Постанова
від 10.11.2023 по справі 473/3278/23
ВОЗНЕСЕНСЬКИЙ МІСЬКРАЙОННИЙ СУД МИКОЛАЇВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

Справа № 473/3278/23

П О С Т А Н О В А

іменем України

"10" листопада 2023 р. місто Вознесенськ

Вознесенський міськрайонний суд Миколаївської області у складі: головуючої судді Зубар Н.Б., за участю секретарів судових засідань Матвієць Ю.П., Казарез К.А., прокурора Сиротюк Д.В., особи, відносно якої складено протоколи, - ОСОБА_1 , його захисника адвоката Боднарук В.В., розглянувши у відкритому судовому засіданні в залі суду м.Вознесенська матеріали за ч.1 та ч.2 ст.172-7 КУпАП, що надійшли до суду від Управління стратегічних розслідувань в Миколаївській області Департаменту стратегічних розслідувань Національної поліції України відносно

ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , уродженець м.Вознесенськ Миколаївської області, громадянин України, зареєстрований та проживає АДРЕСА_1 , з вищою освітою, до адміністративної відповідальності не притягувався, працює на посаді головного лікаря КП КНП «Вознесенська багатопрофільна лікарня» ВМР, обліковий номер платника податків НОМЕР_1 ,

В С Т А Н О В И В:

До суду надійшли протоколи №№165-182, складені посадовою особою поліції Управління стратегічних розслідувань в Миколаївській області Департаменту стратегічних розслідувань Національної поліції України на ОСОБА_1 21 червня 2023 року, які постановою суду від 12 жовтня 2023 року за клопотанням прокурора об`єднано в одне провадження №473/3278/23.

№1

У протоколі №165 від 21 червня 2023 року посадова особа, яка склала протокол, суть правопорушення визначила наступним чином: « ОСОБА_1 будучи головним лікарем комунальної установи «Комунальне некомерційне підприємство Вознесенська багатопрофільна лікарня» Вознесенської міської ради (далі-КНП) та будучи суб`єктом відповідно до п.п.«а» п.2 ч.1 ст.3 Закону «Про запобігання корупції», не вжив жодних заходів щодо недопущення будь-якої можливості виникнення конфлікту інтересів та не повідомив Вознесенську міську раду про наявність у нього реального конфлікту інтересів під час прийняття рішення та вчинення дій щодо видання наказу від 27.02.2023 №53-л «Про виплату премії медичним працівникам у лютому 2023», яким визначено розмір інших заохочувальних та компенсаційних виплат - премію в розмірі 80% посадового окладу, що склало 7396,80 грн. рентгенолаборанта ОСОБА_2 , яка є його дружиною, тобто близькою особою і членом сім`ї відповідно до ст.1 Закону, чим порушив вимоги п.2 ч.1 ст.28 Закону України «Про запобігання корупції».

В ході збору доказів встановлено, що відповідно до розпорядження Вознесенського міського голови №118-р від 18.10.2015 ОСОБА_1 призначено на посаду головного лікаря «Вознесенської центральної районної лікарні» Вознесенської міської ради з 21.10.2015 на умовах контракту №55 від 21.10.2015.

Рішенням від 04.06.2018 року №5 Вознесенської міської ради з 01.06.2018 року створено Комунальне підприємство «Комунальне некомерційне підприємство Вознесенська багатопрофільна лікарня» Вознесенської міської ради шляхом перетворення Комунальної установи «Вознесенська центральна районна лікарня».

Відповідно до Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань КНП «Вознесенська багатопрофільна лікарня» Вознесенської міської ради, (код ЄДРПОУ- 01998443), знаходиться за адресою: м.Вознесенськ, вул.228-ї стрілецької девізії, 26. Організаційно-правовою формою КНП «Вознесенська багатопрофільна лікарня» Вознесенської міської ради є комунальним підприємством.

Так, відповідно до п.1, п.4 статуту КНП «Вознесенська багатопрофільна лікарня» Вознесенської міської ради є закладом охорони здоров`я комунальним унітарним некомерційним підприємством, що надає послуги вторинної (спеціалізованої) медичної допомоги будь-яким особам в порядку та на умовах встановлених Законодавством України та Статутом КНП, засновником підприємства є територіальна громада міста Вознесенськ в особі Вознесенської міської ради. Підприємство є підпорядкованим, підзвітним, підконтрольним Засновнику та уповноваженим ним органам. Відповідно пункту 17 Статуту Підприємство є юридичною особою публічного права - державною установою, яка здійснює господарську некомерційну діяльність. Таким чином, КНП «Вознесенська багатопрофільна лікарня» Вознесенської міської ради - є юридичною особою публічного права, оскільки не є іншою юридичною особою (ст.80 Цивільного Кодексу України «Поняття юридичної особи» юридичною особою є організація, створена і зареєстрована у встановленому законом порядку, а відповідно п.2 ст.58 Господарського Кодексу України «Державна реєстрація суб`єкта господарювання», відкриття суб`єктом господарювання філій (відділень), представництв без створення юридичної особи не потребує їх державної реєстрації). Посадові особи таких підприємств (інших юридичних осіб) є суб`єктами, на яких поширюються дія розділу V «Запобігання та врегулювання конфлікту інтересів» Закону з урахуванням особливостей, визначених ст.ст.28, 35 Закону.

Відповідно до роз`яснення «Щодо застосування окремих положень Закону України «Про запобігання корупції» стосовно заходів фінансового контролю», затвердженого Рішенням Національного агентства з питань запобігання корупції (далі - НАЗК) №11 від 29.12.2021 НАЗК визначило, що під «посадовими особами юридичної особи публічного права» слід розуміти осіб, які мають повноваження здійснювати організаційно-розпорядчі чи адміністративно-господарські функції. Відповідно до вище викладеного у ОСОБА_1 наявні як адміністративно-господарські так організаційно-розпорядчі функції.

ОСОБА_1 , обіймаючи посаду головного лікаря «Комунального некомерційного підприємства Вознесенська багатопрофільна лікарня» Вознесенської міської ради, є суб`єктом відповідно до п.п. «а» п.2 ч.1 ст.3 Закону та відповідно п.1 Примітки до ст.172-7 КУпАП, відноситься до осіб, на яких поширюється дія цього Закону, та є суб`єктом відповідальності за вчинення правопорушення, пов`язаного з корупцією, передбаченого ст.172-7 КУпАП.

Наказом від 30.09.2013 року №176-ос ОСОБА_2 з 01.10.2013 року прийнято медичною сестрою (1 категорії) кабінету функціональної діагностики.

В подальшому наказом від 31.05.2021 №256-к медичну сестру інфекційного відділення ОСОБА_2 з 01.06.2021 року переведено на посаду рентгенолаборанта рентгенологічного відділення.

ОСОБА_2 є дружиною головного лікаря КНП «Вознесенська багатопрофільна лікарня» Вознесенської міської ради ОСОБА_1 . Згідно актового запису від 30.10.1998 р. №952 шлюб між ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , та ОСОБА_3 , ІНФОРМАЦІЯ_2 , зареєстровано 30.10.1998 року.

Таким чином встановлено та підтверджено сімейний та родинний зв`язок головного лікаря КНП «Вознесенська багатопрофільна лікарня» Вознесенської міської ради ОСОБА_1 та рентгенолаборанта рентгенологічного відділення цього ж підприємства ОСОБА_2 , тобто вказані особи є близькими особами і членами сім`ї відповідно до визначень ст.1 Закону.

Зазначена обставина сімейних стосунків рентгенолаборанта рентгенологічного відділення КНП «Вознесенська багатопрофільна лікарня» Вознесенської міської ради ОСОБА_2 та головного лікаря цього ж підприємства ОСОБА_1 обумовлює приватний інтерес останнього, який вдягає в службовій можливості покращення умов праці, матеріального та соціально-побутового забезпечення своєї дружини, що створює потенційний конфлікт інтересів.

Так, відповідно до визначення, яке міститься в статті 1 Закону: приватний інтерес - будь-який майновий чи немайновий інтерес особи, у тому числі зумовлений особистими, сімейними, дружніми чи іншими позаслужбовими стосунками з фізичними чи юридичними особами, у тому числі ті, що виникають у зв`язку з членством або діяльністю в громадських, політичних, релігійних чи інших організаціях.

Потенційний конфлікт інтересів - наявність у особи приватного інтересу у сфері, в якій вона виконує свої службові чи представницькі повноваження, що може вплинути на об`єктивність чи неупередженість прийняття нею рішень, або на вчинення чи не вчинення дій під час виконання зазначених повноважень.

З моменту прийняття на роботу ОСОБА_2 у головного лікаря підприємства ОСОБА_1 виник потенційний конфлікт інтересів, оскільки вище вказаний приватний інтерес знаходиться в сфері, в якій він виконує свої службові повноваження, що може вплинути на об`єктивність чи неупередженість прийняття ним рішень, або на вчинення чи не вчинення дій під час виконання зазначених повноважень.

Згідно частини першої статті 28 Закону особи, зазначені у пунктах 1, 2 частини першої ст. 3 цього Закону, зобов`язані: 1) вживати заходів щодо недопущення виникнення реального, потенційного конфлікту інтересів; 2) повідомляти не пізніше наступного робочого дня з моменту, коли особа дізналася чи повинна була дізнатися про наявність у неї реального чи потенційного конфлікту інтересів безпосереднього керівника, а у випадку перебування особи на посаді, яка не передбачає наявності у неї безпосереднього керівника, або в колегіальному органі Національне агентство чи інший визначений законом орган або колегіальний орган, під час виконання повноважень у якому виник конфлікт інтересів, відповідно; 3) не вчиняти дій та не приймати рішень в умовах реального конфлікту інтересів; 4) зжити заходів щодо врегулювання реального чи потенційного конфлікту інтересів.

ОСОБА_1 в порушення зазначених вимог чинного законодавства про наявність у нього потенційного чи реального конфлікту інтересів при підписанні наказів про виплату премій медичним працівникам у лютому 2023 - в розмірі 7396,80 грн. дружині ОСОБА_2 у встановленому законом порядку

Вознесенську міську раду не повідомив, що підтверджується, зокрема листом КНП «Вознесенська багатопрофільна лікарня» Вознесенської міської ради від 16.05.2023 №835/01-20.

В подальшому зазначений потенційний конфлікт інтересів у ОСОБА_1 перетворився в реальний конфлікт інтересів при наступних обставинах.

Згідно відповіді КНП «Вознесенська багатопрофільна лікарня» Вознесенської міської ради від 16.05.2023 №835/01-20 встановлено, що ОСОБА_2 перебуває в прямому підпорядкуванні старшого рентгенолаборанта та завідувача рентгенологічного відділення.

Згідно наданих КНП документів, а також відповідно до положення про преміювання працівників вбачається, що безпосередньо керівником видаються накази, обов`язкові для всіх працівників. Конкретний розмір доплат, надбавок встановлюється відповідно до наказу керівника підприємства. Керівнику підприємства надається право позбавляти премії частково або повністю у разі порушення трудової, виробничої дисципліни чи порушення правил ВТР.

Колективний договір не регламентує чітку процедуру і підстави для виплат винагород, доплат і надбавок, інших гарантійних і компенсаційних виплат.

Відповідно п.1 «Положення про преміювання», підприємство самостійно встановлює мінімальний посадовий оклад працівникам підприємства, та застосовує відповідний коефіцієнт підвищення окладів, відповідно до схеми посадових окладів в залежності від складності в роботі, виду трудової та професійної діяльності працівників. Окрім того у п.1.2. положення зазначено що преміювання працівників підприємства здійснюється відповідно до їх особистого вкладу в загальні результати праці підприємства за підсумками роботи.

Умови оплати праці зазначених працівників урегульовані постановою КМУ від 30.08.2002 № 1298, зокрема п.п. «в» п.4 надає право керівнику підприємства визначати та затверджувати порядок і розміри преміювання працівників в залежності від їх особистого внеску в загальні результати роботи.

Наказом від 27.02.2023 №53-л «Про виплату премії медичним працівникам у лютому 2023» визначено та нараховано премію в тому числі своїй дружині ОСОБА_2 в розмір 80% в межах встановленого розміру до посадового окладу. Підстав для преміювання в наказі не зазначено.

Відповідно до ст.2 ЗУ «Про оплату праці» структура заробітної плати складається з основної заробітної плати, додаткової заробітної плати та інших заохочувальних та компенсаційних виплат.

Інші заохочувальні та компенсаційні виплати - це виплати у формі винагород за підсумками роботи за рік, премії за спеціальними системами і положеннями, виплати в рамках грантів, компенсаційні та інші грошові і матеріальні виплати, які не передбачені актами чинного законодавства або які провадяться понад встановлені зазначеними актами норми.

Відповідно п.2.3.2. Наказу Державного комітету статистики від 13.01.2004 №5 заохочення до ювілейних та пам`ятних дат відносяться до інших заохочувальних та компенсаційних виплат, тобто не відноситься до основних виплат.

Факт отримання рентгенолаборантом премії у лютому 2023 року, у розмірі 80% від посадового окладу, підтверджується відомістю щодо суми виплачених доходів ОСОБА_2 .

Згідно з розрахунковими листами наданими КНП «Вознесенська багатопрофільна лікарня» було підтверджено факт отримання ОСОБА_2 премії в сумі 7396,80 грн.

Таким чином, встановлено, що рішення щодо нарахування та виплати премії у лютому 2023 дружині ОСОБА_2 , головний лікар підприємства ОСОБА_1 прийняв особисто.

Враховуючи той факт, що ОСОБА_1 достеменно ознайомлений з вимогами антикорупційного законодавства, в тому числі щодо запобігання та врегулювання конфлікту інтересів, самостійно прийнявши рішення про преміювання, визначивши розмір премії близькій особі та підписуючи відповідний наказ про її нарахування і обумовив реальний конфлікт інтересів, а в порушення зазначених вимог чинного законодавства про наявність у нього конфлікту інтересів у встановлений законом порядок безпосереднього керівника чи інший уповноважений орган (у даному випадку Вознесенську міську раду) не повідомляв.

Відповідно до листа КНП від 16.05.2023 №835/01-20 жодних повідомлень про конфлікт інтересів адміністрацією до Вознесенської міської ради не направлялось.

Таким чином, ОСОБА_1 в установлений законом термін та порядок про виникнення реального конфлікту інтересів не повідомив, чим порушив вимоги п.2 ч.1 ст.28 Закону України «Про запобігання корупції».

Відповідно до статті 1 Закону реальний конфлікт інтересів - суперечність між приватним інтересом особи та її службовими чи представницькими повноваженнями, що впливає на об`єктивність або неупередженість прийняття рішень, або на вчинення чи не вчинення дій під час виконання зазначених повноважень.

В обставинах, що склались наявність факту реального впливу головного лікаря КНП ОСОБА_1 під час визначення розміру премії близькій особі та підписанні відповідного наказу про її нарахування, а також суперечність між приватним інтересом ОСОБА_1 та його службовими повноваженнями, що вплинув на об`єктивність та неупередженість прийняття рішень, а також на вчинення дій під час виконання зазначених повноважень, зумовлена можливістю: отримання додаткового виду виплати дружині; фінансового та матеріального забезпечення дружини та своєї сім`ї за рахунок бюджету; збільшення сукупного доходу всієї родини в цілому.

При прийнятті зазначеного рішення відповідно до якого ОСОБА_1 самостійно визначив дружині премію у розмірі 80% до посадового окладу у сумі 7396,80 грн. у ОСОБА_1 була наявна суперечність між приватним інтересом та його службовими повноваженнями, яка реально вплинула на об`єктивність та неупередженість прийняття ним зазначеного рішення (відсутність об`єктивного аналізу змісту виконаної ним роботи, досягнутих результатів, особистого вкладу в загальні результати роботи адміністрації), що в розумінні Закону є реальним конфліктом інтересів.

Факт реального впливу та майновий інтерес підтверджується наказом про преміювання від 27.02.2023 № 53-л та полягає у втраті суспільної довіри до службової особи та органу, в якому він працює.

Приватний інтерес ОСОБА_1 проявився у майновому інтересі, а саме в зацікавленості отриманні дружиною матеріальної вигоди у вигляді премії у лютому 2023.

В протоколі зазначено, що головний лікар КНП «Вознесенська багатопрофільна лікарня» Вознесенської міської ради ОСОБА_1 , будучи посадовою особою юридичної особи публічного права, на якого розповсюджуються обов`язки щодо запобігання та врегулювання конфлікту інтересів, передбачені ст.28 Законом України «Про запобігання корупції» в робочий час 27.02.2023, знаючи, що підписує наказ від 27.02.2023 №53-л «Про виплату премії медичним працівникам у лютому 2023», яким визначено розмір премії рентгенлаборанту ОСОБА_2 в розмірі 80% в сумі 7396,80 грн., яка є його дружиною, тобто близькою особою і членом сім`ї, не повідомив безпосереднього керівника чи інший визначений законом орган Вознесенську міську раду про наявність у нього реального конфлікту інтересів під час прийняття рішення та вчинення дій щодо видання наказу від 27.02.2023 №53-л, тобто порушив п.2 ч.1 ст.28 Закону України «Про запобігання корупції».

Таким чином, ОСОБА_1 27.02.2023 вчинив адміністративне правопорушення, пов`язане з корупцією, передбачене ч.1 ст.172-7 КУпАП, а саме неповідомлення особою у встановлених законом випадках та порядку про наявність у нього реального конфлікту інтересів.

У протоколі зазначено, що ОСОБА_1 не виконав вимоги ст.28 Закону, які виникли у нього, як у головного лікаря комунального некомерційного підприємства, тобто місцем вчинення правопорушення є місце роботи - КНП «Вознесенська багатопрофільна лікарня» Вознесенської міської ради (код ЄДРПОУ-01998443), місцезнаходження місто Вознесенськ, вулиця 228-ї стрілецької девізії,26.

Часом вчинення ОСОБА_1 правопорушення, пов`язаного з корупцією, передбаченого ч.1 ст.172-7 КУпАП, є робочий час 27.02.2023, тобто день видання та підпису наказу №53-л, але не пізніше дати та часу видання вказаного наказу.

У протоколі вказано, що датою виявлення адміністративного правопорушення, пов`язаного з корупцією є дата завершення збору доказів, встановлення особою, уповноваженою на складання протоколу про адміністративне правопорушення, фактичних даних для висновку про наявність в діях особи вини у вчиненні правопорушення, встановлення складу адміністративного правопорушення та складання і оголошення протоколу за участю особи - ОСОБА_1 »

№2

У протоколі №166 від 21.06.2023 року визначено, що ОСОБА_1 , будучи головним лікарем комунальної установи «Комунальне некомерційне підприємство Вознесенська багатопрофільна лікарня» Вознесенської міської ради та будучи суб`єктом відповідно до п.п.«а» п.3 ч.1 ст.3 Закону «Про запобігання корупції», не вжив жодних заходів щодо недопущення будь-якої можливості виникнення конфлікту інтересів та вчинив дію в умовах реального конфлікту інтересів, а саме підписав наказ від 27.02.2023 №53-л «Про виплату премії медичним працівникам в лютому 2023», яким визначено розмір інших заохочувальних та компенсаційних виплат - премію в розмірі 80% посадового окладу, що склало 7396,80 грн. рентгенолаборанта ОСОБА_2 яка є його дружиною, тобто близькою особою і членом сім`ї відповідно до ст.1 Закону, чим порушив вимоги п.3 ч.1 ст.28 Закону України «Про запобігання корупції».

№3

У протоколі №167 від 21 червня 2023 року визначено, що ОСОБА_1 , будучи головним лікарем комунальної установи «Комунальне некомерційне підприємство Вознесенська багатопрофільна лікарня» Вознесенської міської ради та будучи суб`єктом відповідно до п.п.«а» п.2 ч.1 ст.3 Закону «Про запобігання корупції», не вжив жодних заходів щодо недопущення будь-якої можливості виникнення конфлікту інтересів та не повідомив Вознесенську міську раду про наявність у нього реального конфлікту інтересів під час прийняття рішення та вчинення дій щодо видання наказу від 29.03.2023 №67-л «Про виплату премії медичним працівникам у березні 2023», яким визначено розмір інших заохочувальних та компенсаційних виплат - премію в розмірі 80% посадового окладу, що склало 7396,80 грн. рентгенолаборанта ОСОБА_2 , яка є його дружиною, тобто близькою особою і членом сім`ї відповідно до ст.1 Закону, чим порушив вимоги п.2 ч.1 ст.28 Закону України «Про запобігання корупції».

№4

У протоколі №168 від 21 червня 2023 року вказано, що ОСОБА_1 , будучи головним лікарем комунальної установи «Комунальне некомерційне підприємство Вознесенська багатопрофільна лікарня» Вознесенської міської ради та будучи суб`єктом відповідно до п.п.«а» п.3 ч.1 ст.3 Закону «Про запобігання корупції», не вжив жодних заходів щодо недопущення будь-якої можливості виникнення конфлікту інтересів та вчинив дію в умовах реального конфлікту інтересів, а саме підписав наказ від 29.03.2023 №67-л «Про виплату премії медичним працівникам у березні 2023», яким визначено розмір інших заохочувальних та компенсаційних виплат - премію в розмірі 80 % посадового окладу, що склало 7396,80 грн. рентгенолаборанта ОСОБА_2 , яка є його дружиною, тобто близькою особою і членом сім`ї відповідно до ст. 1 Закону, чим порушив вимоги п.3 ч.1 ст.28 Закону України «Про запобігання корупції».

№5

У протоколі №169 від 21 червня 2023 року визначено, що ОСОБА_1 , будучи головним лікарем комунальної установи «Комунальне некомерційне підприємство Вознесенська багатопрофільна лікарня» Вознесенської міської ради та будучи суб`єктом відповідно до п.п.«а» п.2 ч.1 ст.3 Закону «Про запобігання корупції», не вжив жодних заходів щодо недопущення будь-якої можливості виникнення конфлікту інтересів та не повідомив Вознесенську міську раду про наявність у нього реального конфлікту інтересів під час прийняття рішення та вчинення дій щодо видання наказу від 28.04.2023 №77-л «Про виплату премії медичним працівникам у квітні 2023», яким визначено розмір інших заохочувальних та компенсаційних виплат - премію в розмірі 80% посадового окладу, що склало 7396,80 грн. рентгенолаборанта ОСОБА_2 , яка є його дружиною, тобто близькою особою і членом сім`ї відповідно до ст.1 Закону, чим порушив вимоги п.2 ч.1 ст.28 Закону України «Про запобігання корупції».

№6

У протоколі №170 від 21 червня 2023 року вказано, що ОСОБА_1 , будучи головним лікарем комунальної установи «Комунальне некомерційне підприємство Вознесенська багатопрофільна лікарня» Вознесенської міської ради та будучи суб`єктом відповідно до п.п.«а» п.3 ч.1 ст.3 Закону «Про запобігання корупції», не вжив жодних заходів щодо недопущення будь-якої можливості виникнення конфлікту інтересів та вчинив дію в умовах реального конфлікту інтересів, а саме підписав наказ від 28.04.2023 №77-л «Про виплату премії медичним працівникам в квітні 2023», яким визначено розмір інших заохочувальних та компенсаційних виплат - премію в розмірі 80 % посадового окладу, що склало 7396,80 грн. рентгенолаборанта ОСОБА_2 , яка є його дружиною, тобто близькою особою і членом сім`ї відповідно до ст.1 Закону, чим порушив вимоги п.3 ч.1 ст.28 Закону України «Про запобігання корупції».

№7

У протоколі №171 від 21 червня 2023 року вказано, що ОСОБА_1 , будучи головним лікарем комунальної установи «Комунальне некомерційне підприємство Вознесенська багатопрофільна лікарня» Вознесенської міської ради та будучи суб`єктом відповідно до п.п. «а» п.2 ч.1 ст.3 Закону «Про запобігання корупції», не вжив жодних заходів щодо недопущення будь-якої можливості виникнення конфлікту інтересів та не повідомив Вознесенську міську раду про наявність у нього реального конфлікту інтересів під час прийняття рішення та вчинення дій щодо видання наказу від 25.03.2022 №81-л «Про виплату премії медичним працівникам у березні 2022», яким визначено розмір інших заохочувальних та компенсаційних виплат премію у розмірі 10000 грн. рентгенолаборанта ОСОБА_2 , яка є його дружиною, тобто близькою особою і членом сім`ї відповідно до ст.1 Закону, чим порушив вимоги п.2 ч.1 ст.28 Закону України «Про запобігання корупції».

№8

У протоколі № 172 від 21 червня 2023 року вказано, що ОСОБА_1 , будучи головним лікарем комунальної установи «Комунальне некомерційне підприємство Вознесенська багатопрофільна лікарня» Вознесенської міської ради та будучи суб`єктом відповідно до п.п. «а» п.3 ч.1 ст.3 Закону «Про запобігання корупції», не вжив жодних заходів щодо недопущення будь-якої можливості виникнення конфлікту інтересів та вчинив дію в умовах реального конфлікту інтересів, а саме підписав наказ від 25.03.2022 №81-л «Про виплату премії медичним працівникам у березні 2022», яким визначено розмір інших заохочувальних та компенсаційних виплат - премію в розмірі 10000 грн. рентгенолаборанта ОСОБА_2 , яка є його дружиною, тобто близькою особою і членом сім`ї відповідно до ст.1 Закону, чим порушив вимоги п.3 ч.1 ст.28 Закону України «Про запобігання корупції».

№9

У протоколі № 173 від 21 червня 2023 року вказано, що ОСОБА_1 , будучи головним лікарем комунальної установи «Комунальне некомерційне підприємство Вознесенська багатопрофільна лікарня» Вознесенської міської ради та будучи суб`єктом відповідно до п.п.«а» п.2 ч.1 ст.3 Закону «Про запобігання корупції», не вжив жодних заходів щодо недопущення будь-якої можливості виникнення конфлікту інтересів та не повідомив Вознесенську міську раду про наявність у нього реального конфлікту інтересів під час прийняття рішення та вчинення дій щодо видання наказу від 07.06.2022 №110-л «Про виплату премії медичним працівникам до міжнародного дня медичної сестри та до дня медичного працівника 2022», яким визначено розмір інших заохочувальних та компенсаційних виплат - премію в розмірі 5000 грн. рентгенолаборанта ОСОБА_2 , яка є його дружиною, тобто близькою особою і членом сім`ї відповідно до ст.1 Закону, чим порушив вимоги п.2 ч.1 ст.28 Закону України «Про запобігання корупції».

№10

У протоколі №174 від 21 червня 2023 року вказано, що ОСОБА_1 , будучи головним лікарем комунальної установи «Комунальне некомерційне підприємство Вознесенська багатопрофільна лікарня» Вознесенської міської ради та будучи суб`єктом відповідно до п.п.«а» п.3 ч.1 ст.3 Закону «Про запобігання корупції», не вжив жодних заходів щодо недопущення будь-якої можливості виникнення конфлікту інтересів та вчинив дію в умовах реального конфлікту інтересів, а саме підписав наказ від 07.06.2022 №110-л «Про виплату премії медичним працівникам до міжнародного дня медичної сестри та до дня медичного працівника 2022», яким визначено розмір інших заохочувальних та компенсаційних виплат - премію в розмірі 5000 грн. рентгенолаборанта ОСОБА_2 , яка є його дружиною, тобто близькою особою і членом сім`ї відповідно до ст.1 Закону, чим порушив вимоги п.3 ч.1 ст.28 Закону України «Про запобігання корупції».

№11

У протоколі №175 від 21 червня 2023 року вказано, що ОСОБА_1 , будучи головним лікарем комунальної установи «Комунальне некомерційне підприємство Вознесенська багатопрофільна лікарня» Вознесенської міської ради та будучи суб`єктом відповідно до п.п.«а» п.2 ч.1 ст.3 Закону «Про запобігання корупції», не вжив жодних заходів щодо недопущення будь-якої можливості виникнення конфлікту інтересів та не повідомив Вознесенську міську раду про наявність у нього реального конфлікту інтересів під час прийняття рішення та вчинення дій щодо видання наказу від 29.08.2022 №158-л «Про виплату премії медичним працівникам у серпні 2022», яким визначено розмір інших заохочувальних та компенсаційних виплат - премію в розмірі 171,07% посадового окладу, що склало 5584,99 грн. рентгенолаборанта ОСОБА_2 яка є його дружиною, тобто близькою особою і членом сім`ї відповідно до ст.1 Закону, чим порушив вимоги п.2 ч.1 ст.28 Закону України «Про запобігання корупції».

№12

У протоколі № 176 від 21 червня 2023 року вказано, що ОСОБА_1 , будучи головним лікарем комунальної установи «Комунальне некомерційне підприємство Вознесенська багатопрофільна лікарня» Вознесенської міської ради та будучи суб`єктом відповідно до п.п. «а» п.3 ч.1 ст.3 Закону «Про запобігання корупції», не вжив жодних заходів щодо недопущення будь-якої можливості виникнення конфлікту інтересів та вчинив дію в умовах реального конфлікту інтересів, а саме підписав наказ від 29.08.2022 №158-л «Про виплату премії медичним працівникам в серпні 2022», яким визначено розмір інших заохочувальних та компенсаційних виплат - премію в розмірі 171,07% посадового окладу, що склало 5584,99 грн. рентгенолаборанта ОСОБА_2 яка є його дружиною, тобто близькою особою і членом сім`ї відповідно до ст.1 Закону, чим порушив вимоги п.3 ч.1 ст.28 Закону України «Про запобігання корупції».

№13

У протокол №177 від 21 червня 2023 року вказано, що ОСОБА_1 , будучи головним лікарем комунальної установи «Комунальне некомерційне підприємство Вознесенська багатопрофільна лікарня» Вознесенської міської ради та будучи суб`єктом відповідно до п.п.«а» п.2 ч.1 ст.3 Закону «Про запобігання корупції», не вжив жодних заходів щодо недопущення будь-якої можливості виникнення конфлікту інтересів та не повідомив Вознесенську міську раду про наявність у нього реального конфлікту інтересів під час прийняття рішення та вчинення дій щодо видання наказу від 28.09.2022 №171-л «Про виплату премії медичним працівникам у вересні 2022», яким визначено розмір інших заохочувальних та компенсаційних виплат - премію в розмірі 80% посадового окладу, що склало 3914,18 грн. рентгенолаборанта ОСОБА_2 , яка є його дружиною, тобто близькою особою і членом сім`ї відповідно до ст.1 Закону, чим порушив вимоги п.2 ч.1 ст.28 Закону України «Про запобігання корупції».

№14

У протоколі № 178 від 21 червня 2023 року вказано, що ОСОБА_1 , будучи головним лікарем комунальної установи «Комунальне некомерційне підприємство Вознесенська багатопрофільна лікарня» Вознесенської міської ради та будучи суб`єктом відповідно до п.п.«а» п.3 ч.1 ст.3 Закону «Про запобігання корупції», не вжив жодних заходів щодо недопущення будь-якої можливості виникнення конфлікту інтересів та вчинив дію в умовах реального конфлікту інтересів, а саме підписав наказ від 28.09.2022 №171-л «Про виплату премії медичним працівникам у вересні 2022», яким визначено розмір інших заохочувальних та компенсаційних виплат - премію в розмірі 80 % посадового окладу, що склало 3914,18 грн. рентгенолаборанта ОСОБА_2 , яка є його дружиною, тобто близькою особою і членом сім`ї відповідно до ст.1 Закону, чим порушив вимоги п.3 ч.1 ст.28 Закону України «Про запобігання корупції».

№15

У протоколі №179 від 21 червня 2023 року вказано, що ОСОБА_1 , будучи головним лікарем комунальної установи «Комунальне некомерційне підприємство Вознесенська багатопрофільна лікарня» Вознесенської міської ради та будучи суб`єктом відповідно до п.п. «а» п.2 ч.1 ст.3 Закону «Про запобігання корупції», не вжив жодних заходів щодо недопущення будь-якої можливості виникнення конфлікту інтересів та не повідомив Вознесенську міську раду про наявність у нього реального конфлікту інтересів під час прийняття рішення та вчинення дій щодо видання наказу від 28.10.2022 №196-л «Про виплату премії медичним працівникам у жовтні 2022», яким визначено розмір інших заохочувальних та компенсаційних виплат - премію в розмірі 80% посадового окладу, що склало 7396,80 грн. рентгенолаборанта ОСОБА_2 , яка є його дружиною, тобто близькою особою і членом сім`ї відповідно до ст.1 Закону, чим порушив вимоги п.2 ч.1 ст.28 Закону України «Про запобігання корупції».

№16

У протоколі №180 від 21 червня 2023 року вказано, що ОСОБА_1 , будучи головним лікарем комунальної установи «Комунальне некомерційне підприємство Вознесенська багатопрофільна лікарня» Вознесенської міської ради та будучи суб`єктом відповідно до п.п.«а» п.3 ч.1 ст.3 Закону «Про запобігання корупції», не вжив жодних заходів щодо недопущення будь-якої можливості виникнення конфлікту інтересів та вчинив дію в умовах реального конфлікту інтересів, а саме підписав наказ від 28.10.2022 №196-л «Про виплату премії медичним працівникам у жовтні 2022», яким визначено розмір інших заохочувальних та компенсаційних виплат - премію в розмірі 80% посадового окладу, що склало 7396,80 грн. рентгенолаборанта ОСОБА_2 , яка є його дружиною, тобто близькою особою і членом сім`ї відповідно до ст.1 Закону, чим порушив вимоги п.3 ч.1 ст.28 Закону України «Про запобігання корупції».

№17

У протоколі №181 від 21 червня 2023 року вказано, що ОСОБА_1 , будучи головним лікарем комунальної установи «Комунальне некомерційне підприємство Вознесенська багатопрофільна лікарня» Вознесенської міської ради та будучи суб`єктом відповідно до п.п.«а» п.2 ч.1 ст.3 Закону «Про запобігання корупції», не вжив жодних заходів щодо недопущення будь-якої можливості виникнення конфлікту інтересів та не повідомив Вознесенську міську раду про наявність у нього реального конфлікту інтересів під час прийняття рішення та вчинення дій щодо видання наказу від 27.12.2022 №225-л «Про виплату премії медичним працівникам до Новорічних свят», яким визначено розмір інших заохочувальних та компенсаційних виплат - премію в розмірі 50 % посадового окладу, що склало 4623 грн. рентгенолаборанта ОСОБА_2 , яка є його дружиною, тобто близькою особою і членом сім`ї відповідно до ст.1 Закону, чим порушив вимоги п.2 ч.1 ст.28 Закону України «Про запобігання корупції».

№18

У протоколі №182 від 21 червня 2023 року вказано, що ОСОБА_1 , будучи головним лікарем комунальної установи «Комунальне некомерційне підприємство Вознесенська багатопрофільна лікарня» Вознесенської міської ради та будучи суб`єктом відповідно до п.п.«а» п.3 ч.1 ст.3 Закону «Про запобігання корупції», не вжив жодних заходів щодо недопущення будь-якої можливості виникнення конфлікту інтересів та вчинив дію в умовах реального конфлікту інтересів, а саме підписав наказ від 27.12.2022 №225-л «Про виплату премії медичним працівникам до Новорічних свят», яким визначено розмір інших заохочувальних та компенсаційних виплат - премію в розмірі 50% посадового окладу, що склало 4623,00 грн. рентгенолаборанта ОСОБА_2 , яка є його дружиною, тобто близькою особою і членом сім`ї відповідно до ст.1 Закону, чим порушив вимоги п.3 ч.1 ст.28 Закону України «Про запобігання корупції».

Посадова особа поліції, яка склала протоколи про адміністративні правопорушення стосовно ОСОБА_1 , кваліфікувала його дії за ч.1 та ч.2 ст.172-7 КУпАП.

До протоколів надано рапорт о/у УСР в Миколаївській області без дати за 2023 рік, в якому зазначено, що виявлено правопорушення та зібрано докази, що підтверджують вчинення ОСОБА_1 дій, передбачених ч.1, ч.2 ст.172-7 КУпАП, при виданні наказів про нарахування премій дружині ОСОБА_2 та оперуповноважена просить дозволу на зібрання доказів та складання протоколу.

Також надано рапорт о/у УСР в Миколаївській області від 16.06.2023 року, в якому зазначено, що виявлено порушення вимог ч.1 ст.28 ЗУ «Про запобігання корупції» щодо погодження нарахування та нарахування премії ОСОБА_2 .

Згідно з витягом з державного реєстру актів цивільного стану громадян, який сформований 09.06.23 р., встановлено, що 30.10.1998 року ОСОБА_1 зареєстрував шлюб з ОСОБА_4 .

Як вбачається з витягу з Єдиного державного реєстру юридичних осіб керівником КП «КНП ВБЛ» ВМР є ОСОБА_1

16.05.2023 року за №836/01-20 та №836/01-20 ОСОБА_1 на запити УСР в Миколаївській області від 15.05.2023 року надав копії запитуваних ними документів, а саме розпорядження Вознесенського міського голови від 18.10.2015 року №118-р про призначення ОСОБА_1 на посаду головного лікаря КУ «Вознесенська ЦРЛ»; копію контракту від 21.10.2015 року; доповнення до контракту від 29.04.2016 року, від 12.12.2016 року, 18.01.2017 року, 04.08.2017 року, 02.01.2018 року, 04.06.2018 року, 21.01.2019 року, червня 2020 року, 27.01.2021 року, 12.04.2021 року, 01.12.2021 року, 24.10.2022 року.

Окрім того надано копію розпорядження Вознесенського міського голови від 24.10.2022 року №358-рк про встановлення посадового окладу головному лікарю КП «КНП ВБЛ» ВМР ОСОБА_1 .

Також надано копію посадової інструкції головного лікаря, яка затверджена міським головою 20.12.2022 року, та копію посадової інструкції, яка затверджена 10.11.2015 року.

До матеріалів провадження долучено копію статуту КП «КНП ВБЛ» ВМР, який затверджений рішенням Вознесенської міськради 18.09.2020 року №4, згідно з п.п.5, 6 р.7 головний лікар розпоряджається майном і коштами підприємства, видає накази та інші акти, дає вказівки обов`язкові для всіх підрозділів та працівників.

Окрім того, надано копію колективного договору КП «КНП ВБЛ» ВМР на 2022-2026 роки, а саме додаток №3 положення про оплату праці про преміювання нічого не вказано; додаток №4 положення про преміювання працівників п.1.5 зазначає, що премія виплачується працівникам на підставі наказу керівника підприємства.

Також надано копію рішення Вознесенської міської ради від 04.06.2018 року №5 про затвердження передавального акту КУ «Вознесенська ЦРЛ» та копія розпорядження від 02.12.2021 року №497рк про встановлення посадового окладу ОСОБА_1 та затвердження додаткової угоди до контракту; копія розпорядження від 10.08.2022 року №108-рвт про надання ОСОБА_1 відпустки; розпорядження від 05.01.2022 року №3-рв про надання ОСОБА_1 частини щорічної відпустки; розпорядження від 17.06.2022 року №132-рк про преміювання ОСОБА_1 ; розпорядження від 11.06.2021 року №132рв про надання ОСОБА_1 частини щорічної відпустки; розпорядження від 03.08.2021 року №186-рвт про надання ОСОБА_1 відпустки.

Як вбачається з копії наказу №176ос від 30.09.2013 року ОСОБА_2 з 01.10.2013 року прийнято сестрою медичною кабінету функціональної діагностики консультативної поліклініки Вознесенської ЦРЛ та відповідно до наказу від 31.05.2021 року №256к її переведено на посаду рентгенолаборанта КП «КНП ВБЛ» ВМР. Є заява ОСОБА_2 про переведення та копії її посадових інструкцій.

Надано копії наказів: №342 про надання ОСОБА_2 щорічної відпустки за 2022 рік, №415 про надання відпустки за 2021 рік, №281в від 07.12.2021 року про відрахування з її зарплати за 4 дні використаної відпустки; №222в від 13.09.2021 р. про відкликання її зі щорічної відпустки.

В провадженні наявні накази про преміювання, зокрема Наказ №53л від 27.02.2023 року про виплату премії медичним працівникам у лютому 2023 року, підписаний головним лікарем ОСОБА_1 , в додатку до якого вказана ОСОБА_2 (додаток підписано заступником головного бухгалтера), а також доповідна записка щодо преміювання.

Наказ №67л від 29.03.2023 року про виплату премії медичним працівникам у березні 2023 року, підписаний головним лікарем ОСОБА_1 , в додатку до якого вказана ОСОБА_2 (додаток підписано заступником головного бухгалтера).

Наказ №77л від 28.04.2023 року про виплату премії медичним працівникам у квітні 2023 року, підписаний головним лікарем ОСОБА_1 , в додатку до якого вказана ОСОБА_2 (додаток підписано заступником головного бухгалтера), а також доповідна записка щодо преміювання.

Наказ №81-л від 25.03.2022 року про виплату премії медичним працівникам у березні 2022 року, підписаний головним лікарем ОСОБА_1 , в додатку до якого вказана ОСОБА_2 (додаток підписано заступником головного бухгалтера), а також доповідна записка щодо преміювання.

Наказ №110-л від 07.06.2022 року про виплату премії медичним працівникам до дня медичного працівника, підписаний головним лікарем ОСОБА_1 , в додатку до якого вказана ОСОБА_2 (додаток підписано заступником головного бухгалтера).

Наказ №158-л від 29.08.2022 року про виплату премії медичним працівникам у серпні 2022 року, підписаний головним лікарем ОСОБА_1 , в додатку до якого вказана ОСОБА_2 (додаток підписано заступником головного бухгалтера), а також доповідна записка щодо преміювання.

Наказ №171-л від 28.09.2022 року про виплату премії медичним працівникам у вересні 2022 року, підписаний головним лікарем ОСОБА_1 , в додатку до якого вказана ОСОБА_2 (додаток підписано заступником головного бухгалтера), а також доповідна записка щодо преміювання.

Наказ №196-л від 28.10.2022 року про виплату премії медичним працівникам у жовтні 2022 року, підписаний головним лікарем ОСОБА_1 , в додатку до якого вказана ОСОБА_2 (додаток підписано заступником головного бухгалтера), а також доповідна записка щодо преміювання.

Наказ №225-л від 27.12.2022 року про виплату премії медичним працівникам до новорічних свят, підписаний головним лікарем ОСОБА_1 , в додатку до якого вказана ОСОБА_2 (додаток підписано заступником головного бухгалтера).

Надано довідку, складену головним бухгалтером КП «КНП ВБЛ» ВМР про нарахування та виплату премії з 01.06.2021 року 01.05.2023 року головному лікарю ОСОБА_1 та лаборанту ОСОБА_2 .

До протоколів надано запит УСР ДСР в Миколаївській області від 15.05.2023 року №301кор/55/113/-2023 на ім`я головного лікаря КП «КНП ВБЛ» ВМР про надання інформації та копії документів про нарахування та виплату премії стосовно ОСОБА_1 та ОСОБА_2 .

До матеріалів провадження надано копії документів та наказів про преміювання медичних працівників, зокрема наказ від 27.02.2023 року №53-л про виплату премії медичним працівникам в лютому 2023 року, де в додатку 1 розмір надбавки у відсотках (не премії) визначено семи працівникам від 55 до 100 %, серед них ОСОБА_2 - 80 %.

Надано копію наказу від 27.12.2022 року №225-л про виплату премії медичним працівникам до новорічних свят, де в додатку 1 розмір надбавки у відсотках (не премії) визначено чотирьом працівникам у розмірі 50 %, серед них ОСОБА_2 - 50 %.

Надано копію наказу від 28.10.2022 року №196-л про виплату премії медичним працівникам в жовтні 2022 року, де в додатку 1 розмір надбавки у відсотках (не премії) визначено 54 працівникам у розмірі від 30 до 100%, серед них ОСОБА_2 - 80 %.

Надано копію наказу від 28.09.2022 року №171-л про виплату премії медичним працівникам в вересні 2022 року, де в додатку 1 розмір надбавки у відсотках (не премії) визначено 17 працівникам у розмірі від 11 до 100%, в додатку ОСОБА_2 - немає.

До матеріалів провадження надано копію наказу від 29.08.2022 року №158-л про виплату премії медичним працівникам в серпні 2022 року, де в додатку 1 розмір надбавки у відсотках (не премії) визначено 19 працівникам у розмірі від 90 до 360%, серед них ОСОБА_2 - 171 %.

Надано копію наказу від 07.06.2022 року №110-л про виплату премії медичним працівникам до міжнародного дня медичної сестри та медичного працівника, де в додатку 1 розмір премії визначено 49 працівникам у розмірі від 5000 грн. до 7000 грн., серед них ОСОБА_2 - 5000 грн.

Надано копію наказу від 25.03.2022 року №81-л про виплату одноразової премії медичним працівникам в березні 2022 року, де в додатку 1 розмір премії визначено 26 працівникам у розмірі від 5000 грн. до 15000 грн., серед них ОСОБА_2 - 10000 грн.

Надано доповідну записку від 24.03.2022 року, яка підписана ОСОБА_5 , про необхідність преміювання працівників згідно з додатком, в якому в т.ч. зазначена і ОСОБА_2 . Також є доповнення до вказаної доповідної про необхідність преміювання ОСОБА_1 .

До матеріалів провадження надано копію наказу від 28.04.2023 року №77-л про виплату премії медичним працівникам в квітні 2023 року, де в додатку 1 розмір надбавки у відсотках (не премії) визначено 14 працівникам у розмірі від 35 до 150%, серед них ОСОБА_2 - 80 %.

До матеріалів провадження надано копію наказу від 29.03.2023 року №67-л про виплату премії медичним працівникам в березні 2023 року, де в додатку 1 розмір надбавки у відсотках (не премії) визначено 15 працівникам у розмірі від 20 до 100%, серед них ОСОБА_2 - 80 %.

До матеріалів провадження надано копію наказу від 27.02.2023 року №53-л про виплату премії медичним працівникам в лютому 2023 року, де в додатку 1 розмір надбавки у відсотках (не премії) визначено 7 працівникам у розмірі від 40 до 150%, серед них ОСОБА_2 - 80 %.

Надано копію наказу від 28.04.2023 року №77-л про виплату премії медичним працівникам в квітні 2023 року, де в додатку 1 розмір надбавки у відсотках (не премії) визначено 14 працівникам у розмірі від 35 до 150%, серед них ОСОБА_2 - 80 %.

Також надано наказ від 07.12.2021 року №281в про відрахування із з/п ОСОБА_2 за використану відпустку та її заява від 10.12.2021 року що вона не заперечує проти такого.

Згідно з наказом №95-л від 12.05.2022 року про нагородження кращих молодших медичних спеціалістів з медичною освітою з нагоди міжнародного дня медичної сестри 2022 року винесено подяку ОСОБА_2 , наказ підписано ОСОБА_6 .

До матеріалів провадження надано копію наказу від 27.12.2022 року №226-л про виплату премії медичним працівникам до новорічних свят, де в додатку 1 розмір надбавки у відсотках (не премії) визначено 85 працівникам у розмірі від 50 до 100%, серед них ОСОБА_2 - відсутня. Відсутнє її прізвище і в двох доповідних записках до вказаного наказу.

До матеріалів провадження надано копію наказу від 28.03.2022 року №82-л про виплату одноразової премії медичним працівникам у березні 2022 року, де в додатку 1 розмір премії визначено 80 працівникам у розмірі від 3000 грн. до 15000 грн. серед них ОСОБА_2 - відсутня.

Надані розрахункові листи на ОСОБА_7 , ОСОБА_8 , ОСОБА_9 , ОСОБА_1 , ОСОБА_2 , ОСОБА_10 про нарахування і виплату їм з/п.

Згідно з листом КП «КНП ВБЛ» ВМР від 01.12.2021 року повідомлено міського голову про підвищення мінімальної з/п та пропозицію визначити посадовий оклад головного лікаря з 01.12.2021 року, а також аналогічний лист від 24.10.2022 року про встановлення посадового окладу головного лікаря, надбавки та премії.

Окрім того надано розрахунок середньої з/п медичних працівників за 2022 рік.

Долучено копії розпоряджень від 10.08.2022 року №108-рвт про надання відпустки за 2022 рік ОСОБА_1 , від 05.01.2022 року №3-рв про надання йому частини щорічної відпустки, від 03.08.2021 року №186-рвт про надання йому частини щорічної та додаткової відпусток.

Надано копію повідомлення від 13.10.2021 року від управління соцзахисту населення ВМР про те, що вони не заперечують про прийняття ОСОБА_1 на 0,5 ставки лікаря-методиста та його заява від 15.09.2021 року про прийняття на цю посаду. А також заява про звільнення з посади лікаря-методиста від 14.07.2021 року.

Надано копію наказу від 28.07.2021 року про надання щорічної відпустки ОСОБА_2 , а також доповідні про відкликання її з відпустки та наказ про це від 13.09.2021 року.

Надано копію колективного договору КП «КНП ВБЛ» ВМР на 2020 2023 роки, а саме в частині виплати надбавок та премій п.п. 4.5.3 4.7.2.

Також надано довідку про нарахування та виплату премії в 2021 2023 р. на ОСОБА_9 , ОСОБА_10 , ОСОБА_8 , посадова інструкція лікаря-методиста, інформація бухгалтерії про надані на ОСОБА_1 та ОСОБА_2 документи про нарахування та виплату їм з/п.

Надана доповідна записка від 19.12.2022 року на ім`я головного лікаря, підписана його заступником, про необхідність преміювання, в тому числі ОСОБА_2 .

Також співробітником УСР ДСР до протоколів на ОСОБА_1 долучено посадова інструкція лікаря-методиста за 2016 рік, наказ від 28.02.2022 року на ОСОБА_11 , наказ на ОСОБА_9 , наказ від 13.01.2023 року, 03.11.2022 року на ОСОБА_11 , а також її заява від 01.03.2022 року, копія свідоцтва про укладення нею шлюбу. Наказ від 12.11.2014 року про прийняття на роботу ОСОБА_10 , його заява, наказ про надання йому відпустки від 10.11.2021 року, 09.09.2021 року, 09.05.2023 року. Наказ про надання відпустки ОСОБА_8 у 2021 році, наказ від 26.06.2013 року про прийняття її на роботу, від 09.05.2023 року про надання їй відпустки, від 28.11.2022 року, 09.08.2022 року, 04.06.2021 року, 06.09.2021 року про надання їй відпусток. Наказ від 16.09.2016 року про прийняття на роботу ОСОБА_7 , його заява про це, та накази про надання йому відпусток від 19.07.2021 року та 02.09.2022 року.

Під чассудового розглядупровадження захисникомКрасьоха В.В. надано копію наказу №71-л/1 від 11.03.2022 року КП «КНП ВБЛ» ВМР «Про делегування на право підпису документів», зокрема щодо преміювання ОСОБА_5 у разі відсутності головного лікаря (не вказано про конфлікт інтересів); копію наказу №70-л/1 від 11.03.2022 року КП «КНП ВБЛ» ВМР «Про надання права підпису» ОСОБА_5 ; а також розпорядження Вознесенського міського голови від 02.10.2023 року №197-р «Про застосування заходів зовнішнього врегулювання конфлікту інтересів»; повідомлення на ім`я міського голови від КП «КНП ВБЛ» ВМР від 26.09.2023 року з метою прийняття рішення щодо питань предмета конфлікту інтересів, та розпорядження міського голови 02.10.2023 року №197-р, яким затверджено склад комісії щодо здійснення зовнішнього контролю комунальних підприємств.

ОСОБА_1 вину за складеними стосовно нього протоколами, не визнав та пояснив, що згідно із роз`ясненнями, якими керувався він та його співробітники, він вважав, що заклади охорони здоров`я, а саме їх посадові особи, не підпадають під необхідність дотримання вимог законодавства в частині вирішення конфлікту інтересів. Вказав, що накази на преміювання підписував не він, а його заступник Паюл, проте оформлені вони з порушенням правил діловодства та містять помилково надруковане його прізвище, а не ОСОБА_12 . Таке сталося через непрофесійність працівників. Вказав, що накази про преміювання ґрунтуються на рішеннях, які приймають керівники структурних підрозділів. Рішення про преміювання приймає комісія. Вказав, що накази на преміювання ним погоджуються з головним бухгалтером, оскільки виплата премій залежить від наявного фінансування.

Вказав, що про конфлікт інтересів засновника лікарні міську раду не повідомляв. Зазначив, що головним лікарем його призначили вже тоді, коли його дружина працювала в лікарні.

Пояснив, що повідомляв працівниці УСР ДСР при складанні протоколів про наявність Наказу про делегування права підпису ОСОБА_13 , проте та не стала його слухати. Натомість чинила психологічний тиск, протоколи були вже надруковані, а тому зазнавши тиску та неетичної поведінки з боку працівника поліції, він при складанні протоколу скористався ст.63 Конституції України. Вказав, що наказ про делегування підпису видається щорічно та подається до казначейства.

Свідок ОСОБА_5 , допитаний за клопотанням сторони захисту, пояснив, що працює заступником головного лікаря КП КНП ВБЛ ВМР. Згідно із розпорядженням має право другого підпису документів у разі відсутності головного лікаря, хвороби, відпустки чи наявності конфлікту інтересів. Свідком були оглянуті накази про преміювання та вказано, що там стоїть його особистий підпис навпроти прізвища ОСОБА_1 , отже ці накази підписував він, а не ОСОБА_14 . Свідок зазначив, що преміювання здійснюється на підставі доповідних від керівників структурних підрозділів. На питання прокурора повідомив, що доповідна від 24.03.2022 року про преміювання підписана ним.

Прокурор просив визнати ОСОБА_1 винним за складеними стосовно нього протоколами за ч.1 та ч.2 ст.172-7 КУпАП та призначити йому стягнення за першою частиною у вигляді штрафу у розмірі 200 неоподатковуваних мінімумів доходів громадян, а за другою частиною у вигляді 300 неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.

Адвокат просив провадження у справі закрити через відсутність складу правопорушення за ч.2 ст.172-7 КУпАП. До ч.1 цієї статті просив застосувати положення ст.22 КУпАП. Адвокат висловив сумнів в наявності повноважень посадової особи, яка склала протоколи, на складання таких протоколів. Вказав, що ОСОБА_1 приймав рішення про преміювання не одноособово, а на підставі рішень керівників структурних підрозділів. Вказав, що не доведено, як дії ОСОБА_1 впливали на об`єктивність та неупередженість при прийняті ним рішень про преміювання. При вирішенні справи просив врахувати вимоги рішення КСУ від 06.10.2010 року та практику ЄСПЛ щодо презумпції невинуватості та парвил оцінки доказів.

Суд, дослідивши всі докази в їх сукупності, встановив таке.

На ОСОБА_1 поширюється дія Закону України від 14жовтня 2014року №1700-VII «Про запобігання корупції» відповідно до п.«а» п.2 ч.1 ст.3 Закону та він зобов`язаний виконувати вимоги вказаного Закону, в тому числі зазначені уст.28 вказаного Закону, згідно з якою особи, зазначені упунктах 1,2частини першої статті 3 цього Закону, зобов`язані:

1) вживати заходів щодо недопущення виникнення реального, потенційного конфлікту інтересів;

2) повідомляти не пізніше наступного робочого дня з моменту, коли особа дізналася чи повинна була дізнатися про наявність у неї реального чи потенційного конфлікту інтересів безпосереднього керівника, а у випадку перебування особи на посаді, яка не передбачає наявності у неї безпосереднього керівника, або в колегіальному органі - Національне агентство чи інший визначений законом орган або колегіальний орган, під час виконання повноважень у якому виник конфлікт інтересів, відповідно;

3) не вчиняти дій та не приймати рішень в умовах реального конфлікту інтересів;

4) вжити заходів щодо врегулювання реального чи потенційного конфлікту інтересів

Як вбачається з протоколів про адміністративні правопорушення, складених стосовно ОСОБА_1 за ч.1 та ч.2 ст.172-7 КУпАП, посадовою особою, що склала ці протоколи, ОСОБА_1 поставлено в провину те, що він не повідомив у встановленому законом порядку та випадках про наявність у нього реального конфлікту інтересів та вчинив дії та прийняття рішення в умовах реального конфлікту інтересів.

Ч.1 ст.172-7 КУпАП передбачає адміністративну відповідальність за неповідомлення особою у встановлених законом випадках та порядку про наявність у неї реального конфлікту інтересів , а ч.2 цієї статті за вчинення дій чи прийняття рішень в умовах реального конфлікту інтересів.

Згідно примітки2до цієїстатті у цій статті під реальним конфліктом інтересів слід розуміти суперечність між приватним інтересом особи та її службовими чи представницькими повноваженнями, що впливає на об`єктивність або неупередженість прийняття рішень, або на вчинення чи невчинення дій під час виконання вказаних повноважень.

Згідно із ст.1 Закону України «Про запобігання корупції» від 14жовтня 2014року визначено,що приватний інтерес - будь-який майновий чи немайновий інтерес особи, у тому числі зумовлений особистими, сімейними, дружніми чи іншими позаслужбовими стосунками з фізичними чи юридичними особами, у тому числі ті, що виникають у зв`язку з членством або діяльністю в громадських, політичних, релігійних чи інших організаціях.

На підставі матеріалів провадження встановлено, що ОСОБА_1 та ОСОБА_2 пов`язані сімейними стосунками, оскільки є чоловіком та дружиною.

Надані до матеріалів провадження документи, а саме копії наказів про преміювання працівників, в тому числі і ОСОБА_2 , за правилами діловодства підписані ОСОБА_1 , оскільки містять посилання на його прізвище та підпис поруч.

Суд не може прийняти до уваги покази свідка ОСОБА_5 про те, що він підписав всі ці накази замість ОСОБА_1 , оскільки належним чином це не підтверджено, суд не є суб`єктом, який здійснює почеркознавчу експертизу та клопотань про її проведення сторони не подавали.

При цьому суд враховує, що відповідно до п.10 Глави 8 «Підписання управлінських документів» Наказу Міністерства юстиції України від 18.06.2015року №1000/5«Про затвердженняПравил організаціїділоводства таархівного зберіганнядокументів удержавних органах,органах місцевогосамоврядування,на підприємствах,в установахі організаціях»визначено,що: «10. У разі відсутності посадової особи, назва посади, прізвище, власне ім`я якої зазначено на проекті документа, його підписує особа, яка виконує її обов`язки, або її заступник. У такому разі обов`язково зазначаються фактична посада, власне ім`я, прізвище особи, яка підписала документ. При цьому виправлення вносять рукописним або машинописним способом, якщо документ неможливо передрукувати. Не допускається під час підписання документа ставити прийменник «За» чи правобічну похилу риску перед назвою посади».

Цієї вимоги у наданих наказах про преміювання не виконано, а тому не можна вважати, що вони підписані не ОСОБА_1 .

Наявність наказів про делегування підпису іншій особі, а також погодження наказів про преміювання, визначення розмірів виплаченої ОСОБА_2 премії у відсотках, що не є вищим чи нижчим порівняно з іншими працівниками не впливає на наявність вини ОСОБА_1 у вчиненні правопорушення.

Так ОСОБА_1 не повідомив про конфлікт інтересів ні Вознесенську міську раду, як засновника підприємства де він працює, ні НАЗК. Письмово за отриманням роз`яснень щодо ситуації, що склалася, він не звертався до міської ради та НАЗК до моменту складання протоколів про адміністративні правопорушення.

З огляду на досліджені докази суд вважає, що дії ОСОБА_1 слід кваліфікувати за ч.1 та ч.2 ст.172-7 КУпАП як неповідомлення особоюу встановленихзаконом випадкахта порядкупро наявністьу неїреального конфліктуінтересів та вчинення дій чи прийняття рішень в умовах реального конфлікту інтересів.

На момент постановлення судового рішення строки накладення адміністративного стягнення, які визначені ч.4 ст.38 КУпАП, не закінчилися, оскільки, судячи із запитів поліції на адресу КП КНП ВБЛ, запит на отримання документів УСР ДСР направило 15.05.2023 року.

Щодо посиланьадвоката нарішення КСУвід 06.10.2010року №21-рп/2010,то вказанерішення стосувалосяположень законуУкраїни «Про засади запобігання та протидії корупції»від 11червня 2009року №1506-VI,а ненорм закону України від 14жовтня 2014року №1700-VII «Про запобігання корупції», тому у даній справі воно не може бути застосоване.

Щодо практики ЄСПЛ, на яку послався захисник, то норми наведених ним рішень не свідчать про те, що при розгляді справи допущені істотні порушення чинного законодавства, зокрема процесуальних прав ОСОБА_1 з боку співробітників поліції на захист чи презумпцію невинуватості. Даних про те, що ОСОБА_1 оскаржував дії посадових осіб УСР ДСР суду надано не було.

Так Верховний Суд у справі №344/2995/15-к в постанові від 01листопада 2022року вказав, щоне будь-якеформальне недотримання вимог закону при отриманні доказу автоматично тягне необхідність визнання його недопустимим. Суд зазначає, що коли сторона вимагає скасування або зміни судового рішення, посилаючись на порушення, допущене під час провадження, вона має обґрунтувати не лише наявність такого порушення, але й переконати, що воно істотно позначилося на можливостях сторони відстоювати свою позицію у справі і не було виправлено в ході провадження. Для цього сторона, крім іншого, має продемонструвати, що вона вжила заходів у межах процесуальних можливостей, наданих їй законодавством, для виправлення ситуації, що склалася внаслідок стверджуваного порушення, і скористалася можливостями, наданими їй іншою стороною та/або судом.

Враховуючи суспільну небезпеку правопорушень та їх характер, дані про особу ОСОБА_1 , який працює тривалий час на посаді головного лікаря, ніколи не притягувався до відповідальності, суд вважає доцільним застосування до ОСОБА_1 адміністративного стягнення в межах санкції ч.2 ст.172-7 КУпАП за більш серйозне правопорушення, оскільки відповідно до ч.2 ст.36 КУпАП якщо особа вчинила кілька адміністративних правопорушень, справи про які одночасно розглядаються одним і тим же органом (посадовою особою), стягнення накладається в межах санкції, встановленої за більш серйозне правопорушення з числа вчинених.

Суд незнаходить підставдля застосуванняположень ст.22КУпАП,так як в Постанові Вищого адміністративного суду України 14 грудня 2016 рокуК/800/17615/16(джерело: http://reyestr.court.gov.ua/Review/63791133) визначено, що: «Статтею 22 КпАПвстановлено, що при малозначності вчиненого адміністративного правопорушення орган (посадова особа), уповноважений вирішувати справу, може звільнити порушника від адміністративної відповідальності і обмежитись усним зауваженням. По суті правопорушник звільняється від правових наслідків свого протиправного діяння, виходячи із засад гуманності, хоча це діяння як під час вчинення, так і під час звільнення від відповідальності залишається правопорушенням. У законодавстві не закріплено визначення малозначного правопорушення та відсутні вказівки на його ознаки. У кожному конкретному випадку суд має вирішувати питання про визнання діяння малозначним, виходячи, зокрема, з того, що його наслідки не становлять великої суспільної небезпеки, не завдали або не здатні завдати значної шкоди суспільним або державним інтересам, правам та свободам інших осіб. Для встановлення ступеня суспільної небезпечності необхіднопроаналізувати всі сторони допущеного порушення, оцінитиобставини вчинення порушення, мету, мотив і спосіб, а також наявність умов, що дають змогу досягти виховних і превентивних цілей».

Відповідно до ст.40-1 КУпАП із ОСОБА_1 слід стягнути судовий збір.

Керуючись ст.ст.40-1, 172-7 ч.1 та ч.2, 283, 284 КУпАП, суд

П О С Т А Н О В И В:

ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , обліковий номер платника податків НОМЕР_1 , визнати винним у вчиненні правопорушень, передбачених ч.1 та ч.2 ст.172-7 КУпАП та призначити йому стягнення в межах санкції ч.2 ст.172-7 КУпАП за більш серйозне правопорушення, а саме у вигляді штрафу у розмірі двохсот неоподатковуваних мінімумів доходів громадян, що становить 3400 (три тисячі чотириста) грн. в дохіддержави,які слідсплатити на рахунок:UA128999980313090106000014446,Отримувач:Миколаїв.ГУК/тгм.Вознесенськ/21081100,Код отримувача(ЄДРПОУ):37992030,Банк отримувача-Казначейство України(ЕАП),Код класифікаціїдоходів бюджету:21081100,найменування:адміністративні штрафита іншісанкції, який підлягає сплаті не пізніше, як через 15 днів з дня вручення копії постанови.

Роз`яснити ОСОБА_1 , що відповідно до ст.308 КУпАП у разі несплати штрафу у зазначений строк, постанова про накладення штрафу надсилається для примусового виконання до відділу державної виконавчої служби за місцем проживання, роботи або за місцем знаходженням майна, яким стягується подвійний розмір штрафу.

Стягнути з ОСОБА_1 , обліковий номер платника податків НОМЕР_1 , на користь держави судовий збір в розмірі 536,80 грн., Отримувач коштів: Микол.ГУК/тг м.Вознесенськ/22030101, Код отримувача (ЄДРПОУ): 37992030, Банк отримувача: Казначейство України (ЕАП), Розрахунковий рахунок: UA238999980313181206000014446, Код класифікації доходів бюджету: 22030101, Найменування коду класифікації доходів бюджету: Судовий збір (Державна судова адміністрація України, 050), призначення платежу: «00».

Постанова може бути оскаржена протягом десяти днів з дня винесення постанови до Миколаївського апеляційного суду через Вознесенський міськрайонний суд Миколаївської області.

Суддя Н.Б.Зубар

Дата ухвалення рішення10.11.2023
Оприлюднено13.11.2023
Номер документу114807223
СудочинствоАдмінправопорушення

Судовий реєстр по справі —473/3278/23

Постанова від 10.11.2023

Адмінправопорушення

Вознесенський міськрайонний суд Миколаївської області

Зубар Н. Б.

Постанова від 12.10.2023

Адмінправопорушення

Вознесенський міськрайонний суд Миколаївської області

Зубар Н. Б.

Постанова від 12.10.2023

Адмінправопорушення

Вознесенський міськрайонний суд Миколаївської області

Зубар Н. Б.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні