ЛЬВІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
Р І Ш Е Н Н Я
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
08 листопада 2023 рокусправа № 380/10008/23Львівський окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Москаля Р.М. розглянув за правилами спрощеного позовного провадження (в порядку письмового провадження) адміністративну справу за позовом товариства з обмеженою відповідальністю «Леокомп» до Головного управління ДПС у Львівській області, Державної податкової служби України про визнання протиправним та скасування рішення, зобов`язання вчинити дії,
В С Т А Н О В И В:
Товариство з обмеженою відповідальністю «Леокомп» ( далі ТОВ «Леокомп») звернулося до Львівського окружного адміністративного суду з позовом до Головного управління ДПС у Львівській області (далі ГУ ДПС у Львівській області, відповідач-1), Державної податкової служби України (далі ДПС України, відповідач-2) з такими вимогами:
- визнати протиправним та скасувати рішення Комісії Головного управління Державної податкової служби у Львівській області, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації, про відмову в реєстрації податкової № 151 від 27.01.2023 в Єдиному реєстрі податкових накладних;
- зобов`язати Державну податкову службу України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну № 151 від 27.01.2023, подану товариством з обмеженою відповідальністю «Леокомп» (код ЄДРПОУ 41177595) за датою фактичного подання - 27.01.2023.
Позовні вимоги обґрунтовано тим, що 15.11.2022 року між ТОВ «Леокомп» та ТОВ «Укрпромінкубація» було укладено договір підряду № 15-11/22 (предмет договору - електромонтажні роботи комплексу для інкубування птиці з добудовою). У відповідності до умов зазначеного договору Позивач зобов`язався виконати на об`єкті замовника електромонтажні роботи комплексу для інкубування птиці з добудовою за адресою вул. Володимира Великого, 90 в с. Сапіжанка Кам`янко-Бузької територіальної громади Львівського району Львівської області згідно Кошторису. Договору підряду було підписано Додаткові угоди від 23.11.2022 року та 05.12.2022 року (№ 1 та № 2 відповідно). У відповідності до умов Договору підряду та керуючись правом на укладення договору субпідряду ТОВ «Леокомп» уклав з ФОП ОСОБА_1 (надалі - Субпідрядник) Договір субпідряду № 15112022/1. За фактом виконання робіт (перша подія) ТОВ «Леокомп» склало та направило на реєстрацію податкову накладну № 151 від 27.01.2023 на загальну суму 567678 грн. з урахуванням ПДВ 94613 грн. Позивач отримав квитанцію, відповідно до якої документ (податкову накладну) прийнято, однак її реєстрація зупинена. Позивач зазначає, що після отримання квитанції про зупинення реєстрації цієї податкової накладної надіслав контролюючому органу детальні пояснення з повним переліком документів в підтвердження реальності здійснення ним господарської операції по складеній податковій накладній. ГУ ДПС у Львівській області прийняло рішення про відмову в реєстрації зазначеної податкової накладної № 8335289/41177595 від 24.02.2023, причиною відмови вказало ненадання платником податків копій документів, а саме розрахункових документів та/або банківських виписок з особових рахунків. Позивач стверджує, що ТОВ «Леокомп» для розблокування реєстрації податкової накладної надав пояснення та всі первинні документи, достатні для прийняття рішення про реєстрацію цієї податкової накладної. В процедурі адміністративного оскарження рішення комісії регіонального рівня до комісії ДПС України, комісія ДПС України, залишила скаргу ТОВ «Леокомп» без задоволення, а рішення комісії регіонального рівня без змін, про що прийняла рішення № 25542/41177595/2 від 13.03.2023. Позивач вважає рішення Головного управління ДПС у Львівській області про відмову в реєстрації податкової накладної № 151 від 27.01.2023 на суму 567678 грн., в т. ч. ПДВ 94613 грн., в Єдиному реєстрі податкових накладних формальним, оскільки таке не містить чіткого визначення підстав та мотивів для його прийняття, як і мотивів прийняття чи відхилення наданих ТОВ «Леокомп» пояснень та документів, вважає таке рішення необґрунтованим та протиправним. З метою належного захисту своїх прав як платника податку позивач просить суд зобов`язати ДПС України зареєструвати в Єдиному державному реєстрі податкових накладних складені ТОВ «Леокомп» податкову накладну №151 від 27.01.2023 днем її надходження.
Відповідачі, ДПС України, ГУ ДПС у Львівській області позов не визнають. Представник відповідачів подав відзив на позовну заяву, просить суд відмовити в задоволенні позову ТОВ «Леокомп» в повному обсязі. Вказує, що причиною для відмови в реєстрації податкових накладних було ненадання платником податків документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію податкових накладних, тому в ГУ ДПС у Львівській області були законні підстави для прийняття рішення про відмову в реєстрації податкової накладної № 151 від 27.01.2023.
Головне управління ДПС у Львівській області, ДПС України разом із відзивом на позовну заяву ТОВ «Леокомп» подали спільне клопотання про розгляд цієї справи в судовому засіданні з повідомленням (викликом) сторін. Необхідність такого розгляду цієї справи обґрунтовують необхідністю дослідженням доказів та для повного та всебічного встановлення всіх обставин справи. Суд враховує характер спірних правовідносин у цій справі, предмет та підстави позову, склад учасників справи, а також те, що позиція учасників справи викладена в заявах по суті спору. За наведених обставин суд не встановив підстав для розгляду справи в судовому засіданні з повідомленням/викликом сторін. Таким чином, суд відмовляє у задоволенні цього клопотання Головного управління ДПС у Львівській області та ДПС України.
Суд дослідив долучені до матеріалів справи заяви по суті справи, письмові та електронні докази і встановив такі фактичні обставини справи та відповідні їм правовідносини:
товариство з обмеженою відповідальністю «Леокомп» зареєстроване як юридична особа 27.02.2017, ідентифікаційний код 41177595. Основним видом діяльності підприємства є оптова торгівля комп`ютерами, периферійним устаткуванням і програмних забезпеченням (КВЕД 46.51); серед інших видів господарської діяльності є інші будівельно-монтажні роботи (КВЕД 43.29); ремонт і технічне обслуговування машин і устаткування промислового призначення (КВЕД 33.12); установлення та монтаж машин і устаткування (КВЕД 33.20) та ін. (а.с. 102-105).
15.11.2022 року ТОВ «Леокомп» уклало договір підряду № 15-11/22 з Товариством з обмеженою відповідальністю «Укрпромінкубація» (предмет договору - електромонтажні роботи комплексу для інкубування птиці з добудовою). Відповідно до умов цього договору Позивач зобов`язався виконати на об`єкті замовника електромонтажні роботи комплексу для інкубування птиці з добудовою за адресою вул. Володимира Великого, 90 в с. Сапіжанка Кам`янко-Бузької територіальної громади Львівського району Львівської області згідно Кошторису. У відповідності до умов Договору, у кошторисі вказується перелік робіт (роботи та їх вартість). Положеннями Договору підряду (п. 2.2) передбачено, що «плата за виконані роботи здійснюється Замовником на підставі підписаних Сторонами актів приймання-передачі виконаних робіт по формі № КБ-2в і довідок по формі № КБ-3 у 10-денний термін з моменту надання Підрядником рахунків, за умови, що роботи виконані належним чином. Згідно п. 3.5. Договору підряду підрядник має право залучати до виконання робіт третіх осіб (субпідрядників), залишаючись відповідальним перед замовником за результат їх роботи. Відповідно до п. 10.4 Договору підряду усі зміни і доповнення до Договору дійсні, якщо вони оформлені письмово належним чином і підписані обома сторонами. У відповідності із зазначеними положеннями сторонами Договору підряду було підписано Додаткові угоди від 23.11.2022 року та 05.12.2022 року (№ 1 та № 2 відповідно) (а.с. 33-44).
У відповідності до умов Договору підряду ТОВ «Леокомп» уклало з ФОП ОСОБА_1 (надалі - Субпідрядник) Договір субпідряду № 15112022/1 від 15.11.2022. У відповідності до умов зазначеного договору Субпідрядник зобов`язався за завданням Генерального підрядника (Позивача) виконати електромонтажні роботи комплексу для інкубування птиці з добудовою за адресою вул. Володимира Великого, 90 в с. Сапіжанка Кам`янко-Бузької територіальної громади Львівського району Львівської області в межах договірні ціни, а Генеральний підрядник зобов`язується належним чином прийняти виконані Роботи згідно умов договору. Сторонами біло підписано додаткові угоди № 1 та № 2 від 23.11.2022 року та 05.12.2022 року відповідно (а.с. 57-66).
За фактом виконання робіт (перша подія) на підставі акту № 1 від 27.01.2023 ТОВ «Леокомп» склало податкову накладну № 151 від 27.01.2023 (а. с. 18) та скерувало таку на реєстрацію до Єдиного реєстру податкових накладних. Документообіг між платником податків та контролюючим органом щодо реєстрації податкових накладних відбувається в електронному вигляді, як це передбачено Порядком ведення Єдиного реєстру податкових накладних.
Платник податку отримав квитанцію про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування кількісних і вартісних показників до податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних, відповідно до тексту якого документ (податкову накладну) прийнято, однак реєстрація зазначеної податкової накладної зупинена (а. с. 19).
В квитанції зазначено, що реєстрація зазначеної податкової накладної зупинена, оскільки обсяг постачання товару/послуги 43.21 дорівнює або перевищує величину залишку обсягу придбання такого товару/послуги та обсягу його постачання, що відповідає вимогам п.1 Критеріїв ризиковості здійснення операцій.
Платнику податків запропоновано надати пояснення та копії документів щодо підтвердження інформації, зазначеної в ПН/РК для розгляду питання прийняття рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації податкової/розрахунку коригування в ЄРПН.
Позивач скерував до комісії ДПС у Львівській області повідомлення № 23 від 17.02.2023 про подання пояснень та копій документів щодо податкових накладних/розрахунків коригування, реєстрацію яких зупинено з письмовими поясненнями (а .с. 20). В письмових поясненнях щодо заблокованої податкової накладної позивач пояснив, що проводить свою господарську діяльність з 2017 року за видом: оптова торгівля комп`ютерами, периферійним устаткуванням і програмних забезпеченням (КВЕД 46.51); серед інших видів господарської діяльності є інші будівельно-монтажні роботи (КВЕД 43.29); ремонт і технічне обслуговування машин і устаткування промислового призначення (КВЕД 33.12); установлення та монтаж машин і устаткування (КВЕД 33.20) та ін. Підприємство володіє власним приміщенням за адресою м. Львів, вул. Липинського, 36 (а.с. 108). ТОВ «Леокомп» уклало договір підряду № 15-11/22 з ТОВ «Укрпромінкубація» та Додаткові угоди № 1 від 23.11.2022 та № 2 від 05.12.2022. Відповідно до умов договору підряду ТОВ «Леокомп» уклало з ФОП ОСОБА_1 (надалі - Субпідрядник) договір субпідряду № 15112022/1 від 15.11.2022. Згідно акту виконаних електромонтажних робіт № 1 від 27.01.2023 було виконано електромонтажні роботи комплексу для інкубування птиці з добудовою, у зв`язку з чим складено податкову накладну № 151 від 27.01.2023. На підтвердження та реальності операції за податковою накладною № 151 від 27.01.2023 позивач надав комісії відповідача копії документів в кількості 15 додатків: договір підряду № 15-11/22 від 15.11.2022 та додаткові угоди до нього, договір субпідряду № 15112022/1 від 15.11.2022 та додаткові угоди до нього, акт виконаних електромонтажних робіт № 1 від 27.01.2023, договірну ціну від 15.11.2022, довідку про вартість виконаних електромонтажних робіт за січень 2023, акт виконаних електромонтажних робіт № 1 від 24.01.2023, витяг з державного реєстру речових прав на нерухоме майно про реєстрацію права власності.
Комісія ГУ ДПС у Львівській області за наслідками розгляду наданих платником податків пояснень та документів прийняла рішення № 8335289/41177595 від 24.02.2023 про відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних № 151 від 27.01.2023 (а. с. 23). Рішення обґрунтоване тим, що платник податків не надав копій документів, а саме розрахункових документів та/або банківських виписок з особових рахунків.
ТОВ «Леокомп», вважаючи згадане рішення комісії ДПС у Львівській області протиправними, подало скаргу до комісії ДПС України (а.с. 24).
Комісія ДПС України прийняла рішення (а.с. 28) відповідно до якого залишила скаргу ТОВ «Леокомп» без задоволення, а рішення комісії регіонального рівня про відмову у реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних без змін. Як підставу відмови задовольнити скаргу платника податків Комісія зазначила таке: «ненаданням платником податку копій первинних документів щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складських документів (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунків-фактури/інвойси, акти приймання-передачі товарів (робіт-послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладних; ненадання платником податку копій розрахункових документів, банківських виписок з особових рахунків».
При прийнятті рішення суд керується такими правовими нормами:
Відносини, що виникають у сфері справляння податків і зборів, зокрема визначає вичерпний перелік податків та зборів, що справляються в Україні, та порядок їх адміністрування, платників податків та зборів, їх права та обов`язки, компетенцію контролюючих органів, повноваження і обов`язки їх посадових осіб під час адміністрування податків, а також відповідальність за порушення податкового законодавства регулює Податковий кодекс України (далі ПК України).
Відповідно до пп. «а», «б» пункту 185.1 статті 185 ПК України об`єктом оподаткування податком є операції платників податку з постачання товарів, місце постачання яких розташоване на митній території України, відповідно /до статті 186 цього Кодексу; постачання послуг, місце постачання яких розташоване на митній території України, відповідно до статті 186 цього Кодексу.
Датою виникнення податкових зобов`язань з постачання товарів/послуг згідно з пунктом 187.1 статті 187 ПК України вважається дата, яка припадає на податковий період, протягом якого відбувається будь-яка з подій, що сталася раніше:
а) дата зарахування коштів від покупця/замовника на банківський рахунок платника податку як оплата товарів/послуг, що підлягають постачанню, а в разі постачання товарів/послуг за готівку - дата оприбуткування коштів у касі платника податку, а в разі відсутності такої - дата інкасації готівки у банківській установі, що обслуговує платника податку;
б) дата відвантаження товарів, а в разі експорту товарів - дата оформлення митної декларації, що засвідчує факт перетинання митного кордону України, оформлена відповідно до вимог митного законодавства, а для послуг - дата оформлення документа, що засвідчує факт постачання послуг платником податку.
Відповідно до пункту 201.1. статті 201 ПК України на дату виникнення податкових зобов`язань платник податку зобов`язаний скласти податкову накладну в електронній формі з дотриманням умови щодо реєстрації у порядку, визначеному законодавством, кваліфікованого електронного підпису уповноваженої платником особи та зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних у встановлений цим Кодексом термін.
Пунктом 201.10 статті 201 ПК України визначено, що при здійсненні операцій з постачання товарів/послуг платник податку - продавець товарів/послуг зобов`язаний в установлені терміни скласти податкову накладну, зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних та надати покупцю за його вимогою. Податкова накладна, складена та зареєстрована в Єдиному реєстрі податкових накладних платником податку, який здійснює операції з постачання товарів/послуг, є для покупця таких товарів/послуг підставою для нарахування сум податку, що відносяться до податкового кредиту.
Механізм внесення відомостей, що містяться у податковій накладній та/або розрахунку коригування кількісних і вартісних показників до неї, до Єдиного реєстру податкових накладних визначає Порядок ведення Єдиного реєстру податкових накладних, затверджений постановою Кабінету Міністрів України від 29.12.2010 № 1246 (у редакції постанови КМ України від 26.04.2017 № 341, далі Порядок № 1246).
Пунктом 2 цього Порядку податкова накладна - це електронний документ, який складається платником податку на додану вартість відповідно до вимог Податкового кодексу України в електронній формі у затвердженому в установленому порядку форматі (стандарті) та надсилається для реєстрації.
Після накладення електронного цифрового підпису платник податку здійснює шифрування податкової накладної та/або розрахунку коригування в електронній формі та надсилає їх ДФС за допомогою засобів інформаційних, телекомунікаційних, інформаційно-телекомунікаційних систем з урахуванням вимог Законів України «Про електронний цифровий підпис», «Про електронні документи та електронний документообіг» та Порядку обміну електронними документами з контролюючими органами, затвердженого в установленому порядку. Примірник податкової накладної та/або розрахунку коригування в електронній формі зберігається у платника податку (пункт 11 Порядку № 1246).
Після надходження податкової накладної та/або розрахунку коригування до ДФС в автоматизованому режимі здійснюється їх розшифрування та проводяться перевірки за критеріями визначеними в пункті 12 Порядку № 1246.
За результатами перевірок, визначених пунктом 12 цього Порядку, формується квитанція про прийняття або неприйняття, або зупинення реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування (пункт 13 Порядку № 1246).
Квитанція в електронній формі надсилається платнику податку протягом операційного дня та є підтвердженням прийняття або неприйняття, або зупинення реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування. Примірник квитанції в електронній формі зберігається в ДФС (пункт 14 Порядку № 1246).
У разі зупинення реєстрації податкових накладних та/або розрахунків коригування формується квитанція про зупинення реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування. Така квитанція одночасно надсилається постачальнику (продавцю) та отримувачу (покупцю) - платнику податку (пункт 17 Порядку № 1246).
Відповідно до пункту 201.16. статті 201 ПК України реєстрація податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних може бути зупинена в порядку та на підставах, визначених Кабінетом Міністрів України.
Відповідно до пункту 201.16 статті 201 ПК України Кабінет Міністрів України прийняв постанову «Про затвердження порядків з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних» № 1165 від 11.12.2019 , відповідно до якої затвердив:
- Порядок зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі - Порядок №1165);
- Порядок розгляду скарги щодо рішення про відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.
Податкові накладні/розрахунки коригування (крім розрахунків коригування, складених у разі зменшення суми компенсації вартості товарів/послуг їх постачальнику, та розрахунків коригування, складених на неплатника податку), що подаються для реєстрації в Реєстрі, перевіряються щодо відповідності таким ознакам безумовної реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування (далі - ознаки безумовної реєстрації) зазначеним в пункті 3 Порядку №1165.
Відповідно до пунктів 7,8 Порядку № 1165 у разі коли за результатами автоматизованого моніторингу податкової накладної/розрахунку коригування встановлено, що відображена в них операція відповідає хоча б одному критерію ризиковості здійснення операції, крім податкової накладної/розрахунку коригування, складених платником податку, який відповідає хоча б одному показнику, за яким визначається позитивна податкова історія, реєстрація таких податкової накладної/розрахунку коригування зупиняється. Платник податку отримує інформацію щодо податкових накладних/розрахунків коригування, реєстрація яких зупинена, через електронний кабінет.
У разі зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі контролюючий орган протягом операційного дня надсилає (в електронній формі у текстовому форматі) в автоматичному режимі платнику податку квитанцію про зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування, яка є підтвердженням зупинення такої реєстрації (пункт 10 Порядку № 1165).
Пунктом 11 Порядку № 1165 визначено, що у квитанції про зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування зазначаються: 1) номер та дата складення податкової накладної/розрахунку коригування; 2) критерій (критерії) ризиковості платника податку та/або ризиковості здійснення операцій, на підставі якого (яких) зупинено реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі, з розрахованим показником за кожним критерієм, якому відповідає платник податку; 3) пропозиція щодо надання платником податку пояснень та копій документів, необхідних для розгляду питання прийняття контролюючим органом рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі або відмову в такій реєстрації.
Додатком № 3 до Порядку № 1165 затверджені Критерії ризикованості здійснення операцій. Так, пунктом 1 зазначених Критеріїв визначено обсяг постачання товару/послуги, зазначений у податковій накладній/розрахунку коригування до податкової накладної на збільшення суми податкових зобов`язань, яку/який подано для реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі - Реєстр), дорівнює або перевищує величину залишку, що визначається як різниця між обсягом придбання на митній території України такого/такої товару/послуги (крім обсягу придбання товарів/послуг за операціями, які звільнені від оподаткування та підлягають оподаткуванню за нульовою ставкою) та/або ввезення на митну територію України такого товару, зазначеного з 1 січня 2017 р. в отриманих податкових накладних/розрахунках коригування, зареєстрованих у Реєстрі, і митних деклараціях, збільшеного у 1,5 раза, та обсягом постачання відповідного товару/послуги, зазначеного/зазначеної в податкових накладних/розрахунках коригування, зареєстрованих з 1 січня 2017 р. у Реєстрі.
Механізм розгляду скарги щодо рішення комісії регіонального рівня про відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі - скарга) визначає Порядок розгляду скарги щодо рішення про відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі Порядок розгляду скарг).
Відповідно до пункту 1 цього Порядку розгляд скарги здійснюється комісією центрального рівня за участю уповноваженої особи Мінфіну.
Відповідно до пункту 3 скарга подається платником податку на додану вартість (далі - платник податку) у строки, визначені статтею 56 Податкового кодексу України, з наступного дня після набрання чинності рішенням комісії регіонального рівня.
Відповідно до пункту 11 Порядку розгляду скарг платник податку має право додавати до скарги пояснення та копії документів, які підтверджують інформацію, зазначену в податковій накладній/розрахунку коригування, реєстрація яких зупинена.
Згідно з пунктом 12 Порядку розгляду скарг за результатами розгляду скарги комісія центрального рівня у строк, визначений пунктом 56.23 статті 56 Кодексу, приймає одне з таких рішень:
- задовольняє скаргу та скасовує рішення комісії регіонального рівня про відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі;
- залишає скаргу без задоволення та рішення комісії регіонального рівня про відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі без змін.
Пунктами 14,15 Порядку розгляду скарг визначено, що за результатами розгляду скарги комісія центрального рівня у строк, визначений пунктом 56.23 статті 56 Кодексу, у порядку, визначеному статтею 42 Кодексу, надсилає платнику податку відповідне рішення (додаток 3). Рішення за результатами розгляду скарги набирає чинності з дня його прийняття.
Здійснюючи оцінку аргументів сторін та досліджених письмових доказів суд, з метою вирішення цього спору, керується такими мотивами:
товариство з обмеженою відповідальністю «Леокомп» проводить свою господарську діяльність з 2017 року, має зареєстрований основний вид господарської діяльності оптова торгівля комп`ютерами, периферійним устаткуванням і програмних забезпеченням (КВЕД 46.51); серед інших видів господарської діяльності є інші будівельно-монтажні роботи (КВЕД 43.29); ремонт і технічне обслуговування машин і устаткування промислового призначення (КВЕД 33.12); установлення та монтаж машин і устаткування (КВЕД 33.20) та ін. (а.с. 102-105). З метою здійснення своєї господарської діяльності володіє на праві власності приміщення, яке розташоване за адресою м. Львів, вул. Липинського, 36, володіє необхідним професійним обладнанням, відповідним штатом працівників.
В процесі здійснення господарської діяльності ТОВ «Леокомп» уклало договір підряду № 15-11/22 від 15.11.2022 із ТОВ «Укрпромінкубація» та договір субпідряду № 15112022/1 від 15.11.2022 із ФОП ОСОБА_1 згідно умов яких Підрядник/Субпідрядник зобов`язався виконати на об`єкті замовника електромонтажні роботи комплексу для інкубування птиці з добудовою за адресою АДРЕСА_1 згідно Кошторису. Положеннями договору підряду (п. 2.2) передбачено, що «плата за виконані роботи здійснюється Замовником на підставі підписаних Сторонами актів приймання-передачі виконаних робіт по формі № КБ-2в і довідок по формі № КБ-3 у 10-денний термін з моменту надання Підрядником рахунків, за умови, що роботи виконані належним чином.
За фактом виконання робіт, що підтверджується актом виконаних електромонтажних робіт № 1 від 27.01.2023, ТОВ «Леокомп» склало податкову накладну № 151 від 27.01.2023 та скерувало таку на реєстрацію до ЄРПН. Реєстрація цвєї податкової накладної була зупинена контролюючим органом шляхом надіслання квитанції з пропозицією надати пояснення та копії документів щодо підтвердження зазначеної в податковій накладній інформації з мотивів відповідності платника податку п.1 Критеріїв ризиковості платника податку (а.с. 19), а саме: обсяг постачання товару/послуг, зазначений у податковій накладній, дорівнює або перевищує величину залишку обсягу придбання такого товару та обсягу його постачання.
Суд звертає увагу на те, що в квитанціях про зупинення реєстрації податкових накладних контролюючий орган не навів навіть примірного переліку документів, які слід подати платнику податків для реєстрації податкових накладних, тому платник в цій ситуації змушений був діяти на власний розсуд.
На виконання пропозиції подати додаткові документи з метою реєстрації податкової накладної № 151 від 27.01.2023 ТОВ «Леокомп» скерувало контролюючому органу повідомлення № 23 від 17.02.2023 з письмовим поясненням щодо здійснення господарської операції за податковою накладною та копіями первинних документів в кількості 15 додатків (договір підряду № 15-11/22 від 15.11.2022 та додаткові угоди до нього, договір субпідряду № 15112022/1 від 15.11.2022 та додаткові угоди до нього, акт виконаних електромонтажних робіт № 1 від 27.01.2023, договірну ціну від 15.11.2022, довідку про вартість виконаних електромонтажних робіт за січень 2023, акт виконаних електромонтажних робіт № 1 від 24.01.2023, витяг з державного реєстру речових прав на нерухоме майно про реєстрацію права власності).
Рішення контролюючого органу № 8335289/41177595 від 24.02.2023 про відмову у реєстрації податкової накладної № 151 від 27.01.2023 обґрунтоване тим, що платник податків не надав копій документів, а саме розрахункових документів та/або банківських виписок з особових рахунків.
Оцінюючи описані підстави для прийняття оскарженого рішення суд вважає, що відповідач-1 діяв свавільно та не обґрунтував прийняте рішення у встановлений Порядком №1165 спосіб, тому, що навів у рішенні інформацію, що не відповідає дійсності, оскільки отримав від платника копії документів, що були достатніми для підтвердження викладених в поясненнях обставин.
Оцінюючи надані платником податків на розгляд комісії ГУ ДПС у Львівській області пояснення та первинні документи суд дійшов висновку, що такі узгоджуються між собою за змістом, обсягами та числовими значеннями зафіксованих в них господарських операцій, а також є достатніми для підтвердження здійснення підприємством зареєстрованих в ЄДР видів діяльності.
Суд також враховує, що платник податків повторно скерував первинні документи щодо здійснення господарської діяльності та поясненням щодо господарських відносин з ТОВ «Леокомп» разом із скаргою на рішення ГУ ДПС у Львівській області про відмову в реєстрації податкової накладної № 151 від 27.01.2023 до ДПС України. Комісія ДПС України, отримавши документи платника податку, залишила скарги ТОВ «Укрпромінкубація» без задоволення, а рішення комісії регіонального рівня без змін; ці рішення комісії відповідача-1 аргументувала «ненадання платником податку копій первинних документів щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складських документів (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки-фактури/інвойси; ненадання платником податку копій розрахункових документів, банківських виписок з особових рахунків». Для суду залишається неочевидним, чому комісія проігнорувала надані платником податків документи. Наведені обставини свідчать про надуманий та свавільний характер рішень обох комісій ДПС щодо реєстрації податкової накладної позивача.
Суд вважає, що надані платником податків документи були достатніми для підтвердження викладених в повідомленні № 23 від 17.02.2023 пояснень позивача щодо підтвердження інформації, зазначеної в податковій накладній, а отже достатніми для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної № 151 від 27.01.2023.
Для суду залишається неочевидним, чому комісія проігнорувала надані платником податків документи. Наведені обставини свідчать про надуманий та свавільний характер рішень комісії ГУ ДПС у Львівській області щодо реєстрації податкової накладної позивача.
Здійснення контролюючим органом моніторингу відповідності податкових накладних/розрахунків коригування критеріям оцінки ступеня ризиків є превентивним заходом, спрямованим на убезпечення від безпідставного формування податкового кредиту за операціями, що не підтверджені первинними документами або підтверджені платником податку копіями документів, які складені з порушенням законодавства. Здійснення моніторингу не повинне підміняти за своїм змістом проведення документальних податкових перевірок як способу реалізації владних управлінських функцій податкового органу. Така правова позиція вже неодноразово висловлювалась Верховним Судом, зокрема у постановах від 23 жовтня 2018 року по справі № 822/1817/18, від 21 травня 2019 року по справі № 0940/1240/18, від 10 квітня 2020 року по справі № 819/330/18.
Підсумовуючи свої висновки суд дійшов переконання, що рішення №8335289/41177595 від 24.02.2023 про відмову в реєстрації податкової накладної № 151 від 27.01.2023 в Єдиному реєстрі податкових накладних є таким, що не відповідає встановленим у частині другій статті 2 КАС України критеріям правомірності, обґрунтованості, добросовісності та розсудливості, а тому таке підлягає скасуванню як протиправне.
Відповідно до пункту 10 частини другої статті 245 КАС України у разі задоволення позову суд може прийняти рішення про спосіб захисту прав, свобод, інтересів людини і громадянина, інших суб`єктів у сфері публічно-правових відносин від порушень з боку суб`єктів владних повноважень, який не суперечить закону і забезпечує ефективний захист таких прав, свобод та інтересів. Суд враховує, що відповідно до Порядку № 1246 реєстрація податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних після скасування рішення про відмову у реєстрації такої податкової накладної відноситься до повноважень ДПС України. З огляду на фактичні обставини справи суд вважає, що належним та ефективним способом захисту порушених прав позивача буде зобов`язати ДПС України зареєструвати податкову накладну № 151 від 27.01.2023 в Єдиному реєстрі податкових накладних.
Відповідно до приписів частини першої статті 139 КАС України та враховуючи обґрунтованість позовних вимог ТОВ «Леокомп» суд стягує на користь позивача суму сплаченого ним судового збору за рахунок бюджетних асигнувань відповідачів порівну.
Разом із позовною заявою позивач просить суд зобов`язати ДПС України у встановлений судом строк надати звіт про виконання рішення суду.
Суд, вирішуючи дане клопотання керується такими мотивами: нормами частини першої статті 382 КАС України передбачено, що суд, який ухвалив судове рішення в адміністративній справі, може зобов`язати суб`єкта владних повноважень, не на користь якого ухвалене судове рішення, подати у встановлений судом строк звіт про виконання судового рішення. Разом із тим, суд звертає увагу, що позивач не навів аргументів щодо необхідності встановлення судового контролю за виконанням рішення суду. Враховуючи зазначене, суд не встановив підстав для задоволення клопотання про зобов`язання ДПС України у встановлений судом строк надати звіт про виконання рішення суду.
Керуючись ст.ст.19-22,25-26,90,139,229,241-246,250,251,255,295 КАС України, суд
в и р і ш и в :
Позов задовольнити повністю.
Визнати протиправним та скасувати рішення Головного управління ДПС у Львівській області про відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних № 8335289/41177595 від 24.02.2023.
Зобов`язати Державну податкову службу України (04053, місто Київ, Львівська площа, буд. 8; ідентифікаційний код 43005393) зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних складену товариством з обмеженою відповідальністю «Леокомп» (79019, Львівська область, місто Львів, вул. Липинського, буд. 36А; ідентифікаційний код 41177595) податкову накладну № 151 від 27.01.2023.
Стягнути за рахунок бюджетних асигнувань Головного управління ДПС у Львівській області (Львівська область, місто Львів, вул. Стрийська, буд. 35; ідентифікаційний код ВП 43968090) на користь товариства з обмеженою відповідальністю «Леокомп» (79019, Львівська область, місто Львів, вул. Липинського, буд. 36А; ідентифікаційний код 41177595) судові витрати у вигляді витрат на сплату судового збору в сумі 1342 (одна тисяча триста сорок дві) гривні. Стягнути за рахунок бюджетних асигнувань Державної податкової служби України (04053, місто Київ, Львівська площа, буд. 8; ідентифікаційний код 43005393) на користь товариства з обмеженою відповідальністю «Леокомп» (79019, Львівська область, місто Львів, вул. Липинського, буд. 36А; ідентифікаційний код 41177595) судові витрати у вигляді витрат на сплату судового збору в сумі 1342 (одна тисяча триста сорок дві) гривні.
Апеляційну скаргу на рішення суду може бути подано протягом тридцяти днів з дня його складення до суду апеляційної інстанції. Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.
СуддяМоскаль Ростислав Миколайович
Суд | Львівський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 08.11.2023 |
Оприлюднено | 13.11.2023 |
Номер документу | 114799929 |
Судочинство | Адміністративне |
Категорія | Справи з приводу адміністрування податків, зборів, платежів, а також контролю за дотриманням вимог податкового законодавства, зокрема щодо реалізації податкового контролю |
Адміністративне
Восьмий апеляційний адміністративний суд
Глушко Ігор Володимирович
Адміністративне
Восьмий апеляційний адміністративний суд
Глушко Ігор Володимирович
Адміністративне
Восьмий апеляційний адміністративний суд
Глушко Ігор Володимирович
Адміністративне
Восьмий апеляційний адміністративний суд
Глушко Ігор Володимирович
Адміністративне
Восьмий апеляційний адміністративний суд
Глушко Ігор Володимирович
Адміністративне
Восьмий апеляційний адміністративний суд
Глушко Ігор Володимирович
Адміністративне
Восьмий апеляційний адміністративний суд
Глушко Ігор Володимирович
Адміністративне
Львівський окружний адміністративний суд
Москаль Ростислав Миколайович
Адміністративне
Львівський окружний адміністративний суд
Москаль Ростислав Миколайович
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні