Постанова
від 30.09.2010 по справі 2а-11949/10/4/0170
ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД АВТОНОМНОЇ РЕСПУБЛІКИ КРИМ

ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВН ИЙ СУД

АВТОНОМНОЇ РЕСПУБЛІКИ КРИ М

вул. Київська, 150, м. Сімфер ополь, Автономна Республіка Крим, Україна, 95493

ПОСТАНОВА

Іменем України

30 вересня 2010 р. Справа №2а-11949/10/4/0170

о 14:40

Окружний адміністративний суд Автономної Республіки К рим у складі головуючого суд ді Циганової Г.Ю. , при секрета рі судового засідання Лєбєдє вій О.М., розглянувши у відкрит ому судовому засіданні адмін істративну справу

за позовом Товариства з об меженою відповідальністю "КН К"

до Республіканського ком ітету Автономної Республіки Крим з лісового та мисливськ ого господарства

про визнання протиправною відмову та спонукання до вик онання певних дій

Суть спору: Товариство з обм еженою відповідальністю "КНК " (далі - позивач) звернулось до адміністративного суду із п озовом до Республіканського комітету АР Крим з лісового т а мисливського господарства про визнання протиправною в ідмови (лист вих. №05-1/1232 від 13.08.2010 ро ку) у погодженні проекту земл еустрою по відведенню земель ної ділянки в оренду позивач у під будівництво берегоукрі пних споруд і спортивного ма йданчику лікувально-оздоров чого комплексу "Алі паруса" по близу с. Заводське на територ ії Мисовської сільської ради Ленінського району Автономн ої Республіки Крим; зобов'яза ння погодити проект землеуст рою по відведенню земельної ділянки в оренду позивачу пі д будівництво берегоукріпни х споруд і спортивного майда нчику лікувально-оздоровчог о комплексу "Алі паруса" побли зу с. Заводське на території М исовської сільської ради Лен інського району Автономної Р еспубліки Крим.

Позов мотивовано протипра вністю відмови відповідача у погодженні проектної докуме нтації із землеустрою із пос иланням на положення розпоря дження Кабінету Міністрів Ук раїни від 10.04.2008 року №610-р "Деякі п итання розпорядження земель ними лісовими ділянками". Поз ивач вважає вказаний нормати вно-правовий акт таким, що вид ано Кабінетом Міністрів Укра їни із перевищенням наданих йому повноважень у галузі зе мельних відносин і, як наслід ок, таким, що не може бути покл адений в основу висновку про відмову в погодженні проект у відведення земельної ділян ки.

Ухвалами суду від 16.09.2010 року в ідкрито провадження у справі , після закінчення підготовч ого провадження справу призн ачено до судового розгляду.

Сторони повідомлені про да ту, час і місце судового розгл яду справи, представник пози вача направив заяву про розг ляд справи за його відсутнос ті, відповідач явку представ ника в судове засідання не за безпечив, причин неявки пред ставника не повідомив.

Відповідно до ч. 4 ст. 128 КАС Укр аїни у разі неприбуття відпо відача - суб'єкта владних повн оважень, належним чином пові домленого про дату, час і місц е судового розгляду, без пова жних причин або без повідомл ення ним про причини неприбу ття розгляд справи не відкла дається і справу може бути ви рішено на підставі наявних у ній доказів.

Враховуючи неповідомлення відповідачем про причини не явки представника в судове з асідання та наявність заяви представника позивача про ро згляд справи за його відсутн ості, суд, керуючись ст. ст. 122, 128 К АС України, вважає можливим р озглянути справу за відсутно сті представників сторін.

Дослідивши матеріали спра ви та оцінивши наявні у справ і докази у їх сукупності, суд, -

ВСТАНОВИВ:

Позивач є юридичною осо бою, ідентифікаційний код 31913257 .

Відповідно до Положення пр о Республіканський комітет А втономної Республіки Крим по лісному і мисливському госп одарству, відповідач у справ і є органом виконавчої влади Автономної Республіки Крим, діяльність якого спрямовуєт ься і координується Радою мі ністрів Автономної Республі ки Крим і Державним комітето м лісового господарства Укра їни та основних завдань яког о віднесені ралізація і забе зпечення державної політики і повноважень Автономної Ре спубліки Крим у сфері лісово го і мисливського господарст ва; охорона, захист, раціональ не використання і відтворенн я лісових ресурсів, мисливсь ких тварин, підвищення ефект ивності лісового та мисливсь кого господарства, тощо.

Судом встановлено, що розпо рядженням Ленінської ра йонної державної адміністра ції Автономної Республіки Кр им від 20.10.2006 року №705 позивачеві дозволено складення проекту відведення додаткової земел ьної ділянки під будівництво берегоукріпних споруд і спо ртивного майданчику лікувал ьно-оздоровчого комплексу "Ч ервоні вітрила" (російською м овою "Алые паруса") поблизу с. З аводське на території Мисовс ької сільської ради Ленінськ ого району Автономної Респуб ліки Крим (а.с. 36, 37).

На замовлення позивача Л енінським відділом Кримсь кої регіональної філії Держа вного підприємства "Центр де ржавного земельного кадастр у при Державному комітеті Ук раїни по земельним ресурсам" розроблено відповідний прое кт землеустрою, який погодже но Ленінським районним в ідділом по земельним ресурса м, Ленінською райСЕС, відд ілом містобудування і архіте ктури Ленінської районн ої державної адміністрації, Республіканським комітетом по охороні культурного спад ку, Мисовською сільською рад ою (а.с. 38, 40-42, 44).

Відповідно до ч. 4 ст. 123 Земель ного кодексу України розробл ений проект землеустрою щодо відведення земельної ділянк и подається Комісії з розгля ду питань, пов'язаних з погодж енням документації із землеу строю.

Комісія протягом трьох тиж нів з дня одержання проекту н адає відповідному органу вик онавчої влади чи органу місц евого самоврядування свій ви сновок щодо погодження проек ту або відмови у його погодже нні. У разі відмови у погоджен ні проекту він повертається заявнику у зазначений у цій ч астині строк.

Підставою відмови у погодж енні проекту може бути лише н евідповідність його положен ь вимогам законів та прийнят их відповідно до них нормати вно-правових актів.

Відповідно до частин 1-3 і 5-7 ст атті 186-1 Земельного кодексу Ук раїни для розгляду питань, по в'язаних з погодженням докум ентації із землеустрою, в рай онах та містах обласного зна чення, містах Києві та Севаст ополі функціонують постійно діючі комісії.

До повноважень Комісії нал ежить забезпечення погоджен ня документації із землеустр ою відповідними органами вик онавчої влади та органами мі сцевого самоврядування.

До складу Комісії входять у повноважені представники ра йонного (міського) органу зем ельних ресурсів, містобудува ння та архітектури, природоо хоронного та санітарно-епіде міологічного органу, органу охорони культурної спадщини . У разі погодження проектів з емлеустрою, що розробляються з метою вилучення, надання, зм іни цільового призначення зе мель лісогосподарського при значення, водного фонду, земе льних ділянок для цілей, пов'я заних із розробкою корисних копалин, до складу Комісії за лучається відповідно предст авник територіальних органі в лісового господарства, вод ного господарства, державног о гірничого нагляду.

Документація із землеустр ою, погоджена Комісією, вважа ється такою, що погоджена орг анами, представники яких вхо дять до її складу.

Комісія здійснює свою діял ьність у формі засідань, що пр оводяться не рідше одного ра зу на тиждень. Результати роб оти Комісії оформлюються вис новком, який підписується вс іма її членами та скріплюєть ся печатками органів, предст авники яких входять до її скл аду. У разі незгоди члена Комі сії з погодженням документац ії із землеустрою він підпис ує висновок з поміткою "із зау важеннями" та додає до виснов ку Комісії свій висновок із в икладом цих зауважень.

Підставою відмови у погодж енні документації із землеус трою може бути невідповідніс ть її положень вимогам закон ів та прийнятих відповідно д о них нормативно-правових ак тів. Погодження документації із землеустрою та підготовк а висновків із викладом заув ажень до неї здійснюються бе зоплатно.

Суд встановив, що, розглянув ши проект землеустрою по від веденню земельної ділянки в оренду позивачу під будівниц тво берегоукріпних споруд і спортивного майданчику ліку вально-оздоровчого комплекс у "Червоні вітрила" поблизу с. Заводське на території Мисов ської сільської ради Ленінсь кого району Автономної Респу бліки Крим відповідач листом вих. №05-1/1232 від 13.08.2010 року повідоми в позивача, що згідно із розпо рядженням Кабінету Міністрі в України від 10.04.2008 року №610-р "Дея кі питання розпорядження зем ельними лісовими ділянками" комітетом зупинена видача п огоджень на вилучення земель них ділянок, їх передачу у вла сність та оренду із зміною ці льового призначення до закон одавчого врегулювання цих пи тань.

Відповідно до п. 1 ч. 3 ст. 2 КАС У країни у справах щодо оскарж ення рішень, дій чи бездіяльн ості суб'єктів владних повно важень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчи нені) вони на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що пе редбачені Конституцією та за конами України.

Оцінюючи правомірність на правлення відповідачем лист а вих. №05-1/1232 від 13.08.2010 року у контек сті вказаних правових норм с уд зазначає наступне.

Вказаним листом відповіда ч фактично відмовив позивачу в погодженні проектної доку ментації із землеустрою, ухи лившись від розгляду відпові дного питання.

Вирішуючи спір стосовно до водів позивача про протиправ ність посилання відповідача на норми розпорядження Кабі нету Міністрів України від 10.0 4.2008 року №610-р "Деякі питання роз порядження земельними лісов ими ділянками" суд керується наступним.

З наданих позивачем докуме нтів не вбачається категорії земельної ділянки, стосовно якої розроблено проект земл еустрою. У зв'язку із цим, суд, у хвалою від 16.09.2010 року, витребува в у відповідача відповідні д окази. Втім, в порушення ч. 4 ст. 71 КАС України, відповідач дока зів віднесення земельної діл янки до категорії "лісової" не надав.

Згідно із ст. 13 Конституції У країни земля, її надра, атмосф ерне повітря, водні та інші пр иродні ресурси її континента льного шельфу, виключної (мор ської) економічної зони є об' єктами права власності народ у України. Від імені народу Ук раїни права власника здійсню ють органи державної влади т а органи місцевого самовряду вання в межах, визначених Кон ституцією. Кожний громадянин має право користуватися при родними об' єктами права вла сності народу відповідно до закону. Держава забезпечує з ахист усіх суб' єктів права власності і господарювання.

Відповідно до ст. 14 Конститу ції України право власності на землю гарантується. Це пра во набувається і реалізуєтьс я громадянами, юридичними ос обами та державою виключно в ідповідно до закону.

Статтею 3 Земельного кодекс у України, передбачено, що зем ельні відносини регулюються Конституцією України, цим Ко дексом, а також прийнятими ві дповідно до них нормативно-п равовими актами. Земельні ві дносини, що виникають при вик ористанні надр, лісів, вод, а т акож рослинного і тваринного світу, атмосферного повітря , регулюються цим Кодексом, но рмативно-правовими актами пр о надра, ліси, води, рослинний і тваринний світ, атмосферне повітря, якщо вони не супереч ать цьому Кодексу.

Діяльність Кабінету Мініс трів України регулюється Кон ституцією України та Законом України «Про Кабінет Мініст рів України» і чинним законо давством Кабінету Міністрів України не надано повноваже нь зупиняти дії законів Укра їни.

Таким чином, Кабінет Мініст рів України приймаючи розпор ядження № 610-р фактично зупини в реалізацію наведених полож ень Лісового та Земельного к одексів України, тобто унемо жливив реалізацію прав юриди чних осіб та громадян на набу ття права на земельні ділянк и.

Зазначена правова позиція також викладена в ухвалах Ви щого адміністративного суду України від 01.04.2010 року у справі №К-36621/09 та від 26.01.2010 року у справі № К-52674/09.

За таких обставин, суд зазна чає, що посилання відповідач а на розпорядження Кабінету Міністрів України від 10.04.2008 рок у №610-р "Деякі питання розпоряд ження земельними лісовими ді лянками" не може бути належно ю підставою для відмови у пог одженні проекту землеустрою , тому позов підлягає задовол енню.

Разом із тим, суд не може зад овольнити вимогу про зобов'я зання відповідача погодити п роект землеустрою, оскільки вказане питання віднесено до компетенції відповідача, а н е суду. Тому, керуючись ч. 2 ст. 11 К АС України, суд вважає можлив им в цій частині вийти за межі позовних вимог, ухваливши рі шення, яким зобов'язати відпо відача розглянути по суті пр оект відведення земельної ді лянки, без урахування вимог р озпорядження Кабінету Мініс трів України № 610-р від 10.04.2008 року та прийняти відповідне ріше ння.

Суд також стягує на користь позивача суму судового збор у, відповідно до ст. 94 КАС Украї ни.

Відповідно до п. 4 ст. 163, ст. 267 КА С України, суд зобов'язує відп овідача у місячний строк з дн я набрання законної сили суд овим рішенням у справі, надат и до суду звіт про виконання п останови.

В судовому засіданні 30.09.2010 ро ку оголошено вступну і резол ютивну частини постанови, по станову у повному обсязі скл адено 01.10.2010 року.

Керуючись ст. ст. 94, 158-163, 167 КАС Ук раїни

ПОСТАНОВИВ:

1. Адміністративний позов задовольнити частково.

2. Визнати протиправною відм ову Республіканського коміт ету АР Крим з лісового та мисл ивського господарства (лист вих. №05-1/1232 від 13.08.2010 року) у погодже нні проекту землеустрою по в ідведенню земельної ділянки в оренду Товариству з обмеже ною відповідальністю "КНК" пі д будівництво берегоукріпни х споруд і спортивного майда нчику лікувально-оздоровчог о комплексу "Червоні вітрила " (російською мовою "Алые парус а") поблизу с. Заводське на тер иторії Мисовської сільської ради Ленінського району Авт ономної Республіки Крим.

3. Зобов'язати Республікансь кий комітет АР Крим з лісовог о та мисливського господарст ва розглянути по суті проект землеустрою по відведенню з емельної ділянки в оренду То вариству з обмеженою відпові дальністю "КНК" під будівницт во берегоукріпних споруд і с портивного майданчику лікув ально-оздоровчого комплексу "Червоні вітрила" (російською мовою "Алые паруса") поблизу с . Заводське на території Мисо вської сільської ради Ленінс ького району Автономної Респ убліки Крим без урахування в имог розпорядження Кабінету Міністрів України № 610-р від 10.04. 2008 року та прийняти відповідн е рішення.

4. В задоволенні решти позов них вимог відмовити.

5. Зобов'язати Республікансь кий комітет АР Крим з лісовог о та мисливського господарст ва у місячний строк з дня набр ання законної сили судовим р ішенням у справі надати до Ок ружного адміністративного с уду Автономної Республіки Кр им звіт про виконання судово го рішення

Постанова набирає законно ї сили через 10 днів з дня її отр имання у разі неподання апел яційної скарги. У разі поданн я апеляційної скарги судове рішення, якщо його не скасова но, набирає законної сили піс ля повернення апеляційної ск арги, відмови у відкритті апе ляційного провадження або на брання законної сили рішення м за наслідками апеляційного провадження.

Апеляційна скарга подаєть ся до Севастопольського апел яційного адміністративного суду через Окружний адмініс тративний суд Автономної Рес публіки Крим протягом 10 днів з дня отримання постанови.

Копія апеляційної скарги о дночасно надсилається особо ю, яка її подає, до Севастополь ського апеляційного адмініс тративного суду.

Суддя Ци ганова Г.Ю.

СудОкружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим
Дата ухвалення рішення30.09.2010
Оприлюднено05.10.2010
Номер документу11479854
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-11949/10/4/0170

Постанова від 30.09.2010

Адміністративне

Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим

Циганова Г.Ю.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні