Постанова
від 30.09.2010 по справі 2а-7531/10/13/0170
ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД АВТОНОМНОЇ РЕСПУБЛІКИ КРИМ

ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВН ИЙ СУД

АВТОНОМНОЇ РЕСПУБЛІКИ КРИ М

вул. Київська, 150, м. Сімфер ополь, Автономна Республіка Крим, Україна, 95493

ПОСТАНОВА

Іменем України

30 вересня 2010 р. Справа №2а-7531/10/13/0170

Окружний адміністративн ий суд Автономної Республіки Крим у складі: судді Ольшансь кій Т.С. , при секретарі Бараба новій А.І. розглянувши у відкр итому судовому засіданні адм іністративну справу

за позовом Державної пода ткової інспекції в м. Євпатор ії АР Крим

до Республіканського під приємства "Євпаторійське між райпаливо"

про стягнення заборговано сті у сумі 41843,37 грн.

за участю представників ст орін:

від позивача - Ліпницької Г.Ю., довіреність № 7588/10/10-0 від 06.0 7.2010;

від відповідача - не з'явивс я;

Обставини справи: ДПІ в м. Єв паторії АР Крим (далі позивач ) звернулась до Окружного адм іністративного суду АР Крим із адміністративним позовом до Республіканського підпри ємства "Євпаторійське міжрай паливо" (далі відповідач) про с тягнення податкового боргу з земельного податку у розмір і 41843,37 грн.

Позовні вимоги ґрунтуютьс я на п.п. 5.3.1 п. 5.3 ст. 5 Закону Україн и “Про порядок погашення зоб ов'язань платників податків перед бюджетами та державним и цільовими фондами” та моти вовані тим, що відповідачем п орушені строки сплати податк ових зобов' язань.

Представник позивача у суд овому засіданні підтримав по зовні вимоги у повному обсяз і та наполягав на їх задоволе нні.

Відповідач у судове засіда ння не з' явився, був сповіще ний належним чином - через з асоби масової інформації.

Відповідно до ч. 6 ст. 71 КАС Укр аїни суд вважає можливим роз глянути справу на підставі н аявних у ній доказів.

Розглянувши подані докуме нти та матеріали справи, засл ухавши пояснення представни ка позивача, всебічно і повно з' ясувавши всі фактичні об ставини, на яких ґрунтуються позовні вимоги, об' єктивно оцінивши докази, які мають юр идичне значення для розгляду справи і вирішення спору по с уті, суд, -

ВСТАНОВИВ:

10.06.1994 відповідач зареєст рований Виконавчим комітето м Євпаторійської міської рад и АР Крим як юридична особа, пр о що видане відповідне Свідо цтво про державну реєстрацію .

З матеріалів справи вбачає ться, що відповідач з 30.06.1994 пере буває на обліку платника под атків у ДПІ в м. Євпаторії АР К рим за № 01-191-43, що підтверджено д овідкою № 367/28-1 від 05.08.2005 (а.с.7).

Відповідач є платником под атків та зборів, передбачени х Законом України “Про систе му оподаткування” та відпові дно до ст.9 цього Закону зобов' язаний сплачувати належні су ми податків і зборів (обов'язк ових платежів) у встановлені законами терміни.

Згідно зі статтею 4 Закону У країни “Про систему оподатку вання”, платниками податків і зборів (обов' язкових плат ежів) є юридичні особи, на яких відповідно до Законів Укра їни покладений обов' язок сп лачувати податки і збори.

Пунктом 4.1 статті 4 Закону Укр аїни “Про порядок погашення зобов' язань платників пода тків перед бюджетами та держ авними цільовими фондами” в становлено, що платник подат ків самостійно обчислює суму податкового зобов' язання, яку вказує у податковій декл арації.

Відповідно до зазначеної н орми відповідач самостійно о бчислив суму податкового зоб ов' язання з земельного пода тку, що підтверджується пода тковим розрахунком земельно го податку на 2009 рік від 29.01.2009 за № 1160 в загальній сумі 47838,63 грн.; под атковим розрахунком земельн ого податку на 2010 рік від 28.01.2010 за № 2445 в загальній сумі 27922,89 грн. (а.с .16,28).

Згідно з пунктом 5.3.1 статті 5 З акону України “Про порядок п огашення зобов' язань платн иків податків перед бюджетам и та державними цільовими фо ндами” платник податків зобо в'язаний самостійно сплатити суму податкового зобов'язан ня, зазначену у поданій ним податковій декларації, про тягом десяти календарних д нів, наступних за останнім дн ем відповідного граничного строку для подання податко вої декларації.

Статтею 9 Закону України “Пр о систему оподаткування” вст ановлено, що платники податк ів зобов' язані сплачувати н алежні суми податків і зборі в (обов'язкових платежів) у вст ановлені законами терміни.

Розміри та порядок плати за використання земельних ресу рсів, а також відповідальніс ть платників та контроль за п равильністю обчислення і спр авляння земельного податку п ередбачені Законом України “ Про плату за землю” від 03.07.1992 ро ку № 2535 - ХІІ.

Відповідно до ст. 2 Закону ви користання землі в Україні є платним. Плата за землю здійс нюється у вигляді земельного податку чи орендної плати, що визначаються в залежності в ід грошової оцінки земель. Вл асники земельних ділянок (па їв) і землекористувачі згідн о з ч.2 ст. 2 Закону України “Про плату за землю”сплачують зем ельний податок. Статтею 15 дано го нормативно-правового акту передбачено, що власники зем лі і землекористувачі платят ь земельний податок з дня вин икнення права власності чи п рава користування земельною ділянкою.

Відповідно до ст. 13 Закону пі дставою для нарахування земе льного податку є дані держав ного земельного кадастру, а о рендної плати за земельну ді лянку, яка перебуває у держав ній або комунальній власност і, - договір оренди такої земел ьної ділянки.

Згідно зі ст. 14 Закону Україн и “Про плату за землю” платни ки земельного податку, а тако ж орендної плати за земельні ділянки державної або комун альної власності (крім грома дян) самостійно обчислюють с уму земельного податку та ор ендної плати щороку за стано м на 1 січня і до 1 лютого поточн ого року подають відповідном у органу державної податково ї служби за місцезнаходження м земельної ділянки податков у декларацію на поточний рік за формою, встановленою цент ральним податковим органом, з розбивкою річної суми рівн ими частками за місяцями. Под ання такої декларації звільн яє від обов'язку подання щомі сячних декларацій Платник по датків має право подавати що місячно нову звітну податков у декларацію, що не звільняє й ого від обов'язку подання под аткової декларації до 1 лютог о поточного року, у тому числі і за нововідведені земельні ділянки, що не звільняє від об ов'язку подання податкової д екларації протягом місяця з дня виникнення права на ново відведену земельну ділянку, протягом 20 календарних днів м ісяця наступного за звітним.

Нарахування громадянам су м земельного податку, а також орендної плати за земельні д ілянки державної і комунальн ої власності проводиться орг анами державної податкової с лужби, які видають платников і до 15 липня поточного року пл атіжне повідомлення про внес ення платежу.

ДПІ в м. Євпаторії АР Крим бу ли складені акти невиїзних д окументальних перевірок сво єчасності сплати погодженої суми податкового зобов' яза ння з земельного податку за 200 8, 2009 роки від 18.11.2009 № 2200/15-3, 18.12.2009 № 2401/15-3, 21.01.20 10 від 51/15-3, в яких позивач зафікс ував порушення відповідачем п.п. 5.3.1 п. 5.3 ст. 5 Закону № 2181, які вир азились у несвоєчасної сплат і земельного податку.

За порушення податкового з аконодавства, на підставі за значених актів перевірки, ві дносно відповідача прийняти податкові повідомлення-ріше ння форми “Ш”: № 0004531503/0 від 18.11.2009 у су мі 998,53 грн., № 0005111503/0 від 18.12.2009 у сумі 497,2 6 грн., № 0000271503/0 від 21.01.2010 у сумі 496,06 грн .(а.с. 31,35,39).

Зазначені податкові повід омлення-рішення отримані від повідачем 18.11.2009, 1.12.2009, 21.01.2010, про що св ідчать відмітки на корінцях рішень та не оскаржені у вста новленому законом порядку. Т ому податкова заборгованіст ь з земельного податку є узго дженою.

Відповідно до п.п. 6.2.1, 6.2.3 п. 6.2 ст. 6 Закону України “Про порядок погашення зобов' язань плат ників податків перед бюджета ми та державними цільовими ф ондами” позивачем на адресу відповідача направлені перш а податкова вимога № 1/335 від 31.10.200 8 та друга податкова вимога № 2 /406 від 16.12.2008, які отримані відпов ідачем 10.11.2008 та 16.01.2009 відповідно, п ро що свідчать наявні у матер іалах справи поштові повідом лення про вручення відправле ння та не оскаржені останнім у встановленому законом пор ядку.

Таким чином загальна сума з аборгованості з земельного п одатку, з урахуванням частко вої сплати у сумі 33,37 грн., склад ала 41843,37 грн.

Згідно ст. 5.1 Закону № 2181, подат кове зобов'язання, самостійн о визначене платником податк ів у податковій декларації, в важається узгодженим з дня п одання такої декларації, а зг ідно ст. 5.3.1 - платник податків з обов'язаний самостійно сплат ити суму такого податкового зобов'язання протягом 10 кален дарних днів, наступних за ост аннім днем відповідного гран ичного строку, передбаченого підпунктом 4.1.4 цього Закону.

Відповідно до п. 1.3 ст. 1 Закону № 2181 податковий борг (недоїмка ) - податкове зобов'язання (з ур ахуванням штрафних санкцій з а їх наявності), самостійно уз годжене платником податків а бо узгоджене в адміністратив ному чи судовому порядку, але не сплачене у встановлений с трок, а також пеня, нарахована на суму такого податкового з обов'язання.

Підпунктом 5.2.1 пункту 5.2 ст. 5 За кону № 2181 передбачено, що подат кове зобов'язання платника п одатків, нараховане контролю ючим органом, зокрема, якщо пл атник податків не подає у вст ановлені строки податкову де кларацію, вважається узгодже ним у день отримання платник ом податків податкового пові домлення.

Оскільки вищезазначені по даткові повідомлення-рішенн я надіслані (вручені) відпові дачу у встановленому Законом порядку, а також не оскаржені відповідачем, то відповідно , зазначені в них суми податко вих зобов' язань відповідач а є узгодженими.

Відповідно до п.п.5.4.1 п.5.4 ст.5 За кону узгоджена сума податков ого зобов'язання, не сплачена платником податків у строки , визначені цією статтею, визн ається сумою податкового бор гу платника податків.

Таким чином на момент розгл яду справи за відповідачем ч ислиться заборгованість з зе мельного податку у розмірі 4184 3,37 грн.

У порядку ст. 71 КАС України ві дповідачем не надано доказів сплати заборгованості, що за лишилась або оскарження зазн ачених податкових повідомле нь-рішень.

Станом на день розгляду спр ави, заборгованість відповід ача перед бюджетом становить 41843,37 грн., що підтверджується на явними у справі первинними д оказами виникнення податков их зобов' язань.

Згідно статті 2 Закону Украї ни “Про державну податкову с лужбу в Україні” однією із за дач органів податкової служб и є здійснення контролю за до триманням податкового закон одавства, повною і своєчасно ю сплатою до бюджетів податк ів і зборів.

Примусове стягнення подат кової заборгованості - пере дбачена законодавством Укра їни процедура погашення пода ткової заборгованості платн ика податків шляхом зверненн я стягнення на активи відпов ідного платника податків.

Як вказано у пункті 1.7 статті 1 Закону України “Про порядок погашення зобов'язань платн иків податків перед бюджетам и та державними цільовими фо ндами” активами платника под атків є кошти, матеріальні та нематеріальні цінності, що н алежать юридичній або фізичн ій особі за правом власності або повного господарського відання.

Статтею 3 Закону України “Пр о порядок погашення зобов'яз ань платників податків перед бюджетами та державними ціл ьовими фондами” визначено, щ о активи платника податків м ожуть бути примусово стягнен і в рахунок погашення його по даткових зобов' язань виклю чно за рішенням суду.

Пунктом 11 статті 11 Закону Укр аїни “Про державну податкову службу в Україні” встановле но, що органи державної подат кової служби мають право зас тосовувати до платників пода тків фінансові (штрафні) санк ції, стягувати до бюджетів та державних цільових фондів с уми недоїмки, пені у випадках , порядку і розмірах, встановл ених законами України.

Фінансові (штрафні) санкції , суми недоїмки, пені, накладен і (застосовані) органами держ авної податкової служби Укра їни, сплачуються платниками податків добровільно або стя гуються у судовому порядку (З акон України “Про внесення з мін до деяких законодавчих а ктів України (щодо посилення правового захисту громадян та запровадження механізмів в реалізації конституційних прав громадян на підприємни цьку діяльність, особисту не доторканність, безпеку, пова гу до гідності особи, правову допомогу, захист”).

За таких обставин справи по зовні вимоги є обґрунтованим и та такими, що підлягають зад оволенню у повному обсязі.

Вступну та резолютивну час тину постанови проголошено в судовому засіданні 30.09.2010.

У повному обсязі постанову складено та підписано 01.10.2010.

На підставі викладено, керу ючись статтями 160-163, 167 Кодексу а дміністративного судочинст ва України, суд

ПОСТАНОВИВ:

1.Позов задовольнити повн істю.

2.Стягнути з Республіканськ ого підприємства "Євпаторійс ьке міжрайпаливо" (97408, АР Крим, м. Євпаторія, вул. Ескадронна, 28: ЄДРПОУ 01884604) заборгованість з і сплати земельного податку у розмірі 41843,37 грн. у дохід Держа вного бюджету з перерахуванн ям коштів в місцевий бюджет м . Євпаторії на р/р 33210811700015, код плат ежу 53 13050100, ЄДРПОУ 34740798 Управління Державного казначейства в м . Євпаторії ГУ ДКУ в АР Крим, МФ О 824026.

Постанова набирає законно ї сили через 10 днів з дня її про голошення. Якщо проголошено вступну та резолютивну части ну постанови або справу розг лянуто у порядку письмового провадження, постанова набир ає законної сили через 10 днів з дня її отримання у разі непо дання апеляційної скарги.

У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо й ого не скасовано, набирає зак онної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного про вадження або набрання законн ої сили рішенням за наслідка ми апеляційного провадження .

Апеляційна скарга подаєть ся до Севастопольського апел яційного адміністративного суду через Окружний адмініс тративний суд Автономної Рес публіки Крим протягом 10 днів з дня проголошення. У разі прог олошення вступної та резолют ивної частини постанови або розгляду справи у порядку пи сьмового провадження, апеля ційна скарга подається протя гом 10 днів з дня отримання.

Копія апеляційної скарги о дночасно надсилається особо ю, яка її подає, до Севастополь ського апеляційного адмініс тративного суду.

Суддя Ол ьшанська Т.С.

СудОкружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим
Дата ухвалення рішення30.09.2010
Оприлюднено05.10.2010
Номер документу11479825
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-7531/10/13/0170

Постанова від 30.09.2010

Адміністративне

Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим

Ольшанська Т.С.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні