Ухвала
від 06.11.2023 по справі 320/39918/23
КИЇВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

КИЇВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

У Х В А Л А

про залишення позовної заяви без руху

06 листопада 2023 року м. Київ Справа № 320/39918/23

Суддя Київського окружного адміністративного суду Войтович І.І., отримавши та розглянувши позовну заяву Товариства з обмеженою відповідальністю "ДЖИ.ТІ.ЕЛ." до Головного управління Державної фіскальної служби у м. Києві про визнання протиправним та скасування рішень, зобов`язання вчинити дії,

в с т а н о в и в:

До Київського окружного адміністративного суду звернулось ТОВ "ДЖИ.ТІ.ЕЛ." з позовом до Головного управління ДФС у м. Києві , у якому просить суд:

1. Визнати протиправними та скасувати рішення про відповідність/невідповідність платника податку на додану вартість критеріям ризиковості платника податку від 22.03.2023 року № 40474 (35755742) про відповідність Товариства з обмеженою відповідальністю «ДЖИ.ТІ.ЕЛ.» (код ЄДРПОУ 35755742) критеріям ризиковості; рішення про відповідність/невідповідність платника податку на додану вартість критеріям ризиковості платника податку від 11.04.2023 року № 50370 (35755742) про відповідність Товариства з обмеженою відповідальністю «ДЖИ.ТІ.ЕЛ.» (код ЄДРПОУ 35755742) критеріям ризиковості; рішення про відповідність/невідповідність платника податку на додану вартість критеріям ризиковості платника податку від від 18.05.2023 року № 68569 (35755742) про відповідність Товариства з обмеженою відповідальністю «ДЖИ.ТІ ЕЛ.» (код ЄДРПОУ 35755742) критеріям ризиковості; рішення про відповідність/невідповідність платника податку на додану вартість критеріям ризиковості платника податку від 29.05.2023 року № 72177 (35755742) про відповідність Товариства з обмеженою відповідальністю «ДЖИ.ТІ.ЕЛ.» (код ЄДРПОУ 35755742) критеріям ризиковості; рішення про відповідність/невідповідність платника податку на додану вартість критеріям ризиковості платника податку від 09.06.2023 року № 77394 (35755742) про відповідність Товариства з обмеженою відповідальністю «ДЖИ.ТІ.ЕЛ.» (код ЄДРПОУ 35755742) критеріям ризиковості; рішення про відповідність/невідповідність платника податку на додану вартість критеріям ризиковості платника податку від 11.07.2023 року № 90602 (35755742) про відповідність Товариства з обмеженою відповідальністю «ДЖИ.ТІ.ЕЛ.» (код ЄДРПОУ 35755742) критеріям ризиковості.

2. Зобов?язати Комісію з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних Головного управління ДПС у місті Києві виключити Товариство з обмеженою відповідальністю «ДЖИ.ТІ.ЕЛ.» (код ЄДРПОУ 35755742) з переліку платників податку, які відповідають критеріям ризиковості платника податку.

Відповідно до ч. 1 ст. 171 КАС України суддя після одержання позовної заяви з`ясовує, чи: 1) подана позовна заява особою, яка має адміністративну процесуальну дієздатність; 2) має представник належні повноваження (якщо позовну заяву подано представником); 3) відповідає позовна заява вимогам, встановленим статтями 160, 161, 172 цього Кодексу; 4) належить позовну заяву розглядати за правилами адміністративного судочинства і чи подано позовну заяву з дотриманням правил підсудності; 5) позов подано у строк, установлений законом (якщо позов подано з пропущенням встановленого законом строку звернення до суду, то чи достатньо підстав для визнання причин пропуску строку звернення до суду поважними); 6) немає інших підстав для залишення позовної заяви без руху, повернення позовної заяви або відмови у відкритті провадження в адміністративній справі, встановлених цим Кодексом.

Суддя відкриває провадження в адміністративній справі на підставі позовної заяви, якщо відсутні підстави для залишення позовної заяви без руху, її повернення чи відмови у відкритті провадження у справі.

Вимоги до позовної заяви та доданих до неї документів визначені у ст. 160 і 161 цього Кодексу.

Зокрема, п.2 ч. 5 ст. 160 КАС України передбачено, що в позовній заяві зазначаються:

- повне найменування (для юридичних осіб) або ім`я (прізвище, ім`я та по батькові) (для фізичних осіб) сторін та інших учасників справи, їх місцезнаходження (для юридичних осіб) або місце проживання чи перебування (для фізичних осіб), поштовий індекс, ідентифікаційний код юридичної особи в Єдиному державному реєстрі підприємств і організацій України (для юридичних осіб, зареєстрованих за законодавством України), реєстраційний номер облікової картки платника податків (для фізичних осіб) за його наявності або номер і серія паспорта для фізичних осіб - громадян України (якщо такі відомості відомі позивачу), відомі номери засобів зв`язку, адреса електронної пошти, відомості про наявність або відсутність електронного кабінету.

За змістом норм п. 9 ч. 1 ст. 4, ч. 3 ст. 46 КАС України відповідачем в адміністративній справі є суб`єкт владних повноважень, а у випадках, визначених законом, й інші особи, до яких звернена вимога позивача. При цьому, в розумінні п. 7 ч. 1 ст. 4 КАС України "суб`єкт владних повноважень" - це орган державної влади, орган місцевого самоврядування, їх посадова чи службова особа, інший суб`єкт при здійсненні ними публічно-владних управлінських функцій на підставі законодавства, в тому числі на виконання делегованих повноважень, або наданні адміністративних послуг.

Суддею встановлено, що в позовній заяві позивач вказує відповідачем - Головне управління Державної фіскальної служби України у м.Києві.

Суд зауважує для відповідача, щодо наявності постанов Кабінету Міністрів України від 18.12.2018 №1200, від 19.06.2019 №537, від 30.09.2020 №893, Наказу Державної податкової служби України від 30.09.2020 № 529 «Про утворення територіальних органів Державної податкової служби» (далі - Наказ № 529) утворено як відокремлені підрозділи Державної податкової служби територіальні органи за переліком згідно з додатком, у тому числі Головне управління ДПС у м. Києві.

Також, згідно наказу Державної податкової служби України від 24.12.2020 №755 «Про початок забезпечення здійснення територіальними органами ДПС повноважень та функцій» здійснення територіальними органами ДПС, утвореними як її відокремлені підрозділи згідно з наказом ДПС від 30.09.2020 №529, повноважень та функцій територіальних органів ДПС, що ліквідуються відповідно до пункту 1 постанови №893, розпочато з 01.01.2021.

Крім того, з метою реалізації Постанови №893 та враховуючи наказ Державної податкової служби України від 30.09.2020 № 529, Державною податковою службою України видано наказ від 12.11.2020 № 643 «Про затвердження положень про територіальні органи ДПС» та регламентовано, що кожен територіальний орган ДПС, утворений як її відокремлений підрозділ, є правонаступником майна, прав та обов`язків відповідного територіального органу ДПС, що ліквідується (ГУ ДПС у м. Києві, як відокремлений підрозділ ДПС код ЄДРПОУ ВП 44116011).

Враховуючи вищевикладене, суд зазначає, що позивачем в позовній заяві невірно визначено відповідача Головне управління ДФС у м. Києві, що має наслідком невідповідності позову вимогам процесуального законодавства.

Також згідно з вимогами ч. 3 ст. 161 КАС України до позовної заяви додається документ про сплату судового збору у встановлених порядку і розмірі або документи, які підтверджують підстави звільнення від сплати судового збору відповідно до закону.

Відповідно до вимог ч. 1 ст. 4 Закону України "Про судовий збір" від 8 липня 2011 р. № 3674-VI (далі - Закон № 3674-VI) судовий збір справляється у відповідному розмірі від прожиткового мінімуму для працездатних осіб, встановленого законом на 1 січня календарного року, в якому відповідна заява або скарга подається до суду, - у відсотковому співвідношенні до ціни позову та у фіксованому розмірі.

Розміри ставок судового збору визначені ст. 4 Закону № 3674-VI.

Так, за подання до адміністративного суду адміністративного позову немайнового характеру, який подано суб`єктом владних повноважень, юридичною особою або фізичною особою - підприємцем, розмір судового збору становить 1 розмір прожиткового мінімуму для працездатних осіб (станом на 1 січня 2023 року встановлено прожитковий мінімум на одну працездатну особу в розрахунку на місяць у розмірі 2684 грн.).

Відповідно до частини 3 статті 6 Закону № 3674-VI у разі коли в позовній заяві об`єднано дві і більше вимог немайнового характеру, судовий збір сплачується за кожну вимогу немайнового характеру.

Позивач в позовній заяві оскаржує 6 рішень про відповідність/невідповідність платника податку на додану вартість критеріям ризиковості платника податку. Отже позовна заява містить 6 вимог немайнового характеру. Проте, на підтвердження сплати судового збору долучено до матеріалів позову оригінал платіжного доручення про сплату судового збору на суму 2 684,00 грн.

Суддя зазначає, що за подачу позову з шістьома немайновими вимогами юридична особа повинна була заплатити 16 104 грн. 00 коп., сплачено лише за одну вимогу - 2684,00 грн., як наслідок сума недоплаченого судового збору становить 13 420,00 грн.

Зазначені вище обставини вказують на невідповідність позовної заяви вимогам ст. 160-161 КАС України.

Згідно із ч.ч. 1, 2 ст. 169 КАС України суддя, встановивши, що позовну заяву подано без додержання вимог, встановлених статтями 160, 161 цього Кодексу, протягом п`яти днів з дня подання позовної заяви постановляє ухвалу про залишення позовної заяви без руху.

В ухвалі про залишення позовної заяви без руху зазначаються недоліки позовної заяви, спосіб і строк їх усунення, який не може перевищувати десяти днів з дня вручення ухвали про залишення позовної заяви без руху.

За таких обставин суддя вважає за необхідне залишити без руху позовну заяву ТОВ «ДЖИ.ТІ.ЕЛ.» з наданням часу для усунення зазначених недоліків.

Указані недоліки повинні бути усунені протягом десяти днів з дня отримання копії даної ухвали, шляхом подання до суду:

- належним чином викладену позовну заяву із вірним зазначенням відповідача (кількість примірників відповідно до кількості учасників справи);

- оригіналу документу про сплату судового збору за звернення до суду за 5 немайнових вимог у сумі 13 420 грн. 00 коп.

Керуючись ст.ст. 161, 169, 171 КАС України, суд

у х в а л и в:

Позовну заяву Товариства з обмеженою відповідальністю "ДЖИ.ТІ.ЕЛ." до Головного управління Державної фіскальної служби у м. Києві про визнання протиправним та скасування рішень, зобов`язання вчинити дії, - залишити без руху.

Встановити позивачеві десятиденний строк для усунення недоліків позовної заяви з дня отримання копії даної ухвали.

Роз`яснити позивачеві, що якщо недоліки позовної заяви, яку залишено без руху, не будуть усунуті у встановлений судом строк, позовна заява буде повернута відповідно до пункту 1 частини 4 статті 169 Кодексу адміністративного судочинства України.

Копію ухвали надіслати позивачеві.

Ухвала набирає законної сили з моменту її підписання суддею та не підлягає оскарженню. Заперечення на ухвалу можуть бути включені до апеляційної скарги на рішення суду.

Суддя Войтович І.І.

СудКиївський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення06.11.2023
Оприлюднено10.11.2023
Номер документу114763411
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи з приводу адміністрування податків, зборів, платежів, а також контролю за дотриманням вимог податкового законодавства, зокрема щодо реалізації податкового контролю

Судовий реєстр по справі —320/39918/23

Ухвала від 10.01.2024

Адміністративне

Київський окружний адміністративний суд

Войтович І.І.

Ухвала від 06.11.2023

Адміністративне

Київський окружний адміністративний суд

Войтович І.І.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні