РІШЕННЯ
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
м. Вінниця
07 листопада 2023 р. Справа № 120/12051/23
Вінницький окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Свентуха Віталія Михайловича, розглянувши у письмовому провадженні адміністративну справу за позовом Керівника Вінницької окружної прокуратури в інтересах держави до Гніванської міської ради, треті особи, які не заявляють самостійних вимог щодо предмета спору на стороні відповідача - Могилівська філія ліцею №2 Гніванської міської ради, Ліцей №2 Гніванської міської ради про визнання бездіяльності неправомірною та зобов`язання вчинити дії,-
ВСТАНОВИВ:
до Вінницького окружного адміністративного суду надійшов адміністративний позов Керівника Вінницької окружної прокуратури в інтересах держави до Гніванської міської ради, треті особи, які не заявляють самостійних вимог щодо предмета спору на стороні відповідача - Могилівська філія ліцею №2 Гніванської міської ради, Ліцей №2 Гніванської міської ради про визнання бездіяльності неправомірною та зобов`язання вчинити дії.
Позовні вимоги мотивовані протиправною бездіяльністю відповідача щодо не вжиття заходів до оформлення правовстановлюючих документів на приміщення Могилівської філії ліцею №2 Гніванської міської ради і розміщену у ньому захисну споруду цивільного захисту №00633, що знаходиться за адресою: площа перемоги 4-А, с. Могилівка, Вінницький район, Вінницька область та державної реєстрації права комунальної власності на зазначену будівлю.
Ухвалою від 14.08.2023 року позовну заву прийнято до розгляду, відкрито провадження в адміністративній справі та вирішено розгляд справи здійснювати за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення (виклику) сторін. Даною ухвалою також надано відповідачу строк на подання відзиву.
На адресу суду надійшов відзив на позовну заяву, в якому відповідач просить відмовити у задоволенні позовних вимог у повному обсязі, оскільки Гніванська міська рада за короткий термін з часу передачі закладів освіти у комунальну власність, не зважаючи на складнощі у наповненні місцевого бюджету під час пандемії коронавіруса та воєнного стану в Україні, значно зміцнила матеріальну базу закладів освіти, забезпечила проведення ремонтів та заходів з термомодернізації приміщень, здійснила роботи зі встановлення альтернативного опалення (твердопаливних котлів), придбала для усіх закладів генератори, забезпечила швидкісним інтернетом, зберегла кадровий потенціал, який забезпечив якісну освіту дітям, а також після відновлення роботи бюро технічної інвентаризації та Державного реєстру речових прав на нерухоме майно виготовила документи на приміщення та зареєструвала право комунальної власності на 7 закладів освіти.
Також вказано, що на приміщення Могилівської філії ліцею №2 Гніванської міської ради виготовлено технічний паспорт на приміщення, прийнято рішення виконавчого комітету щодо присвоєння поштової адреси, направлено лист до Фонду державного майна України щодо надання відомостей з єдиного реєстру та отримано відповідь.
В свою чергу, представником позивача подано відповідь на відзив, у якому останній вважає доводи відповідача необґрунтованими, а адміністративний позов таким, що підлягає задоволенню, оскільки Гніванською міською радою упродовж майже п`яти років, з моменту отримання у власність майна, фактично не здійснено юридично значимих обов`язкових дій щодо оформлення та державної реєстрації права власності на приміщення Могилівської філії ліцею №2 Гніванської міської ради і розміщену у ньому захисну споруду цивільного захисту №00633.
Ухвалою суду від 12.10.2023 року витребувано у Гніванської міської ради належним чином засвідчену копію технічного паспорта на приміщення Могилівської філії ліцею №2 Гніванської міської ради, рішення Виконавчого комітету Гніванської міської ради щодо присвоєння поштової адреси, листа скерованого до Фонду державного майна України щодо надання відомостей з єдиного реєстру та відповіді на нього.
23.10.2023 року на виконання вимог ухвали суду Гніванською міською радою подано витребувані документи.
Розглянувши матеріали адміністративної справи, суд встановив наступне.
Рішенням 32 сесії 7 скликання Гніванської міської ради №767 від 20.12.2018 року "Про приймання майна шкіл с. Могилівка та с. Демидівка від Жмеринського відділу освіти та передача його Гніванському відділу освіти в оперативне управління" вирішено затвердити акти приймання-передачі до комунальної власності Гніванської міської об`єднаної територіальної громади із спільної власності територіальних громад сіл, селищ, міста Жмеринського району майна Могилівської ЗОШ І-ІІІ ступенів, яке перебувало на балансі відділу освіти Жмеринського району та розташоване на території Гніванської міської об`єднаної територіальної громади.
Відповідно до акта приймання-передачі із комунальної власності об`єднаної територіальної громади майна цілісних майнових комплексів Демидівської ЗОШ І-ІІ ступенів та Могилівської ЗОШ І-ІІІ ступенів до відділу освіти Гніванської міської ради від 20.12.2018 року, затвердженого міським головою Гніванської міської ради 20.12.2018 року, цілісний майновий комплекс Могилівської ЗОШ І-ІІІ розміщений за адресою: площа перемоги 4-А, с. Могилівка, Вінницький район, Вінницька область, який перебуває у комунальній власності Гніванської міської ради, передано в оперативне управління Гніванського відділу освіти міської ради.
Рішенням 48 сесії 7 скликання Гніванської міської ради №1280 від 09.07.2020 року "Про пониження ступенів та перейменування закладів освіти Гніванської ОТГ", окрім іншого, вирішено припинити статус юридичної особи "Могилівська загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів", понизити до І-ІІ ступенів та перетворити її на Могилівську філію НВК "ЗОШ І-ІІІ ступенів - гімназія №2" м. Гнівань опорного закладу "Навчально-виховний комплекс "Школа загальної середньої освіти І-ІІІ ступенів - гімназія №2" Гніванської міської ради Вінницької області.
Рішенням 49 сесія 7 скликання Гніванської міської ради №1321 від 14.08.2020 року "Про внесення змін в рішення 48 сесії Гніванської міської ради 7 скликання "Про пониження ступенів та перейменування закладів освіти Гніванської ОТГ" від 09.07.2020 року №1280" вирішено:
- внести зміни в рішення 48 сесії 7 скликання Гніванської міської ради "Про пониження ступенів та перейменування закладів освіти Гніванської ОТГ" від 09.07.2020 року №1280, змінивши в тексті рішення назви опорних закладів освіти Гніванської ОТГ та їх філій, виклавши його в такій редакції:
"1. Змінити назву закладів освіти Гніванської ОТГ:
п. 1.2 Назву "Навчально-виховний комплекс "Загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів - Гімназія №2" м. Гнівань Тиврівський район Вінницької області" змінити на "Опорний заклад освіти "Навчально-виховний комплекс "Заклад загальної середньої Освіти І-ІІІ ступенів-гімназія №2" Гніванської міської ради Вінницької області" з філіями:
п. 1.2.1 Могилівська філія І-ІІ ступенів опорного закладу освіти "Навчально-виховний комплекс "Заклад загальної середньої освіти І-ІІІ ступенів - гімназія №2" Гніванської міської ради Вінницької області".
Рішенням 15 сесія 8 скликання Гніванської міської ради №631 від 14.07.2022 року "Про зміну типу та перейменування закладів загальної середньої освіти Гніванської територіальної громади", окрім іншого, вирішено перейменувати Могилівську філію I-II ступенів опорного закладу освіти "Навчально-виховний комплекс "Заклад загальної середньої освіти І-IIІ ступенів - гімназія №2" Гніванської міської ради Вінницької області на Могилівську філію ліцею №2 Гніванської міської ради.
Згідно з обліковою карткою захисної споруди цивільного захисту №00633 в приміщенні Могилівської філії ліцею №2 Гніванської міської ради, що знаходиться за адресою: площа Перемоги 4-А, с. Могилівка, Вінницький район, Вінницька область, розміщується вбудована в будівлю захисна споруда цивільного захисту сховище (протирадіаційне укриття), місткістю 400 осіб.
Із технічного паспорту на захисну споруду цивільного захисту (цивільної оборони) з обліковим номером №00633 (протирадіаційне укриття), яка розташована: с. Могилівка, Вінницький район, Вінницька область вбачається, що вона вбудована в приміщення Могилівської філії ліцею №2 Гніванської міської ради та позначена на плані літерою "А", має загальну площу 572,7 кв.м, об`єм захисної споруди - 1682 куб.м, місткість осіб - 400.
Згідно листа Гніванської міської ради від 12.07.2023 року №02-12/1145, право власності на приміщення Могилівської філії ліцею №2 Гніванської міської ради відповідачем не оформлено.
З метою спонукання відповідача вчинити дії, спрямовані на реєстрацію права власності на приміщення Могилівської філії ліцею №2 Гніванської міської ради та розміщену у ньому захисну споруду цивільного захисту, прокурор в інтересах держави звернувся з цим позовом до суду.
Визначаючись щодо заявлених позовних вимог, суд виходить із наступного.
Відповідно до частини 2 статті 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
У відповідності до статті 121 Конституції України на органи прокуратури покладено функції представництва інтересів громадян і держави в судах у випадках визначених законом.
Право на звернення прокурора або його заступника до адміністративного суду в інтересах держави передбачено статтею 24 Закону України "Про прокуратуру" та статтею 53 КАС України.
Частиною 2 статті 23 Закону України "Про прокуратуру" передбачено, що підставою представництва у суді інтересів держави є наявність порушень або загрози порушень інтересів держави, якщо захист цих інтересів не здійснює або неналежним чином здійснює орган державної влади, орган місцевого самоврядування чи інший суб`єкт владних повноважень, до компетенції якого віднесені відповідні повноваження, а також у разі відсутності такого органу.
Згідно з частиною 4 статті 53 КАС України прокурор, який звертається до суду в інтересах держави, в позовній чи іншій заяві, скарзі обґрунтовує, в чому полягає порушення інтересів держави, необхідність їх захисту, визначені законом підстави для звернення до суду прокурора, а також зазначає орган, уповноважений державою здійснювати відповідні функції у спірних правовідносинах. Невиконання цих вимог має наслідком застосування положень, визначених статтею 169 цього Кодексу.
Частина 5 статті 53 КАС України передбачає, що у разі відкриття провадження за позовною заявою, поданою прокурором в інтересах держави в особі органу, уповноваженого здійснювати функції держави у спірних правовідносинах, зазначений орган набуває статусу позивача. У разі відсутності такого органу або відсутності у нього повноважень щодо звернення до суду прокурор зазначає про це в позовній заяві і в такому разі прокурор набуває статусу позивача.
Звертаючись до суду в інтересах держави, у позовній заяві заступник керівника Вінницької окружної прокуратури в інтересах держави обґрунтував, в чому полягає порушення інтересів держави та необхідність їх захисту. Зокрема, звернення до суду з позовом у цьому випадку здійснено з метою захисту інтересів держави в сфері освіти, забезпечення збереження базової мережі закладів освіти, спрямоване на задоволення суспільної потреби у відновленні законності при вирішенні питання про оформлення права власності на будівлю навчального закладу та споруду цивільного захисту. При цьому, у зв`язку із відсутністю органу, уповноваженого державою звертатися до суду з позовом з цього питання, прокурор у цій справі набув статусу позивача.
Згідно з частиною 1 статті 10 Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні" сільські, селищні, міські ради є органами місцевого самоврядування, що представляють відповідні територіальні громади та здійснюють від їх імені та в їх інтересах функції і повноваження місцевого самоврядування, визначені Конституцією України, цим та іншими законами.
Відповідно до частини 3 статті 16 Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні" матеріальною і фінансовою основою місцевого самоврядування є рухоме і нерухоме майно, доходи місцевих бюджетів, інші кошти, земля, природні ресурси, що є у комунальній власності територіальних громад сіл, селищ, міст, районів у містах, а також об`єкти їхньої спільної власності, що перебувають в управлінні районних і обласних рад.
Статтею 26 Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні" вказано, що виключно на пленарних засіданнях сільської, селищної, міської ради вирішуються відповідно до закону питання управління в межах, визначених радою, майном, що належить до комунальної власності відповідних територіальних громад, до яких віднесено розпорядження комунальним майном територіальних громад та інше.
Відповідно до статті 29 Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні", до відання виконавчих органів сільських, селищних, міських рад належить управління в межах, визначених радою, майном, що належить до комунальної власності відповідних територіальних громад.
Згідно з частиною 1 статті 60 Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні" територіальним громадам сіл, селищ, міст, районів у містах належить право комунальної власності на рухоме і нерухоме майно, доходи місцевих бюджетів, інші кошти, землю, природні ресурси, підприємства, установи та організації, в тому числі банки, страхові товариства, а також пенсійні фонди, частку в майні підприємств, житловий фонд, нежитлові приміщення, заклади культури, освіти, спорту, охорони здоров`я, науки, соціального обслуговування та інше майно і майнові права, рухомі та нерухомі об`єкти, визначені відповідно до закону як об`єкти права комунальної власності, а також кошти, отримані від їх відчуження. Спадщина, визнана судом відумерлою, переходить у власність територіальної громади за місцем відкриття спадщини.
Частиною 2 статті 60 Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні" передбачено, що підставою для набуття права комунальної власності є передача майна територіальним громадам безоплатно державою, іншими суб`єктами права власності, а також майнових прав, створення, придбання майна органами місцевого самоврядування в порядку, встановленому законом.
Відповідно до частини 5 статті 60 Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні" органи місцевого самоврядування від імені та в інтересах територіальних громад відповідно до закону здійснюють правомочності щодо володіння, користування та розпорядження об`єктами права комунальної власності, в тому числі виконують усі майнові операції, можуть передавати об`єкти права комунальної власності у постійне або тимчасове користування юридичним та фізичним особам, укладати договори в рамках державно-приватного партнерства, у тому числі концесійні договори, здавати їх в оренду, продавати і купувати, використовувати як заставу, вирішувати питання їхнього відчуження, визначати в угодах та договорах умови використання та фінансування об`єктів, що приватизуються та передаються у користування і оренду.
Частина 8 статті 60 Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні" вказує, що право комунальної власності територіальної громади захищається законом на рівних умовах з правами власності інших суб`єктів. Об`єкти права комунальної власності не можуть бути вилучені у територіальних громад і передані іншим суб`єктам права власності без згоди безпосередньо територіальної громади або відповідного рішення ради чи уповноваженого нею органу, за винятком випадків, передбачених законом.
Враховуючи вищенаведене, органом, уповноваженим управляти комунальним майном, яке знаходиться на території Гніванської територіальної громади на час виникнення спірних правовідносин та розгляду справи в суді є Гніванська міська рада.
Як вбачається з матеріалів справи, право комунальної власності об`єднаної територіальної громади на приміщення Могилівської філії ліцею №2 Гніванської міської ради, що знаходяться за адресою: площа Перемоги 4-А, с. Могилівка, Вінницький район, Вінницька область, набуто відповідно до рішення 32 сесії 7 скликання Гніванської міської ради №767 від 20.12.2018 року "Про приймання майна шкіл с. Могилівка та с. Демидівка від Жмеринського відділу освіти та передача його Гніванському відділу освіти в оперативне управління".
Окрім того, в приміщенні Могилівської філії ліцею №2 Гніванської міської ради, що знаходиться за адресою: площа Перемоги 4-А, с. Могилівка, Вінницького району, Вінницької області розміщена захисна споруда цивільного захисту з обліковим номером 00633 (протирадіаційне укриття).
Відповідно до статті 22 Закону України "Про освіту" юридична особа має статус закладу освіти, якщо основним видом її діяльності є освітня діяльність.
Заклад освіти залежно від засновника може діяти як державний, комунальний, приватний чи корпоративний.
Згідно з статтею 66 Закону України "Про освіту" сільські ради відповідають за реалізацію державної політики у сфері освіти та забезпечення якості освіти на відповідній території, забезпечення доступності дошкільної та повної загальної середньої освіти. Засновують заклади освіти, а також реорганізовують, перепрофільовують (змінюють тип) та ліквідовують їх з урахуванням спеціальних законів
Статтею 80 Закону України "Про освіту" передбачено, що до майна закладів освіти та установ, організацій, підприємств системи освіти, належать: нерухоме та рухоме майно, включаючи будівлі, споруди, земельні ділянки, комунікації, обладнання, транспортні засоби, службове житло тощо. Основні фонди, оборотні кошти та інше майно державних і комунальних закладів освіти не підлягають вилученню, крім випадків, встановлених законом.
Відповідно до пункту І розділу II Інструкції про порядок проведення технічної інвентаризації об`єктів нерухомого майна, що затверджена наказом Державного комітету будівництва, архітектури та житлової політики України від 24.05.2001 року № 127 та Методичних рекомендацій щодо проведення технічної інвентаризації захисних споруд цивільної оборони (цивільного захисту), затверджених наказом Міністерства України з питань надзвичайних ситуацій та у справах захисту населення від наслідків Чорнобильської катастрофи від 10.06.2009 року № 390, захисні споруди цивільного захисту підлягають технічній інвентаризації, на які складаються окремі інвентаризаційні справи і технічні паспорти.
Згідно з пунктом 8 Вимог щодо забезпечення нумерації та здійснення обліку фонду захисних споруд цивільного захисту, затверджених наказом Міністерства внутрішніх справ України № 579 від 09.07.2018 року, захисні споруди ставляться на облік після їх уведення в установленому порядку в експлуатацію на підставі документів, передбачених Порядком прийняття в експлуатацію закінчених будівництвом об`єктів, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 13 квітня 2011 року № 461, та технічного паспорта, складеного за результатами проведення їх технічної інвентаризації, як об`єктів нерухомого майна.
Разом з тим, згідно із частиною 1 статті 328 Цивільного кодексу України право власності набувається на підставах, що не заборонені законом, зокрема із правочинів.
За приписами частини 4 статті 334 Цивільного кодексу України права на нерухоме майно, які підлягають державній реєстрації, виникають з дня такої реєстрації відповідно до закону.
Згідно із пунктом 1 частини 1 статті 2 Закону України "Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень" державна реєстрація речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень (далі - державна реєстрація прав) - офіційне визнання і підтвердження державою фактів набуття, зміни або припинення речових прав на нерухоме майно, обтяжень таких прав шляхом внесення відповідних відомостей до Державного реєстру речових прав на нерухоме майно.
Пунктом 2 частини 1 статті 3 Закону України "Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень" передбачено, що загальними засадами державної реєстрації прав є: обов`язковість державної реєстрації прав у Державному реєстрі прав.
Відповідно до частини 1 статті 5 Закону України "Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень" у Державному реєстрі прав реєструються речові права та їх обтяження на земельні ділянки, а також на об`єкти нерухомого майна, розташовані на земельній ділянці, переміщення яких неможливе без їх знецінення та зміни призначення, а саме: житлові будинки, будівлі, споруди, а також їх окремі частини, квартири, житлові та нежитлові приміщення, меліоративні мережі, складові частини меліоративної мережі.
За приписами пунктів 6, 44 Порядку державної реєстрації речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 25.12.2015 року №1127, державна реєстрація прав проводиться за заявою заявника шляхом звернення до суб`єкта державної реєстрації прав або нотаріуса.
Для державної реєстрації права власності на закінчений будівництвом об`єкт державної або комунальної власності, будівництво якого завершено та право власності на який не зареєстровано до 1 січня 2013 р., за відсутності документа, що посвідчує набуття права державної або комунальної власності на такий об`єкт, подаються: витяг з Єдиного реєстру об`єктів державної власності щодо такого об`єкта (у разі державної реєстрації права державної власності); документ, що підтверджує факт перебування закінченого будівництвом об`єкта у комунальній власності, виданий відповідним органом місцевого самоврядування (у разі державної реєстрації права комунальної власності); документ, що підтверджує факт відсутності перебування закінченого будівництвом об`єкта у державній власності, виданий Фондом державного майна чи його регіональним відділенням (у разі державної реєстрації права комунальної власності).
Державна реєстрація права власності на закінчений будівництвом об`єкт проводиться за наявності відомостей про такий об`єкт в Єдиній державній електронній системі у сфері будівництва.
Враховуючи вищенаведені норми законодавства та оскільки Гніванська міська рада є органом, уповноваженим здійснювати управління комунальним майном, то саме на неї покладено обов`язок по вжиттю заходів, спрямованих на оформлення та державну реєстрацію права власності на приміщення Могилівської філії ліцею №2 Гніванської міської ради та розміщену в ньому захисну споруду цивільного захисту №00633.
В той же час, Гніванська міська рада, як суб`єкт права комунальної власності, що здійснює від імені та в інтересах територіальної громади відповідні права щодо володіння та розпорядження комунальним майном, не зареєструвала право власності на приміщення Могилівської філії ліцею №2 Гніванської міської ради та розміщену в ньому захисну споруду цивільного захисту №00633. Вищевказане свідчить про протиправну бездіяльність відповідача.
З приводу доводів представника відповідача про те, що Гніванською міською радою вжиті заходи щодо оформлення правовстановлюючих документів на приміщення ліцею та розміщену в ньому захисну споруду цивільного захисту, а саме виготовлено технічний паспорт на приміщення, прийнято рішення виконавчого комітету щодо присвоєння поштової адреси, направлено лист до Фонду державного майна України щодо надання відомостей з єдиного реєстру та отримано відповідь, суд зазначає наступне.
Із матеріалів справи вбачається, що 14.12.2020 року Гніванська міська рада звернулась до Фонду державного майна України із запитом у якому просили надати відомості з єдиного реєстру на об`єкт нерухомого майна: будівля загальноосвітньої школи, що заходиться за адресою площа Перемоги, 4-А, с. Могилівка, Жмеринський район, Вінницька область.
Листом Регіонального відділення Фонду державного майна України по Вінницькій та Хмельницькій областях №05-5/717 від 02.02.2021 року надано відповідь на вказаний запит.
Водночас, з 20.12.2018 року (рішення 32 сесії 7 скликання Гніванської міської ради №767 "Про приймання майна шкіл с. Могилівка та с. Демидівка від Жмеринського відділу освіти та передача його Гніванському відділу освіти в оперативне управління") та з 02.02.2021 року (лист Фонду державного майна України по Вінницькій та Хмельницькій областях №05-5/717) по момент звернення позивача до суду, відповідачем так і не здійснено оформлення правовстановлюючих документів на приміщення Могилівської філії ліцею №2 Гніванської міської ради та розміщену в ньому захисну споруду цивільного захисту №00633.
При цьому, станом на момент винесення рішення у даній справі відповідачем також не надано документів, які б підтверджували оформлення Гніванською міською радою правовстановлюючих документів на вищезазначене приміщення та захисну споруду цивільного захисту.
З огляду на вищезазначене, суд приходить до висновку, що Гніванську міську раду належить зобов`язати вжити заходів для оформлення правовстановлюючих документів на приміщення Могилівської філії ліцею №2 Гніванської міської ради та розміщену в ньому захисну споруду цивільного захисту №00633, що знаходиться за адресою: площа Перемоги 4-А, с. Могилівка, Вінницький район, Вінницька область та державної реєстрації права комунальної власності на зазначену будівлю.
Відповідно до частини першої статті 2 КАС України, завданням адміністративного судочинства є справедливе, неупереджене та своєчасне вирішення судом спорів у сфері публічно-правових відносин з метою ефективного захисту прав, свобод та інтересів фізичних осіб, прав та інтересів юридичних осіб від порушень з боку суб`єктів владних повноважень.
Відповідно до положень статті 9 КАС України розгляд і вирішення справ в адміністративних судах здійснюються на засадах змагальності сторін та свободи в наданні ними суду своїх доказів і у доведенні перед судом їх переконливості.
Згідно з нормами частин першої, другої статті 77 КАС України встановлено, що кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу. В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.
Перевіривши юридичну та фактичну обґрунтованість доводів сторін, оцінивши докази суб`єкта владних повноважень на підтвердження правомірності своїх дій та докази, надані позивачем, суд доходить висновку, про наявність підстав для задоволення даного адміністративного позову.
Вирішуючи питання про розподіл судових витрат, суд вказує на наступне.
Відповідно до частини другої статті 139 КАС України, при задоволенні позову суб`єкта владних повноважень з відповідача стягуються виключно судові витрати суб`єкта владних повноважень, пов`язані із залученням свідків та проведенням експертиз.
За таких обставин, беручи до уваги відсутність витрат суб`єкта владних повноважень пов`язаних із залученням свідків та проведенням експертиз, підстав для стягнення з відповідача судових витрат немає.
На підставі викладеного, керуючись ст.ст. 73, 74, 75, 76, 77, 90, 94, 139, 241, 245, 246, 250, 255, 295 КАС України, суд
в и р і ш и в :
Адміністративний позов задовольнити.
Визнати протиправною бездіяльність Гніванської міської ради щодо невжиття заходів до оформлення правовстановлюючих документів на приміщення Могилівської філії ліцею №2 Гніванської міської ради та розміщену в ньому захисну споруду цивільного захисту №00633, що знаходиться за адресою: площа Перемоги 4-А, с. Могилівка, Вінницький район, Вінницька область та державної реєстрації права комунальної власності на зазначену будівлю.
Зобов`язати Гніванську міську раду вжити заходи до оформлення правовстановлюючих документів на приміщення Могилівської філії ліцею №2 Гніванської міської ради та розміщену в ньому захисну споруду цивільного захисту №00633, що знаходиться за адресою: площа Перемоги 4-А, с. Могилівка, Вінницький район, Вінницька область та державної реєстрації права комунальної власності на зазначену будівлю.
Рішення суду першої інстанції набирає законної сили в порядку, визначеному ст. 255 КАС України.
Відповідно до ст. 295 КАС України, апеляційна скарга на рішення суду подається протягом тридцяти днів з дня його проголошення. Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини рішення суду, або розгляду справи в порядку письмового провадження, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.
Учасник справи, якому повне рішення суду не було вручено у день його проголошення або складення, має право на поновлення пропущеного строку на апеляційне оскарження, якщо апеляційна скарга подана протягом тридцяти днів з дня вручення йому повного рішення суду.
Позивач: Керівник Вінницької окружної прокуратури (пров. Цегельний, 8, м. Вінниця, 21020, ЄДРПОУ 02909909);
Відповідач: Гніванська міська рада (вул. Соборна, 64, м. Гнівань, Вінницька область, 23310, ЄДРПОУ 04326075);
Третя особа (1): Могилівська філія ліцею №2 Гніванської міської ради (площа Перемоги, 4-А, с. Могилівка, Вінницький район, Вінницька область, 23141, ЄДРПОУ 04326075);
Третя особа (2): Ліцей №2 Гніванської міської ради (вул. Франка, 36, м. Гнівань, Вінницька область, 23310, ЄДРПОУ 24903646).
Суддя Свентух Віталій Михайлович
Суд | Вінницький окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 07.11.2023 |
Оприлюднено | 09.11.2023 |
Номер документу | 114728260 |
Судочинство | Адміністративне |
Категорія | Справи з приводу реалізації державної політики у сфері економіки та публічної фінансової політики, зокрема щодо управління об’єктами державної (комунальної) власності, у тому числі про передачу об’єктів права державної та комунальної власності |
Адміністративне
Вінницький окружний адміністративний суд
Свентух Віталій Михайлович
Адміністративне
Вінницький окружний адміністративний суд
Свентух Віталій Михайлович
Адміністративне
Вінницький окружний адміністративний суд
Свентух Віталій Михайлович
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні