Рішення
від 06.11.2023 по справі 380/20526/23
ЛЬВІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ЛЬВІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Р І Ш Е Н Н Я

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

06 листопада 2023 рокусправа № 380/20526/23Львівський окружний адміністративний суд у складі головуючої судді Лунь З.І. розглянув у письмовому провадженні за правилами спрощеного позовного провадження адміністративну справу за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю «БУДІВЕЛЬНА КОРПОРАЦІЯ «РСГ» до Головного управління ДПС у Львівській області про визнання протиправним та скасування рішення, зобов`язання вчинити дії.

в с т а н о в и в:

Товариство з обмеженою відповідальністю «БУДІВЕЛЬНА КОРПОРАЦІЯ «РСГ» (місцезнаходження: 45201, Волинська область, Луцький район, м.Ківерці, вул.Соборності, 6А; код ЄДРПОУ 43914609) звернулося до суду з позовом до Головного управління ДПС у Львівській області (місцезнаходження: 79026, м.Львів, вул.Стрийська, 35, код ЄДРПОУ 43968090), в якому просить суд:

-визнати протиправним та скасувати рішення комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних Головного управління ДП.С у Львівській області №35045 від 29.06.2023 про відповідність Товариства з обмеженою відповідальністю «БУДІВЕЛЬНА КОРПОРАЦІЯ «РСГ» (код ЄДРПОУ 43914609) критеріям ризиковості платника податку;

-зобов`язати Головне управління ДПС у Львівській області виключити Товариство з обмеженою відповідальністю «БУДІВЕЛЬНА КОРПОРАЦІЯ «РСГ» (код ЄДРПОУ 43914609) з переліку платників податку, які відповідають критеріям ризиковості платника податку.

Позовні вимоги обґрунтовані тим, що оскаржуване рішення відповідача порушує права та інтереси позивача, оскільки його внесення до переліку ризикових надає контролюючому органу беззаперечну підставу для автоматичного зупинення реєстрації податкових накладних. Відповідачем не надано матеріалів, на підставі яких позивача як платника податків віднесено до такого переліку ризиковості платника податку. На підставі оскаржуваного рішення відповідач зупиняє реєстрацію податкових накладних позивача та в подальшому відмовляє у їх реєстрації. Господарські відносини позивача з його контрагентами є реальними та підтверджуються первинними документами. Порушення контрагентами позивача податкової дисципліни не може мати негативних наслідків для позивача. Позивач наголошує, що відповідач в оскаржуваному рішенні не обґрунтував підстави відповідності позивача критеріям ризиковості платника податку, у зв`язку з чим порушим принцип правової визначеності. У зв`язку з чим позивач просить задовольнити позовні вимоги в повному обсязі.

Ухвалою від 05.09.2023 відкрито провадження по справі за правилами спрощеного позовного провадження, без повідомлення учасників справи та запропоновано відповідачам у п`ятнадцятиденний строк з дня вручення ухвали подати відзив на позовну заяву.

На адресу суду від представника відповідача надійшло клопотання, у якому відповідач просив розгляд справи проводити за правилами спрощеного позовного провадження в судовому засіданні з повідомленням сторін.

Ухвалою від 07.11.2023 у задоволенні клопотання представника відповідача про розгляд справи за правилами спрощеного позовного провадження в судовому засіданні з повідомленням сторін - відмовлено.

На адресу суду надійшов відзив на позовну заяву від представника Головного управління ДПС у Львівській області. Відповідач позов не визнає та вважає, що використання контролюючим органом податкової інформації наявної в інформаційних системах ДПС є правомірним. Віднесення позивача до платників, які відповідають критеріям ризиковості, є одним із заходів щодо збору, опрацювання та використання інформації, необхідної для виконання покладених на відповідача функцій та завдань. Відповідач зауважує, що безпосередньо рішення Комісії по віднесенню платника податків до переліку таких платників, які відповідають критеріям ризиковості без прийняття рішення про відмову у реєстрації податкових накладних / розрахунків коригувань не порушує права та інтереси позивача. На підставі зазначеного відповідач просить суд відмовити в задоволенні позовних вимог.

Інших клопотань чи заяв по суті справи до суду не надходило, сторонами не заявлено.

Суд всебічно і повно з`ясував всі фактичні обставини справи, на яких ґрунтуються позовні вимоги, об`єктивно оцінив докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті та встановив таке.

Позивач, Товариство з обмеженою відповідальністю «БУДІВЕЛЬНА КОРПОРАЦІЯ «РСГ» є підприємством приватної власності, котре зареєстроване 17.11.2020 за адресою: 45201, Волинська область. Луцький район, м. Ківерці, вул. Соборності, 6А.

Товариство проводить свою господарську діяльність, передбачену установчими документами, дотримуючись Конституції України, Податкового кодексу України, інших законів та нормативно-правових актів.

Здійснює ведення фінансово бухгалтерської документації і формування податкової звітності відповідно до вимог чинного законодавства, своєчасно та в повному обсязі подає податкові декларації та інші звітні документи, за весь час господарювання сплачує податки та інші загальнообов`язкові збори в порядку та розмірах, встановлених чинним законодавством та виходячи із фактичних обсягів оподатковуваних операцій (об`єкту оподаткування).

Основним видом діяльності Товариства з обмеженою відповідальністю «БУДІВЕЛЬНА КОРПОРАЦІЯ «РСГ» є неспеціалізована оптова торгівля (код КВЕД :42.99).

Додатковими видами діяльності Товариства є:

47.30 Роздрібна торгівля пальним;

47.64 Роздрібна торгівля спортивним інвентарем у спеціалізованих магазинах;

47.71 Роздрібна торгівля одягом у спеціалізованих магазинах;

49.39 Інший пасажирський наземний транспорт, н в і.у;

49.41 Вантажний автомобільний транспорт;

49.42 Надання ПОСЛУГ перевезення речей (переїзду);

52.29 Інша допоміжна діяльність у сфері транспорту;

69.10 Діяльність у сфері права;

71.12 Діяльність у сфері інжинірингу, геології та геодезії, надання послуг технічного і консультування в цих сферах;

77.12 Падання в оренду вантажних автомобілів;

77.32 Надання в оренду будівельних машин і устатковання;

77.39 Надання в оренду інших машин, устатковання та товарів, н.в.і у;

85.51 Освіта у сфері спорту та відпочинку;

85.60 Допоміжна діяльність у сфері освіти;

93.11 Функціювання спортивних споруд;

93.12 Діяльність спортивних клубів;

93.19 Інша діяльність у сфері спорту;

42.11 Будівництво доріг і автострад;

42.13 Будівництво мостів і тунелів;

42.21 Будівництво трубопроводів;

42.22 Будівництво споруд електропостачання та телекомунікація;

43.22 Монтаж водопровідних мереж, систем опалення та кондиціонування;

43.31 Штукатурні роботи;

43.32 Установлення столярних виробів;

43.91 Покрівельні роботи;

68.32 Управління нерухомим майном за винагороду або на основі контракту;

81.10 Комплексне обслуговування об`єктів;

81.30 Надання ландшафтних послуг;

41.10 Організація будівництва будівель;

41.20 Будівництво житлових і нежитлових будівель;

42.12 Будівництво залізниць і метрополітену;

43.11 Знесення;

43.12 Підготовчі роботи на будівельному майданчику;

43.21 Електромонтажні роботи;

43.29 Інші будівельно-монтажні роботи;

43.33 Покриття підлоги й облицювання стін;

43.34 Малярні роботи та скління;

43.39 Інші роботи із завершення будівництва;

43.99 Інші спеціалізовані будівельні роботи, н в.і.у.;

46.11Діяльність посередників у торгівлі сільськогосподарською сировиною, живими тваринами, текстильною сировиною та напівфабрикатами;

46.12Діяльність посередників у торгівлі паливом, рудами, металами та промисловими хімічними речовинами;

46.42 Оптова торгівля одягом і взуттям;

46.49 Оптова торгівля іншими товарами господарського призначення;

46.64Оптова торгівля машинами й устаткуванням для текстильного, швейного їм трикотажного виробництва;

46.71Оптова торгівля твердим, рідким, газоподібним паливом і подібними продуктами;

46.73Оптова торгівля деревиною, будівельними матеріалами га санітарно-технічним обладнанням;

46.74Оптова торгівля залізними виробами, водопровідним і опалювальним устаткованням і приладдям до нього;

46.90 Неспеціалізована оптова торгівля;

47.19 Інші види роздрібної торгівлі в неспеціалізованих магазинах.

В межах своєї господарської діяльності Товариство використовує складське приміщення за адресою: Україна, Львівська область, смт.Куликів, вул.Шевченка, буд. 65, договір складено з ТОВ «Ливарний завод».

Офісні приміщення:

Приміщення за адресою: Україна, 45201, Волинська область, Луцький р-н, м.Ківерці, вул.Соборності, буд.6А, договір суборенди нерухомого майна, що належить до комунальної власності Ківерцівської міської ради складено з ТОВ «Лістрансбуд».

Приміщення за адресою: Україна, Львівська область, м.Львів, вул.Стрийська, буд. 202, договір укладено з Науково-виробниче підприємство «ЕЛЕКТРОН-КAPAT» - ДП ПрАТ «Концерн- Електрон» копії договорів додаються.

Транспортні засоби Товариства:

1.Автомобіль вантажний PEUGEOT BOXER ВС 1531 МТ;

2.Автомобіль вантажний PEUGEOT BOXER BC6016MO;

3.Дорожній каток TEREN KB-1000;

4.Екскаватор-навантажувач марка JCB, модель ЗСХ, номер двигуна JCB3CXCSP01619402;

5.Легковий автомобіль BMW 520 WBAJC3 1040G870432;

6.Спеціалізований вантажний самоскид КАМАЗ 5510;

7.Міні-навантажувач BOBCAT S750,реєстраційний номер 39307ВС Копії технічних паспортів транспортних засобів додаються.

У зв`язку з наявністю власних транспортних засобів на ТзОВ «БУДІВЕЛЬНА КОРПОРАЦІЯ «РСГ» в даний період часу була відсутня потреба у наданні послуг перевезення та транспортно-експедиційних послуг. Також є ряд покупців, що забирають товар зі складу за адресою: УКРАЇНА, ЛЬВІВСЬКА ОБЛ„ ЖОВКІВСЬКИЙ РАЙОН, СМТ. КУЛИКІВ, вулиця Шевченка, буд. 65 своїми силами, відповідно послугами перевезення Товариство не користувалось. Всі умови поставки прописані у договорах з Постачальниками та Покупцями.

ТзОВ «БУДІВЕЛЬНА КОРПОРАЦІЯ «РСГ» займається оптовою торгівлею товарів придбаних на ринку України.

Основними постачальниками товару, виступають, ТОВ «ГАЛБЕТОН» - Договір №2701-01 від 27.01.2022, ТОВ «Озон» - Договір поставки №05/04/21 від 05.04.2021; ТОВ «Львівекотранс» - Договір поставки №220323-1 від 22.03.2023; ТОВ «ТОРГОВО-ВИДОБУВНА КОМПАНІЯ ЛЬВІВСЬКИЙ МЕХСКЛ03АВ0Д» - Договір поставки №2908-1 від 29 08.2022, Львівська філія ТОВ «МЕТАЛ ХОЛДІНГ ТРЕЙД» - Договір №ЛВ- 0107/23 від 01.03 2023, ТОВ «ТЕХМЕТАЛ» - Договір №3/1 від 01 03 2023.

За умовами договорів поставок з вказаними постачальниками, на них покладається обов`язок по завантаженню транспорту товаром.

Основними покупцями даних товарів є:

Приватне підприємство «КОНТИНЕНТ ЛАЙФ» (Договір №01/08/22 від 01.08.2022). Протягом 2022року ТзОВ «БУДІВЕЛЬНА КОРПОРАЦІЯ «РСГ» Постачальник) реалізувало ПП «КОНТИНЕНТ ЛАЙФ» (Покупець) матеріали для будівництва спортивних майданчиків на суму 437025,42грн. в т.ч. ПДВ 20 % - 72837,57грн.;

ТОВ «ДИНАМО ІНВЕСТ» (Договір 01/03/21 від 01.03.2021). Протягом 2022-2023 ТзОВ «БУДІВЕЛЬНА КОРПОРАЦІЯ «РСГ» (Постачальник) реалізувало ТОВ «ДИНАМО ІНВЕСТ» (Покупець) матеріали для будівництва спортивних майданчиків на суму 164 589, 88 грн. в т.ч. ПДВ 20 % - 274431,65грн.;

Приватна виробничо-комерційна фірма «ФІАЛКА» (Договір №02/07-21 від 12.07.2021). Протягом 2022 ТзОВ «БУДІВЕЛЬНА КОРПОРАЦІЯ «РСГ» Постачальник) реалізувало ПВКФ «ФІАЛКА» (Покупець) матеріали для будівництва спортивних майданчиків на суму 3050882,56грн. в т.ч. ПДВ 20 % - 508480,43грн.;

ТОВ «ВІННИЦЯ БУДІНВЕСТ» (Договір підряду №22/12/2021 від 21.12.2021). Протягом 2022 ТзОВ «БУДІВЕЛЬНА КОРПОРАЦІЯ «РСГ» (Постачальник) реалізувалоТОВ «ВІННИЦЯ БУДІНВЕСТ» (Покупець) матеріали для будівництва спортивних майданчиків а суму 634135,41грн. в т.ч. ПДВ 20 % - 105689,23грн.;

ГО «Львівська обласна організація ФСТ «Динамо» України» (Договір підряду 01/09/2022 від 19.09.2022). Протягом 2022 ТзОВ «БУДІВЕЛЬНА КОРПОРАЦІЯ РСГ» надало послуги по реконструкції спортивного майданчика для ігрових видів спорту і штучним покриттям ГО ЛООФСТ «Динамо» України (Замовник) на суму 214 035,11грн. в ч ПДВ 20% - 356839,18грн.;

ГО «Львівська обласна організація ФСТ «Динамо» України» (Договір підряду 01/02/21 від 01.11.2021). Протягом 2022 ТзОВ «БУДІВЕЛЬНА КОРПОРАЦІЯ «РСГ» надало послуги по реконструкції металевого гаражу та навісу та території лучного стрільбища на суму 238000,00грн. в т.ч. ПДВ 20% -39666,67грн.

Для здійснення господарської діяльності ТОВ «БУДІВЕЛЬНА КОРПОРАЦІЯ «РСГ» на даний момент має наступних працівників, а саме:

1. ОСОБА_1 Директор;

2. ОСОБА_2 Бухгалтер;

3. ОСОБА_3 - Інженер з охорони праці;

4. ОСОБА_4 , ОСОБА_5 - Інженер-будівельник;

5. ОСОБА_6 Виконроб;

6. ОСОБА_7 Монтажник металоконструкцій;

7. ОСОБА_8 ;

8. ОСОБА_9 Підсобний працівник;

9. ОСОБА_10 , ОСОБА_11 , ОСОБА_12 . ОСОБА_13 - Водій автотранспортних засобів;

10. ОСОБА_14 Менеджер;

11. ОСОБА_15 - Електрогазозварювальник.

Позивачем було скеровано пояснення щодо виключення ТзОВ «БУДІВЕЛЬНА КОРПОРАЦІЯ «РСГ» з переліку ризикових та наступні документи, а саме:

-пояснення щодо виключення ТзОВ «БУДІВЕЛЬНА КОРПОРАЦІЯ «РСГ» з переліку ризикових №2206/01 від 22.06.2023;

-рішення учасника (засновника)№ 01/11 від 16.11.2020;

-виписка з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців і а громадських формувань № 1004151070003051914 від 09 06.2023;

-витяг з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців і а громадських формувань, реєстраційний номер справи: № 10041505191494 від 09.06.2023;

-витяг з реєстру платників податку на додану вартість № 2013054500246 від 01.12.2020;

-договір оренди майна №01/02-2 від 04.08.2022 укладений з ТОВ «Ливарний завод»;

-договір суборенди нерухомого майна, що належить до комунальної власності ківерцівської міської ради №1 від 07.06.2023 укладений з ТОВ «Лістрансбуд»;

-договір оренди №35/20 від 20.11.2020 укладений з Науково-виробниче підприємство «ЕЛЕКТРОН-КАРАТ» - ДП ПрАТ «Концерн- Електрон»;

-технічна документація власних транспортних засобів;

-оборотно-сальдова відомість по рах 201 за період з 01.01.2023 по 31.05.2023;

-оборотно-сальдова відомість по рах 205 за період з 01 01.2023 по 31.05 2023;

-оборотно-сальдова відомість по рах 281 за період з 01 01.2023 по 31.05.2023;

-оборотно-сальдова відомість по рах 26 за період з 01.01.2023 по З І 05.2023;

-ТОВ «ГАЛБЕТОН» Договір №2701-01 від 27.01.2022;

-ТОВ «Озон» - Договір поставки №05/04/21 від 05.04 2021;

-ТОВ «Львівекотранс» - Договір поставки № 220323-1 від 22.03.2023;

-ТОВ «ТОРГОВО-ВИДОБУВНА КОМПАНІЯ ЛЬВІВСЬКИЙ МЕХСКЛОЗАВ0Д» - Договір поставки №2908-1 від 29.08.2022;

-Львівська філія ТОВ «МЕТАЛ ХОЛДІНГ ТРЕЙД» - Договір №ЛВ-0107/23 від 01.03.2023;

-ТОВ «ТЕХМЕТАЛ» - Договір №3/1 від 01.03.2023;

-виписка по особовому рахунку ТОВ «БУДІВЕЛЬНА КОРПОРАЦІЯ «РСГ» за 1 квартал 2022року;

-виписка по особовому рахунку ТОВ «БУДІВЕЛЬНА КОРПОРАЦІЯ «РСГ» за 2 квартал 2022року;

-виписка по особовому рахунку ТОВ «БУДІВЕЛЬНА КОРПОРАЦІЯ «РСГ» за 3 квартал 2022року;

-виписка по особовому рахунку ТОВ «БУДІВЕЛЬНА КОРПОРАЦІЯ «РСГ» за 4 квартал 2022рок;

-виписка по особовому рахунку ТОВ «БУДІВЕЛЬНА КОРПОРАЦІЯ «РСГ» за І квартал 2023року;

-договір купівлі продажу №01/08/22 від 01.08.2022 укладений з ПП «КОНТИНЕНТ ЛАЙФ»;

-договір купівлі-продажу № 01/03/21 від 01.03.2021 укладений з ТОВ «ДИНАМО НВЕСТ»;

-договір підряду на виконання будівельно-монтажних робіт № 03/07-21 від 12.07 2021 укладений з ПВКФ «ФІАЛКА»;

-договір підряду №22/12/2021 від 21.12.2021 укладений з ТОВ «ВІННИЦЯ ЗУДІНВЕСТ»;

-договір підряду №01/09/2022 від 19.09.2022 з ГО «Львівська обласна організація ЗСТ «Динамо» України»;

-договір підряду №01/02/2021 від 01.11 2021 з ГО «Львівська обласна організація ЗСТ «Динамо» України»;

-штатний розпис від 01.04.2023 та накази про прийняття на роботу.

Комісія Головного правління ДПС у Львівській області прийняла та засобами телекомунікаційного зв`язку через особистий кабінет платника надіслала позивачу рішення від 29.06.2023 № 35045 про відповідність платника податку на додану вартість ТзОВ «БУДІВЕЛЬНА КОРПОРАЦІЯ «РСГ» пункту 8 Критеріїв ризиковості платника податку.

В обґрунтування рішення від 29.06.2023 №35045 про відповідність ТОВ «БУДІВЕЛЬНА КОРПОРАЦІЯ «РСГ» критеріям ризиковості платника податків Головне управління ДПС у Львівській області було зазначено, що «Комісією регіонального рівня відповідно до пункту 6 Порядку зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 11.12.2019 №1165, встановлено з урахуванням отриманих від платника податку інформації та копій відповідних документів від 23.06.2023№1відповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку на підставі п.8 Критеріїв ризиковості платника податку Постачання товарів (послуг) платнику(ам) податку, щодо якого(их) прийняте рішення про відповідність критеріям ризиковості платника податку. 12 - постачання товарів (ПОСЛУГ) платнику(ам) податку, щодо якого(их) прийняте рішення про відповідність критеріям ризиковості платника податку; 13 - придбання товарів (послуг) у платників(ів) податку, щодо якого(их) прийняте рішення про відповідність критеріям ризиковості платника податку

Не погоджуючись із вказаним рішенням, позивач звернувся до суду з даною позовною заявою.

Надаючи правову оцінку спірним правовідносинам, суд виходить з наступного.

Відповідно до пункту 201.1 статті 201 Податкового кодексу України (далі ПК України, в редакції чинній на момент виникнення спірних правовідносин) на дату виникнення податкових зобов`язань платник податку зобов`язаний скласти податкову накладну в електронній формі з дотриманням умови щодо реєстрації у порядку, визначеному законодавством, кваліфікованого електронного підпису уповноваженої платником особи та зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних у встановлений цим Кодексом термін.

Згідно з пунктом 201.10 статті 201 ПК України при здійсненні операцій з постачання товарів/послуг платник податку - продавець товарів/послуг зобов`язаний в установлені терміни скласти податкову накладну, зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних та надати покупцю за його вимогою.

Податкова накладна, складена та зареєстрована в Єдиному реєстрі податкових накладних платником податку, який здійснює операції з постачання товарів/послуг, є для покупця таких товарів/послуг підставою для нарахування сум податку, що відносяться до податкового кредиту.

Відповідно до пункту 201.16 статті 201 ПК України реєстрація податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних може бути зупинена в порядку та на підставах, визначених Кабінетом Міністрів України.

Механізм зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі - Реєстр), організаційні та процедурні засади діяльності комісій з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі, права та обов`язки їх членів визначені Порядком зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затверджений постановою Кабінету Міністрів України від 11.12.2019 року №1165 (далі - Порядок №1165).

Згідно з пунктом 3 Порядку №1165 податкові накладні/розрахунки коригування (крім розрахунків коригування, складених постачальником товарів/послуг до податкової накладної, складеної на отримувача - платника податку, в яких передбачається зменшення суми компенсації вартості хоча б одного з товарів/послуг їх постачальнику, та розрахунків коригування, складених на неплатника податку, за винятком розрахунку коригування, визначеного підпунктом 7цього пункту), що подаються для реєстрації в Реєстрі, перевіряються щодо відповідності таким ознакам безумовної реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування (далі - ознаки безумовної реєстрації).

Відповідно до пункту 5 Порядку №1165 платник податку, яким складено та/або подано для реєстрації в Реєстрі податкову накладну/розрахунок коригування, що не відповідають жодній з ознак безумовної реєстрації, перевіряється щодо відповідності критеріям ризиковості платника податку (додаток 1), показникам, за якими визначається позитивна податкова історія платника податку (додаток 2).

Додатком 1 до Порядку №1165 встановлено наступні Критерії ризиковості платника податку на додану вартість:

1.Платника податку на додану вартість (далі - платник податку) зареєстровано (перереєстровано) на підставі недійсних (втрачених, загублених) та підроблених документів згідно з інформацією, наявною в контролюючих органах.

2. Платника податку зареєстровано (перереєстровано) в органах державної реєстрації фізичними особами з подальшою передачею (оформленням) у володіння чи управління неіснуючим, померлим, безвісти зниклим особам згідно з інформацією, наявною в контролюючих органах.

3. Платника податку зареєстровано (перереєстровано) в органах державної реєстрації фізичними особами, що не мали наміру провадити фінансово-господарської діяльності або здійснювати повноваження, згідно з інформацією, наданою такими особами.

4. Платника податку зареєстровано (перереєстровано) та ним проваджено фінансово-господарську діяльність без відома і згоди його засновників і призначених у законному порядку керівників згідно з інформацією, наданою такими засновниками та/або керівниками.

5. Платник податку - юридична особа не має відкритих рахунків у банку/небанківського надавача платіжних послуг, крім рахунків у Казначействі (крім бюджетних установ).

6. Платником податку не подано контролюючому органу податкової звітності з податку на додану вартість за два останніх звітних (податкових) періоди всупереч нормам підпункту 16.1.3пункту 16.1 статті 16 та абзацу першого пункту 49.2 підпункту 49.18статті 49 Податкового кодексу України (далі - Кодекс), з урахуванням вимог підпункту 69.1пункту 69 підрозділу 10 розділу XX Перехідні положення Кодексу.

7. Платником податку на прибуток підприємств не подано контролюючому органу фінансової звітності за останній звітний період всупереч нормам підпункту 16.1.3пункту 16.1 статті 16 та пункту 46.2статті 46 Кодексу, з урахуванням вимог підпункту 69.1пункту 69 підрозділу 10 розділу XX Перехідні положення Кодексу.

8. У контролюючих органах наявна податкова інформація, яка стала відома у процесі провадження поточної діяльності під час виконання покладених на контролюючі органи завдань і функцій, що визначає ризиковість здійснення господарської операції, зазначеної в поданих для реєстрації податковій накладній/розрахунку коригування.

Довідник кодів податкової інформації, що стала підставою для розгляду питання про відповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку, визначається ДПС та затверджується відповідним наказом, який оприлюднюється на офіційному веб-сайті ДПС.

Згідно з пункту 6 Порядку №1165 питання відповідності/невідповідності платника податку критеріям ризиковості платника податку розглядається комісією регіонального рівня.

У разі встановлення відповідності платника податку хоча б одному з критеріїв ризиковості платника податку комісією регіонального рівня приймається рішення про відповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку.

Включення платника податку до переліку платників, які відповідають критеріям ризиковості платника податку, здійснюється в день проведення засідання комісії регіонального рівня та прийняття відповідного рішення.

Платник податку отримує рішення про відповідність критеріям ризиковості платника податку через електронний кабінет у день прийняття такого рішення (додаток 4).

У рішенні зазначається підстава та інформація, за якою встановлено відповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку.

Як вбачається з оскаржуваного рішення комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних ГУ ДПС у Львівській області №35045 від 29.06.2023 про відповідність/невідповідність платника податку на додану вартість критеріям ризиковості платника податку, в якості підстави для відповідності позивача Критеріям ризиковості платника податку, відповідачем вказаний п.8 Критеріїв ризиковості платника податку.

Положеннями пункту 6 Порядку №1165 визначено, що комісія регіонального рівня постійно проводить моніторинг щодо відповідності/невідповідності платників податку критеріям ризиковості платника податку.

Комісією регіонального рівня розглядається питання виключення платника податку з переліку платників, які відповідають критеріям ризиковості платника податку, у разі виявлення обставин та/або отримання інформації, що свідчать про невідповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку, та/або отримання інформації та копій відповідних документів від платника податку, що свідчать про невідповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку.

У разі виявлення обставин та/або отримання інформації, визначених абзацом дев`ятим цього пункту, та прийняття комісією регіонального рівня рішення про невідповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку платник податку отримує таке рішення в електронному кабінеті в день його прийняття (додаток 4).

Інформація та копії документів подаються платником податку до ДПС в електронній формі засобами електронного зв`язку з урахуванням вимог Законів України «Про електронні документи та електронний документообіг», «Про електронні довірчі послуги» та Порядку обміну електронними документами з контролюючими органами, затвердженого Мінфіном.

Документами, необхідними для розгляду питання виключення платника податку з переліку платників, які відповідають критеріям ризиковості платника податку, можуть бути:

-договори, зокрема зовнішньоекономічні контракти, з додатками до них;

-договори, довіреності, акти керівного органу платника податку, якими оформлено повноваження осіб, які одержують продукцію в інтересах платника податку для здійснення операції;

-первинні документи щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки-фактури/інвойси, акти приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявних типових форм та галузевої специфіки, накладні;

-розрахункові документи та/або банківські виписки з особових рахунків;

-документи щодо підтвердження відповідності продукції (декларації про відповідність, паспорти якості, сертифікати відповідності), наявність яких передбачено договором та/або законодавством;

-інші документи, що підтверджують невідповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку.

Інформацію та копії документів, подані платником податку, комісія регіонального рівня розглядає протягом семи робочих днів, що настають за датою їх надходження, та приймає відповідне рішення.

За результатами розгляду інформації та копій документів комісією регіонального рівня приймається рішення про відповідність/невідповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку, яке платник податку отримує в електронному кабінеті у день його прийняття (додаток 4).

Додатком 4 до Порядку №1165 затверджено форму рішення про відповідність/невідповідність платника податку на додану вартість критеріям ризиковості платника податку.

Як вбачається з матеріалів справи, оскаржуване рішення прийнято з підстав відповідності платника податку критеріям ризиковості платника податку, а саме пункту 8 Критеріїв ризиковості платника податку.

Додатком №1 до Порядку №1165 визначені Критерії ризиковості платника податку на додану вартість, пункт 8 яких передбачає, що такий критерій, як наявність у контролюючих органів податкової інформації, яка стала відома у процесі провадження поточної діяльності під час виконання покладених на контролюючі органи завдань і функцій, що визначає ризиковість здійснення господарської операції, зазначеної в поданих для реєстрації податковій накладній/розрахунку коригування.

Згідно з додатком 4 Порядку №1165 в рішенні про відповідність/невідповідність платника податку на додану вартість критеріям ризиковості платника податку обов`язково зазначається підстава його прийняття, зокрема, відповідний пункт критеріїв ризиковості платника податку та у разі відповідності пункту 8 критеріїв ризиковості платника податку розшифровується, яка саме податкова інформація.

Суд зазначає, що загальними вимогами, які висуваються до акту індивідуальної дії, як акта правозастосування, є його обґрунтованість та вмотивованість, тобто наведення податковим органом конкретних підстав його прийняття (фактичних і юридичних), а також переконливих і зрозумілих мотивів його прийняття.

Аналогічну правову позицію займає Верховний Суд у постанові від 23.10.2018 у справі №822/1817/18.

Крім цього висновок контролюючого органу про відповідність позивача критеріям ризиковості платника податку ґрунтується в тому числі і на тому, що серед контрагентів позивача є суб`єкти господарювання, які здійснюють сумнівні господарські операції.

Тобто, негативна податкова інформація стосується не господарської діяльності позивача, а його контрагентів.

Разом з тим, відповідачем як суб`єктом владних повноважень жодних доказів на підтвердження зазначеної інформації суду не надано.

Доказів того, що контролюючий орган досліджував обставини господарської діяльності позивача станом на момент прийняття оскаржуваного рішення, до суду не надано.

Також відповідачем не надано суду жодних доказів на підтвердження фактичної відсутності у контрагентів позивача об`єктивної неможливості здійснення господарської діяльності з надання послуг, адже у комерційній діяльності виконання послуг не завжди вимагає наявності власних основних засобів, значної кількості персоналу, оскільки наявна можливість укладення договорів оренди, найму тощо.

Судова практика вирішення податкових спорів виходить з презумпції добросовісності платника, яка передбачає економічну виправданість дій платника, що мають своїм наслідком отримання податкової вигоди, та достовірність у бухгалтерській та податковій звітності платника.

Зазначена правова позиція узгоджується з висновками Верховного Суду, викладеному у постанові від 23.07.2020 року у справі №240/6806/17.

Таким чином, суд дійшов висновку, що відповідачем не доведено, що існують підстави для застосування до позивача пункту 8 Критеріїв ризиковості платників податку з відповідними наслідками у вигляді внесення до переліку ризикових суб`єктів господарювання, у зв`язку з чим рішення комісії ГУ ДПС у Львівській області є протиправними та підлягають скасуванню.

Статтею 13 Конвенції про захист прав людини і основоположних свобод(право на ефективний засіб юридичного захисту) передбачено, що кожен, чиї права та свободи, визнані в цій Конвенції, було порушено, має право на ефективний засіб юридичного захисту в національному органі, навіть якщо таке порушення було вчинене особами, які здійснювали свої офіційні повноваження.

При цьому під ефективним засобом (способом) слід розуміти такий, що призводить до потрібних результатів, наслідків, дає найбільший ефект.

Таким чином, ефективний спосіб захисту повинен забезпечити поновлення порушеного права, бути адекватним наявним обставинам.

Отже, ну думку суду, належним способом захисту прав позивача, який забезпечить їх ефективне поновлення, є зобов`язання відповідача виключити позивача з переліку платників податків, які відповідають критеріям ризиковості.

Відповідно до ч.1ст.77 Кодексу адміністративного судочинства України кожна сторона повинна, довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.

Відповідно до ст.90 Кодексу адміністративного судочинства України суд оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об`єктивному дослідженні.

Згідно з ч.5ст.242 Кодексу адміністративного судочинства України при виборі і застосуванні норми права до спірних правовідносин суд враховує висновки щодо застосування норм права, викладені в постановах Верховного Суду.

Повно та всебічно дослідивши матеріали справи, проаналізувавши чинне законодавство України, враховуючи висновки Верховного Суду, суд дійшов висновку про задоволення позовної заяви Товариства з обмеженою відповідальністю «БУДІВЕЛЬНА КОРПОРАЦІЯ «РСГ» до Головного управління ДПС у Львівській області про визнання протиправним та скасування рішення.

Водночас, відповідно до ч. 1 ст. 139 КАС України на користь позивача підлягає стягненню сплачений судовий збір за рахунок бюджетних асигнувань з Головного управління ДПС у Львівській області.

Керуючись ст.ст. 242-246, 250, 257-262 КАС України, суд

в и р і ш и в :

адміністративний позов Товариства з обмеженою відповідальністю «БУДІВЕЛЬНА КОРПОРАЦІЯ «РСГ» (місцезнаходження: 45201, Волинська область, Луцький район, м.Ківерці, вул.Соборності, 6А; код ЄДРПОУ 43914609) до Головного управління ДПС у Львівській області (місцезнаходження: 79026, м.Львів, вул.Стрийська, 35, код ЄДРПОУ 43968090) про визнання протиправним та скасування рішення, зобов`язання вчинити дії задовольнити повністю.

Визнати протиправним та скасувати рішення комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних Головного управління ДПС у Львівській області №35045 від 29.06.2023 про відповідність Товариства з обмеженою відповідальністю «БУДІВЕЛЬНА КОРПОРАЦІЯ «РСГ» (код ЄДРПОУ 43914609) критеріям ризиковості платника податку.

Зобов`язати Головне управління ДПС у Львівській області виключити Товариство з обмеженою відповідальністю «БУДІВЕЛЬНА КОРПОРАЦІЯ «РСГ» (код ЄДРПОУ 43914609) з переліку платників податку, які відповідають критеріям ризиковості платника податку.

Стягнути за рахунок бюджетних асигнувань Головного управління ДПС у Львівській області (місцезнаходження: 79026, м.Львів, вул.Стрийська, 35, код ЄДРПОУ 43968090) на користь Товариства з обмеженою відповідальністю «БУДІВЕЛЬНА КОРПОРАЦІЯ «РСГ» (місцезнаходження: 45201, Волинська область, Луцький район, м.Ківерці, вул.Соборності, 6А; код ЄДРПОУ 43914609) судовий збір у розмірі 5368 (п`ять тисяч триста шістдесят вісім)грн.00коп.

Рішення набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Апеляційна скарга подається до Восьмого апеляційного адміністративного суду із врахуванням п.п.15.5 п.5 розділу VII Перехідних положень КАС України протягом тридцяти днів з дня складення повного тексту судового рішення.

СуддяЛунь З.І.

СудЛьвівський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення06.11.2023
Оприлюднено09.11.2023
Номер документу114730832
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи з приводу адміністрування податків, зборів, платежів, а також контролю за дотриманням вимог податкового законодавства, зокрема щодо реалізації податкового контролю

Судовий реєстр по справі —380/20526/23

Ухвала від 17.04.2024

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Білоус О.В.

Постанова від 29.02.2024

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Матковська Зоряна Мирославівна

Ухвала від 19.01.2024

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Матковська Зоряна Мирославівна

Ухвала від 19.01.2024

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Матковська Зоряна Мирославівна

Ухвала від 12.12.2023

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Матковська Зоряна Мирославівна

Рішення від 06.11.2023

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Лунь Зоряна Іванівна

Ухвала від 06.11.2023

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Лунь Зоряна Іванівна

Ухвала від 05.09.2023

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Лунь Зоряна Іванівна

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні