Харківський окружний адміністративний суд 61022, м. Харків, майдан Свободи, 6, inbox@adm.hr.court.gov.ua, ЄДРПОУ: 34390710
Р І Ш Е Н Н Я
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
Харків
09 листопада 2023 року № 520/26370/23
Харківський окружний адміністративний суд у складі: головуючого судді Зінченко А.В., розглянувши в порядку спрощеного провадження адміністративну справу за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю "СЕДЕС КОМПАНІ" (вул. Космічна, буд. 21-А,м. Харків,61145, код ЄДРПОУ 39738191) до Головного управління ДПС у Харківській області (вул. Пушкінська, буд. 46,м. Харків,61057, код ЄДРПОУ 43983495), Державної податкової служби України (Львівська площа, буд. 8,м. Київ,04053, код ЄДРПОУ 43005393) про визнання протиправним та скасування рішення, зобов`язання вчинити певні дії,-
ВСТАНОВИВ:
До Харківського окружного адміністративного суду звернулось Товариство з обмеженою відповідальністю "СЕДЕС КОМПАНІ" з адміністративним позовом до Головного управління ДПС у Харківській області, Державної податкової служби України , в якому просило суд:
-визнати протиправним та скасувати Рішення №894 про анулювання реєстрації платника податку на додану вартість від 11.05.2023 року Головного управління ДПС у Харківській області юридичної особи ТОВ СЕДЕС КОМПАНІ (код ЄДРПОУ 39738191) за індивідуальним податковим номером 397381926554.
-зобов`язати Головне управління ДПС у Харківській області та Державну податкову службу України поновити дію реєстрації платника податку на додану вартість юридичної особи ТОВ СЕДЕС КОМПАНІ (код ЄДРПОУ 39738191) за індивідуальним податковим номером 397381926554 з моменту її анулювання зі збереженням податкових показників в розмірі 96 655 939,83 грн. (дев`яносто шість мільйонів шістсот пятдесят п`ять тисяч дев`ятсот тридцять дев`ять гривень 83 коп.) на рахунку платника в системі електронного адміністрування податку на додану вартість юридичної особи ТОВ СЕДЕС КОМПАНІ(код ЄДРПОУ39738191).
Позивач вважає, що вказані рішення є протизаконними, а тому звернувся до суду за захистом своїх прав та інтересів.
Дослідивши надані матеріали справи, суд встановив наступні обставини справи.
01.05.2015 року Товариство з обмеженою відповідальністю «СЕДЕС КОМПАНІ» було зареєстровано платником податку на додану вартість.
15.12.2015 року ДПІ у Дзержинському районі м.Харкова ГУ ДФС у Харківській області прийнято рішення №24 від 15.12.2015 року про анулювання реєстрації платника податку на додану вартість.
22.06.2016 року Постановою Харківського окружного адміністративного суду у справі №820/159/16, яка вступила в силу 29.05.2018 року, рішення ДПІ у Дзержинському районі м.Харкова ГУ ДФС у Харківській області від 15.12.2015 року про анулювання реєстрації платником ПДВ №24 скасовано.
11.10.2018 Позивач звернувся до Державної фіскальної служби України із заявою та належно завіреними копіями рішень суду по справі №820/159/16 для вчинення дій щодо поновлення реєстрації платника ПДВ.
Станом на 26.02.2019 у позивача в Системі електронного адміністрування ПДВ відображався показник реєстраційної суми ПДВ (сума податку, на яку платник податку має право зареєструвати податкові накладні та/або розрахунки коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних) у сумі 96655939,83грн, відповідно до витягу із СЕА ПДВ №26680 від 26.02.2019.
Станом на 05.03.2019 показник реєстраційної суми ПДВ у сумі 96 655 939,83 грн. в Системі електронного адміністрування ПДВ анульовано.
21.03.2019 реєстрацію платника ПДВ ТОВ «Седес Компані» було поновлено.
04.06.2019 Позивачу стало відомо, що в Реєстрі платників ПДВ було внесено запис про анулювання реєстрації Позивача платником ПДВ від 31.05.2019 року та підставою такого анулювання зазначено «відсутність поставок та ненадання декларацій».
Постановою Другого апеляційного адміністративного суду від 12.05.2020 у справі №520/9214/19, яка набрала законної сили 12.05.2020 року, рішення ГУ ДФС у Харківській області про анулювання реєстрації платника податку на додану вартість №3350 від 31.05.2019 скасовано та зобов`язано Державну фіскальну службу України відновити Товариству з обмеженою відповідальністю «СЕДЕС КОМПАНІ» (код ЄДРПОУ 39738191) реєстраційний ліміт у сумі 96655939,83 грн. (сума податку, на яку платник податку має право зареєструвати податкові накладні та/або розрахунки коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних) в Системі електронного адміністрування податку на додану вартість.
Рішенням Харківського окружного адміністративного суду від 07.06.2021 у справі №520/5139/21, яке набрало законної сили 02.12.2021 року, рішення комісії Головного управління ДПС у Харківській області з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних від 11.03.2021 №10131 про внесення Товариства з обмеженою відповідальністю "СЕДЕС КОМПАНІ" до переліку платників податків, які відповідають критеріям ризиковості відповідно до пункту 8 Критеріїв ризиковості платника податків скасовано. 15.02.2022 знову було прийнято рішення Головного управління ДПС у Харківській області з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних №6781 про внесення Товариства з обмеженою відповідальністю «СЕДЕС КОМПАНІ» (39738191) до переліку платників податків, які відповідають критеріям ризиковості відповідно до пункту 8 Критеріїв ризиковості платника податків.
24.02.2022 у зв`язку з військовою агресією Російської Федерації проти України, на підставі пропозиції Ради національної безпеки і оборони України, відповідно до пункту 20 частини першої статті 106 Конституції України, Закону України «Про правовий режим воєнного стану» Указом Президента України №64/2022 від 24.02.2022 введено воєнний стан. Згідно Наказу Міністерства з питань реінтеграції тимчасово окупованих територій від 25.04.2022р. № 75, Харківська міська територіальна громада віднесена до переліку територіальних громад, які розташовані в районі проведення воєнних (бойових) дій або які перебувають в тимчасовій окупації, оточені (блокуванні).
З 24.02.2022 року Товариство призупинило свою діяльність, оскілки місце розташування є саме центр м. Харкова, а саме: 61145, Харківська область, місто Харків, вулиця Космічна, буд. 21А, де саме в цьому районі були постійні прильоти і тому працювати було небезпечно. Крім того, систематичні ракетні обстріли міста Харкова є загальновідомим фактом та висвітлювалися у численних ЗМІ, в тому числі і у періоді, на який позивач не здійснював господарську діяльність, тому дану обставину треба враховувати як таку, що є загальновідомою та, відповідно до приписів ч.3 ст. 78 КАС України, не підлягає доказуванню.
17.01.2023 Рішенням Харківського окружного адміністративного суду у справі №520/6386/22, яке набрало законної сили 19.04.2023 року, визнано протиправним та скасувано рішення комісії Головного управління ДПС у Харківській області з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних від 15.02.2022 року №6781 про внесення Товариства з обмеженою відповідальністю «СЕДЕС КОМПАНІ» (39738191) до переліку платників податків, які відповідають критеріям ризиковості відповідно до пункту 8 Критеріїв ризиковості платника податків.
11.05.2023 ТОВ «СЕДЕС КОМПАНІ» (39738191) виключено з переліку платників, які відповідають Критеріям ризикованості платника податку, затвердженого Постановою Кабінету Міністрів України 11.12.2019 №1165 «Про затвердження порядків з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних» зі змінами та доповненнями виконання рішення Харківського окружного адміністративного суду від 17.01.2023 пл справі №520/638/21.
11.05.2023 разом з виключенням Товариства з переліку платників, які відповідають Критеріям ризикованості платника податку, ГУ ДПС у Харківській обл. було прийнято Рішення №894 про анулювання реєстрації платника податку на додану вартість. Підставою такого анулювання зазначено, що платник податків протягом 12 послідовних податкових місяців подає/не подає контролюючому органу декларації з податку на додану вартість, які свідчать про відсутність постачання/придбання товарів, здійснених з метою формування податкового зобов`язання чи податкового кредиту.
Товариство з обмеженою відповідальністю «СЕДЕС КОМПАНІ» не погоджується з даним рішенням податкового органу та вважає, що такі дії не відповідають нормам податкового законодавства, необґрунтованим . а тому звернулось до суду за захистом своїх прав та інтересів.
Надаючи правову оцінку вищенаведеному, суд вказує наступне.
Частиною 2 статті 19 Конституції України передбачено, що органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Так, відповідно до підпункту «г» пункту 184.1 статті 184 розділу V ПК України реєстрація діє до дати анулювання реєстрації платника податку, яка проводиться шляхом виключення з реєстру платників податку і відбувається у разі, якщо особа, зареєстрована як платник податку, протягом 12 послідовних податкових місяців не подає контролюючому органу декларації з податку на додану вартість та/або подає таку декларацію (податковий розрахунок), яка (який) свідчить про відсутність постачання/придбання товарів/послуг, здійснених з метою формування податкового зобов`язання чи податкового кредиту.
На підставі підпункту «г» пункту 184.1 статті 184 розділу V ПК України Головним управлінням ДПС у Харківській області 11.05.2023 прийнято рішення № 894 про анулювання реєстрації платника податку на додану вартість ТОВ «Седес Компані».
Відповідно до вимог пункту 183.13 статті 183 ПК України з метою постійного забезпечення органів державної влади, органів місцевого самоврядування, юридичних та фізичних осіб, інформацію про анулювання реєстрації платника ПДВ ТОВ «Седес Компані», (із зазначенням індивідуального податкового номера, дати анулювання, причини та підстави для анулювання реєстрації) оприлюднено на офіційному веб-сайті ДПС у відкритій частині ITC «Електронний кабінет» за посиланням http://cabinet.tax.gov.ua/registers (пункт 7.1 розділу VII Положення № 1130).
Відповідно така інформація є доведеною до відома заінтересованих осіб з моменту оприлюднення.
Згідно з абзацом першим пункту 5.5 розділу V Положення № 1130 анулювання реєстрації за самостійним рішенням контролюючого органу може бути здійснене на підставах, визначених у підпунктами «б» - «з» пункту 184.1 статті 184 розділу V ПК України (підпункт «б» - «з» пункту 5.1 розділу V Положення № 1130) та за наявності відповідних підтвердних документів (відомостей), шляхом виключення платника ПДВ з реєстру платників ПДВ (далі - Реєстр).
Контролюючі органи здійснюють постійний моніторинг платників ПДВ, включених до Реєстру, та приймають рішення про анулювання реєстрації платників ПДВ у разі існування відповідних підстав.
Відповідно до вимог підпункту 3 пункту 5.2 розділу V Положення № 1130 при розгляді питання анулювання реєстрації згідно з підпункту «г» пункту 184.1 статті 184 розділу V ПК України (підпункт «г» пункту 5.1 розділу V Положення № 1130) 12 місяців визначаються із урахуванням того, що: не враховується місяць, в якому проведено реєстрацію особи платником ПДВ, якщо особа зареєстрована платником ПДВ з дня, іншого ніж перший день календарного місяця; включаються останні 12 послідовних податкових місяців, за які подані податкові декларації (у разі подання декларацій) або сплив строк подання податкових декларацій (у разі неподання декларацій) до отримання чи складання контролюючим органом документа, який є підставою для анулювання реєстрації.
Такими документами відповідно до вимог підпункту 3 пункту 5.5 розділу V Положення № 1130 є довідка про подання/неподання платником ПДВ контролюючому органу декларації з податку на додану вартість протягом 12 послідовних податкових місяців та/або реєстр (перелік) податкових декларацій (податкових розрахунків) особи за 12 послідовних податкових місяців, які свідчать про відсутність постачання/придбання товарів, здійснених з метою формування податкового зобов`язання чи податкового кредиту у таких деклараціях (податкових розрахунках) протягом 12 послідовних податкових місяців (підстава - підпункт «г» пункту 184.1 статті 184 розділу V ПК України).
Порядок та строки оскарження рішень контролюючих органів визначено статтями 55, 56 розділу II ПК України. Обов`язок доведення правомірності нарахування або прийняття будь-якого іншого рішення контролюючим органом у судовому оскарженні встановлюється процесуальним законом.
За результатами розгляду питання щодо правомірності рішення № 894 від 11.05.2023 про анулювання реєстрації платника податку на додану вартість ТОВ «СЕДЕС КОМПАНІ», прийнятого Головним управлінням ДПС у Харківській області, ДПС враховує таке.
Як свідчать обставини справи, у пункті 2 Рішення від 11.05.2023 № 894, прийнятого ГУ ДПС у Харківській області, вказано, що платник ТОВ «СЕДЕС КОМПАНІ» не подає податкові декларації з податку на додану вартість з 01.04.2022 до 31.03.2023 за останні 12 послідовних податкових місяці.
Згідно даних Єдиного реєстру податкових накладних (далі - ЄРПН) платник ТОВ «СЕДЕС КОМПАНІ» за період з 01.04.2022 до 31.03.2023 року в ЄРПН податкові накладні на постачання товарів(послуг) не реєстрував.
Також за вказаний період в ЄРПН не зареєстровано податкові накладні/розрахунки коригування, щодо постачання товарів (послуг) на адресу ТОВ «СЕДЕС КОМПАНІ».
Позивачем не спростовані дані обставини, а тому рішення відповідача є законним та обгрунтованим.
Згідно з частинами першою та другою статті 9 КАС України, розгляд і вирішення справ в адміністративних судах здійснюються на засадах змагальності сторін та свободи в наданні ними суду своїх доказів і у доведенні перед судом їх переконливості. Суд розглядає адміністративні справи не інакше як за позовною заявою, поданою відповідно до цього Кодексу, в межах позовних вимог.
Відповідно до частин першої, другої статті 77 КАС України, кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу. В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.
Суд, відповідно до статті 90 КАС України, оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об`єктивному дослідженні. Суд оцінює належність, допустимість, достовірність кожного доказу окремо, а також достатність і взаємний зв`язок доказів у їх сукупності.
Суд вказує, що згідно з вимогами ст.2 КАС України завданням адміністративного судочинства є справедливе, неупереджене та своєчасне вирішення судом спорів у сфері публічно-правових відносин з ме тою ефективного захисту прав, свобод та інтересів фізичних осіб, прав та інтересів юридичних осіб від порушень з боку суб`єктів владних повноважень.
У справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб`єктів влад них повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони: 1) на підставі, у межах повноважень тау спосіб, що визначені Конституцією та законами України; 2) з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано; 3) обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії); 4) безсторонньо (неупереджено); 5)добросовісно; 6) розсудливо; 7) з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи всім фор мам дискримінації; 8) пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія); 9) з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття рішення; 10) своєчасно, протягом розумного строку.
Таким чином, проаналізувавши наведене, суд вважає за необхідне вказати, що позовні вимоги є не обґрунтованими, не підтверджені нормативно та документально, а тому є такими, що не підлягають задоволенню.
На підставі викладеного, керуючись ст. 19 Конституції України, ст.ст. 243, 244, 245, 246 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -
ВИРІШИВ:
Адміністративний позов Товариства з обмеженою відповідальністю "СЕДЕС КОМПАНІ" (вул. Космічна, буд. 21-А,м. Харків,61145, код ЄДРПОУ 39738191) до Головного управління ДПС у Харківській області (вул. Пушкінська, буд. 46,м. Харків,61057, код ЄДРПОУ 43983495), Державної податкової служби України (Львівська площа, буд. 8,м. Київ,04053, код ЄДРПОУ 43005393) про визнання протиправним та скасування рішення, зобов`язання вчинити певні дії - залишити без задоволення.
Рішення суду може бути оскаржене в апеляційному порядку шляхом подачі безпосередньо до Другого апеляційного адміністративного суду апеляційної скарги протягом тридцяти днів з дня вручення повного рішення суду у відповідності до ст. 295 цього Кодексу.
Рішення набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, встановленого цим Кодексом, якщо таку скаргу не було подано.
У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.
Суддя Зінченко А.В.
Суд | Харківський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 09.11.2023 |
Оприлюднено | 13.11.2023 |
Номер документу | 114801749 |
Судочинство | Адміністративне |
Категорія | Справи з приводу адміністрування податків, зборів, платежів, а також контролю за дотриманням вимог податкового законодавства, зокрема щодо адміністрування окремих податків, зборів, платежів, з них податку на додану вартість (крім бюджетного відшкодування з податку на додану вартість, податку на додану вартість із ввезених на митну територію України товарів (продукції), зупинення реєстрації податкових накладних) |
Адміністративне
Харківський окружний адміністративний суд
Зінченко А.В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні