Справа № 275/1504/23
У Х В А Л А
про залишення позовної заяви без руху
06 листопада 2023 року смт. Брусилів
Суддя Брусилівського районного суду Житомирської області Миколайчук П.В., розглянувши матеріали заяви ОСОБА_1 , заінтересована особа Брусилівський відділ державної реєстрації актів цивільного стану у Житомирському районі Житомирської області Центрального міжрегіонального управління Міністерства юстиції (м.Київ) про встановлення факту смерті особи на тимчасово окупованій території України, -
ВСТАНОВИВ:
ОСОБА_1 в особі представника адвоката Булави Р.Г. звернулася до суду з заявою про встановлення факту смерті ОСОБА_2 , яка настала ІНФОРМАЦІЯ_1 в м.Волноваха, Донецької області, Україна.
Вирішуючи питання про відкриття провадження у справі, суддя приходить до наступних висновків.
Пункт 1 статті 6Конвенціїпрозахист правлюдиниіосновоположних свобод гарантує кожному право на звернення до суду з позовом щодо його прав та обов`язків цивільного характеру. У такій формі в цьому пункті втілено «право на суд», одним з аспектів якого є право доступу, тобто право на порушення провадження в суді за цивільним позовом. Однак, практика Європейського Суду з прав людини свідчить, що це право не є абсолютним. Воно може підлягати законним обмеженням, зокрема, щодо умов прийнятності позовних заяв.
У рішенні від14грудня2011року№19-рп/2011КонституційнийСудУкраїни встановив, що конституційне право особи на звернення до суду кореспондується з її обов`язком дотримуватися встановлених процесуальним законом механізмів (процедур).
Відповідно п. 2 ч. 3 ст. 175 ЦПК України, позовна заява повинна містити повне найменування (для юридичних осіб) або ім`я (прізвище, ім`я та по батькові) (для фізичних осіб) сторін та інших учасників справи, їх місцезнаходження (для юридичних осіб) або місце проживання чи перебування (для фізичних осіб), поштовий індекс, ідентифікаційний код юридичної особи в Єдиному державному реєстрі підприємств і організацій України (для юридичних осіб, зареєстрованих за законодавством України), а також реєстраційний номер облікової картки платника податків (для фізичних осіб) за його наявності або номер і серію паспорта для фізичних осіб - громадян України (якщо такі відомості позивачу відомі), відомі номери засобів зв`язку та адреси електронної пошти, відомості про наявність або відсутність електронного кабінету.
Згідно з п. 63.5 ст.63 ПК України всі фізичні особи - платники податків та зборів реєструються у контролюючих органах шляхом включення відомостей про них до Державного реєстру фізичних осіб - платників податків у порядку, визначеному цим Кодексом.
За нормою абзацу 1 та 2 п.63.6 ст.63 ПК України облік платників податків у контролюючих органах здійснюється за податковими номерами, порядок визначення яких встановлюється центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику.
Так, за п. 1 розділу II Положення про реєстрацію фізичних осіб у Державному реєстрі, фізичних осіб - платників податків, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 29.09.2017 року №822 із змінами, (в подальшому - Положення №822), облік фізичних осіб - платників податків ведеться у Державному реєстрі за реєстраційними номерами облікової картки платників податків.
Разом з тим, згідно із абзацом 3 п.63.6 ст.63, абзацом 6 п.70.1 ст.70 ЦК України та п.1 розділу II Положення №822 облік осіб, які через свої релігійні переконання відмовляються від прийняття реєстраційного номера облікової картки платника податків та офіційно повідомили про це відповідний контролюючий орган, ведеться в окремому реєстрі Державного реєстру за прізвищем, ім`ям, по батькові (за наявності), серією та/або номером діючого паспорта громадянина України без використання реєстраційного номера облікової картки платника податків (до паспортів громадянина України з числа зазначених осіб вноситься відмітка, яка свідчить про наявність права здійснювати будь-які платежі за серією та/або номером паспорта).
З аналізу в сукупності норм п.2 ч.3 ст.175 ЦПК України та наведених вище норм податкового законодавства України випливає логічний висновок про те, що позивач у позовній заяві зазначає номер і серію паспорта лише в тому випадку, коли він через релігійні переконання відмовився від прийняття реєстраційного номера облікової картки платника податків та має відповідну відмітку в паспорті громадянина України.
З заяви ОСОБА_1 вбачається, що замість реєстраційного номеру облікової картки платника податків зазначено серію і номер паспорта громадянина України: НОМЕР_1 .
Доказів на те, що ОСОБА_1 відмовилася від зазначеного реєстраційного номеру облікової картки платника податків та має відповідну відмітку контролюючого органу в паспорті громадянина України, нею не надано.
Таким чином, позивачем не дотримано вимог норм п.2 ч.3 ст.175 ЦПК України в частині зазначення у заяві її реєстраційного номеру облікової картки платника податків.
Відтак, з урахуванням вищезазначеного, заявник повинен вірно вказати ідентифікаційний код заявника або вказати законні підстави зазначення номеру і серії паспорта.
Відповідно до ч. 1, ч. 2 ст. 185 ЦПК України, суддя, встановивши, що позовну заяву подано без додержання вимог, викладених устаттях 175, 177 цього Кодексу, протягом п`яти днів з дня надходження до суду позовної заяви постановляє ухвалу про залишення позовної заяви без руху. В ухвалі про залишення позовної заяви без руху зазначаються недоліки позовної заяви, спосіб і строк їх усунення, який не може перевищувати десяти днів з дня вручення ухвали про залишення позовної заяви без руху. Якщо ухвала про залишення позовної заяви без руху постановляється з підстави несплати судового збору у встановленому законом розмірі, суд в такій ухвалі повинен зазначити точну суму судового збору, яку необхідно сплатити (доплатити)
З огляду на вищезазначене, заява підлягає залишенню без руху з наданням заявнику строку для усунення зазначених недоліків заяви у десятиденний строк.
З урахуванням наведеного, керуючись ст. ст.175,177,185 ЦПК України,-
ПОСТАНОВИВ:
Заяву ОСОБА_1 , заінтересована особа Брусилівський відділ державної реєстрації актів цивільного стану у Житомирському районі Житомирської області Центрального міжрегіонального управління Міністерства юстиції (м.Київ) про встановлення факту смерті особи на тимчасово окупованій території України - залишити без руху.
Встановити заявнику строк для усунення зазначених в ухвалі недоліків - 10 днів з дня вручення копії ухвали.
Роз`яснити заявнику, що якщо недоліки заяви не буде усунено в строк, встановлений судом, заява вважатиметься неподаною і буде повернута заявнику.
Ухвала набирає законної сили з моменту її підписання суддею та оскарженнюв апеляційному порядку не підлягає.
Ухвала суду складена і підписана 06.11.2023.
Суддя Миколайчук П.В.
Суд | Брусилівський районний суд Житомирської області |
Дата ухвалення рішення | 06.11.2023 |
Оприлюднено | 08.11.2023 |
Номер документу | 114707609 |
Судочинство | Цивільне |
Категорія | Справи окремого провадження Справи про встановлення фактів, що мають юридичне значення, з них: на тимчасово окупованій території України |
Цивільне
Брусилівський районний суд Житомирської області
Миколайчук П. В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні