Категорія №6.11
ПОСТАНОВА
Іменем України
13 вересня 2010 року Справа № 2а-5404/10/1270
Луганський окружни й адміністративний суд у скл аді:
судді: Матвєєвої В.В.,
при секретарі: Сіряцькому А.С.,
за участю
представника позивача: Хазової Л.В.,
представника відповідача: не з' явився,
розглянувши у відкритому с удовому засіданні адміністр ативну справу за позовом Луг анського обласного відділен ня Фонду соціального захисту інвалідів до Товариства з об меженою відповідальністю «П реміум-Сігмент» про стягненн я коштів за невиконання 4% норм ативу робочих місць для прац евлаштування інвалідів, -
ВСТАНОВИВ:
28 липня 2010 року Луганське обл асне відділення Фонду соціал ьного захисту інвалідів звер нулось до суду з адміністрат ивним позовом до Товариства з обмеженою відповідальніст ю «Преміум-Сігмент» про с тягнення штрафних санкцій в розмірі 5249,11 грн. за невиконанн я нормативу робочих місць, пр изначених для працевлаштува ння інвалідів.
Свої позовні вимоги позива ч обґрунтовує тим, що відпові дно до змісту статті 19 Закону України «Про основи соціальн ої захищеності інвалідів в У країні» від 21 березня 1991 року № 875-ХІІ для підприємств, устано в, організацій, у тому числі пі дприємств, організацій грома дських організацій інваліді в, фізичних осіб, які використ овують найману працю, устано влюється норматив робочих мі сць для працевлаштування інв алідів у розмірі чотирьох ві дсотків середньооблікової ч исельності штатних працівни ків облікового складу за рік , а якщо працює від 8 до 25 осіб, - у кількості одного робочого м ісця. Керівники підприємств, установ, організацій, у тому ч ислі підприємств, організаці й громадських організацій ін валідів, фізичні особи, які ви користовують найману працю, у разі незабезпечення викона ння нормативів робочих місць для працевлаштування інвалі дів, неподання Фонду соціаль ного захисту інвалідів звіту про зайнятість та працевлаш тування інвалідів несуть від повідальність у встановлено му законом порядку.
Відповідно до статті 20 Зако ну України «Про основи соціа льної захищеності інвалідів » підприємства (об' єднання) , установи і організації, в то му числі підприємства, орган ізації громадських організа цій інвалідів, фізичні особи , які використовують найману працю, де середньооблікова ч исельність працюючих інвалі дів менша, ніж установлено но рмативом, передбачений статт ею 19 Закону, щороку сплачують відповідним відділенням Фо нду соціального захисту інва лідів адміністративно-госпо дарські санкції, сума яких ви значається у розмірі середнь ої річної заробітної плати н а відповідному підприємстві , установі, організації, у тому числі підприємств, організ ацій громадських організац ій інвалідів, фізичної особі , яка використовує найману пр ацю, за кожне робоче місце, при значене для працевлаштуванн я інваліда і не зайняте інвал ідом.
Позивач зазначає, що на підп риємстві у 2008 році замість 1 ін валіда не працювало жодного інваліда. Таким чином утвори лася заборгованість за неви конання нормативу по створен ню робочих місць для працевл аштування інвалідів у розмір і 4625,00 грн. та пені за порушення с троків сплати зазначеної сум и адміністративно-господарс ьких санкцій у розмірі 624,11 грн. , що разом складає 5249,11 грн.
У судовому засіданні предс тавник позивача позовні вимо ги підтримала повністю, нада вши пояснення аналогічно поз овній заяві. Просила стягнут и з відповідача на користь Де ржавного бюджету України нес плачені адміністративно-гос подарські санкції за невикон ання 4% нормативу робочих місц ь для працевлаштування інвал ідів у 2008 році у сумі 5917, 77 грн.
Відповідач у судове засіда ння не з' явився, по дату та ча с слухання справи був повідо млений належним чином. На адр есу суду повернувся конверт з відміткою Укрпошти про зак інчення терміну зберігання. Зазначену обставину суду роз цінює як відмову від одержан ня судової повістки.
Згідно статті 37 Кодексу адм іністративного судочинства України особа, яка відмовила ся одержати повістку, вважає ться такою, що її повідомлено про дату, час і місце судового засідання.
Заслухавши пояснення пред ставника позивача, дослідивш и матеріали справи, суд вважа є, що позов підлягає задоволе нню з наступних підстав.
У відповідності до ст. 19 Зако ну України «Про основи соціа льної захищеності інвалідів в Україні» від 21.03.1991р. № 875-ХІІ для всіх підприємств, установ і о рганізацій, у тому числі підп риємств, організацій громадс ьких організацій інвалідів, фізичних осіб, які використо вують найману працю, установ люється норматив робочих міс ць для працевлаштування інва лідів у розмірі 4% від середньо облікової чисельності штатн их працівників облікового ск ладу за рік, а якщо працює від 8 до 25 осіб, - у кількості одного робочого місця.
Підприємства, установи і ор ганізації, у тому числі підпр иємства, організації громадс ьких організацій інвалідів, фізичні особи, які використо вують найману працю самостій но розраховують кількість ро бочих місць для працевлаштув ання інвалідів відповідно до нормативу, встановленого ча стиною першою ст. 19 вказано За кону, і забезпечують працевл аштування інвалідів. При роз рахунках кількість робочих м ісць округляється до цілого значення.
Як вбачається із матеріалі в справи середньооблікова к ількість штатних працівникі в облікового складу на підпр иємстві Товариства з обмежен ою відповідальністю « Преміу м-Сігмент» у 2008 році складала 10 осіб, кількість інвалідів - штатних працівників, які пов инні працювати на робочих мі сцях, створених відповідно д о вимог ст. 19 Закону України «П ро основи соціальних захищен ості інвалідів в Україні» - 1, к ількість працівників, яким в ідповідно до чинного законод авства встановлена інвалідн ість - 0 чол., кількість робоч их місць, не зайнятих інвалід ами - 1.
Згідно ч. 3 ст. 19 Закону Україн и «Про основи соціальної зах ищеності інвалідів в Україні » підприємства, установи, орг анізації, в тому числі підпри ємства, організації громадсь ких організацій інвалідів, ф ізичні особи які використову ють найману працю, самостійн о здійснюють працевлаштуван ня інвалідів у рахунок норма тивів робочих місць виходячи з вимог статті 18 цього закону .
Згідно зі ст. 18 Закону Україн и «Про основи соціальної зах ищеності інвалідів в Україні » забезпечення прав інваліді в на працевлаштування та опл ачувану роботу, в тому числі з умовою про виконання роботи вдома, здійснюється шляхом ї х безпосереднього звернення до підприємств, установ, орга нізацій, чи до державної служ би зайнятості.
Підприємства, установи, орг анізації, фізичні особи, які в икористовують найману працю , зобов' язані виділяти та ст ворювати робочі місця для пр ацевлаштування інвалідів, у тому числі спеціальні робочі місця, створювати для них умо ви праці з урахуванням індив ідуальних програм реабіліта ції і забезпечувати інші соц іально - економічні гарантії , передбачені чинним законод авством, надавати державній службі зайнятості інформаці ю, необхідну для організації працевлаштування інвалідів , і звітувати фонду соціально го захисту інвалідів про зай нятість та працевлаштування інвалідів у порядку, встанов леному Кабінетом Міністрів У країни.
У відповідності із ст. 17 Зако ну № 875, з метою реалізації твор чих і виробничих здібностей інвалідів та з урахуванням і ндивідуальних програм реабі літації їм забезпечується пр аво працювати на підприємств ах, в установах, організаціях , а також займатися підприємн ицькою та іншою трудовою дія льністю, яка не заборонена за коном.
Забезпечення прав інвалід ів на працевлаштування та оп лачувану роботу, в тому числі з умовою про виконання робот и вдома, здійснюється шляхом їх безпосереднього зверненн я до підприємств, установ, орг анізацій чи до державної слу жби зайнятості. Підбір робоч ого місця здійснюється перев ажно на підприємстві, де наст ала інвалідність, з урахуван ням побажань інваліда, наявн их у нього професійних навич ок і знань, а також рекомендац ій медико-соціальної експерт изи. Підприємства, установи, о рганізації, фізичні особи, як і використовують найману пра цю, зобов'язані виділяти та ст ворювати робочі місця для пр ацевлаштування інвалідів, у тому числі спеціальні робочі місця, створювати для них умо ви праці з урахуванням індив ідуальних програм реабіліта ції і забезпечувати інші соц іально-економічні гарантії, передбачені чинним законода вством, надавати державній с лужбі зайнятості інформацію , необхідну для організації п рацевлаштування інвалідів, і звітувати Фонду соціального захисту інвалідів про зайня тість та працевлаштування ін валідів у порядку, встановле ному Кабінетом Міністрів Укр аїни. (частини 1, 2, 3 ст. 18 Закону № 875).
Постановою Кабінету Мініс трів України від 31 січня 2007 рок у №70 «Про реалізацію статей 19 і 20 Закону України «Про основи соціальної захищеності інва лідів в Україні» затверджени й Порядок подання підприємст вами, установами, організаці ями та фізичними особами, що в икористовують найману працю , звітів про зайнятість і прац евлаштування інвалідів та ін формації, необхідної для орг анізації їх працевлаштуванн я. Згідно з вказаним Порядком інформація про наявність ві льних робочих місць (вакантн их посад) для працевлаштуван ня інвалідів роботодавці под ають центру зайнятості за мі сцем їх реєстрації як платни ків страхових внесків на заг альнообов' язкове державне соціальне страхування на ви падок безробіття.
Як вбачається з матеріалів справи, відповідач протягом 2008 року до вище зазначених орг анів інформацію про наявні в акантні місця не надавав, про що свідчить лист Алчевськог о міського центру зайнятості від 19.05.2010 року про ненадання ві дповідачем протягом 2008 року з вітів за формою 3-ПН про наявні сть робочих місць для інвалі дів.
Отже, нормами чинного закон одавства щодо соціальної зах ищеності інвалідів в Україні на підприємства покладено о бов' язок по забезпеченню пе вної кількості робочих місць для працевлаштування інвалі дів, а не обов' язок по виявле нню і підбору інвалідів для п рацевлаштування. Такий обов' язок покладено на органи пра цевлаштування, перелічені в ч.1 ст.18 Закону України «Про осн ови соціальної захищеності і нвалідів в Україні».
Згідно положенням ст.ст. 18,19 З акону України «Про основи со ціального захисту інвалідів в Україні» штрафні санкції з астосовуються до підприємст в за порушення зобов' язань тільки у разі встановлення в діях або бездіяльності робо тодавця складу правопорушен ня, елементами якого є вина та наявність причинного зв' яз ку між самим порушенням та йо го наслідками. Згідно ст. 238 ГК У країни накладення на господа рюючий суб' єкт санкції може бути тільки при наявності ви ни такого суб' єкта.
Відповідно до звіту відпов ідача про зайнятість та прац евлаштування інвалідів за 2008 рік, середньооблікова чисель ність працівників, яким відп овідно до чинного законодавс тва встановлена інвалідніст ь у 2008 році становила 1 особу з 10 штатних працівників обліков ого складу. У вказаному звіті у рядку за кодом 03 зазначено, щ о відповідачем повинно бути працевлаштований 1 інвалід, в той час, як фактичне не було п рацевлаштована жодна особа.
Таким чином, відповідач не виконав норматив по створен ню робочих місць по працевла штуванню інвалідів.
Відповідно до пункту 11 Поря дку контроль за своєчасним і повним надходженням штрафни х санкцій від підприємств, як і не забезпечують нормативу робочих місць, здійснюють ві дділення фонду відповідно до законодавства. У разі неспла ти штрафних санкцій в устано влений термін відділення Фон ду вживають заходів щодо їх с тягнення у судовому порядку.
Відповідно до частини 1 стат ті 71 Кодексу адміністративно го судочинства України кожна сторона повинна довести ті о бставини, на яких ґрунтуютьс я її вимоги та заперечення, кр ім випадків, встановлених ст аттею 72 цього Кодексу.
За таких обставин, позовні в имоги слід визнати обґрунтов аними та такими, що підлягают ь до задоволення повністю.
Питання щодо розподілу суд ових витрат не вирішується, о скільки позивач звільнений в ід їх сплати у встановленому законом порядку.
Враховуючи наведене, керую чись ст.. 238 ГК України, ст.ст. 17,18,19,2 0 Закону України «Про основи с оціальної захищеності інвал ідів в Україні», Постановою К абінету Міністрів України ві д 31 січня 2007 року №70 «Про реаліз ацію статей 19 і 20 Закону Україн и «Про основи соціальної зах ищеності інвалідів в Україні », ст.ст.2,17,18, 87, 94, 159, 160, 161, 163, 167 КАС Україн и , -
ПОСТАНОВИВ:
Позовні вимоги Луганськог о обласного відділення Фонду соціального захисту інвалід ів до Товариства з обмеже ною відповідальністю «Премі ум-Сігмент» про стягнення ко штів за невиконання 4% нормати ву робочих місць для працевл аштування інвалідів задовол ьнити повністю.
Стягнути з Товариств а з обмеженою відповідальніс тю «Преміум-Сігмент» (94200, м. Алч евськ, вул.. Волгоградська, 195, М ФО 304977, р/р 26009300006900 Банк ЛФ АКБ «Фору м», код ЄДРПОУ 33875287) на користь Д ержавного бюджету України не сплачені адміністративно-го сподарські санкції за невико нання 4% нормативу робочих міс ць для працевлаштування інва лідів у 2008 році у сумі 5249 (п' ять тисяч двісті сорок дев' ять ) грн. 11 коп.
Апеляційна скарга на постанову суду першої інста нції подається протягом деся ти днів з дня її проголошення . У разі застосування судом ча стини третьої статті 160 цього Кодексу, а також прийняття по станови у письмовому провадж енні апеляційна скарга подає ться протягом десяти днів з д ня отримання копії постанови .
Якщо суб'єкта владних повно важень у випадках та порядку , передбачених частиною четв ертою статті 167 цього Кодексу, було повідомлено про можлив ість отримання копії постано ви суду безпосередньо в суді , то десятиденний строк на апе ляційне оскарження постанов и суду обчислюється з наступ ного дня після закінчення п'я тиденного строку з моменту о тримання суб'єктом владних п овноважень повідомлення про можливість отримання копії постанови суду.
Суддя В.В. Матвєєва
Суд | Луганський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 13.09.2010 |
Оприлюднено | 05.10.2010 |
Номер документу | 11480280 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Луганський окружний адміністративний суд
В.В. Матвєєва
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні