МИКОЛАЇВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
Р І Ш Е Н Н Я
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
08 листопада 2023 р. Справа № 400/6231/23 м. Миколаїв
Миколаївський окружний адміністративний суд, у складі головуючого судді Малих О.В., розглянувши в письмовому провадженні за правилами спрощеного позовного провадження адміністративну справу
за позовом:ОСОБА_1 , АДРЕСА_1 , до відповідача:Управління соціального захисту населення Баштанської районної державної адміністрації Миколаївської області, вул. Полтавська, 13, м. Баштанка, Баштанський район, Миколаївська область, 56101, про:визнання бездіяльності протиправною та зобов`язання вчинити певні дії,ВСТАНОВИВ:
ОСОБА_1 (далі позивач) звернулась до суду з адміністративним позовом до Управління соціального захисту населення Баштанської районної державної адміністрації Миколаївської області (далі відповідач), в якому просить суд:
- визнати протиправною бездіяльність Управління соціального захисту населення Баштанської районної державної адміністрації Миколаївської області щодо відмови ОСОБА_1 в нарахуванні і виплаті компенсації послуг муніципальної няні за місяці з лютого 2022 року по серпень 2022 року;
- зобов`язати Управління соціального захисту населення Баштанської районної державної адміністрації Миколаївської області здійснити нарахування та виплату компенсації послуг муніципальної няні ОСОБА_1 за місяці: з лютого 2022 року по серпень 2022 року в сумі 29400 грн.
Ухвалою від 02.06.2023 року суд відкрив провадження у справі та ухвалив розглядати справу за правилами спрощеного позовного провадження, без виклику осіб до судового засідання.
В обґрунтування своїх вимог позивач зазначила, що перебуває на обліку в Управлінні соціального захисту населення Снігурівської ОТГ як одержувач компенсації вартості послуги "муніципальна няня".
Протягом часу перебування позивача на обліку як одержувача компенсації вартості послуги "муніципальна няня" з грудня 2021 року до січня 2022 року включно відповідач належним чином здійснював компенсаційні виплати згідно Порядку відшкодування. Починаючи з лютого 2022 року до серпня 2022 року компенсація позивачу не виплачувалась. Вказані дії відповідача позивач вважає протиправними.
Відповідач відзив на позовну заяву не надав.
Згідно ч. 6 ст. 162 КАС України, у разі ненадання відповідачем відзиву у встановлений судом строк без поважних причин суд вирішує справу за наявними матеріалами.
Суд розглянув справу в порядку письмового провадження за наявними у справі матеріалами.
З`ясувавши усі фактичні обставини, на яких ґрунтуються позовні вимоги, оцінивши докази у їх сукупності, які мають значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, дослідивши матеріали, що містяться у справі, суд встановив наступне:
ОСОБА_1 перебуває на обліку в Управлінні соціального захисту населення Снігурівської ОТГ як одержувач компенсації вартості послуги "муніципальна няня", відповідно до заяви на призначення компенсації послуги "муніципальна няня", на підставі договору від 16.12.2021 року про здійснення догляду за її дітьми ОСОБА_2 , та ОСОБА_3 , до досягнення ними трьох років, між позивачем, як заявником, та "муніципальною нянею", фізичною особою-підприємцем ОСОБА_4 .
Згідно отриманих від позивача квитанцій про оплату муніципальній няні вартості послуги "муніципальна няня", компенсація вказаної послуги виплачувалась відділом соціального захисту населення Снігурівської ОТГ позивачу з грудня 2021 року по січень 2022 року включно.
З березня 2022 року виплата припинена,оскільки за даними Єдиної інформаційної бази даних про внутрішньо переміщених осіб позивачка, взята на облік як внутрішньо переміщена особа в АДРЕСА_2 (довідка від 10.04.2022 №1242-5000903336).
Приймаючи рішення у справі, суд виходить з наступного:
Механізм відшкодування вартості послуги з догляду за дитиною до трьох років муніципальна няня визначений Порядком відшкодування вартості послуги з догляду за дитиною до трьох років муніципальна няня, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 30.01.2019 року № 68 (далі Порядок № 68).
Відповідно до п. 2 Порядку № 68 послуга з догляду за дитиною до трьох років "муніципальна няня" (далі послуга "муніципальна няня") послуга, що надається для підтримки батьків, опікунів дитини для забезпечення догляду за: дитиною до трьох років, яка потребує додаткового догляду; двома і більше дітьми до трьох років; дитиною до трьох років, якщо один із батьків, опікунів є особою з інвалідністю I чи II групи; муніципальна няня будь-яка фізична особа - підприємець (КВЕД 97.00 та/або КВЕД 88.91) чи юридична особа (КВЕД 78.20 та/або КВЕД 85.10), яка надає послугу з догляду за дітьми та з якою укладено договір про здійснення догляду за дитиною до трьох років (далі договір), крім державних і комунальних закладів дошкільної освіти, батьків та опікунів дитини.
Згідно п. 3 Порядку № 68, відшкодування вартості послуги "муніципальна няня" є щомісячною адресною компенсаційною виплатою заявнику послуги "муніципальна няня" (далі компенсація послуги "муніципальна няня") за здійснення догляду за дитиною протягом місяця.
Призначення та виплата компенсації послуги "муніципальна няня" здійснюються структурними підрозділами з питань соціального захисту населення районних, районних у мм. Києві та Севастополі держадміністрацій, виконавчих органів міських рад міст обласного значення (далі - місцеві структурні підрозділи з питань соціального захисту населення).
Відповідно до п. 4 Порядку № 68, компенсація послуги "муніципальна няня" виплачується в розмірі прожиткового мінімуму на дітей віком до шести років, установленого на 1 січня відповідного року, за кожну дитину, яку доглядає муніципальна няня, але не більше вартості послуги "муніципальна няня", сплаченої заявником послуги "муніципальна няня".
Згідно п. 12 Порядку № 68 компенсація послуги "муніципальна няня" призначається на строк здійснення догляду за дитиною до трьох років, визначений у договорі, укладеному між заявником послуги "муніципальна няня" та муніципальною нянею. Компенсація послуги "муніципальна няня" призначається з місяця подання заяви про призначення послуги "муніципальна няня", але не раніше дати укладення договору між заявником послуги "муніципальна няня" та муніципальною нянею.
У разі продовження строку дії цього договору виплата компенсації послуги "муніципальна няня" продовжується за заявою заявника послуги "муніципальна няня" з місяця подання заяви.
Виплата компенсації послуги "муніципальна няня" здійснюється щомісяця на підставі поданих заявником послуги "муніципальна няня" документів, що підтверджують витрати на оплату муніципальній няні послуги "муніципальна няня".
У документі, що підтверджує витрати на оплату послуги "муніципальна няня", повинно бути зазначено, зокрема, прізвище, ім`я, по батькові (за наявності) заявника послуги "муніципальна няня", прізвище, ім`я, по батькові (за наявності) муніципальної няні, місяць, рік та сума платежу.
Згідно п. 13 Порядку № 68, отримувач послуги муніципальна няня щомісяця до 5 числа подає в письмовій (електронній) формі або в будь-який інший зручний спосіб місцевому структурному підрозділу з питань соціального захисту населення документи, що підтверджують витрати на оплату муніципальній няні послуги муніципальна няня; протягом одного робочого дня інформує про розірвання договору або про інші обставини, що можуть вплинути на надання муніципальною нянею послуги муніципальна няня. У разі неподання в установлений строк документів, що підтверджують витрати на оплату муніципальній няні послуги муніципальна няня, виплата компенсації послуги муніципальна няня припиняється. Після подання документів, що підтверджують витрати на оплату муніципальній няні послуги муніципальна няня, виплата компенсації послуги муніципальна няня поновлюється з місяця, за який було здійснено оплату послуги муніципальна няня.
Відповідно до п. 16 Порядку № 68, компенсація послуги муніципальна няня виплачується отримувачу послуги муніципальна няня шляхом перерахування коштів місцевим структурним підрозділом з питань соціального захисту населення на рахунок в установі банку, зазначений у заяві отримувачем послуги муніципальна няня, до 10 числа місяця, наступного за місяцем, у якому до зазначеного структурного підрозділу надійшли документи,що підтверджують витрати на оплату муніципальній няні послуги муніципальна няня.
У відповідності до п. 17 Порядку № 68, виплата раніше призначеної компенсації послуги "муніципальна няня" припиняється, якщо заявником послуги "муніципальна няня" було приховано або навмисно подано недостовірні відомості про здійснення догляду за дитиною до трьох років, які вплинули на призначення компенсації послуги "муніципальна няня", внаслідок чого було надміру виплачено кошти, з місяця, в якому виявлено порушення.
Виплата раніше призначеної компенсації послуги "муніципальна няня" також припиняється: у разі переїзду заявника послуги "муніципальна няня" до іншої адміністративно-територіальної одиниці і виникнення обставин, що унеможливлюють виплату компенсації послуги "муніципальна няня" (розірвання договору, смерть заявника послуги "муніципальна няня", дитини, припинення діяльності фізичної особи - підприємця, юридичної особи, яка надає послугу "муніципальна няня"), з місяця, наступного за місяцем, в якому відбулися зміни; за заявою заявника послуги "муніципальна няня" з місяця, наступного за місяцем її подання, якщо інше не обумовлено заявою.
Відповідно до Закону України від 03.12.2019 року № 324-ІХ "Про верифікацію та моніторинг державних виплат" (далі Закон № 324) та постанови Кабінету Міністрів України від 18.02.2016 року № 136 "Про затвердження Порядку здійснення верифікації та моніторингу державних виплат", Управління як орган, що призначає, нараховує та здійснює державні виплати, проводить верифікацію достовірності наданої інформації комплекс заходів із збору та перевірки достовірності інформації, що визначена законодавством для призначення, нарахування та/або здійснення державних виплат і впливає на визначення права на отримання та розмір таких виплат, а також здійснює виявлення невідповідності даних у автоматизованих інформаційних системах, реєстрах, базах даних суб`єктів надання інформації.
Пунктом 1 ст. 7 Закону № 324 визначено повноваження органів, що здійснюють державні виплати: проводити додаткові перевірки інформації, наданої реципієнтами під час звернення за державними виплатами та опрацювання рекомендацій, наданих органом, що здійснює верифікацію та моніторинг державних виплат; надсилати запити для отримання інформації, що впливає на право реципієнтів на отримання державних виплат; приймати рішення щодо припинення або продовження державних виплат реципієнтам за результатами опрацювання рекомендацій, наданих органом, що здійснює верифікацію та моніторинг державних виплат; здійснювати передбачені законодавством заходи щодо повернення та/або стягнення сум неправомірно отриманих державних виплат.
Так, при здійсненні верифікації достовірності наданої позивачем інформації, відповідачем встановлено, що за даними Єдиної інформаційної бази даних про внутрішньо переміщених осіб позивачка, з березня 2022 року виїхала з м. Снігурівка до м.Кривий ріг взята на облік та перебуває на обліку як внутрішньо переміщена особа з 10.04.2022 року.
Згідно договору від 16.12.2021 року про здійснення догляду за дітьми до трьох років між позивачем, як заявником та муніципальною нянею, фізичною особою-підприємцем ОСОБА_4 , послуга "муніципальна няня" передбачає прогулянки з дитиною: годування дитини згідно графіку: переодягання дитини, в разі необхідності: укладання спати; заняття розвиваючими іграми: надання дитині, у базі необхідності, першої медичної допомоги та інші функції. Послуга "муніципальна няня" здійснюється 5 год на місяць 18 числа кожного місяця.
Оскільки, відповідно до Порядку № 68 відшкодування послуги "муніципальна няня" здійснюється батькам при умові надання такої послуги, суд приходить до висновку, що відповідачем правомірно припинено виплати вартості послуги "муніципальна няня" з березня 2022 року з урахуванням неможливість надання вказаної послуги в період ведення бойових дій на території м. Снігурівки та неможливістю здійснення догляду за дитиною за різними адресами і в різних регіонах України.
На підставі ч. 2 ст. 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Згідно ч. 1 та 2 ст. 77 КАС України, кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу. В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.
Враховуючи викладене, позовні вимоги задоволенню не підлягають.
Керуючись ст.ст. 2, 19, 134, 139, 241 246, 262 Кодексу адміністративного судочинства України, суд
ВИРІШИВ:
У задоволенні позову ОСОБА_1 ( АДРЕСА_1 , РНОКПП НОМЕР_1 ) до Управління соціального захисту населення Баштанської районної державної адміністрації Миколаївської області (вул. Полтавська, 13, м. Баштанка, Баштанський район, Миколаївська область, 56101, код ЄДРПОУ 03194476) про: визнання протиправною бездіяльності Управління соціального захисту населення Баштанської районної державної адміністрації Миколаївської області щодо відмови ОСОБА_1 в нарахуванні і виплаті компенсації послуг муніципальної няні за місяці з лютого 2022 року по серпень 2022 року; зобов`язання Управління соціального захисту населення Баштанської районної державної адміністрації Миколаївської області здійснити нарахування та виплату компенсації послуг муніципальної няні ОСОБА_1 за місяці: з лютого 2022 року по серпень 2022 року в сумі 29400 грн. відмовити.
Рішення суду першої інстанції набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи в порядку, визначеному ст. 255 КАС України. Апеляційна скарга може бути подана до П`ятого апеляційного адміністративного суду протягом тридцяти днів з дня його проголошення.
Датою ухвалення судового рішення в порядку письмового провадження є дата складення повного судового рішення.
Повний текст рішення складено 08.11.2023 року.
Суддя О.В. Малих
Суд | Миколаївський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 08.11.2023 |
Оприлюднено | 13.11.2023 |
Номер документу | 114800038 |
Судочинство | Адміністративне |
Категорія | Справи зі спорів з приводу реалізації публічної політики у сферах праці, зайнятості населення та соціального захисту громадян та публічної житлової політики, зокрема зі спорів щодо соціального захисту (крім соціального страхування), з них сімей із дітьми |
Адміністративне
Миколаївський окружний адміністративний суд
Малих О.В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні