Рішення
від 08.11.2023 по справі 120/6889/23
ВІННИЦЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

м. Вінниця

08 листопада 2023 р. Справа № 120/6889/23

Вінницький окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Дмитришеної Р.М., розглянувши письмово в порядку спрощеного позовного провадження адміністративну справу за позовом: Товариства з обмеженою відповідальністю "Прилуцький Нафтоналив" до: Головного управління ДПС у Вінницькій області, Державної податкової служби України про: визнання протиправними та скасування рішень, зобов`язання вчинити дії

ВСТАНОВИВ:

У Вінницький окружний адміністративний суд надійшов адміністративний позов Товариства з обмеженою відповідальністю "Прилуцький Нафтоналив" до Головного управління ДПС у Вінницькій області, Державної податкової служби України про визнання протиправними та скасування рішень, зобов`язання вчинити дії.

Позовні вимоги мотивовані протиправністю, на думку позивача, рішень про відмову в реєстрації податкових накладних №22 від 14.02.2023, №3 від 02.12.2022, №65 від 22.12.2022 в Єдиному реєстрі податкових накладних №8453150/31758032 від 20.03.2023, №8209160/31758032 від 06.02.2023, №8251084/31758032 від 13.02.2023 відповідно.

З метою скасування спірних рішень, як таких, що суперечать положенням Податкового кодексу України, та зобов`язання Державної податкової служби України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних вказаних податкових накладних, датою їх фактичного подання, позивач звернувся до суду з даним позовом.

Ухвалою від 25.05.2023 відкрито провадження у справі та вирішено здійснювати її розгляд в порядку спрощеного позовного провадження без повідомлення (виклику) учасників справи (у письмовому провадженні). Установлено строк для подання заяв по суті.

06.06.2023 на адресу суду від представника ГУ ДПС у Вінницькій області надійшов відзив, у якому представник заперечує проти позову. По суті позовних вимог зазначив, що ТОВ "Прилуцький Нафтоналив" включений в Журнал ризикових платників (ДПС) 11.08.2022 по п. 8 Критеріїв ризиковості платника податку. Учасник ланцюга маніпулювання показниками ПДВ у т.ч. між пов`язаними особами з метою заниження ПЗ: рух товару за номенклатурою суміш вуглеводнева реформульована Код УКТЗЕД 3824999690 по ланцюгу між ТОВ "КІРОВОГРАДСЬКА НАФТОВА КОМПАНІЯ", код 30708038, ТОВ "Кіровограднафтопереробка", код 365202261, ТОВ "ОТНП", код 24928451, ТОВ "Прилуцький нафтоналив", код 31758032, відслідкувати джерело походження якого не можливо. Також, за даними ЄРПН встановлено, що обсяги придбання нафти у ТОВ "Прилуцький нафтоналив" менше ніж обсяги її реалізації.

Відповідач вказує, що відповідно до п. 201.16 ст. 201 Податкового кодексу України, реєстрація податкової накладної від 14.02.2023 №22 реалізація нафти на загальну суму 6214 605,52 грн в Єдиному реєстрі податкових накладних зупинена. ПН складена та подана платником податку, який відповідає п. 8 Критеріїв ризиковості платника податку.

Відповідно до п.201.16 ст.201 Податкового кодексу України, реєстрація ПН/РК від 02.12.2022 №3 на послуги ппу на загальну суму 16 200.00 грн. в Єдиному реєстрі податкових накладних зупинена. ПН складена та подана платником податку, який відповідає п. 8 Критеріїв ризиковості платника податку.

Позивачем подано Повідомлення про подання пояснень та копій документів щодо податкових накладних/розрахунків коригування, реєстрацію яких зупинено та надано копії документів.

За результатами розгляду Повідомлення про подання пояснень та копій документів щодо податкових накладних/розрахунків коригування, реєстрацію яких зупинено, Комісією регіонального рівня прийнято рішення від 20.03.2023 № 8453150/31758032 про відмову в реєстрації податкової накладної від 14.02.2023 №22 в Єдиному реєстрі податкових накладних по причині відповідно баз даних встановлено невідповідність (перевищення) обсягів реалізованого товару над обсягом придбаного товару.

За результатами розгляду Повідомлення про подання пояснень та копій документів щодо податкових накладних/розрахунків коригування, реєстрацію яких зупинено, Комісією регіонального рівня прийнято рішення від 06.02.2023 № 8209160/31758032 про відмову в реєстрації податкової накладної від 02.12.2022 №3 в Єдиному реєстрі податкових накладних по причині не надання первинних документів, а саме: договір з отримувачем послуги, акти приймання передавання.

За результатами розгляду скарги № 9056904237 від 22.03.2023 комісією центрального рівня прийняте рішення №30801/31758032/2 від 29.03.2023 про залишення скарги без задоволення та рішення комісії регіонального рівня про відмову у реєстрації податкової накладної № 22 від 14.02.2023 в Єдиному реєстрі податкових накладних - без змін.

За результатами розгляду скарги № 9017638950 від 08.02.2023 комісією центрального рівня прийнято рішення №15087/31758032/2 від 15.02.2023 про залишення скарги без задоволення та рішення комісії регіонального рівня про відмову у реєстрації податкової накладної №3 від 02.12.2022 в Єдиному реєстрі податкових накладних - без змін.

Відповідач також зауважує, що на відміну від підстав прийнятого податковим органом спірного рішення та обставин його прийняття через відсутність документів, позивач просить суд скасувати вказане рішення, обґрунтовуючи іншими обставинами та документами. Відтак, позивач фактично просить суд перебрати на себе функцію контролюючого органу в частині дослідження документів та визначення права позивача на реєстрацію даної податкової накладної, що на думку органу ДПС, є неправомірною вимогою та не може бути задоволеною.

В своїх доводах відповідач 1 покликається на постанову від 21.05.2019 року у справі 0940/1240/18, де Верховний Суд звернув увагу, що дослідження первинних документів, які не були підставами для прийняття рішення про зупинення реєстрації податкової накладної та подальшої відмови в реєстрації податкової накладної, свідчить про порушення судами вимог принципу офіційного з`ясування обставин справи та безпідставне розширення предмету доказування. Таким чином, на момент винесення оскаржуваного рішення про відмову в реєстрації податкової накладної в ЄРПН позивач не виконав вимог Податкового Кодексу та Порядку №520 щодо підтвердження правомірності формування та подання податкової накладної і саме з цих підстав контролюючий орган відмовив з реєстрації податкової накладної.

06.06.2023представник ДПС України подав відзив у якому вказує, що позовна вимога щодо зобов`язання ДПС України зареєструвати податкову накладну є втручання в дискреційні повноваження контролюючого органу, оскільки дискреційні повноваження - це сукупність прав та обов`язків органів державної влади та місцевого самоврядування, що надають можливість на власний розсуд визначити повністю або частково вид і зміст управлінського рішення, яке приймається, або можливість вибору на власний розсуд одного з декількох варіантів управлінських рішень, передбачених нормативно-правовим, проектом нормативно-правового акта.

На момент прийняття рішення про відмову в реєстрації податкових накладних, позивач не виконав всіх умов визначених законом, не надав необхідних документів на підтвердження реальності господарської операції.

За таких обставин, відсутні підстави зобов`язувати ДПС реєструвати податкові накладні, оскільки для прийняття рішення необхідно було дослідити документи.

Враховуючи, що розгляд справи по суті розпочався, інших заяв і документів не надходило, а визначений строк для їх подання закінчився, клопотань щодо продовження процесуального строку не надходило, відтак суд розглядає справу в письмовому провадженні за наявними в ній доказами.

Суд, вивчивши та дослідивши матеріали справи, оцінивши доводи позову, встановив наступне.

ТОВ "Прилуцький нафтоналив" має статус платника податку на додану вартість з 21.12.2001 року. Індивідуальний податковий номер: 317580325168.

Основним видом діяльності підприємства є оптова торгівля нафтою (КВЕД 46.71), але не виключно, також оптова торгівля твердим, рідким, газоподібним паливом і подібними продуктами ( КВЕД 46.71); виробництво продуктів нафтоперероблення ( КВЕД 19.20); неспеціалізована оптова торгівля (КВЕД 46.90); складське господарство (КВЕД 52.10); надання в оренду й експлуатацію власного чи орендованого нерухомого майна (КВЕД 68.20); транспортне оброблення вантажів (КВЕД 52.24).

Підприємство має дозволи, ліцензії та сертифікати для здійснення своєї діяльності.

Отримання Позивачем нафти і нафтопродуктів відбувається трубопроводом на вузлі обліку НГВУ "Чернігівнафтогаз" ПАТ "Укрнафта" та залізничним транспортом, що не заперечується відповідачем. Зберігання нафтопродуктів забезпечується шляхом зберігання їх у власних резервуарах ТОВ "Прилуцький нафтоналив", що розташовані за адресою: Чернігівська область, м. Прилуки, вул. Дружби народів, 16.

02.01.2023 між Позивачем та ТОВ "Кіровоградська нафтова компанія" був укладений договір поставки нафтопродуктів №Н-1/23 від 02.01.2023 року.

Згідно з умовами даного Договору постачання товару здійснюється залізничним транспортом на умовах постачання FСА станція Прилуки.

14.02.2023 року була виписана Видаткова накладна №Н-33/23 та нафта була відвантажена на адресу ТОВ "Кіровоградська нафтова компанія" у кількості 349,194 тони. Дана операція відображена в бухгалтерському обліку Позивача (картки рахунків 361 та 281).

14.02.2023 Позивачем була складена податкова накладна № 22 на суму 6 214 605,52 грн. в т.ч. ПДВ 406 562,98 грн., яка за допомогою програми електронного документообігу направлена на реєстрацію в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Згідно з отриманою квитанцією від 24.02.2023 року Податкова накладна № 22 від 14.02.2023 прийнята, але реєстрація згідно з п. 201.16. статті 201 Податкового кодексу України в Єдиному реєстрі податкових накладних зупинена з поясненням, що Податкова накладна складена та подана платником податку, який відповідає п. 8 Критеріїв ризикованості платника податку. Додатково повідомлено «D» =3,1273%, «Р» = 17240,5 та запропоновано надати пояснення та копії документів достатніх для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (Квитанція № 9034055300 від 24.02.2023, а.с. 26).

13.03.2023 Позивачем до Комісії регіонального рівня направлено Повідомлення №11 про подання пояснення та 33 додатка у РDF форматі щодо податкової накладної, реєстрація якої зупинена (а.с. 27-38 т.1).

За результатами розгляду Повідомлення про подання пояснень та копій документів щодо податкових накладних/розрахунків коригування, реєстрацію яких зупинено, Комісією регіонального рівня прийняте рішення від 20.03.2023 № 8453150/31758032 про відмову в реєстрації податкової накладної від 14.02.2023 № 22 в Єдиному реєстрі податкових накладних з підстав надання платником податку копій документів, складених із порушенням законодавства. В Додатковій інформації вказано: Відповідно до баз даних встановлено невідповідність (перевищення) обсягів реалізованого товару над обсягом придбаного товару (а.с. 40-41 т.1).

Позивачем була подана до ДПС України відповідна скарга з доданими до неї документами (а.с. 42-54 т.1).

За результатами розгляду скарги №9056904237 від 22.03.2023 комісією центрального рівня прийнято рішення №30801/31758032/2 від 29 03.2023 про залишення скарги без задоволення та рішення комісії регіонального рівня про відмову у реєстрації податкової накладної № 22 від 14.02.2023 в Єдиному реєстрі податкових накладних - без змін (а.с. 55).

У рішенні комісії центрального рівня вказана підстава: ненадання платником податку копій первинних документів щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складських документів (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки-фактури/інвойси, акти приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних форм та галузевої специфіки, накладних, ненадання платником податку копій розрахункових документів, банківських виписок з особових рахунків.

Щодо податкової накладної № 3 від 02.12.2022, то така виписана на виконання послуг парогенераторної передвижної установки (ППУ) по пропарці автоцистерни відповідно до листа №02-12/22 від 02.12.2022 року ТОВ «Олімп-С» про надання таких послуг (а.с. 238 т.1).

За надані послуги ППУ виписаний рахунок на оплату №229 від 02.12.2022 року, за яким було отримано оплату на розрахунковий рахунок Позивача у сумі 16200,00грн. в т.ч. ПДВ 2700,00грн., підписаний акт наданих послуг № 444 від 02.12.2022р. та подорожній лист вантажного автомобіля з заповненим талоном замовника щодо відпрацювання 3 м/год з підписом та печаткою замовника. Дана операція відображена в бухгалтерському обліку Позивача, зокрема в картці рахунку 361 за грудень 2022 року. (а.с. 239-245 т.1).

02.12.2022 позивачем складена податкова накладна №3 на суму 16200,00грн. в т.ч. ПДВ 2700,00грн. та за допомогою програми електронного документообігу направлена на реєстрацію в Єдиному реєстрі податкових накладних (а.с. 222-223 т. 1).

Згідно із Квитанцією № 9283604610 від 29.12.2022 Податкова накладна № 3 від 02.12.2022 прийнята, реєстрація зупинена відповідно до п. 201.16. статті 201 Податкового кодексу України. Податкова накладна складена та подана платником податку, який відповідає п.8 Критеріїв ризикованості платника податку. Запропоновано надати пояснення та копії документів достатніх для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних. Додатково повідомлено показник «D» =2,5904%, «Р» = 0 (а.с. 223 т. 1).

31.01.2023 Позивачем до податкового органу направлено Повідомлення № 16 про подання пояснення та 13 додатків документів у РDF форматі щодо податкової накладної, реєстрація якої зупинена (а.с. 226-228 т.1)

За результатами розгляду Повідомлення про подання пояснень та копій документів щодо податкових накладних/розрахунків коригування, реєстрацію яких зупинено, Комісією регіонального рівня прийняте рішення від 06.02.2023 №8209160/31758032 про відмову в реєстрації податкової накладної від 02.12.2022 №3 в Єдиному реєстрі податкових накладних з підстав надання платником податку копій документів, складених із порушенням законодавства. В Додатковій інформації вказано: не надано первинні документи, а саме договір з отримувачем послуги, акт приймання-передавання (а.с. 229 т.1).

Позивачем була подана до ДПС України відповідна скарга з доданими до неї документами (а.с. 230-245 т.1).

За результатами розгляду скарги комісією центрального рівня прийняте рішення №15087/31758032/2 від 15.02.2023 про залишення скарги без задоволення та рішення комісії регіонального рівня про відмову у реєстрації податкової накладної №3 від 02.12.2022 в Єдиному реєстрі податкових накладних - без змін (а.с. 55).

У рішенні комісії центрального рівня вказана підстава: ненадання платником податку копій первинних документів щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складських документів (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки-фактури/інвойси, акти приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних форм та галузевої специфіки, накладних.

Щодо податкової накладної № 65 від 22.12.2022, то така виписана на виконання умов договору №259/6-22 від 30.09.2022, укладеного між Позивачем та АТ "Укргазвидобування" в особі директора Філії Управління з переробки газу та газового конденсату (а.с. 186-193 т.1).

Згідно із Договором Позивачем були надані послуги по зливу нафтопродуктів, що підтверджується Актом наданих послуг №520 від 22.12.2022 року у кількості 367,274 тон. (а.с. 197, 200 т.1).

Дана операція відображена в бухгалтерському обліку, зокрема картці рахунку 361, (а.с. 198, 199 т.1)

22.12.2022 Позивачем було складено податкову накладну №65 на суму 136 713,96грн. в т.р. ПДВ 22785,66грн. та за допомогою програми електронного документообігу її направлено на реєстрацію в Єдиному реєстрі податкових накладних (а.с. 166 т.1).

Податкова накладна № 65 від 22.12.2022 прийнята податковим органом, реєстрація зупинена, що підтверджується Квитанцією № 9292966584 від 11.01.2023 (а.с. 167 т.1).

За змістом Квитанції, відповідно до п. 201.16. статті 201 Податкового кодексу України, реєстрація в Єдиному реєстрі податкових накладних ПН від 22.12.2022 №65 зупинена. Податкова накладна складена та подана платником податку, який відповідає п. 8 Критеріїв ризикованості платника податку. Запропоновано надати пояснення та копії документів достатніх для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних. Додатково повідомлено показник "D" =2,5640%, "Р" = 13953,49.

07.02.2023 Позивачем до податкового органу направлено Повідомлення №1 про подання пояснення, лист № 80 від 07.02.2023 та 26 додатків у PDF форматі щодо податкової накладної (а.с. 169-175 т.1).

Рішенням комісії регіонального рівня від 13.02.2023р. за № 8251084/31758032 відмовлено у реєстрації Податкової накладної № 65 від 22.12.2022р. з підстав неподання платником податку копій документів, розрахункових документів та/або банківських виписок з особових рахунків (а.с .176 т.1).

Позивач через електронний кабінет платника податків до Державної податкової служби України подав Скаргу щодо рішення від 13.02.2023р. №8251084/31758032 про відмову в реєстрації податкової накладної № 65, додавши відповідні документи.

Рішенням 21.02.2023 комісії з питань зупинення реєстрацій податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, яка входить до складу Державної податкової служби, скаргу Позивача залишено без задоволення, а рішення комісії регіонального рівня про відмову у реєстрації податкової накладної № 65 в Єдиному реєстрі податкових накладних залишено без змін.

У рішенні вказана підстава: неподання платником податку копій первинних документів щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складських документів (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки-фактури/інвойси, акти приймання- передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладних.

Позивач не погоджується із спірними рішення, тому звернувся до суду.

Надаючи оцінку спірним правовідносинам та обставинам справи, суд зазначає таке.

Відповідно до частини другої статті 19 Конституції України, органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Відносини, що виникають у сфері справляння податків і зборів, зокрема визначає вичерпний перелік податків та зборів, що справляються в Україні, та порядок їх адміністрування, платників податків та зборів, їх права та обов`язки, компетенцію контролюючих органів, повноваження і обов`язки їх посадових осіб під час адміністрування податків та зборів, а також відповідальність за порушення податкового законодавства регулюються Податковим кодексом України (далі - ПК України).

Відповідно до частини "а" пункту 185.1 статті 185 ПК України об`єктом оподаткування податком на додану вартість є операції платників податку з постачання товарів, місце постачання яких розташоване на митній території України, відповідно до статті 186 цього Кодексу.

Пунктом 201.7 статті 201 ПК України визначено, що податкова накладна складається на кожне повне або часткове постачання товарів/послуг, а також на суму коштів, що надійшли на поточний рахунок як попередня оплата (аванс).

Згідно з пунктом 201.10 статті 201 ПК України при здійсненні операцій з постачання товарів/послуг платник податку - продавець товарів/послуг зобов`язаний в установлені терміни скласти податкову накладну, зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних та надати покупцю за його вимогою.

Податкова накладна, складена та зареєстрована в Єдиному реєстрі податкових накладних платником податку, який здійснює операції з постачання товарів/послуг, є для покупця таких товарів/послуг підставою для нарахування сум податку, що відносяться до податкового кредиту.

Податкова накладна та/або розрахунок коригування до неї, складені та зареєстровані після 01 липня 2017 року в Єдиному реєстрі податкових накладних платником податку, який здійснює операції з постачання товарів/послуг, є для покупця таких товарів/послуг достатньою підставою для нарахування сум податку, що відносяться до податкового кредиту, та не потребує будь-якого іншого додаткового підтвердження.

Податкові накладні, які не надаються покупцю, а також податкові накладні, складені за операціями з постачання товарів/послуг, які звільнені від оподаткування, підлягають реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Підтвердженням продавцю про прийняття його податкової накладної та/або розрахунку коригування до Єдиного реєстру податкових накладних є квитанція в електронному вигляді у текстовому форматі, яка надсилається протягом операційного дня.

Датою та часом надання податкової накладної та/або розрахунку коригування в електронному вигляді до центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову і митну політику, є дата та час, зафіксовані у квитанції.

Якщо надіслані податкові накладні/розрахунки коригування сформовано з порушенням вимог, передбачених пунктом 201.1 цієї статті та/або пунктом 192.1 статті 192 цього Кодексу, а також у разі зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування відповідно до пункту 201.16 цієї статті, протягом операційного дня продавцю/покупцю надсилається квитанція в електронному вигляді у текстовому форматі про неприйняття їх в електронному вигляді або зупинення їх реєстрації із зазначенням причин.

Помилки в реквізитах, визначених пунктом 201.1 цієї статті (крім коду товару згідно з УКТ ЗЕД), які не заважають ідентифікувати здійснену операцію, її зміст (товар/послугу, що постачаються), період, сторони та суму податкових зобов`язань, не можуть бути причиною неприйняття податкових накладних у електронному вигляді.

Квитанція про зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування надсилається одночасно продавцю та покупцю платнику податку.

Відповідно до вимог пункту 201.16 статті 201 Податкового кодексу України реєстрація податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних може бути зупинена в порядку та на підставах, визначених Кабінетом Міністрів України.

На виконання цієї норми Кабінетом Міністрів України прийнято постанову від 11 грудня 2019 року №1165, якою затверджено Порядок зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (надалі - Порядок №1165).

Згідно з приписами пункту 4 Порядку №1165 у разі коли за результатами перевірки податкової накладної/розрахунку коригування визначено, що податкова накладна/розрахунок коригування відповідають одній з ознак безумовної реєстрації, визначених у пункті 3 цього Порядку, реєстрація таких податкової накладної/розрахунку коригування не зупиняється в Реєстрі.

Пунктом 5 Порядку №1165 передбачено, що платник податку, яким складено та/або подано для реєстрації в Реєстрі податкову накладну/розрахунок коригування, що не відповідають жодній з ознак безумовної реєстрації, перевіряється щодо відповідності критеріям ризиковості платника податку, показникам, за якими визначається позитивна податкова історія платника податку. Податкова накладна/розрахунок коригування, що не відповідають жодній з ознак безумовної реєстрації, перевіряються щодо відповідності відображених у них операцій критеріям ризиковості здійснення операцій.

Відповідно до пункту 10 Порядку №1165 у разі зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі контролюючий орган протягом операційного дня надсилає (в електронній формі у текстовому форматі) в автоматичному режимі платнику податку квитанцію про зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування, яка є підтвердженням зупинення такої реєстрації.

У квитанції про зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування зазначаються: 1) номер та дата складення податкової накладної/розрахунку коригування; 2) критерій (критерії) ризиковості платника податку та/або ризиковості здійснення операцій, на підставі якого (яких) зупинено реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі, з розрахованим показником за кожним критерієм, якому відповідає платник податку; 3) пропозиція щодо надання платником податку пояснень та копій документів, необхідних для розгляду питання прийняття контролюючим органом рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі або відмову в такій реєстрації (пункт 11 Порядку №1165).

Комісії регіонального рівня приймають рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі або відмову в такій реєстрації, врахування або неврахування таблиці даних платника податку, відповідність/невідповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку (пункт 25 Порядку № 1165).

Так, судом встановлено, що підставою для зупинення реєстрації податкових накладних стало те, що такі подані платником податку, який відповідає п. 8 Критеріїв ризикованості платника податку.

Так, згідно з п. 6 Порядку зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, який затверджено постановою КМУ від 11 грудня 2019 року № 1165, у разі коли за результатами автоматизованого моніторингу платник податку, яким складено та/або подано податкову накладну/розрахунок коригування для реєстрації в Реєстрі, відповідає хоча б одному критерію ризиковості платника податку, реєстрація такої податкової накладної/розрахунку коригування зупиняється.

Питання відповідності/невідповідності платника податку критеріям ризиковості платника податку розглядається комісією регіонального рівня.

У разі встановлення відповідності платника податку хоча б одному з критеріїв ризиковості платника податку комісією регіонального рівня приймається рішення про відповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку.

Включення платника податку до переліку платників, які відповідають критеріям ризиковості платника податку, здійснюється в день проведення засідання комісії регіонального рівня та прийняття відповідного рішення.

Платник податку отримує рішення про відповідність критеріям ризиковості платника податку через електронний кабінет у день прийняття такого рішення (додаток 4).

У рішенні зазначається підстава, відповідно до якої встановлено відповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку.

Комісією регіонального рівня розглядається питання виключення платника податку з переліку платників, які відповідають критеріям ризиковості платника податку, у разі виявлення обставин та/або отримання інформації, що свідчать про невідповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку та/або отримання інформації та копій відповідних документів від платника податку, що свідчать про невідповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку.

У разі виявлення обставин та/або отримання інформації, визначених абзацом сьомим цього пункту, та прийняття комісією регіонального рівня рішення про невідповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку платник податку отримує таке рішення в електронному кабінеті в день його прийняття (додаток 4).

Інформація та копії документів подаються платником податку до ДПС в електронній формі засобами електронного зв`язку з урахуванням вимог Законів України «Про електронні документи та електронний документообіг», «Про електронні довірчі послуг» та Порядку обміну електронними документами з контролюючими органами, затвердженого Мінфіном.

Документами, необхідними для розгляду питання виключення платника податку з переліку платників, які відповідають критеріям ризиковості платника податку, можуть бути: договори, зокрема зовнішньоекономічні контракти, з додатками до них; договори, довіреності, акти керівного органу платника податку, якими оформлено повноваження осіб, які одержують продукцію в інтересах платника податку для здійснення операції; первинні документи щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки-фактури/інвойси, акти приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявних типових форм та галузевої специфіки, накладні; розрахункові документи та/або банківські виписки з особових рахунків; документи щодо підтвердження відповідності продукції (декларації про відповідність, паспорти якості, сертифікати відповідності), наявність яких передбачено договором та/або законодавством; інші документи, що підтверджують невідповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку.

Інформацію та копії документів, подані платником податку, комісія регіонального рівня розглядає протягом семи робочих днів, що настають за датою їх надходження, та приймає відповідне рішення.

За результатами розгляду інформації та копій документів комісією регіонального рівня приймається рішення про відповідність/невідповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку, яке платник податку отримує в електронному кабінеті у день його прийняття (додаток 4).

З аналізу наведених вище норм суд робить висновок, що про відповідність платника податку критеріям ризиковості приймається рішення комісією регіонального рівня, яке направляється платнику у день його прийняття.

Так, відповідач вказує, що позивач включений в Журнал ризикових платників (ДПС) 11.08.2022, однак доказів суду не надає.

Разом з тим, суд вказує, що якщо платник відповідає критеріям ризиковості платника податку, то має бути рішення комісії регіонального рівня про відповідність першого до таких.

Між тим, згідно п. 8 Критеріїв ризиковості платника податку на додану вартість, які є додатком №1 до Порядку зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, у контролюючого органу наявна податкова інформація, яка стала відома у процесі провадження поточної діяльності під час виконання покладених на контролюючі органи завдань і функцій, що визначає ризиковість здійснення господарської операції, зазначеної в поданих для реєстрації податковій накладній/розрахунку коригування.

Представник ГУ ДПС у Вінницькій області, заперечуючи проти позову стверджує, що позивач учасник ланцюга маніпулювання показниками ПДВ у т.ч. між пов`язаними особами з метою заниження ПЗ: рух товару за номенклатурою суміш вуглеводнева реформульована Код УКТЗЕД 3824999690 по ланцюгу між ТОВ "КІРОВОГРАДСЬКА НАФТОВА КОМПАНІЯ", код 30708038, ТОВ "Кіровограднафтопереробка", код 365202261, ТОВ "ОТНП", код 24928451, ТОВ "Прилуцький нафтоналив", код 31758032, відслідкувати джерело походження якого не можливо.

Суд відхиляє такі доводи, оскільки з аналізу п. 8 Критеріїв ризиковості платника податку на додану вартість, визначальним є ризиковість здійснення господарської операції, зазначеної в поданих для реєстрації податковій накладній/розрахунку коригування.

Тобто, контролюючий орган повинен мати податкову інформацію, яка стала відома йому у процесі провадження поточної діяльності під час виконання покладених на контролюючі органи завдань і функцій, що визначає ризиковість здійснення господарської операції, зазначеної в поданих для реєстрації податковій накладній/розрахунку коригування.

Відповідно до податкової накладної №3 від 02.12.2022, то така виписана за послуги парогенераторної передвижної установки (ППУ) по пропарці автоцистерни ТОВ «Олімп-С».

Відповідно до податкової накладної №65 від 22.12.2022, то така виписана на виконання умов договору №259/6-22 від 30.09.2022, укладеного між Позивачем та АТ "Укргазвидобування" в особі директора Філії Управління з переробки газу та газового конденсату.

Відповідно до податкової накладної №22 від 14.02.2023, то така виписана на виконання умов договору поставки нафтопродуктів №Н-1/23 від 02.01.2023, укладеного між Позивачем та ТОВ "Кіровоградська нафтова компанія".

Отже, податкові накладні за №№3, 65 та 22 не стосуються товару за номенклатурою суміш вуглеводнева реформульована на що покликається відповідач, до того ж, ТОВ "Олімп-С" та АТ "Укргазвидобування" не вказані у переліку товариств, які на думку відповідача, пов`язані по ланцюгу постачання.

Щодо наведених вище тверджень відповідача, то суд зазначає, що всупереч покладеного на контролюючий орган обов`язку з доведення правомірності своїх рішень, останнім не наведено будь-якої конкретної інформації про проведення позивачем ризикових операцій зі своїми контрагентами, інформація наведена в загальному без конкретних операцій, періоду та первинної документації.

Відтак, такі доводи суд відхиляє з підстав їх недоведеності.

Водночас, механізм прийняття рішень про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, реєстрацію яких відповідно до пункту 201.16 статті 201 Податкового кодексу України зупинено в порядку та на підставах, визначених Кабінетом Міністрів України, визначено наказом Міністерства фінансів України від 12 грудня 2019 року №520, яким затверджено Порядок прийняття рішень про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (надалі - Порядок №520).

Пунктом 2 Порядку №520 визначено, що прийняття рішень про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Реєстрі, реєстрацію яких зупинено, здійснюють комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі головних управлінь Державної податкової служби України в областях, м. Києві та Офісу великих платників податків ДПС.

Відповідно до пунктів 3, 4 Порядку №520 у разі зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі платник податку має право подати копії документів та письмові пояснення стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній/розрахунку коригування, для розгляду питання прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації податкової накладної/ розрахунку коригування в Реєстрі. Комісія регіонального рівня протягом п`яти робочих днів, що настають за днем отримання пояснень та копій документів, поданих відповідно до пункту 4 цього Порядку, приймає рішення про реєстрацію або відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі та надсилає його платнику податку в порядку, встановленому статтею 42 Кодексу.

Разом із тим, пунктом 5 Порядку №520 визначено перелік документів, необхідних для розгляду питання прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі, реєстрацію яких зупинено в Реєстрі, серед яких:

- договори, зокрема зовнішньоекономічні контракти, з додатками до них;

- договори, довіреності, акти керівного органу платника податку, якими оформлено повноваження осіб, які одержують продукцію в інтересах платника податку для здійснення операції;

- первинні документи щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки-фактури/інвойси, акти приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм і галузевої специфіки, накладні;

- розрахункові документи та/або банківські виписки з особових рахунків;

- документи щодо підтвердження відповідності продукції (декларації про відповідність, паспорти якості, сертифікати відповідності), наявність яких передбачено договором та/або законодавством.

При цьому, письмові пояснення та копії документів, зазначені у пункті 5 цього Порядку, платник податку має право подати до контролюючого органу протягом 365 календарних днів, що настають за датою виникнення податкового зобов`язання, відображеного в податковій накладній/розрахунку коригування.

Письмові пояснення та копії документів, зазначені у пункті 5 цього Порядку, платник податку подає до ДПС в електронній формі за допомогою засобів електронного зв`язку з урахуванням вимог Законів України "Про електронні документи та електронний документообіг", "Про електронні довірчі послуги" та "Порядку обміну електронними документами з контролюючими органами", затвердженого в установленому порядку (пункти 6, 7 Порядку №520).

Згідно з вимогами пунктів 9, 10 та 11 Порядку №520 письмові пояснення та копії документів, подані платником податку до контролюючого органу відповідно до пункту 4 цього Порядку, розглядаються комісіями контролюючих органів.

Комісія регіонального рівня приймає рішення про: реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі; відмову у реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі.

Підставами для прийняття комісією регіонального рівня рішень про відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування є: ненадання платником податку письмових пояснень стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній/розрахунку коригування, реєстрацію яких зупинено в Реєстрі; та/або ненадання платником податку копій документів відповідно до пункту 5 цього Порядку; та/або надання платником податку копій документів, складених/оформлених із порушенням законодавства.

Судом встановлено, що позивачем до контролюючого органу подано пояснення та документи на підтвердження господарських операцій.

Зокрема, щодо податкової накладної №22 від 14.02.2023, яка виписана на виконання умов договору поставки нафтопродуктів №Н-1/23 від 02.01.2023, укладеного між Позивачем та ТОВ "Кіровоградська нафтова компанія", то позивачем надано Повідомлення №11 про подання пояснення, лист №144 від 10.03.2023 та 33 додатка у РDF форматі: Договір №Н-1/23 від 02.01.2023; Податкова накладна №22 від 14.02.2023 року; Платіжне доручення №1380 від 09.03.2023; Лист №09/03-1 від 09.03.2023; Видаткова накладна №Н-33/23 від 14.02.2023 року; Рахунок на оплату №Н-33/23 від 14.02.2023; Залізнична накладна №43203140 від 14.02.2023; Акт прийому - передачі нафти №9/5 від 14.02.2023; Паспорт якості №9/5 від 14.02.2023; Договір №Н-59/22 від 25.07.2022; Акт прийому - передачі нафти №2 від 09.01.2023; Паспорт якості №2 від 09.01.2023; Видаткова накладна №Н-6/23 від 09.01.2023; Договір №ОСС180123-1 від 23.01.2023; Акт №180123 від 31.01.2023; Акт прийому - передачі нафти №7 від 31.01.2023; Паспорт якості №7 від 31.01.2023; Картка рахунку 281 за січень - лютий 2023 року; Картка рахунку 361 за січень - лютий 2023 року; Картка рахунку 281 за 2022 рік; Оборотно-сальдова відомість по рахунку 105; Таблиця по обсягах придбання та реалізації нафти та нафтопродуктів за 2021 та 2022 роки; Наказ на інвентаризацію №131 від 05.10.2022; Інвентаризаційний опис №5 від 01.11.2022; Протокол інвентаризаційної комісії від 25.11.2022; Витяг з технологічного регламенту; Акт зняття залишків на 01.02.2023; Залишки товарної нафти по резервуарному парку на 01.02.2023; Акт зберігання нафти від 31.01.2023; Договір №6/36 від 04.01.2022; Довідка фактичної перевірки ГУ ДПС в Чернігівській області від 26.07.2022; Аудиторський звіт за 2021 рік; Статут ТОВ «Прилуцький нафтоналив»; Виписка з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань; Свідоцтво платника ПДВ; Штатний розпис ТОВ «Прилуцький нафтоналив»; Наказ №22 від 01.03.2018 року на призначення директора; Повідомлення про об`єкти оподаткування за формою 20-ОПП.

Щодо податкової накладної №3 від 02.12.2022, то така виписана за послуги ППУ по пропарці автоцистерни ТОВ «Олімп-С». На підтвердження господарської операції позивачем надано Повідомлення № 16 про подання пояснення та 13 додатків документів у РDF форматі: Лист №02-12/22 від 02.12.2022; Податкова накладна №3 від 02.12.2022; Платіжне доручення № 130 від 02.12.2022; Акт надання послуг №444 від 02.12.2022; Рахунок на оплату №229 від 02.12.2022; Подорожній лист вантажного автомобіля від 02.12.2022; Картка рахунку 361 за грудень 2022 року; Оборотно-сальдова відомість рахунку 105 за грудень 2022 року; Статут ТОВ «Прилуцький нафтоналив»; Виписка з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань; Свідоцтво платника ПДВ; Штатний розпис ТОВ «Прилуцький нафтоналив»; Наказ №22 від 01.03.2018 року на призначення директора; Повідомлення про об`єкти оподаткування за формою 20-ОПП.

Щодо податкової накладної №65 від 22.12.2022, яка виписана на виконання умов договору №259/6-22 від 30.09.2022, укладеного між Позивачем та АТ "Укргазвидобування" в особі директора Філії Управління з переробки газу та газового конденсату, позивачем надано Повідомлення №1 про подання пояснення та 26 додатків документів у РDF форматі: Договір №259/6-22 від 30.09.2022; Податкова накладна №65 від 22.12.2022; Платіжне доручення №564818 від 16.11.2022; Акт надання послуг №520 від 22.12.2022; Рахунок на оплату №214 від 09.11.2022; Акт приймання нафтопродуктів 5-НП №128 від 22.12.2022; Акт приймання нафтопродуктів 5-НП №130 від 22.12.2022; Залізно-дорожні накладні та паспорти якості на 13 арк; Картка рахунку 361 за жовтень 2022 - грудень 2022 року; Статут ТОВ «Прилуцький нафтоналив»; Виписка з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань; Свідоцтво платника ПДВ; Штатний розпис ТОВ «Прилуцький нафтоналив»; Наказ №22 від 01.03.2018 року на призначення директора; Повідомлення про об`єкти оподаткування за формою 20-ОПП.

Таким чином, на переконання суду, надіслані позивачем письмові пояснення з копіями первинних та інших документів повністю відображають зміст господарських операцій позивача та були достатніми для прийняття податковим органом рішення про реєстрацію податкових накладних.

Спірними рішеннями позивачу відмовлено в реєстрації податкових накладних.

Надаючи оцінку рішенням відповідача про відмову у реєстрації податкових накладних, суд зазначає, що можливість надання платником податків вичерпного переліку документів на підтвердження правомірності формування та подання податкової накладної/рахунку коригування прямо залежить від чіткого визначення контролюючим органом конкретного критерію оцінки ступеня ризиків, а також зазначення у квитанції про зупинення реєстрації податкової накладної чіткого переліку документів, чого зроблено не було.

З урахуванням сталої практики Європейського Суду зазначено, що на державні органи покладено обов`язок запровадити внутрішні процедури, які посилять прозорість і ясність їхніх дій, мінімізують ризик помилок (див., наприклад, рішення у справах "Лелас проти Хорватії", заява № 55555/08, п. 74, від 20 травня 2010 року, і "Тошкуце та інші проти Румунії", заява № 36900/03, п. 37, від 25 листопада 2008 року) і сприятимуть юридичній визначеності у правовідносинах, які зачіпають майнові інтереси (див. зазначені вище рішення у справах "Онер`їлдіз проти Туреччини", п. 128, та "Беєлер проти Італії", п. 119).

За наведених обставин та установлених фактів, суд вважає що комісія ГУ ДПС не дотрималась принципу "належного урядування", оскільки чіткого визначення контролюючим органом конкретного критерію оцінки ступеня ризиків, а також зазначення у квитанції про зупинення реєстрації податкових накладних чіткого переліку документів вказано не було, чим порушено право позивача на належний захист своїх інтересів.

Одночасно в межах спірних правовідносин суд звертає особливу увагу на те, що, приймаючи рішення про реєстрацію податкової накладної, контролюючий орган не повинен здійснювати повний аналіз господарської операцій позивача на предмет їх реальності. Змістовна оцінка господарської операції може бути проведена лише за результатом здійснення податкової перевірки, підстави та порядок проведення якої визначено нормами Податкового кодексу України. У свою чергу, при реєстрації податкової накладної фактично проводиться моніторинг операції чи платника податків лише за зовнішніми (формальними) критеріями. Тому і суд за результати розгляду цієї справи не робить висновків щодо реальності господарської операції за участю позивача, а лише оцінює наявність чи відсутність підстав для реєстрації податкових накладних.

Аналогічний висновок зроблено Верховним Судом в постанові від 16 лютого 2023 року по справі №380/7648/22, що приймаючи рішення про реєстрацію податкових накладних/розрахунків коригування, контролюючий орган не повинен здійснювати повний аналіз господарських операцій платника податку на предмет їх реальності. Змістовна оцінка господарських операцій може бути проведена лише за результатом здійснення податкової перевірки платника податків, підстави та порядок проведення якої визначено нормами ПК України.

Відтак, суд вказує, що відмова оформлена рішенням комісії контролюючого органу, яка за визначенням положень п. 19 ч. 1 ст. 4 КАС України, є індивідуальним актом, тобто актом (рішенням) суб`єкта владних повноважень, виданим (прийнятим) на виконання владних управлінських функцій або в порядку надання адміністративних послуг, який стосується прав або інтересів визначеної в акті особи або осіб, та дія якого вичерпується його виконанням або має визначений строк.

Відповідно до п. 13 Порядку №520, рішення комісії регіонального рівня про відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі може бути оскаржено в адміністративному або судовому порядку.

Таким чином, позовні вимоги підлягають задоволенню шляхом визнання протиправними та скасування рішення комісії Головного управління ДПС у Вінницькій області, яка діє у складі Головного управління ДПС у Вінницькій області, з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних №8453150/31758032 від 20.03.2023, №8209160/31758032 від 06.02.2023, №8251084/31758032 від 13.02.2023, якими відмовлено в реєстрації податкових накладних №22 від 14.02.2023, №3 від 02.12.2022, №65 від 22.12.2022 відповідно.

З приводу позовної вимоги щодо зобов`язання Державної податкової служби України зареєструвати податкові накладні в Єдиному реєстрі податкових накладних, то варто звернути увагу на таке.

Відповідно до вимог пунктів 201.1, 201.10 статті 201 Податкового кодексу України реєстрацію розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних віднесено до обов`язків платника податків.

У той же час, наведені норми розраховані на відсутність спірних правовідносин, позаяк у випадку зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування механізм її подальшої реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних є іншим.

Згідно з приписами пунктів 19, 20 Порядку ведення Єдиного реєстру податкових накладних, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 29 грудня 2010 року №1246, податкова накладна та/або розрахунок коригування, реєстрацію яких зупинено, реєструється у день настання однієї з таких подій: прийняття в установленому порядку та набрання чинності рішенням про реєстрацію податкової накладної та/або розрахунку коригування; набрання рішенням суду законної сили про реєстрацію податкової накладної та/або розрахунку коригування (у разі надходження до ДПС відповідного рішення); неприйняття та/або відсутність реєстрації в установленому порядку рішення про реєстрацію або відмову в реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування.

У разі надходження до ДПС рішення суду про реєстрацію або скасування реєстрації податкових накладних та/або розрахунків коригування, яке набрало законної сили, такі податкові накладні та/або розрахунки коригування реєструються після проведення перевірок, визначених пунктом 12 цього Порядку (крім абзацу десятого), або їх реєстрація скасовується. При цьому датою реєстрації або скасування реєстрації вважається день, зазначений в такому рішенні, або день набрання законної сили рішенням суду.

Отже, реєстрація в Єдиному реєстрі податкових накладних податкової накладної/розрахунку коригування, реєстрацію якої попередньо було зупинено, є повноваженням Державної податкової служби України.

Проте, обставин, які б унеможливлювали реєстрацію податкових накладних в Єдиному реєстрі податкових накладних, судом не встановлено.

Відповідно до частини 3 статті 245 Кодексу адміністративного судочинства України у разі скасування нормативно-правового або індивідуального акта суд може зобов`язати суб`єкта владних повноважень вчинити необхідні дії з метою відновлення прав, свобод чи інтересів позивача, за захистом яких він звернувся до суду.

Щодо посилань відповідачів, що саме на контролюючий орган покладено обов`язок прийняття рішення про реєстрацію або відмову в реєстрації податкової накладної, то суд застосовує висновки Верховного Суду, викладені у постанові від 25.11.2022 у справі №320/3484/21, зобов`язання ДПС України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних подані позивачем податкові накладні датою її фактичного направлення/надходження є дотриманням судом гарантій на те, що спір між сторонами буде остаточно вирішений, та належним способом захисту порушеного права.

Таким чином, з метою відновлення прав та інтересів позивача, за захистом яких він звернувся до суду, та з метою дотримання судом гарантій щодо остаточного вирішення спору між сторонами, суд дійшов висновку про необхідність зобов`язання Державної податкової служби України зареєструвати податкові накладні №22 від 14.02.2023, №3 від 02.12.2022, №65 від 22.12.2022 в Єдиному реєстрі податкових накладних, датою їх фактичного подання на реєстрацію.

Перевіривши юридичну та фактичну обґрунтованість доводів сторін, оцінивши докази суб`єктів владних повноважень на підтвердження правомірності своїх дій та докази, надані позивачем, суд доходить висновку, що за наведених у позовній заяві мотивів і підстав, позовні вимоги підлягають задоволенню.

Відповідно до ч. 1 ст. 139 КАС України при задоволенні позову сторони, яка не є суб`єктом владних повноважень, всі судові витрати, які підлягають відшкодуванню або оплаті відповідно до положень цього Кодексу, стягуються за рахунок бюджетних асигнувань суб`єкта владних повноважень, що виступав відповідачем у справі, або якщо відповідачем у справі виступала його посадова чи службова особа.

На підставі викладеного, судові витрати понесені позивачем у розмірі 10 734,00 грн підлягають відшкодуванню пропорційно за рахунок бюджетних асигнувань відповідачів.

Керуючись ст.ст. 73, 74, 75, 76, 77, 90, 94, 139, 241, 245, 246, 250, 255, 295 КАС України, -

ВИРІШИВ:

Позовну заяву Товариства з обмеженою відповідальністю "Прилуцький Нафтоналив" - задовольнити.

Визнати протиправним та скасувати рішення комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, яка діє у складі Головного управління ДПС у Вінницькій області, №8453150/31758032 від 20.03.2023, про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, яким відмовлено у реєстрації податкової накладної №22 від 14.02.2023.

Визнати протиправним та скасувати рішення комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, яка діє у складі Головного управління ДПС у Вінницькій області, №8209160/31758032 від 06.02.2023, про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, яким відмовлено у реєстрації податкової накладної №3 від 02.12.2022.

Визнати протиправним та скасувати рішення комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, яка діє у складі Головного управління ДПС у Вінницькій області, №8251084/31758032 від 13.02.2023, про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, яким відмовлено у реєстрації податкової накладної №65 від 22.12.2022.

Зобов`язати Державну податкову службу України зареєструвати подану Товариством з обмеженою відповідальністю "Прилуцький Нафтоналив" податкову накладну №22 від 14.02.2023 в Єдиному реєстрі податкових накладних датою її фактичного подання на реєстрацію.

Зобов`язати Державну податкову службу України зареєструвати подану Товариством з обмеженою відповідальністю "Прилуцький Нафтоналив" податкову накладну №3 від 02.12.2022 в Єдиному реєстрі податкових накладних датою її фактичного подання на реєстрацію.

Зобов`язати Державну податкову службу України зареєструвати подану Товариством з обмеженою відповідальністю "Прилуцький Нафтоналив" податкову накладну №65 від 22.12.2022 в Єдиному реєстрі податкових накладних датою її фактичного подання на реєстрацію.

Стягнути на користь Товариства з обмеженою відповідальністю "Прилуцький Нафтоналив" за рахунок бюджетних асигнувань Головного управління ДПС у Вінницькій області витрати, пов`язані з оплатою судового збору, в розмірі 5367,00 грн (п`ять тисяч триста шістдесят сім гривень 00 коп.).

Стягнути на користь Товариства з обмеженою відповідальністю "Прилуцький Нафтоналив" за рахунок бюджетних асигнувань Державної податкової служби України витрати, пов`язані з оплатою судового збору, в розмірі 5367,00 грн (п`ять тисяч триста шістдесят сім гривень 00 коп.).

Рішення суду набирає законної сили в порядку, визначеному ст. 255 КАС України.

Відповідно до ст. 295 КАС України, апеляційна скарга на рішення суду подається протягом тридцяти днів з дня його проголошення. Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини рішення суду, або розгляду справи в порядку письмового провадження, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.

Учасник справи, якому повне рішення суду не було вручено у день його проголошення або складення, має право на поновлення пропущеного строку на апеляційне оскарження, якщо апеляційна скарга подана протягом тридцяти днів з дня вручення йому повного рішення суду.

Інформація про учасників справи:

Позивач: Товариство з обмеженою відповідальністю "Прилуцький нафтоналив" (код ЄДРПОУ - 31758032, вул. Заводська, 26, м. Гайсин, Вінницька область, 23700)

Відповідач: Державна податкова служба України (код ЄДРПОУ - 43005393, Львівська площа, 8, м. Київ, 02000)

Відповідач: Головне управління ДПС у Вінницькій області (код ЄДРПОУ: ВП 44069150, Хмельницьке шосе, 7, м. Вінниця, 21028).

СуддяДмитришена Руслана Миколаївна

СудВінницький окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення08.11.2023
Оприлюднено13.11.2023
Номер документу114797523
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи з приводу адміністрування податків, зборів, платежів, а також контролю за дотриманням вимог податкового законодавства, зокрема щодо адміністрування окремих податків, зборів, платежів, з них зупинення реєстрації податкових накладних

Судовий реєстр по справі —120/6889/23

Ухвала від 23.04.2024

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Юрченко В.П.

Ухвала від 04.04.2024

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Желтобрюх І.Л.

Ухвала від 21.03.2024

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Желтобрюх І.Л.

Постанова від 16.02.2024

Адміністративне

Сьомий апеляційний адміністративний суд

Смілянець Е. С.

Ухвала від 20.12.2023

Адміністративне

Сьомий апеляційний адміністративний суд

Смілянець Е. С.

Ухвала від 04.12.2023

Адміністративне

Сьомий апеляційний адміністративний суд

Смілянець Е. С.

Рішення від 08.11.2023

Адміністративне

Вінницький окружний адміністративний суд

Дмитришена Руслана Миколаївна

Ухвала від 25.05.2023

Адміністративне

Вінницький окружний адміністративний суд

Дмитришена Руслана Миколаївна

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні