Вирок
від 06.11.2023 по справі 461/1615/22
ГАЛИЦЬКИЙ РАЙОННИЙ СУД М.ЛЬВОВА

461/1615/22

1-кп/461/186/23

В И Р О К

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

06.11.2023 м.Львів

Галицький районний суд міста Львова

в складі:

головуючого - судді ОСОБА_1

за участю:

секретарів - ОСОБА_2 , ОСОБА_3 , ОСОБА_4

прокурора ОСОБА_5

обвинуваченого ОСОБА_6

захисника ОСОБА_7

представника потерпілого ОСОБА_8

розглянувши у відкритому судовому засіданні кримінальне провадження № 461/1615/22 за обвинуваченням

ОСОБА_6 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , уродженця м.Львова, громадянина України, раніше несудимого, який проживає за адресою: АДРЕСА_1 , одруженого, має на утриманні 2 неповнолітніх дітей

у вчиненні кримінальних правопорушень, передбачених ч. 1 ст. 366, ч. 2 ст. 191 та ч. 3 ст. 191 КК України,-

В С Т А Н О В И В:

03.11.2017, точний час не встановлено, ОСОБА_6 , обіймаючи відповідно до наказу директора Державного підприємства «Львівський державний цирк» №26 від 04.04.2012 посаду заступника директора Державного підприємства «Львівський державний цирк», що здійснює свою діяльність на вул. Городоцькій, 83 у м.Львові, будучи відповідно до Посадової інструкції заступника директора ДП «Львівський державний цирк» затвердженої 04.04.2012 службовою особою наділеною адміністративно господарськими та організаційно-розпорядчими функціями щодо видання розпоряджень, обов`язкових для усіх працівників з усіх питань, внесення директору пропозиції про приймання на роботу і звільнення з роботи працівників, переведення їх на іншу роботу, застосування стягнень та заохочень, контроль за виконанням працівниками службових обов`язків, керування розробкою мір по ресурсозбереженню та комплексному використанні матеріальних ресурсів, вдосконаленню нормування розходу сировини, матеріалів, оборотних засобів і запасів матеріальних цінностей, покращенню економічних показників і формуванню системи економічних індикаторів роботи підприємства, підвищенню ефективності виробництва, укріпленню фінансової дисципліни, застереженню утворення і ліквідації зверх нормативних запасів товарно-матеріальних цінностей, а також перерозходу матеріальних ресурсів діючи умисно, усвідомлюючи відсутність у нього повноважень, визначених вказаною інструкцією та Положенням про преміювання працівників ДП «Львівський державний цирк» від 28.05.2014, вніс неправдиві відомості до офіційного документу - наказу директора ДП «Львівський державний цирк» №231-1 від 03.11.2017 «Про преміювання», виконавши в графі «Директор» навпроти даних директора ОСОБА_9 власний підпис замість підпису ОСОБА_9 .

Таким чином, зловживаючи своїм службовим становищем заступника директора Державного підприємства «Львівський державний цирк» на користь третіх осіб, діючи умисно, усвідомлюючи відсутність у нього повноважень, визначених вказаною інструкцією та Положенням про преміювання працівників ДП «Львівський державний цирк» від 28.05.2014 р, шляхом службового підроблення наказу директора ДП «Львівський державний цирк» №231-1 від 03.11.2017 «Про преміювання», який став підставою для нарахування та виплати непередбаченої законодавством та вказаним положенням премії працівнику даного підприємства у сумі 8 928 грн., розтратив кошти ДП «Львівський державний цирк» на вказану суму.

Крім цього, 30.11.2017, точний час досудовим розслідуванням не встановлено, ОСОБА_6 , обіймаючи відповідно до наказу директора Державного підприємства «Львівський державний цирк» №26 від 04.04.2012 посаду заступника директора Державного підприємства «Львівський державний цирк», що здійснює свою діяльність на вул. Городоцькій, 83 у м.Львові, будучи відповідно до Посадової інструкції заступника директора ДП «Львівський державний цирк» затвердженої 04.04.2012 службовою особою наділеною адміністративно господарськими та організаційно-розпорядчими функціями щодо видання розпоряджень, обов`язкових для усіх працівників з усіх питань, внесення директору пропозиції про приймання на роботу і звільнення з роботи працівників, переведення їх на іншу роботу, застосування стягнень та заохочень, контроль за виконанням працівниками службових обов`язків, керування розробкою мір по ресурсозбереженню та комплексному використанні матеріальних ресурсів, вдосконаленню нормування розходу сировини, матеріалів, оборотних засобів і запасів матеріальних цінностей, покращенню економічних показників і формуванню системи економічних індикаторів роботи підприємства, підвищенню ефективності виробництва, укріпленню фінансової дисципліни, застереженню утворення і ліквідації зверх нормативних запасів товарно-матеріальних цінностей, а також перерозходу матеріальних ресурсів діючи умисно, усвідомлюючи відсутність у нього повноважень, визначених вказаною інструкцією та Положенням про преміювання працівників ДП «Львівський державний цирк» від 28.05.2014, вніс неправдиві відомості до офіційного документу - наказу директора ДП «Львівський державний цирк» №240-3 від 30.11.2017 «Про преміювання», виконавши в графі «Директор» навпроти даних директора ОСОБА_9 власний підпис замість підпису ОСОБА_9 .

Таким чином, зловживаючи своїм службовим становищем заступника директора Державного підприємства «Львівський державний цирк» діючи умисно, повторно, усвідомлюючи відсутність у нього повноважень, визначених вказаною інструкцією та Положенням про преміювання працівників ДП «Львівський державний цирк» від 28.05.2014 р., з корисливих мотивів, з метою протиправного збагачення, а також на користь третіх осіб, шляхом службового підроблення наказу директора ДП «Львівський державний цирк» №240-3 від 30.11.2017 «Про преміювання», який став підставою для нарахування та виплати непередбаченої законодавством та вказаним положенням премії ОСОБА_6 у сумі 9245 грн., яку він привласнив, та працівнику даного підприємства у сумі 9600 грн., які ОСОБА_6 розтратив, заподіяв ДП «Львівський державний цирк» матеріальну шкоду на загальну суму 18845 грн.

Крім цього, 26.11.2018, точний час не встановлено, ОСОБА_6 , обіймаючи відповідно до наказу директора Державного підприємства «Львівський державний цирк» №26 від 04.04.2012 посаду заступника директора Державного підприємства «Львівський державний цирк», що здійснює свою діяльність на вул.Городоцькій, 83 у м.Львові, будучи відповідно до Посадової інструкції заступника директора ДП «Львівський державний цирк» затвердженої 04.04.2012 службовою особою наділеною адміністративно господарськими та організаційно-розпорядчими функціями щодо видання розпоряджень, обов`язкових для усіх працівників з усіх питань, внесення директору пропозиції про приймання на роботу і звільнення з роботи працівників, переведення їх на іншу роботу, застосування стягнень та заохочень, контроль за виконанням працівниками службових обов`язків, керування розробкою мір по ресурсозбереженню та комплексному використанні матеріальних ресурсів, вдосконаленню нормування розходу сировини, матеріалів, оборотних засобів і запасів матеріальних цінностей, покращенню економічних показників і формуванню системи економічних індикаторів роботи підприємства, підвищенню ефективності виробництва, укріпленню фінансової дисципліни, застереженню утворення і ліквідації зверх нормативних запасів товарно-матеріальних цінностей, а також перерозходу матеріальних ресурсів діючи умисно, усвідомлюючи відсутність у нього повноважень, визначених вказаною інструкцією та Положенням про преміювання працівників ДП «Львівський державний цирк» від 28.05.2014, вніс неправдиві відомості до офіційного документу - наказу директора ДП «Львівський державний цирк» №261 від 26.11.2018 «Про преміювання», виконавши в графі «Директор» навпроти даних директора ОСОБА_9 власний підпис замість підпису ОСОБА_9 .

Таким чином, зловживаючи своїм службовим становищем заступника директора Державного підприємства «Львівський державний цирк» на користь третіх осіб, діючи умисно, повторно, усвідомлюючи відсутність у нього повноважень, визначених вказаною інструкцією та Положенням про преміювання працівників ДП «Львівський державний цирк» від 28.05.2014 р., шляхом службового підроблення наказу директора ДП «Львівський державний цирк» №261 від 26.11.2018 «Про преміювання», який став підставою для нарахування та виплати непередбаченої законодавством та вказаним положенням премії працівникам даного підприємства у сумі 56190 грн., розтратив кошти ДП «Львівський державний цирк» на вказану суму.

Крім цього, 24.06.2019, точний час не встановлено, ОСОБА_6 обіймаючи відповідно до наказу директора Державного підприємства «Львівський державний цирк» №26 від 04.04.2012 посаду заступника директора Державного підприємства «Львівський державний цирк», що здійснює свою діяльність на вул. Городоцькій,83 у м.Львові, будучи відповідно до Посадової інструкції заступника директора ДП «Львівський державний цирк» затвердженої 04.04.2012 службовою особою наділеною адміністративно господарськими та організаційно-розпорядчими функціями щодо видання розпоряджень, обов`язкових для усіх працівників з усіх питань, внесення директору пропозиції про приймання на роботу і звільнення з роботи працівників, переведення їх на іншу роботу, застосування стягнень та заохочень, контроль за виконанням працівниками службових обов`язків, керування розробкою мір по ресурсозбереженню та комплексному використанні матеріальних ресурсів, вдосконаленню нормування розходу сировини, матеріалів, оборотних засобів і запасів матеріальних цінностей, покращенню економічних показників і формуванню системи економічних індикаторів роботи підприємства, підвищенню ефективності виробництва, укріпленню фінансової дисципліни, застереженню утворення і ліквідації зверх нормативних запасів товарно-матеріальних цінностей, а також перерозходу матеріальних ресурсів діючи умисно, усвідомлюючи відсутність у нього повноважень, визначених вказаною інструкцією та Положенням про преміювання працівників ДП «Львівський державний цирк» від 28.05.2014, вніс неправдиві відомості до офіційного документу - наказу директора ДП «Львівський державний цирк» №112-1 від 24.06.2019 «Про преміювання», виконавши в графі «Директор» навпроти даних директора ОСОБА_9 власний підпис замість підпису ОСОБА_9 .

Таким чином, зловживаючи своїм службовим становищем заступника директора Державного підприємства «Львівський державний цирк» діючи умисно, повторно, усвідомлюючи відсутність у нього повноважень, визначених вказаною інструкцією та Положенням про преміювання працівників ДП «Львівський державний цирк» від 28.05.2014 р., з корисливих мотивів, з метою протиправного збагачення, а також на користь третіх осіб, шляхом службового підроблення наказу директора ДП «Львівський державний цирк» №112-1 від 24.06.2019 «Про преміювання», який став підставою для нарахування та виплати непередбаченої законодавством та вказаним положенням премії ОСОБА_6 у сумі 11099 грн., яку він привласнив, та працівникам даного підприємства на загальну суму 31467 грн., які ОСОБА_6 розтратив, заподіяв ДП «Львівський державний цирк» матеріальну шкоду на загальну суму 42566 грн.

Крім цього, 24.07.2019, точний час не встановлено, ОСОБА_6 обіймаючи відповідно до наказу директора Державного підприємства «Львівський державний цирк» №26 від 04.04.2012 посаду заступника директора Державного підприємства «Львівський державний цирк», що здійснює свою діяльність на вул. Городоцькій,83 у м.Львові, будучи відповідно до Посадової інструкції заступника директора ДП «Львівський державний цирк» затвердженої 04.04.2012 службовою особою наділеною адміністративно господарськими та організаційно-розпорядчими функціями щодо видання розпоряджень, обов`язкових для усіх працівників з усіх питань, внесення директору пропозиції про приймання на роботу і звільнення з роботи працівників, переведення їх на іншу роботу, застосування стягнень та заохочень, контроль за виконанням працівниками службових обов`язків, керування розробкою мір по ресурсозбереженню та комплексному використанні матеріальних ресурсів, вдосконаленню нормування розходу сировини, матеріалів, оборотних засобів і запасів матеріальних цінностей, покращенню економічних показників і формуванню системи економічних індикаторів роботи підприємства, підвищенню ефективності виробництва, укріпленню фінансової дисципліни, застереженню утворення і ліквідації зверх нормативних запасів товарно-матеріальних цінностей, а також перерозходу матеріальних ресурсів діючи умисно, усвідомлюючи відсутність у нього повноважень, визначених вказаною інструкцією та Положенням про преміювання працівників ДП «Львівський державний цирк» від 28.05.2014, вніс неправдиві відомості до офіційного документу - наказу директора ДП «Львівський державний цирк» №170 від 24.07.2019 «Про преміювання», виконавши в графі «Директор» навпроти даних директора ОСОБА_9 власний підпис замість підпису ОСОБА_9 .

Таким чином, зловживаючи своїм службовим становищем заступника директора Державного підприємства «Львівський державний цирк» діючи умисно, повторно, усвідомлюючи відсутність у нього повноважень, визначених вказаною інструкцією та Положенням про преміювання працівників ДП «Львівський державний цирк» від 28.05.2014 р., з корисливих мотивів, з метою протиправного збагачення, а також на користь третіх осіб, шляхом службового підроблення наказу директора ДП «Львівський державний цирк» №170 від 24.07.2019 «Про преміювання», який став підставою для нарахування та виплати непередбаченої законодавством та вказаним положенням премії ОСОБА_6 у сумі 11099 грн., яку він привласнив, та працівникам даного підприємства на загальну суму 24243 грн., які ОСОБА_6 розтратив, заподіяв ДП «Львівський державний цирк» матеріальну шкоду на загальну суму 35342 грн.

Крім цього, 25.07.2019, точний час не встановлено, ОСОБА_6 обіймаючи відповідно до наказу директора Державного підприємства «Львівський державний цирк» №26 від 04.04.2012 посаду заступника директора Державного підприємства «Львівський державний цирк», що здійснює свою діяльність на вул. Городоцькій,83 у м.Львові, будучи відповідно до Посадової інструкції заступника директора ДП «Львівський державний цирк» затвердженої 04.04.2012 службовою особою наділеною адміністративно господарськими та організаційно-розпорядчими функціями щодо видання розпоряджень, обов`язкових для усіх працівників з усіх питань, внесення директору пропозиції про приймання на роботу і звільнення з роботи працівників, переведення їх на іншу роботу, застосування стягнень та заохочень, контроль за виконанням працівниками службових обов`язків, керування розробкою мір по ресурсозбереженню та комплексному використанні матеріальних ресурсів, вдосконаленню нормування розходу сировини, матеріалів, оборотних засобів і запасів матеріальних цінностей, покращенню економічних показників і формуванню системи економічних індикаторів роботи підприємства, підвищенню ефективності виробництва, укріпленню фінансової дисципліни, застереженню утворення і ліквідації зверх нормативних запасів товарно-матеріальних цінностей, а також перерозходу матеріальних ресурсів, діючи умисно, усвідомлюючи відсутність у нього повноважень, визначених Положенням про преміювання працівників ДП «Львівський державний цирк» від 28.05.2014, вніс неправдиві відомості до офіційного документу - наказу директора ДП «Львівський державний цирк» №173 від 25.07.2019 «Про преміювання», виконавши в графі «Директор» навпроти даних директора ОСОБА_9 власний підпис замість підпису ОСОБА_9 .

Таким чином, зловживаючи своїм службовим становищем заступника директора Державного підприємства «Львівський державний цирк», діючи умисно, повторно, усвідомлюючи відсутність у нього повноважень, визначених вказаною інструкцією та Положенням про преміювання працівників ДП «Львівський державний цирк» від 28.05.2014 р., з корисливих мотивів, з метою протиправного збагачення, а також на користь третіх осіб, шляхом службового підроблення наказу директора ДП «Львівський державний цирк» №173 від 25.07.2019 «Про преміювання», який став підставою для нарахування та виплати непередбаченої законодавством та вказаним положенням премії ОСОБА_6 у сумі 11099 грн., яку він привласнив, та працівникам даного підприємства на загальну суму 44226 грн., які ОСОБА_6 розтратив, заподіяв ДП «Львівський державний цирк» матеріальну шкоду на загальну суму 55325 грн.

Обвинувачений ОСОБА_6 вини вінкримінованому йомукримінальному правопорушенніне визнав.Пояснив суду,що заступником директораЛьвівського держаногоцирку працюєз 4квітня 2012року.Враховуючи наданійому правапосадовою інструкцієюзаступника директораЛьвівського державногоцирку таправо першогопідпису наданогозгідно наказудиректора цирку ОСОБА_9 за часроботи вінпідписував багатонаказів щодоматеріального заохоченняпрацівників цирку,а такожз іншихпитань пов`язанихз діяльністюцирку.За періодроботи вЛьвівському державномуцирку,неодноразово виконувавобов`язкидиректора тапідписував документисвоїм підписомв якостівиконуючого обов`язкидиректора.У всіхвипадках проектинаказів пропреміювання складалисяначальником відділукадрів ДП«Львівський державнийцирк» ОСОБА_10 ,підписувалися директором ДП«Львівський державнийцирк» абож ОСОБА_6 та уподальшому передавалисяу бухгалтеріюпідприємства длянарахування тавиплати премії.Всі документистворені тапідписані нимсвоїм підписомз відомачи вказівкидиректора цирку ОСОБА_9 .Щодо наказівпро преміюванняпрацівників довизначних свят,пам`ятнихі скорботнихдат зазначив,що данінакази виданіі підписаніу відповідностінорм,передбачених положеннямзатвердженим наказомМіністерства культуриУкраїни №745від 18.10.2005року «Провпорядкування умовоплати праціпрацівників культури»,який зареєстрованийв Міністерствіюстиції України27жовтня 2005року за№ 1285/11565.П.3цього наказунадано правозакладам таорганізаціям культурисамостійно затверджуватипорядок ірозміри преміюванняпрацівників.У ДП«Львівський державнийцирк» такожзастосовується рядвнутрішніх положеньпро преміюванняпрацівників,а саме,положення від28.05.2014року (додатокдо колективногоДоговору Львівськогоцирку на2014-2016роки).Крім цього,22.07.2016 ОСОБА_6 як в.о.директораДП «Львівськийдержавний цирк»видано наказ№144-2,яким затвердженоПоложення пропреміювання працівниківдо визнаних,професійних,державних таінших свят,пам`ятних іскорботних дат,яким віні керувавсяпри преміюванніпрацівників циркудо професійних,державних свят,а такожз іншихпідстав.Чому діючомудиректору ДП«Львівський державнийцирк» ОСОБА_11 ,головному бухгалтеру ОСОБА_12 та колишньомудиректору ОСОБА_9 невідомо провидання ОСОБА_6 такого наказуна підприємствіостанньому невідомо.Вказане положенняне надавалосьпід часпроведення аудиторськоїперевірки уДП «Львівськийдержавний цирк»,у зв`язкуіз чимаудитором зробленовисновок пронеобгрунтоване наданняпремій ОСОБА_6 до професійних,державних свят,а такожз іншихпідстав.Щодо того,що унаказах №231-1від 03.11.2017,№240-3від 30.11.2017, №261 від 26.11.2018, №112-1 від 24.06.2019, №170 від 24.07.2019, №173 від 25.07.2019 навпроти анкетних даних директора ДП «Львівський державний цирк» ОСОБА_9 виконаний підпис ОСОБА_6 , останній повідомив, що не надав цьому значення при підписанні таких. Чому ОСОБА_6 з поміж усіх працівників ДП «Львівський державний цирк», при преміюванні вказаними наказами обирав окреми осіб, в тому числі і себе, останінй повідомити не зміг. Чому у наказі № 170 від 24.07.2019 про надання премії за високу якість у роботі до Дня бухгалтера у розмірі одного місячного окладу працівникам цирку надано премію ОСОБА_6 , який не перебував на посаді бухгалтера останній повідомити не зміг. Чому у наказах про преміювання №231-1 від 03.11.2017, №240-3 від 30.11.2017 №112-1 від 24.06.2019, а також наказі №144-2, яким затверджено Положення про преміювання працівників до визнаних, професійних, державних та інших свят, пам`ятних і скорботних дат, яким він і керувався при преміюванні працівників цирку до професійних, державних свят реєстраційний номер не є порядковим, а зазначений з тире, останній повідомити не зміг. Вважає кримінальне провадження відносно себе «сфабрикованим» та просив його виправдати.

Незважаючи на невизнання обвинуваченим вини у інкримінованих йому злочинах, винуватість ОСОБА_6 у визначеному судом у цьому вироку обсязі повністю підтверджується сукупністю досліджених в судовому засіданні доказів.

Показами представника потерпілого ОСОБА_13 , який показав, що працює у ДП «Львівський державний цирк» на посаді юрисконсульта. Західним офісом Держаудитслужби проведено ревізію окремих питань фінансово-господарської діяльності ДП «Львівський державний цирк» за 2017-2019 роки, в ході якої перевірено правильність нарахування премій на підприємстві. В результаті чого виявлено факти безпідставного преміювання окремих працівників підприємства. Зокрема, встановлено, що згідно наказів директора ДП «Львівський державний цирк» ОСОБА_9 безпідставно премійовано окремих працівників підприємства. Як у подальшому було встановлено в ході ревізії вказані накази про преміювання працівників були підписані заступником директора цирку ОСОБА_6 замість директора ОСОБА_9 . Крім цього, ОСОБА_13 зазначив,що преміюванняпрацівників ДП«Львівський державнийцирк» здійснюєтьсяна підставіПоложення «Пропреміювання працівниківЛьвівського державногоцирку»,відповідно доякого преміюванняздійснюється запідсумками роботиза місяць,квартал ірік тапремії встановлюютьсянаказом директораза поданнямкерівників структурнихпідрозділів залежновід внескупрацівників у кінцевийрезультат роботицирку замісяць,квартал ірік іграничними розмірамине обмежується.У тойже час,згідно вказанихвище наказівпремійовано працівниківпідприємства знепередбачених Положеннямпро преміюваннямпрацівників ДП«Львівський державнийцирк» підстав.Як наслідок,безпідставного преміюванняпрацівників,ДП «Львівськийдержавний цирк»заподіяно майновушкоду насуму 256,3тис.грн.,яка наданий часне відшкодована. Про наявність на підприємстві наказу від 22.07.2016 № 144-2 виданого ОСОБА_6 як в.о. директора ДП «Львівський державний цирк», яким затверджено Положення про преміювання працівників до визнаних, професійних, державних та інших свят, пам`ятних і скорботних дат, яким він і керувався при преміюванні працівників цирку до професійних, державних свят, а також з інших підстав, йому, як і керівництву цирку, нічого не відомо.

Показами свідка ОСОБА_11 , який повідомив, що працює на посаді директора ДП «Львівський державний цирк». У 2021 році Західним офісом Держаудитслужби проведено ревізію окремих питань фінансово-господарської діяльності ДП «Львівський державний цирк», в ході якої перевірено правильність нарахування премій на підприємстві. В результаті чого виявлено факти безпідставного преміювання окремих працівників підприємства. Зокрема, встановлено, що згідно наказів директора ДП «Львівський державний цирк» ОСОБА_9 безпідставно премійовано окремих працівників підприємства. Як у подальшому було встановлено в ході ревізії вказані накази про преміювання працівників були підписані заступником директора цирку ОСОБА_6 замість директора ОСОБА_9 . Крім цього, ОСОБА_11 зазначив,що преміюванняпрацівників ДП«Львівський державнийцирк» здійснюєтьсяна підставіПоложення «Пропреміювання працівниківЛьвівського державногоцирку»,відповідно доякого преміюванняздійснюється запідсумками роботиза місяць,квартал ірік тапремії встановлюютьсянаказом директораза поданнямкерівників структурнихпідрозділів залежновід внескупрацівників у кінцевийрезультат роботицирку замісяць,квартал ірік іграничними розмірамине обмежується.У тойже час,згідно вказанихвище наказівпремійовано працівниківпідприємства знепередбачених Положеннямпро преміюваннямпрацівників ДП«Львівський державнийцирк» підстав.Як наслідок,безпідставним преміюваннямпрацівників,ДП «Львівськийдержавний цирк»заподіяно майновушкоду насуму 256,3тис.грн.,яка наданий часне відшкодована. Про наявність на підприємстві наказу від 22.07.2016 № 144-2 виданого ОСОБА_6 як в.о. директора ДП «Львівський державний цирк», яким затверджено Положення про преміювання працівників до визнаних, професійних, державних та інших свят, пам`ятних і скорботних дат, яким він і керувався при преміюванні працівників цирку до професійних, державних свят, а також з інших підстав, йому стало відомо лише у 2022 році.

Показами свідка ОСОБА_9 ,який повідомив,що зжовтня 2010року полистопад 2019року обіймавпосаду директораДП «Львівськийдержавний цирк».Також напідприємстві,на часйого роботи,на посадізаступника директорапрацював ОСОБА_6 .Преміювання працівниківДП Львівськийдержавний циркздійснювалось увідповідності до Положення про преміювання працівників ДП «Львівський державний цирк» за підсумками роботи за місяць, квартал і рік. Премії встановлювалися наказом директора за поданням керівників структурних підрозділів залежно від внеску працівників у кінцевий результат роботи цирку за місяць, квартал і рік. Вказане положення є єдиним нормативним документом, що діяв в ДП «Львівський держаний цирк» до 2019 року, яким визначався порядок преміювання працівників, інших документів ОСОБА_9 та ніхто з його заступників не видавали. У кожному випадку наказ про преміювання готувала начальник відділу кадрів ДП «Львівський державний цирк» та передавала на підпис директору, після чого підписаний ним та начальником відділу кадрів наказ передавався в бухгалтерію для нарахування та виплати премії працівнику. У кожному випадку наказу про преміювання присвоювався відповідний порядковий номер згідно журналу наказів, який вівся у відділі кадрів, та реквізити наказу зазначалися у вказаному журналі. ОСОБА_9 за час перебування на посаді директора підприємства видано наказ про надання права першого підпису на підприємстві директору та ОСОБА_6 . Проте, право першого підпису стосується виключно розпорядження рахунками та підписання платіжних, розрахункових документів та не надавалось права ОСОБА_6 підписувати документи від імені ОСОБА_9 . Накази про преміювання працівників підприємства з непередбачених підстав видані ОСОБА_6 від імені ОСОБА_9 без відома останнього.

Показами свідка ОСОБА_14 , яка повідомила, що 21січня 2003року працюєна посадіголовного бухгалтераДП «Львівськийдержавний цирк».В їїпосадові обов?язкиведення бухгалтерськогообліку вДП «Львівськийдержавний цирк». Преміювання працівниківДП «Львівський державний цирк» у період з 2017-2019 років здійснювалося на підставі наказів директора підприємства. Вказані накази формуються начальником відділу кадрів ОСОБА_10 та у подальшому підписуються директором, яким чином ведеться облік вказаних наказів та їх реєстрація їй невідомо. У подальшому, начальник відділу кадрів передає накази про преміювання працівників в плановий відділ, а саме працівнику, який займається нарахуванням заробітної плати, який вносить дані про преміювання працівників в базу ІСПРО та формує з неї відповідну відомість про нарахування виплат. Після цього, вказані відомості працівником планового відділу вносяться до системи клієнт-банкінгу. Про наявність на підприємстві наказу від 22.07.2016 № 144-2 виданого ОСОБА_6 як в.о. директора ДП «Львівський державний цирк», яким затверджено Положення про преміювання працівників до визнаних, професійних, державних та інших свят, пам`ятних і скорботних дат, яким він і керувався при преміюванні працівників цирку до професійних, державних свят, а також з інших підстав, їй стало відомо лише у 2022 році.

Показами свідка ОСОБА_15 , яка повідомила, що з січня 2016 року по лютий 2020 року працювала на посаді начальника планового відділу ДП «Львівський державний цирк». В її посадові обов`язки входило нарахування заробітної плати та інших виплат працівникам. Нарахування зарплати та премій здійснювалось на підставі наказів директора ДП «Львівський державний цирк».

Показами свідка ОСОБА_16 , яка повідомила, що у 2021 році працювала на посаді провідного державного фінансового інспектора відділу взаємодії з правоохоронними органами Західного офісу Держаудитслужби. На виконання звернення слідчого в межах кримінального провадження, вона брала участь у перевірці в якості спеціаліста для надання консультацій по об`єкту ДП «Львівський державний цирк» в частині правильності нарахування та виплати премій заступнику директора ДП «Львівський державний цирк» ОСОБА_6 та начальнику відділу кадрів ОСОБА_10 за період 2018-2019 років. На підставі проведеного дослідження нею складено довідку, в якій відображено обставини, встановлені в ході перевірки, та яку надіслано до органу досудового розслідування.

Також суд дослідив письмові докази у кримінальному провадженні, надані стороною обвинувачення на підтвердження винуватості ОСОБА_6 в інкримінованих йому кримінальних правопорушень, а саме:

-Ухвалу слідчого судді Галицького районного суду міста Львова від 16.09.2020 у справі № 461/7323/20, якою слідчому СВ Львівського РУП №1 ГУ НП у Львівській області надано дозвіл на тимчасовий доступ до речей та документів, а саме, наказів про преміювання працівників ДП «Львівський державний цирк» за 2018-2019 (т.1 а.с.168-170);

-Протокол тимчасового доступу до речей та документів від 24.09.2020, складений слідчим СВ Львівського РУП №1 ГУ НП у Львівській області ОСОБА_17 , з якого вбачається що останнім отримано тимчасовий доступ та вилучено накази про преміювання працівників ДП «Львівський державний цирк» за 2018 рік у кількості 146 (ста сорока шести) та за 2019 рік у кількості 119 (ста дев`ятнадцяти) (т.1 а.с.171-173);

-Ухвалу слідчого судді Галицького районного суду міста Львова від 07.10.2020 у справі № 461/8236/20, якою слідчому СВ Львівського РУП №1 ГУ НП у Львівській області надано дозвіл на тимчасовий доступ до речей та документів, а саме, оригіналів документів, де наявні зразки підпису ОСОБА_9 , ОСОБА_10 , ОСОБА_6 , штатного розпису ДП «Львівський державний цирк» за 2018-2019 роки, посадових інструкцій директора, заступника директора, начальника відділу кадрів та бухгалтера ДП «Львівський державний цирк» (т.1 .а.с.175);

-Протокол тимчасового доступу до речей та документів від 22.10.2020, складений слідчим СВ Львівського РУП №1 ГУ НП у Львівській області ОСОБА_17 , з якого вбачається, що останнім отримано тимчасовий доступ та вилучено оригінали документів, де наявні зразки підпису ОСОБА_9 , ОСОБА_10 , ОСОБА_6 , штатного розпису ДП «Львівський державний цирк» за 2018-2019 роки, посадових інструкцій директора, заступника директора, начальника відділу кадрів та бухгалтера ДП «Львівський державний цирк» (т.1 а.с.176-179);

-Посадову інструкцію заступника директора ДП «Львівський державний цирк», з якої вбачається що заступник директора вносить директору про пропозиції про наймання на роботу і звільнення з роботи працівників, переведення їх на іншу роботу, застосування стягнень і заохочень. (т.1 а.с.184-185);

-Наказ №27/07/2013 від 27.07.2013 «Про надання підпису» (т.1 а.с.186);

-Наказ №2 від 03.01.2008 «Про організацію бухгалтерського обліку, фінансової звітності та облікову політику ДП «Львівський державний цирк» (т.1 а.с. 189-191);

-Галузеву угоду № 45 від 03.07.2017, укладену між Міністерством культури України та Професійною спілкою працівників культури України (т.1 а.с.197-234);

-Колективний договір на 2014-2016 роки між адміністрацією та профспілковим комітетом ДП «Львівський державний цирк», затверджений на загальних зборах трудового колективу Львівського державного цирку. Згідно п. 5.2 якого визначено преміювати працівників згідно Положення «Про преміювання працівників Львівського державного цирку» (т.1 а.с.237-245);

-Наказ Міністерства культури і туризму України № 745 від 18.10.2005 «Про впорядкування умов оплати праці працівників культури на основі Єдиної тарифної сітки. Згідно п.3 якого керівникам місцевих органів виконавчої влади , органів місцевого самоврядування, при яких створені централізовані бухгалтерії , керівникам бюджетних установ, закладів та організацій культури в межах фонду заробітної плати, затвердженого в кошторисах затверджувати порядок і розміри преміювання працівників відповідно до їх особитстого внеску в загальні результати роботи в межах коштів на оплату праці (т.1 а.с.246-264);

-Положення про преміювання працівників ДП «Львівський державний цирк», затверджене Директором ДП «Львівський державний цирк» та погоджене Головою профспілки ОСОБА_18 , яке являється додатком № 5 до колективного договору між адміністрацією та профспілковим комітетом ДП «Львівський державний цирк». Згідно п.1 вказаного положення премії встановлюються за підсумками роботи за місяць, квартал і рік. Премії встановлюються наказом директора за поданням керівників структурних підрозділів залежно від внеску працівників у кінцевий результат роботи цирку за місяць, квартал і рік і граничними розмірами не обмежуються. (т.1 а.с.170-171);

-Розрахункові листи форми П-6 за період з січня 2018 по грудень 2019 стосовно ОСОБА_6 (т.1 а.с.274-281);

-Зведену відомість видів оплат та нарахувань до фондів по ДП «Львівський державний цирк» за 2018-2019 роки (т.1 а.с.290-293);

-Табелі обліку використання робочого часу за 2018-2019 роки у ДП «Львівський державний цирк» (т.1 а.с.304-327);

-Статут ДП «Львівський державний цирк», затверджений Наказом Міністерства культури та інформаційної політики Укїрани №1688 від 04.05.2020 (т.2 а.с. 1-16);

-Наказ директора ДП «Львівський державний цирк» №26 від 04.04.2012, з якого вбачається що ОСОБА_6 з 04.04.2012 зараховано на посаду заступника директора з окладом зарплати згідно штатного розкладу, з місячним іспитовим терміном (т.2 а.с. 17);

-Довідку від 06.04.2021 перевірки в якості спеціаліста для надання консультацій (участь у проведенні перевірки) під час досудового розслідування по матеріалах кримінального провадження, внесеного до Єдиного реєстру досудових розслідувань від 09.06.2020 №12020140050001683, з якої встановлено , що з метою посилення матеріальної зацікавленості працівників у покращенні результатів діяльності цирку відповідно до вимог Колективного договору на 2014-2016 роки, преміювання працівників проводиться згідно Положення «Про преміювання працівників Львівського державного цирку» (т.2 а.с.19-26);

-Протокол відібрання зразків для експертиз від 07.03.2021 з якого вбачається що слідчим СУ Львівського РУП ГУ НП у Львівській області відібрано зразки підпису у ОСОБА_9 (т.2 а.с.28-37);

-Ухвалу про тимчасовий доступ до речей і документів від 07.06.2021 у справі №463/6184/21, з якої вбачається що прокурору Галицької окружної прокуратури міста Львова ОСОБА_5 , надано тимчасовий доступ до речей та документів, а саме, до оригіналів документів (не менше 15 штук) е наявні зразки підпису директора ДП «Львівський державний цирк» ОСОБА_9 за 2018-2019 роки, оригіналів документів (не менше 15 штук) де наявні зразки підпису начальника відділу кадрів ДП «Львівський державний цирк» ОСОБА_10 за 2018-2019 роки, оригіналів документів (не менше 15 штук) де наявні зразки підпису заступника директора ДП «Львівський державний цирк» ОСОБА_6 за 2018-2019 роки, оригіналів документів з можливістю виготовлення їх копій, а саме : журналів реєстрації кадрових наказів за 2018-2019 роки державного підприємства «Львівський державний цирк» (т.2 а.с.38);

-Протокол тимчасового доступу до речей та документів від 27.06.2021, з якого вбачається, що прокурором Галицької окружної прокуратури міста Львова отримано тимчасовий доступ до речей та документів до документів ДП «Львівський державний цирк», а саме, наказ №196 від 05.09.2018, №197 від 05.09.2018, №198 від 05.09.2018, №199 від 05.09.2018, №200 від 05.09.2018, №201 від 05.09.2018, №202 від 05.09.2018, №203 від 05.09.2018, №204 від 05.09.2018, №205 від 05.09.2018, №206 від 05.09.2018, №207 від 06.09.2018, №208 від 10.09.2018, №209 від 10.09.2018, №210 від 10.09.2018, №274 від 30.10.2019, №272 від 30.10.2019, №271 від 30.10.2019, №270 від 30.10.2019, №268 від 30.10.2019, №256 від 23.10.2019, №251 від 03.10.2019, №247 від 30.09.2019, №246 від 30.09.2019, №235 від 19.09.2019, №234 від 18.09.2019, №231 від 11.09.2019, №230 від 11.09.2019, №228 від 09.09.2019, №227 від 09.09.2019 (т.2 а.с.39-41);

-Лист Західного офісу Держаудит служби № 131323-17/4603-2021 від 02.07.2021, з якого вбачається, що у ДП «Львівський державний цирк» на виконання п.п.4.8 Плану проведення заходів державного фінансового контролю Державної аудиторської служби України на І квартал 2021 року проведено державний фінансовий аудит за період з 01.01.2017 по 31.03.2021. Ревізією правильності нарахування премій встановлено, що в порушення вимог ч.3 ст.87 Кодексу законів про працю України від 10.12.1971 у 2017-2022 зайво нараховані премії не передбачені Положенням про преміювання працівників ДП «Львівський державний цирк» (Додаток № 5 до Колективного договору) на загальну суму 786,2 тис. грн. Відповідно до наказів № 240-3 від 30.11.2017, №231-1 від 03.11.2017, №»61 від 26.11.2018, №112-1 від 24.06.2019, 3170 від 24.07.2017, №173 від 25.07.2019 загальна сума нарахованих і виплачених премій з нарахуванням склала 256,3 тис.грн. (т.1 а.с.43-49);

-Акт ревізії окремих питань фінансово-господарської діяльності ДП «Львівський державний цирк» за період з 01.01.2017 по 31.03.2021 №131323-21/4 від 18.06.2021, з якого встановлено, що у ДП «Львівський державний цирк» проведено державний фінансовий аудит за період з 01.01.2017 по 31.03.2021. Ревізією правильності нарахування премій встановлено, що в порушення вимог ч.3 ст.87 Кодексу законів про працю України у 2017-2022 зайво нараховані премії не передбачені Положенням про преміювання працівників ДП «Львівський державний цирк» (Додаток № 5 до Колективного договору) на загальну суму 786,2 тис. грн. Відповідно до наказів № 240-3 від 30.11.2017, №231-1 від 03.11.2017, №261 від 26.11.2018, №112-1 від 24.06.2019, №170 від 24.07.2017, №173 від 25.07.2019 загальна сума нарахованих і виплачених премій з нарахуванням склала 256323,38 грн. У поясненні від 08.06.2021, яке являється додатком №11 до вказаного акту ревізії, ОСОБА_6 підтвердив факт підписанням ним вказаних визе наказів. У додатку № 13 до зазначеного акту відображено відомість-розшифровку нарахованих та виплачених премій у 2017-2020 роках, які не передбачені колективним договором ДП «Львівський державний цирк» (т.2 а.с.76-119);

- Наказ № 4-В від 26.032018, наказ № 5-В від 16.04.2018, наказ № 8-В від 25.06. 2018, наказ № 10-В від 26.09.2018, № 5-В від 20.02.2019, наказу № 128 від 27.06.2018, наказ № 121 від 25.06.2019 та копії табелів обліку використання робочого часу з січня 2018 року по липень 2019 року т.2 а.с.121-146;

-Ухвалу про тимчасовий доступ до речей і документів від 13.09.2021 у справі №463/6184/21, з якої вбачається що слідчому СВ Львівського РУП №1 ГУ НП у Львівській області ОСОБА_17 , надано тимчасвоий доступ до речей та документів, а саме, до оригіналів документів (не менше 15 штук) е наявні зразки підпису директора ДП «Львівський державний цирк» ОСОБА_9 за 2017-2019 роки, оригіналів документів (не менше 15 штук) де наявні зразки підпису начальника відділу кадрів ДП «Львівський державний цирк» ОСОБА_10 за 2017-2019 роки, оригіналів документів (не менше 15 штук) де наявні зразки підпису заступника директора ДП «Львівський державний цирк» ОСОБА_6 за 2017-2019 роки, та наказів ДП «Львівський державний цирк» №240-3 від 30.11.2017 та № 231-1від 03.11.2017. (т.2 а.с.147);

-протокол тимчасового доступу до речей та документів від 28.09.2021, з якого вбачається, що слідчим СВ Львівського РУП №1 ГУ НП у Львівській області ОСОБА_17 отримано тимчасовий доступ до речей та документів до документів ДП «Львівський державний цирк», а саме, до оригіналів документів, оригіналів документів (15 штук) де наявні зразки підпису заступника директора ДП «Львівський державний цирк» ОСОБА_6 за 2017-2019 роки, та наказу ДП «Львівський державний цирк» №240-3 від 30.11.2017 та копії наказу № 231-1 від 03.11.2017. (т.2 а.с.148-151);

-Постанова про відібрання взірців для експертизи від 16.11.2021 (т.2 а.с.152);

-Протокол відібрання зразків для експертизи від 16.11.2021 (т.2 а.с.153-162);

-Постанова про відібрання взірців для експертизи від 23.11.2021 (т.2 а.с.153);

-Протокол відібрання зразків для експертизи від 23.11.2021 (т.2 а.с.164-173);

-Висновок експерта №СЕ-19/114-21/21899-ПЧ від 23.12.2021 за результатами судової почеркознавчої експертизи, проведеної у кримінальному провадженні, з якого вбачається, що у наказах № 240-3 від 30.11.2017, №231-1 від 03.11.2017, №261 від 26.11.2018, №112-1 від 24.06.2019, №170 від 24.07.2017, №173 від 25.07.2019 від імені ОСОБА_9 в графі «Директор» виконані ОСОБА_6 в транскрипції власного підпису; т.2 а.с.174-187;

-Протокол огляду предмету від 31.12.2021, складений слідчим СВ Львівського РУП №1 ГУ НП у Львівській області ОСОБА_19 , з якого вбачається, що слідчим оглянуто накази №231-1 від 03.11.2017, №261 від 26.11.2018, №112-1 від 24.06.2019, №170 від 24.07.2019, №173 від 25.07.2019, які були вилучені у ході тимчасового доступу до речей та документів 24.09.2020 та 28.09.2021; (т.2 а.с.194-199)-

-Постанову про визнання речовим доказом від 31.12.2021, з якої встановлено, що оглянуті накази №231-1 від 03.11.2017, №261 від 26.11.2018, №112-1 від 24.06.2019, №170 від 24.07.2019, №173 від 25.07.2019, які були вилучені у ході тимчасового доступу до речей та документів 24.09.2020 та 28.09.2021 визнано речовим доказом та долучено до матеріалів кримінального провадження; (т.2 а.с.194-199)

-Ухвалу про тимчасовий доступ до речей і документів від 11.01.2022 у справі №463/62/22, з якої вбачається, що прокурору Галицької окружної прокуратури міста Львова ОСОБА_5 , надано тимчасвоий доступ до речей та документів, а саме, до виписки на паперовому та електронному носії руху коштів державного підприємства «Львівський державний цирк», (ЄДРПОУ 02174626), юридична та фактична адреса: м.Львів, вул.Городоцька, буд.83, по банківському рахунку № НОМЕР_1 (код банку 325365), відкритому у ПАТ «Кредобанк» із зазначенням повних реквізитів, контрагентів, суми та призначення платежів з 01.01.2017 по 31.12.2019, які перебувають у володінні ПАТ «Кредобанк», що за адресою: м.Львів, вул. Сахарова, 78. (т.2 а.с.201);

- Протокол тимчасового доступу до речей та документів від 31.01.2022, з якого вбачається, що прокурором Галицької окружної прокуратури міста Львова ОСОБА_5 отримано тимчасовий доступ до речей та документів, а саме, до виписки на паперовому та електронному носії руху коштів державного підприємства «Львівський державний цирк», (ЄДРПОУ 02174626), юридична та фактична адреса: м.Львів, вул.Городоцька, буд.83, по банківському рахунку № НОМЕР_1 (код банку 325365), відкритому у ПАТ «Кредобанк» із зазначенням повних реквізитів, контрагентів, суми та призначення платежів з 01.01.2017 по 31.12.2019 з додатком цифровим носієм. (т.2 а.с.202 -206);

Крім того, в порядку ст.357 КПК України в судовому засіданні судом були досліджені речові докази:

-Наказ №173 від 25.07.2019, з якого вбачається, що працівникам тендерного комітету ОСОБА_20 голові, ОСОБА_11 заступнику голови, ОСОБА_6 ОСОБА_21 , ОСОБА_22 , ОСОБА_21 , ОСОБА_23 , ОСОБА_24 надано премію за сумлінне виконання своїх службових обов?язків при проведенні публічних закупівель ДП «Львівський державний цирк» до основного окладу за липень 2019 року у розмірі одного посадового окладу. У вказаному документів у графі «Директор» та «Начальник відділу кадрів» наявні рукописні підписи; (т.2 а.с.188)

- Наказ №231-1 від 03.11.2017, з якого вбачається, що начальнику відділу кадрів надано премію з нагоди професійного свята Дня кадрового працівника в розмірі одного посадового окладу. У вказаному документів у графі «Директор» та «Начальник відділу кадрів» наявні рукописні підписи; (т.2 а.с.189);

- Наказ №170 від 24.07.2019, з якого вбачається, що ОСОБА_15 , ОСОБА_6 , ОСОБА_14 та ОСОБА_25 надано премію за високу якість у роботі до Дня бухгалтера у розмірі одного місячного окладу. У вказаному документів у графі «Директор» та «Начальник відділу кадрів» наявні рукописні підписи; (т.2 а.с.190);

- Наказ №112-1 від 24.06.2019, з якого вбачається, що ОСОБА_15 , ОСОБА_6 , ОСОБА_14 та ОСОБА_25 надано премію до Дня Конституції України у розмірі місячного окладу. У вказаному документів у графі «Директор» та «Начальник відділу кадрів» наявні рукописні підписи; (т.2 а.с.190);

- Наказ №261 від 26.11.2018, з якого вбачається, що ОСОБА_26 ОСОБА_27 ОСОБА_28 ОСОБА_29 ОСОБА_30 ОСОБА_25 , надано премію до Дня працівника культури за високу якість роботи у розмірі трьох місячних посадових окладів У вказаному документів у графі «Директор» та «Начальник відділу кадрів» наявні рукописні підписи; (т.2 а.с.190);

- Наказ №240-3 від 30.11.2017, з якого вбачається, що ОСОБА_6 та ОСОБА_20 , надано премію з нагоди професійного свята Дня культури у розмірі одного посадового окладу. У вказаному документів у графі «Директор» та «Начальник відділу кадрів» наявні рукописні підписи; (т.2 а.с.190);

Судом встановлено, що обвинувачений ОСОБА_6 відповідно до посадової інструкції Заступника директора ДП Львівський державний цирк був наділений організаційно-розпорядчими та адміністративно-господарськими функціями.

Отже, ОСОБА_6 у силу своїх обов`язків виконував організаційно-розпорядчі та адміністративно-господарські функції, тобто, на момент вчинення кримінальних правопорушень був службою особою. Також вчинення інкримінованих обвинуваченому кримінальних правопорушень було можливе лише завдяки використанню ним свого службового становища як заступника директора ДП «Львівський державний цирк», а саме, останній отримавши проекти наказів від начальника відділу кадрів про преміювання працівників, усвідомлюючи відсутність підстав для такого преміювання, виконав підписи у таких замість директора підприємства та передав такі до виконання.

Відповідно до ст. 94 КПК України суд за своїм внутрішнім переконанням, яке ґрунтується на всебічному, повному й неупередженому дослідженні всіх обставин кримінального провадження, керуючись законом, оцінюють кожний доказ з точки зору належності, допустимості, достовірності, а сукупність зібраних доказів - з точки зору достатності та взаємозв`язку для прийняття відповідного процесуального рішення.

Суд визнає, що зазначені докази по справі зібрані у порядку і відповідно до вимог Закону, є належними, допустимими та достатніми для постановлення вироку.

Аналізуючи позиції захисту обвинуваченого щодо його непричетності до вчинення кримінальних правопорушень, суд вважає, що вона не знайшла свого підтвердження у судовому засіданні та спростовується:

-показамипредставника потерпілого ОСОБА_8 який,повідомив що ОСОБА_6 за відсутностіу ньогоповноважень,безпідставного підписанонакази пропреміювання працівниківДП «Львівськийдержавний цирк»з непередбаченихна тепідстав,внаслідок чогопідприємству заподіяноматеріальну шкоду,яка невідшкодована. Про наявність на підприємстві інших документів, яким регулюється порядок преміювання працівників йому як і керівництву цирку нічого не відомо.

-показами свідка ОСОБА_11 , який працює на посаді директора ДП «Львівський держаний цирк» який, повідомив що, у ДП «Львівський державний цирк» було проведено ревізію фінансово-господарської діяльності, в ході якої встановлено, що ОСОБА_6 за відсутності у нього повноважень, безпідставного підписано накази про преміювання працівників ДП «Львівський державний цирк» з непередбачених на те підстав, внаслідок чого підприємству заподіяно матеріальну шкоду, яка не відшкодована. Преміювання може бути здійснене виключно директором підприємства. У ОСОБА_6 не було повноважень здійснювати преміювання працівників. Підприємстві інших документи, яким регулюється порядок преміювання працівників окрім Положення про преміювання працівників не видавалися.

-показами свідка ОСОБА_9 , який в судовому засіданні повідомив що раніше обіймав посаду диретора ДП «Львівський державний цирк», показав про порядок преміювання працівників ДП «Львівський державний цирк». Повідомив суду, що ОСОБА_6 за відсутності у нього повноважень, підписав замість ОСОБА_9 накази про преміювання працівників з непередбачених законом підстав.

-Показами свідків ОСОБА_12 - головного бухгалтера ДП «Львівський державний цирк» та ОСОБА_15 з 2016 по 2020 роки начальника планового відділу ДП «Львівський державний цирк» які в судовому засіданні повідомили показав про порядок преміювання працівників ДП «Львівський державний цирк».

-показами свідка ОСОБА_16 , яка показала, що будчи у 2021 році працівником держаудитслужби проводила перевірку у ДП «Львівський державний цирк», за результатами якої склала довідку.

-дослідженим в судовому засіданні положенням про преміювання працівників ДП «Львівський державний цирк», згідно його премії встановлюються за підсумками роботи за місяць, квартал і рік. Премії встановлюються наказом директора за поданням керівників структурних підрозділів залежно від внеску працівників у кінцевий результат роботи цирку за місяць, квартал і рік і граничними розмірами не обмежуються

-оглянутими в судовому засіданні наказами про преміювання № 240-3 від 30.11.2017, №231-1 від 03.11.2017, №261 від 26.11.2018, №112-1 від 24.06.2019, №170 від 24.07.2017, №173 від 25.07.2019, з яких вбачається що в графі «Директор» наявний рукописний підпис.

-висновоком експерта №СЕ-19/114-21/21899-ПЧ від 23.12.2021 за результатами судової почеркознавчої експертизи, проведеної у кримінальному провадженні, з якого вбачається, що у наказах № 240-3 від 30.11.2017, №231-1 від 03.11.2017, №261 від 26.11.2018, №112-1 від 24.06.2019, №170 від 24.07.2017, №173 від 25.07.2019 від імені ОСОБА_9 в графі «Директор» виконані ОСОБА_6 в транскрипції власного підпису;

-Актом ревізії окремих питань фінансово-господарської діяльності ДП «Львівський державний цирк» за період з 01.01.2017 по 31.03.2021 №131323-21/4 від 18.06.2021, з якого встановлено, що відповідно до наказів № 240-3 від 30.11.2017, №231-1 від 03.11.2017, №261 від 26.11.2018, №112-1 від 24.06.2019, №170 від 24.07.2017, №173 від 25.07.2019 що у 2017-2022 зайво нараховані премії не передбачені Положенням про преміювання працівників ДП «Львівський державний цирк» (Додаток № 5 до Колективного договору) на загальну суму 256323,38 грн. У поясненні від 08.06.2021, яке являється додатком №11 до вказаного акту ревізії, ОСОБА_6 підтвердив факт підписанням ним вказаних визе наказів. У додатку № 13 до зазначеного акту відображено відомість-розшифровку нарахованих та виплачених премій у 2017-2020 роках, які не передбачені колективним договором ДП «Львівський державний цирк»;

Судом також досліджено надані стороною захисту докази, а саме:

- копію наказу в.о. директора Голяка №144-2 від 22.07.2016, яким затверджено Положення про преміювання працівників до визнаних, професійних, державних та інших свят, пам`ятних і скорботних дат (т.2 а.с.238);

-Витяг з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань, в якому ОСОБА_6 відображений у розділі «Керівник юридичної особи, а також відомості про інших осіб, які можуть вчиняти дії від імені юридичної особи, у тому числі підписувати договори тощо» (т.2 а.с.215-230);

Разом з тим, суд критично оцінює та не приймає до уваги покази обвинуваченого про наявність у нього повноважень на преміювання працівників ДП «Львівський державний цирк» з інших підстав, ніж це передбачено Положенням про преміювання працівників, зокрема, з підстав, передбачених у наказі, виданому ним самим як в.о. директора за №144-2 від 22.07.2016, яким затверджено Положення про преміювання працівників до визнаних, професійних, державних та інших свят, пам`ятних і скорботних дат.

Так, в ході судового розгляду встановлено, що ОСОБА_9 , який обіймав посаду директора ДП Львівський державний цирк з 2010 по 2019 роки та ОСОБА_11 , який з 2019 по 2022 роки виконував обов`язки директора підприємства не було відомо про існування вказаного наказу в.о. директора ДП «Львівський державний цирк» ОСОБА_6 №144-2 від 22.07.2016, яким він затвердив Положення про преміювання працівників до визнаних, професійних, державних та інших свят, пам`ятних і скорботних дат. Більше того, під час проведення ревізії у ДП «Львівський державний цирк» вказаний наказ №144-2 від 22.07.2016 ревізорам не надавався, та під час надання пояснень в ході ревізії ОСОБА_6 про наявність такого не повідомлялось. Про наявність такого наказу ОСОБА_6 повідомив лише в ході досудового розслідування, будучи проінформованим про наявність кримінального провадження за вказаними фактами. Суд також враховує і недотримання порядку реєстрації наказу, зокрема, такому присвоєно номер №144-2, тобто через тире, що свідчить про порушення порядковості присвоєння реєстраційного номеру. Таким чином, суд ставить під сумнів видачу такого наказу ОСОБА_6 саме 22.07.2016.

Покликання обвинуваченого на наявність у нього права першого підпису на підприємстві, наданого йому наказом директора ДП «Львівський державний цирк» №27/07/2013 від 27.07.2013, що у свою чергу надає йому право поряд з директором здійснювати преміювання працівників підприємства, судом до уваги взяті бути не можуть виходячи з наступного.

Так, поняття змісту права першого підпису розкривається у Порядку

відкриття та закриття рахунків у національній валюті в органах Державної казначейської служби України,затвердженому НаказомМіністерства фінансів України 22.06.2012№ 758,системний аналізнорм якого,свідчить проте,що правопершого підписуна підприємствіналежить особі,якій відповіднодо законодавстваабо установчихдокументів наданоправо розпорядженнярахунками тапідписання платіжнихта іншихрозпорядчих документів.Тобто,наявність у ОСОБА_6 права першогопідпису,надавало йомуправо виключнона розпорядження рахунками та підписання платіжних та інших розпорядчих документів від імені підприємства, та наявність у нього такого права не є тотожним праву на преміювання працівників підприємства.

Суд не приймає в якості доказу невиновності показання обвинуваченого щодо непідписання ним наказу № 240-3 від 30.11.2017, оскільки це спростовується показами ОСОБА_9 , пояснення ОСОБА_6 , наданими ревізору, під час проведення ревізії.

Суд не приймає до уваги твердження сторони захисту про те що, згідно Посадової інструкцію заступника директора, ОСОБА_6 було надано право видавати за своїм підписом накази та розпорядження, а також приймати рішення про матеріальне заохочення працівників, що відзначилися, оскільки вказані вище накази про преміювання ОСОБА_6 видано, шляхом підробки таких, а саме, такі видано від імені директора ОСОБА_9 та з непередбачених на те підстав.

Не можуть бути взяті до уваги судом твердження сторони захисту щодо невстановлення розміру шкоди, у заподіянні якої обвинувачується ОСОБА_6 , оскільки на думку захисту наявна невідповідність сум премій, зазначених в акті ревізії та додатку до такого та судом відмовлено у призначенні економічної експертизи.

Так, відповідно до п.3 ч.1 ст.91 КПК України у кримінальному провадженні підлягають доказуванню вид і розмір шкоди, завданої кримінальним правопорушенням, а також розмір процесуальних витрат.

Згідно з ч.1 ст.337 КК України судовий розгляд проводиться лише стосовно особи, якій висунуте обвинувачення, і лише в межах висунутого обвинувачення відповідно до обвинувального акта, крім випадків, передбачених цією статтею.

Згідно у обвинувального акту у вказаному кримінальному провадженні загальна сума шкоди, у заподіянні якої обвинувачується ОСОБА_6 становить 217196 грн.

Згідно акт ревізії окремих питань фінансово-господарської діяльності ДП «Львівський державний цирк» за період з 01.01.2017 по 31.03.2021 №131323-21/4 від 18.06.2021 розмір безпідставно виплачених премій згідно наказів становить 256 323,38 грн

Разом з тим у додатку № 13 до вказаного акту міститься відомість-розшифровку нарахованих та виплачених премій у 2017-2020 роках, які не передбачені колективним договором ДП «Львівський державний цирк», а саме, містяться відомості про суму нарахованих премій за кожним наказом окремо, сума ЄСВ, а також, сума разом.

Так, згідно наказу №231-1 від 03.11.2017 нараховано премію у сумі 8928грн, згідно наказу №240-3 від 30.11.2017 у сумі 18845 грн., згідно наказу №261 від 26.11.2018 у сумі 56 190 грн., згідно наказу №112-1 від 24.06.2019 у сумі 42566 грн., згідно наказу №170 від 24.07.2019 у сумі 35342 грн., згідно наказу №173 від 25.07.2019 у сумі 55325, що загалом становить 217196 грн.

Разом з тим, згідно вказаного додатку до акту ревізії сума нарахованих премій разом з ЄСВ становить 256 323,38 грн., тобто суму, яка зазначена в описовій частині акту ревізії.

Таким чином в обвинувальному акті зазначена сума 217196 грн. яка відповідає сумі, зазначена в додатку до акту ревізії №131323-21/4 від 18.06.2021 без ЄСВ.

Більше того, відповідно до п.6 ч.2 ст.242 КПК України слідчий абопрокурор зобов`язанізабезпечити проведенняекспертизи для визначення розміру матеріальних збитків, якщо потерпілий не може їх визначити та не надав документ, що підтверджує розмір такої шкоди, розміру шкоди немайнового характеру, шкоди довкіллю, заподіяного кримінальним правопорушенням.

Разом зтим згідно акту ревізії окремих питань фінансово-господарської діяльності ДП «Львівський державний цирк» за період з 01.01.2017 по 31.03.2021 №131323-21/4 від 18.06.2021 вбачається, що в ході проведення ревізії працівниками держаудитслужби проводилось вивчення фінансово-бухгалтерської документації ДП «Львівський державний цирк» на основі якої і виведено суму збитків, заподіяної незаконним преміюванням працівників.

В ходісудового розглядудопитано свідка ОСОБА_10 начальника відділу кадрів ДП «Львівський державний цирк», яка будучи допитаною в суді повідомила, що готувала накази про преміювання працівників цирку, які підписував директор ОСОБА_9 або заступник директора ОСОБА_6 . Преміювання працівників підприємтсва було передбачено Положенням про преміювання, затвердженим колективним договором, а також Положенням про преміювання до державних та професійних свят, тендерного комутету, затверджених окремими наказами. Положення про преміювання до державних та професійних свят, тендерного комітету зберігалися у бухгалтерії підприємства та відділі кадрів. Всі накази готувала за усною вказівкою ОСОБА_9 . ОСОБА_6 підписував накази лише за вказівкою ОСОБА_9 .

Суд критично оцінює ці покази свідка ОСОБА_10 начальника відділу кадрів ДП «Львівський державний цирк» щодо наявності на підприємстві наказу в.о. директора Голяка №144-2 від 22.07.2016, яким затверджено Положення про преміювання працівників до визнаних, професійних, державних та інших свят, пам`ятних і скорботних дат, оскільки такі спростовуються показами представника потерпілого ОСОБА_8 , свідків ОСОБА_11 , ОСОБА_9 та ОСОБА_12 , які повідомили, що жодних інших документів про преміювання працівників, окрім Положенням про преміювання працівників ДП «Львівський державний цирк», яке є додатком до Колективного договору на підприємстві не було. Покази ОСОБА_10 з приводу того, що ОСОБА_9 у всіх випадках надавав усні вказівки ОСОБА_6 на підписання наказів про преміювання, не узгоджуються іншими письмовими доказами, зокрема, табелями обліку робочого часу працівників, з яких вбачається, що 26.11.2018 та 24.06.2019 ОСОБА_9 не перебував на робочому місці та не виконував службові обов`язки, а від так жодних усних вказівок надавати не міг.

Суд не враховує дані долученого стороною захисту Витягу з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань, в якому Голяк Л.Л. відображений у розділі «Керівник юридичної особи, а також відомості про інших осіб, які можуть вчиняти дії від імені юридичної особи, у тому числі підписувати договори тощо», що на думку сторони захисту свідчить про наявність повноважень в останнього на преміювання працівників виходячи з наступного.

Так, відповідно до п.2 ч.1 ст. Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань» витяг з реєстру - це документ у паперовій або електронній формі, що сформований програмним забезпеченням Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань за зазначеним заявником критерієм пошуку та містить відомості з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань, які є актуальними на дату та час формування витягу або на дату та час, визначені у запиті, або інформацію про відсутність таких відомостей у цьому реєстрі. Тобто, відомості зазначені у вказаному витязі стосуються виключно реєстраційних даних юридичної особи, та жодним чином не розкривають зміст службових повноважень окремої посадової особи юридичної особи, щодо якої сформовано витяг.

Проаналізувавши та оцінивши досліджені в судовому засіданні докази, суд вважає, що всі вищезазначені докази є належними, допустимими, достовірними. Вони є вагомими, узгоджуються між собою. Ці докази є достатніми, оскільки, як окремо, так і в сукупності, у повній мірі, об`єктивно та поза розумним сумнівом доводять винуватість ОСОБА_6 у вчиненні кримінальних правопорушень, передбачених ч. 1 ст. 366, ч. 2 ст. 191 та ч. 3 ст. 191 КК України.

Вирішуючи питання щодо кваліфікації дій обвинуваченого, суд вважає, що органами досудового розслідування правильно кваліфіковані його дії, оскільки ОСОБА_6 за епізодами від 03.11.2017 р., 30.11.2017 р., 26.11.2018 р., 24.06.2019 р., 24.07.2019 р., 25.07.2019 р. вчинив кримінальне правопорушення, передбачене ч.1 ст.366 КК України, тобто внесення до офіційних документів завідомо неправдивих відомостей.

Також органами досудового розслідування правильно кваліфіковані дії обвинуваченого за епізодом розтрати коштів ДП «Львівський державний цирк» від 03.11.2017 р., оскільки ОСОБА_6 цими діями вчинив кримінальне правопорушення, передбачене ч.2 ст.191 КК України, тобто вчинив розтрату чужого майна шляхом зловживання службовою особою своїм службовим становищем.

Також органами досудового розслідування правильно кваліфіковані дії обвинуваченого за епізодами привласнення та розтрати коштів ДП «Львівський державний цирк» від 30.11.2017 р., 26.11.2018 р., 24.06.2019 р., 24.07.2019 р., 25.07.2019 р., оскільки ОСОБА_6 цими діями вчинив кримінальне правопорушення, передбачене ч.3 ст.191 КК України, тобто повторно вчинив привласнення та розтрату чужого майна шляхом зловживання службовою особою своїм службовим становищем.

При призначенні покарань обвинуваченому суд виходить із загальних принципів призначення покарання, що передбачені ст. 65 КК України, враховує ступінь тяжкості вчиненого кримінального правопорушення, особу винного, наявність чи відсутність обставин, що пом`якшують чи обтяжують покарання.

Суд враховує, що скоєне ОСОБА_6 кримінальне правопорушення, передбачене ч. 3 ст. 191 КК України, є тяжким злочином, а кримінальні правопорушення, передбачені ч. 1 ст. 366 КК України та ч. 2 ст. 191 КК України є відповідно кримінальним проступком та нетяжким злочином.

ОСОБА_6 позитивно характеризується, раніше не судимий, на обліках у лікарів нарколога та психіатра не перебуває, має незадовільний стан здоров`я, працює, має на утриманні непрацездатних батьків.

Обставин, передбачених ст.67 КК України, які обтяжують покарання ОСОБА_31 не встановлено.

Обставиною, яка пом`якшує покарання ОСОБА_6 ,суд враховує наявність на його утриманні 2 неповнолітніх дітей.

При призначенні ОСОБА_32 покарання суд враховує суспільну небезпеку вчинених кримінальних правопорушень та мету покарання, визначену ч.2 ст.50 КК України, а саме те, що покарання має на меті не тільки кару, а й виправлення засуджених, а також запобігання вчиненню нових злочинів як засудженими, так і іншими особами.

Виходячи з вищевикладеного, приймаючи до уваги вищезазначені обставини та розмір заподіяної кримінальними правопорушеннями шкоди, а також ставлення ОСОБА_6 до скоєного, який вину не визнав, заподіяну кримінальними правопорушеннями шкоду не відшкодував, суд вважає за необхідне визначити йому покарання у виді обмеження волі в межах санкції ч. 1 ст. 366, ч. 2 ст. 191 КК України та покарання у виді позбавлення волі в межах санкції ч. 3 ст. 191 КК України, що буде достатнім для його виправлення та запобігання вчинення ним нових кримінальних правопорушень.

Вирішуючи питання про необхідність призначення передбаченого санкціями ч. 1 ст. 366, ч. 2 ст. 191 та ч. 3 ст. 191 КК України обов`язкового додаткового покарання у виді позбавлення права обіймати певні посади чи займатися певною діяльністю, суд прийшов до висновку про необхідність позбавити ОСОБА_6 права обіймати посади, пов`язані з виконанням організаційно-розпорядчих та адміністративно-господарських функцій.

Суд при постановленні вироку також враховує норми, передбачені ч. 5 ст. 74 КК України відповідно до яких особа може бути за вироком суду звільнена від покарання на підставах, передбачених ст. 49 КК України.

Відповідно до ст. 49 КК України, особа звільняється від кримінальної відповідальності, якщо з дня вчинення нею злочину і до дня набрання вироком законної сили минуло три роки у разі вчинення кримінального проступку, за який передбачене покарання у виді обмеження волі, а також минуло п`ять років у разі вчинення нетяжкого злочину.

З дня вчинення ОСОБА_6 кримінального проступку, передбаченого ч. 1 ст. 366 КК України, за який передбачене покарання у виді обмеження волі, минуло більше трьох років.

Також з дня вчинення ОСОБА_6 нетяжкого злочину, передбаченого ч. 2 ст. 191 КК України, за який передбачене покарання у виді обмеження волі, минуло більше п`яти років.

Тому суд приходить до висновку про необхідність звільнення ОСОБА_6 від призначеного йому за ч. 1 ст. 366, ч. 2 ст. 191 КК України покарання у зв`язку із закінченням строків давності.

Відповідно до ч. 1 ст. 75 КК України суд не може прийняти рішення про звільнення ОСОБА_31 від основного покарання у виді позбавлення волі з випробуванням, оскільки він вчинив корупційне кримінальне правопорушення, передбачене ч. 3 ст. 191 КК України.

Цивільний позов у кримінальному провадженні не заявлений.

Долю речових доказів необхідно вирішити згідно з вимогами ст. 100 КПК України.

На підставі викладеного, керуючись ст. ст. 368- 371, 374 КПК України, суд

У Х В А Л И В:

Визнати ОСОБА_6 винним у вчиненні кримінальних правопорушень, передбачених ч. 1 ст. 366, ч. 2 ст. 191 та ч. 3 ст. 191 КК України.

Призначити ОСОБА_6 покарання за ч. 1 ст. 366 КК України у виді одного року обмеження волі, з позбавленням права протягом трьох років обіймати посади, пов`язані з виконанням організаційно-розпорядчих та адміністративно-господарських функцій.

На підставі п.2 ч.1 ст. 49, ч.5 ст.74 КК України, у зв`язку із закінченням строків давності, звільнити ОСОБА_6 від призначеного йому покарання за ч. 1 ст. 366 КК України у виді одного року обмеження волі, з позбавленням права протягом трьох років обіймати посади, пов`язані з виконанням організаційно-розпорядчих та адміністративно-господарських функцій.

Призначити ОСОБА_6 покарання за ч. 2 ст. 191 КК України у виді двох років обмеження волі, з позбавленням права протягом трьох років обіймати посади, пов`язані з виконанням організаційно-розпорядчих та адміністративно-господарських функцій.

На підставі п.3 ч.1 ст. 49, ч.5 ст.74 КК України, у зв`язку із закінченням строків давності, звільнити ОСОБА_6 від призначеного йому покарання за ч. 2 ст. 191 КК України у виді двох років обмеження волі, з позбавленням права протягом трьох років обіймати посади, пов`язані з виконанням організаційно-розпорядчих та адміністративно-господарських функцій.

Призначити ОСОБА_6 покарання за ч. 3 ст. 191 КК України у виді чотирьох років позбавлення волі, з позбавленням права протягом трьох років обіймати посади, пов`язані з виконанням організаційно-розпорядчих та адміністративно-господарських функцій.

До набрання вироком законної сили обрати щодо обвинуваченого ОСОБА_6 запобіжний захід у виді тримання під вартою у Державній установі «Львівська установа виконання покарань (№ 19)», взявши його під варту в залі суду.

Після набрання вироком законної сили речові докази (накази про преміювання) залишити в матеріалах кримінального провадження.

Вирок може бути оскаржений до Львівського апеляційного суду через Галицький районний суд міста Львова протягом тридцяти днів з дня його проголошення. Для особи, яка перебуває під вартою, строк подачі апеляційної скарги обчислюється з моменту вручення їй копії судового рішення.

Вирок суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо таку скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги вирок, якщо його не скасовано, набирає законної сили після ухвалення рішення судом апеляційної інстанції. Якщо строк апеляційного оскарження буде поновлено, вважається, що вирок суду не набрав законної сили.

Головуючий суддя ОСОБА_1

Дата ухвалення рішення06.11.2023
Оприлюднено08.11.2023
Номер документу114703756
СудочинствоКримінальне
КатегоріяЗлочини проти власності Привласнення, розтрата майна або заволодіння ним шляхом зловживання службовим становищем

Судовий реєстр по справі —461/1615/22

Ухвала від 18.03.2024

Кримінальне

Львівський апеляційний суд

Романюк М. Ф.

Ухвала від 18.03.2024

Кримінальне

Львівський апеляційний суд

Романюк М. Ф.

Ухвала від 28.12.2023

Кримінальне

Львівський апеляційний суд

Романюк М. Ф.

Ухвала від 20.12.2023

Кримінальне

Львівський апеляційний суд

Романюк М. Ф.

Вирок від 06.11.2023

Кримінальне

Галицький районний суд м.Львова

Радченко В. Є.

Ухвала від 01.04.2022

Кримінальне

Галицький районний суд м.Львова

Радченко В. Є.

Ухвала від 24.03.2022

Кримінальне

Галицький районний суд м.Львова

Радченко В. Є.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні