Справа № 947/33033/23
Провадження № 1-кс/947/14332/23
УХВАЛА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
07.11.2023 року м.Одеса
Слідчий суддяКиївського районногосуду містаОдеси ОСОБА_1 ,при секретарісудового засідання ОСОБА_2 ,розглянувши усудовому засіданнів м.Одесі клопотання старшогослідчого СУГУНП вОдеській області ОСОБА_3 ,погоджене зпрокурором Приморськоїокружної прокуратурим.Одеси ОСОБА_4 про арештмайна врамках кримінальногопровадження №12023160000000847від 31.05.2023 за ознаками кримінального правопорушення передбаченого ч.3 ст.332, ч.1 ст.263 КК України,
ВСТАНОВИВ:
Як вбачаєтьсяз клопотання,слідчим управліннямГУНП вОдеській областіздійснюється досудоверозслідування укримінальному провадженні№12023160000000847від 31.05.2023 за ознаками кримінального правопорушення передбаченого ч.3 ст.332, ч.1 ст.263 КК України за фактом організації незаконного переправлення осіб через державний кордон України.
У зв`язку із військовою агресією російської федерації проти України, Указом Президента України №64/2022 від24.02.2022 «Про введення воєнного стану в Україні», який затверджено Законом України від 24.02.2022 2102-ІХ «Про затвердження Указу Президента України «Про введення воєнного стану в Україні», на території України з 24.02.2022 введено воєнний стан строком на 30 діб.
Термін дії воєнного стану в подальшому неодноразово продовжено указами Президента України, які затверджено Верховною Радою України відповідними Законами України «Про затвердження Указу Президента «Про продовження строку дії воєнного стану в Україні», зокрема останнім указом Президента України № 3275-IX продовжено строк дії воєнного стану в Україні з 18.08.2023 строком на 90 діб.
Відповідно до ст. 1 Закону України «Про правовий режим воєнного стану» воєнний стан - це особливий правовий режим, що вводиться в Україні або в окремих її місцевостях у разі збройної агресії чи загрози нападу, небезпеки державній незалежності України, її територіальній цілісності та передбачає надання відповідним органам державної влади, військовому командуванню, військовим адміністраціям та органам місцевого самоврядування повноважень, необхідних для відвернення загрози, відсічі збройної агресії та забезпечення національної безпеки, усунення загрози небезпеки державній незалежності України, її територіальній цілісності, а також тимчасове, зумовлене загрозою, обмеження конституційних прав і свобод людини і громадянина та прав і законних інтересів юридичних осіб із зазначенням строку дії цих обмежень.
Так, 24.02.2022 Указом Президента України № 69/2022 оголошено загальну мобілізацію та постановлено здійснити призов військовозобов`язаних, резервістів, а також залучення транспортних засобів для забезпечення потреб Збройних Сил України, Національної гвардії України, Служби безпеки України, Державної прикордонної служби України, Державної спеціальної служби транспорту, Державної служби спеціального зв`язку та захисту інформації України, інших військових формувань України в обсягах, визначених згідно з мобілізаційними планами. Строк проведення зазначеної мобілізації, неодноразово продовжувався, востаннє Указом Президента України від12.08.2022 №574/2022 продовжено з 23 серпня 2022 року на 90 діб.
Відповідно до ст.15 Закону України «Про військовий обов`язок і військову службу», на строкову військову службу призиваються придатні для цього за станом здоров`я громадяни України чоловічої статі, яким до дня відправлення у військові частини виповнилося 18 років, та старші особи, які не досягли 27-річного віку і не мають права на звільнення або відстрочку від призову на строкову військову службу.
Згідно із п.7 ч.1 ст.22 даного Закону передбачено, що граничний вік перебування на військовій службі (в тому числі в резерві), встановлюється для військовослужбовців, які проходять військову службу під час особливого періоду - до 60 років.
Пунктом п. 6 ч. 1 ст. 8 Закону України «Про правовий режим воєнного стану» передбачено, що в Україні або в окремих її місцевостях, де введено воєнний стан, військове командування разом із військовими адміністраціями (у разі їх утворення) можуть самостійно або із залученням органів виконавчої влади, Ради міністрів Автономної Республіки Крим, органів місцевого самоврядування запроваджувати та здійснювати в межах тимчасових обмежень конституційних прав і свобод людини і громадянина, а також прав і законних інтересів юридичних осіб, передбачених Указом Президента України про введення воєнного стану, такі заходи правового режиму воєнного стану, зокрема встановлювати у порядку, визначеному Кабінетом Міністрів України, особливий режим в`їзду і виїзду, обмежувати свободу пересування громадян, іноземців та осіб без громадянства, а також рух транспортних засобів.
Відповідно до п. 8 Постанови Кабінету Міністрів України від29.12.2021 №1455, якою затверджено «Порядок встановлення особливого режиму в`їзду і виїзду, обмеження свободи пересування громадян, іноземців та осіб без громадянства, а також руху транспортних засобів в Україні або в окремих її місцевостях, де введено воєнний стан», визначено, що перетинання державного кордону в пунктах пропуску через державний кордон та пунктах контролю на території, де введено воєнний стан, здійснюється з урахуванням обмежень, встановлених законодавством.
Виключний перелік громадян України, які наділені правом перетинання державного кордону у період воєнного стану, передбачений Правилами перетинання державного кордону громадянами України» (далі Правила), які затверджені Постановою Кабінету Міністрів України від 27.01.1995 №57.
Згідно із п. 2-1 зазначених Правил, перетинання державного кордону мають право громадяни України, які здійснюють постійний догляд за особами з інвалідністю I чи II групи і супроводжують таких осіб для виїзду за межі України.
Крім того, відповідно до п.2-6 Правил та ст.23 Закону України «Про мобілізаційну підготовку та мобілізацію», право на перетин державного кордону мають чоловіки, на утриманні яких перебувають троє і більше дітей віком до 18років.
На території Одеської області постійно мешкає військовозобов`язаний громадянин ОСОБА_5 , який не має законних підстав для перетину державного кордону в умовах воєнного стану, як військовозобов`язаний.
Однак, громадянин ОСОБА_5 , не будучи обізнаним про неможливість законного перетину ним державного кордону України в умовах воєнного стану, почав з`ясовувати чи наявні передбачені законом підстави для перетину ним державного кордону України у встановлений законом спосіб з метою переїзду до однієї з країн Європейського союзу.
В той же час, на території міста Одеси постійно мешкає громадянин ОСОБА_6 , який підтримує дружні взаємовідносини із громадянином ОСОБА_7 та ОСОБА_8 , які незважаючи на обізнаність з вимогами наведених нормативно-правових актів, діючи за попередньою змовою із невстановленими наразі слідством особами, всупереч обов`язку неухильного дотримання вказаних актів, усвідомлюючи суспільно небезпечний характер свого діяння, передбачаючи його суспільно небезпечні наслідки у вигляді порушення встановленого порядку перетину державного кордону України і бажаючи їх настання, діючи умисно, з корисливих мотивів, з метою особистого збагачення, вирішили організувати протиправну злочинну схему, відповідно до якої підшукувати осіб, яким заборонено виїзд за межі країни під час воєнного стану, для організації незаконного їх переправлення через державний кордон України.
З метою незаконного збагачення та отримання матеріальної вигоди у вигляді грошових коштів, ОСОБА_6 , ОСОБА_7 та ОСОБА_8 , усвідомили для себе схему та процедуру реалізації протиправної діяльності. Розробивши план вчинення злочинів, пов`язаних із організацією незаконного перетину державного кордону України та розподіливши ролі.
З метою підготовки до вчинення злочинів та дотримання заходів конспірації для протидії викриттю правоохоронними органами, розробили загальний план, направлений на досягнення єдиного злочинного результату, відомого всім учасникам групи, обов`язок у вигляді підшукання осіб які виявили бажання переправлення через державний кордон України, їх інструктаж, надання їм порад, вказівок та отримання грошових коштів покладався зокрема на ОСОБА_8 , який передавав інформацію щодо зазначених осіб ОСОБА_6 .
На ОСОБА_6 було покладено отримання грошових коштів та зарахування їх через систему безготівкових розрахунків через небанківських операторів платіжних та фінансових сервісів України, та подальший розподіл грошових коштів між учасниками групи.
Відтак, у серпні 2023 року ОСОБА_8 познайомив ОСОБА_5 , із ОСОБА_6 , який запропонував останньому організувати його переправлення через державний кордон України шляхом виготовлення через знайомих працівників територіальних центрів комплектування та соціальної підтримки міста Одеси, військово-облікові документи, із записом про визнання ОСОБА_5 непридатним за станом здоров`я до проходження військової служби у Збройних Силах України та інших, утворених відповідно до Закону військових формуваннях, за умови передачі особисто для нього та невстановлених на той час досудовим розслідуванням осіб грошових коштів у сумі 6000 доларів США.
Розуміючи протиправність намірів ОСОБА_6 та його спільників, ОСОБА_5 звернувся до правоохоронних органів та діяв під контролем з метою викриття злочинної діяльності осіб, причетних до вказаного злочину.
Відтак, 16.08.2023 ОСОБА_6 , відправив ОСОБА_5 багатоплатформову хмарну систему обміну миттєвих повідомлень «Signal» та зазначив, що отримання документу, який дозволить безперешкодне переправлення його через державний кордон України збільшилась до 7500 доларів США, на що останній погодився.
Після чого, ОСОБА_5 повідомив, що для виготовлення відповідних документів йому потрібно надати копію паспорта громадянина України, ідентифікаційного коду, матові фотокартки формату 3х4, комп`ютерну томографію шийного, грудного та поясного відділу без заключення лікаря, посвідчення водія, свідоцтво про народження дітей.
Виконавши вимоги ОСОБА_6 , 18.08.2023 ОСОБА_5 зателефонував ОСОБА_6 та повідомив, що він зібрав всі необхідні документи, у свою чергу ОСОБА_6 призначив ОСОБА_5 зустріч наступного дня.
Так, 19.08.2023 приблизно о 7 год. 30 хв. ОСОБА_5 , прибув на вимогу ОСОБА_6 за адресою вул. Соборна площа у м. Одеса та передав раніше зазначені документи, при зустрічі ОСОБА_6 , з метою приховування свої злочинної діяльності повідомив ОСОБА_5 , що грошові кошти потрібно буде внести на крипто-гаманець, дані якого він повідомить в день перерахування грошових коштів.
Відповідно до розробленого ОСОБА_8 плану, вивчивши систему безготівкових розрахунків через небанківських операторів платіжних та фінансових сервісів України, яким належать інтегровані платіжні мережі, що дозволяє здійснювати платежі «offline» та «online», ОСОБА_6 та ОСОБА_7 забезпечили створення відповідних веб-сайтів в мережі «Інтернет», на яких членами групи планувалось можливість оплати своєї злочинної діяльності, із використанням криптовалюти Bitcoin.
У невстановлений час, але не пізніше 29.08.2023, при невстановлених обставинах, ОСОБА_6 , ОСОБА_8 та ОСОБА_7 , з метою незаконного збагачення, дотримуючись встановлених правил конспірації, відкрили рахунок електронного гаманцю «TVLvTDQgAXFAy7wtGz1ScUoG9GosjMPrpT», на які отримували кошти від протиправної діяльності.
Відтак, 28.08.2023 ОСОБА_6 , за вказівкою ОСОБА_8 ,через багатоплатформову хмарну систему обміну миттєвих повідомлень «Signal», повідомив, що кошти потрібно перерахувати в обмінному пункті на за адресою: м. Одеса, проспект Олександрійський, та надіслав дані рахунку гаманця «TVLvTDQgAXFAy7wtGz1ScUoG9GosjMPrpT» криптовалюта «Tron» (trc20) або на «Binance» рахунок № НОМЕР_1 .
Наступного дня, 29.08.2023 приблизно о 11 год. 15 хв., ОСОБА_6 , перебуваючи поблизу павільйону №62 за адресою м.Одеса, проспект Олександрійський, діючи умисно та протиправно за попередньою змовою з ОСОБА_7 та ОСОБА_8 , з корисливих мотивів, особисто отримав від ОСОБА_5 грошові кошти у сумі 7500 доларів США (що відповідно до даних НБУ станом на 29.08.2023 складало 273750 гривень) за організацію його переправлення через державний кордон України шляхом виготовлення документів, повідомивши ОСОБА_5 про те, що він особисто перерахує грошові кошти на крипто гаманець разом ОСОБА_5 , та зазначив, що останньому необхідно пройти військово-лікарську комісію за його вказівкою, зазначивши, що відповідний документ буде готовий за кілька тижнів, про готовність повідомить через багатоплатформову хмарну систему обміну миттєвих повідомлень «Signal».
В подальшому, 06.10.2023 ОСОБА_6 діючи з єдиним злочинним наміром організації протиправного переправлення ОСОБА_5 через державний кордон України надіслав повідомлення використовуючи багатоплатформову хмарну систему обміну миттєвих повідомлень «Signal», про те, що ОСОБА_5 необхідно додатково зробити копію паспортів його батьків, а також надіслати йому свою фотографію 3х4 в електронному вигляді, оскільки зараз всі данні про військовозобов`язаного та його родину вносяться до відповідної електронної бази та що потрібно ці документи передати особисто ОСОБА_6 .
Того ж дня, 06.10.2023 о 17 год. 30 хв. ОСОБА_5 прибув за вимогою ОСОБА_6 на зустріч за адресою: АДРЕСА_1 , однак ОСОБА_6 повідомив, що документи батьків вже не потрібні, а також ОСОБА_6 почав інструктувати надававши вказівки ОСОБА_5 стосовно його поведінки на пункті перетину державного кордону, та повідомив про необхідність вивчити симптоми захворювання, зазначеного в медичних документах, які в подальшому ОСОБА_6 йому надасть для перетину державного кордону.
В подальшому, 06.10.2023 приблизно о 20 год. 40 хв. ОСОБА_6 діючи за попередньою змовою з ОСОБА_7 та ОСОБА_8 , з метою приховування свої незаконної протиправної діяльності, передав останньому військово-облікові документи, із записом про визнання ОСОБА_5 непридатним за станом здоров`я до проходження військової служби у Збройних Силах України та інших, утворених відповідно до Закону військових формуваннях.
Того ж дня, 06.10.2023 приблизно о 20 год. 44 хв., за адресою: АДРЕСА_1 , ОСОБА_6 діючи за попередньою змовою із ОСОБА_7 та ОСОБА_8 , з метою організації незаконного протиправного переправлення ОСОБА_5 через державний кордон України, передав через ОСОБА_7 особисто ОСОБА_5 військово-облікових документів, із записом про визнання ОСОБА_5 непридатним за станом здоров`я до проходження військової служби у Збройних Силах України та інших, утворених відповідно до Закону військових формуваннях, а саме: «довідку військово-лікарської комісії від 11.07.2023» та «тимчасове посвідчення військовозобов`язаного № НОМЕР_2 ».
Того ж дня, із використанням засобів мобільного зв`язку ОСОБА_6 повідомив ОСОБА_5 , що останній має почекати щонайменше до 09.10.2023, після чого після надання ним або ОСОБА_7 додаткових вказівок зможе поправитись використовуючи вказаний документ через державний кордон України.
Надалі, 13.10.2023 ОСОБА_7 , діючи з відома та попередньою змовою із ОСОБА_6 та ОСОБА_8 , зателефонував ОСОБА_5 на його особистий номер мобільного телефону та повідомив, що він допоможе йому виїхати за межі державного кордону України, та домовився з ним про зустріч.
Наступного дня, 14.10.2023 близько 12 год. 25 хв., перебуваючи в салоні автомобіля марки «Land Rover»,в кузові чорного кольору, з державним номерним знаком « НОМЕР_3 », що перебуває в його власності та користуванні, на місці для паркування автомобілів у м.Чорноморськ, Одеського району, Одеської області, поблизу міського парку «Молодіжний», надав інструкції ОСОБА_5 про порядок перетину державного кордону України із використанням військово-облікових документів, із записом про визнання ОСОБА_5 непридатним за станом здоров`я до проходження військової служби у Збройних Силах України та інших, утворених відповідно до Закону військових формуваннях, гарантувавши останньому, що у разі якщо його не випустять через державний кордон, останній зможе організувати його перетин, особисто на власному транспортному засобі, разом із іншими особами, поза пунктами пропуску до Придністровської Молдавської республіки.
В подальшому, 26.10.2023 ОСОБА_6 діючи за попередньою змовою із ОСОБА_7 , ОСОБА_8 , та іншими невстановленими наразі особами, забезпечували шляхом порад, вказівок та усунення перешкод організацію незаконного переправлення ОСОБА_5 через державний кордон України, однак їх злочинну діяльність було припоно працівниками правоохоронних органів.
За викладених вище обставин, дії ОСОБА_6 кваліфіковано за ч.3 ст.332 КК України організація незаконного переправлення осіб через державний кордон України, керівництво такими діями, сприяння їх вчиненню порадами, вказівками, вчинені за попередньою змовою групою осіб з корисливих мотивів.
Окрім того, встановлено, що відповідно до Інформації з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно та Реєстру прав власності на нерухоме майно, Державного реєстру Іпотек, Єдиного реєстру заборон відчуження об`єктів нерухомого майна щодо суб`єкта, на підставі права власності ОСОБА_6 , ІНФОРМАЦІЯ_1 належить земельна ділянка № НОМЕР_4 , кадастровий номер 5125280900:01:001:0554 загальною площею 6,7411 га, розташована за адресою: Одеська область, Захарівський район, с/рада Войничівська.
Санкцією ч.3ст.332КК Українивизначено можливістьпризначення покаранняза інкримінованийзлочин увигляді позбавленняволі настрок від семи до дев`яти років з позбавленням права обіймати певні посади чи займатися певною діяльністю на строк до трьох років з конфіскацією майна. Таким чином, земельна ділянка з кадастровим номером 5125280900:01:001:0554 загальною площею 6,7411 га, є майном особи, відносно якої, у випадку визнання судом винуватою у вчиненні злочину, передбаченого ч.3 ст.332 КК України, може бути застосоване покарання у виді конфіскації майна.
Слідча в клопотанні зазначає, що одним із методів державної реакції на порушення, що носять кримінально-правовий характер, є заходи забезпечення кримінального провадження, передбачені ст.131 КПК України, які виступають важливим елементом механізму здійснення завдань кримінального провадження при розслідуванні злочинів. Одним з таких заходів є арешт майна у кримінальному провадженні.
Слідча звертається з клопотанням про арешт майна з метою запобігання можливості його приховування, пошкодження, псування, знищення, перетворення, відчуження, а також забезпечення кримінального провадження, забезпечення можливої конфіскації майна.
Слідча в судове засідання не з`явилася, надала до суду заяву про розгляд клопотання про арешт майна у її відсутність.
Відповідно до вимог ч.2 ст.172 КПК України, клопотання слідчого, прокурора, цивільного позивача про арешт майна, яке не було тимчасово вилучене, може розглядатися без повідомлення підозрюваного, обвинуваченого, іншого власника майна, їх захисника, представника чи законного представника, представника юридичної особи, щодо якої здійснюється провадження, якщо це є необхідним з метою забезпечення арешту майна.
Слідчим суддею, з метою недопущення зміни власника майна було прийнято рішення про розгляд клопотання про арешт майна без участі його власника.
Дослідивши клопотання та додані до нього матеріали, якими слідча обґрунтовує його задоволення, оцінивши всі обставини у сукупності, слідчий суддя приходить до висновку, що клопотання слідчої підлягає задоволенню в повному обсязі, з наступних підстав.
Відповідно до п.1, п.2 ст.131 КПК України заходи забезпечення кримінального провадження застосовуються з метою досягнення дієвості цього провадження. Заходом забезпечення кримінального провадження є, зокрема, арешт майна.
Згідно з ч.1 ст.170 КПК України, арештом майна є тимчасове, до скасування у встановленому цим Кодексом порядку, позбавлення за ухвалою слідчого судді або суду права на відчуження, розпорядження та/або користування майном, щодо якого існує сукупність підстав чи розумних підозр вважати, що воно є доказом злочину, підлягає спеціальній конфіскації у підозрюваного, обвинуваченого, засудженого, третіх осіб, конфіскації у юридичної особи.
При цьому, у відповідності до ч.2 ст.170 КПК України, арешт майна допускається з метою забезпечення: 1) збереження речових доказів; 2) спеціальної конфіскації; 3) конфіскації майна як виду покарання або заходу кримінально-правового характеру щодо юридичної особи; 4) відшкодування шкоди, завданої внаслідок кримінального правопорушення (цивільний позов), чи стягнення з юридичної особи отриманої неправомірної вигоди.
Згідно з ч.5 ст.170 КПК України, у випадку, передбаченому пунктом 3 частини другої цієї статті, арешт накладається на майно підозрюваного, обвинуваченого, засудженого або юридичної особи, щодо якої здійснюється провадження, за наявності достатніх підстав вважати, що суд у випадках, передбаченихКримінальним кодексом України, може призначити покарання у виді конфіскації майна або застосувати до юридичної особи захід кримінально-правового характеру у виді конфіскації майна.
Відповідно до ч.10 ст.170 КПК України, арешт може бути накладений у встановленому цим Кодексом порядку на рухоме чи нерухоме майно, гроші у будь-якій валюті готівкою або у безготівковій формі, в тому числі кошти та цінності, що знаходяться на банківських рахунках чи на зберіганні у банках або інших фінансових установах, видаткові операції, цінні папери, майнові, корпоративні права, щодо яких ухвалою чи рішенням слідчого судді, суду визначено необхідність арешту майна.
Не може бути арештовано майно, якщо воно перебуває у власності добросовісного набувача, крім арешту майна з метою забезпечення збереження речових доказів.
Згідно наданих до матеріалів клопотання доказів встановлено, що ОСОБА_6 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , якому 27.10.2023 року повідомлено про підозру у вчиненні злочину, передбаченого ч.3 ст.332 КК України, володіє на праві власності земельною ділянкою з кадастровим номером 5125280900:01:001:0554 загальною площею 6,7411 га.
З урахуванням вищевикладеного, слідчий суддя приходить до переконання, що в цілях запобігання можливості відчуження вищевказаного майна та забезпечення можливої конфіскації майна, враховуючи наявність достатніх підстав вважати, що вказане майно підлягає конфіскації майна як виду покарання, а також беручи до уваги правове обґрунтування клопотання слідчого, клопотання про накладення арешту майна підлягає задоволенню.
Таким чином, повністю доведена необхідність застосування такого заходу забезпечення кримінального провадження, як арешт майна.
На підставі вищевикладеного, керуючись ст.ст.93, 100, 131, 132, 170-175, 309, 369-372, 392-395 КПК України, слідчий суддя ,-
ПОСТАНОВИВ:
Клопотання старшогослідчого СУГУНП вОдеській області ОСОБА_3 ,погоджене зпрокурором Приморськоїокружної прокуратурим.Одеси ОСОБА_4 про арештмайна врамках кримінальногопровадження №12023160000000847від 31.05.2023 за ознаками кримінального правопорушення передбаченого ч.3 ст.332, ч.1 ст.263 КК України задовольнити.
Накласти арешт на земельнуділянку № НОМЕР_4 , кадастровий номер 5125280900:01:001:0554 загальною площею 6,7411 га, розташовану за адресою: Одеська область, Захарівський район, с/рада Войничівська, що належить ОСОБА_6 .
Заборонити будь-яким юридичним та фізичним особам розпоряджатися, відчужувати та здійснювати будь-які реєстраційні дії у Державному реєстрі речових прав на нерухоме майно (в тому числі поділу, об`єднання, виділу частки).
Виконання ухвали покласти на старшого слідчого СУ ГУНП в Одеській області ОСОБА_3 .
Ухвала може бути оскаржена протягом п`яти діб з дня її проголошення до Одеського апеляційного суду.
Слідчий суддя ОСОБА_1
Суд | Київський районний суд м. Одеси |
Дата ухвалення рішення | 07.11.2023 |
Оприлюднено | 29.04.2024 |
Номер документу | 114788055 |
Судочинство | Кримінальне |
Категорія | Провадження за поданням правоохоронних органів, за клопотанням слідчого, прокурора та інших осіб про арешт майна |
Кримінальне
Київський районний суд м. Одеси
Тішко Д. А.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні