Справа № 204/1735/23
Провадження № 1-кс/204/610/23
У Х В А Л А
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
07 березня 2023 року слідчий суддя Красногвардійського районного суду м. Дніпропетровська ОСОБА_1 , за участю секретаря ОСОБА_2 , за участю прокурора ОСОБА_3 , розглянувши клопотання старшого слідчого в ОВС слідчого відділу Управління СБ України у Дніпропетровській області ОСОБА_4 , погоджене прокурором відділу Дніпропетровської обласної прокуратури ОСОБА_3 ,про передачу в управління майна, в рамках кримінального провадження № 22017040000000032 від 23.05.2017, за ознаками кримінальних правопорушень, передбачених ч. 1 ст. 111, ч. 1 ст. 258-3, ч. 2 ст. 258-5 КК України,-
встановив:
До суду надійшло клопотання старшого слідчого в ОВС слідчого відділу Управління СБ України у Дніпропетровській області ОСОБА_4 , погоджене прокурором відділу Дніпропетровської обласної прокуратури ОСОБА_3 ,про передачу в управління майна, в рамках кримінального провадження № 22017040000000032 від 23.05.2017, за ознаками кримінальних правопорушень, передбачених ч. 1 ст. 111, ч. 1 ст. 258-3, ч. 2 ст. 258-5 КК України.
В обґрунтування клопотання зазначено, що слідчим відділом Управління СБ України у Дніпропетровській області здійснюється досудове розслідування кримінального провадження, внесеного до Єдиного реєстру досудових розслідувань за № 22017040000000032 від 23.05.2017 за підозрою ОСОБА_5 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , у вчиненні кримінальних правопорушень, передбачених ч. 1 ст. 111, ч. 1 ст. 258-3, ч. 2 ст. 258-5 КК України. Досудовим розслідуванням встановлено, що 07 квітня 2014 року у м. Донецьку утворено терористичну організацію (т.зв. «ДНР») і одним із основних її завдань є зміна меж території та державного кордону України в спосіб, що суперечить порядку, встановленому Конституцією України, а саме шляхом відокремлення від України частини території Донецької області.Постановою Верховної Ради України «Про визнання окремих районів, міст, селищ і сіл Донецької та Луганської областей тимчасово окупованими територіями» №254-VІІІ від 17.03.2015 визнано тимчасово окупованими територіями окремі райони, міста, селища і села Донецької та Луганської областей, в яких, відповідно до Закону України «Про особливий порядок місцевого самоврядування в окремих районах Донецької та Луганської областей», запроваджено особливий порядок місцевого самоврядування, до моменту виведення усіх незаконних збройних формувань, російських окупаційних військ, їх військової техніки, а також бойовиків та найманців з території України та відновлення повного контролю України за державним кордоном України.Враховуючи під абзац 9 абзацу 1 ст. 1 Розділу І ЗУ «Про боротьбу з тероризмом» № 638-ІV від 20.03.2003, терористична організація - стійке об`єднання двох і більше осіб, яке створено з метою здійснення терористичної діяльності, у межах якого здійснено розподіл функцій, встановлено певні правила поведінки, обов`язкові для цих осіб під час підготовки із вчинення терористичних актів. Організація визнається терористичною, якщо хоч один з її структурних підрозділів здійснює терористичну діяльність з відома хоча б одного з керівників (керівних органів) усієї організації.Зверненням Верховної Ради України до Організації Об`єднаних Націй, Європейського Парламенту, Парламентської Асамблеї Ради Європи, Парламентської Асамблеї НАТО, Парламентської Асамблеї ОБСЄ, Парламентської Асамблеї ГУАМ, національних парламентів держав світу про визнання Російської Федерації державою-агресором, затвердженим постановою Верховної Ради України №129-VIII від 27.01.2015; Заявою Верховної Ради України «Про визнання Україною юрисдикції Міжнародного кримінального суду щодо скоєння злочинів проти людяності та воєнних злочинів вищими посадовими особами Російської Федерації та керівниками терористичної організації «ДНР», які призвели до особливо тяжких наслідків та масового вбивства українських громадян», схваленою постановою Верховної Ради України №145-VІІІ від 04.02.2015; Заявою Верховної Ради України «Про відсіч збройної агресії Російської Федерації та подолання її наслідків», схваленою постановою Верховної Ради України №337-VІІІ від 21.04.2015, «Донецьку народну республіку» («ДНР») визнано терористичною організацією.Вказані терористичні організації є стійкими, мають чітку ієрархію та структуру, яка складається з політичного та силового блоків, а також розподіл функцій між її учасниками, на яких покладено відповідні обов`язки згідно з планом спільних злочинних дій.На керівників блоків покладається керівництво, організація дій та контроль за діяльністю підлеглих їм співучасників злочину за допомогою керівників груп, що були у вказаних блоках.Відповідно до п. 5 ч. 1 ст. 25 ЗУ «Про боротьбу з тероризмом», керівники та посадові особи підприємств, установ і організацій, а також громадяни, які сприяли терористичній діяльності, зокрема, надавали кошти, інші фінансові активи чи економічні ресурси, відповідні послуги безпосередньо чи опосередковано для використання в інтересах фізичних осіб, які вчиняють терористичні акти або сприяють чи беруть участь у їх вчиненні, чи в інтересах юридичних осіб, майно яких безпосередньо чи опосередковано перебуває у власності чи під контролем терористів або осіб, які сприяють тероризму, а також юридичних і фізичних осіб, які діють від Імені чи за вказівкою зазначених осіб, несуть відповідальність згідно з законом.30.04.2018 Указом Президента України №116/2018, відповідно до ст. 107 Конституції України, введено в дію рішення Ради національної безпеки і оборони України від 30.04.2018 року «Про широкомасштабну антитерористичну операцію в Донецькій та Луганській областях», яким здійснено зміну формату широкомасштабної антитерористичної операції на Операцію об`єднаних сил. Так, 29.03.2006 Товариство з обмеженою відповідальністю «Р.Б.К. Атлантіс Груп» (код ЄДРПОУ 34314907), зареєстроване у Департаменті адміністративних послуг та дозвільних процедур Дніпровської міської ради (номер запису в Єдиному державному реєстрі про проведення державної реєстрації юридичної особи: 1 224 102 0000 025292) за адресою: м. Дніпро, вул. Харківська, буд. 9, кв.10 (ТОВ «Р.Б.К. Атлантіс Груп»), з видами діяльності за кодом КВЕД: 18.13 - виготовлення друкарських форм і надання інших поліграфічних послуг; 46.19 - діяльність посередників у торгівлі товарами широкого асортименту; 82.99 - надання інших допоміжних комерційних послуг, н. в. і. у.; 46.90 - неспеціалізована оптова торгівля; 58.19 - інші види видавничої діяльності.Разом із тим, основним видом фінансово-господарської діяльності вказаного товариства є неспеціалізована оптова торгівля, куди входить: оптова торгівля оболонками штучними для ковбасних виробів, плівками для харчових продуктів та інше.В свою чергу, відповідно до наказу ТОВ «Р.Б.К. Атлантіс Груп» № 130-к від 01.07.2010, призначено на посаду Генерального директора ТОВ «Р.Б.К. Атлантіс Груп», діючого на підставі Статуту підприємства від 29.03.2006, зі змінами від 24.07.2015 № 1 224 105 0020 025292 ОСОБА_5 .Відповідно до положень Статуту ТОВ «Р.Б.К. Атлантіс Груп»:п. 12.7 Генеральний Директор несе відповідальність за організацію бухгалтерського обліку, звітності, своєчасність та повноту сплати податків та заробітної плати найманим працівникам, зберігання документів Товариства, печатки та штампів; п. 12.8 Генеральний Директор діє від імені Товариства, представляє його в усіх установах, підприємствах та організаціях в Україні та за кордоном, видає довіреності від імені Товариства. Довіреності можуть бути видані на вчинення лише тих дій, які належать до компетенції директора.Слід зазначити, про обізнаність ОСОБА_5 під час здійснення протиправної діяльності, відомо, що терористична організація «ДНР» діє на території України незаконно, її учасники застосовують зброю, вчиняють терористичні акти, захоплення будівель органів державної влади та місцевого самоврядування, вбивства людей, вибухи, підпали та інші дії, які створюють небезпеку для життя та здоров`я людей, завдають значної майнової шкоди та призводять до настання інших тяжких наслідків, з метою порушення громадської безпеки, залякування населення, провокації військового конфлікту, міжнародного ускладнення та впливу на прийняття рішень органами державної влада, місцевого самоврядування, а також чинять збройний опір, незаконну протидію та перешкоджають виконанню службових обов`язків співробітникам правоохоронних органів України та військовослужбовцям Збройних сил України, прийняв рішення на вчинення активних дій, спрямованих на фінансування діяльності зазначеного псевдодержавного утворення - терористичної організації «ДНР».Також, досудовим розслідуванням встановлено, що ТОВ «Р.Б.К. Атлантіс Груп» здійснювало свою фінансово-господарську діяльність на території Донецької області у м. Дебальцеве та у м. Луганськ Луганської області, створивши при цьому представництва у вказаних містах.Реалізуючи свій злочинний план, ОСОБА_5 , залучив до вчинення вказаної протиправної діяльності ОСОБА_6 , ІНФОРМАЦІЯ_2 , яка, , відповідно до наказу генерального директора ТОВ «Р.Б.К. Атлантіс Груп» ОСОБА_5 № 358-к від 03.03.2014, на вказаному підприємстві займала посаду начальника відділу збуту, до обов`язків якої входило контроль продажу товарів, що імпортуються вказаним підприємством, у 2015 році (більш точну дату в ході досудового розслідування не встановлено).У свою чергу, відповідальною особою на території Донецької області з питанням регіонального розвитку ТОВ «Р.Б.К. Атлантіс Груп», відповідно до наказу генерального директора ТОВ «Р.Б.К. Атлантіс Груп» ОСОБА_5 № 64-К від 01.10.2008, призначено менеджера ОСОБА_7 , ІНФОРМАЦІЯ_3 , та, відповідно до наказу № 356-К від 03.03.2014, призначено менеджера ОСОБА_8 , ІНФОРМАЦІЯ_4 .Так, реалізуючи свій злочинний план та умисел, направлений на фінансове забезпечення діяльності терористичної організації «ДНР», ОСОБА_5 за попередньою змовою з ОСОБА_6 , за невстановлених в ході досудового розслідування обставин, досягли згоди з менеджером по питанням регіонального розвитку ТОВ «Р.Б.К. Атлантіс Груп» у м. Дебальцеве Донецької області ОСОБА_8 про вчинення вказаного злочину.Отже, ОСОБА_5 , продовжуючи вчиняти протиправну діяльність, та не відмовляючись від раніше розробленого злочинного плану з ОСОБА_6 , ОСОБА_8 , зареєстрували ряд суб`єктів підприємницької діяльності з метою фінансового забезпечення терористичної організації «ДНР», та які усвідомлені про злочинну діяльності терористичної організації «ДНР», та обізнані про створені так звані «Міністерства фінансів «ДНР», «Міністерства доходів та зборів «ДНР», «Центрального Республіканського Банку «ДНР», та усвідомлюючи, що грошові кошти, збір та обіг яких відбуваються на території Донецької області, непідконтрольній державним органам влади України, буде використано для цілей вказаної терористичної організації, зокрема щодо насильницької зміни меж території та державного кордону України.На виконання злочинного умислу ОСОБА_5 , ОСОБА_6 разом зі ОСОБА_8 , для приховання юридичної приналежності до процесу фінансового забезпечення терористичної діяльності «ДНР» до підприємства ТОВ «Р.Б.К. Атлантіс Груп», незаконно здійснили реєстрацію суб`єкта підприємницької діяльності ФОП ОСОБА_8 на території терористичної організації «ДНР» з метою подальшої реалізації продукції на вказаній території, а саме оболонки штучної для ковбасних виробів, плівки для харчових продуктів та іншого, фактичними країнами походження якої є Польська Республіка та Російська Федерація.Так, у період часу з 11.12.2015 по 25.12.2015, перебуваючи на території, підконтрольній терористичній організації «ДНР» у м. Дебальцеве Донецької області, ОСОБА_9 , на виконання вказівок ОСОБА_5 , вжив всіх необхідних заходів та вчинив всі необхідні дії, направлені на фінансування терористичної діяльності шляхом сплати «податків» до так званої «податкової системи «ДНР», в процесі здійснення незаконної підприємницької діяльності на вказаній території.Далі, на виконання спільного з ОСОБА_5 злочинного плану, ОСОБА_8 за невстановлених досудовим розслідуванням обставин, надавав на ім`я генерального директора ТОВ «Р.Б.К. Атлантіс Груп» ОСОБА_5 заяву про звільнення з вказаного підприємства за власним бажанням, на підставі якої, відповідно до наказу № 405-к від 21.12.2015, його звільнено з посади менеджера по питанням регіонального розвитку ТОВ «Р.Б.К. Атлантіс Груп».22.12.2015, за невстановлених в ході досудового розслідування обставин, ОСОБА_8 , виконуючи вказівки ОСОБА_5 та ОСОБА_6 , після офіційного звільнення з ТОВ «Р.Б.К. Атлантіс Груп», перебуваючи на території терористичної організації «ДНР», зареєстрував суб`єкт господарської діяльності ФОП ОСОБА_8 , та отримав свідоцтво про державну реєстрацію ФОП серії АА03 № 11971.Після чого, ОСОБА_8 , за спільно обумовленим злочинним планом з ОСОБА_5 , ОСОБА_6 , та діючи на виконання вказівок останніх, з метою забезпечення ведення господарської діяльності на території терористичної організації, 18.01.2016 відкрив у так званому «Центральному Республіканському Банку Донецької Народної Республіки» розрахунковий рахунок № НОМЕР_1 з метоюнезаконного ведення господарської діяльності та сплати так званих «податків» до так званого «бюджету «ДНР».В подальшому, на виконання злочинних вказівок ОСОБА_5 , та виконуючи відведену йому роль у злочинному плані, ОСОБА_6 , розуміючи, що за результатами фінансово-господарської діяльності ОСОБА_8 , як незаконно зареєстрованого суб`єкта господарської діяльності, будуть сплачуватись так звані «податки» до «бюджету ДНР», що згідно положень ст. 1 ЗУ «Про боротьбу з тероризмом» є фінансовим та матеріальним забезпеченням терористичної організації «ДНР», здійснювала пошук постачальників товару (оболонки штучні для ковбасних виробів, плівка для харчових продуктів та ін.) для подальшої його реалізації ФОП ОСОБА_8 на тимчасово окупованій території представниками терористичної організації «ДНР» із використанням механізму «транзитних» підприємств, з метою приховування достовірної інформації про дійсного імпортера даної продукції.Так, ОСОБА_6 , після здійснення поставки товару на територію терористичної організації «ДНР» забезпечувала митне оформлення та декларування товару, після чого здійснювала заходи щодо подальшого розпорядження та декларування товару з метою його реалізації підприємствам, які зареєстровані та мають виробничі потужності на території, підконтрольній терористичній організації «ДНР».При цьому, ОСОБА_6 достовірно усвідомлювала, що в процесі незаконної фінансово-господарської діяльності ФОП ОСОБА_8 на території, що є під контролем терористичної організації «ДНР», будуть сплачуватись так звані «податки» до так званого «бюджету ДНР».Також, ОСОБА_6 , на виконання вказаного злочинного плану ОСОБА_5 , з метою безперешкодного виконання покладених злочинних обов`язків для доведення злочинного наміру до кінця, здійснювала облік та систематизацію звітних документів щодо фінансово-господарської діяльності незаконно зареєстрованого, тобто з порушенням норм діючого законодавства України, ФОП ОСОБА_8 .В подальшому, ОСОБА_6 із використанням електронної поштової ІНФОРМАЦІЯ_5 , яка крім того є офіційним засобом зв`язку ТОВ «Р.Б.К. Атлантіс Груп», отримувала та опрацьовувала, з метою систематичних, планових та постійних сплат так званих «податків» до так званого «бюджету «ДНР», невід`ємні документи реалізації фінансово-господарської діяльності ФОПОСОБА_8 , а саме: договори поставок, договори перевезення, додаткові угоди, протоколи протиріч до договорів поставок, специфікації, агентські договори, договори про надання послуг митного представництва, угоди про вартість послуг, заявки на поставку товару, рахунки-фактури, зразки заповнення платіжних доручень, рахунки на оплату, товарні накладні, декларації на товари, додаткові аркуші до декларацій на товари, накладні, плани робіт тощо.Реалізуючи свій протиправний план, ОСОБА_5 , у період часу з 23.03.2016 по 27.06.2017 надав злочинні вказівки ОСОБА_6 , перебуваючи у м. Дніпрі, за невстановлених в ході досудового розслідування обставин, здійснювати ведення господарської діяльності ФОП ОСОБА_8 , тобто здійснювати дії з бухгалтерського обліку та формування фінансової звітності цього ФОП з метою фінансування діяльності терористичної організації «ДНР».Крім того, для контролю та неухильного виконання ФОП ОСОБА_8 злочинних вказівок ОСОБА_5 та ОСОБА_6 , останні, використовуючи засоби мобільного зв`язку, систематично контролювали, керували такорегували процесами реалізації ФОП ОСОБА_8 раніше спланованих протиправних дій.Факти систематичної сплати «податків» до так званого «бюджету «ДНР» ОСОБА_6 підтверджувала шляхом отримання на електронну адресу відповідних копій накладних про придбання товару, посилаючись на так званий «Закон Донецької народної Республіки «Про Податкову систему від 25.12.2015», де в п. 12.1 ст. 12 встановлено протиправний порядок отримання джерел фінансування діяльності «ДНР», у тому числі у вигляді податку, який визначений, як «обов`язковий, індивідуальний платіж, що стягується з метою фінансового забезпечення діяльності «ДНР».Так, у період часу з 23.03.2016 по 27.06.2017 ФОП ОСОБА_8 , що здійснював фінансово-господарську діяльність на тимчасово окупованій території України, всупереч діючому законодавству України в сфері легітимної реєстрації суб`єкта підприємницької діяльності, на виконання злочинного плану ОСОБА_5 та ОСОБА_6 , спрямованого на фінансування терористичної організації «ДНР», з розрахункового рахунку ФОП ОСОБА_8 № НОМЕР_1 , відкритого у так званому «Центральному Республіканському Банку ДНР», під видом непередбачених чинним законодавством України «податків» і «зборів», до так званого «бюджету «ДНР», відповідно до висновку експерта № 4533/4534-17 від 21.12.2017 сплачено 6 % з загальної суми за даними касових операцій 6 508 595, 21 рублів, що складає 390 515,71 російських рублів.Таким чином, у період часу з 23.03.2015 по 27.06.2017 генеральний директор ТОВ «Р.Б.К. Атлантіс Груп» ОСОБА_5 за попередньою змовою з начальником відділу продажу ТОВ «Р.Б.К. Атлантіс Груп» ОСОБА_6 , ОСОБА_8 та іншими невстановленими в ході досудового розслідування особами, організував фінансове забезпечення діяльності терористичної організації «ДНР», шляхом сплати до так званого «Міністерства доходів та зборів «ДНР» через незаконний «Центральний Республіканський банк ДНР», відповідно до незаконно виданого нормативного акту фіскального характеру «Закону Донецької Народної Республіки «Про податкову систему від 25.12.2015» (п. 12.1 ст. 12) у вигляді податку, який визначений, як «обов`язковий, індивідуальний платіж, що стягується з метою фінансового забезпечення діяльності «ДНР», та для подальшого сприяння діяльності вказаної терористичної організації.Також, досудовим розслідування встановлено, що з 2016 року по теперішній час ОСОБА_5 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , діючи за попередньою змовою з ОСОБА_6 , ІНФОРМАЦІЯ_2 , та іншими невстановленими особами, організував постачання товарів «оболонки штучні для ковбасних виробів», з метою сприяння діяльності терористичній організації «ДНР», що виражається у наданні вказаним терористичним організаціям грошових коштів, які були отримані в ході здійснення фінансово-господарської діяльності підконтрольних названим вище особам суб`єктів підприємницької діяльності для подальшого придбання військового одягу, амуніції, медикаментів, продуктів харчування тощо.
Відповідно до постанови Кабінету міністрів України «Про заборону ввезення на митну територію України товарів, що походять з Російської Федерації» № 1147 від 30.12.2015, затверджено перелік товарів, ввезення яких заборонено на митну територію України, серед яких є товар - «оболонки штучні для ковбасних виробів», що відповідає коду УКЗЕД 3917320020, який розмитнювався ТОВ «Р.Б.К. Атлантіс Груп», генеральним директором якого є ОСОБА_5 .Крім того, частина коштів, отриманих від реалізації вказаних товарів на непідконтрольну уряду України територію Донецької області, направлялась ОСОБА_5 та іншими невстановленими в ході досудового слідства особами до незаконно створених «органів влади» терористичної організації «ДНР» де здійснювалась сплата встановлених представниками терористичної організації «ДНР» офіційних та неофіційних платежів, таким чином частина грошових коштів передавалась представникам незаконних збройних формувань терористичної організації «ДНР», що діють на тимчасово окупованій території Донецької області та систематично вчиняють на території України тяжкі та особливо тяжкі злочини, що призводить до дестабілізації суспільно-політичної ситуації в Україні.При цьому, ОСОБА_5 достовірно усвідомлював, що терористична організація «ДНР» має стабільний склад лідерів, які підтримують між собою тісні стосунки, централізоване підпорядкування учасників політичного та силового блоку лідеру організації, а також мають план злочинної діяльності та чіткий розподіл функцій учасників щодо його досягнення.Також, ОСОБА_5 , об`єктивно розумів, що терористична організація «ДНР», протиправній діяльності якої він сприяв, діє на території України незаконно та що її учасники застосовують зброю, вчиняють терористичні акти, захоплення будівель органів державної влади та місцевого самоврядування, вбивства людей, вибухи, підпали та інші дії (зокрема артилерійські обстріли), які створюють небезпеку для життя та здоров`я людей, завдають значної майнової шкоди та призводять до настання інших тяжких наслідків, з метою порушення громадської безпеки, залякування населення, провокації воєнного конфлікту, міжнародного ускладнення та впливу на прийняття рішень органами державної влади, місцевого самоврядування, а також перешкоджають виконанню службових обов`язків співробітниками правоохоронних органів України, військовослужбовцями Збройних сил України та іншими військовими формуваннями України, задіяним у проведенні Антитерористичної операції/ООС.Таким чином, ОСОБА_5 , як генеральний директор ТОВ «Р.Б.К. Атлантіс Груп», у період 2015 року по 2017 рік, діючи з корисливих мотивів, за попередньою змовою з ОСОБА_6 , та іншими невстановленими в ході досудового слідства особами, усвідомлюючи той факт, що «ДНР» є терористичною організацією та має відповідні незаконно створені органи управління, з метою забезпечення економічної складової діяльності незаконних органів управління терористичної організації «ДНР» та подальшого надходження грошових коштів від такої діяльності у вигляді податків та зборів до незаконно створених органів даної терористичної організації, а також достовірно розуміючи, що на даній окупованій території органи державної влади тимчасово не здійснюють повноваження, передбачені законодавством України, організував постачання товарно-матеріальних цінностей «оболонки штучні для ковбасних виробів», на тимчасово окуповану територію Донецької області з метою забезпечення функціонування незаконно створених органів державної влади терористичної організації «ДНР» та потреб осіб, які здійснюють та підтримують вказані противоправні дії, а також у готуванні до вчинення дій щодо постачання товарів народного споживання на тимчасово непідконтрольну Україні територію, яка контролюється терористичної організацією «ДНР».Крім того, у період з 2015 по березень 2022 рр., ОСОБА_5 , під виглядом «офіційної комерційної діяльності на території України, спільно з колишніми військовими офіцерами Головного управління розвідки Міністерства оборони України та під кураторством представників спецслужб ГРУ МО та ФСБ Російської Федерації, контролював виконання оборонних замовлень Міністерства оборони України комітету«Безпілотні літальні апарати», які входять до складу Асоціації «Українська оборонна та безпекова промисловість» (код ЄДРПОУ 39885196), а саме: відомості (фото-відео матеріали) про дислокацію військових частин ЗС України, відомості про використання безпілотних летальних апаратів вздовж лінії розмежування на Сході України в зоні проведення ООС з метою подальшої передачі на упередження відповідних даних через російську агентурну мережу представникам вищевказаних спецслужб Російської Федерації для нанесення шкоди суверенітетові, територіальної цілісності та недоторканності, обороноздатності України шляхом надання Російській Федерації допомоги в проведені підривної діяльності проти України.
В свою чергу, під час здійснення досудового розслідування вказаного кримінального провадження встановлено, що ОСОБА_5 є засновником наступних підприємств:ТОВ «Р.Б.К. ЛІДЕР» (код ЄДРПОУ 33780379);ТОВ «Р.Б.К. АТЛАНТІС ГРУП» (код ЄДРПОУ 34314907);ТОВ «УКРАЇНСЬКА БІЗНЕС-КОМПАНІЯ» (код ЄДРПОУ 37004901);ТОВ «ЮРИДИЧНА КОМПАНІЯ «БІЗНЕС І ПРАВО» (код ЄДРПОУ 35808610).
В подальшому, корпоративні права ТОВ «Р.Б.К. ЛІДЕР»(код ЄДРПОУ 33780379), ТОВ «Р.Б.К. АТЛАНТІС ГРУП» (код ЄДРПОУ 34314907), ТОВ «УКРАЇНСЬКА БІЗНЕС-КОМПАНІЯ» (код ЄДРПОУ 37004901), ТОВ «ЮРИДИЧНА КОМПАНІЯ «БІЗНЕС І ПРАВО» (код ЄДРПОУ 35808610), які належать ОСОБА_5 , визнано речовими доказами у кримінальному провадженні.Після чого, в порядку встановленому статтею 170 КПК України, ухвалою слідчого судді Красногвардійського районного суду м. Дніпропетровська накладено арешт на перелічене майно.Згідно з абзацом сьомим частини шостої статті 100 КПК України, речові докази вартістю понад 200 розмірів прожиткового мінімуму для працездатних осіб, якщо це можливо без шкоди для кримінального провадження, передаються за письмовою згодою власника, а в разі її відсутності - за рішенням слідчого судді, суду Національному агентству України з питань виявлення, розшуку та управління активами, одержаними від корупційних та інших злочинів, для здійснення заходів з управління ними з метою забезпечення їх збереження або збереження їхньої економічної вартості, а речові докази, зазначені в абзаці першому цієї частини, такої самої вартості -для їх реалізації з урахуванням особливостей, визначених законом.Таким чином, під дію положень ст. 100 КПК України та ЗУ «Про Національне агентство України з питань виявлення, розшуку та управління активами, одержаними від корупційних та інших злочинів» станом на дату подання клопотання підпадають майно та активи сукупна вартість, яких перевищує 478600 грн. У клопотанні прокурор просив здійснити розгляд клопотання за відсутності власників майна з метою недопущення перешкод для передачі в управління майна.У зв`язку з зазначеним слідчий звернувся до суду з даним клопотанням.
В судовому засіданні прокурор клопотання підтримав в повному обсязі просив його задовольнити.
Відповідно до ч.2 ст.172 КПК України, слідчий суддя вважає за можливе розглянути клопотання без повідомлення власника майна та представника такого власника.
Дослідивши матеріали клопотання, вислухавши прокурора, слідчий суддя встановив наступне.
Слідчим відділом Управління СБ України у Дніпропетровській області здійснюється досудове розслідування кримінального провадження, внесеного до Єдиного реєстру досудових розслідувань за № 22017040000000032 від 23.05.2017 за підозрою ОСОБА_5 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , у вчиненні кримінальних правопорушень, передбачених ч. 1 ст. 111, ч. 1 ст. 258-3, ч. 2 ст. 258-5 КК України. 05.03.2022 року ОСОБА_5 повідомлено про підозру у вчиненні кримінальних правопорушень, передбачених ч. 1 ст. 258-3, ч. 2 ст. 258 -5, ч. 1 ст. 111 КК України. ОСОБА_5 є засновником підприємств:ТОВ «Р.Б.К. ЛІДЕР» (код ЄДРПОУ 33780379);ТОВ «Р.Б.К. АТЛАНТІС ГРУП» (код ЄДРПОУ 34314907);ТОВ «УКРАЇНСЬКА БІЗНЕС-КОМПАНІЯ» (код ЄДРПОУ 37004901);ТОВ «ЮРИДИЧНА КОМПАНІЯ «БІЗНЕС І ПРАВО» (код ЄДРПОУ 35808610). Постановою старшого слідчого в ОВС слідчого відділу Управління СБ України у Дніпропетровській області від 10.11.2022 року визнано речовими доказами у кримінальному провадженні № 22017040000000032 від 23.05.2017, корпоративні права ТОВ «Р.Б.К. ЛІДЕР»(код ЄДРПОУ 33780379), ТОВ «Р.Б.К. АТЛАНТІС ГРУП» (код ЄДРПОУ 34314907), ТОВ «УКРАЇНСЬКА БІЗНЕС-КОМПАНІЯ» (код ЄДРПОУ 37004901), ТОВ «ЮРИДИЧНА КОМПАНІЯ «БІЗНЕС І ПРАВО» (код ЄДРПОУ 35808610), які належать ОСОБА_5 . Ухвалами слідчих суддів Красногвардійського районного суду м. Дніпропетровська від 14.11.2022 року, кожною окремо,накладено арешт на: корпоративні права ТОВ «УКРАЇНСЬКА БІЗНЕС - КОМПАНІЯ»,код ЄДРПОУ 37004901; корпоративні права ТОВ «Р.Б.К. АТЛАНТІС ГРУП», код ЄДРПОУ 34314907; корпоративні права ТОВ «Р.Б.К. ЛІДЕР», код ЄДРПОУ 33780379; корпоративні права ТОВ «ЮРИДИЧНА КОМПАНІЯ «БІЗНЕС І ПРАВО», код ЄДРПОУ 35808610.
Відповідно до ч. 6 ст. 100 КПК України, речові докази вартістю понад 200 розмірів прожиткового мінімуму для працездатних осіб, якщо це можливо без шкоди для кримінального провадження, передаються за письмовою згодою власника, а в разі її відсутності - за рішенням слідчого судді, суду Національному агентству України з питань виявлення, розшуку та управління активами, одержаними від корупційних та інших злочинів (надалі - «Національне агентство»), для здійснення заходів з управління ними з метою забезпечення їх збереження або збереження їхньої економічної вартості, а речові докази, зазначені в абзаці першому цієї частини, такої самої вартості - для їх реалізації з урахуванням особливостей, визначених законом.
Тобто, відповідно до вимог части 6 ст. 100 КПК України, в управління Національному агентству можуть передаватись лише активи, які відповідають наступним умовам: вони визнані речовим доказом; на них накладено арешт у кримінальному провадженні; арешт має передбачати заборону розпорядження, або користування майном; їх сукупна вартість становить понад 200 розмірів прожиткового мінімуму для працездатних осіб; це не завдає шкоди кримінальному провадженню.
Згідно з ч. 1 ст. 22 КПК Україні, кримінальне провадження здійснюється на основі змагальності, що передбачає самостійне обстоювання стороною обвинувачення і стороною захисту їхніх правових позицій, прав, свобод і законних інтересів засобами, передбаченими цим Кодексом.
Отже прокурор мав довести, що вартість речових доказів перевищує 200 розмірів прожиткового мінімуму для працездатних осіб.
Однак, до матеріалів клопотання не долучено доказів на підтвердження суми вартості активів, при цьому слід зауважити, що для належного визначення ціни будь-якого майна, в тому числі того, яке є речовим доказом, необхідним є проведення незалежної оцінки особою, яка має належну кваліфікацію. Зазначене узгоджується з положеннями Закону України «Про оцінку майна, майнових прав та професійну оціночну діяльність в Україні».
Крім того, частина 6 ст. 100 КПК України передбачає, що речові докази передаються Національному агентству для здійснення заходів з управління ними з метою забезпечення їх збереження або збереження їхньої економічної вартості, а речові докази, зазначені в абзаці першому цієї частини, такої самої вартості - для їх реалізації з урахуванням особливостей, визначених законом.
Враховуючи те, що слідчий в клопотанні просив передати речові докази Національному агентству України з питань виявлення, розшуку та управління активами, одержаними від корупційних та інших злочинів для здійснення управління ними, то ним мало бути доведено наявність мети такого передання доказів, яка полягає у забезпеченні їх збереження або збереження їхньої економічної вартості.
Відповідно до ч. 7 ст. 100 КПК України, у випадках, передбачених пунктами 2, 4 та абзацом сьомим частини шостої цієї статті, слідчий за погодженням із прокурором або прокурор звертається з відповідним клопотанням до слідчого судді місцевого суду, в межах територіальної юрисдикції якого здійснюється досудове розслідування, а в кримінальних провадженнях щодо кримінальних правопорушень, віднесених до підсудності Вищого антикорупційного суду, - до слідчого судді Вищого антикорупційного суду, або до суду під час судового провадження, яке розглядається згідно із статтями 171-173 цього Кодексу.
Таким чином, в силу вимог ч. 7 ст. 100 КПК України, вирішення питання про передачу майна в управління Національного агентства здійснюється за правилами накладення арешту на майно. В свою чергу, арешт майна, згідно з п. 7 ч. 2 ст. 131 КПК України є заходом забезпечення кримінального провадження. Отже, питання про передачу майна в управління Національному агентству слідчий суддя має розглядати з урахуванням загальних правил застосування заходів забезпечення кримінального провадження.
Відтак, вирішуючи питання щодо передачі майна в управління Національному агентству, слідчий суддя враховує, що обов`язковою умовою передачі майна в управління Національного агентства є наявність мети забезпечення збереження таких речових доказів або збереження їхньої економічної вартості, а тому саме слідчий або прокурор мають довести, що у разі нездійснення дій з передачі майна в управління, майно може бути перетворене, знищене, зіпсоване або його економічна вартість істотно зменшиться в ціні.
Також, під час розгляду клопотання встановлено, що наразі у даному кримінальному провадженні виконуються вимоги ст. 290 КПК України, у зв`язку з чим здійснення слідчим суддею повноважень поза межами досудового розслідування не допускається.
Крім того в обґрунтування клопотання слідчим зазначено, що ОСОБА_5 здійснював фінансове забезпечення діяльності терористичної організації «ДНР», однак вина ОСОБА_5 у зазначеному не доведена відповідним судовим рішенням.
З огляду на наведене слідчий суддя не вбачає підстав для задоволення клопотання, у зв`язку з чим у задоволенні клопотання слід відмовити.
На підставі викладеного, керуючись ст.ст. 100, 369-372 КПК України, ст. 19, 21 Закону України «Про Національне агентство України з питань виявлення, розшуку та управління активами, одержаними від корупційних та інших злочинів», слідчий суддя, -
постановив:
В задоволені клопотання старшого слідчого в ОВС слідчого відділу Управління СБ України у Дніпропетровській області ОСОБА_4 , погоджене прокурором відділу Дніпропетровської обласної прокуратури ОСОБА_3 ,про передачу в управління майна, в рамках кримінального провадження № 22017040000000032 від 23.05.2017, за ознаками кримінальних правопорушень, передбачених ч. 1 ст. 111, ч. 1 ст. 258-3, ч. 2 ст. 258-5 КК України - відмовити.
Ухвала слідчого судді може бути оскаржена до Дніпровського апеляційного суду протягом 5 днів з дня її оголошення, якщо ухвала постановлена без виклику особи, яка її оскаржує, то строк апеляційного оскарження обчислюється з дня отримання нею копії судового рішення.
Слідчий суддя ОСОБА_1
Суд | Красногвардійський районний суд м.Дніпропетровська |
Дата ухвалення рішення | 07.03.2023 |
Оприлюднено | 08.11.2023 |
Номер документу | 114713691 |
Судочинство | Кримінальне |
Категорія | Провадження за поданням правоохоронних органів, за клопотанням слідчого, прокурора та інших осіб про інші клопотання |
Кримінальне
Красногвардійський районний суд м.Дніпропетровська
Дружинін К. М.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні