Рішення
від 07.11.2023 по справі 380/20429/23
ЛЬВІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ЛЬВІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Р І Ш Е Н Н Я

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

07 листопада 2023 рокусправа №380/20429/23Львівський окружний адміністративний суд у складі головуючого - судді Кухар Н.А., розглянувши в порядку спрощеного позовного провадження справу за позовом ОСОБА_1 до Державного реєстратора управління державної реєстрації Юридичного департаменту Львівської міської ради Ляпінського В.Б. про визнання протиправним та скасування рішення, зобов`язання вчинити дії,-

в с т а н о в и в:

До Львівського окружного адміністративного суду звернувся ОСОБА_1 ( АДРЕСА_1 ) з позовом до Державного реєстратора управління державної реєстрації Юридичного департаменту Львівської міської ради Ляпінського В.Б. (79040, м. Львів, вул. Городоцька, 299), в якому просить суд:

- визнати протиправним та скасувати рішення від 16.08.2023 року про відмову в державній реєстрації змін до відомостей про юридичну особу в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб підприємців та громадських формувань щодо ТОВ БТК України (код ЄДРПОУ 34711217);

- зобов`язати відповідача провести реєстраційну дію на зміну керівника юридичної особи ТОВ БТК України (код ЄДРПОУ 34711217) в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб підприємців та громадських формувань відповідно до поданих документів згідно опису документів від 16.08.2023 року реєстраційної справи №141501468316;

- судові витрати покласти на відповідача.

Згідно протоколу автоматизованого розподілу судової справи між суддями визначено головуючого суддю Кухар Н.А.

31 серпня 2023 відкрито провадження у справі, ухвалено, що справа розглядатиметься в порядку спрощеного позовного провадження без повідомлення сторін за наявними у справі матеріалами.

Позивач обґрунтовує позовні вимоги тим, що він працював на посаді директора ТзОВ «БТК Україна» з 30.06.2013, бенефіціаром якого є резидент російської федерації. Після повномасштабного вторгнення він 07.03.2022 відповідно до наказу №03-к склав (зняв) із себе повноваження директора відповідно до ч.1 ст.38 КЗпП України. Однак, через відсутність зв`язку з бенефіціаром, який проживає в росії немає можливості отримати протокол загальних зборів товариства про звільнення, а відтак внести відомості щодо його звільнення до Єдиного державного реєстру. Позивач звернувся до Управління державної реєстрації юридичного департаменту Львівської міської ради із заявою щодо проведення реєстраційної дії на заміну керівника юридичної особи, однак йому відмовлено, так як документи подано не в повному обсязі, а саме відсутнє рішення уповноваженого органу управління юридичної особи, яке підписано засновником, в заяві не зазначено зміни, а саме нового директора, наявне неспівпадіння у найменуванні юридичної особи.

Відповідач подав відзив на позов, у якому зазначив, що при винесені оскаржено рішення керувався Законом України «Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань та нормативно-правовими актами, прийнятими відповідно до цього Закону. Враховуючи, що заявником не подано рішення уповноваженого органу управління юридичної особи, яке підписано засновником та нотаріально засвідчене з обов`язковим використанням бланків нотаріальних документів, було прийнято рішення про відмову у державній реєстрації в ЄДР. Також у заяві не зазначено нового директора та виявлено не співпадіння у найменуванні юридичної особи між заявою та відомостями в ЄДР. Просить відмовити у задоволенні позову.

Суд, з`ясувавши обставини, на які учасники справи посилаються як на підставу своїх вимог та заперечень, дослідивши докази, якими вони обґрунтовуються, встановив наступне.

16.08.2023 відповідачем винесено повідомлення про відмову у державній реєстрації в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань 586962430595, відповідно до якого державний реєстратор розглянув документи, подані для проведення реєстраційної дії «Державна реєстрація змін до відомостей про юридичну особу», що були прийняті 16.08.2023 12:05:24, стосовно Товариства з обмеженою відповідальністю «БТК Україна» (34711217) та встановив, що:

1. Подання документів або відомостей, передбачених цим Законом, не в повному обсязі. В поданому заявником пакеті документів відсутнє рішення уповноваженого органу управління юридичної особи, яке підписано засновником та нотаріально засвідчене з обов`язковим використанням спеціальних бланків нотаріальних документів ( згідно п.6 ч.1 ст.15 Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань»). Кріт того, в заяві про державну реєстрацію не зазначено зміни, а саме не зазначено нового директора.

2. Невідповідність відомостей, зазначених у заяві про державну реєстрацію, відомостям, зазначеним у документах, поданих для державної реєстрації, або відомостям, що містяться в Єдиному державному реєстрі чи інших інформаційних системах, використання яких передбачено цим Законом. А саме не співпадіння у найменуванні юридичної особи між заявою про державну реєстрацію та відомостями в ЄДР.

Ураховуючи наведене, керуючись ст.28 Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань» вирішив: відмовити у державній реєстрації по заяві «Державна реєстрація змін до відомостей про юридичну особу», щодо ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЬ «БТК УКРАЇНА »( 34711217).

Позивач не згідний з таким рішенням, вважає його протиправним та оскаржив до суду.

Надаючи правову оцінку відносинам, що виникли між сторонами, суд виходить з наступного.

Відносини, що виникають у сфері державної реєстрації юридичних осіб, їхньої символіки (у випадках, передбачених законом), громадських формувань, що не мають статусу юридичної особи, та фізичних осіб підприємців регулює Закон України «Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань» (далі Закон).

Згідно ч.1 ст.9 Закону відомості про юридичну особу, громадське формування, що не має статусу юридичної особи, та фізичну особу - підприємця вносяться до Єдиного державного реєстру на підставі: 1) відповідних заяв про державну реєстрацію; 2) документів, що подаються для проведення інших реєстраційних дій; 3) відомостей, отриманих у результаті інформаційної взаємодії між Єдиним державним реєстром та інформаційними системами державних органів; 4) повідомлень про виявлення розбіжностей між відомостями про кінцевих бенефіціарних власників та структуру власності клієнта, зокрема про виявлення неповноти, неточностей чи помилок в інформації про кінцевого бенефіціарного власника або структуру власності, що містяться в Єдиному державному реєстрі; 5) інформації від Національного банку України про визнання структури власності юридичної особи, державне регулювання та нагляд за діяльністю якої здійснює Національний банк України, непрозорою (прозорою).

Відповідно до п.13 ч. 2 ст.9 Закону в Єдиному державному реєстрі містяться такі відомості про юридичну особу, крім державних органів і органів місцевого самоврядування як юридичних осіб: відомості про керівника юридичної особи та про інших осіб (за наявності), які можуть вчиняти дії від імені юридичної особи, у тому числі підписувати договори, подавати документи для державної реєстрації тощо: прізвище, ім`я, по батькові, дата народження, реєстраційний номер облікової картки платника податків або серія та номер паспорта (для фізичних осіб, які мають відмітку в паспорті про право здійснювати платежі за серією та номером паспорта, інформація для здійснення зв`язку з керівником юридичної особи (телефон та/або адреса електронної пошти)), дані про наявність обмежень щодо представництва юридичної особи.

Згідно ч.4 ст.17 Закону для державної реєстрації змін до відомостей про юридичну особу, що містяться в Єдиному державному реєстрі, у тому числі змін до установчих документів юридичної особи, крім змін до відомостей, передбачених частиною п`ятою цієї статті, подаються такі документи:

1) заява про державну реєстрацію змін до відомостей про юридичну особу, що містяться в Єдиному державному реєстрі, в якій також може зазначатися прохання про реєстрацію такої особи платником податку на додану вартість та/або про обрання спрощеної системи оподаткування, та/або про включення до Реєстру неприбуткових установ та організацій;

2) примірник оригіналу (нотаріально засвідчена копія) рішення уповноваженого органу управління юридичної особи про зміни, що вносяться до Єдиного державного реєстру, крім внесення змін до інформації про кінцевих бенефіціарних власників (контролерів) юридичної особи, у тому числі кінцевих бенефіціарних власників (контролерів) її засновника, якщо засновник - юридична особа, про місцезнаходження та про здійснення зв`язку з юридичною особою;

7) документ про сплату адміністративного збору - у випадках, передбачених статтею 36 цього Закону.

Відповідно до п.6 ч. 1 ст.15 Закону документи, що подаються для державної реєстрації, повинні відповідати таким вимогам: рішення уповноваженого органу управління юридичної особи повинно бути оформлено з дотриманням вимог, встановлених законом, та відповідати законодавству. Справжність підписів на рішенні уповноваженого органу управління юридичної особи нотаріально засвідчується з обов`язковим використанням спеціальних бланків нотаріальних документів, крім рішень, створених на порталі електронних сервісів або з використанням Єдиного державного вебпорталу електронних послуг та підписаних з використанням кваліфікованого електронного підпису, а також інших випадків, передбачених законом.

Згідно п.4 ч. 1 ст.28 Закону однією з підстав для відмови у державній реєстрації є подання документів або відомостей, передбачених цим Законом, не в повному обсязі.

Відповідно до ч. 13 ст.39 Закону України «Про товариства з обмеженою та додатковою відповідальністю» повноваження одноосібного виконавчого органу чи голови колегіального виконавчого органу можуть бути припинені або він може бути тимчасово відсторонений від виконання своїх повноважень лише шляхом обрання нового одноосібного виконавчого органу чи голови колегіального виконавчого органу або тимчасових виконувачів їхніх обов`язків.

Судом встановлено та сторонами не заперечується, що позивачем до заяви про державну реєстрацію змін до відомостей про юридичну особу, що містяться в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань не подано рішення уповноваженого органу управління юридичної особи про зміни та документів щодо призначення нового керівника, а тому відповідач правомірно відмовив у державній реєстрації.

Крім того, відповідачем виявлено невідповідність відомостей, зазначених у заяві про державну реєстрацію, відомостям, зазначеним у документах, поданих для державної реєстрації, або відомостям, що містяться в Єдиному державному реєстрі чи інших інформаційних системах, використання яких передбачено цим Законом. А саме, не співпадіння у найменуванні юридичної особи між заявою про державну реєстрацію та відомостями в ЄДР. Позивач не обґрунтовує чому вважає дану частину рішення протиправною.

Згідно п. 10-3 ч. 1 ст.28 Закону однією з підстав для відмови у державній реєстрації є невідповідність відомостей, зазначених у заяві про державну реєстрацію, відомостям, зазначеним у документах, поданих для державної реєстрації, або відомостям, що містяться в Єдиному державному реєстрі чи інших інформаційних системах, використання яких передбачено цим Законом.

Позивач не обґрунтовує чому вважає дану частину рішення протиправною.

Відповідно до вимог ст. 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Позивачем під час розгляду справи не надано належні та допустимі докази на підтвердження обґрунтованості позовних вимог, а наведені ним доводи були спростовані відповідачем.

Отже, позовні вимоги є не обґрунтованими, а тому до задоволення не підлягають.

Судові витрати не належить стягувати.

Керуючись ст.ст. 19-21, 72-77, 242-246, 255, 293, 295 КАС України, суд,-

в и р і ш и в:

У задоволенні позову ОСОБА_1 до Державного реєстратора управління державної реєстрації Юридичного департаменту Львівської міської ради Ляпінського В.Б. про визнання протиправним та скасування рішення, зобов`язання вчинити дії - відмовити повністю.

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Рішення може бути оскаржене до Восьмого апеляційного адміністративного суду шляхом подачі апеляційної скарги протягом тридцяти днів з дня проголошення рішення. Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини рішення суду, або розгляду справи в порядку письмового провадження, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.

СуддяКухар Наталія Андріївна

Дата ухвалення рішення07.11.2023
Оприлюднено10.11.2023
Номер документу114763934
СудочинствоАдміністративне
Сутьвизнання протиправним та скасування рішення, зобов`язання вчинити дії

Судовий реєстр по справі —380/20429/23

Рішення від 07.11.2023

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Кухар Наталія Андріївна

Ухвала від 31.08.2023

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Кухар Наталія Андріївна

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні