Рішення
від 01.11.2023 по справі 200/4889/23
ДОНЕЦЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Україна

Донецький окружний адміністративний суд

Р І Ш Е Н Н Я

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

01 листопада 2023 року Справа№200/4889/23

Донецький окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Троянової О.В., розглянувши впорядку спрощеного позовного провадження (в письмовому провадженні) адміністративну справу за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю «Імперіалтехгаз» (код ЄДРПОУ 40031500, адреса: 85300, Донецька область, м. Покровськ, мікрорайон Южний, буд. 41, кв. 12) до Державної служби України з безпеки на транспорті в особі Відділу державного нагляду (контролю) у Донецькій, Луганській та Харківській областях (юридична адреса: 03150, місто Київ, вул. Антоновича, будинок 51, код ЄДРПОУ 39816845) про визнання протиправною та скасування постанови про застосування адміністративно-господарського штрафу № 029452 від 15.08.2023 року

ВСТАНОВИВ:

Позивач, Товариство з обмеженою відповідальністю «Імперіалтехгаз» звернулось до Донецького окружного адміністративного суду з позовною заявою до Державної служби України з безпеки на транспорті в особі Відділу державного нагляду (контролю) у Донецькій, Луганській та Харківській областях про визнання протиправною та скасування постанови про застосування адміністративно-господарського штрафу № 029452 від 15.08.2023 року.

Ухвалою Донецького окружного адміністративного суду від 11 вересня 2023 року суд прийняв до розгляду позовну заяву та відкрив провадження у справі за правилами спрощеного позовного провадження (в письмовому провадженні) без виклику учасників справи.

За правилами частини 1статті 258 Кодексу адміністративного судочинства України (надалі-КАС України) суд розглядає справи за правилами спрощеного позовного провадження протягом розумного строку, але не більше шістдесяти днів із дня відкриття провадження у справі.

Сторони про відкриття провадження у справі були повідомлені судом належним чином за допомогою програмного забезпечення «Електронний суд».

В обґрунтування позовних вимог, позивач зазначив, що 14.07.2023 року під час проведення перевірки додержання вимог законодавства про автомобільний транспорт під час здійснення перевезень пасажирів і вантажів автомобільним транспортом відповідачем було зупинено та перевірено транспортний засіб «ТАТА LPT 613», яким керував водій. За результатами перевірки був складений акт № 004111 від 14.07.2023 року, згідно з яким, під час перевірки нібито виявлено порушення ст. ст. 34, 48 Закону України «Про автомобільний транспорт», а саме на момент перевірки відсутня індивідуальна контрольна книжка водія ОСОБА_1 , чим порушено п.6.3. Наказу Міністерства транспорту та зв`язку України № 340 від 07.06.2010 р. На підставі зазначеного акта від 15.08.2023 року Відповідачем, згідно з абз. 3 ч. 1 ст. 60 Закону України «Про автомобільний транспорт», була прийнята постанова про застосування адміністративно-господарського штрафу № 029452, якою на Позивача було накладено штраф у розмірі 17 000,00 грн. Зазначив, що на момент перевірки у водія була наявна копія графіка змінності водіїв, тобто позивачем контролюється режим праці його водіїв. Окрім того, зазначив, що незважаючи на наявність у нього ліцензії на перевезення вантажів вантажним транспортом, не надавав послуги з перевезення вантажів і такими послугами не користувався, оскільки використовував власний автомобіль для власних потреб, а саме перевезення вантажу між своїми філіалами на своєму є підприємстві. Постанову відповідача про застосування адміністративно-господарського штрафу № 029452 від 15.08.2023 року вважає протиправною, просив задовольнити позов.

Відповідачем через канцелярію суду у встановлені судом строки, надано відзив на позовну заяву, відповідно до якого останній просив суд відмовити у задоволенні позовних вимог. Зазначив, що на підставі щотижневого графіку проведення рейдових перевірок Відділу державного нагляду(контролю) у Дніпропетровській області та направлення на перевірку № НР 014526від 07.07.2023, 14.07.2023 співробітниками Відділу проводилась рейдова перевірка наа/д М-30. Відповідно до пунктів 3, 4 Порядку № 422, був зупинений транспортний засіб марки ТАТА, державний реєстраційний номер НОМЕР_1 , під керуванням водія ОСОБА_1 , який (транспортний засіб) не обладнано тахографом. У ході перевірки зазначеного транспортного засобу було встановлено, що він належить та використовується у своїй господарській діяльності позивачем. Цей факт було встановлено на підставі свідоцтва про реєстрацію та товарно-транспортної накладної № Р5888 від 13.07.2023, в графі «Автомобільний перевізник» зазначено «ТОВ «Імперіалтехгаз», які (ТТН та свідоцтва) були надані водієм для перевірки працівникам відповідача. На момент проведення перевірки було встановлено відсутність документів, визначених статтею 48 Закону України «Про автомобільний транспорт», а саме індивідуальної контрольної книжки водія. Стосовно посилань позивача на здійснення ним перевезення вантажу для власних потреб, власними засобами, зазначив, що до видів економічної діяльності позивача належить «49.41 Вантажний автомобільний транспорт». Позивач у розумінні приписів Закону України «Про автомобільний транспорт» був перевізником у розглядуваному випадку, з огляду на визначенням його перевізником у товарно-транспортній накладній та приналежності на праві користування транспортного засобу з напівпричепом.

Суд, розглянувши матеріали справи, всебічно і повно з`ясувавши всі фактичні обставини, об`єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, встановив.

Позивач - Товариство з обмеженою відповідальністю «Імперіалтехгаз», код ЄДРПОУ 40031500, до видів економічної діяльності належать, зокрема: 20.11 Виробництво промислових газів (основний), 49.41 Вантажний автомобільний транспорт.

Відповідач, Державна служба України з безпеки на транспорті в особі Східного міжрегіонального управління Укртрансбезпеки, відповідно до п. 1 Положення про Державну службу України з безпеки на транспорті, Укртрансбезпека є центральним органом виконавчої владі, діяльність якого спрямовується і координується Кабінетом Міністрів України через Міністра інфраструктури і який реалізує державну політику з питань безпеки на наземному транспорті.

У відповідності до пункту 8 Положення, Укртрансбезпека здійснює свої повноваження безпосередньо, через утворені в установленому порядку територіальні органи.

Укртрансбезпека та її територіальні органи під час здійснення своїх повноважень діють як суб`єкти владних повноважень, яким надано повноваження щодо здійснення державного нагляду та контролю за дотриманням перевізниками законодавства про автомобільний транспорт з правом прийняття відповідних рішень, обов`язкових до виконання.

Згідно свідоцтва про реєстрацію транспортного засобу серії НОМЕР_2 автомобіль марки ТАТА, реєстраційний номер НОМЕР_1 належить на праві власності ТОВ «Імперіалтехгаз».

Відповідно до Товарно-транспортної накладної №Р7611 від 14.07.2023 року форми N 1-ТН перевезення вантажу балони сталеві здійснювалось автомобільним перевізником Товариством з обмеженою відповідальністю «Імперіалтехгаз» (замовник, вантажовідправник, вантажоодержувач), водій ОСОБА_1 з пункту навантаження м. Дніпро до пункту розвантаження м. Павлоград.

Відповідно до графіку проведення рейдових перевірок (перевірок на дорозі) Відділу державного нагляду (контролю) у Дніпропетровській області Укртрансбезпеки у період з 10.07.2023 по 16.07.2023 року визначено місце проведення перевірки, зокрема: а/д М-30 Стрий-Умань-Дніпро-Ізварине (через мм. Вінницю, Кропивницький), км 916+897 м (праворуч); а/д М-30 Стрий-Умань-Дніпро-Ізварине (через мм. Вінницю, Кропивницький), км 949+826 м (праворуч).

07 липня 2023 року Відділом державного нагляду (контролю) у Дніпропетровській області на підставі щотижневого графіка проведення рейдових перевірок (перевірок на дорозі) від 07 липня 2023 року видано направлення на рейдову перевірку (перевірку на дорозі) №014526, яким визначено посадових осіб для проведення рейдової перевірки (перевірки на дорозі) транспортних засобів, а саме вантажних, пасажирських перевезень на дотримання вимог Закону України «Про автомобільний транспорт», ПКМУ №1567 від 08.11.2006 року, ПКМУ №176 від 18.02.1997 року; визначено місце проведення перевірки, зокрема: а/д М-30 Стрий-Умань-Дніпро-Ізварине (через мм. Вінницю, Кропивницький), км 916+897 м (праворуч); а/д М-30 Стрий-Умань-Дніпро-Ізварине (через мм. Вінницю, Кропивницький), км 949+826 м (праворуч).

14 липня 2023 року посадовими особами Відділу державного нагляду (контролю) у Дніпропетровській області Державної служби з безпеки на транспорті складено акт проведення перевірки додержання вимог законодавства про автомобільний транспорт під час здійснення перевезень пасажирів і вантажів автомобільним транспортом №004111 (далі - Акт).

Відповідно до зазначеного Акту на наслідками проведеної перевірки транспортного засобу марки ТАТА, номерний знак НОМЕР_1 , серія і номер свідоцтва про реєстрацію НОМЕР_2 , що належить ТОВ «Імперіалтехгаз», водій ОСОБА_1 (посвідчення водія НОМЕР_3 від 21.12.2022 року). Перевіркою встановлено порушення ст. 34 Закону України «Про автомобільний транспорт», а саме: перевізник не забезпечив виконання вимог цього Закону та інших законодавчих і нормативно-правових актів України у сфері перевезення вантажів, відсутня індивідуальна контрольна книжка водія ОСОБА_1 чим, в свою чергу порушено вимоги п. 6.3 Наказу МТЗУ №340 від 07.06.2010 року; у тому числі порушення, відповідальність за які передбачена статтею 60 Закону України «Про автомобільний транспорт», ч. 1 абз. 3 Перевезення вантажів за відсутності на момент проведення перевірки документів, визначених ст. 48 цього Закону, а саме: відсутня індивідуальна контрольна книжка водія ОСОБА_1 .

Водієм ОСОБА_1 пояснень про встановлені причини порушення не надано, акт перевірки підписано водієм особисто.

07.08.2023 року Відділом державного нагляду (контролю) у Донецькій, Луганській, та Харківській областях видано повідомлення керівнику ТОВ «Імперіалтехгаз» про необхідність прибуття 15 серпня 2023 року до Відділу державного нагляду (контролю) у Донецькій, Луганській, та Харківській областях для розгляду справи про порушення законодавства про автомобільний транспорт, про що складено акт № 004111 від 14 липня 2023 року.

Зазначене повідомлення направлено позивачу засобами поштового зв`язку 08.08.2023 року та вручено представнику позивача за довіреністю 11 серпня 2023 року.

15 серпня 2023 року Відділом державного нагляду (контролю) у Донецькій, Луганській, та Харківській областях за наслідками розгляду справи про порушення законодавства про автомобільний транспорт прийнято постанову про застосування адміністративно-господарського штрафу №029452 (далі - Постанова).

Відповідно до зазначеної Постанови враховуючи те, що ТОВ «Імперіалтехгаз» 14.07.2023 року на а/д М-30 Стрий-Тернопіль-Кропивницький-Знам`янка-Луганськ-Ізварине допущено порушення ст. 48 Закону України «Про автомобільний транспорт», відповідальність за яке передбачена абз. 3 ч. 1 ст. 60 Закону України «Про автомобільний транспорт» постановлено стягнути з позивача адміністративно-господарський штраф у сумі 17000 грн.

Зазначену постанову направлено позивачу засобами поштового зв`язку 16.08.2023 року та вручено представнику позивача за довіреністю 22 серпня 2023 року.

Не погодившись із зазначеною Постановою позивач звернувся до суду.

Надаючи правову оцінку спірним правовідносинам суд виходить з наступного.

Частиною другоюстатті 19 Конституції Українипередбачено, що органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбаченіКонституцієюта законами України.

Спірні правовідносини врегульовані нормами Закону України «Про автомобільний транспорт» (далі - Закон №2344), Наказом Міністерства транспорту та зв`язку України 24.06.2010 р. №385, затверджено Інструкцію з використання контрольних пристроїв (тахографів) на автомобільному транспорті (Інструкція №385), Положення про робочий час і час відпочинку водіїв колісних транспортних засобів, затверджене наказом Міністерства транспорту та зв`язку України від 07.06.2010 р. №340 (далі - Положення №340).

Відповідно до положень статті 18 Закону №2344, з метою організації безпечної праці та ефективного контролю за роботою водіїв транспортних засобів автомобільні перевізники зобов`язані: організовувати роботу водіїв транспортних засобів, режими їх праці та відпочинку відповідно до вимог законодавства України; здійснювати заходи, спрямовані на забезпечення безпеки дорожнього руху; забезпечувати виконання вимог законодавства з питань охорони праці; здійснювати організацію та контроль за своєчасним проходженням водіями медичного огляду, забезпечувати їх санітарно-побутовими приміщеннями й обладнанням.

Контроль за роботою водіїв транспортних засобів має забезпечувати належне виконання покладених на них обов`язків і включає організацію перевірок режимів їх праці та відпочинку, а також виконання водіями транспортних засобів вимог цього Закону та законодавства про працю.

Положення щодо режимів праці та відпочинку водіїв транспортних засобів визначається законодавством.

Статтею 48 Закону №2344 передбачено, що автомобільні перевізники, водії повинні мати і пред`являти особам, які уповноважені здійснювати контроль на автомобільному транспорті та у сфері безпеки дорожнього руху, документи на підставі яких виконуються вантажні перевезення.

Документами для здійснення внутрішніх перевезень вантажів є:

для автомобільного перевізника - документ, що засвідчує використання транспортного засобу на законних підставах, інші документи, передбачені законодавством;

для водія - посвідчення водія відповідної категорії, реєстраційні документи на транспортний засіб, товарно-транспортна накладна або інший визначений законодавством документ на вантаж, інші документи, передбачені законодавством.

Отже, до переліку документів для здійснення внутрішніх перевезень вантажів визначених статтею 48 Закону №2344 віднесено також інші документи, що передбачені законодавством.

Згідно з положеннями статті 49 Закону №2344 водій транспортного засобу зобов`язаний мати при собі та передавати для перевірки уповноваженим на те посадовим особам документи, передбачені законодавством, для здійснення зазначених перевезень, дотримуватися визначеного режиму праці та відпочинку.

Інструкції №385 визначає порядок установлення, технічного обслуговування та використання контрольних пристроїв (тахографів) на автомобільних транспортних засобах (крім таксі), які використовуються для надання послуг з перевезення пасажирів та вантажів.

Пунктом 1.3 Інструкції №385 визначено, що ця Інструкція поширюється на суб`єктів господарювання, які проводять діяльність у сфері надання послуг з перевезення пасажирів та/або вантажів автомобільними транспортними засобами (крім таксі).

Відповідно до пункту 1.4 Інструкції №385 терміни вживаються у такому значенні:

- контрольний пристрій (тахограф) - обладнання, яке є засобом вимірювальної техніки, призначене для встановлення на транспортних засобах для показу та реєстрації в автоматичному чи напівавтоматичному режимі інформації про рух таких транспортних засобів та про певні періоди роботи їхніх водіїв;

- картка - картка контрольного пристрою (тахографа) з вбудованою мікросхемою, призначена для використання в цифровому тахографі;

- тахокарта - бланк, призначений для внесення й зберігання зареєстрованих даних, який вводять в аналоговий контрольний пристрій (тахограф) та на якому маркувальні пристрої останнього здійснюють безперервну реєстрацію інформації, що підлягає фіксуванню відповідно до положень ЄУТР (994_016).

Згідно з пунктом 2.4 Інструкції №385 транспортні засоби, призначені для перевезення небезпечних вантажів, обладнують тахографами з урахуванням положень пунктів 2.1 - 2.3 цього розділу та відповідно до законодавства щодо встановлення вимог до конструкцій таких транспортних засобів.

Відповідно до пункту 3.3 Інструкції №385 водій транспортного засобу, обладнаного тахографом:

- забезпечує правильну експлуатацію тахографа та управління режимами його роботи відповідно до інструкції виробника тахографа;

- своєчасно встановлює, змінює і заповнює тахокарти та забезпечує їх належне зберігання;

- використовує тахокарти (у разі використання аналогового тахографа) або у разі використання цифрового тахографа - особисту картку водія кожного дня, протягом якого керував транспортним засобом;

- має при собі: протокол про перевірку та адаптацію тахографа до транспортного засобу; заповнені тахокарти у кількості, що передбачена ЄУТР (994_016), або картку водія чи роздруківку даних роботи тахографа у разі обладнання транспортного засобу цифровим тахографом;

- у разі несправності або пошкодження аналогового тахографа своєчасно записує від руки дані щодо режиму роботи та відпочинку на зворотному боці тахокарти, де нанесена сітка з відповідними графічними позначками, інформує про це відповідну посадову особу перевізника, з яким водій перебуває у трудових відносинах (для найманих водіїв);

- у разі несправності або пошкодження цифрового тахографа або картки до нього своєчасно записує від руки дані щодо режиму роботи та відпочинку на зворотному боці аркуша, призначеного для роздруківки даних, що використовують у даному тахографі, та забезпечує належне зберігання таких записів.

Відповідно до Конвенції Міжнародної організації праці 1979 року № 153 про тривалість робочого часу та періоди відпочинку на дорожньому транспорті статті 18 Закону України "Про автомобільний транспорт" та з метою організації безпечної праці та ефективного контролю за роботою водіїв колісних транспортних засобів Наказом Міністерства транспорту та зв`язку України 07.06.2010 № 340, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 14 вересня 2010 р. за № 811/18106 затверджено Положення про робочий час і час відпочинку водіїв колісних транспортних засобів.

Відповідно до п. 6.2. Положення облік робочого часу водіїв здійснюється на основі табеля обліку використання робочого часу. Перевізник, який використовує водіїв за наймом, щомісяця складає графік змінності водіїв, веде відомість обліку робочого часу та відпочинку водія (додаток 2), у якій щодо кожної робочої зміни зазначаються планові та фактичні дані щодо маршруту, початок та кінець робочої зміни.

Згідно з п. 6.3 Положення про робочий час і час відпочинку водіїв колісних транспортних засобів водій, що керує ТЗ, який не обладнаний тахографом, веде індивідуальну контрольну книжку водія (додаток 3) або повинен мати копію графіка змінності водіїв.

З аналізу наведених приписів законодавства слідує, що водій транспортного засобу, обладнаного тахографом, повинен мати при собі заповнені тахокарти, або картку водія чи роздруківку даних роботи тахографа у разі обладнання транспортного засобу цифровим тахографом, а у разі керування транспортним засобом, який не обладнаний тахографом, водій веде індивідуальну контрольну книжку водія або повинен мати копію графіка змінності водіїв.

Відповідно до абз.3 ч.1 ст.60 ЗУ № 2344-III за порушення законодавства про автомобільний транспорт до автомобільних перевізників застосовуються адміністративно-господарські штрафи за перевезення пасажирів та вантажів за відсутності на момент проведення перевірки документів, визначених статтями 39 і 48 цього Закону, - штраф у розмірі однієї тисячі неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.

Отже, визначальним при вирішенні цього спору є факт надання або ненадання водієм посадовим особам відповідача визначених законодавством документів на підтвердження його режиму праці та відпочинку, зокрема, індивідуальної контрольної книжки водія або копії графіка змінності водіїв.

Судом встановлено на підставі Акту, що за наслідками проведеної перевірки виявлено порушення п. 6.3. Наказу МТЗУ №340 від 07.06.2010 року та ст. 34 Закону України «Про автомобільний транспорт», а саме відсутня індивідуальна контрольна книжка водія, відповідальність за яке передбачено ст.60 Закону України «Про автомобільний транспорт».

Окрім того, судом встановлено на підставі Акту, що водій підписав акт перевірки, водночас зауважень та пояснень з приводу наявності копії графіка змінності водіїв.

Доказів пред`явлення водієм копії графіка змінності водіїв або індивідуальної контрольної книжки водія під час проведення перевірки не надано.

Окрім того, в матеріалах справи також відсутні докази про наявність копії графіка змінності водіїв, на який посилається позивач.

Стосовно доводів позивача про необов`язковість наявності у водія індивідуальної контрольної книжки, суд зазначає наступне.

Відповідно до п.1.4. Положення №340, це Положення не поширюється на перевезення пасажирів чи/та вантажів, які здійснюються:

фізичними особами за власний рахунок для власних потреб без використання праці найманих водіїв;

під час стихійного лиха, аварій та інших надзвичайних ситуацій;

транспортними засобами Міністерства внутрішніх справ України (у тому числі Національної гвардії України), Міністерства оборони України, Офісу Генерального прокурора, Служби безпеки України, Державної служби України з надзвичайних ситуацій, Національної поліції України та Державної прикордонної служби України або транспортними засобами, орендованими ними без водія, коли такі перевезення здійснюються з метою виконання завдань, покладених на ці державні органи, та під їх контролем;

сільськогосподарськими підприємствами або підприємствами лісового господарства, якщо ці перевезення виконуються тракторами або іншою технікою, призначеною для місцевих сільськогосподарських робіт чи робіт у галузі лісового господарства, та слугують виключно для цілей експлуатації цих підприємств;

закладами охорони здоров`я незалежно від форми власності.

В даному випадку, дія п.1.4. Положення №340 на позивача не розповсюджується, оскільки водій ОСОБА_1 , перебуває у трудових відносинах з ТОВ «Імперіалтехгаз» та повинен був мати при собі та пред`явити при проведенні перевірки індивідуальну контрольну книжку водія або копію графіка змінності водіїв.

Питання про перебування в трудових відносинах водія ОСОБА_1 з позивачем, ТОВ «Імперіалтехгаз» не є спірним між сторонами.

Окрім того, п. 6.1 Положення № 340 встановлено, що вантажні автомобілі з повною масою понад 3,5 тон повинні бути обладнані діючими та повіреними тахографами. Пункт 1.3 вказаного положення визначає, що його вимоги поширюються на автомобільних перевізників та водіїв, які здійснюють внутрішні перевезення вантажів колісними транспортними засобами.

Судом встановлено на підставі свідоцтва про реєстрацію транспортного засобу серії НОМЕР_2 , що повна маса автомобіля марки ТАТА, реєстраційний номер НОМЕР_1 , становить 7250 кг (7,25 тон).

Отже, враховуючи те, що зазначений автомобіль не був обладнаний тахографом, що також не заперечується сторонами, а водій позивача не мав при собі індивідуальної контрольної книжки та копії графіку змінності водіїв, посадові особи відповідача правомірно встановили та зафіксували порушення в акті перевірки.

Підсумовуючи, слід зазначити, що відповідачем, з урахуванням встановлених перевіркою обставин, обґрунтовано застосовано до позивача штрафні санкції, передбачені абз.3 ч.1 ст.60 Закону України «Про автомобільний транспорт».

Враховуючи викладене, суд дійшов висновку про правомірність прийняття відповідачем постанови № 029452 від 15 серпня 2023 року та відсутність підстав для її скасування.

Відповідно до ч.1 ст. 2 КАС України завданням адміністративного судочинства є справедливе, неупереджене та своєчасне вирішення судом спорів у сфері публічно-правових відносин з метою ефективного захисту прав, свобод та інтересів фізичних осіб, прав та інтересів юридичних осіб від порушень з боку суб`єктів владних повноважень.

Згідно з нормами частини другої статті 2 КАС Україниу справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб`єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють,чи прийняті (вчинені) вони: на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцієюта законами України; з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано; обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії); безсторонньо (неупереджено); добросовісно; розсудливо; з дотриманням принципу рівності передзаконом, запобігаючи несправедливій дискримінації; пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія); з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття рішення; своєчасно, тобто протягом розумного строку.

Відповідно до вимог пункту 4 частини першоїстатті 5 КАС України, кожна особа має право в порядку, встановленому цим Кодексом, звернутися до адміністративного суду, якщо вважає, що рішенням, дією чи бездіяльністю суб`єкта владних повноважень порушені її права, свободи або законні інтереси, і просити про їх захист шляхом визнання бездіяльності суб`єкта владних повноважень протиправною та зобов`язання вчинити певні дії.

Відповідно до положень статті 9 КАС України розгляд і вирішення справ в адміністративних судах здійснюються на засадах змагальності сторін та свободи в наданні ними суду своїх доказів і у доведенні перед судом їх переконливості.

Частиною другою статті 19 Конституції України передбачено, що органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбаченіКонституцієюта законами України.

Відповідно до вимог частин першоїстатті 77 КАС Україникожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановленихстаттею 78 цього Кодексу.

Нормами частини другої зазначеної статті встановлено, що в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача. У таких справах суб`єкт владних повноважень не може посилатися на докази, які не були покладені в основу оскаржуваного рішення, за винятком випадків, коли він доведе, що ним було вжито всіх можливих заходів для їх отримання до прийняття оскаржуваного рішення, але вони не були отримані з незалежних від нього причин.

Якщо учасник справи без поважних причин не надасть докази на пропозицію суду для підтвердження обставин, на які він посилається, суд, відповідно до положень частини п`ятоїстатті 77 КАС України, вирішує справу на підставі наявних доказів.

Відповідно до п. 10 ч. 2ст. 245 КАС Українипри вирішенні справи по суті суд може задовольнити позов повністю або частково чи відмовити в його задоволенні повністю або частково у разі задоволення позову суд може прийняти рішення про інший спосіб захисту прав, свобод, інтересів людини і громадянина, інших суб`єктів у сфері публічно-правових відносин від порушень з боку суб`єктів владних повноважень, який не суперечитьзаконуі забезпечує ефективний захист таких прав, свобод та інтересів.

За наслідками судового розгляду суд дійшов висновку про відмову у задоволенні позову.

У відповідності до положеньстатті 139 КАС Українирозподіл судових витрат не здійснюється.

На підставі вищевикладеного та керуючись КАС України, суд

В И Р І Ш И В:

У задоволенні адміністративного позову Товариства з обмеженою відповідальністю «Імперіалтехгаз» до Державної служби України з безпеки на транспорті в особі Відділу державного нагляду (контролю) у Донецькій, Луганській та Харківській областях про визнання протиправною та скасування постанови про застосування адміністративно-господарського штрафу № 029452 від 15.08.2023 року-відмовити.

Рішення прийнято, складено та підписано в повному обсязі в нарадчій кімнаті 01 листопада 2023 року.

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Рішення суду може бути оскаржено до Першого апеляційного адміністративного суду протягом тридцяти днів з дня його проголошення. Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини рішення (ухвали) суду, або розгляду справи в порядку письмового провадження, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення. Строк на апеляційне оскарження також може бути поновлений в разі його пропуску з інших поважних причин, крім випадків, визначених частиною другою статті 299 цього Кодексу.

Суддя О.В. Троянова

Дата ухвалення рішення01.11.2023
Оприлюднено13.11.2023
Номер документу114798530
СудочинствоАдміністративне
Сутьзастосування адміністративно-господарського штрафу № 029452 від 15.08.2023 року

Судовий реєстр по справі —200/4889/23

Рішення від 01.11.2023

Адміністративне

Донецький окружний адміністративний суд

Троянова О.В.

Ухвала від 11.09.2023

Адміністративне

Донецький окружний адміністративний суд

Троянова О.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні