Харківський окружний адмі ністративний суд
61004 м. Харків вул. Мар'їнська, 18-Б-3
П О С Т А Н О В А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
м.Харків
"09" вересня 2010 р. № 2а- 1209/10/2070
Харківський окружний адміністративний суд
у складі: головуючого судді - Ізовітової - Вакім О.В.,
при секретарі судового зас ідання - Шевчук А.В.,
за участі: представни к позивача - Євглевської Є .В.,
представник відповідача - н е з'явився,
розглянувши у відкритому с удовому засіданні справу за адміністративним позовом В ідкритого акціонерного това риства "Харківський завод ел ектротехнічного обладнання " до Управління Пенсійного ф онду України в Ленінському р айоні міста Харкова про визн ання протиправним та скасува ння рішення, -
В С Т А Н О В И В:
Позивач звернувся до Ха рківського окружного адміні стративного суду з зазначени м позовом в якому просить суд : визнати протиправним та ска сувати рішення Управління Пе нсійного фонду України в Лен інському районі м. Харкова ві д 10.02.2009 року за №137.
В обґрунтування позову вка зано, що зі змісту оскаржуван ого рішення вбачається, що шт рафні фінансові санкції нара ховані відповідачем за періо д, що перевищує трирічний стр ок , та на час винесення зазнач еного рішення заборгованіст ь у ВАТ "Харківський завод еле ктротехнічного обладнання" п еред Пенсійним Фондом Україн и зі сплати обов'язкових плат ежів відсутня.
У судовому засіданні предс тавник позивача, позовні вим оги підтримав у повному обся зі та просив позов задовольн ити.
Представник відповідача у судове засідання призначене на 09.09.2009р. не з'явився, про дату ч ас та місце розгляду справи п овідомлений належним чином, причин неявки суду не повідо мив. Представник відповідача направив до суду заяву від 17.03. 2010 року, в якій зазначив про виз нання позовних вимог у повно му обсязі.
Суд, заслухавши пояснення с торін, дослідивши матеріали справи, суд прийшов до виснов ку про наступне.
Судом встановлено, що Управ лінням Пенсійного фонду Укра їни в Ленінському районі м. Ха ркова винесено рішення № 137 в ід 10 лютого 2009 року про застосу вання фінансових санкцій та нарахування пені за несплат у (неперерахування) або несво єчасну сплату (несвоєчасне п ерерахування) страхувальник ами страхових внесків, у тому числі донарахованих страхув альником або органом Пенсійн ого фонду, яким застосовано д о ВАТ "Харківський завод елек тротехнічного обладнання" ст ягнення у вигляді суми штраф у в розмірі 196191,88 грн та нарахова на пеня у розмірі 78691,70 грн. за пе ріоди з жовтня 2005 р. по серпень 2007 р.
Статтею 20 Закону України "Пр о загальнообов'язкове держав не пенсійне страхування", яка визначає порядок обчислення та сплати страхових внесків , передбачено, що страхувальн ики зобов' язані сплачувати страхові внески, нараховані за відповідний період, не піз ніше ніж через 20 календарних д нів із дня закінчення цього п еріоду. Страхові внески підл ягають сплаті незалежно від фінансового стану підприємс тва.
Відповідно до ч. 1, 2 Закону Ук раїни "Про загальнообов'язко ве державне пенсійне страхув ання" у разі виявлення своєча сно не сплачених сум страхов их внесків страхувальники зо бов'язані самостійно обчисли ти ці внески і сплатити їх з на рахуванням пені в порядку і р озмірах, визначених цією ста ттею. Суми страхових внесків своєчасно не нараховані та/а бо не сплачені страхувальник ами у строки, визначені статт ею 20 цього Закону, в тому числі обчислені територіальними о рганами Пенсійного фонду у в ипадках, передбачених частин ою третьою статті 20 цього Зако ну, вважаються простроченою заборгованістю із сплати стр ахових внесків (далі - недоїмк а) і стягуються з нарахування м пені та застосуванням фіна нсових санкцій.
Відповідно до п.2 ч.9 ст.106 Зако ну України "Про загальнообов 'язкове державне пенсійне ст рахування", виконавчі органи Пенсійного фонду застосовую ть до страхувальників фінанс ові санкції за несплату (непе рерахування) або несвоєчасну сплату (несвоєчасне перерах ування) страхувальниками стр ахових внесків, накладається штраф в залежності від строк у затримки платежу у розмірі : 10% своєчасно не сплачених сум у випадку затримки їх сплати в строк до 30 календарних днів включно; 20% вказаних сум - у ви падку затримки їх сплати в ст рок до 90 календарних днів вклю чно; 50% вказаних сум - у випадк у затримки їх сплати понад 90 к алендарних днів. Одночасно н а суми своєчасно не сплачени х (не перерахованих) страхови х внесків і фінансових санкц ій нараховується пеня в розм ірі 0,1 % вказаних сум коштів, роз рахована за кожний день прос трочення платежу.
Відповідно до п.І Прикінцев их положень Закону України "П ро загальнообов' язкове дер жавне пенсійне страхування", до приведення законодавства України у відповідність із ц им Законом закони України та інші нормативно-правові акт и застосовуються в частині, щ о не суперечить цьому Закону .
Частиною 4 статті 19 ГК Україн и встановлено, що органи держ авної влади і посадові особи , уповноважені здійснювати д ержавний контроль і державни й нагляд за господарською ді яльністю, їх статус та загаль ні умови і порядок здійсненн я контролю і нагляду визнача ється законами.
Відповідно до норм Закону У країни "Про загальнообов' яз кове державне пенсійне страх ування", органи пенсійної слу жби наділені компетенцією що до проведення державного кон тролю за дотриманням суб'єкт ами господарювання вимог цьо го закону.
Статтею 238 ГК України встано влено, що за порушення встано влених законодавчими актами правил здійснення господарс ької діяльності до суб'єктів господарювання можуть бути застосовані уповноваженими органами державної влади аб о органами місцевого самовря дування адміністративно-гос подарські санкції, тобто зах оди організаційно - правовог о або майнового характеру, сп рямовані на припинення право порушення суб'єкта господар ської діяльності та ліквідац ію його наслідків. Види адмін істративно - господарських с анкцій встановлюються виклю чно цим Кодексом, іншими зако нодавчими актами. Адміністра тивно - господарські санкції можуть бути встановлені вик лючно законами.
Статтею 239 ГК України визнач ено, що органи державної влад и та місцевого само врядуван ня відповідно до своїх повно важень та у порядку, встановл еному законом, можуть застос овувати до суб' єктів господ арювання, зокрема, адміністр ативно-господарський штраф.
Відповідно до ст.250 ГК Україн и, всі адміністративно-госпо дарські санкції можуть бути застосовані до суб'єкта госп одарювання протягом шести мі сяців із дня виявлення поруш ення, але не пізніше одного ро ку з дня порушення суб'єктом у становлених законодавчими а ктами правил здійснення госп одарської діяльності, крім в ипадків, передбачених законо м.
Відповідно до ст.241 ГК Україн и, адміністративно-господарс ький штраф - це грошова сума, щ о сплачується суб'єктом госп одарювання до відповідного б юджету у разі порушення ним в становлених правил здійснен ня господарської діяльності . Перелік порушень, за які можу ть стягуватися адміністрати вно-господарські штрафи, роз мір і порядок їх стягнення ви значаються законами, що регу люють податкові та інші відн осини, у яких допущено правоп орушення.
Відповідно до ст.242 ГК Україн и, у разі порушення суб'єктом г осподарювання встановлених правил обліку та звітності щ одо сплати зборів (обов'язков их платежів) або їх несплати ч и неповної сплати сума, яку на лежить сплатити, стягується до відповідного бюджету. Крі м того, з суб'єкта господарюва ння у визначених законом вип адках може бути стягнено штр аф у розмірі до п' ятдесяти в ідсотків належної до сплати суми збору.
Під застосуванням штрафни х санкцій законодавець розум іє встановлення підстав, виз начення розмірів фінансових санкцій, порядок оформлення та вручення рішень про засто сування фінансових санкцій, терміни їх добровільної спла ти та порядок оскарження так их рішень, стягнення розгляд ається як примусовий захід, я кий здійснюється після засто сування штрафної санкції для забезпечення надходження за стосованої штрафної санкції до відповідного бюджету.
Крім того, судом встановлен о що відповідач в повному обс язі виконував свої обов'язки по сплаті обов'язкових плате жів на користь управління Пе нсійного фонду України, що пі дтверджується матеріалами с прави.
Також суд вважає за необхід не зауважити, що на час розгля ду справи Управління пенсійн ого фонду України в Ленінськ ому районі м. Харкова не надал о на адресу суду жодних поясн ень з приводу правомірності прийнятого ним рішення, та по зовні вимоги визнало у повно му обсязі.
Відповідно до частини 1 стат ті 71 Кодексу адміністративно го судочинства України кожна сторона повинна довести ті о бставини, на яких ґрунтуютьс я її вимоги та заперечення, кр ім випадків, встановлених ст аттею 72 цього Кодексу.
Відповідно до частини 2 стат ті 71 Кодексу адміністративно го судочинства України в адм іністративних справах про пр отиправність рішень, дій чи б ездіяльності суб'єкта владни х повноважень обов'язок щодо доказування правомірності с вого рішення, дії чи бездіяль ності покладається на відпов ідача, якщо він заперечує про ти адміністративного позову .
Виходячи з вищевикладеног о, суд приходить до висновку, щ о рішення № 137 від 10 лютого 2009 рок у винесене УПФУ в Ленінськом у районі м. Харкова з порушенн ям норм чинного законодавств а України, а отже є таким, що пі длягає скасуванню.
Судові витрати підлягають стягненню у відповідності д о положень ст. 94 КАС України.
Керуючись ст.ст. 4, 7, 86, 94, 160-163, 167, 186, 254 К одексу адміністративного су дочинства України, суд, -
П О С Т А Н О В И В:
Адміністративий позов В ідкритого акціонерного това риства «Харківський завод ел ектротехнічного обладнання » до Управління пенсійного ф онду України в Ленінському р айоні м.Харкова про визнання протиправним та скасування рішення - задовольнити у по вному обсязі.
Визнати протиправним та ск асувати рішення Управління П енсійного фонду України в Ле нінському районі м.Харкова № 137 від 10.02.2009р.
Стягнути з Державного бюдж ету України на користь Відкр итого акціонерного товарист ва «Харківський завод електр отехнічного обладнання» (код ЄДРПОУ 01056741, юридична адреса: 61014 , м.Харків, вул. Рилєєва, 60) понес ені витрати із сплати судово го збору у розмірі 3 (три) грн. 40 к оп.
Постанова може бути оскарж ена в апеляційному порядку д о Харківського апеляційного адміністративного суду чере з Харківський окружний адмін істративний суд шляхом подач і апеляційної скарги в десят иденний строк з дня її прогол ошення, а в разі складення пос танови в повному обсязі відп овідно до статті 160 цього Коде ксу, а також прийняття постан ови у письмовому провадженні - протягом десяти днів з дня о тримання копії постанови.
Якщо суб' єкта владних пов новажень, у випадках та поряд ку, передбаченому частиною ч етвертою статті 167 КАС України , було повідомлено про можлив ість отримання копії постано ви суду безпосередньо в суді , то десятиденний строк на апе ляційне оскарження постанов и суду обчислюється з наступ ного дня після закінчення п' ятиденного строку з моменту отримання суб' єктом владни х повноважень повідомлення п ро можливість отримання копі ї постанови суду.
Постанова набирає законно ї сили після закінчення стро ків для подачі апеляційної с карги, якщо скаргу не було под ано. У разі подання апеляційн ої скарги судове рішення, якщ о його не скасовано набирає з аконної сили після поверненн я апеляційної скарги, відмов и у відкритті апеляційного п ровадження або набрання зако нної сили рішенням за наслід ками апеляційного проваджен ня.
Повний текст постанови виг отовлено 15.09.2010р.
Суддя Ізовітова-Вакім О.В.
Суд | Харківський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 09.09.2010 |
Оприлюднено | 05.10.2010 |
Номер документу | 11481946 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Харківський окружний адміністративний суд
Ізовітова-Вакім О.В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні