справі, суд встановив наступне:
Товариство з обмеженою відповідальністю «ГРАНДЕЛЕКТРОСТРОЙ» зареєстровано як юридична особа в установленому законом порядку. Відомості щодо юридичної особи внесено до Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань.Позивач зареєстрований за юридичною/податковою адресою: 54028, м. Миколаїв, вул. Космонавтів, буд. 81/15. Код суб`єкта господарювання за ЄДРПОУ: 39792400. Позивач має статус платника податку на додану вартість. Ідентифікаційний номер платника податку на додану вартість: 397924014039.
ТОВ «ГРАНДЕЛЕКТРОСТРОЙ» здійснює свою господарську діяльність за такими видами діяльності: 25.11 Виробництво будівельних металевих конструкцій і частин конструкцій (основний); 13.92 Виробництво готових текстильних виробів, крім одягу; 16.23 Виробництво інших дерев`яних будівельних конструкцій і столярних виробів; 25.29 Виробництво інших металевих баків, резервуарів і контейнерів; 43.22 Монтаж водопровідних мереж, систем опалення та кондиціонування; 43.99 Інші спеціалізовані будівельні роботи, н.в.і.у.; 95.24 Ремонт меблів і домашнього начиння; 47.99 Інші види роздрібної торгівлі поза магазинами; 49.20 Вантажний залізничний транспорт; 52.24 Транспортне оброблення вантажів; 52.29 Інша допоміжна діяльність у сфері транспорту;
33.11 Ремонт і технічне обслуговування готових металевих виробів; 33.15 Ремонт і технічне обслуговування суден і човнів; 41.20 Будівництво житлових і нежитлових будівель; 42.21 Будівництво трубопроводів; 42.22 Будівництво споруд електропостачання та телекомунікацій; 43.21 Електромонтажні роботи; 71.12 Діяльність у сфері інжинірингу, геології та геодезії, надання послуг технічного консультування в цих сферах, що зафіксовано в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб- підприємців та громадських формувань.
Для виконання робіт станом на 01 вересня 2021 року ТОВ «ГРАНДЕЛЕКТРОСТРОЙ» мало на праві приватної власності усі необхідні інструменти, що відображено у Переліку інструментів, які використовуються для будівельних робіт, який затверджено директором ТОВ «ГРАНДЕЛЕКТРОСТРОЙ» 01 вересня 2021 року.Також, для можливості виконувати роботи із виробництва арочного профнастилу ТОВ «ГРАНДЕЛЕКТРОСТРОЙ» було укладено із Товариством з обмеженою відповідальністю «СТФ БУД УКРАЇНА» (код ЄДРПОУ 42746548) Договір оренди обладнання №4 від 03 березня 2021 року.
Згідно вищевказаного договору ТОВ «СТФ БУД УКРАЇНА» було передано у тимчасове володіння та користування ТОВ «ГРАНДЕЛЕКТРОСТРОЙ» обладнання для виробництва арочного профнастилу ВН-1000-700 BOHAI MACHINERY.
Позивачем було складено податкові накладні: податкова накладна №9 від 03 грудня 2021 року на суму 80 250,00 грн. з ПДВ; податкова накладна №30 від 09 грудня 2021 року на суму 25 000,00 грн. з ПДВ; податкова накладна №75 від 21 грудня 2021 року на суму 25 000,00 грн. із ПДВ; податкова накладна №76 від 21 грудня 2021 року на суму 26 750,00 грн. із ПДВ.
Реєстрація податкових накладних №9 від 03 грудня 2021 року, №75 від 21 грудня 2021 року, №76 від 21 грудня 2021 року була зупинена після подання їх на реєстрацію. У квитанціях до податкових накладних причиною зупинення реєстрації зазначене таке: «Коди УКТЗЕД/ДКПП товару/послуг 43.99, , відсутні в таблиці даних платника податку на додану вартість як товари/послуги, що на постійній основі постачаються (виготовляються), та їх обсяг постачання дорівнює або перевищує величину залишку обсягу придбання такого товару/послуги та обсягу його постачання, що відповідає п. 1 Критеріїв ризиковості здійснення операцій. Пропонуємо надати пояснення та копії документів щодо підтвердження інформації, зазначеної в ПН/РК для розгляду питання прийняття рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних. Додатково повідомляємо: показник «D»=.1406%, «P»=7641331.65».
Реєстрація податкової накладної №30 від 09 грудня 2021 року була зупинена після подання її на реєстрацію. У квитанції до податкової накладної причиною зупинення реєстрації зазначене таке: «Коди УКТЗЕД/ДКПП товару/послуг 43.99, , відсутні в таблиці даних платника податку на додану вартість як товари/послуги, що на постійній основі постачаються (виготовляються), та їх обсяг постачання дорівнює або перевищує величину залишку обсягу придбання такого товару/послуги та обсягу його постачання, що відповідає п. 1 Критеріїв ризиковості здійснення операцій. Пропонуємо надати пояснення та копії документів щодо підтвердження інформації, зазначеної в ПН/РК для розгляду питання прийняття рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних. Додатково повідомляємо: показник «D»=.1406%, «P»=2842537.94».Керуючись п. 4 Порядку прийняття рішень про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затвердженого Наказом Міністерства фінансів України від 12 грудня 2019 року №520 (далі Порядок №520), Позивачем було направлено до Відповідача-1 Повідомлення про подання пояснень та копій документів щодо податкових накладних/розрахунків коригування, реєстрацію яких зупинено від 03 липня 2023 року №03/07-4, до якого додані копії первинних документів, що підтверджується документами довільного формату у кількості 86 одиниць.
11 жовтня 2021 року між ТОВ «ГРАНДЕЛЕКТРОСТРОЙ» та Товариством з обмеженою відповідальністю «КАЛІПСО ХЕМП» (код ЄДРПОУ 41983962) було укладено Договір №1110/2-21 від 11 жовтня 2021 року (Договір), за яким ТОВ «КАЛІПСО ХЕМП» доручає, а ТОВ «ГРАНДЕЛЕКТРОСТРОЙ» приймає на себе зобов`язання, своїми та залученими силами виконати комплекс робіт з виготовлення та монтажу безкаркасного аркового ангара розміром 14/19/6 м (ширина, довжина, висота) з холодногнутого листового профілю товщиною 1,0 мм (виробництво Маріуполь), за допомогою машини з виготовлення профілю, модель ВН 1000-700 (в одношаровому виконанні, холодного типу) загальною площею 266 (двісті шістдесят шість) м2, з встановленням: - Купол 1 шт, висота 5,0 метрів; - Одні ворота розпашні 4,0 м на 4,5 м. - Торці (фронтони) 1 штука, на основу виготовлену ТОВ «ГРАНДЕЛЕКТРОСТРОЙ» з матеріалів ТОВ «КАЛІПСО ХЕМП» за адресою: Чернігівська область, Чернігівський район, с. Омелянів.
Згідно п. 2.1. Договору загальна сума Договору складає 635 000 (шістсот тридцять п`ять тисяч) гривень 00 копійок, в т. ч. ПДВ 20% - 105 833,33 грн.
Відповідно до п. 9.3. Договору встановлено, що приймання робіт оформляється двостороннім актом здачі-приймання, що складає Підрядник та надає їх на паперових носіях для підписання Замовнику.
12 жовтня 2021 року ТОВ «ГРАНДЕЛЕКТРОСТРОЙ» було направлено на адресу ТОВ «КАЛІПСО ХЕМП» Рахунок на оплату №134 від 12 жовтня 2021 року на загальну суму 40 000,00 грн. із ПДВ щодо Комплексу робіт з виготовлення та монтажу безкаркасного аркового купола ангара.
19 жовтня 2021 року ТОВ «КАЛІПСО ХЕМП» у відповідності до Рахунку на оплату №134 від 12 жовтня 2021 року було перераховано на розрахунковий рахунок ТОВ «ГРАНДЕЛЕКТРОСТРОЙ» грошові кошти в сумі 40 000,00 грн., що підтверджується Платіжним дорученням №39 від 19 жовтня 2021 року.
У зв`язку із надходженням на розрахунковий рахунок грошових коштів та у відповідності до приписів п. 201.10 ст.201 та п. 187.1 ст. 187 ПК України ТОВ «ГРАНДЕЛЕКТРОСТРОЙ» було складено та подано на реєстрацію до ЄРПН
Податкову накладну №393 від 19 жовтня 2021 року, яка станом на дату подання даного пояснення зареєстрована в ЄРПН.
21 жовтня 2021 року ТОВ «ГРАНДЕЛЕКТРОСТРОЙ» було направлено на адресу ТОВ «КАЛІПСО ХЕМП» Рахунок на оплату №153 від 21 жовтня 2021 року на загальну суму 388 000,00 грн. із ПДВ щодо Комплексу робіт з виготовлення та монтажу безкаркасного аркового купола ангара.
25 жовтня 2021 року ТОВ «КАЛІПСО ХЕМП» у відповідності до Рахунку на оплату №153 від 25 жовтня 2021 року було перераховано на розрахунковий рахунок ТОВ «ГРАНДЕЛЕКТРОСТРОЙ» грошові кошти в сумі 388 000,00 грн., що підтверджується
Платіжним дорученням №39 від 25 жовтня 2021 року.
У зв`язку із надходженням на розрахунковий рахунок грошових коштів та у відповідності до приписів п. 201.10 ст.201 та п. 187.1 ст. 187 ПК України ТОВ «ГРАНДЕЛЕКТРОСТРОЙ» було складено та подано на реєстрацію до ЄРПН Податкову накладну №482 від 25 жовтня 2021 року, яка станом на дату подання даного пояснення зареєстрована в ЄРПН.
08 листопада 2021 року ТОВ «ГРАНДЕЛЕКТРОСТРОЙ» було направлено на адресу ТОВ «КАЛІПСО ХЕМП» Рахунок на оплату №195 від 08 листопада 2021 року на загальну суму 50 000,00 грн. із ПДВ щодо Комплексу робіт з виготовлення та монтажу безкаркасного аркового купола ангара.
11 листопад 2021 року ТОВ «КАЛІПСО ХЕМП» у відповідності до Рахунку на оплату №195 від 08 листопада 2021 року було перераховано на розрахунковий рахунок ТОВ «ГРАНДЕЛЕКТРОСТРОЙ» грошові кошти в сумі 50 000,00 грн., що підтверджується Платіжним дорученням №75 від 11 листопада 2021 року.
У зв`язку із надходженням на розрахунковий рахунок грошових коштів та у відповідності до приписів п.201.10 ст.201 та п.187.1 ст.187 ПК України ТОВ «ГРАНДЕЛЕКТРОСТРОЙ» було складено та подано на реєстрацію до ЄРПН Податкову накладну №512 від 11 листопада 2021 року, яка станом на дату поданого пояснення зареєстрована в ЄРПН.
щодо Податкової накладної №9 від 03 грудня 2021 року.
02 грудня 2021 року ТОВ «ГРАНДЕЛЕКТРОСТРОЙ» було направлено на адресу ТОВ «КАЛІПСО ХЕМП» Рахунок на оплату №274 від 02 грудня 2021 року на загальну суму 80 250,00 грн. із ПДВ щодо Комплексу робіт з виготовлення та монтажу безкаркасного аркового купола ангара.
03 грудня 2021 року ТОВ «КАЛІПСО ХЕМП» у відповідності до Рахунку на оплату №274 від 02 грудня 2021 року було перераховано на розрахунковий рахунок ТОВ «ГРАНДЕЛЕКТРОСТРОЙ» грошові кошти в сумі 80 250,00 грн., що підтверджується
Платіжним дорученням №79 від 03 грудня 2021 року.
У зв`язку із надходженням на розрахунковий рахунок грошових коштів та у відповідності до приписів п.201.10 ст.201 та п.187.1 ст.187 ПК України ТОВ «ГРАНДЕЛЕКТРОСТРОЙ» було складено та подано на реєстрацію до ЄРПН Податкову накладну №9 від 03 грудня 2021 року.
Щодо Податкової накладної №30 від 09 грудня 2021 року.
06 грудня 2021 року ТОВ «ГРАНДЕЛЕКТРОСТРОЙ» було направлено на адресу ТОВ «КАЛІПСО ХЕМП» Рахунок на оплату №288 від 06 грудня 2021 року на загальну суму 25 000,00 грн. із ПДВ щодо Комплексу робіт з виготовлення та монтажу безкаркасного аркового купола ангара.
09 грудня 2021 року ТОВ «КАЛІПСО ХЕМП» у відповідності до Рахунку на оплату №288 від 06 грудня 2021 року було перераховано на розрахунковий рахунок ТОВ «ГРАНДЕЛЕКТРОСТРОЙ» грошові кошти в сумі 25 000,00 грн., що підтверджується Платіжним дорученням №85 від 09 грудня 2021 року.
У зв`язку із надходженням на розрахунковий рахунок грошових коштів та у відповідності до приписів п. 201.10 ст.201 та п. 187.1 ст.187 ПК України ТОВ «ГРАНДЕЛЕКТРОСТРОЙ» було складено та подано на реєстрацію до ЄРПН Податкову накладну №30 від 09 грудня 2021 року.
Щодо Податкової накладної №75 від 21 грудня 2021 року.
17 грудня 2021 року ТОВ «ГРАНДЕЛЕКТРОСТРОЙ» було направлено на адресу ТОВ «КАЛІПСО ХЕМП» Рахунок на оплату №339 від 17 грудня 2021 року на загальну суму
25 000,00 грн. із ПДВ щодо Комплексу робіт з виготовлення та монтажу безкаркасного аркового купола ангара.
21 грудня 2021 року ТОВ «КАЛІПСО ХЕМП» у відповідності до Рахунку на оплату №339 від 17 грудня 2021 року було перераховано на розрахунковий рахунок ТОВ «ГРАНДЕЛЕКТРОСТРОЙ» грошові кошти в сумі 25 000,00 грн., що підтверджується Платіжним дорученням №101 від 21 грудня 2021 року.
У зв`язку із надходженням на розрахунковий рахунок грошових коштів та у відповідності до приписів п.201.10 ст.201 та п.187.1 ст.187 ПК України ТОВ «ГРАНДЕЛЕКТРОСТРОЙ» було складено та подано на реєстрацію до ЄРПН Податкову накладну №75 від 21 грудня 2021 року.
г) щодо Податкової накладної №76 від 21 грудня 2021 року.
17 грудня 2021 року ТОВ «ГРАНДЕЛЕКТРОСТРОЙ» було направлено на адресу ТОВ «КАЛІПСО ХЕМП» Рахунок на оплату №338 від 17 грудня 2021 року на загальну суму
26 750,00 грн. із ПДВ щодо Комплексу робіт з виготовлення та монтажу безкаркасного аркового купола ангара.
21 грудня 2021 року ТОВ «КАЛІПСО ХЕМП» у відповідності до Рахунку на оплату №338 від 17 грудня 2021 року було перераховано на розрахунковий рахунок ТОВ
«ГРАНДЕЛЕКТРОСТРОЙ» грошові кошти в сумі 26 750,00 грн., що підтверджується
Платіжним дорученням №102 від 21 грудня 2021 року. У зв`язку із надходженням на розрахунковий рахунок грошових коштів та у відповідності до приписів п. 201.10 ст.201 та п. 187.1 ст. 187 ПК України ТОВ «ГРАНДЕЛЕКТРОСТРОЙ» було складено та подано на реєстрацію до ЄРПН Податкову накладну №76 від 21 грудня 2021 року.
30 грудня 2021 року на виконання умов п. 9.3. Договору між ТОВ «ГРАНДЕЛЕКТРОСТРОЙ» та ТОВ «КАЛІПСО ХЕМП» було підписано Акт надання послуг №322 від 30 грудня 2021 року на загальну суму 635 000,00 грн. із ПДВ, згідно ТОВ «ГРАНДЕЛЕКТРОСТРОЙ» було виконано, а ТОВ «КАЛІПСО ХЕМП» прийнято Комплекс робіт з виготовлення та монтажу безкаркасного аркового купола ангара.
Щодо придбання товарів та послуг для можливості виконати роботи.
ТОВ «ГРАНДЕЛЕКТРОСТРОЙ» для можливості виконати на користь ТОВ «КАЛІПСО ХЕМП» роботи здійснювалось придбання товарів та послуг у різних контрагентів,
зокрема:Товариство з обмеженою відповідальністю «АВ МЕТАЛ ГРУП» (код ЄДРПОУ
36441934).
03 грудня 2021 року між ТОВ «ГРАНДЕЛЕКТРОСТРОЙ» та ТОВ «АВ МЕТАЛ ГРУП» було підписано Видаткову накладну №5615520 від 03 грудня 2021 року на загальну суму 17 202,82 грн. із ПДВ, згідно якої ТОВ «АВ МЕТАЛ ГРУП» було передано, а ТОВ
«ГРАНДЕЛЕКТРОСТРОЙ» прийнято наступний товар:Труба профільна 50х30 мм 2,0 мм, 6 м (7306) у кількості 90,00 пог. м; Труба профільна 80х80 мм 3,0 мм, S235 JRH, 12 м (7306) у кількості 24,00 пог. м; Труба профільна 100х100 3,0 мм, 12 м (7306) у кількості 12,00 пог. м.
ТОВ «ГРАНДЕЛЕКТРОСТРОЙ» було в повному обсязі оплачено поставлений ТОВ «АВ МЕТАЛ ГРУП» товар, що підтверджується Платіжним дорученням №1393 від 30
листопада 2021 року. ТОВ «АВ МЕТАЛ ГРУП» за фактом вищевказаної господарської операції було складено Податкову накладну №519078 від 30 листопада 2021 року.
Товариство з обмеженою відповідальністю «БУДСЕРВІС ІВАНО-ФРАНКІВСЬК» (код
ЄДРПОУ 36733819). 12 листопада 2021 року між ТОВ «ГРАНДЕЛЕКТРОСТРОЙ» та ТОВ «БУДСЕРВІС ІВАНО-ФРАНКІВСЬК» було підписано Видаткову накладну №ІФ0000026500 від 12 листопада 2021 року, згідно якої ТОВ «БУДСЕРВІС ІВАНО-ФРАНКІВСЬК» було передано, а ТОВ «ГРАНДЕЛЕКТРОСТРОЙ» прийнято наступний товар: Прокат плоский з полімерним покриттям мат. 8019 у кількості 818,476 м2 на загальну суму 139 468,31 грн. із ПДВ.
ТОВ «ГРАНДЕЛЕКТРОСТРОЙ» було в повному обсязі оплачено поставлений ТОВ «БУДСЕРВІС ІВАНО-ФРАНКІВСЬК» товар, що підтверджується платіжним дорученням №1208 від 08 листопада 2021 року.
ТОВ «БУДСЕРВІС ІВАНО-ФРАНКІВСЬК» за фактом вищевказаної господарської операції було складено Податкову накладну №226 від 08 листопада 2021 року.
22 жовтня 2021 року між ТОВ «ГРАНДЕЛЕКТРОСТРОЙ» та ТОВ «БУДСЕРВІС ІВАНО-ФРАНКІВСЬК» було підписано Видаткову накладну №ІФ0000024280 від 22 жовтня 2021 року, згідно якої ТОВ «БУДСЕРВІС ІВАНО-ФРАНКІВСЬК» було передано, а ТОВ «ГРАНДЕЛЕКТРОСТРОЙ» прийнято наступний товар: Рівний лист пол.. Темн.Дуб-3D (н/с) у кількості 133,908 м2 на загальну суму 16 068,96 грн. із ПДВ ТОВ «ГРАНДЕЛЕКТРОСТРОЙ» було в повному обсязі оплачено поставлений ТОВ «БУДСЕРВІС ІВАНО-ФРАНКІВСЬК» товар, що підтверджується Платіжним дорученням №1042 від 20 жовтня 2021 року.
ТОВ «БУДСЕРВІС ІВАНО-ФРАНКІВСЬК» за фактом вищевказаної господарської операції було складено Податкову накладну №683 від 20 жовтня 2021 року.
22 жовтня 2021 року між ТОВ «ГРАНДЕЛЕКТРОСТРОЙ» та ТОВ «БУДСЕРВІС ІВАНО-ФРАНКІВСЬК» було підписано Видаткову накладну №ІФ0000024277 від 22 жовтня 2021 року, згідно якої ТОВ «БУДСЕРВІС ІВАНО-ФРАНКІВСЬК» було передано, а ТОВ «ГРАНДЕЛЕКТРОСТРОЙ» прийнято наступний товар: Рівний лист пол. 9003 (н/ с) у кількості 14,125 м2 на загальну суму 3 940,87 грн. із ПДВ. ТОВ «ГРАНДЕЛЕКТРОСТРОЙ» було в повному обсязі оплачено поставлений ТОВ «БУДСЕРВІС ІВАНО-ФРАНКІВСЬК» товар, що підтверджується Платіжним дорученням №1014 від 18 жовтня 2021 року.
ТОВ «БУДСЕРВІС ІВАНО-ФРАНКІВСЬК» за фактом вищевказаної господарської операції було складено Податкову накладну №560 від 18 жовтня 2021 року.
22 жовтня 2021 року між ТОВ «ГРАНДЕЛЕКТРОСТРОЙ» та ТОВ «БУДСЕРВІС ІВАНО-ФРАНКІВСЬК» було підписано Видаткову накладну №ІФ0000024279 від 22 жовтня 2021 року на загальну суму 19 505,15 грн. із ПДВ, згідно якої ТОВ «БУДСЕРВІС ІВАНО ФРАНКІВСЬК» було передано, а ТОВ «ГРАНДЕЛЕКТРОСТРОЙ» прийнято наступний товар:Металопрофіль Т-18 мат. 8017 у кількості 68,445 м2; Рівний лист мат. 8017 у кількості 2,5 м2.
ТОВ «ГРАНДЕЛЕКТРОСТРОЙ» було в повному обсязі оплачено поставлений ТОВ «БУДСЕРВІС ІВАНО-ФРАНКІВСЬК» товар, що підтверджується Платіжним дорученням №1017 від 18 жовтня 2021 року.
ТОВ «БУДСЕРВІС ІВАНО-ФРАНКІВСЬК» за фактом вищевказаної господарської операції було складено Податкову накладну №559 від 18 жовтня 2021 року.
Товариство з обмеженою відповідальністю «ЄВРОПРОМОПТТОРГ» (код ЄДРПОУ 39529157).
04 листопада 2021 року ТОВ «ЄВРОПРОМОПТТОРГ» було направлено на адресу ТОВ «ГРАНДЕЛЕКТРОСТРОЙ» Рахунок-фактуру №ЕП-0001518 від 04 листопада 2021 року щодо наступного товару: Плити пінополістирольні ТУ М-25 щільн. до 11 кг/м3 товщ. 100 мм у кількості 18,00 м3 у на загальну суму 18 702,14 грн. із ПДВ.
05 листопада 2021 року ТОВ «ЄВРОПРОМОПТТОРГ» було передано, а ТОВ «ГРАНДЕЛЕКТРОСТРОЙ» прийнято товар, визначений в Рахунку-фактурі №ЕП-0001518 від 04 листопада 2021 року, про що було підписано Видатковою накладною №ЕП-0001248 від 05 листопада 2021 року.
ТОВ «ГРАНДЕЛЕКТРОСТРОЙ» було в повному обсязі оплачено поставлений ТОВ «ЄВРОПРОМОПТТОРГ», що підтверджується Платіжним дорученням №1206 від 08 листопада 2021 року.
За фактом вищевказаної господарської операції ТОВ «ЄВРОПРОМОПТТОРГ» було складено Податкову накладну №1199 від 15 листопада 2021 року.
Товариство з обмеженою відповідальністю «ІНТЕРСЕРВІСКОМПЛЕКТ» (код ЄДРПОУ 35805803). 06 грудня 2021 року ТОВ «ІНТЕРСЕРВІСКОМПЛЕКТ» було направлено на адресу ТОВ «ГРАНДЕЛЕКТРОСТРОЙ» Рахунок-фактуру №СФ-1213144 від 06 грудня 2021 року на загальну суму 3 667,38 грн. із ПДВ щодо наступного товару: Цементна штукатурка POLIMIN ШЦ-2 КЛАСИЧНА 25кг у кількості 5 шт.; Суміш КНАУФ МП 75 Г.2. ШТ 7-4, 30 кг у кількості 15 шт.; Рейка маячна штукат. оцинк. 6 мм 3,0м (економ) у кількості 20 шт.; Привіконний профіль ПВХ 6(9)мм з сіткою 2,5м (біл) у кількості 13 шт.
Того ж дня ТОВ «ІНТЕРСЕРВІСКОМПЛЕКТ» було передано, а ТОВ «ГРАНДЕЛЕКТРОСТРОЙ» прийнято товар, визначений в Рахунку-фактурі №СФ-1213144 від 06 грудня 2021 року, про що було підписано Видаткову накладну №000028881 від 06 грудня 2021 року.
ТОВ «ГРАНДЕЛЕКТРОСТРОЙ» було в повному обсязі оплачено поставлений ТОВ «ІНТЕРСЕРВІСКОМПЛЕКТ» товар, що підтверджується Платіжним дорученням №1492 від 10 грудня 2021 року.
За фактом вищевказаної господарської операції ТОВ «ІНТЕРСЕРВІСКОМПЛЕКТ» було складено Податкову накладну №171 від 06 грудня 2021 року.
02 грудня 2021 року ТОВ «ІНТЕРСЕРВІСКОМПЛЕКТ» було направлено на адресу ТОВ «ГРАНДЕЛЕКТРОСТРОЙ» Рахунок-фактуру №СФ-1211392 від 02 грудня 2021
року на загальну суму 12 395,89 грн. із ПДВ щодо наступного товару: СТ 17/10 Глибокопроникаюча ґрунтовка у кількості 8 шт.; СТ 17/10 Супер глибокопр. грунтов. безбарв у кількості 2 шт.; СТ325ТТ Армуюча сітка 160г/м2/CERESIT у кількості 4 шт.; Плівка пе 1500 х 200 по 25 кг рул. 50 м. п. у кількості 1 шт.; Піна монтажна SOMA FIX (проф 750 мл всесезонна) у кількості 6 шт.; Суміш Кнауф НР Старт Г.2. ШТ 7-1, 30 кг у кількості 10 шт.; Гіпсовий матеріал «IZO» (25 кг) Євро у кількості 6 шт.; СМ-11/25 Кл. суміш для керам. плитки у кількості 1 шт.; Клей підвищеної адгезії POLIMIN П-22 МУЛЬТІ-КЛЕЙ 25 кг у кількості 1 шт.; Гіпсокартонна плита Вологостійка Н2/1200/2500/12,5/НСК у кількості 5 шт.; Шуруп г/к до металу FS 3,5х25 (1000шт.) у кількості 2 пак.; Лезо сегментоване 18*100 мм (10шт в тубі) Сталь у кількості 2 пак.
Того ж дня ТОВ «ІНТЕРСЕРВІСКОМПЛЕКТ» було передано, а ТОВ «ГРАНДЕЛЕКТРОСТРОЙ» прийнято товар, визначений в Рахунку-фактурі №СФ-1211392 від 02 грудня 2021 року, про що було підписано Видаткову накладну №000028621 від 02 грудня 2021 року.
ТОВ «ГРАНДЕЛЕКТРОСТРОЙ» було в повному обсязі оплачено поставлений ТОВ «ІНТЕРСЕРВІСКОМПЛЕКТ» товар, що підтверджується Платіжним дорученням №1496 від 10 грудня 2021 року.
За фактом вищевказаної господарської операції ТОВ «ІНТЕРСЕРВІСКОМПЛЕКТ» було складено Податкову накладну №75 від 02 грудня 2021 року.
23 листопада 2021 року ТОВ «ІНТЕРСЕРВІСКОМПЛЕКТ» було направлено на адресу ТОВ «ГРАНДЕЛЕКТРОСТРОЙ» Рахунок-фактуру №СФ-1205702 від 23 листопада 2021 року на загальну суму 27 273,74 грн. із ПДВ.
Того ж дня ТОВ «ІНТЕРСЕРВІСКОМПЛЕКТ» було передано, а ТОВ «ГРАНДЕЛЕКТРОСТРОЙ» прийнято товар, визначений в Рахунку-фактурі т№СФ-1205702 від 23 листопада 2021 року, про що було підписано Видаткову накладну №000027841 від 23 листопада 2021 року.
ТОВ «ГРАНДЕЛЕКТРОСТРОЙ» було в повному обсязі оплачено поставлений ТОВ «ІНТЕРСЕРВІСКОМПЛЕКТ» товар, що підтверджується Платіжним дорученням №1404 від 30 листопада 2021 року.
За фактом вищевказаної господарської операції ТОВ «ІНТЕРСЕРВІСКОМПЛЕКТ» було складено Податкову накладну №843 від 23 листопада 2021 року.
Товариство з обмеженою відповідальністю «КВАЗАР-1» (код ЄДРПОУ 19049765). 29 жовтня 2021 року ТОВ «КВАЗАР-1» було направлено на адресу ТОВ «ГРАНДЕЛЕКТРОСТРОЙ» Рахунок на оплату №523 від 29 жовтня 2021 року на загальну суму 19 107,48 грн. із ПДВ щодо наступного товару: Профнастил ПК-18 оц. з полім.покрит. RAL-3011 у кількості 77,021 м2 ; Вітрова фигурна 11х11 дві вальцовки (250 мм) з листа оц. З полім. покрит. RAL-3011 у кількості 5 шт.; Спецпланка з листа оц. з полім. покрит. RAL-3011 у кількості 4 шт.; Профнастил ПС-10 оц. з з полім. покрит. RAL-1015 у кількості 9 м2; Кут 90* з вальцовкою з листа оц. з полім. покрит. RAL-1015 у кількості 20 шт.; Саморізи покрівельні з шайбою та цинковим покриття 4,8х35 RAL 1015 (250 шт) у кількості 1 коробки.
02 листопада 2021 року ТОВ «КВАЗАР-1» було передано, а ТОВ «ГРАНДЕЛЕКТРОСТРОЙ» прийнято товар, визначений в Рахунку на оплату №523 від 29 жовтня 2021 року, про що було підписано Видаткову накладну №26 від 02 листопада 2021 року.
ТОВ «ГРАНДЕЛЕКТРОСТРОЙ» було в повному обсязі оплачено поставлений ТОВ «КВАЗАР-1» товар, що підтверджується Платіжним дорученням №1146 від 01 листопада 2021 року.
ТОВ «КВАЗАР-1» за фактом вищевказаної господарської операції було складено Податкову накладну №15 від 01 листопада 2021 року.
05 листопада 2021 року ТОВ «КВАЗАР-1» було направлено на адресу ТОВ «ГРАНДЕЛЕКТРОСТРОЙ» Рахунок на оплату №129 від 05 листопада 2021 року щодо наступного товару: Спецпланка з листа оц. з полім. покрит. RAL-9005 у кількості 100 шт. на загальну суму 16 171,87 грн. із ПДВ. 11 листопада 2021 року ТОВ «КВАЗАР-1» було передано, а ТОВ «ГРАНДЕЛЕКТРОСТРОЙ» прийнято товар, визначений в Рахунку на оплату №129 від 05 листопада 2021 року, про що було підписано Видаткову накладну №210 від 11 листопада 2021 року.
ТОВ «ГРАНДЕЛЕКТРОСТРОЙ» було в повному обсязі оплачено поставлений ТОВ «КВАЗАР-1» товар, що підтверджується Платіжним дорученням №1236 від 11 листопада 2021 року. ТОВ «КВАЗАР-1» за фактом вищевказаної господарської операції було складено Податкову накладну №240 від 11 листопада 2021 року.
Товариство з обмеженою відповідальністю «МЕТІНВЕСТ-СМЦ» (код ЄДРПОУ 32036829).
25 жовтня 2021 року між ТОВ «МЕТІНВЕСТ-СМЦ» та ТОВ «ГРАНДЕЛЕКТРОСТРОЙ» було підписано Видаткову накладну №94254436 від 25 жовтня 2021 року, згідно якої ТОВ «МЕТІНВЕСТ-СМЦ» було передано, а ТОВ «ГРАНДЕЛЕКТРОСТРОЙ» прийнято наступний товар: Рулон оцинк 1х1000 Z140 кл. покр. стDX15D у кількості 12,500 т на загальну суму 530 749,96 грн. із ПДВ. За фактом поставки товару ТОВ «МЕТІНВЕСТ-СМЦ» було складено Податкову накладну №2500211 від 25 жовтня 2021 року.
25 жовтня 2021 року між ТОВ «МЕТІНВЕСТ-СМЦ» та ТОВ «ГРАНДЕЛЕКТРОСТРОЙ» було підписано Видаткову накладну №94258042 від 25 жовтня 2021 року, згідно якої ТОВ «МЕТІНВЕСТ-СМЦ» було передано, а ТОВ «ГРАНДЕЛЕКТРОСТРОЙ» прийнято наступний товар: Рулон оцинк 1х1000 Z140 кл. покр. стDX15D у кількості 15,960 т на загальну суму 677 661,54 грн. із ПДВ.
За фактом поставки товару ТОВ «МЕТІНВЕСТ-СМЦ» було складено Податкову накладну №2500202 від 25 жовтня 2021 року. ТОВ «ГРАНДЕЛЕКТРОСТРОЙ» було в повному обсязі оплачено поставлений ТОВ «МЕТІНВЕСТ-СМЦ» товар, що підтверджується Платіжним дорученням №1093 від 26 жовтня 2021 року.
Товариство з обмеженою відповідальністю «СОМІК» (код ЄДРПОУ 36795131). 02 листопада 2021 року ТОВ «СОМІК» було направлено на адресу ТОВ «ГРАНДЕЛЕКТРОСТРОЙ» Рахунок на оплату №26899 від 02 листопада 2021 року на загальну суму 18 841,00 грн. із ПДВ щодо наступного товару: Гайка шестигранна цб М8 (7318 16 91 90) у кількості 10 кг; Гайка шестигр О1М 934 оцинкована М10 (7318 16 91 90) у кількості 0,74 кг; Гайка О1М 934 М12 6,0 цб у кількості 10 кг; Розпірний рамний дюбель 10x135 (нейлон) (фас.50) у кількості 50 шт.; Розпірний рамний дюбель 10x160 (нейлон) (фас.50) у кількості 50 шт.; Шайба плоска для дерева(ЦБ) М6х18 (кг) 7318 22 00 90) у кількості 10 кг; Шайба плоск збільшена 8КО11В М12 у кількості 10 кг; Шайба 14 DIN 9021 ЦБ (7318 22 00 90) у кількості 10 кг Шайба 6 DIN 127 у кількості 5 кг; Шайба пружинна цинк М10 у кількості 5 кг; Шайба пружинна SRОUВ М12 у кількості 5 кг Шайба 14 DIN 127 (7318 21 00 90) у кількості 2,5 кг; Гвинт до дерева шестигр. гол. 6,0x100 ЦБ (7318 11 00 00) у кількості 200 шт.; Відро 15л. у кількості 23 шт.; 26822 Відро будівельне,кругле,ємністю 20 літрів у кількості 20 шт.; Електроди СТАНДАРТ РЦ Змм (2,5 кг) у кількості 0,175 т.
04 листопада 2021 року ТОВ «СОМІК» було передано, а ТОВ «ГРАНДЕЛЕКТРОСТРОЙ» прийнято товар, визначений в Рахунку на оплату №26899 від 02 листопада 2021 року, про що було підписано Видаткову накладну №25914 від 04 листопада 2021 року.
ТОВ «ГРАНДЕЛЕКТРОСТРОЙ» було в повному обсязі оплачено поставлений ТОВ «СОМІК» товар, що підтверджується Платіжним дорученням №1181 від 04 листопада 2021 року.
За фактом вищевказаної господарської операції ТОВ «СОМІК» було складено Податкову накладну №322 від 04 листопада 2021 року.
Фізична особа-підприємець ОСОБА_1 (РНОКПП НОМЕР_1 ). 28 жовтня 2021 року ТОВ «ГРАНДЕЛЕКТРОСТРОЙ» було направлено на адресу ФОП ОСОБА_2 . Заявку на надання транспортних послуг №28/10-1 від 28 жовтня 2021 року щодо перевезення сталі оцинкованої в бухтах вагою 21 500,00 кг за маршрутом: м. Одеса Чернігівська обл., Чернігівський р-н, с. Омелянів на загальну суму 13 500,00 грн. із ПДВ.
29 жовтня 2021 року ФОП ОСОБА_3 було направлено на адресу ТОВ «ГРАНДЕЛЕКТРОСТРОЙ» Рахунок-фактуру №113 від 29 жовтня 2021 року на загальну суму 13 500,00 грн. із ПДВ щодо наступної послуги: Перевезення вантажу автомобілем ВОЛЬОВ д/н НОМЕР_2 / НОМЕР_3 (водій ОСОБА_4 ) по маршруту: м. Одеса Чернігівська обл., Чернігівський р-н, с. Омелянів.
Того ж дня між ТОВ «ГРАНДЕЛЕКТРОСТРОЙ» та ФОП ОСОБА_5 було підписано Акт прийому-передачі виконаних робіт (наданих послуг) №113 від 29 жовтня 2021 року на загальну суму 13 500,00 грн. із ПДВ, згідно якого ФОП ОСОБА_5 було надано, а ТОВ «ГРАНДЕЛЕКТРОСТРОЙ» прийнято послугу, визначену в Рахунку-фактурі №113 від 29 жовтня 2021 року. Факт надання послуги підтверджується Товарно-транспортною накладною №2810/1 від 28 жовтня 2021 року.
ТОВ «ГРАНДЕЛЕКТРОСТРОЙ» було в повному обсязі оплачено надану ФОП ОСОБА_5 послугу, що підтверджується Платіжним дорученням №1200 від 05 листопада 2021 року.
За фактом вищевказаної господарської операції ФОП ОСОБА_6 було складено податкову накладну №113 від 29 жовтня 2021 року. 26 листопада 2021 року ТОВ «ГРАНДЕЛЕКТРОСТРОЙ» було направлено на адресу ФОП ОСОБА_2 . Заявку на надання транспортних послуг №26/11-1 від 03 листопада 2021 року щодо перевезення обладнання (профілегибочна машина 9,5 Х 2,25 Х 2,5 + комплектуючі до неї) вагою 10 500,00 кг за маршрутом: Хмельницька обл., Кам`янець-Подільський р-н, с. Косиківці Чернігівська обл., Чернігівський р-н, с. Омелянів на загальну суму 18 000,00 грн. із ПДВ.
27 листопада 2021 року ФОП ОСОБА_3 було направлено на адресу ТОВ «ГРАНДЕЛЕКТРОСТРОЙ» Рахунок-фактуру №130 від 27 листопада 2021 року на загальну суму 18 000,00 грн. із ПДВ щодо наступної послуги: Перевезення вантажу автомобілем ДАФ д/н НОМЕР_4 / НОМЕР_5 (водій ОСОБА_7 ) по маршруту: Хмельницька обл., Кам`янець-Подільський р-н, с. Косиківці Чернігівська обл., Чернігівський р-н, с. Омелянів.
Того ж дня між ТОВ «ГРАНДЕЛЕКТРОСТРОЙ» та ФОП ОСОБА_5 було підписано Акт прийому-передачі виконаних робіт (наданих послуг) №130 від 27 листопада 2021 року на загальну суму 18 000,00 грн. із ПДВ, згідно якого ФОП ОСОБА_5 було надано, а ТОВ «ГРАНДЕЛЕКТРОСТРОЙ» прийнято послугу, визначену в Рахунку-фактурі №130 від 27 листопада 2021 року.
Факт надання послуги підтверджується Товарно-транспортною накладною №2611/1 від 26 листопада 2021 року.
ТОВ «ГРАНДЕЛЕКТРОСТРОЙ» було в повному обсязі оплачено надану ФОП ОСОБА_5 послугу, що підтверджується Платіжним дорученням №1423 від 02 грудня 2021 року.
За фактом вищевказаної господарської операції ФОП ОСОБА_6 було складено податкову накладну №130 від 27 листопада 2021 року.
Суд звертає увагу, що позивачем всі первинні документи, якими могли підтверджуватися господарські операції за результатами яких були складені зупинені податкові накладні, було надано у повному обсязі.
Відповідач-1 не вказав які саме копії наданих позивачем документів були складені із порушенням законодавства та в чому полягає таке порушення.
Вказане свідчить про поверхневість розгляду наданих Позивачем на розгляд Відповідача-1 документів та формальність прийняття останнім оскаржуваних рішень.
Не погоджуючись з протиправними рішеннями контролюючого органу позивач звернувся до суду з даним позовом.
Приймаючи рішення у справі, суд виходить з наступного:
Згідно з п. 201.1. ст. 201 Податкового кодексу України (далі ПК України) на дату виникнення податкових зобов`язань платник податку зобов`язаний скласти податкову накладну в електронній формі з дотриманням умови щодо реєстрації у порядку, визначеному законодавством, електронного підпису уповноваженої платником особи та зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних у встановлений цим Кодексом термін.
Пунктом 201.10 ст. 201 ПК України передбачено, що при здійсненні операцій з постачання товарів/послуг платник податку продавець товарів/послуг зобов`язаний в установлені терміни скласти податкову накладну, зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних та надати покупцю за його вимогою.
Податкова накладна, складена та зареєстрована в Єдиному реєстрі податкових накладних платником податку, який здійснює операції з постачання товарів/послуг, є для покупця таких товарів/послуг підставою для нарахування сум податку, що відносяться до податкового кредиту.
Податкова накладна та/або розрахунок коригування до неї, складені та зареєстровані після 1 липня 2017 року в Єдиному реєстрі податкових накладних платником податку, який здійснює операції з постачання товарів/послуг, є для покупця таких товарів/послуг достатньою підставою для нарахування сум податку, що відносяться до податкового кредиту, та не потребує будь-якого іншого додаткового підтвердження.
Відповідно до п. 2 Порядку ведення Єдиного реєстру податкових накладних, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 29.12.2010 року № 1246 (далі Порядок № 1246), податкова накладна електронний документ, який складається платником податку на додану вартість (далі платник податку) відповідно до вимог Податкового кодексу України (далі Кодекс) в електронній формі у затвердженому в установленому порядку форматі (стандарті) та надсилається для реєстрації.
Згідно з п. 12 Порядку № 1246, після надходження податкової накладної та/або розрахунку коригування до ДФС в автоматизованому режимі здійснюється їх розшифрування та проводяться перевірки, у тому числі, наявності підстав для зупинення реєстрації податкових накладних та/або розрахунків коригування.
01.01.2018 року набрав чинності Закон України «Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких законодавчих актів України щодо забезпечення збалансованості бюджетних надходжень у 2018 році», яким п. 201.16 ст. 201 ПК України викладено в новій редакції, за якою: «Реєстрація податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних може бути зупинена в порядку та на підставах, визначених Кабінетом Міністрів України».
Постановою Кабінету Міністрів України від 11.12.2019 року № 1165 затверджено Порядок зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі Порядок № 1165), який був чинним на момент прийняття оскаржуваного позивачем рішення.
Вказаний Порядок визначає механізм зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі Реєстр), організаційні та процедурні засади діяльності комісій з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі права та обов`язки їх членів.
Пунктами 10, 11 Порядку № 1165 визначено, що у разі зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі контролюючий орган протягом операційного дня надсилає (в електронній формі у текстовому форматі) в автоматичному режимі платнику податку квитанцію про зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування, яка є підтвердженням зупинення такої реєстрації.
У квитанції про зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування зазначаються: 1) номер та дата складення податкової накладної/розрахунку коригування; 2) критерій (критерії) ризиковості платника податку та/або ризиковості здійснення операцій, на підставі якого (яких) зупинено реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі, з розрахованим показником за кожним критерієм, якому відповідає платник податку; 3) пропозиція щодо надання платником податку пояснень та копій документів, необхідних для розгляду питання прийняття контролюючим органом рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі або відмову в такій реєстрації.
Відповідно до абзацу 2 п. 25, п. 26 Порядку № 1165 комісії регіонального рівня приймають рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі або відмову в такій реєстрації, врахування або неврахування таблиці даних платника податку, відповідність/невідповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку. Комісія регіонального рівня діє в межах повноважень, визначених цим Порядком та Порядком прийняття рішень про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затвердженим Мінфіном.
Пунктом 27 Порядку № 1165 передбачено, що комісія контролюючого органу в своїй діяльності керується Конституцією та законами України, указами Президента України і постановами Верховної Ради України, прийнятими відповідно до Конституції України, Податкового кодексу України та законів, актами Кабінету Міністрів України, іншими актами законодавства, а також цим Порядком.
Відповідно до п. 44 Порядку № 1165 комісія контролюючого органу перевіряє подані платником податку копії документів щодо їх достовірності шляхом звірки даних, які містяться в таких копіях документів, з даними, що надходять або можуть бути отримані з інших джерел інформації (реєстри, що ведуться державними органами, документи, зокрема електронні).
До спірних правовідносин належить застосувати Порядок прийняття рішень про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затверджений наказом Міністерства фінансів України від 12.12.2019 року № 520 (далі Порядок № 520).
Пунктом 2 Порядку № 520 визначено, що прийняття рішень про реєстрацію / відмову в реєстрації податкових накладних / розрахунків коригування в Реєстрі, реєстрацію яких зупинено, здійснюють комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі головних управлінь Державної податкової служби України в областях, м. Києві та Офісу великих платників податків ДПС.
Пунктами 3 та 4 Порядку № 520 встановлено, що у разі зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі платник податку має право подати копії документів та письмові пояснення стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній / розрахунку коригування, для розгляду питання прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію / відмову в реєстрації податкової накладної/ розрахунку коригування в Реєстрі. Комісія регіонального рівня протягом п`яти робочих днів, що настають за днем отримання пояснень та копій документів, поданих відповідно до пункту 4 цього Порядку, приймає рішення про реєстрацію або відмову в реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі та надсилає його платнику податку в порядку, встановленому статтею 42 Кодексу.
Пунктами 5, 6 Порядку № 520 визначено перелік документів, необхідних для розгляду питання прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію / відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі, реєстрацію яких зупинено в Реєстрі, зокрема: договори, зокрема зовнішньоекономічні контракти, з додатками до них; договори, довіреності, акти керівного органу платника податку, якими оформлено повноваження осіб, які одержують продукцію в інтересах платника податку для здійснення операції; первинні документи щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки-фактури/інвойси, акти приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм і галузевої специфіки, накладні; розрахункові документи та/або банківські виписки з особових рахунків; документи щодо підтвердження відповідності продукції (декларації про відповідність, паспорти якості, сертифікати відповідності), наявність яких передбачено договором та/або законодавством.
Письмові пояснення та копії визначених у пункті 5 документів разом з письмовими поясненнями платник податку має право подати до контролюючого органу протягом 365 календарних днів, що настають за датою виникнення податкового зобов`язання, відображеного в податковій накладній / розрахунку коригування.
Пунктом 11 Порядку № 520 визначено, що комісія регіонального рівня приймає рішення про відмову в реєстрації податкової накладної/ розрахунку коригування в Реєстрі в разі: 1) ненадання платником податку письмових пояснень стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній / розрахунку коригування, реєстрацію яких зупинено в Реєстрі; 2) та/або ненадання платником податку копій документів відповідно до п. 5 цього Порядку; 3) та/або надання платником податку копій документів, складених/оформлених із порушенням законодавства.
Отже, зважаючи на вказані норми, Комісія регіонального рівня перевіряє подані платником податку копії документів щодо їх достовірності шляхом звірки даних, які містяться в таких копіях документів, з даними, що надходять або можуть бути отримані з інших джерел інформації (реєстри, що ведуться державними органами, документи, зокрема електронні) та за результатом такої перевірки приймає рішення про відмову в реєстрації податкової накладної/ розрахунку коригування відповідно до п. 11 Порядку № 520.
В той же час, податковим органом, незважаючи на надані позивачем документи, прийнято рішення про відмову в реєстрації податкових накладних, без належної перевірки комісією контролюючого органу достовірності наданих позивачем разом з поясненнями документів його діяльності. У відповідачів на розгляді були усі необхідні відомості, однак прийнято рішення про відмову в реєстрації податкової накладної.
Європейський суд з прав людини неодноразово висловлював свою позицію щодо «принципу правової визначеності» (наприклад, справа «Гешмен і Герруп проти Сполученого Королівства»), відповідно до якого особа, здійснюючи правомірну поведінку, повинна мати можливість передбачати правові наслідки такої правової поведінки, чітко визначені законом.
Статтею 1 Протоколу до Конвенції про захист прав людини і основоположних свобод передбачено, що кожна фізична або юридична особа має право мирно володіти своїм майном. Ніхто не може бути позбавлений своєї власності інакше як в інтересах суспільства і на умовах, передбачених законом і загальними принципами міжнародного права.
У постанові від 20.08.2019 року у справі № 2540/3009/18 Верховний Суд зазначив, що прозорість адміністративних процедур є ефективним запобіжником державному свавіллю. Вмотивоване рішення демонструє особі, що вона була почута, дає стороні можливість апелювати проти нього. Лише за умови прийняття обґрунтованого рішення може забезпечуватися належний публічний та, зокрема, судовий контроль за адміністративними актами суб`єкта владних повноважень.
Про дотримання контролюючим органом вимог обґрунтованості під час прийняття відповідного акта індивідуальної дії свідчитиме належна мотивація його висновку, зокрема зі встановленням обставин, що мають значення для реєстрації податкової накладної, а також за умови посилання на докази, якими такі обставини обґрунтовані, із зазначенням причин їх прийняття чи відхилення.
І навпаки, ненаведення мотивів прийнятих рішень не дає змоги суду встановити дійсні підстави та причини, за яких цей орган дійшов саме таких висновків, надати їм належну правову оцінку, та встановити законність, обґрунтованість, пропорційність прийнятого рішення.
У повідомленнях про зупинення реєстрації податкової накладної контролюючим органом взагалі не вказано, які документи має надати платник податків, надані позивачем документи надавали змогу встановити всі обставини господарської операції.
За таких обставин, суд вважає оскаржувані рішення протиправними, оскільки їх зміст не дає чіткого розуміння обставин, за яких було прийнято негативне для платника податку рішення.
На підставі ч. 2 ст. 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Згідно ч. 1 та 2 ст. 77 КАС України Кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу. В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.
За таких обставин, суд вважає оскаржувані рішення протиправними та такими, що підлягає скасуванню.
Згідно з пп. 201.16.4 п. 201.16 ст. 201 ПК України податкова накладна, реєстрацію якої в Єдиному реєстрі податкових накладних було зупинено, реєструється, зокрема, у день набрання законної сили рішенням суду про реєстрацію відповідної податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.
Виходячи з вимог зазначеної норми, суд вважає, що належним способом відновлення порушеного права платника податку є зобов`язання ДПС України зареєструвати податкові накладні позивача в ЄРПН датами їх подання.
Враховуючи викладене, позов підлягає задоволенню.
У відповідності до ч. 1 ст. 139 КАС України, при задоволенні позову сторони, яка не є суб`єктом владних повноважень, всі судові витрати, які підлягають відшкодуванню або оплаті відповідно до положень цього Кодексу, стягуються за рахунок бюджетних асигнувань суб`єкта владних повноважень, що виступав відповідачем у справі, або якщо відповідачем у справі виступала його посадова чи службова особа.
Керуючись ст. 2, 19, 139, 241, 244, 242 - 246 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -
ВИРІШИВ:
1. Позов задовольнити повністю.
2. Визнати протиправним та скасувати Рішення Комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних ГУ ДПС у Миколаївській області №9122303/39792400 від 05 липня 2023 року та №9122300/39792400 від 05 липня 2023 року, №9122302/39792400 від 05 липня 2023 року, №9122301/39792400 від 05 липня 2023 року.
3. Зобов`язати Державну податкову службу України зареєструвати податкові накладні від 03.12.2021 року №9, від 09 грудня 2021 року №30, від 21 грудня 2021 року №75, від 21 грудня 2021 року №76 датою їх подання.
4. Стягнути за рахунок бюджетних асигнувань Державної податкової служби України (Львівська площа, 8, м. Київ, 04053, код ЄДРПОУ 43005393) на користь Товариства з обмеженою відповідальністю «ГРАНДЕЛЕКТРОСТРОЙ» (54028, м. Миколаїв, вул. Космонавтів, буд. 81/15; код ЄДРПОУ 39792400) судові витрати в розмірі 5368,00 грн.
5.Стягнути за рахунок бюджетних асигнувань Головного управління ДПС у Миколаївській області (м.Миколаїв, вул.Лягіна,6, код ЄДРПОУ 44104027) на користь Товариства з обмеженою відповідальністю «ГРАНДЕЛЕКТРОСТРОЙ» (54028, м. Миколаїв, вул. Космонавтів, буд. 81/15; код ЄДРПОУ 39792400 ) судові витрати в розмірі 5368,00 грн.
Рішення суду першої інстанції набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи в порядку, визначеному ст. 255 КАС України. Апеляційна скарга може бути подана до П`ятого апеляційного адміністративного суду протягом тридцяти днів з дня його проголошення.
Суддя О.М. Мельник
Суд | Миколаївський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 06.11.2023 |
Оприлюднено | 08.11.2023 |
Номер документу | 114695729 |
Судочинство | Адміністративне |
Категорія | Справи з приводу адміністрування податків, зборів, платежів, а також контролю за дотриманням вимог податкового законодавства, зокрема щодо адміністрування окремих податків, зборів, платежів, з них зупинення реєстрації податкових накладних |
Адміністративне
Миколаївський окружний адміністративний суд
Мельник О.М.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні