ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
У Х В А Л А
07 листопада 2023 рокуСправа №160/13291/23
Дніпропетровський окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Сидоренко Д.В., розглянувши в порядку письмового провадження заяву представника Фермерського господарства "Лариса-2008" про розстрочення виконання рішення суду у справі №160/13291/23 за позовом Дніпропетровського обласного відділення Фонду соціального захисту осіб з інвалідністю (код ЄДРПОУ 25005978, 49000, Дніпропетровська область, місто Дніпро, вулиця Старокозацька, будинок 52) до Фермерського господарства "ЛАРИСА-2008" (код ЄДРПОУ 35798131, 51323, Дніпропетровська область, Павлоградський район, село Новов`язівське, вулиця Степова, будинок 22) про стягнення адміністративно-господарських санкцій,-
УСТАНОВИВ:
23.10.2023 до Дніпропетровського окружного адміністративного суду надійшла заява Фермерського господарства "Лариса-2008" про розстрочення виконання рішення суду у справі №160/13291/23, в якій заявник просить суд розстрочити виконання рішення Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 28.09.2023 року по справі № 160/13291/23 про стягнення з Фермерського господарства "ЛАРИСА-2008" (код ЄДРПОУ 35798131, 51323, Дніпропетровська область, Павлоградський район, село Новов`язівське, вулиця Степова, будинок 22) на користь держави в особі Дніпропетровського обласного відділення Фонду соціального захисту осіб з інвалідністю (код ЄДРПОУ 25005978, 49000, Дніпропетровська область, місто Дніпро, вулиця Старокозацька, будинок 52) суму адміністративно-господарських санкцій за невиконання нормативу робочих місць для працевлаштування осіб з інвалідністю за 2022 рік у розмірі 167 004, 41 грн., терміном на 12 місяців.
В обґрунтування заяви зазначено, що Фермерське господарство «ЛАРИСА-2008» є підприємством, основним видом діяльності якого є вирощування сільськогосподарської продукції. Відомо, що в ранці 24.02.2022 р. розпочалась військова агресія Російської федерації проти України. Указом Президента України № 64/2022 від 24.02.2022 р. «Про введення воєнного стану в Україні» у зв`язку з військовою агресією Російської Федерації проти України введено в Україні воєнний стан, який діє й на теперішній час. Відповідно до аналізу реалізації товарів та послуг станом за період з 01.01.2021 - 31.12.2021 року (копія додається) загальний прибуток Фермерського господарства «ЛАРИСА-2008» склав 25 425 011, 93 грн., а вже після початку війни, за період з 01.01.2022 - 31.12.2022 року (копія додається) загальний прибуток склав усього 255 392, 08 грн. У порівнянні з прибутком 2021 року та 2022 року, можна дійти висновку, що Відповідач втратив фінансову незалежність та суттєво зменшив свої доходи. після повномасштабного вторгнення Російської федерації, було різке підвищення цін на паливо, що також спричинило негативні наслідки на отримання доходів Відповідача. Відповідач був вимушений закуповувати пальне за завищеними цінами, що підтверджується Видатковими накладними: № РН-0000440 від 12.05.2022 року на загальну суму 648 000 грн., № РН-0000608 від 10.06.2022 року на загальну суму 660 000 грн., № ЦБ-10179 від 25.07.2022 року на загальну суму 432 001, 80 грн., № РН-0000825 від 26.07.2022 року на загальну суму 540 000 грн., № РН-0000961 від 30.08.2022 року на загальну суму 769 972, 50 грн., № НДСО-10113 від 10.11.2022 року на загальну суму 270 000 грн. (копії додаються). Відповідач має значні фінансові зобов`язання перед АТ «Ощадбанк» та АТ «ПроКредит Банк» (копії укладених договорів додаються), де, Відповідач бере на себе зобов`язання повернути строкові кредити, які були надані Відповідачу для поповнення обігових коштів. Отримані кошти витрачаються на закупівлю палива, хімікатів та посівних матеріалів. Незалежно від отримання підприємством прибутку, Відповідач зобов`язаний погашати існуючу заборгованість по Кредитним зобов`язанням та сплачувати щомісячні платежі, вказані в умовах Кредитних договорів. До негативних наслідків для підприємства, які зумовили його скрутне фінансове становище також належать інфляційні процеси в економіці держави, які не залежить від діяльності підприємства. Зростання індексу інфляції, коливання курсу гривні, нестабільна соціальна політична економічна ситуація в країні негативно впливає на діяльність підприємства, що має наслідком зниження фінансових показників. Зазначене свідчить про скрутне фінансове становище підприємства та наявність фінансових зобов`язань, яке унеможливлює одночасно сплату заборгованості у розмірі 167 004, 41 грн. Мотивуючи заяву про розстрочення виконання Рішення суду вказуємо, що Відповідач не ухиляється від сплати штрафних санкцій на користь Дніпропетровського обласного відділення Фонду соціального захисту осіб з інвалідністю, разом з тим, зазначаємо, що на даний час не має достатньо коштів для його погашення.
Ухвалою суду від 26.10.2023 року заяву про розстрочення виконання рішення суду призначено до розгляду в судовому засіданні на 02.11.2023 року.
01.11.2023 року від представника Фермерського господарства «ЛАРИСА-2008» надійшли додаткові докази.
02.11.2023 року від Дніпропетровського обласного відділення Фонду соціального захисту осіб з інвалідністю надійшли письмові заперечення на заяву про розстрочення виконання рішення суду, в яких представник позивача, розглянувши заяву про розстрочення виконання рішення, вважає за необхідне викласти свою правову позицію, зокрема наступне.
В обґрунтування заяви на відстрочку виконання рішення Дніпропетровського окружного адміністративного суду у справі №160/13291/23 заявник зазначає як про факт введення в Україні правового режиму воєнного стану, який на даний час робить неможливим виконання вказаного рішення суду, так і про зобов`язання повернути строкові кредити, які були надані заявнику для поповнення обігових коштів. Відповідно до пункту 3 Порядку сплати підприємствами, установами, організаціями та фізичними особами, що використовують найману працю, суми адміністративно- господарських санкцій та пені за невиконання нормативу робочих місць для працевлаштування осіб з інвалідністю, затвердженого постановою КМУ від 31.07.2007 року №70, у разі коли роботодавець не одержує прибутку, сума адміністративно-господарських санкцій сплачується за рахунок інших джерел відповідно до законодавства. У відповідності до частини 3 статті 20 «Про основи соціальної захищеності осіб з інвалідністю в Україні» від 21.03.1991 (із змінами) №875-XII (надалі Закон №875-XII), сплату адміністративно-господарських санкцій і пені підприємства, установи, організації, у тому числі підприємства, організації громадських об`єднань осіб з інвалідністю, фізичні особи, які використовують найману працю, проводять відповідно до закону за рахунок прибутку, який залишається в їх розпорядженні після сплати всіх податків і зборів (обов`язкових платежів). Також частина 5 статті 20 Закону №875-ХІІ зазначає, що у разі несплати адміністративно-господарських санкцій або пені чи неможливості їх сплати за рішенням суду їх стягнення в примусовому порядку може бути звернено на майно підприємства, установи, організації, у тому числі підприємства, організації громадських об`єднань осіб з інвалідністю, фізичної особи, яка використовує найману працю, в порядку, передбаченому законом. В силу приписів частини 6 статті 20 Закону №875-ХІІ, суми адміністративно-господарських санкцій і пені є цільовими коштами, які по мірі їх надходження до Державного бюджету України використовуються виключно на реалізацію державної політики у сфері соціального захисту осіб з інвалідністю. Згідно статті 11 Закону №875-XII, бюджет Фонду соціального захисту осіб з інвалідністю формується за рахунок коштів державного бюджету, благодійних внесків, добровільних пожертвувань та інших надходжень. Відповідно до Закону України «Про Державний бюджет України на 2023 рік», було установлено, що джерелами формування спеціального фонду Державного бюджету України на 2023 рік в частині доходів є надходження до Фонду соціального захисту осіб з інвалідністю. Ненадходження сум адміністративно-господарських санкцій та пені до спеціального фонду Державного бюджету України перешкоджає реалізації державної політики в сфері соціального захисту осіб з інвалідністю. Фонд соціального захисту осіб з інвалідністю та його територіальні відділення як розпорядники коштів здійснюють видатки відповідно до бюджетних асигнувань та затверджених кошторисів. Кошти, що виділяються Фонду зі спеціального фонду державного бюджету, використовуються Фондом та його територіальними відділеннями в межах затверджених Міністерством соціальної політики України кошторисів першочергово на оплату протезно-ортопедичним підприємствам вартості технічних засобів реабілітації (протезно-ортопедичних виробів підвищеної складності) особам з інвалідністю. Враховуючи вищевикладене, Дніпропетровське обласне відділення Фонду соціального захисту осіб з інвалідністю заперечує проти заяви Фермерського господарства «ЛАРИСА-2008» на розстрочку виконання рішення Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 28.09.2023 у справі №160/13291/23.
Від представника позивача у справі надійшло клопотання про розгляд заяви без його участі в порядку письмового провадження.
Відповідно до частини 9 статті 205 Кодексу адміністративного судочинства України, якщо немає перешкод для розгляду справи у судовому засіданні, визначених цією статтею, але всі учасники справи не з`явилися у судове засідання, хоча і були належним чином повідомлені про дату, час і місце судового розгляду, суд має право розглянути справу у письмовому провадженні у разі відсутності потреби заслухати свідка чи експерта.
Враховуючи вищевказане, суд ухвалив розглянути заяву в порядку письмового провадження.
Рішенням Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 28.09.2023 року у справі №160/13291/23 адміністративний позов задоволено та вирішено:
Стягнути з Фермерського господарства "ЛАРИСА-2008" (код ЄДРПОУ 35798131, 51323, Дніпропетровська область, Павлоградський район, село Новов`язівське, вулиця Степова, будинок 22) на користь держави в особі Дніпропетровського обласного відділення Фонду соціального захисту осіб з інвалідністю (код ЄДРПОУ 25005978, 49000, Дніпропетровська область, місто Дніпро, вулиця Старокозацька, будинок 52) суму адміністративно-господарських санкцій за невиконання нормативу робочих місць для працевлаштування осіб з інвалідністю за 2022 рік у розмірі 167004,41грн.
31 жовтня 2023 року рішення по справі №160/13291/23 набрало законної сили.
Відповідно до частин 1, 2 статті 370 Кодексу адміністративного судочинства України судове рішення, яке набрало законної сили, є обов`язковим для учасників справи, для їхніх правонаступників, а також для всіх органів, підприємств, установ та організацій, посадових чи службових осіб, інших фізичних осіб і підлягає виконанню на всій території України, а у випадках, встановлених міжнародними договорами, згода на обов`язковість яких надана Верховною Радою України, або за принципом взаємності за її межами.
Невиконання судового рішення тягне за собою відповідальність, встановлену законом.
Відповідно до частин 1-5 статті 378 Кодексу адміністративного судочинства України, за заявою сторони суд, який розглядав справу як суд першої інстанції, може відстрочити або розстрочити виконання рішення, а за заявою стягувача чи виконавця (у випадках, встановлених законом), - встановити чи змінити спосіб або порядок його виконання. Питання про відстрочення або розстрочення виконання, зміну чи встановлення способу і порядку виконання судового рішення може бути розглянуто також за ініціативою суду.
Заява про встановлення або зміну способу або порядку виконання, відстрочення чи розстрочення виконання судового рішення розглядається у десятиденний строк з дня її надходження у судовому засіданні з повідомленням стягувача та боржника. Неприбуття у судове засідання осіб, які були належним чином повідомлені про дату, час і місце розгляду справи, не перешкоджає судовому розгляду.
Підставою для встановлення або зміни способу або порядку виконання, відстрочення чи розстрочення виконання судового рішення є обставини, що істотно ускладнюють виконання рішення або роблять його неможливим.
Вирішуючи питання про відстрочення чи розстрочення виконання судового рішення, суд також враховує:
1) ступінь вини відповідача у виникненні спору;
2) щодо фізичної особи - тяжке захворювання самої особи або членів її сім`ї, її матеріальне становище;
3) стихійне лихо, інші надзвичайні події тощо.
Відстрочення чи розстрочення виконання судового рішення не може перевищувати одного року з дня ухвалення рішення, ухвали, постанови.
З аналізу наведеної норми вбачається, що вона не містить конкретного переліку обставин для відстрочення та/або розстрочення виконання судового акта, а лише встановлює критерії для їх визначення, надаючи суду в кожному конкретному випадку вирішувати питання про їх наявність з урахуванням усіх обставин, що істотно ускладнюють виконання рішення або роблять його неможливим.
Судом встановлено, з наданих заявником доказів, станом на 01.11.2023 року залишок по поточному рахунку ФГ «ЛАРИСА-2008» в АТ "ПРОКРЕДИТ БАНК", № НОМЕР_1 - складає 9632,01 грн., а по кредитному рахунку в АТ «КРЕДІ АГРІКОЛЬ БАНК» НОМЕР_2 залишок складає 5900,59 грн. Підприємство 19.10.2023 року виплатило заробітну плату працівникам у сумі 61531,55 грн. Відповідно до штатного розкладу ФГ «ЛАРИСА-2008» щомісячно зобов`язане виплачувати заробітну плату у розмірі 247850 грн.
Таким чином, відсутність коштів на поточних рахунках відповідача у справі є обставиною, що істотно ускладнює виконання рішення суду.
Окрім того, вирішуючи питання про відстрочення чи розстрочення виконання рішення, суд повинен враховувати не лише інтереси сторін, ступінь вини у виникненні спору, а й наявність інших надзвичайних непереборних подій, які існують у державі та можуть впливати на виконання судового рішення та належне відновлення порушених прав позивача.
Суд враховує, що на даний час на території України діє воєнний стан, правовий режим якого визначається Законом України «Про правовий режим воєнного стану».
Відповідно до ст. 1 Закону України «Про правовий режим воєнного стану» воєнний стан це особливий правовий режим, що вводиться в Україні або в окремих її місцевостях у разі збройної агресії чи загрози нападу, небезпеки державній незалежності України, її територіальній цілісності та передбачає надання відповідним органам державної влади, військовому командуванню, військовим адміністраціям та органам місцевого самоврядування повноважень, необхідних для відвернення загрози, відсічі збройної агресії та забезпечення національної безпеки, усунення загрози небезпеки державній незалежності України, її територіальній цілісності, а також тимчасове, зумовлене загрозою, обмеження конституційних прав і свобод людини і громадянина та прав і законних інтересів юридичних осіб із зазначенням строку дії цих обмежень.
З огляду на встановлені вище обставини, суд вважає, що відсутність коштів на поточних рахунках відповідача та введення воєнного стану в Україні в сукупності є обставинами, що ускладнюють виконання рішення суду в цій справі, оскільки у відповідача відсутня можливість одразу погасити заборгованість.
Враховуючи вище викладене та те, що в заяві відсутнє обгрунтування необхідності розстрочення виконання рішення суду саме на 12 місяців (максимально можливий строк передбачений КАС України), суд вважає за можливе розстрочити виконня рішення суду строком на 10 місців.
Відтак, заява відповідача підлягає частковому задоволенню.
Керуючись ст.ст. 241, 243, 378 Кодексу адміністративного судочинства України, суд,-
ПОСТАНОВИВ:
Розстрочити виконання рішення Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 28.09.2023 року в справі №160/13291/23 строком на 10 місяців, шляхом щомісячної сплати Фермерським господарством "Лариса-2008" (код ЄДРПОУ35798131), починаючи з листопада 2023 року, заборгованості у розмірі 167004,41 грн., рівними частинами в сумі 16700,44 грн.
Копію ухвали направити учасникам справи.
Ухвала суду набирає законної сили відповідно до вимог статті 256 Кодексу адміністративного судочинства України та може бути оскаржена в строки, передбачені статтею 295 Кодексу адміністративного судочинства України, до Третього апеляційного адміністративного суду.
Суддя Д.В. Сидоренко
Суд | Дніпропетровський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 07.11.2023 |
Оприлюднено | 09.11.2023 |
Номер документу | 114728617 |
Судочинство | Адміністративне |
Категорія | Справи зі спорів з приводу реалізації публічної політики у сферах праці, зайнятості населення та соціального захисту громадян та публічної житлової політики, зокрема зі спорів щодо соціального захисту (крім соціального страхування), з них осіб з інвалідністю |
Адміністративне
Дніпропетровський окружний адміністративний суд
Сидоренко Дмитро Володимирович
Адміністративне
Дніпропетровський окружний адміністративний суд
Сидоренко Дмитро Володимирович
Адміністративне
Дніпропетровський окружний адміністративний суд
Сидоренко Дмитро Володимирович
Адміністративне
Дніпропетровський окружний адміністративний суд
Сидоренко Дмитро Володимирович
Адміністративне
Дніпропетровський окружний адміністративний суд
Сидоренко Дмитро Володимирович
Адміністративне
Дніпропетровський окружний адміністративний суд
Сидоренко Дмитро Володимирович
Адміністративне
Дніпропетровський окружний адміністративний суд
Сидоренко Дмитро Володимирович
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні