Рішення
від 06.11.2023 по справі 280/5447/23
ЗАПОРІЗЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ЗАПОРІЗЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

06 листопада 2023 року Справа № 280/5447/23 м.ЗапоріжжяЗапорізький окружний адміністративний суд у складі головуючого судді МаксименкоЛ.Я., розглянувши в порядку письмового провадження за правилами спрощеного провадження адміністративну справу

за позовною заявою Запорізького обласного відділення Фонду соціального захисту осіб з інвалідністю (пр. Соборний, буд. 75, оф. 226, м, Запоріжжя, 69002, код ЄДРПОУ 20508338)

до Комунального некомерційного підприємства Місцева пожежно-рятувальна служба Широківської громади Широківської сільської ради Запорізького району Запорізької області (70413, Запорізька обл., Запорізький район, село Широке, вул. Космічна, будинок 2В, код ЄДРПОУ 42229146),

про стягнення суми адміністративно-господарських санкцій та пені, -

ВСТАНОВИВ:

Запорізьке обласне відділення Фонду соціального захисту осіб з інвалідністю (далі - позивач) звернулось із позовною заявою до Комунального некомерційного підприємства "Місцева пожежна охорона Широківської ОТГ" Широківської сільської ради Запорізького району Запорізької області (далі відповідач), в якій позивач просить суд стягнути з Комунального некомерційного підприємства "Місцева пожежна охорона Широківської ОТГ" Широківської сільської ради Запорізького району Запорізької області на користь Запорізького обласного відділення Фонду соціального захисту осіб з інвалідністю суму адміністративно-господарських санкцій та пені за невиконання нормативу робочих місць для працевлаштування осіб з інвалідністю у 2022 році у розмірі 142022,56 грн.

Позовні вимоги обґрунтовані тим, що середньооблікова кількість штатних працівників, які працювали на Комунальному некомерційному підприємстві "Місцева пожежна охорона Широківської ОТГ" Широківської сільської ради Запорізького району Запорізької області за звітний період складає 20 осіб. Отже, середньооблікова кількість осіб з інвалідністю повинна складати 1 особу. Водночас, кількість працевлаштованих осіб з інвалідністю у даного роботодавця за звітний період - 2022 рік, склала 0 осіб. Посилаючись на норми Закону України Про основи соціальної захищеності осіб з інвалідністю в Україні, просить задовольнити позов.

Відповідач позовні вимоги не визнав, 11.09.2023 надав до суду відзив (вх.№39887), в якому зазначив, що відповідач є комунальним некомерційним підприємством. Вказує, що засновник відповідача Широківська сільська рада Запорізького району Запорізької області, своїм листом вих. № 01-48/1411 від 21.07.2023 повідомляла позивача про те, що комунальне некомерційне підприємство «Місцева пожежна охорона Широківської ОТГ» Широківської сільської ради Запорізького району Запорізької області є неприбутковою бюджетною організацією, яка утримується за рахунок коштів місцевого бюджету Широківської сільської територіальної громади за КПКВК 0118130 «Забезпечення діяльності місцевої та добровільної пожежної охорони» та є отримувачем бюджетних коштів відповідно до асигнувань, затверджених планом використання бюджетних коштів. Таким чином, вважає, що комунальне некомерційне підприємство «Місцева пожежна охорона Широківської ОТГ» є підприємством, що повністю фінансується за рахунок коштів місцевого бюджету Широківської сільської територіальної громади, тому порушення положень Закону України «Про основи соціальної захищеності осіб з інвалідністю в Україні» з його боку відсутні. За таких обставин, вважає позовні вимоги необґрунтованими та просить відмовити у задоволенні позову.

Ухвалою суду від 17.07.2023 позовну заяву залишено без руху.

Ухвалою суду від 07.08.2023 відкрито спрощене позовне провадження в адміністративній справі №280/5447/23 без виклику сторін та проведення судового засідання.

Ухвалою суду від 06.11.2023 здійснено процесуальне правонаступництво відповідача, а саме, Комунального некомерційного підприємства "Місцева пожежна охорона Широківської ОТГ" Широківської сільської ради Запорізького району Запорізької області на правонаступника - Комунальне некомерційне підприємство Місцева пожежно-рятувальна служба Широківської громади Широківської сільської ради Запорізького району Запорізької області (70413, Запорізька обл., Запорізький район, село Широке, вул. Космічна, будинок 2В, код ЄДРПОУ 42229146).

Відповідно до ч. 5 ст. 262 КАС України суд розглядає справу в порядку спрощеного позовного провадження без повідомлення сторін за наявними у справі матеріалами, за відсутності клопотання будь-якої зі сторін про інше.

Згідно з п. 10 ч. 1 ст. 4 КАС України письмове провадження - розгляд і вирішення адміністративної справи або окремого процесуального питання в суді першої, апеляційної чи касаційної інстанції без повідомлення та (або) виклику учасників справи та проведення судового засідання на підставі матеріалів справи у випадках, встановлених цим Кодексом.

Приписами ч. 4 ст. 243 КАС України визначено, що судове рішення, постановлене у письмовому провадженні, повинно бути складено у повному обсязі не пізніше закінчення встановлених цим Кодексом строків розгляду відповідної справи, заяви або клопотання.

Розглянувши матеріали справи, суд встановив наступне.

Відповідно до наданого позивачем розрахунку сум адміністративно-господарських санкцій, що підлягають сплаті у зв`язку з невиконанням нормативу робочих місць для працевлаштування осіб з інвалідністю за 2022 рік, надісланого Комунальному некомерційному підприємству "Місцева пожежна охорона Широківської ОТГ" Широківської сільської ради Запорізького району Запорізької області, середньооблікова чисельність штатних працівників, що працювали на підприємстві за 2022 рік склала 20 осіб. Таким чином, середньооблікова чисельність осіб з інвалідністю, відповідно до нормативу, встановленого ч. 1 ст. 19 Закону, Комунального некомерційного підприємства Місцева пожежно-рятувальна служба Широківської громади Широківської сільської ради Запорізького району Запорізької області повинна складати 1 особу. Середньооблікова чисельність штатних працівників, яким встановлена інвалідність, у роботодавця склала 0 осіб.

У зв`язку з несплатою відповідачем суми адміністративно-господарських санкцій та пені за невиконання нормативу робочих місць для працевлаштування інвалідів у 2022 році у загальному розмірі 142022,56 грн. у добровільному порядку Запорізьке обласне відділення Фонду соціального захисту осіб з інвалідністю звернулось із даним позовом до суду.

Вирішуючи спір по суті, суд виходить з наступного.

Положеннями частини 8 статті 69 Господарського кодексу України визначено, що підприємство з правом найму робочої сили забезпечує визначену відповідно до закону кількість робочих місць для працевлаштування неповнолітніх, інвалідів, інших категорій громадян, які потребують соціального захисту. Відповідальність підприємства за невиконання даної вимоги встановлюється законом.

Основи соціальної захищеності осіб з інвалідністю в Україні і гарантує їм рівні з усіма іншими громадянами можливості для участі в економічній, політичній і соціальній сферах життя суспільства, створення необхідних умов, які дають можливість особам з інвалідністю ефективно реалізувати права та свободи людини і громадянина та вести повноцінний спосіб життя згідно з індивідуальними можливостями, здібностями і інтересами визначає Закон України Про основи соціальної захищеності осіб з інвалідністю в України від 21.03.1991 №875-ХІІ (далі - Закон № 875-ХІІ).

Частинами 1, 2 та 3 статті 19 Закону № 875-ХІІ передбачено, що для підприємств, установ, організацій, у тому числі підприємств, організацій громадських об`єднань осіб з інвалідністю, фізичних осіб, які використовують найману працю, установлюється норматив робочих місць для працевлаштування осіб з інвалідністю у розмірі чотирьох відсотків середньооблікової чисельності штатних працівників облікового складу за рік, а якщо працює від 8 до 25 осіб, - у кількості одного робочого місця.

Підприємства, установи, організації, у тому числі підприємства, організації громадських об`єднань осіб з інвалідністю, фізичні особи, які використовують найману працю, самостійно розраховують кількість робочих місць для працевлаштування осіб з інвалідністю відповідно до нормативу, встановленого частиною першою цієї статті, і забезпечують працевлаштування осіб з інвалідністю. При розрахунках кількість робочих місць округлюється до цілого значення.

Підприємства, установи, організації, у тому числі підприємства, організації громадських об`єднань осіб з інвалідністю, фізичні особи, які використовують найману працю, самостійно здійснюють працевлаштування осіб з інвалідністю у рахунок нормативів робочих місць виходячи з вимог статті 18 цього Закону.

Частинами 1, 2 статті 20 Закону № 875-ХІІ визначено, що підприємства, установи, організації, у тому числі підприємства, організації громадських об`єднань осіб з інвалідністю, фізичні особи, які використовують найману працю, де середньооблікова чисельність працюючих осіб з інвалідністю менша, ніж установлено нормативом, передбаченим статтею 19 цього Закону, щороку сплачують відповідним відділенням Фонду соціального захисту осіб з інвалідністю адміністративно-господарські санкції, сума яких визначається в розмірі середньої річної заробітної плати на відповідному підприємстві, в установі, організації, у тому числі на підприємстві, в організації громадських об`єднань осіб з інвалідністю, у фізичної особи, яка використовує найману працю, за кожне робоче місце, призначене для працевлаштування особи з інвалідністю і не зайняте особою з інвалідністю. Для підприємств, установ, організацій, у тому числі підприємств, організацій громадських об`єднань осіб з інвалідністю, фізичних осіб, де працює від 8 до 15 осіб, розмір адміністративно-господарських санкцій за робоче місце, призначене для працевлаштування особи з інвалідністю і не зайняте особою з інвалідністю, визначається в розмірі половини середньої річної заробітної плати на відповідному підприємстві, в установі, організації, у тому числі на підприємстві, в організації громадських об`єднань осіб з інвалідністю, у фізичної особи, яка використовує найману працю. Положення цієї частини не поширюється на підприємства, установи і організації, що повністю утримуються за рахунок коштів державного або місцевих бюджетів.

Порушення термінів сплати адміністративно-господарських санкцій тягне за собою нарахування пені. Пеня обчислюється виходячи з 120 відсотків річних облікової ставки Національного банку України, що діяла на момент сплати, нарахованої на повну суму недоїмки за весь її строк.

Аналізуючи вищенаведені норми слід зробити висновок, що положення щодо сплати адміністративно-господарських санкцій не поширюються на підприємства, установи і організації, що повністю утримуються за рахунок коштів державного або місцевих бюджетів.

Судом встановлено, що згідно наданого Положення, затвердженого рішенням 32 сесії 8 скликання Широківської сільської ради Запорізького району Запорізької області, Комунальне некомерційне підприємство Місцева пожежно-рятувальна служба Широківської громади Широківської сільської ради Запорізького району Запорізької області є комунальним унітарним некомерційним підприємством, заснованим Широківською сільською радою Запорізького району Запорізької області на комунальній власності, для забезпечення пожежної безпеки на території Широківської територіальної громади Запорізького району Запорізького району Запорізької області.

Рішенням Запорізького управління Запорізької ДПІ Головного управління ДПС у Запорізькій області № 2008084600015 від 30.01.2020, Комунальне некомерційне підприємство «Місцева пожежна охорона Широківської ОТГ» Широківської сільської ради Запорізького району Запорізької області (правонаступником якого є Комунальне некомерційне підприємство Місцева пожежно-рятувальна служба Широківської громади Широківської сільської ради Запорізького району Запорізької області) внесено до реєстру неприбуткових установ та організацій.

Згідно Фінансової звітності мікропідприємства (додаток 2 до Національного положення (стандарту) бухгалтерського обліку) форма № 1мс, його бюджетне фінансування за 2022 рік складало 4 520,5 тис. грн., інші джерела фінансування КНП «МПО Широківської ОТГ» відсутні. Витрати підприємства за 2022 рік склали 4 520,5 тис. грн.

А також, як вказано у довідках фінансового відділу Широківської сільської ради Запорізького району Запорізької області від 03.11.2023р. № 03-14/49, Комунального некомерційного підприємства Місцева пожежно-рятувальна служба Широківської громади Широківської сільської ради Запорізького району Запорізької області від 03.11.2023 № 50, підприємство повністю фінансується за рахунок коштів місцевого бюджету Широківської сільської ради Запорізького району Запорізької області. Надходження та використання коштів загального фонду КП «МПО Широківської ОТГ» відображено в звіті за формою 2м «Звіт про надходження та використання коштів загального фонду», надходження та використання коштів спеціального фонду відображено в звіті за формою 4-Зм За 2022 рік по загальному фонду надійшло коштів 4624938,60 грн., касові видатки за 2022 рік 4624938,60 грн., по спеціальному фонду кошти не надходили. Бюджетні кошти на користь КНП-отримувача є цільовим фінансуванням.

Тож, наданими документами підтверджується, що Комунальне некомерційного підприємства Місцева пожежно-рятувальна служба Широківської громади Широківської сільської ради Запорізького району Запорізької області у спірний період повністю утримувалось за рахунок коштів місцевого бюджету.

Отже, з урахуванням приписів статті 20 Закону № 875-ХІІ, до відповідача не можуть бути застосовані адміністративно-господарські санкції за невиконання нормативу, передбаченим статтею 19 цього Закону у 2022 році.

Згідно з частинами 1 та 2 статті 9 КАС України розгляд і вирішення справ в адміністративних судах здійснюються на засадах змагальності сторін та свободи в наданні ними суду своїх доказів і у доведенні перед судом їх переконливості. Суд розглядає адміністративні справи не інакше як за позовною заявою, поданою відповідно до цього Кодексу, в межах позовних вимог.

Відповідно до частин 1, 2 статті 77 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.

Суд, відповідно до статті 90 КАС України, оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об`єктивному дослідженні. Суд оцінює належність, допустимість, достовірність кожного доказу окремо, а також достатність і взаємний зв`язок доказів у їх сукупності.

Отже, виходячи з заявлених позовних вимог, системного аналізу положень чинного законодавства України та матеріалів справи, суд дійшов висновку, що викладені в позовній заяві вимоги позивача є необґрунтованими та такими, що не підлягають задоволенню.

Керуючись статтями 2, 77, 139, 241, 243-246, 255 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

ВИРІШИВ:

У задоволенні позовних вимог Запорізького обласного відділення Фонду соціального захисту осіб з інвалідністю (пр. Соборний, буд. 75, оф. 226, м, Запоріжжя, 69002, код ЄДРПОУ 20508338) до Комунального некомерційного підприємства Місцева пожежно-рятувальна служба Широківської громади Широківської сільської ради Запорізького району Запорізької області (70413, Запорізька обл., Запорізький район, село Широке, вул. Космічна, будинок 2В, код ЄДРПОУ 42229146) про стягнення суми адміністративно-господарських санкцій та пені, - відмовити.

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Рішення суду може бути оскаржено в апеляційному порядку до Третього апеляційного адміністративного суду протягом тридцяти днів з дня його (її) проголошення,а якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини рішення суду, або розгляду справи в порядку письмового провадження, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.

Рішення у повному обсязі складено та підписано 06.11.2023.

СуддяЛ.Я. Максименко

Дата ухвалення рішення06.11.2023
Оприлюднено09.11.2023
Номер документу114729582
СудочинствоАдміністративне
Сутьстягнення суми адміністративно-господарських санкцій та пені

Судовий реєстр по справі —280/5447/23

Рішення від 06.11.2023

Адміністративне

Запорізький окружний адміністративний суд

Максименко Лілія Яковлівна

Ухвала від 06.11.2023

Адміністративне

Запорізький окружний адміністративний суд

Максименко Лілія Яковлівна

Ухвала від 07.08.2023

Адміністративне

Запорізький окружний адміністративний суд

Максименко Лілія Яковлівна

Ухвала від 17.07.2023

Адміністративне

Запорізький окружний адміністративний суд

Максименко Лілія Яковлівна

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні